Olen etsinyt vanhojen ammattien taitajia ja kulkumiehiä ,joutomiehiksi heitä ennen sanottiin.
Matkallani tapasin ns kairan kiertäjän pieksusaappain ja reppuineen teki vakaasti taivaltaan .
Kertoessani vaimolle miehen ammatista hän alkoi kinamaan siitä että ei vaatteista voi ammattia arvata.
Hetken nautin siitä kun olin voiman oikealla puolella mut sit kerroin mistä tiesin ammatin.
Olin nimittäin huomannut sitä reppua silmäillessäni ratkaisevan tekijän luulolleni,heti siinä sahan päätypuitten ja kirvesvarren keskellä oli vintilän yläpään puolipallo.
Etelään kuulema oli tuo vankkakätinen kairankietäjä matkalla ,pikkasen oli huolissaan kun salvokselle nousijoita on aina vaan vähemmän .
Luppoaikana aikoi poraskella pähkinä hakille reikiä puihin ,luonto ihmisiä kun sanoi olevansa.
Mistä sinä päättelisit vastaantulijan ammatin.
Kerrankin asialinjalla
201
510
Vastaukset
- tiina@
personal trainerit on helppo tunnistaa vartalosta ja sportista pukeutumistyylistä tanssin ammattilaiset tunnistaa varsinkin miehet kevyestä askeltamisesta kauneusalan ammattilaiset tunnistaa huolitellusta ulkonäöstä kauniista meikistä ja hoidetuista käsistä näitähän olis loputtomiin...
- tiina@
koti-kiusattu kirjoitti:
sanoppa mistä tunnistaa sellistin?
kai se istuu aina jalat harallaan ja rämpyttää reijän kohdalta.
tiina@ kirjoitti:
kai se istuu aina jalat harallaan ja rämpyttää reijän kohdalta.
Mikäli muistan niin eiks sellon pitkulaiset reiät oo kielien vieressä?
Pikku vinkkinä lusia neito ja sellisti on samalla alalla.- tiina@
koti-kiusattu kirjoitti:
Mikäli muistan niin eiks sellon pitkulaiset reiät oo kielien vieressä?
Pikku vinkkinä lusia neito ja sellisti on samalla alalla.no nyt ei oo kyllä minkäänlaista havaintoo.
- mala fide
Juristit tunnistaa siitä, että niiden kädet ovat aina jonkun muun taskussa.
- mala fide
koti-kiusattu kirjoitti:
Elikkä evakoissa oli samoja piirteitä ,käet taskuissa sanonta
Mutta oliko evakoilla omissa taskuissa? Juristeilla ei koskaan ...
mala fide kirjoitti:
Mutta oliko evakoilla omissa taskuissa? Juristeilla ei koskaan ...
oikees olet,pakkohan evakoitten käsien oli olla omissa taskuissa ,muuten olis linnut karanneet.
- ekols
Ei jumankauta mitä juttuja teillä :D "Rämpyttää reiän kohdalta" :DDD
http://tilaus.aller.fi/tt/?tt=9388_12_163257_
- nää ainakin
Metsurilla on moottorisaha ja kypärä kuulosuojaimilla, poliisin puvussa lukee Poliisi ja palomiehellä on letku kädessä.
- tiina@
metsurin muuten haistaakin se tuoksuu hyvälle metsälle samoin maatalouslomittajan mutta se haisee lehmälle.
- tiina@
lääkärit ovat yleensä hyvin neutraalin näköisiä ja pukeutuvat huomaamattomiin mutta kalliisiin vaatteisiin optikoilla ja silmälasimyyjillä on yleensä hyvin näyttävät silmälasit sitä ei kyllä tiedä istuuko prisman vai sittarin kassalla.
Olen huomannut et lääkäreillä on omituinen toispuolisuus päässä,tullut varmaan siitä et ne aina mutisee toiseen rintapieleen.
- tiina@
koti-kiusattu kirjoitti:
Olen huomannut et lääkäreillä on omituinen toispuolisuus päässä,tullut varmaan siitä et ne aina mutisee toiseen rintapieleen.
totta ne on vähän sellasia juron oloisia.
- hanslankari
Nolikolaria ette varmaan tunnistaisi kirkossa
- Hei kun keikuskelen
Ainahan sinä koti-kiusattu olet asialinjalla. Ihan niinku minäkin oon.
Tulipas mieleen yksi hupaisa juttu. Joo, ihan totta on.
Tästä on jo aikaa ties kuinka kauan aikaa, mutta olkoot.
Joku laitapuolen kulkija luuli tehneensä oikein löytöjen löydön.
Hän pääsi kaupungintalon sisätiloihin sivuoven kautta, joka oli unohdettu lukita.
Oikein sielun silmin voin kuvitella, kun hän portaat kämpi kolmanteen kerrokseen ja astahti juhlasalin takana olevaan "odotushuoneeseen", jossa esiintyjät keskittyvät tulevaan esitykseen ja marssivat sieltä lavalle.
Tyhjässä takahuoneessa oli Frakki tuolin sarjalla. Tyyppi varmaankin katseli sitä innoissaan, eikä ihme, onhan frakki nyt heevetin hieno asuste, pitkine hännystimineen.
Tää tyyppi puki sen päälleen ja kaiketi lähti siitä sitten kiiruusti pihalle.
Samaan aikaan Taxi pysähtyi kaupungintalon eteen.
Hetken kuluttua taksikuski huomasi, että nurkan takaa tuli pikkusen oudon näköinen mies. Puolijuoksua juoksi frakkipukuinen mies hieman hoiperrellen, tukka takus ja jaloissaan jokseenkin sopimattomat housut frakin kanssa pidettäväksi.
Taksikuski siinä tuumimaan, että tokko tuo nyt kaupunginorkesterin tyyppi on ja päätti soittaa Poliisilaitokselle. Poliisilaitos oli siihen aikaan aivan kaupungintalon vieressä, toisella puolella puistikkoa.
Frakkipukuinen juoksi aidan yli palokadulle, joka oli polisiilaitoksen takana.
Kovin nopiaan jäi varkaudesta kiinni. :)
Niin että jotta vaan sitä, että voi sitä joskus erehtyäkin ammatista.
Jos minä lähtisin tuonne kadulle moottorisaha kouras ja klompsisin turvasaappailla etiäpäin, niin musta tuntuu, että mua ei metsuriksi luultais.
No, tai emmää tiedä vaikka luulisivatkin.Heikunkeikku
Kerro mulle mistä vois tunnistaa ihmisen joka opettaa toisia soittamaan?
Jos se seisoo esim kassajonossa niin huitooks se alitajuisesti puikolla vai plimputtaako sormet ostoskärryn aisaa?- Hei kun keikuskelen
koti-kiusattu kirjoitti:
Heikunkeikku
Kerro mulle mistä vois tunnistaa ihmisen joka opettaa toisia soittamaan?
Jos se seisoo esim kassajonossa niin huitooks se alitajuisesti puikolla vai plimputtaako sormet ostoskärryn aisaa?Riippuu vähä siitä, onko opettaja kassajonos työpäivän jälkeen vai ennen.
Jos työpäivän jälkeen, niin kovin uupuneen näkönen olemus opettajan kehos.
Toki me kaikki tiedämme, että opettajat tekevät ihan Kaikkensa oppilaiden eteen, että oppisivat asiat mahdollisimman hyvin. Se vie kummasti energiat veks, kun sataprosenttisesti asioita selittää.
Ennen työpäivän alkua sitten on asiat toisin. energiat on tallella.
Asiasta kolmanteen, kävi vähä outo juttu aamulla.
Sain sormeeni Tikun, kun koetin selvittää tukastani Takun.:)
- henrjii
Apumiehen hupumiehen tunnistaa siitä, että kieli ulottuu nenänpäähän
- hupu ja tupu
Mikä on hupumies?
- henrjii
hupu ja tupu kirjoitti:
Mikä on hupumies?
hupimies pastanjauhaja.
- ://
henrjii kirjoitti:
hupimies pastanjauhaja.
Älä nyt turhasta nokkaudu.
- henrjii
hupu ja tupu kirjoitti:
Mikä on hupumies?
taitaa olla murresana. Jos joku on yksinäinen, niin hälle tulee kaveriksi hupulaanen
- tupu&hupu
henrjii kirjoitti:
taitaa olla murresana. Jos joku on yksinäinen, niin hälle tulee kaveriksi hupulaanen
Oh, yeah, eli halipulan poistaja?
henrjii kirjoitti:
henkalle
Kuten sanoin niin asialinjalla ollaan.
Opin uuren sanan yarkoituksen,
http://www.ennenvanha.fi/vanhat-valokuvat-kertovat- tiina@
koti-kiusattu kirjoitti:
henkalle
Kuten sanoin niin asialinjalla ollaan.
Opin uuren sanan yarkoituksen,
http://www.ennenvanha.fi/vanhat-valokuvat-kertovatkookoo hei se sellisti juttu jäi vähän kesken...
tiina@ kirjoitti:
kookoo hei se sellisti juttu jäi vähän kesken...
Ota tiina kunnon istumaasento niin uskallan kertoo vastauksen.
Katohan ku sellisti ja lusia neito on sellasia väännettyjä slanki sanoja eli molemmat viittaa vankilaan.
Eli olin pikkusen ilkee,anteeks ny- tiina@
koti-kiusattu kirjoitti:
Katohan ku sellisti ja lusia neito on sellasia väännettyjä slanki sanoja eli molemmat viittaa vankilaan.
Eli olin pikkusen ilkee,anteeks nyjoo niinhän ne viittaakin aika hauska oivallus ei sitä ihan noin vaan arvannukkaan.
koti-kiusattu kirjoitti:
Eli olin pikkusen ilkee,anteeks nyNo minä en ainakaa lusi HÖH. Ainakaa vanlkilassa :).
- viis-6=-1
Vanha juttu. Mutta opettajamiehillä on ainase viivotin tzaskussa...
- uuno.
Mistä tunnistaa rautakaupan myyjän ?
- ,,,,
uuno. kirjoitti:
Mistä tunnistaa rautakaupan myyjän ?
Sillon tikkaat selässä?
- tiina@
oonpa ollu joutomiehen kanssa samalla lavalla esiintymässä... joutsassa on joutopäivät ja niihin on joskus vuosia sitten valittu joutomies joka on siellä aina mukana sillä kertaa se tuotiin kottikärryillä lavalle se oli kiva näytelmä kun siihen oli kerätty kaikkia ikivanhoja tapahtumia tais olla joku juhlavuosi sillon meneillään.
- ||||
Minä taas olen kätellyt laskumiestä.
- tiina@
|||| kirjoitti:
Minä taas olen kätellyt laskumiestä.
mutta tossa nelostien varressa onkin lukumiehen talo mää oon nähny sen.
- ||||
tiina@ kirjoitti:
mutta tossa nelostien varressa onkin lukumiehen talo mää oon nähny sen.
Tiijäkkö mikä on laskumies?
- tiina@
|||| kirjoitti:
no en tiijä kerro.
- tiina@
|||| kirjoitti:
tiijäkkö saa kuka on lukumies?
- ||||
tiina@ kirjoitti:
no en tiijä kerro.
Ennen voimaloita joissa oli vaarallisia koskia. Laskumies ohjasi kuin luotsi veneita alavirtaan.
- ???
tiina@ kirjoitti:
tiijäkkö saa kuka on lukumies?
Hätäisesti kurkkasin. Veronkantaja?
- tiina@
??? kirjoitti:
Hätäisesti kurkkasin. Veronkantaja?
voihan se olla sekin mutta semmonen lukumies joka asuu nelostien varressa on maalannu freskot toivakan kirkkoon se oli se kuka ei mikä.
tiina@ kirjoitti:
voihan se olla sekin mutta semmonen lukumies joka asuu nelostien varressa on maalannu freskot toivakan kirkkoon se oli se kuka ei mikä.
Sehän kävi piilolta päin niitä yöllä maalaamassa kun kirkkoherra ei oikeen tykänny maalarin tyylistä ja käski pysäyttää hommat vai miten se nyt menikään? Onko ne kuvat siellä vielä? Sitä en tiennyt että maalari on lukumies, mistä se nimitys tulee vai onko sen sukunimi?
Joskus asiasta luin kun siellä päin asuin, mutta en muista. Oliko se sen talo mikä näytti puolivalmiilta ihan kuin olis sementtisistä laudoista tehty vinolaudotus siihen taloon, hyvin "yksilöllinen" rakennus muutenkin? Siis joskus 70-80-luvulla oli tuo, tuskin on enää samanlainen.- tiina@
saimaantaka kirjoitti:
Sehän kävi piilolta päin niitä yöllä maalaamassa kun kirkkoherra ei oikeen tykänny maalarin tyylistä ja käski pysäyttää hommat vai miten se nyt menikään? Onko ne kuvat siellä vielä? Sitä en tiennyt että maalari on lukumies, mistä se nimitys tulee vai onko sen sukunimi?
Joskus asiasta luin kun siellä päin asuin, mutta en muista. Oliko se sen talo mikä näytti puolivalmiilta ihan kuin olis sementtisistä laudoista tehty vinolaudotus siihen taloon, hyvin "yksilöllinen" rakennus muutenkin? Siis joskus 70-80-luvulla oli tuo, tuskin on enää samanlainen.saimaantaka
edelleen on freskot siellä talo pystyssä vai mikskä sitä hökötystä voi sanoa ei se siitä oo mikskään muuttunu naapuri joutu myymään talonsa uuden tielinjauksen takia mutta lukumies pysy paikallaan ja aivan oikein sukunimi on se lukumies taiteilijan koko nimi on pellervo lukumies en tiedä sit onko aito vai onko joskus muutettu kumminkin erikoinen nimi on näitä nimiäkin kun voi muutella mun tytär muutti tässä taannoin sukunimensä mun tyttönimeksi ja samaalla etunimeksensä lempinimensä jonka mun isä antoi sille ristiäisten jälkeen isä on ollu kuopattuna reilu kolkytyksvuotta ja tytär täyttää tänään kolkytkolme vuotta mihin nää vuodet menee... tiina@ kirjoitti:
saimaantaka
edelleen on freskot siellä talo pystyssä vai mikskä sitä hökötystä voi sanoa ei se siitä oo mikskään muuttunu naapuri joutu myymään talonsa uuden tielinjauksen takia mutta lukumies pysy paikallaan ja aivan oikein sukunimi on se lukumies taiteilijan koko nimi on pellervo lukumies en tiedä sit onko aito vai onko joskus muutettu kumminkin erikoinen nimi on näitä nimiäkin kun voi muutella mun tytär muutti tässä taannoin sukunimensä mun tyttönimeksi ja samaalla etunimeksensä lempinimensä jonka mun isä antoi sille ristiäisten jälkeen isä on ollu kuopattuna reilu kolkytyksvuotta ja tytär täyttää tänään kolkytkolme vuotta mihin nää vuodet menee...tiina
Jännää kun minun hatarat mielikuvat oli sitten ihan oikeita. Nykyisin meiltä päin Jykylään ei enää ajeta Toivakan kk:n kautta joten en ole sitä taloa sitten 70-luvun lopun nähnyt - mutta se on jäänyt mieleen. Onhan näitä "taiteilijasieluja", osaltaan piristävät tätä standardoitua maailmaa.
Pitääpä joskus koukata vanhaa tietä ja käydä katsomassa sitä kirkkoa, jos vaikka olisi kesällä auki - nyt kun ei enää ole kiire paikasta A paikkaan B. Kirkko (ja koko kylä) lienee kuuluisa juuri näistä "naivistisista" maalauksistaan. Ja yhdestä iloisesta tangokuningattaresta ;-)- tiina@
saimaantaka kirjoitti:
tiina
Jännää kun minun hatarat mielikuvat oli sitten ihan oikeita. Nykyisin meiltä päin Jykylään ei enää ajeta Toivakan kk:n kautta joten en ole sitä taloa sitten 70-luvun lopun nähnyt - mutta se on jäänyt mieleen. Onhan näitä "taiteilijasieluja", osaltaan piristävät tätä standardoitua maailmaa.
Pitääpä joskus koukata vanhaa tietä ja käydä katsomassa sitä kirkkoa, jos vaikka olisi kesällä auki - nyt kun ei enää ole kiire paikasta A paikkaan B. Kirkko (ja koko kylä) lienee kuuluisa juuri näistä "naivistisista" maalauksistaan. Ja yhdestä iloisesta tangokuningattaresta ;-)saimaantaka
siinähän se on paikallaan uuden nelostien varressa jää vaan vähän pimentoon vanhalta tieltä sen näki paremmin rutalahden risteyksestä ehkä parisataa metriä jyväskylään päin niin se hökötys on oikeella... toivakassahan asuu nykyään kaksi tangokuningatarta ja perälän matti otti uudelleen kauppansa hoidettavakseen kun siinä kävi pari kauppiasta yrittämässä eiköhän se perälän kauppa oo ollu siellä jo 150 vuotta. - tiina@
tiina@ kirjoitti:
saimaantaka
siinähän se on paikallaan uuden nelostien varressa jää vaan vähän pimentoon vanhalta tieltä sen näki paremmin rutalahden risteyksestä ehkä parisataa metriä jyväskylään päin niin se hökötys on oikeella... toivakassahan asuu nykyään kaksi tangokuningatarta ja perälän matti otti uudelleen kauppansa hoidettavakseen kun siinä kävi pari kauppiasta yrittämässä eiköhän se perälän kauppa oo ollu siellä jo 150 vuotta.eikun vasemmallahan se hökötys on eikä oikeella.
- tiina@
saimaantaka kirjoitti:
tiina
Pitääpä joskus koukata vanhaa tietä ja käydä katsomassa sitä kirkkoa, jos vaikka olisi kesällä auki - nyt kun ei enää ole kiire paikasta A paikkaan B. Kirkko (ja koko kylä) lienee kuuluisa juuri näistä "naivistisista" maalauksistaan. Ja yhdestä iloisesta tangokuningattaresta ;-)niin ja saija tuupanen on se toinen tangokuningatar joka asuu toivakassa.
tiina@ kirjoitti:
niin ja saija tuupanen on se toinen tangokuningatar joka asuu toivakassa.
Ookoo, kiva tietää, mutta tuo Matti Perälä on minulle tuiki tuntematon. Risto Perälä taisi olla joskus tangokuninkaallinen? Mutta Matti... ? Googlasin: talousneuvos ja diplomikauppias. Jäänyt minulle tuntemattomaksi.
En ole siellä päin paljon käynytkään vuosiin, joten siksi vähän hataralla pohjalla paikallistuntemus. Mutta Parviaisen kaupan muistan, ja Saunakylän... ;-)- sil viisii
saimaantaka kirjoitti:
Ookoo, kiva tietää, mutta tuo Matti Perälä on minulle tuiki tuntematon. Risto Perälä taisi olla joskus tangokuninkaallinen? Mutta Matti... ? Googlasin: talousneuvos ja diplomikauppias. Jäänyt minulle tuntemattomaksi.
En ole siellä päin paljon käynytkään vuosiin, joten siksi vähän hataralla pohjalla paikallistuntemus. Mutta Parviaisen kaupan muistan, ja Saunakylän... ;-)Tangokuningas oli nimeltään Risto Nevala :)
- tai sit tällee
sil viisii kirjoitti:
Tangokuningas oli nimeltään Risto Nevala :)
Olin hienosti muistavinani, mutta ensin tuli vain Raimo Perälä mieleen. Ihan eri mies? Ja sitten kekkasin että Ristohan se... Kuka näitä vanhoja jaksaa muistaa en näköjään ainakaan minä :-)
- tiina@
saimaantaka kirjoitti:
En ole siellä päin paljon käynytkään vuosiin, joten siksi vähän hataralla pohjalla paikallistuntemus. Mutta Parviaisen kaupan muistan, ja Saunakylän... ;-)ai siitä on niin kauan mutta se perälän kauppa on ollu siellä sen viimeiset 150 vuotta ja varmaan mattikin on ollu siinä jo ehkä jonkun yli nelkyt vuotta kauppiaana ja mää oon ollu vasta vähän yli kakskyt vuotta näillä kulmilla tosin meiltä on sinne matkaa kakskytviis kilsaa mutta muunmuassa käyn siellä tyttären pojan kans muskarissa ja toivakka kuuluu niihin meidän lähikauppoihin sinne on lyhyin matka.
Onks ulosottomiehellä ulosvetäjä taskussa!?
Viikottain niille ovia availlaan ja ollaan henkisenä tukena,mut ei niil muuta oo ku huonoja uutisia siel salkussaan.
- tiina@
jeps se kolkuttelee ovelle ja vetäsee sillä ulosvetäjällä kaiken helposti vedettävän mukaansa.
tiina@ kirjoitti:
jeps se kolkuttelee ovelle ja vetäsee sillä ulosvetäjällä kaiken helposti vedettävän mukaansa.
Harvoin on velallisella mitään sellasta joka kelpais ulosottomiehelle,noi telkkarit ja pikku koneet on hankalia myytäviä.
Yleensä koko asunnon kamat menee kaatopaikalle.
Sanoppa nyt et onko tampuuri majurilla tampuriini mukanaan?- tiina@
koti-kiusattu kirjoitti:
Harvoin on velallisella mitään sellasta joka kelpais ulosottomiehelle,noi telkkarit ja pikku koneet on hankalia myytäviä.
Sanoppa nyt et onko tampuuri majurilla tampuriini mukanaan?no ei oo.
- tiina@
koti-kiusattu kirjoitti:
Sanoppa nyt et onko tampuuri majurilla tampuriini mukanaan?et kertonu että se on portsari piti ihan ite käydä kuuklettamassa hoh hoijaaaaaa...
tiina@ kirjoitti:
et kertonu että se on portsari piti ihan ite käydä kuuklettamassa hoh hoijaaaaaa...
suomen kieles on paljon omituisia ammattinimikkeitä.
- ponitohtori
koti-kiusattu kirjoitti:
Netistä kaivoin erikoisen ammatin = konnatohtori.
- tiina@
koti-kiusattu kirjoitti:
monesko päivä oot syntyny koo koo on pitäny kysyä monta kertaa.
tiina@ kirjoitti:
monesko päivä oot syntyny koo koo on pitäny kysyä monta kertaa.
tiinalle
neljästoistakahtatoista- tiina@
koti-kiusattu kirjoitti:
tiinalle
neljästoistakahtatoistamää kun oon syntyny kolmaskahtatoista ja oon kerran tavannu yhden naisen joka oli niiiiin pelottavan samanlainen ajatuksiltaan ja mieleltään kun mää se olis voinu hyvinkin olla minä jutuiltaan anoppi oli syntyny kans 3pvä enkä löytäny mitään samaa mun hyvä ystävä on syntyny 7 pvä sama vuosikin kun mulla mutta on ihan erillainen ajatuksiltaan kun mää sanotaan että horoskooppi merkeillä on merkitystä en oo uskonu ennen kun tapasin sen naisen ja nyt kun mää oon lukenu sun juttujas niin niissä on tosi paljon sellaisia mitä määkin olisin ihan hyvin voinu kirjoittaa sen takia tää uteliaisuus.
tiina@ kirjoitti:
et kertonu että se on portsari piti ihan ite käydä kuuklettamassa hoh hoijaaaaaa...
Tampurimajuri on jotenkin tuttu meilläkin päin. Eikös nimitys tule eteisestä = tampuri tällä paikallisella kielellä.
Täällä asui aikoinaan paljonkin ruotsinkielistä herrasväkeä, ja pitäjän väki oppi ruottia kun heillä oli kaikenlaista emännyydenhoitajaa ja piikaa ja renkiä mitkä oppi noita hienoja sanojakin. Esim. pikettipoika. Tiedättekö mikä se on?
- -.,..--,*
Minttupuu..
Ulosvetäjä taitaa olla kätilö?https://www.google.fi/search?q=ulosvetäjä&client=firefox-a&hs=I9C&rls=org.mozilla:fi:official&channel=np&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&e
Tossa ois kätilöitä. Toimiikohan toi linkki nyt, äsken ei, poistin sen sit.minttupuu kirjoitti:
https://www.google.fi/search?q=ulosvetäjä&client=firefox-a&hs=I9C&rls=org.mozilla:fi:official&channel=np&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&e
Tossa ois kätilöitä. Toimiikohan toi linkki nyt, äsken ei, poistin sen sit.No ei toimi, Blaa-ahhhh!!
- henrjii
Suutari tuntee hyvistä pohjista.
Suutari oppikirja alkaa, että kengänteko aloitetaan ottamaalla hyvät pohjat. - henrjii
murresanoista vielä senverran, että tietääkö kukaan mikä on pöperöönen
- tiina@
muussia tai unenpöpperöinen.
- sopottia*
Pöperöönen taitaa olla joku jauhomössö.
Uninen tai juuri herännyt on pöpperössä.
Monta ainetta sekaisin sekoitettuna = sopotti
- mun mummuni mun
No mitä silloin tekee kun "käkiää" ?
- unni
Vieraita tulossa.
- mun mummuni...
Nittaminax kirjoitti:
Nenää kutittaa.....
Oikein arvattu Meeri ja Nitta ;) mut köppäänen, oliskohan se sellainen vähän heiveröinen ja pienen oloinen?
mun mummuni... kirjoitti:
Oikein arvattu Meeri ja Nitta ;) mut köppäänen, oliskohan se sellainen vähän heiveröinen ja pienen oloinen?
Jotain sellaistahan se taitaa tarkoottaa. :)) Mut kannattaako heti kaivolle rynnätä jos renki sinne tippuu. :)
- mun mummuni
Nittaminax kirjoitti:
Jotain sellaistahan se taitaa tarkoottaa. :)) Mut kannattaako heti kaivolle rynnätä jos renki sinne tippuu. :)
Nyt meni ohi hilseen,en osaa sanoa näin peruskoulupohjalta ;)) Mitä ihmettä?
mun mummuni kirjoitti:
Nyt meni ohi hilseen,en osaa sanoa näin peruskoulupohjalta ;)) Mitä ihmettä?
No katotaan tietääkö joku muu mitä pitää tehdä jos renki kaivoon putoaa. :)
Nittaminax kirjoitti:
No katotaan tietääkö joku muu mitä pitää tehdä jos renki kaivoon putoaa. :)
Ellen nyt väärin muista, niin pittää ämpäri puottaa perrää...;)
- meeriamanda
mun mummuni... kirjoitti:
Tuota köppäänen -sanaa ei kai kukaan osaa oikein selittää ... se on kuin sisäänkasvanut tunne / tieto toisen mielialasta.
Urbaani sanakirja kertoo näin...enkä yhtään osaa täydentää tuota enempää,
Ihminen voi olla köppäänen, jota ei voi muille selittää mitenkään. Köppäänen nyt on vaan köppäänen. Jos täytyy määritellä, niin ehkä jokin kombo seuraavista: sakia, tyhymä, vastarannankiiski, ankea, mitäänsanomaton, nyrpeä, yleisesti negatiivinen ihiminen.
(eteläpohojalaasittaan, Etelä-Pohjanmaan murteessa) - Hei kun keikuskelen
meeriamanda kirjoitti:
Tuota köppäänen -sanaa ei kai kukaan osaa oikein selittää ... se on kuin sisäänkasvanut tunne / tieto toisen mielialasta.
Urbaani sanakirja kertoo näin...enkä yhtään osaa täydentää tuota enempää,
Ihminen voi olla köppäänen, jota ei voi muille selittää mitenkään. Köppäänen nyt on vaan köppäänen. Jos täytyy määritellä, niin ehkä jokin kombo seuraavista: sakia, tyhymä, vastarannankiiski, ankea, mitäänsanomaton, nyrpeä, yleisesti negatiivinen ihiminen.
(eteläpohojalaasittaan, Etelä-Pohjanmaan murteessa)Hello meeriamanda.
Tuo köppäänen-sana on niin tuttu, ku tuttu voi olla.
Lukaasin ton sun kysymyksen aikasemmin ja aloin pääni puhki miettimään, että millä hiton sanalla voisi sanoa Köppäänen toisella sanalla.
Ei, en kertakaikkisesti keksi. Se on just samanlainen sana, kuin musiikkitermi "Fermaatti". Kun fermaattia rupee selittämään, niin siihen tarvitaan liuta sanoja.
Mun äiti käyttää tosi usein Köppäänen-sanaa.
Saattaa soittaa ja sanoa, että on niin köppääsellä tuulella, ettei huvita mikään.
Tai jos menen hänen luokseen ja hän pyytää tekemään jotakin suuritöistä hommaa, johon minä sanon, että en nyt ala sitä tänään tekemään, niin hän sanoo "No oot sääki Köppääsellä tuulella, ku et sen vertaa viitti".
Eli Köppäänen on köppäänen ja sillä siisti. Aivan kuten sinä sanoitkin. - Hei kun keikuskelen
Ja taas Hellouta heitän, hello hello.
No minä lähin menemään Vain elämää ketjuun. En ole siellä ollutkaan kurkikstelemassa, kun en pahemmin voi osallistua sellaisiin ketjuihin, jotka liipasevat telkkariohjelmia.
Joo, olin tuon söpön tytön laulun jo kuunnellut, olisko ollut Iltalehdestä.
Kuuntelin sen uudelleen ja ihan presiis samallalailla reagoin.
Ottaa niin hitosti päähän, kun vedet alkaa tirajamaan silmistä heti, jos kuuntelen jotakin kerrassaan aitoa sisältä pursuavaa tulkintaa.
Yllättävä ääni. Ja toden totta ääni kantoi itsensä puhtaasti ylös korkeuksiin.
Mietin tässä, että kun äänenmurros tulee (tytöillekin tulee), niin toivottavasti pitää tauon laulamisesta, ettei pilaa ääntään.
Se on taattua, että tuosta tytöstä vielä kuullaan. jytymamma9 kirjoitti:
Ellen nyt väärin muista, niin pittää ämpäri puottaa perrää...;)
Kun ei nyt kukaan ruvennut tuon enempää arvailemaan niin kerron vastauksen. En nyt ihan varma ole ,mutta se renki itessään on se ämpäri tai sit se varsi missä se ämpäri on kiinni. Joten mikäs kiire sen nostamisessa on. :)
Taisit Unnilta kysyä mutta työnnän tähän väliin että köppäänen on sellainen mikä ei ole paljon mistään kotoisin, siis vaikka huonot juhlat voi olla köppääset: - Siellä oli köppäästä...
- k/k
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Hello meeriamanda.
Tuo köppäänen-sana on niin tuttu, ku tuttu voi olla.
Lukaasin ton sun kysymyksen aikasemmin ja aloin pääni puhki miettimään, että millä hiton sanalla voisi sanoa Köppäänen toisella sanalla.
Ei, en kertakaikkisesti keksi. Se on just samanlainen sana, kuin musiikkitermi "Fermaatti". Kun fermaattia rupee selittämään, niin siihen tarvitaan liuta sanoja.
Mun äiti käyttää tosi usein Köppäänen-sanaa.
Saattaa soittaa ja sanoa, että on niin köppääsellä tuulella, ettei huvita mikään.
Tai jos menen hänen luokseen ja hän pyytää tekemään jotakin suuritöistä hommaa, johon minä sanon, että en nyt ala sitä tänään tekemään, niin hän sanoo "No oot sääki Köppääsellä tuulella, ku et sen vertaa viitti".
Eli Köppäänen on köppäänen ja sillä siisti. Aivan kuten sinä sanoitkin.Tähän meerin ja heikunkeikun väliin on hyvä tulla.
Toi köppäänen sana niin olen aina mieltänyt sen sellaiseksi ihmiseksi ,jo ikääntyneeksi jonka liikkeet on jo varovaisen puoleisia ja voimat pääosin hävinneet.
Kumminkin se yrittää touhuta jolloin nostot jää puolitiehen ja kompurointia esiintyy on sellaasta köppäästä touhua.
Astioita putoilee ja kaatuilee siin touhutes. meeri
Tää minun 'eteläpohojalaanen' ei tosiaan ole imetty äidinmaidosta, niinkuin kaikki arvaakin, vaan... ;-D))saimaantaka kirjoitti:
meeri
Tää minun 'eteläpohojalaanen' ei tosiaan ole imetty äidinmaidosta, niinkuin kaikki arvaakin, vaan... ;-D))Pysyn puheessani. Tarkistin asian syntyperäiseltä, vaikka voihan se olla että eri paikoissa sanoista kehkeytyy jonniinverran erilaiset tulkinnat. Heikunkeikun oli lähimpänä mitä minä tuosta sanasta olen ymmärtänyt. No, Vaasa on lähellä Kurikkaa.
Köppäästä on joskus täälläkin ;-D) mutta tämä k/k:n ketju on ihan kiva. Terkkuja!- Kettu
Kutiaa esim. nenänpielestä , tulee vieraita . Vieras ei voinut soittaa tulostaan ,ei ollut puhelimia.Vieras lähetti käkeämisen.
Köppäänen on mulle viers sana, mut käkiää on tuttu. Anoppi muistaakseni sitä käytyi. Oisko tullu karjalan suunnalta tuo sana. Vieraita se käkiäminen ties.
- tiina@
tuli tosta käkiämisestä mieleen jonka kyllä kans tiesin... oikea ojentaa ja vasen vastaanottaa eli riippuu siitä kumpaa kämmentä kutittaa se on muuten aika inhottava tunne kun kämmentä kutittaa tuntuu ettei raapiminenkaan auta.
tiina@ kirjoitti:
tuli tosta käkiämisestä mieleen jonka kyllä kans tiesin... oikea ojentaa ja vasen vastaanottaa eli riippuu siitä kumpaa kämmentä kutittaa se on muuten aika inhottava tunne kun kämmentä kutittaa tuntuu ettei raapiminenkaan auta.
Niinpä, harvoin kutiaa vasen. Menee paremmin tuonne menojen puolelle.
Ja ei auta siinäkään kutinassa raapiminen..
- RosaLiiin
Yksi ammattikunta, jonka tunnistan ovat käsityöläiset.
Yleensä heillä on jotain omasta tuotannosta yllään ja se on kaunista ja omaperäistä.
Myös kädet kertovat paljon siitä ammatista ja työstä, jota ihminen tekee.
Kengät paljastavat myös, käyttääkö nappaskenkiä vai jotain muuta, kumppareita tai sievin työkenkiä jne.
Muinoin asuin piäkaupungissa unioninkadun liepeillä, korttelin päässä oli alko ja sen liepeillä tietysti pummaajia. Eräs kertoi miten kannattaa puhutella "asiakastaan". Kaikki lähtee paidasta, jos kauluspaita ja kravatti kannattaa puhutella jollain hienolla ammatilla, vaikka ministeri jne, jos kaulupaita ilman kravattia vähän alemmalla tittelillä.
Duunaritkin oli jaettu eri porukoihin. Aina piti kuitenkin puhutella arvokkaasti. Arvokas titteli kuulema hivellee, mutta ei saa olla yliampuva.
No, se oli sitä aikaa, en tiedä toimiiko konsti yhä.- tiina@
mitäs sanoo crocsit mää oon ollu niihin jo monta vuotta koukussa.
tiina@ kirjoitti:
Olisiko sellainen vähän helppoo hakeva ihminen, kun ne joutuisasti jalkaan tökkää :))
Minäkin olen asunut Unionikadulla, mutta Alkon sijaintia en kyllä muista.- tiina@
tiina@ kirjoitti:
mulla on niitä perus karva ja sit yhdet mustat balleriina tyyppiset helmikoristeella ja sit yhdet balleriinat leena hefner os herppeenluoma kuviolla.
- tiina@
Anceli kirjoitti:
Olisiko sellainen vähän helppoo hakeva ihminen, kun ne joutuisasti jalkaan tökkää :))
Minäkin olen asunut Unionikadulla, mutta Alkon sijaintia en kyllä muista.se niissä on kyllä just se helppous ja mukavuus eikä luista talvella hain just yks päivä meidän jarpuralle karvakrokseja mutta eipä löytyny lapsille koko jyväskylästä.
tiina@ kirjoitti:
se niissä on kyllä just se helppous ja mukavuus eikä luista talvella hain just yks päivä meidän jarpuralle karvakrokseja mutta eipä löytyny lapsille koko jyväskylästä.
Vai ei luista, no semmoisethan minunkin pitää hankkia talven liukkaille. Etten taas kyletä.
Oletko netistä katsellut, jos karvaisia myyviä liikkeitä löytyisi sitä kautta.- tiina@
Anceli kirjoitti:
Vai ei luista, no semmoisethan minunkin pitää hankkia talven liukkaille. Etten taas kyletä.
Oletko netistä katsellut, jos karvaisia myyviä liikkeitä löytyisi sitä kautta.joo tytöt tilas sit netistä... jyväskylässä oli ennen oikeen kauppa jossa oli oma osasto niille mutta nyt oli lopettanu koko liike suosittelen talven liukkaille niillähän on nykyään monia pitkävartisiakin malleja missä on karvavuoret oon huomannu että telkassa mainostavat nykyään tosi paljon se pohja on sellanen että se pitää esim järvessä olevalla limottuneella kivelläkin en tiedä miks niitä yhteen aikaan moitittiin tosi paljon eihän ne nyt kaikista kauneimpia kenkiä ole mutta vapaa ajan jalkineina ja työjalkineina tosi hyvät.
tiina@ kirjoitti:
joo tytöt tilas sit netistä... jyväskylässä oli ennen oikeen kauppa jossa oli oma osasto niille mutta nyt oli lopettanu koko liike suosittelen talven liukkaille niillähän on nykyään monia pitkävartisiakin malleja missä on karvavuoret oon huomannu että telkassa mainostavat nykyään tosi paljon se pohja on sellanen että se pitää esim järvessä olevalla limottuneella kivelläkin en tiedä miks niitä yhteen aikaan moitittiin tosi paljon eihän ne nyt kaikista kauneimpia kenkiä ole mutta vapaa ajan jalkineina ja työjalkineina tosi hyvät.
Kiva kun löytyi karvakengät pikku-miehellekin.
Täällä kun kylätietä kävelee, ei kukaan harva vastaantulija kenkiä ala katselemaan ja jos katselevat, niin ihan vapaasti.
Pääasia on pyrkimys pysyä koko pitkä talvi tolpillaan, siinä sitä urakkaa onkin. Veteen ja limaisille kiville en kyllä tunne kutsumusta mennä ja eiköhän nuo vedet jäädykin, kunhan ilma ensin kylmenisi.Anceli kirjoitti:
Kiva kun löytyi karvakengät pikku-miehellekin.
Täällä kun kylätietä kävelee, ei kukaan harva vastaantulija kenkiä ala katselemaan ja jos katselevat, niin ihan vapaasti.
Pääasia on pyrkimys pysyä koko pitkä talvi tolpillaan, siinä sitä urakkaa onkin. Veteen ja limaisille kiville en kyllä tunne kutsumusta mennä ja eiköhän nuo vedet jäädykin, kunhan ilma ensin kylmenisi.Katselkaapas kaupoista pikkumiehille ja -neideillekin talveksi Kuoma-merkkisiä. On hyviä edullisia ja keveitä. Viedään käsistä, Venäjällekin ihan hullun lailla... jos se nyt jokin meriitti on ;-). Ihan pikkuvinkkinä tämä vaan, en ole firman omistajien tuttu etc.
- tiina@
saimaantaka kirjoitti:
Katselkaapas kaupoista pikkumiehille ja -neideillekin talveksi Kuoma-merkkisiä. On hyviä edullisia ja keveitä. Viedään käsistä, Venäjällekin ihan hullun lailla... jos se nyt jokin meriitti on ;-). Ihan pikkuvinkkinä tämä vaan, en ole firman omistajien tuttu etc.
kuomat on hyviä ostan niitä aina talveksi kirpparilta sieltä saa lähes uusia 7-15 ekee ei ne yhdellä lapsella kerkee mennä mikskään jalka kun kasvaa koko ajan.
- Hei kun keikuskelen
Koti-kiusattu.
Piti tulla vielä sanomaan, että johan osasit väsätä Mu-ka-van ketjun.
Pitkästä aikaa täälä on tämmönen leppoisa ja huulia ylösvetävä ketju.
Sun pitäis kuule useimmin tehdä aloituksia, kerran se sulta noin hyvin luonnistuu.
Sinä ja monet muut kun ootte jos jonkinmoisia kysymyksiä tehneet, niin miksen minäkin sitte.
Elikkä mitä yhteistä on runoilijoilla ja mylläreillä?
Jos nyt heti joku arvaa tai tietää, niin älkää nyt heti vastatko.
Olkaa muka, ettettette te tietäis. Heh.- k/k
Heikunkeikulle
Olen sanonut ja sanon vielkin et rönsyily on parasta,sellanen kevyesti polveileva ja hyvin soljuva juttu.
En halua ja en ala paimentamaan kirjoittajia mihinkään suuntaan kaik saa kirjottaa mitä lystää minun ketjus.
Aina parempi mitä hassumpia höpöttää sillä kevennystä mää täältä haen ,en korkeelentosta jorinaa.
En ala eres arvaamaan vastausta kysymyksees. - pn.
Mulla muuta mieltynyt, kuin Lauri Viita ja betonimylläri.
Toki muutakin kai tulla mieleen voi, runoilija myllää sanan jyviä, syviä, hyviä.
k/k ei tuhlaa helmiä sioille. Antaa sikojen myllätä kärsällään jopa tryffeliaarteita. - k/k
pn. kirjoitti:
Toki muutakin kai tulla mieleen voi, runoilija myllää sanan jyviä, syviä, hyviä.
k/k ei tuhlaa helmiä sioille. Antaa sikojen myllätä kärsällään jopa tryffeliaarteita.Nyt tekis mieli pikkasen nykästä niskavilloista,en oo sanonu ketään possuks
- Hei kun keikuskelen
k/k kirjoitti:
Heikunkeikulle
Olen sanonut ja sanon vielkin et rönsyily on parasta,sellanen kevyesti polveileva ja hyvin soljuva juttu.
En halua ja en ala paimentamaan kirjoittajia mihinkään suuntaan kaik saa kirjottaa mitä lystää minun ketjus.
Aina parempi mitä hassumpia höpöttää sillä kevennystä mää täältä haen ,en korkeelentosta jorinaa.
En ala eres arvaamaan vastausta kysymyksees.Koti-kiusattu.
Joo, ne rönsyt on parasta antia. Harmi vaan, kun ei ole enää semmosta "puumaista" ketjua, jossa puun Oksat lähti menemään hulvattomiin ulottuvuuksiin.
Semmosista ketjuista löysi heti sen oikean oksan, jota oli mukava seurata ja vastata.
No johan nyt, että et keksinyt runoilijan ja myllärin yhteisyyttä.
Sinä, joka olet kertakaikkisen taitava runoilija. Mä vähän luulen, että et ittekään tajua sun suonissas kiertävää runoilijuuttasi.
Sä tekisit helposti runokirjan, jota oikein jonotettais kirjakaupoissa.
Mä sanon vastaukseni siihen kysymykseeni tohon seuraavaan kommenttiin (pn.) - pn.
k/k kirjoitti:
Nyt tekis mieli pikkasen nykästä niskavilloista,en oo sanonu ketään possuks
No itsehän joskus, muutama vuosi sitten unelmoit tryffelipossusta. Mulla on norsun muisti.
Minä nykäisen ja rykäisen sinun kulmakarvatupsuistasi. - Hei kun keikuskelen
pn. kirjoitti:
k/k ei tuhlaa helmiä sioille. Antaa sikojen myllätä kärsällään jopa tryffeliaarteita."pn."
Heh, että nyt naurattaa. Toi oli Tosi hyvä oivallus tuo Lauri Viita ja betonimylläri.
Betonimylläri kun on Viidan esikoisteos. Runokokoelma.
Vastauksesi on niin hyvä, että tekis mieli ihan kirjoittaa, että Tradaa Kymmenen pistettä oikeasta vastauksesta.
Mutta valitettavasti mun on nyt kuitenkin vetästävä matto altasi ja sanoa, että mönkään menit.
Siis: Mitä yhteistä on runoilijoilla ja mylläreillä?
Vastaus: Molemmat tunnetaan säkeistään.
:)
- mätättää
Ei 60 palstoissa muuta vikaa kun samat naamat pyörii täällä,tuskin muutama kymmenen jotka tätä pyörittää,voisi olla muutama tuhat,jossain mättää,
- jotkut tykkää...
Olisi täällä varmaan enemmän keskustelijoita, jos täällä saisi keskustella erilaisista ajankohtaisista maailman tapahtumista. Vaikuttaa olevan kiellettyä tällä palstalla. Liian ikäviä asioita tämän palstan makuun sellainen, mikä ei koske näitä itseään henkilökohtaisesti. Täällä on vain suun käytävä tyhjäkäynnillä ja kerrottava omia tekemisiään. Ne ovat nämä harvat ja valitut, joita sellainen joutava ruputus kiinnostaa.
Joskus käyn vilkaisemassa jonkun ketjun, mutta aina tuntuu olevan samaa ns "huumoria" meneillään. Oi ei, meeriamanda, päivän pelastaja. :)
Tämä noille edellisille:
Aina vaan jaksan ihmetellä, miksei voisi itsekin tehdä jotain palstan tason kohottamiseksi, mikäli se liian matalalla laahustaa.
Onko helpompaa arvostella ja moittia kirjoittajia, no tietty on.
Ja kun edelleenkään ei ole pakko kaikkea lukea, saati kaikkeen kommentoida.
Johan se nyt nikistä pitäisi hoksata, että näähän on taas niitä omien tekemistensä sepustajia. Mutta kun ei, lukea pitää, että pääsee valittamaan.
Tilaa riittää, siitä vaan reippaasti älykkäitä ja fiksuja aloituksia värkkäämään, jotta toiset fiksut ja älykkäät pääsevät niihin osallistumaan. Kyllä heitä löytyy.Anceli kirjoitti:
Oi ei, meeriamanda, päivän pelastaja. :)
Tämä noille edellisille:
Aina vaan jaksan ihmetellä, miksei voisi itsekin tehdä jotain palstan tason kohottamiseksi, mikäli se liian matalalla laahustaa.
Onko helpompaa arvostella ja moittia kirjoittajia, no tietty on.
Ja kun edelleenkään ei ole pakko kaikkea lukea, saati kaikkeen kommentoida.
Johan se nyt nikistä pitäisi hoksata, että näähän on taas niitä omien tekemistensä sepustajia. Mutta kun ei, lukea pitää, että pääsee valittamaan.
Tilaa riittää, siitä vaan reippaasti älykkäitä ja fiksuja aloituksia värkkäämään, jotta toiset fiksut ja älykkäät pääsevät niihin osallistumaan. Kyllä heitä löytyy.No nyt hän poisti viestinsä, kiitos kuitenkin ja hyvää päivän jatkoa :)
Aha, jo minä vähän ihmettelinkin, jotta miksi.
Kaikista turhinta on valittaa aloituksien tasosta, kirjoittajista ja ruotia heidän olemustaan. Eihän ole pakko ottaa osaa, kun ei sopivaa löydy. Tai tekee sitten itse, saa mieleistään tulosta.- semmost se on tääll
Joo, mutta kun ne aloitukset tuppaa häviämään, jotka ei ole tämän seurakunnan mieleen. Ensin mahoton huuto, että miks tänne lehtiuutisia, osataan me ittekin lukee lehtee. Miks näitä ikäviä asioita märehtimään...? Kun ei ne meitä koske mitenkään... Niistä ei sitten keskustella, mitä lehdessä on lukenut... Ja näin on palstan raati päättänyt.
- erehdyin tänne
Joo, näinhän se on, kun joillakin on se valta ajaa palstalta pois sellaiset tulokkaat, jotka eivät käy heidän pirtaansa. No mennää sit. Jatkakaa hauskaa pienessä piirissänne...
Luulin palstan olevan kaikille yli kuuskymppisille. Ei näköjään ookaan. Moni on yrittänyt seuraanne, mutta noin kauniisti on toivotettu hyvää kotimatkaa. - montako jäljellä?
134 viestiä pulkassa... Montako viestiä per nuppi, jos piirissä on viisi ruputtajaa?
Lukijat päälle, joo. Lukijat, jotka käyvät ja kääntyvät, joille tarjotaan palttoo päälle ja toivotetaan hyvää kotimatkaa jos uskaltautuvat mitään kirjoittamaan. - parempaan päin
montako jäljellä? kirjoitti:
134 viestiä pulkassa... Montako viestiä per nuppi, jos piirissä on viisi ruputtajaa?
Lukijat päälle, joo. Lukijat, jotka käyvät ja kääntyvät, joille tarjotaan palttoo päälle ja toivotetaan hyvää kotimatkaa jos uskaltautuvat mitään kirjoittamaan.Voisihan nämä valivalittajat kirjoittaa muuta kuin moittia palstaa, mitä se hyövää.
Sääntöjen mukaan kun eleltäskin.
Mut välillä tuntuu, ettei vasen käsi tiedä mitä oikea tekee. Poistetaan, tai poistatetaan asiallisia, kiinnostavia aloituksia.
Linkittelyhän on kielletty ainoastaan, jos on pelkkä linkki.
Asiaa tukemaan tekstiä, niin se toimii.
Monesti on lähtenyt ketju alta, juuri kun olen viestin lähettänyt.
Siinä sitten hetken miettii, et mitä tapahtu...
Ja nyt ei ole kysymys musiikista, joka on kirosana.
Ymmärrän hyvin, ettei kaikki pidä musiikista. Mutta ne ketjut voi ohittaa, ilman kommenttia. Niin teen minäkin, jos ei aihe kiinnosta.
Sopu tilaa antaa, mutta se näkyy täällä olevan aivan vieras käsite. Jokaiselle aiheelle löytyy, joku jota se kiinnostaa.jytymamma9 kirjoitti:
Sääntöjen mukaan kun eleltäskin.
Mut välillä tuntuu, ettei vasen käsi tiedä mitä oikea tekee. Poistetaan, tai poistatetaan asiallisia, kiinnostavia aloituksia.
Linkittelyhän on kielletty ainoastaan, jos on pelkkä linkki.
Asiaa tukemaan tekstiä, niin se toimii.
Monesti on lähtenyt ketju alta, juuri kun olen viestin lähettänyt.
Siinä sitten hetken miettii, et mitä tapahtu...
Ja nyt ei ole kysymys musiikista, joka on kirosana.
Ymmärrän hyvin, ettei kaikki pidä musiikista. Mutta ne ketjut voi ohittaa, ilman kommenttia. Niin teen minäkin, jos ei aihe kiinnosta.
Sopu tilaa antaa, mutta se näkyy täällä olevan aivan vieras käsite. Jokaiselle aiheelle löytyy, joku jota se kiinnostaa.Niinpä unohtui tärkein. Hyvästä aloituksesta K /K
- Äh! Huumoriako? Öh!
Ookkona kännissä vai aina tuollainen?
- ei tänne sovi...
parempaan päin kirjoitti:
Voisihan nämä valivalittajat kirjoittaa muuta kuin moittia palstaa, mitä se hyövää.
On tänne nähty monenkin yrittäneen kirjoittaa myös muuta, mutta joillakin (tampuurimajurilla ;))?) on niin leveet kyynärpäät...
- parempaan päin
ei tänne sovi... kirjoitti:
On tänne nähty monenkin yrittäneen kirjoittaa myös muuta, mutta joillakin (tampuurimajurilla ;))?) on niin leveet kyynärpäät...
Kun asiaa kirjoittaa ja jatkaa sitkeästi, ei tarvitse välittää edes tampuurimajurista. Ei tätä palstaa meistä kukaan omista, valittaminen vaan pois, niin hyvin menee..
- leikit siellä lei...
parempaan päin kirjoitti:
Kun asiaa kirjoittaa ja jatkaa sitkeästi, ei tarvitse välittää edes tampuurimajurista. Ei tätä palstaa meistä kukaan omista, valittaminen vaan pois, niin hyvin menee..
Ei monikaan välitä niin sitkeä olla, että työntyy väkisin yrittämään, kun aloitukset joko poistetaan tai haukutaan lyttyyn. Kaikki eivät edes viitsi valittaa. Sitä vain hiljaa poistuu muualle ja antaa pikku piirin jatkaa pyörimistään.
Ja siellä kaikilla oli niiiiiin mukavaa, oi jospa oisin saanut olla muuukaaanaaaa. - ei muuta
leikit siellä lei... kirjoitti:
Ei monikaan välitä niin sitkeä olla, että työntyy väkisin yrittämään, kun aloitukset joko poistetaan tai haukutaan lyttyyn. Kaikki eivät edes viitsi valittaa. Sitä vain hiljaa poistuu muualle ja antaa pikku piirin jatkaa pyörimistään.
Ja siellä kaikilla oli niiiiiin mukavaa, oi jospa oisin saanut olla muuukaaanaaaa.Sitten täytyy mennä muualle, pois täältä valittamasta jos ei muuhun pysty. Jatkuva valittaminen on naurettavaa tässä iässä ja jonkun palstan takia.
- mikä ikä
ei muuta kirjoitti:
Sitten täytyy mennä muualle, pois täältä valittamasta jos ei muuhun pysty. Jatkuva valittaminen on naurettavaa tässä iässä ja jonkun palstan takia.
Mikä se on se "tässä iässä"? 70 ikäisethän täällä enempi narisee.
- ilkeäkö selvinpäin?
Se tekeekin sitten asian vähän vakavammaksi. Jos se johtuisi kännistä, niin olisi toiveita selviämiseen, mutta mutta...
- Bigbrotherr
Se sun piruilusi on kyllä tullut selväksi. Terävä on kielesi kuin viikate!
- Nukkumatti
Lamput sammuneet jokaisella aikoja sitten , väki nukahtanut!
- ei unohtunut mitään
Nukkumatti kirjoitti:
Lamput sammuneet jokaisella aikoja sitten , väki nukahtanut!
Ei ole järkeä väkinäisesti pitkittää jo loppuun kaluttua ketjua.
Mistä tunnistaa ammattiliiton puheenjohtajan?
- ,,,,
Liian suuresta egosta, ja ryppyisistä housuista.
,,,, kirjoitti:
Liian suuresta egosta, ja ryppyisistä housuista.
Miespuoliset tunnistaa myös tuimasta ilmeestä ja jos hymyä vääntävät se on väkinäistä irvistystä.
Naispuheenjohtajat kahvi ja pullapöytien suurkuluttajat tunnistaa leveästä pepusta.
Jos jollakin vastaan-tulijalla on tulehtuneet, naarmuiset kädet, tietää heti hänellä on Ruusu ja ettei hän ole ainakaan Hortonomi.
Jos hän myös haisee vähän, on tosi-varmaa että hän on hoitajana pien-eläin-klinikalla.
Jos hän on selvästi yli-painoinen, on hänellä oma Snagari, eikä häneltä ole suostuttu leikkaamaan Kilpi-rauhasta, Haimaa, Maksaa, suolen-pätkää, maha-laukkua....
Ja että hän syö kuin lintu.
Jos ihminen on sairaalloisen laiha, on hänellä eläin-kauppa ja häntä yököttävät Liskot, Käärmeet ja koti-eläinten ruokien haju.
Jos vastaan-tulijan haalari-housuissa pullottaa, on hän varas.
Häneltä löytyy sata-varmasti voima-pihdit.
Jos vastaan-tulija on ruma-vartaloinen, kammottavasti meikattu nainen, on hän ammatiltaan Stailaaja tai valo-kuva-muokkaaja mainos-toimistossa.
Jos miehen putkesta tulee pelkkää ilmaa, kovallakin äänellä, on hän talon-mies.
Ja niin edelleen.....
H.Jollain tavalla ymmärrän tuskasi mut kais sä puolestas tajuat sen et mun laisia tarvitaan jotta siin vieres on helpompi loistaa.
Esiisien sanoin ,kyllähän se rikkaita harmittaa kun köyhän lapsi on kaunis.
Aikaisemmin yks lintumainen nikki vertas juttujani linnun sontaan ja sulla on viittaus suolikaasuihin ,olisin kylläkin orottanut pikkasen rikkaampaa verpaliikkaa kun mussuttamaan alatte.
Sentään fiksuja kirjottajia olette.- meedio :)
koti-kiusattu kirjoitti:
Jollain tavalla ymmärrän tuskasi mut kais sä puolestas tajuat sen et mun laisia tarvitaan jotta siin vieres on helpompi loistaa.
Aikaisemmin yks lintumainen nikki vertas juttujani linnun sontaan ja sulla on viittaus suolikaasuihin ,olisin kylläkin orottanut pikkasen rikkaampaa verpaliikkaa kun mussuttamaan alatte.
Sentään fiksuja kirjottajia olette.Halaus, sinunlaistasi tarvitaan :)
koti-kiusattu kirjoitti:
Jollain tavalla ymmärrän tuskasi mut kais sä puolestas tajuat sen et mun laisia tarvitaan jotta siin vieres on helpompi loistaa.
Sentään fiksuja kirjottajia olette."koti-kiusattu"
Olis näköjään pitänyt laittaa se hymiö perään.
Nyt tahrin nähtävästi maineeni, vaikka se ei tarkoitus ollutkaan.
Tälläkään kertaa.
Viittasin juttuun, jossa kerroit lähteväsi ränneja putsaamaan.
Anteeksi
H.hunksz kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Tälläkään kertaa.
Anteeksi
H.Hunksille täydet pinnat tästä. Joku sentään osaa pyytää anteeksi, eikä ollut muistini mukaan ensimmäinen kerta.
Joskus roiskuu kun rapataan... ;-)- demeter1
saimaantaka kirjoitti:
Hunksille täydet pinnat tästä. Joku sentään osaa pyytää anteeksi, eikä ollut muistini mukaan ensimmäinen kerta.
Joskus roiskuu kun rapataan... ;-)Minun täytyy myöntää, että en edes huomannut hunksin vastauksessa noita seikkoja, joihon k/k viittasi. Pidin juttua ihan hauskana, plussankin taisin heittää, vaikka se hävisi samantien. Vasta sitten kun ymmärsin viittauksen aloittajaan, osasin paheksua...
Mutta plussa minultakin anteeksipyynnöstä. Kyllä hunksi osaa, kun tahtoo... - pompotipom
demeter1 kirjoitti:
Minun täytyy myöntää, että en edes huomannut hunksin vastauksessa noita seikkoja, joihon k/k viittasi. Pidin juttua ihan hauskana, plussankin taisin heittää, vaikka se hävisi samantien. Vasta sitten kun ymmärsin viittauksen aloittajaan, osasin paheksua...
Mutta plussa minultakin anteeksipyynnöstä. Kyllä hunksi osaa, kun tahtoo...Mistäpä tunnistaa kaljanjuojan?
demeter1 kirjoitti:
Minun täytyy myöntää, että en edes huomannut hunksin vastauksessa noita seikkoja, joihon k/k viittasi. Pidin juttua ihan hauskana, plussankin taisin heittää, vaikka se hävisi samantien. Vasta sitten kun ymmärsin viittauksen aloittajaan, osasin paheksua...
Mutta plussa minultakin anteeksipyynnöstä. Kyllä hunksi osaa, kun tahtoo...Kuulkaas kaltaiseni olennot toiselta planeetalta, jälleen kerran liityn teihin.
Kyllä hän osaa, jos ja kun vain tahtoo. Voisi tahtoa useamminkin.
Ja demeter, vähän se nauratti minuakin, ennen kuin ymmärsin paheksua. :)
Mie laitan molemmille plussan, tasapuolisesti.- demeter1
Anceli kirjoitti:
Kuulkaas kaltaiseni olennot toiselta planeetalta, jälleen kerran liityn teihin.
Mie laitan molemmille plussan, tasapuolisesti.Heh, Anceli. Siitähän tämä onkin kiinni: "ollaan toiselta planeetalta". Onkohan hunksikin sieltä ?
Ei näy mitään plussia, Anceli - kunhan puhut..)) Tai sitten konekin raakkaa meidät... demeter1 kirjoitti:
Mutta plussa minultakin anteeksipyynnöstä. Kyllä hunksi osaa, kun tahtoo..."demeter"
Eihän tästä puutu enää kuin vanha meri-mies, joka hänkin muistelee uudelleen, laskien runoillen silmistään täkille vesiä :)
Mutta tosissaan, on aikasti tarkkaa puuhaa jyystää vitsin-tynkää siten, ettei loppu-tulos kosketa liian herkästi hipiöitä.
Se on kuin poimisi rikka-ruohoja Veren-pisaroiden seasta.
Aina jotain kaunista putoaa ja jäljelle jää vain kylmä, kuiva kara.
"Mistä tunnet sä nörttisen, isot rillit ja finninen,
Vako-samettiin lahkeutuu, lippa vinossa sumuinen.
Älä anna sen eksyttää, sil' vain on erilainen pää,
ota syliisi outo mies, sydänystäväks, ken ties"
Tää meni nyt tonne Paloman Avo-liitto-juttuunkin :)
Saatte molemmat minulta pussin.
H.Anceli kirjoitti:
Kuulkaas kaltaiseni olennot toiselta planeetalta, jälleen kerran liityn teihin.
Mie laitan molemmille plussan, tasapuolisesti."Anceli"
Pidä kiinni demeteristä.
Te sovitte toisillenne ystävinä kuin kuristaja-käärmeet.
Ja siksi minä kiertelenkin teitä kuin kylmä, kaukainen planeetta, joka satunnaisesti tulta syöksee.
Veto-voimanne saa minut joskus taistelemaan epä-toivoisesti, etten syöksyisi samaan avaruuteen kansanne.
Onneksi Jesse on viisaanpi, ja repii minua tarvittaessa henkseleistä, kuin pahaista Puudelia.
H.- demeter1
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Eihän tästä puutu enää kuin vanha meri-mies, joka hänkin muistelee uudelleen, laskien runoillen silmistään täkille vesiä :)
Mutta tosissaan, on aikasti tarkkaa puuhaa jyystää vitsin-tynkää siten, ettei loppu-tulos kosketa liian herkästi hipiöitä.
Se on kuin poimisi rikka-ruohoja Veren-pisaroiden seasta.
Aina jotain kaunista putoaa ja jäljelle jää vain kylmä, kuiva kara.
"Mistä tunnet sä nörttisen, isot rillit ja finninen,
Vako-samettiin lahkeutuu, lippa vinossa sumuinen.
Älä anna sen eksyttää, sil' vain on erilainen pää,
ota syliisi outo mies, sydänystäväks, ken ties"
Tää meni nyt tonne Paloman Avo-liitto-juttuunkin :)
Saatte molemmat minulta pussin.
H.Ketkä molemmat ? Meitähän on tässä kolmen kopla, ulkoavaruuden väkeä - testattu on...
demeter1 kirjoitti:
Heh, Anceli. Siitähän tämä onkin kiinni: "ollaan toiselta planeetalta". Onkohan hunksikin sieltä ?
Ei näy mitään plussia, Anceli - kunhan puhut..)) Tai sitten konekin raakkaa meidät...Voihan hän ollakin, ei vaan uskalla testata.
Hunksille ja koti-kiusatulle laitoin plussat, mutta voin mie laittaa teillekin, ettei tule paha mieli.. :)demeter1 kirjoitti:
Ketkä molemmat ? Meitähän on tässä kolmen kopla, ulkoavaruuden väkeä - testattu on...
"demeter"
"Tää meni nyt tonne Paloman Avo-liitto-juttuunkin :)"
puss
H.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Pidä kiinni demeteristä.
Te sovitte toisillenne ystävinä kuin kuristaja-käärmeet.
Ja siksi minä kiertelenkin teitä kuin kylmä, kaukainen planeetta, joka satunnaisesti tulta syöksee.
Veto-voimanne saa minut joskus taistelemaan epä-toivoisesti, etten syöksyisi samaan avaruuteen kansanne.
Onneksi Jesse on viisaanpi, ja repii minua tarvittaessa henkseleistä, kuin pahaista Puudelia.
H.H.
Minä pidän kiinni ja tiukasti.
Haluatko että pidän sinustakin, kyllä sekin onnistuu?
Me suojelemme sinua kaikelta pahalta, pysy vaan porukassa.
Terkkuja Jesselle, hyvä että hänkin pitää sinusta huolta.demeter1 kirjoitti:
Ketkä molemmat ? Meitähän on tässä kolmen kopla, ulkoavaruuden väkeä - testattu on...
Niin, ei ehkä huomannutkaan että minä ekana häntä "puolustin" mutta mitäs näistä, kissa kiitoksilla elää ;-D)))). Tästä viuhahdan pohjoisen suuntaan, fiuuuuuhhhh, en sentään ilman vaatteita vaan jumppatamineissa! Pidelkää palstaa iloisena sillä aikaa.
- demeter1
Anceli kirjoitti:
H.
Minä pidän kiinni ja tiukasti.
Haluatko että pidän sinustakin, kyllä sekin onnistuu?
Me suojelemme sinua kaikelta pahalta, pysy vaan porukassa.
Terkkuja Jesselle, hyvä että hänkin pitää sinusta huolta.Et suinkaan nyt luvannut liikoja Anceli - että kaikelta pahalta hunksia suojelisimme ?
Sitä joka hetki jaksa skarppina pysyä ja tuollainen näkyvä ja vaikuttava persoona nyt vetää puoleensa kaikenlaista...)) Ehdotan, että jätämme hänet "Herran huomaan"...
Mutta hunksille: onko k....s kunnossa ? Siis kirvestä kyselen...Että voit veistellä entiseen malliin... demeter1 kirjoitti:
Et suinkaan nyt luvannut liikoja Anceli - että kaikelta pahalta hunksia suojelisimme ?
Sitä joka hetki jaksa skarppina pysyä ja tuollainen näkyvä ja vaikuttava persoona nyt vetää puoleensa kaikenlaista...)) Ehdotan, että jätämme hänet "Herran huomaan"...
Mutta hunksille: onko k....s kunnossa ? Siis kirvestä kyselen...Että voit veistellä entiseen malliin...Olisinko ollut liian reilulla päällä, taisin leijailla vielä avaruudessa.. :)
Taustatukea nyt kuitenkin voidaan luvata, siinä Jessen takana heti seuraavina tullaan. Jos Jesse nukahtaa, niin otetaan hunksista koppi, tarpeen niin vaatiessa, jos ehditään ja jaksetaan pidellä.- demeter1
Anceli kirjoitti:
Voihan hän ollakin, ei vaan uskalla testata.
Hunksille ja koti-kiusatulle laitoin plussat, mutta voin mie laittaa teillekin, ettei tule paha mieli.. :)Kiitos, kiitos Anceli. Jospa saisin tässä vielä tilit tasatuksi. Muualta kun pukkaa miinusta..))
- demeter1
Anceli kirjoitti:
Olisinko ollut liian reilulla päällä, taisin leijailla vielä avaruudessa.. :)
Taustatukea nyt kuitenkin voidaan luvata, siinä Jessen takana heti seuraavina tullaan. Jos Jesse nukahtaa, niin otetaan hunksista koppi, tarpeen niin vaatiessa, jos ehditään ja jaksetaan pidellä.Hunksia nyt ei pitele mikään, ei edes me, Anceli. Mutta kun luontomme on uskollinen, niin perässä pysytään ja tyydytään siihen, että hän kiertelee meitä kuin "kylmä, kaukainen planeetta", joka sentään joskus syöksee tulta.. Kyllä häneltä irtoaa tuota kuvakieltä..))
- demeter1
saimaantaka kirjoitti:
Niin, ei ehkä huomannutkaan että minä ekana häntä "puolustin" mutta mitäs näistä, kissa kiitoksilla elää ;-D)))). Tästä viuhahdan pohjoisen suuntaan, fiuuuuuhhhh, en sentään ilman vaatteita vaan jumppatamineissa! Pidelkää palstaa iloisena sillä aikaa.
Juu. Omavarainen kannattaa olla kiitoksien suhteen, saimaantaka* . Tavallinen jumppako sinulla on, vai onko jotain erilaista ? Täällä minulle suositeltiin bailatinoa. Kiinnostaisi varmasti sinuakin, kun olet tanssin harrastaja. Eikös se niin ollut ?
hunksz kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Tälläkään kertaa.
Anteeksi
H.Hunksille
Sattuuhan näitä erehryksiä,näin miesten kesken ,niin sovitaan et tää on tässä ja asiaan ei enää palata.
Ei huonoja fiiliksiä.demeter1 kirjoitti:
Hunksia nyt ei pitele mikään, ei edes me, Anceli. Mutta kun luontomme on uskollinen, niin perässä pysytään ja tyydytään siihen, että hän kiertelee meitä kuin "kylmä, kaukainen planeetta", joka sentään joskus syöksee tulta.. Kyllä häneltä irtoaa tuota kuvakieltä..))
Eipä niin, perässä se on vaan tallusteltava ja almuihin tyydyttävää.
Noh, minun testini on nyt tehty ja tulos oli odotetun mukainen.. :)
Viivaa tuli.
Leijailen takaisin avaruuteen.demeter1 kirjoitti:
Juu. Omavarainen kannattaa olla kiitoksien suhteen, saimaantaka* . Tavallinen jumppako sinulla on, vai onko jotain erilaista ? Täällä minulle suositeltiin bailatinoa. Kiinnostaisi varmasti sinuakin, kun olet tanssin harrastaja. Eikös se niin ollut ?
demeter
Tämänpäiväinen oli lähinnä kuntotreeni: käsipainoja ja "lankkua", taivutusta ja ojennusta, askellusta ja jalkakyykkyjä jne. ja lopuksi kunnon venytykset. Yleisesti ottaen harrastan "sitä sun tätä" niinkuin entinen grillinpitäjä, pääasia että liikkuu eikä jumetu yhteen lajiin.
Bailatino taisi jäädä esittelytunnin asteelle, se on ihan kivaa mene ihmeellä. Ja paritanssi ilman kilpailuvaatimusta on mitä mukavin ja yhteisöllisin harrastus (riippuu tietysti porukastakin), siellä ei tiukkapipot pojoja saa.
Kadehdin kun sinä jaksat jumpata kotona, muistinko oikein? Minulle pitää olla "sakinhivutus" ja kiva seura että viitsin jumpata - paitsi lenkillä käyn ihan sujuvasti yksinkin ;-)hunksz kirjoitti:
"demeter"
"Tää meni nyt tonne Paloman Avo-liitto-juttuunkin :)"
puss
H.Miten minä ja mun avoliittoni kuuluu tähän? Paitsi että jos yrität vihjailla että lutusellani olisi finnejä.
Paloma.se.co kirjoitti:
Miten minä ja mun avoliittoni kuuluu tähän? Paitsi että jos yrität vihjailla että lutusellani olisi finnejä.
"Paloma.se.co"
No ei kun...
Säikähdin että en antanut tasa-puolisesti pusuja.
Kun koko ajan tuli uusia tyttösiä mukaan:)
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
No ei kun...
Säikähdin että en antanut tasa-puolisesti pusuja.
Kun koko ajan tuli uusia tyttösiä mukaan:)
H.Eli siis, kuten arvelinkin.
Jaa sinä poika vaan, ei minua se harmita vaikka et aina muistaisi mainita minua. Sinullakin on tietyt rajoituksesi. Vai olenko väärässä?- ei muakaan harmita
Paloma.se.co kirjoitti:
Eli siis, kuten arvelinkin.
Jaa sinä poika vaan, ei minua se harmita vaikka et aina muistaisi mainita minua. Sinullakin on tietyt rajoituksesi. Vai olenko väärässä?Mikä hunksia rajoittaisi, eikö hän ole vapaa jakelemaan pusujaan kaikille korppiksille ja kyyhkysille ja muille ämmänläyskille.
- ///
ei muakaan harmita kirjoitti:
Mikä hunksia rajoittaisi, eikö hän ole vapaa jakelemaan pusujaan kaikille korppiksille ja kyyhkysille ja muille ämmänläyskille.
Onneksi en ole kade hänen tupakkasuuteloilleen.
- ei muakaan harmita
/// kirjoitti:
Onneksi en ole kade hänen tupakkasuuteloilleen.
Samma här.
ei muakaan harmita kirjoitti:
Mikä hunksia rajoittaisi, eikö hän ole vapaa jakelemaan pusujaan kaikille korppiksille ja kyyhkysille ja muille ämmänläyskille.
Taas kerran mut on ymmärretty väärin. ;) Tarkoitin rajoituksia muussa mielessä. Esim. siihen miten muisti pelaa.
OBS. oot ite ämmänläyskä. ;)- ämmänläyskä
Paloma.se.co kirjoitti:
Taas kerran mut on ymmärretty väärin. ;) Tarkoitin rajoituksia muussa mielessä. Esim. siihen miten muisti pelaa.
OBS. oot ite ämmänläyskä. ;)Muisti taitaa rajoittaa vähän jokaista.
- Uran Uurtaja
Oletko koskaan urallasi törmännyt maailman "vahimman ammatin" harjoittajaan ? Minä olen - joskus vuosia sitten.
- kahden kesken
Mistäs gyneologi ja urologi keskustelevat...........vittuako sulle kuuluu !
- NukkuMatti
Lamppu on sammunut jo kauan sitten ,porukka on nukahtamaisillaan . Se on sitte tätä kun ei ole enää mitään sanomista .Jauhetaan ja jauhetaan.......
- kahvi kylmenee
Sen kuin jauhetaan, saadaan hienompia jauhoja.
On täällä huonompaakin asiaa jauhettu. - k/k
Antteks nyt kaikil jotka vihaa vanhojenketjujen nosteluu,mut tuli mieleen et mitä sanottavaa tän ikäsillä pitäs olla sellast et sillä mailma häiskäistäisiin.
Eiks ne mullistavimmat ideat ja toimet ole ollut siel ns ruuhkavuosissa jolloin mailmaa vallotettiin ja oltiin virheettömän kauniita.
Nyt kun on jo pikkasen pinta naarmuuntunut ja into laskenut niin saa kai ne ajatuksetkin olla sellasia maanlähesiä.
Mä ainakin tykkään toisinaan pelkästään vaan jutella niitä näitä ilman paineita, toisinaan on suorastaan rentouttavaa kun antaa ajatuksen lepattaa kun perhonen kesällä. - pihvalon loisteessa
k/k kirjoitti:
Antteks nyt kaikil jotka vihaa vanhojenketjujen nosteluu,mut tuli mieleen et mitä sanottavaa tän ikäsillä pitäs olla sellast et sillä mailma häiskäistäisiin.
Eiks ne mullistavimmat ideat ja toimet ole ollut siel ns ruuhkavuosissa jolloin mailmaa vallotettiin ja oltiin virheettömän kauniita.
Nyt kun on jo pikkasen pinta naarmuuntunut ja into laskenut niin saa kai ne ajatuksetkin olla sellasia maanlähesiä.
Mä ainakin tykkään toisinaan pelkästään vaan jutella niitä näitä ilman paineita, toisinaan on suorastaan rentouttavaa kun antaa ajatuksen lepattaa kun perhonen kesällä.Onneksi silloin aikoinaan ei ollut nettiä, joten ne teotkin tulivat tehtyä oikeassa elämässä, ei vain mystisessä virtuaalissa.
- k/k
pihvalon loisteessa kirjoitti:
Onneksi silloin aikoinaan ei ollut nettiä, joten ne teotkin tulivat tehtyä oikeassa elämässä, ei vain mystisessä virtuaalissa.
Niinpä ,silloin ei ollut ku hiekkalaatikko kerrostalon pihalla ja siel oltiin perillä kaikesta,olikohan se aikansa hakukone josta löytyi alueen tierot ja puheenaiheet.
- pihvalon loisteessa
k/k kirjoitti:
Niinpä ,silloin ei ollut ku hiekkalaatikko kerrostalon pihalla ja siel oltiin perillä kaikesta,olikohan se aikansa hakukone josta löytyi alueen tierot ja puheenaiheet.
Minen muista lapsuudesta muuta kuin lievän kateuden koulukaverin kerrostaloasumiseen, kylpyhuoneineen.
Aikamoista luksusta pihanperähynsikkään verraten. - k/k
Minen muista lapsuudesta muuta kuin lievän kateuden koulukaverin kerrostaloasumiseen, kylpyhuoneineen.
Aikamoista luksusta pihanperähynsikkään verraten.Nyt näppäilet herkkiä kieliä mun muistoissa,sellanen mukavuuslaitos se meilläkin.
Hitto kun näen selvästi silloisen kotipihani ja sen tuoksun nenässäni.
Ei silti ollut huonoa elämää lapsen mielestä ,monet silloiset asiat haluisin vielkin elää.
Nyt on taas siirrytttävä arkeen ja otettava reppupuhalin pykälään,viimeinen piha tänään ja sit urakka selvä.
Ei muuta kun lunta orottelemaan ja tekemään sitä mis hyvä olen elikkä lepäämään. - pihvalon loisteessa
k/k kirjoitti:
Nyt näppäilet herkkiä kieliä mun muistoissa,sellanen mukavuuslaitos se meilläkin.
Hitto kun näen selvästi silloisen kotipihani ja sen tuoksun nenässäni.
Ei silti ollut huonoa elämää lapsen mielestä ,monet silloiset asiat haluisin vielkin elää.
Nyt on taas siirrytttävä arkeen ja otettava reppupuhalin pykälään,viimeinen piha tänään ja sit urakka selvä.
Ei muuta kun lunta orottelemaan ja tekemään sitä mis hyvä olen elikkä lepäämään.En lapsuuteni puutteesta sillon tiedostanut mitään puuttuvan. Nyt kai katsoo liikaa korskeuden silmin.
Sinulle kaikkea hyvää!! - pihvalon loisteessa
En lapsuuteni puutteesta sillon tiedostanut mitään puuttuvan. Nyt kai katsoo liikaa korskeuden silmin.
Sinulle kaikkea hyvää!!Lapsuudessani sain tapsutella naapurien lapsien kanssa. Kukan ei eroitellut, kun kaikki oltiin köyhiä.
Ei se lasten askeliin, mielikuvituksiin, yhtään mitoittanut olevuutta.
Rakas lapsuus, köyhä, mutta rakas. Antoi kai paljon enemmän ajattelun aihetta, kuin nykyinen, kaikenpystyvys? Rahalla ostettu.
- niin pitkää.........
Onhan näitä. Nostetaanko kaikki esille, jos vaikka jollain olis vielä jotain kommentoitavaa.
Antasit olla ja nostelisit jonkun muun ketjua ,vaik 5v vanhaa juttua ,olis uutta jollekkin.
- ekds
koti-kiusattu kirjoitti:
Antasit olla ja nostelisit jonkun muun ketjua ,vaik 5v vanhaa juttua ,olis uutta jollekkin.
Vanhassa vara parempi :D
http://tilaus.aller.fi/tt/?tt=9388_12_163257_
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle523335Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472796Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1462582Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572301Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3572023- 1511644
- 761485
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231308Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.381283- 241164