Toimeentulotuen hakeminen ja henkilökohtainen käynti

Vnl

Tilanteeni on se, että olen ollut viimeisen pari kuukautta työttömänä, mutta minulle ei ole myönnetty työttömyystukea uuden nuorisotakuun takia (olen alle 25-vuotias, ilman ammatillista koulutusta, enkä hakenut kevään yhteishaussa kouluun). Tuloja ei ole ollut kahteen kuukauteen, ja rahat ovat loppu.
Jätin ennen kuun loppua toimeentulohakemuksen kirjeitse, mutten sopinut sossuun aikaa.

Olisiko minun pitänyt sopia tapaamisaika?
Onko mahdollista, ettei minulle myönnetä toimeentulotukea?
Voiko päätöksenteko myöhästyä sen takia, etten sopinut tapaamisaikaa?

31

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sossulle "pataan"

Ei, ei ja ei, siis kaikkin kysymyksiin EI. Hakemus on käsiteltävä 7 arkipäivän kuluessa sen saapumisesta ja toimeenpantava ilman viivytystä.

• 1+1

"Voiko päätöksenteko myöhästyä sen takia, etten sopinut tapaamisaikaa?"

Ei kannata uskoa pelkästään nettineuvoja, vaan ota yhteyttä sossuun, koska puuttuvat asiakirjat voi viivästyttää.

• sossulle "pataan"

Mistä 1 1 on saanut päähänsä että asiakirjoja puuttuisi? Sitähän tuossa ei edes mainittu. On kokonaan eri asia jos hakemus on puutteellinen, silloin sossun on pyydettävä lisäselvitystä ja silloin tietenkin tuki viivästyy sen vuoksi, ei siksi ettei tapaamista ole sovittu. Tälläkin palstalla on ollut paljon keksutelua siitä ettei tapaamista voida pakottaa kiristämällä toimeenulotukihakemuksen hylkäämisellä tai viivyttämisellä.

• 1+1

Jos nälkiintyminen uhkaa, niin on parempi vaikka soittaa sinne, jotta tarvittaessa tekevät pikapäätöksen.

Sossu käsittelee sen hakemuksen siinä luvatussa seitsemässä arkipäivässä, jos ei satu olemaan ruuhkaa, mutta siihen pitää lisätä pari päivää postin kulkuun, joten käytännössä voi mennä kaksi viikkoa ennen kuin ensimmäinen vastaus on käsissä ja jos siihen tarvitsee toimittaa jotain lisäselvitystä, niin alkaa uusi 7 arkipäivän jakso taas käsittelylle mutta kuitenkin korkeintaan ilmoitettuun päivään mennessä, olisikohan se kuukausi siitä varsinaisen hakemuksen jättämisestä, ja johon mennessä tekevät lopullisen päätöksen.

• 1+1=5
        1+1 kirjoitti:

Jos nälkiintyminen uhkaa, niin on parempi vaikka soittaa sinne, jotta tarvittaessa tekevät pikapäätöksen.

Sossu käsittelee sen hakemuksen siinä luvatussa seitsemässä arkipäivässä, jos ei satu olemaan ruuhkaa, mutta siihen pitää lisätä pari päivää postin kulkuun, joten käytännössä voi mennä kaksi viikkoa ennen kuin ensimmäinen vastaus on käsissä ja jos siihen tarvitsee toimittaa jotain lisäselvitystä, niin alkaa uusi 7 arkipäivän jakso taas käsittelylle mutta kuitenkin korkeintaan ilmoitettuun päivään mennessä, olisikohan se kuukausi siitä varsinaisen hakemuksen jättämisestä, ja johon mennessä tekevät lopullisen päätöksen.

Soittaminen sossuun maksaa maltaita odottaessa jonossa, maksullisessa tietysti. Näin siirretään puhelintuloja ties kenelle. Sosiaalitoimi voi myös suuren auktoriteettinsa nimissä antaa toisille, toisille ei. Jos valitat viranomaispäätöksestä, käsittely kestää kauan; kuukausia. Tieto on tässäkin valtaa, sillä muistakaa se; että jokaisella on oikeus saada toimeentulotukea, harkinnanvaraista toimeentulotukea (sitä lappua ei jaella vaan pitää itse hakea) ja esim. harrastemenoihin apua. Näin yleensä somat perheidyllit saavat enemmän, ja köyhimmät kuten opiskelijat, yksinäiset ym. eivät jaksa kohta edes hakea tukia. Porsaanreikiä on paljon, ja mitä useampi penikka huutaa pirtinnurkassa; sitä avuliaammat ovat tuet eikä varmasti valvota, kuinka ne käytetään. Jos "ylimääräistä" saa, muistutellaan siitä hautaan saakka ja senkään takia monet eivät jaksa hakea oikeutettuja tukia ja rosvoimmat kokoavat potin, jos viimesijaisia niin voidaan luokitella mutta kansan suussa niin voidaan. Työttömyys on tehtyä, joten tuet eivät ole hävettäviä vaan itseasiassa työllistäviä toimenpiteitä, sillä köyhäinhodosta repii monet aika komeat palkat per kuukausi.

• Toimistoon mars

Toimeentulotuki on sellanen tukimuoto että äkkiä enskertalaiselta unohtuu joku liite tms, niin ilman muuta kannattaa tavata ja voi myös olla hyvällä lykyllä höveli ihminen vastassa niin voipi saada jotain harkinnanvaraista llisäksi perustuen keskusteluun..

Tällä palstalla on tuntuu olevan paljon mökkihöperöitä, joille kävely soskuun ja toimistoihin on ylivoimainen tehtävä vaikka sillä voi hyvin jouduttaa ja edesauttaa asiaansa.

• sossulle "pataan"

Ei minulla mitään sossun tapaamista vastaan ole, asia on niin päin ettei sossu halua tavata minua. Viimeksi kun siellä kävin pari vuotta sitten niin joutuivat vastaamaan aluehallintovirasttolle melko ikäviin kysymyksiin kanteluni johdosta. Sen jälkeen ovat saaneet 2 kertaa "pataan" hallinto-oikeudessa. Joskus harvoin soittelevat jos on asiaa, muuten asiointi sujuu sähköpostilla.

• Vnl

Kaikki liitteet pitäisivät kyllä olla toimitettuna, tarkistin niin monta kertaa siskon kanssa, etten keksi, mitä ne sossussa haluaisivat vielä multa penätä. Mutta siis, 7-8 päivän päästä siitä kun on jättänyt hakemuksen, kannattaisi soitella, jos sitten onkin jäänyt jokin liite?

Miten sitten tuo harkinnanvarainen toimeentulotuki, mihin kaikkeen sitä voisi saada? Kun itsellä olisi rästissä parin sadan euron suuruinen yksityisen puolen terapeuttilasku, ja ajattelin, pitäisikö siihen hakea tuota tukea? Pitääkö sitä varten mennä ihan paikanpäälle? Tulee myös mieleen, että hetki ennen irtisanomistani, vein vähän isomman kuvan kehystettäväksi, ja siitäkin on tulossa pian lasku, jostain siihenkin rahat pitäisi kaivaa. (Kuulostan ihan joltain keplottelijalta, yksityista terveydenhuoltoa ja taulun kehystämisiä, mutta ensimmäinen on aivan pakkopaikka, ja taulua en olisi lähtenyt kehystämään, jos olisin tiennyt irtisanomisesta.)

P.S. Siitä olenkin valitettavasti jo saanut vihiä, että vaikka sitä olisikin kaikenlaisia oikeuksia, KUKAAN ei kerro niistä sinulle, sen pitää kaikki itse selvittää. Helvetin halpamaista, mutta sitä kai se elämä on.

• 1+1

"Mutta siis, 7-8 päivän päästä siitä kun on jättänyt hakemuksen, kannattaisi soitella, jos sitten onkin jäänyt jokin liite?"

Voi kai sinne soitella hetikin, mutta viimeistään siis noin puolentoista viikon kuluttua pitäisi olla käsiteltynä. Ja jos sattuu olemaan jokin nettipostisysteemi käytössä, kantsii käydä katsomassa sieltä, eikä odottaa ilmoitusta saapuneesta kirjeestä.

Maksutiliin on erillinen lomake ja siinä oltava vastaanottokuittaus, sen saa myös kaupungin yhteispalvelupisteeseen jätettäessä.

• Uhhhhhh

Onko ap:lla masennus, sosiaalisten tilanteiden pelko tms, kun ei osata tarttua luuriin, käydä juttelemasta palvelusta mitä tarvii?

Jos ei ole mitään yllä mainitusta nin mietis nyt hiukan miten näitä asioita hoidat niin etttä homma hoituu nopeasti ilman mitää epäselvyyksiä?
      Harkinnanvaraisestakin haaveillaan mutta siitä aprikoidaan vaan netissä..

Uhhhh...Onko tämä sitä kuuluisaa uusavuttomuutta vai joku muu tauti?

• Vnl

Uhhhhhh, sen vertaa kuin se sinulle kuuluu, kyllä, diagnoosini on keskivaikea masennus, ja kyllä, kärsin myös sosiaalisten tilanteiden pelosta. Tilanteeseeni verrattuna olen aika hyvin asiat saanut hoidettua, varsinkin kun ennen tätä sossujuoksua olen juossut työkkärin ja kelan väliä, sillä tuloksella ettei minulle edes myönnetty työttömyystukea, ja kaikki tuohon asiaan käyttämäni voimavarat valui hukkaan.

Olen ensi kertalainen sossun luukulla, ja minusta tuntui helpolta tavalta tiedustella täältä ensin asioista, ja se on MINUN tapani pistää asioihin jotain liikettä. Suomi24 tosin tunnetaan oikein pallinaamojen keskittymältä, ja sinä kyllä osaltasi todistit sen todeksi. Että kiitos tästä, haista toki vittu.

• vino maa
        Vnl kirjoitti:

Uhhhhhh, sen vertaa kuin se sinulle kuuluu, kyllä, diagnoosini on keskivaikea masennus, ja kyllä, kärsin myös sosiaalisten tilanteiden pelosta. Tilanteeseeni verrattuna olen aika hyvin asiat saanut hoidettua, varsinkin kun ennen tätä sossujuoksua olen juossut työkkärin ja kelan väliä, sillä tuloksella ettei minulle edes myönnetty työttömyystukea, ja kaikki tuohon asiaan käyttämäni voimavarat valui hukkaan.

Olen ensi kertalainen sossun luukulla, ja minusta tuntui helpolta tavalta tiedustella täältä ensin asioista, ja se on MINUN tapani pistää asioihin jotain liikettä. Suomi24 tosin tunnetaan oikein pallinaamojen keskittymältä, ja sinä kyllä osaltasi todistit sen todeksi. Että kiitos tästä, haista toki vittu.

Voi, ymmärrän hyvin fiiliksesi. Olen samoissa tunnelmissa, pelkään jo jokaista yhteydenottoa ihan mihin vaan kun aina saa todistella ITSE olevansa täyspäinen ja oikealla asialla. Selkään puukottajia on joka sakissa, eikä vähiten virkailijoissa, vaikka heille on annettu selkeät ohjeet tavata jokainen hakija puhtaalta pöydältä.
        Oma vanha paniikkihäiriöni ja sosiaalisten tilanteiden pelkoni aktivoitui, hah, juuri TE-keskuksen aktivointisuunnitelman uhatessa.
        P----le!

• pallinaama
        Vnl kirjoitti:

Tämä sama kaava toistuu täällä jatkuvasti.

Aloittaja avaa keskustelun kysymällä jotain omaan henkilökohtaiseen intressiin liittyvää asiaa, sellaista jonka voisi yhtä hyvin selvittää viranomaiselta tai ainakin pääpiirteissään. Sitten kun siihen on vastattu ja neuvottu, niin aloittaja alkaa haistattelemaan niitä, jotka sattuu yhtään kritisoimaan kysyjää, ikään kuin se keskustelun avaaminen antaisi valtuuden päättää siitä, millä tavoin sitä keskustelua käydään.

• Ei täyspäinen
        vino maa kirjoitti:

Voi, ymmärrän hyvin fiiliksesi. Olen samoissa tunnelmissa, pelkään jo jokaista yhteydenottoa ihan mihin vaan kun aina saa todistella ITSE olevansa täyspäinen ja oikealla asialla. Selkään puukottajia on joka sakissa, eikä vähiten virkailijoissa, vaikka heille on annettu selkeät ohjeet tavata jokainen hakija puhtaalta pöydältä.
        Oma vanha paniikkihäiriöni ja sosiaalisten tilanteiden pelkoni aktivoitui, hah, juuri TE-keskuksen aktivointisuunnitelman uhatessa.
        P----le!

"Olen samoissa tunnelmissa, pelkään jo jokaista yhteydenottoa ihan mihin vaan kun aina saa todistella ITSE olevansa täyspäinen ja oikealla asialla."

Ymmärrän mutta olet mielestäni väärässä tässä asiassa. Älä ala esittään mitään "parempaa" kuin olet työkkärissä tai sossussa. Siit vaan tule haittaa..

Oma tapaus on se että jäin työttömäksi mutta elämässä oli myös ero, alkoholia ja sekoilua. Harkitsin toki että salaan työkkärissä nämä viimeksimainitut. Olisin siis saanut työ, koulutus tms kutsuja jotka viinapäissäni tms olisin jättänyt hoitamatta, josta seurauksena olisi tullut karenssi, sossun alennukset jne..

Nyt kun aikoinani ilmoittautuessani kerroin asiat rehellisesti niinkuin on, niin mun "työllisyyssuunitelmassa" lukee että asiakas selvitelee terveyspuolen ongelmia toistaiseksi omatoimisesti.

Eli ei tarvi stressata nyt karensseista yms. Toki tajuan että jos en ryhdistäydy tai ei elämä muutu valoisammaksi niin en voi ikuisesti olla työkkärin kirjoilla mutta "täyspäistä" näyttelemällä olisin saanut jo "fudut" sieltä aikoja sitten.

• vino maa
        Ei täyspäinen kirjoitti:

"Olen samoissa tunnelmissa, pelkään jo jokaista yhteydenottoa ihan mihin vaan kun aina saa todistella ITSE olevansa täyspäinen ja oikealla asialla."

Ymmärrän mutta olet mielestäni väärässä tässä asiassa. Älä ala esittään mitään "parempaa" kuin olet työkkärissä tai sossussa. Siit vaan tule haittaa..

Oma tapaus on se että jäin työttömäksi mutta elämässä oli myös ero, alkoholia ja sekoilua. Harkitsin toki että salaan työkkärissä nämä viimeksimainitut. Olisin siis saanut työ, koulutus tms kutsuja jotka viinapäissäni tms olisin jättänyt hoitamatta, josta seurauksena olisi tullut karenssi, sossun alennukset jne..

Nyt kun aikoinani ilmoittautuessani kerroin asiat rehellisesti niinkuin on, niin mun "työllisyyssuunitelmassa" lukee että asiakas selvitelee terveyspuolen ongelmia toistaiseksi omatoimisesti.

Eli ei tarvi stressata nyt karensseista yms. Toki tajuan että jos en ryhdistäydy tai ei elämä muutu valoisammaksi niin en voi ikuisesti olla työkkärin kirjoilla mutta "täyspäistä" näyttelemällä olisin saanut jo "fudut" sieltä aikoja sitten.

Kiitos, kiitos viestistä! Huh, kivi putosi sydämeltäni.
        Hyvä, nyt aion olla rehellinen.

• viatonta naamaa
        Vnl kirjoitti:

" ja minusta tuntui helpolta tavalta tiedustella täältä ensin asioista, ja se on MINUN tapani pistää asioihin jotain liikettä."

Kuulostaa suorastaan hauskalta tuo SINUN tapasi toimia.

• sossulle "pataan"
        viatonta naamaa kirjoitti:

" ja minusta tuntui helpolta tavalta tiedustella täältä ensin asioista, ja se on MINUN tapani pistää asioihin jotain liikettä."

Kuulostaa suorastaan hauskalta tuo SINUN tapasi toimia.

"Kuulostaa suorastaan hauskalta tuo SINUN tapasi toimia. "

Toimintatapoja on on yhtä paljon kun on toimijoita. Molemmissa on hauskoja ja vähemmän hauskoja.
        Tapa 1:
        Useimmat vellipersheet uskovat kaiken mitä viranomainen heille sanoo; tapa on kai hauska, mutta mielestäni tyhmä. Kyllä siinä hölmöä usein höynäytetään. Onneksi tuo höynäytetty hölömö ei huomaa sitä.
        Tapa 2:
        Sitten on ainakin viranomaisten mielestä vähemmän hauska tapa. Asiakas ei usko mitään mitä viranomainen sanoo vaan ottaa asiasta selvää vaikka täältä tai muualta internetistä.
        Sitten kun viranomainen luulee asiakasta höynäytettäväksi hölmöksi niin saakin totuuden eteen suoraan mustaa valkoisella. Jotkut hölmöt viranomaiset eivät usko totuutta sittenkään vaan vasta kun on tullut "pataan" hallinto-oikeudessa, tyhmimmät viranomaiset eivät usko sittenkään vaan ottavat "pataan" hallinto-oikeudessa kerta toisensa jälkeen. Joidenkin mielestä tuo tapa on hauska, joidenkin mielestä ei.
        Tapa 3:
        Sitten on yksi tapa jota en suosittele kenellekkään. Kun asiakas huomaa tuleensa höynäytetyksi niin ryntää suoraa päätä viranomaisen luo ja alkaa räyhätä, tilanteeseen saattaa liittyä myös väkivaltaa. Jättää kuitenkin valituksen tekemättä ja höynäytys onnistuu.

Muitakin tapoja saattaa olla. Minä käytän tapaa 2.

• Uhhhhhh

Juuri näin..Nyt pääsit asian ytimeen, Suoli 24 on juurikin kanava jossa kaltaiseni pallinaamat heittelevät lämpikseen sitä sun tätä. Tämä on o.k paikka keskusteluun mutta ei asioiden hoitoon.

kyllä mä tuon masennuksen ymmärrän, pahimmoillanhan se voi olla sitä että hyvä kun vessassa jaksaa käydä. Sen vinkin kuitenkin anna että jos yhtään on voimia, niin kertoo näistä ongelmista kun varaa sitä aikaa esim niin hyvällä tuurilla voi saada semmoisen virkailijan joka osaa ottaa vähän vähemmän pallinaamaisesti keskusteluun ja jopa tosiaan myöntää sitä harkinnanvaraista.

Tämä on toki sattuman kauppaa mutta joskus myös näin. Työkkärissä on myös muuten erityisryhmille erikoistuneita "asiantuntijoita", joten myös siellä puolella voi saada peruskantturaa fiksumman ihmisen vastaansa kun esim jos siellä työkkärin netti-ilmoittautumisessa jo kertoo että on tällästa jat tällästa probleemosta.

• Vnl

Pallinaamalle tiedoksi, kyse ei ole siitä, etteikö saisi kritisoida, vaan siitä, ettei kritisoijalla tässä tapauksessa ollut minkäänlaista tietoa lähtötilanteesta. Vaikka välittäjäaineet ei ilmeisesti kunnossa olekaan, en ole mikään uusavuton typerys, tiedän, että yleisesti ottaen helpoin on asioida suoraan virastoon, mutta se ei tarkoita, että olisi MINULLE se helpoin tapa. Helpompaa on yrittää kysyä neuvoa lähipiiristä ja netistä, ja sen jälkeen alkaa valmistautumaan henkisesti ja tsemppaamaan itseään, sillä sitä se oikeasti vaatii. Kuten jo ilmaisin, se ei ole paras ja tehokkain tapa, mutta se on jotain, ja se on itselleni se helpoin tapa.

Ja Viatonta naamaalle, niin minuakin huvittaisi, jos kyse olisi "näin olen aina tehnyt, ja näin teen myös jatkossa" pässinpäisestä mentaliteetista, mutta kun ei ole.

Pääpointti oli, etten tullut tänne uusavuttomasti itkemään jo suoranaista nälkäkuolemaa, vaan kysymään neuvoa, eikä vastauksena pitäisi olla erinäistä pikku vittuilua.

• viatonta naamaa

Kyselijöitä täällä kyllä riittää, mutta mikäköhän se sinunkin motiivi sitten oikeasti mahtaa olla? Sitä en usko pätkän vertaa, että se olisi likimainkaan kertomasi kaltainen.

• Vnl

Kyselijöitä täällä kyllä riittää, mutta mikäköhän se sinunkin motiivi sitten oikeasti mahtaa olla? Sitä en usko pätkän vertaa, että se olisi likimainkaan kertomasi kaltainen.

Anteeksi, mitä oikein tarkoitat?

• viatonta naamaa
        Vnl kirjoitti:

Anteeksi, mitä oikein tarkoitat?

Sitä, että ei pidä mennä puremaan ruokkivaa kättä.

• Vnl

Sitä, että ei pidä mennä puremaan ruokkivaa kättä.

Viatonta naamaa, sinun ruokkimisesi ei minua ollenkaan niin täytä, jottenko voisi sontaa tarjottaessa heittää samaa tavaraa takaisin sinulle.

• viatonta naamaa
        Vnl kirjoitti:

Viatonta naamaa, sinun ruokkimisesi ei minua ollenkaan niin täytä, jottenko voisi sontaa tarjottaessa heittää samaa tavaraa takaisin sinulle.

No niin, eiköhän se MINUUS ala pikkuhiljaa sieltä tulemaan esille.

• Vnl

No niin, eiköhän se MINUUS ala pikkuhiljaa sieltä tulemaan esille.

Ahaa, minä en siis saisi sanoa sinulle mitään takaisin? Se on kuules sellainen asia, että aloitan ja jatkan mielelläni asialinjalla, mutta siinä vaiheessa kun alkaa sonta perusteettomasti lentämään, en todellakaan ala sitä katselemaan.

Ja vielä siitä ruokkivasta kädestä, mitä sinä olet muuta tässä keskustelussa tehnyt kuin käynyt vinoilemassa ja vittuilemassa? Sinähän tässä olet se, joka on käynyt heittämässä sontaa toisten niskaan, ruokkimisesta ei voi puhua sanallakaan.

• viatonta naamaa
        Vnl kirjoitti:

Ahaa, minä en siis saisi sanoa sinulle mitään takaisin? Se on kuules sellainen asia, että aloitan ja jatkan mielelläni asialinjalla, mutta siinä vaiheessa kun alkaa sonta perusteettomasti lentämään, en todellakaan ala sitä katselemaan.

Ja vielä siitä ruokkivasta kädestä, mitä sinä olet muuta tässä keskustelussa tehnyt kuin käynyt vinoilemassa ja vittuilemassa? Sinähän tässä olet se, joka on käynyt heittämässä sontaa toisten niskaan, ruokkimisesta ei voi puhua sanallakaan.

Kas kun ongelma on siinä, että et ole huomannut poistua ajoissa takavasemmalle ja nyt on jo liian myöhäistä.

• Vnl

Kas kun ongelma on siinä, että et ole huomannut poistua ajoissa takavasemmalle ja nyt on jo liian myöhäistä.

Ei, ongelma on siinä, ettet sinä tajunnut olla alunperin aloittamatta, kerta mitään rakentavaa sanottavaa ei ollut.

• sossulle "pataan"

"Sitä, että ei pidä mennä puremaan ruokkivaa kättä. "
      Entäs jos se "ruokkiva käsi" puree ja syö leipäsi? Laittomasti.

• hattu.

Halusin sos.työntekijälle ajan, liittyen tt.hakemukseen ja hän kovasti asiaa ihmetteli.. enkö saisi mennä???

• hommaa työ

nimimerkki "sossulle pataan" voisi mennä muualle jauhamaan noita salaliittoteorioitansa.. Olet taas yksi näitä besserwissereitä elämässä sossun tuilla, kun et laiskalta p3rseeltäsi jaksa töitä hakea niin olet päätynyt vain ahdistelemaan sossua ja repimään kaiken minkä irti saat. Eikö olisi helpompaa vain mennä töihin ja ansaita hieman enemmän, kuin olla köyhä ja elää tuilla?

• sossulle "pataan"

"hommaa työ"
      Jauhan mitä jauhan ja missä jauhan, kataisesi idiootit ei siitä päätä.
      Kyseessä ei ole salaliittoteoria eikä edes teoria vaan selvää faktaa, jutuista on "perslautakunnan" ja hallinto-oikeuden pöytäkirjat olemassa.

"Olet taas yksi näitä..."
      Tuo on taas täyttä paskakokkareskeidaa, jossa ei ole hitustakaan totuutta. Ihmettelen että joku idiootti voi kirjoitella tuollaisia tänne, ei tuollaista kukaan usko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa

Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p
      Maailman menoa
      96
      7366
    2. Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa

Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su
      Maailman menoa
      362
      6457
    3. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      61
      3814
    4. Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)

Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill
      Ikävä
      29
      3549
    5. Mikä on suurin luonne- eroavuus sinussa

Ja kaivatussasi? Vaikuttaako se huonoon vai hyvään suuntaan siinä, että teistä voisi tulla jotain?
      Ikävä
      192
      2021
    6. Kenen haluaisit voittavan Amazing Racen: Tuomas ja Esko, Millu ja Karoliina vai Maria ja Vilma?

Amazing Race Suomi huipentuu lauantaina finaaliin. Jäljellä on kolme paria ja tiedossa on tehtäviä, jotka järkyttävät os
      Tv-sarjat
      18
      1733
    7. Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?

Rakastamallesi ihmiselle.
      Ikävä
      61
      1481
    8. Gallup: Katsotko Salkkareita tai oletko katsonut?

Salatut elämät on suomalaisten suosikkisarja vuosikymmenestä toiseen. Salkkareiden parissa viettää aikaa sukupolvet laps
      Tv-sarjat
      18
      1456
    9. Elämäni biisi starttaa uudessa muodossa - Voi olla pettymys faneille!

Elämäni biisi ja juontaja Katja Ståhl ovat suomalaisten suosikkeja. Lauantai-iltaisin ohjelma on vetänyt tv-katsojat arv
      Tv-sarjat
      1
      1350
    10. Amazing Race Tomas rehellisenä Esko-appiukon, 63, tilasta: "Sairastelut ja..."

Tomas Grekov ja Esko Rotola-Pukkila ovat mukana Amazing Race Suomi -kisassa. Ja nyt vuorossa on finaali. Hankaluuksia m
      Tv-sarjat
      1
      1337
    Aihe