Öljyn kulutuksesta

Nissan P12

Meillä on 2007 vm. P12 Primera Sportdeck. Moottori alkoi kuluttaa öljyä n. 50000 km kohdalla. Nyt kulutus on 0,5 l 2500 km:llä.
Kertokaa millaisia öljynkulutuslukemia teillä toiisilla on.

16

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P12 on susi

      Vaihda se romu poies

      • tsoots

        Ei kannata vaihtaa. ;) Mulla tehtiin sylintereiden poraus, uusittiin männät ja tiivisteet sekä puhdistettiin ja säädettiin venttiilit. Oli nimittäin hitusen öljytöhnässä. Öljyä meni 2-3 l / 1000 km. Autolla oli ajettu alle 140 000 ja vm 2005.

        Nyt reilut 3000 km rempan jälkeen öljyä ei ole mennyt yhtään. Eikä remppakaan maksanut kuin 2900 €... Auton myynyt liike tosin maksoi siitä 70 %. Aivan ihana valinta oli tämä auto.


      • ongelma laitos
        tsoots kirjoitti:

        Ei kannata vaihtaa. ;) Mulla tehtiin sylintereiden poraus, uusittiin männät ja tiivisteet sekä puhdistettiin ja säädettiin venttiilit. Oli nimittäin hitusen öljytöhnässä. Öljyä meni 2-3 l / 1000 km. Autolla oli ajettu alle 140 000 ja vm 2005.

        Nyt reilut 3000 km rempan jälkeen öljyä ei ole mennyt yhtään. Eikä remppakaan maksanut kuin 2900 €... Auton myynyt liike tosin maksoi siitä 70 %. Aivan ihana valinta oli tämä auto.

        Mulle tarjottiin samaa mutta n.1000ekeä kalliimmalla kun katti oli sökö.Takeita ei ollut kuulemma kuinka kauan pelaa korjauksen jälkeen.


      • Eikö katalysaattorin
        ongelma laitos kirjoitti:

        Mulle tarjottiin samaa mutta n.1000ekeä kalliimmalla kun katti oli sökö.Takeita ei ollut kuulemma kuinka kauan pelaa korjauksen jälkeen.

        vaihto olisi auttanut asiassa? Tarkoititko katilla juuri katalysaattoria?


      • semmonen remppa
        Eikö katalysaattorin kirjoitti:

        vaihto olisi auttanut asiassa? Tarkoititko katilla juuri katalysaattoria?

        Tarkoitin katalysaattoria.ei olisi auttanut pelkkä katin vaihto kun öljyt pääsi läpi palamattomana kattiin ja paloi osa siellä ja osa pakoputkesta suoraan ulos.olisi pitänyt laittaa lisä männänrenkaat ja uusia kolmitiekatti.


    • ongelma laitos

      Itsellä oli vm.2003 2,0l sportdeck P12.meni ilmeisesti sylinterit kieroksi, öljyä meni 120km matkalla mittatikun ylärajasta alarajaan.sitten paloi kolmitie katalysaattori ja hermot.auto lähti kiertoon.ei se kulutus ainakaan vähene.tuntuu olevan monessa samaa vikaa.jos mahdollista pistä vaihtoon.

    • hgdas

      tuo ei ole kulutus eikä mikään.Täällä menee 1L /1000km ja sekään ei vielä mitään.P12 2002vm

    • Hyvä ollut

      p12 1,8 180tkm vm. 2002 (eli vm ennen ongelmatapauksia).

      15 tkm ölynvaihtovälillä tikkuun ei tarvitse edes vilkaista eli ei kuluta öljyä.

    • nisP12.2007 1.8

      Vaihdoitko jossain vaiheessa öljymerkkiä?
      Koska nisukan moottori tahtoo olla jostain syystä
      ranttu joillekkin öljyille.
      Meillä käytetty aina castrol magnatech 5w-40 ja
      15oookm menee max viivasta minimiin eli olisikohan
      sen 0.7-1L

      • Vaihdoin juuri

        tähän Castrolin öljyyn, ja kulutus on nyt kertomani mukainen. Siis samaa tasoa kuin nisP12.2007 1.8 nimimerkin kertoma. Viivojen väli on huoltokirjan mukaan 0.5 l.


      • NisukkaP12
        Vaihdoin juuri kirjoitti:

        tähän Castrolin öljyyn, ja kulutus on nyt kertomani mukainen. Siis samaa tasoa kuin nisP12.2007 1.8 nimimerkin kertoma. Viivojen väli on huoltokirjan mukaan 0.5 l.

        No kilometrien perusteella ei kyllä saisi olla kulumisesta kiinni tuo kulutus...
        Kuinkas päästöjen osalta? Pysyykö HC-arvo rajoissa? Pölläytteleekö seisonnan jälkeen?
        Alkupään 1.8koneethan oli tunnettuja 4 pytyn soikeudesta kun lohko oli takapäästään heikkoa valua ja vaihdelaatikon kiristys veti pytyn soikeaksi.

        Yksi oire voisi olla venttiilikumin poishyppääminen/rikkoutuminen mutta silloin se oireilisi savuttamisella..

        Ainahan tuota öljynkulutusta voi yrittää vähentää jäykemmillä öljyillä tai lisäaineilla mutta eihän se vikaa poista :)

        http://webshop.industriacenter.fi/files/Kendall/Kendall_Elite5W40_5W50_esite.pdf

        Tuossa aikas hyvä öljy kuluneeseen moottoriin.


    • paljon sitä menee

      Reilun 200000 km matkalla olen lisännyt yhteensä arviolta 0,7 litraa. Vaihtovälit 20000 km ja auto Peugeot 307 HDI.

      • pökäle

        Niinpä... oothan kuullut sen vanhan sanonnan?

        P a s k a, p a s k e m p i, peugeot


      • ajettu 97ooo km

        "auto Peugeot 307 HDI."

        minullakin on työsuhdeautona samallainen, tosin en aja koskaan 3 kertaa on jättänyt tielle, joka kerta -15 - -20 astetta ja pimeää, koskaan en uskalla sillä ajella lasten kanssa.
        kerran kukaan ei uskonut kun soitin taksia klo 3.00 aikaan ja lähin taksi oli 35 km päässä.


    • er12

      moottorikoko oli ?

    • Primera11

      No mulla on kyl P11-mallin Primera 1,6l pannulla eikä vie tippaakaan öljyä. Kilsoja tulee 190tkm täyteen "muutaman mutkan" päästä.
      Noi 1,6l koneet tuntuu olevan muutenkin Nissanilta ne kestävimmät/luotettavimmat, olen vain ainakin kuullut että nää isommat bensakoneet veisivät jo uudesta öljyä jonkin verran.
      Niin juu, mulla oli kaksi Sunnya ennen tätä, myös 1,6l pannulla. Eivät myöskään vieneet öljyä, vaikka kilsoja oli jo ostaessa kummassakin noin 280tkm.
      Tosin öljymerkillä/-laadullakin on vaikutusta ylipäätäänkin. Joillakin öljymerkeillä auto vie ainakin jonkinverran öljyä, toisella taas ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1385
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      164
      880
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      153
      758
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      756
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      614
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe