kanin hoito ohjeita

pupuninja

MILLAISIA KANIT OVAT? Erityisesti kanin poikaset ovat lasten mielestä vastustamattomia. Pyöreinä nappisilmineen jasamettisin turkkeihin ne on kuin luotu hellittäväksi ja siliteltäväksi.Kani tarvitsee muutakin kuin vain hellyyttä:ihmisen on ymmärrettävä kanin lajin mukainen käyttäytyminen. Mutta asiaan eli älä pidä samassa huoneessa häkkiä missä on myös telkka koska se on kanin mielestä stressaavaa. MITÄ PITÄÄ OSTAA KUN OSTAA KANIN. Eli sun pitää ostaa häkki missä on tilaa loikkia neljä kertaa joka suuntiin jos ei ole varaa niin voi tehdä itse,kantokoppa jos tulee myöhemmin tarvetta viedä kani eläinlääkäriin,valjaat (ei ole pakko)Ruoka ja vesi astiat ja leluja.Kanin perus ravinto. Heinä ja vesi ruokaa on myös oltava. KANIN MUU HOITO. Kynnet pitää leikata 10kk välein ja sinulle vielä jos kanisi raapaisee sinua laita haava kylmään veteen ja mene lääkäriin ja epä kai muuta paitsi anna kanin liikkua 4-7H vähintään no joo saa kommata ja pitää jos on asiaa tai neuvvoja

11

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanin kynnet pitää leikata useammmin kuin 10kk välein. Useimmat suosittelee leikattavan kerran kuukaudessa.

• Greau

*Huoh*
        Tuokin on niiiin yksilöllistä. Eri kaneilla kuluu kynnet eri tahtiin. Itte leikkasin omaltani kynnet ekan kerran yli vuoden iässä (ja oli muuten ihan kiltisti vaikkei ollut tottunut), koska kani yksinkertaisesti kulutti niitä tarpeeks itse, kaivelemalla tunneleita yms.

• ^Toi on kyllä muutenkin niin huonosti jäsenneltyä tekstiä, et en ehkä edes jaksa poimia kaikkia virheitä :D

Mun mielestä televisio samassa huoneessa ei oo niin haitallinen kuin väitetään. Mun kania ei ainakaan näytä pätkääkään kiinnostavan onko telkka päällä vai ei, vaikka siitä varmasti lähtee vaikka mitä ultraääniä kun se on niin vanha romu. Etenkin jos sitä katsoo yhtä vähän kuin mä (en edes joka päivä).

"Jos kani raapaisee, mene lääkäriin"
      Ehkä lievästi liioittelua :D Mitähän lääkärikin sanoo? "Voi ei tuliko pipi, kas tässä laastari ja söpö pupukiiltokuva kun olit niin nätisti"

"jos ei ole varaa niin voi tehdä itse"
      Jos ei oo varaa hankkia kanihäkkiä (perus tehdashäkki (jollaisessa en kyllä suosittelisi kania pidettävän) maksaa uutena satasen ja käytettynä saa kahdella kympillä), niin ei kyllä kannata hankkia koko kania :D Mitäs sitten kun kani sairastuu ja eläinlääkäri maksaa kertakäynniltä yli satasen? Toki voi tehdä itse, mut veikkaan että tulee helposti vaan kalliimmaksi (mut toki sit saa isommankin).

• pupuninja

Ei pahalla mutta te olitte vähän tylyjä

• idiootti...
        pupuninja kirjoitti:

Ei pahalla mutta te olitte vähän tylyjä

Pupuninja: ei pahalla mut sä oot aika tyhmä ja tietämätön. Onks sulla omaa kania? Toivottavast ei...

• pupufani
        idiootti... kirjoitti:

Pupuninja: ei pahalla mut sä oot aika tyhmä ja tietämätön. Onks sulla omaa kania? Toivottavast ei...

On mulla oma kani jopa 3 ja annan niille hyvän elämän sä et tiedä mistään mitään idiootti

• idiootti...
        pupufani kirjoitti:

On mulla oma kani jopa 3 ja annan niille hyvän elämän sä et tiedä mistään mitään idiootti

Minkä ikäinen oot? Musta jotenkin tuntuu, et oot joku 10 kakara joka saa kaiken haluamansa..

• idiootti... kirjoitti:

Minkä ikäinen oot? Musta jotenkin tuntuu, et oot joku 10 kakara joka saa kaiken haluamansa..

Nimimerkkisi on aika onnistunut :)

Eihän tuossa tekstissä nyt asiavirheitä pahemmin ole, yksi todennäköinen typo ja vähän liioittelua. Aloittajan ei kannata ottaa idioottia turhan vakavasti :)

• pupufani
        idiootti... kirjoitti:

Niin oonki10 saan kaiken haluamani

• ......,

Eli siis kyseessä on lellipentu ikää 10v ja luultavasti trolli....juu-u...että lääkäriin pikkuhaavasta? XD ite meen lääkärii vaa jos oikeesti paha juttu....no lellipentu mikä lellipentu..

• pupufani

Mulle on kuule tapahtunut niin että pupu vahingossa raapas no sitten mentiin lääkäriin katto haavaan ja desinvioi sen ja sitten laittoi jonkun ihmeen siteen ja se sattui. tiedoksi vain että se ei ole leikin aika

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4311
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2370
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1921
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1515
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1483
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      10
      1367
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      831
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      798
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      757
    10. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27