Meillä on 2007 vm. P12 Primera Sportdeck. Moottori alkoi kuluttaa öljyä n. 50000 km kohdalla. Nyt kulutus on 0,5 l 2500 km:llä.
Kertokaa millaisia öljynkulutuslukemia teillä toiisilla on.
Öljyn kulutuksesta
16
471
Vastaukset
- P12 on susi
Vaihda se romu poies
- tsoots
Ei kannata vaihtaa. ;) Mulla tehtiin sylintereiden poraus, uusittiin männät ja tiivisteet sekä puhdistettiin ja säädettiin venttiilit. Oli nimittäin hitusen öljytöhnässä. Öljyä meni 2-3 l / 1000 km. Autolla oli ajettu alle 140 000 ja vm 2005.
Nyt reilut 3000 km rempan jälkeen öljyä ei ole mennyt yhtään. Eikä remppakaan maksanut kuin 2900 €... Auton myynyt liike tosin maksoi siitä 70 %. Aivan ihana valinta oli tämä auto. - ongelma laitos
tsoots kirjoitti:
Ei kannata vaihtaa. ;) Mulla tehtiin sylintereiden poraus, uusittiin männät ja tiivisteet sekä puhdistettiin ja säädettiin venttiilit. Oli nimittäin hitusen öljytöhnässä. Öljyä meni 2-3 l / 1000 km. Autolla oli ajettu alle 140 000 ja vm 2005.
Nyt reilut 3000 km rempan jälkeen öljyä ei ole mennyt yhtään. Eikä remppakaan maksanut kuin 2900 €... Auton myynyt liike tosin maksoi siitä 70 %. Aivan ihana valinta oli tämä auto.Mulle tarjottiin samaa mutta n.1000ekeä kalliimmalla kun katti oli sökö.Takeita ei ollut kuulemma kuinka kauan pelaa korjauksen jälkeen.
- Eikö katalysaattorin
ongelma laitos kirjoitti:
Mulle tarjottiin samaa mutta n.1000ekeä kalliimmalla kun katti oli sökö.Takeita ei ollut kuulemma kuinka kauan pelaa korjauksen jälkeen.
vaihto olisi auttanut asiassa? Tarkoititko katilla juuri katalysaattoria?
- semmonen remppa
Eikö katalysaattorin kirjoitti:
vaihto olisi auttanut asiassa? Tarkoititko katilla juuri katalysaattoria?
Tarkoitin katalysaattoria.ei olisi auttanut pelkkä katin vaihto kun öljyt pääsi läpi palamattomana kattiin ja paloi osa siellä ja osa pakoputkesta suoraan ulos.olisi pitänyt laittaa lisä männänrenkaat ja uusia kolmitiekatti.
- ongelma laitos
Itsellä oli vm.2003 2,0l sportdeck P12.meni ilmeisesti sylinterit kieroksi, öljyä meni 120km matkalla mittatikun ylärajasta alarajaan.sitten paloi kolmitie katalysaattori ja hermot.auto lähti kiertoon.ei se kulutus ainakaan vähene.tuntuu olevan monessa samaa vikaa.jos mahdollista pistä vaihtoon.
- hgdas
tuo ei ole kulutus eikä mikään.Täällä menee 1L /1000km ja sekään ei vielä mitään.P12 2002vm
- Hyvä ollut
p12 1,8 180tkm vm. 2002 (eli vm ennen ongelmatapauksia).
15 tkm ölynvaihtovälillä tikkuun ei tarvitse edes vilkaista eli ei kuluta öljyä. - nisP12.2007 1.8
Vaihdoitko jossain vaiheessa öljymerkkiä?
Koska nisukan moottori tahtoo olla jostain syystä
ranttu joillekkin öljyille.
Meillä käytetty aina castrol magnatech 5w-40 ja
15oookm menee max viivasta minimiin eli olisikohan
sen 0.7-1L- Vaihdoin juuri
tähän Castrolin öljyyn, ja kulutus on nyt kertomani mukainen. Siis samaa tasoa kuin nisP12.2007 1.8 nimimerkin kertoma. Viivojen väli on huoltokirjan mukaan 0.5 l.
- NisukkaP12
Vaihdoin juuri kirjoitti:
tähän Castrolin öljyyn, ja kulutus on nyt kertomani mukainen. Siis samaa tasoa kuin nisP12.2007 1.8 nimimerkin kertoma. Viivojen väli on huoltokirjan mukaan 0.5 l.
No kilometrien perusteella ei kyllä saisi olla kulumisesta kiinni tuo kulutus...
Kuinkas päästöjen osalta? Pysyykö HC-arvo rajoissa? Pölläytteleekö seisonnan jälkeen?
Alkupään 1.8koneethan oli tunnettuja 4 pytyn soikeudesta kun lohko oli takapäästään heikkoa valua ja vaihdelaatikon kiristys veti pytyn soikeaksi.
Yksi oire voisi olla venttiilikumin poishyppääminen/rikkoutuminen mutta silloin se oireilisi savuttamisella..
Ainahan tuota öljynkulutusta voi yrittää vähentää jäykemmillä öljyillä tai lisäaineilla mutta eihän se vikaa poista :)
http://webshop.industriacenter.fi/files/Kendall/Kendall_Elite5W40_5W50_esite.pdf
Tuossa aikas hyvä öljy kuluneeseen moottoriin.
- paljon sitä menee
Reilun 200000 km matkalla olen lisännyt yhteensä arviolta 0,7 litraa. Vaihtovälit 20000 km ja auto Peugeot 307 HDI.
- pökäle
Niinpä... oothan kuullut sen vanhan sanonnan?
P a s k a, p a s k e m p i, peugeot - ajettu 97ooo km
"auto Peugeot 307 HDI."
minullakin on työsuhdeautona samallainen, tosin en aja koskaan 3 kertaa on jättänyt tielle, joka kerta -15 - -20 astetta ja pimeää, koskaan en uskalla sillä ajella lasten kanssa.
kerran kukaan ei uskonut kun soitin taksia klo 3.00 aikaan ja lähin taksi oli 35 km päässä.
- er12
moottorikoko oli ?
- Primera11
No mulla on kyl P11-mallin Primera 1,6l pannulla eikä vie tippaakaan öljyä. Kilsoja tulee 190tkm täyteen "muutaman mutkan" päästä.
Noi 1,6l koneet tuntuu olevan muutenkin Nissanilta ne kestävimmät/luotettavimmat, olen vain ainakin kuullut että nää isommat bensakoneet veisivät jo uudesta öljyä jonkin verran.
Niin juu, mulla oli kaksi Sunnya ennen tätä, myös 1,6l pannulla. Eivät myöskään vieneet öljyä, vaikka kilsoja oli jo ostaessa kummassakin noin 280tkm.
Tosin öljymerkillä/-laadullakin on vaikutusta ylipäätäänkin. Joillakin öljymerkeillä auto vie ainakin jonkinverran öljyä, toisella taas ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3882094Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3882029- 961722
- 4411714
- 71404
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1041099- 200917
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.9846Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41812Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭69778