Bussinkuljettajat

ihmettelempähänvaan

Mikä heitä vaivaa kun kaahaavat kuin hullut ja ärähtelevät asiakkaille kuin mailman omistajat? Olen jo pidemmän aikaa ihmetelellyt mistä saavat palkkansa ja kuinka huonoa saavatkaan kun ovat noin vihaisia? Samaa kummassakin paikallisbussi firmassa hämeenlinnassa!

153

5433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • villevalaton

jaa vaken kuskit äksyilevät..eikaaai sentääää

• Tyhjä linjuri kaahaa

Saaks ne sata klasiin ennen jarrutusta assalle siin Hämeentien kiihdytyksess
        Ne kattelee formulaa telkust, ku katto niiten ajolinjoja.

Aika hullun näköstä kun tyhjä bussi kaahaa, niinko joku sitä jossain odottas!

• kova bussikuski

Jos ei kyyti ole hyvä aja taxilla tai kävele!

• hfjfjyf
        kova bussikuski kirjoitti:

olipa nokkela tekosyy kusipäisyydelle

• vaihda alaa

" Jos ei kyyti ole hyvä aja taxilla tai kävele! "

Ja sinä olet työtön, tosin hyvä niin. Bussikuski on asiakaspalvelija, mutta koulutus on kai niin huono, että kohteliasta käytöstä saa vain ulkomaisilta kuskeilta.

• fdgdfgdftytrytry
        Tyhjä linjuri kaahaa kirjoitti:

Saaks ne sata klasiin ennen jarrutusta assalle siin Hämeentien kiihdytyksess
        Ne kattelee formulaa telkust, ku katto niiten ajolinjoja.

Aika hullun näköstä kun tyhjä bussi kaahaa, niinko joku sitä jossain odottas!

Ei tullut mieleen että elämä se on sillä kuskillakin? Ehkä on kiire työvuorolta kotiin tms...

• qwerty

Olet silti asiakaspalveluammatissa. Rautalangasta A S I A K A S P A L V E L U A M M A T I S S A. Joten tyypillinen suomalainen äksyili ei ole suotavaa, ei edes suomessa. Mutta tämä on tätä.

• Tosi on
        vaihda alaa kirjoitti:

Ja sinä olet työtön, tosin hyvä niin. Bussikuski on asiakaspalvelija, mutta koulutus on kai niin huono, että kohteliasta käytöstä saa vain ulkomaisilta kuskeilta.

Vaihda alaa....Koulutus on niin huono et kohteliasta käytöstä..... Ei varmaan ole koulutuksesta kiinni miten kuljettaja käyttäytyy asiakkaille. Ei sellaista junttia jurrikkaa joka ei osaa hymyillä asiakkaalle ei siin ole koulutuksesta mitään hyötyä jos koulutuksessa painotetaan asiakas palvelua. Ei sellainen opi enää siinä iässä.

• ..väsynyt kuski
        qwerty kirjoitti:

Olet silti asiakaspalveluammatissa. Rautalangasta A S I A K A S P A L V E L U A M M A T I S S A. Joten tyypillinen suomalainen äksyili ei ole suotavaa, ei edes suomessa. Mutta tämä on tätä.

Istu 6 tuntia paskatapin nokassa kupla otsassa,kiroile hiljaa mielessäsi kireitä ajoaikoja.Liikenne säännöistä piittaamattomia kanssa kulkijoita."Niitä asiakkaita" jotka eivät osaa pimeässä käyttää heijastinta,kännykän valoa tai edes ajoissa siellä pysäkillä heiluttaa sitä lapasta!Entäs tämä edellisten jatkoksi..rynnitään bussiin sen kymmenen ihmisen edelle.Nostetaan kassi kojelaudalle,kassista haetaan käsilaukku,käsilaukusta lompakko josta haetaan joka välistä bussikorttia!Huomaa siinä kanssa matkustajien ilmeistäkin pientä kireyttä.Tämä ja paljon muuta kuuluu sinun asiakas palvelijasi arkeen.Mutta jos olet vähänkään perehtynyt tai kiinnostunut tästä alasta niin otapa selvää.Seuraa eri foorumeita/mediaa ja haastattele vaikka kuljettajia.Jokainen päivä ja jokainen linja ei toki ole samanlainen eikä jokaisen yhtiön työvuoro yms.suunnittelukaan.Muistutan että asikas kuljettaja suhde syntyy jo bussin lähestyessä pysäkkiä.Empä usko että kukaan yrittää tahallaan ajaa esim. pysäkin ohi.Mukavaa ja turvallisista bussi matkaa sinulle aamuliikenteeseen vaikket tosissaan tiedä vaikka se kuljettaja olisi ajanut iltavuoronkin...

• ö,ä,äö,'
        fdgdfgdftytrytry kirjoitti:

Ei tullut mieleen että elämä se on sillä kuskillakin? Ehkä on kiire työvuorolta kotiin tms...

Ei tullut mieleen, että kaikilla on kiire kotiin?
        Asiakaspalvelu on asiakaspalvelu, ei se kiitos ja hei, varmaan pidennä työaikaa.

• Muodokkuus plussaa

• jutanenene
        qwerty kirjoitti:

Näkyy kyllä että tuo "asiakaspalvelu" huutelu kääntyy Suomen kielelle vain muotoon "kaikki mulle heti nyt". Ai mistä kuskit saavat palkkansa? No ei ainakaan "asiakkaiden" maksuista, näistä ei nimittäin kerry edes voittoa. Sama sosiaalijärjestelmä joka mahdollistaa koko linja-autoilun autottomille luusereille se pitää bussikuskinkin leivässä, ja se pääasiallinen palvelu eli pääseminen paikasta A paikkaan B pelaa ihan riittävän hyvin, niin että jatkakaa vaan itkemistä. Ja silloin kun ei pelaa, niin se johtuu yleensä siitä että kuski on tyhmyyttään mennyt asiakaspalvelemaan jotain yksittäistä mummelia joka ei osaa lukea aikataulujaan itse.

Sitä voisi kyllä kysyä että ketä hyödyttää hyvinvointivaltio jos sellaisen asukkaat eivät muuta osaa tehdä kuin ruikuttaa hyvinvointipalvelujen tarjoajien "murahtelusta".

• qwerty
        ..väsynyt kuski kirjoitti:

Istu 6 tuntia paskatapin nokassa kupla otsassa,kiroile hiljaa mielessäsi kireitä ajoaikoja.Liikenne säännöistä piittaamattomia kanssa kulkijoita."Niitä asiakkaita" jotka eivät osaa pimeässä käyttää heijastinta,kännykän valoa tai edes ajoissa siellä pysäkillä heiluttaa sitä lapasta!Entäs tämä edellisten jatkoksi..rynnitään bussiin sen kymmenen ihmisen edelle.Nostetaan kassi kojelaudalle,kassista haetaan käsilaukku,käsilaukusta lompakko josta haetaan joka välistä bussikorttia!Huomaa siinä kanssa matkustajien ilmeistäkin pientä kireyttä.Tämä ja paljon muuta kuuluu sinun asiakas palvelijasi arkeen.Mutta jos olet vähänkään perehtynyt tai kiinnostunut tästä alasta niin otapa selvää.Seuraa eri foorumeita/mediaa ja haastattele vaikka kuljettajia.Jokainen päivä ja jokainen linja ei toki ole samanlainen eikä jokaisen yhtiön työvuoro yms.suunnittelukaan.Muistutan että asikas kuljettaja suhde syntyy jo bussin lähestyessä pysäkkiä.Empä usko että kukaan yrittää tahallaan ajaa esim. pysäkin ohi.Mukavaa ja turvallisista bussi matkaa sinulle aamuliikenteeseen vaikket tosissaan tiedä vaikka se kuljettaja olisi ajanut iltavuoronkin...

Vastaan seuraavaa: Kyllä minäkin tekosyitä löytäisin, menetettyjä läheisiä.. kahta duunia. Todella paskoja päiviä ja silti en halua sitä kaataa toisten päälle, koska se ei ole heidän tämän kyseisen ihmisen syytä, jonka kohtaan juuri sillä hetkellä. Ihmisiä ollaan ja ymmärrän täysin, mutta voi pojat mitä välillä saa kuulla ja nähdä.
        Turvallisia ajoja ja arvostan toki mitä teette. Mutta yritetään olla hieman kohteliaampia, minunkin..

• anasrtjhgzfv

• bussikuskin kaveri
        anasrtjhgzfv kirjoitti:

SCREAMER! ÄLKÄÄ AVATKO!

ellette halua paskantaa housuunne...

Www.pikavippiluottotiedottomalle.com

• yttytbgfdsrf
        ö,ä,äö,' kirjoitti:

Ei tullut mieleen, että kaikilla on kiire kotiin?
        Asiakaspalvelu on asiakaspalvelu, ei se kiitos ja hei, varmaan pidennä työaikaa.

Mitähän he*ä sinä selität kiitoksista ja heistä :D...? Nyt oli puhe siitä kun tyhjä bussi kaahaa ja miksi se kaahaa. Siihen mitkään kiitokset ja asiakaspalvelut liity...

• rauharauharauha
        vaihda alaa kirjoitti:

Kannettu vesi ei kaivossa pysy!

Koulutus ja koulutus! Mitä se on ?

Bussikuskit olivat ennen bussikuskeja, kunnes niille annettiin myös rahastus ja näin myös asiakkaan huomioon ottaminen.

Tämä ei oikein suju vanhemmilta jässiköiltä eikä kaikilta maahan muuttaneiltakaan.
        Nuoret ovat toista maata.

Lapset asiakkaina ihmettelevät joidenkin kuskien juroutta, mikä ei välttämättä ole kuskien tarkoitus.Ne nyt vaan ovat sellaisia.Pientä protestia varmaan tämän ylimääräisen asiakaspalvelutehtävän suhteen.
        Ja.
        Emmehän voi valita bussilinjaa kuskin mukaan.
        Pääasia, että bussi vie turvallisesti perille..

Jöröt poistuvat pian kuvasta.Nuoremmat kuskit ovat omaksuneet jo ihan toisenlaisen työkuvion.

Minulle kelpaa kyllä juro ajonauvon hallitseva bussikuski sen vähäisen matkan ajan, mikä tarvitaan pisteestä A pisteeseen B pääsemiseen.

• Anonyymi
        vaihda alaa kirjoitti:

Nythän vitsin murjaisit. Koska olet viimeksi nähnyt sanojesi mukaan kohteliaan "ulkomaisen" bussikuskin?

• dfghfdsh

Maailman, ei mailman

• Kyydissä odotellut

Jotkut vetää hulluna linjan läpi ja pysähtyy sitten kesken vuoron kahville 10 minuutiks.

• Liikunta ja tauko

On kai sinullakin kahvitauko työssäsi. Missäs ja koska kuljettaja voisi juoda kahvin ja viettää lakisääteiset tauot. Ajattle, sen ( hänen) pitää myös käydä työn välissä vessassakin, kävithän kai sinäkin. Eikä kaikkia kuljettajia voi yleistää, kuten aloitus tekee. En ole kuljettaja, enkä juuri kulje yleisillä busseilla, mutta ymmärtämystä rittää ohi oman navankin.

• nussikuski
        Liikunta ja tauko kirjoitti:

On kai sinullakin kahvitauko työssäsi. Missäs ja koska kuljettaja voisi juoda kahvin ja viettää lakisääteiset tauot. Ajattle, sen ( hänen) pitää myös käydä työn välissä vessassakin, kävithän kai sinäkin. Eikä kaikkia kuljettajia voi yleistää, kuten aloitus tekee. En ole kuljettaja, enkä juuri kulje yleisillä busseilla, mutta ymmärtämystä rittää ohi oman navankin.

Onko vaken pussien kahvitauko se, että ajetaan vuoro väärään aikaan ilman matkustajia, että pääsee pidemmälle kahvitauolle?

• pyörällä pääsee
        Liikunta ja tauko kirjoitti:

"On kai sinullakin kahvitauko työssäsi. Missäs ja koska kuljettaja voisi juoda kahvin ja viettää lakisääteiset tauot. Ajattle, sen ( hänen) pitää myös käydä työn välissä vessassakin, kävithän kai sinäkin. Eikä kaikkia kuljettajia voi yleistää, kuten aloitus tekee. En ole kuljettaja, enkä juuri kulje yleisillä busseilla, mutta ymmärtämystä rittää ohi oman navankin. "

Juuri näin. asiakkaita ollu jotka todella meinaavat ettei kuskit tarvitse kusella käydä työaikana. Sillee se metsä vastaa ku huurellaan. Kerran rouva vaati hyvää huomenta kuskilta. Kuski antoi asiakaspalvelun numeron. Kuskien palkka on muutenkin liian pieni noin tonni kehitystä perässä ja toiseks kuskit käyvät kuljettamiseen tarvittavat koulut matkustajan puolesta ja siellä ei opetella sanomaan huomenta. Sitä varten on asiakaspalvelu. Se on tätä nykyaikaa katos juippi!

• asiakas.

Kerran yks bussikuski ei päästänyt mua bussiin koska luuli mua että olin kännissä vaikka olin vaan tosi väsynyt. Koti olis ollut 300 kilsan pääsä ja se oli viimeinen bussi sinä iltana. Haastoin sen bussifirman oikeuteen ja voitin ja sain korvauksia. Joutusin menee taxilla kotiin joka makso paljon

• asiakas. kirjoitti:

Kerran yks bussikuski ei päästänyt mua bussiin koska luuli mua että olin kännissä vaikka olin vaan tosi väsynyt. Koti olis ollut 300 kilsan pääsä ja se oli viimeinen bussi sinä iltana. Haastoin sen bussifirman oikeuteen ja voitin ja sain korvauksia. Joutusin menee taxilla kotiin joka makso paljon

Oisit soittanu poliisit paikalle niin ois homma selvinny.

• jh4grew
        asiakas. kirjoitti:

Joopajoo. Näin varmasti tapahtui.

• hintsukka
        pyörällä pääsee kirjoitti:

"On kai sinullakin kahvitauko työssäsi. Missäs ja koska kuljettaja voisi juoda kahvin ja viettää lakisääteiset tauot. Ajattle, sen ( hänen) pitää myös käydä työn välissä vessassakin, kävithän kai sinäkin. Eikä kaikkia kuljettajia voi yleistää, kuten aloitus tekee. En ole kuljettaja, enkä juuri kulje yleisillä busseilla, mutta ymmärtämystä rittää ohi oman navankin. "

Juuri näin. asiakkaita ollu jotka todella meinaavat ettei kuskit tarvitse kusella käydä työaikana. Sillee se metsä vastaa ku huurellaan. Kerran rouva vaati hyvää huomenta kuskilta. Kuski antoi asiakaspalvelun numeron. Kuskien palkka on muutenkin liian pieni noin tonni kehitystä perässä ja toiseks kuskit käyvät kuljettamiseen tarvittavat koulut matkustajan puolesta ja siellä ei opetella sanomaan huomenta. Sitä varten on asiakaspalvelu. Se on tätä nykyaikaa katos juippi!

Olen R-kioskin myyjä. Meillä ei PÄÄSE tauolle. Olen työssäni koko ajan yksin. Vessassa saatan päästä nopeasti käymään, mutta istunnot on nieleskeltävä iltaan. Miksi bussikuskeilla pitäisi muka olla asiat paremmin?

Lopeta ruikutus hyvä mies.

• VMKM
        hintsukka kirjoitti:

Olen R-kioskin myyjä. Meillä ei PÄÄSE tauolle. Olen työssäni koko ajan yksin. Vessassa saatan päästä nopeasti käymään, mutta istunnot on nieleskeltävä iltaan. Miksi bussikuskeilla pitäisi muka olla asiat paremmin?

Lopeta ruikutus hyvä mies.

Koitas nyt miettiä hiukka uudestaan? Miten luulet, että kukaan pysyy hereillä esim. 12h putkeen, jos ei taukoja olis. Linja-auton kuljettajan työ on todella raskasta niin henkisesti, kuin fyysisesti. Ärränmyyjät ei sitä ehkä parhaiten ymmärrä.

• Oikeutta
        asiakas. kirjoitti:

Sitten heräsit . Annappa tuon tapauksesi käsittelypaikkakunta niin katsotaan puhutko totta. Kas kun nuo tuomiot ovat muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta julkisia. Laittaisitko samalla Linja-autoyhtiön nimen ketä vastaan käräjöit. Heillä on varmaan jotain sanottavaa tähän asiaan myöskin. Jos asia on niin kuin sanot niin ei mitään, mutta jos olet näitä paskanjauhajia niin lupaan että tätä aiheetonta mustamaalaustasi ei jätetä tähän.

• sivustakateellisena

No ei ainakaan hirveän huonoa palkkaa saa kun vekan pojat olivat eilen reissuun lähtemässä ja tarjosivat lähtiessään melkein koko cornerille paukut eivätkä ollenkaan vaikuttaneet äksyiltä

• Hämeenlinjanmies

Me kuten te muutkin työyhteisöt pidämme yhteisiä ns.pikkujoulu risteilyjä omilla kovalla työllä ansaitsemillamme rahoilla keräten työintoa sekä hyvää henkeä kohti uusia työpäiviä. P.S Public Cornerista on hyvä aloittaa yhteinen laivaristeily

• Joulu sydämellä
        Hämeenlinjanmies kirjoitti:

Me kuten te muutkin työyhteisöt pidämme yhteisiä ns.pikkujoulu risteilyjä omilla kovalla työllä ansaitsemillamme rahoilla keräten työintoa sekä hyvää henkeä kohti uusia työpäiviä. P.S Public Cornerista on hyvä aloittaa yhteinen laivaristeily

Eikö teillekkään työnantaja kustanna edes pikkujoulua. No on niitä muitakin työyhteisöjä sitten, ajatteln minä pikkupalkkainen. Välillä tuntuu, että toiset saavat vielä sen palkkansa lisäksi juhlat ja joulupaketitkin. Tasan ei käy joululahjatkaan.
        Mutta se joulupukki linja-auton ratissa on mukava näky. Näenköhän hänet tänävuonna? : )))

• No just joo
        Hämeenlinjanmies kirjoitti:

Hämeenlinnasta laivaristeilylle? Mitä ne paatit sieltä landelta seilaa, jotain järveäkö?

• mek
        No just joo kirjoitti:

Hämeenlinnasta laivaristeilylle? Mitä ne paatit sieltä landelta seilaa, jotain järveäkö?

Eivätpähän nämä kaikki tiedä että hämeenlinnasta pääsee virrroille saakka vasireitteja ja se siitä. Opetelkaa suomen maantiede ja missä paikalliset järviristeilyt ovat ennenkuin puhutte mitää. Eihän h-liinnasta ole kuin 100km hki samtamaan ja pääsee ristelylle. Ei bussikuskien palkassa ole huomioitu miten asikkaita kohdellaan ja kilpailutuksella kuskit tekevät ihan poikkeuksellisen pitkiä työrupeamia niin ei ihme jos vähän päätään aukoo tolloille asikkaille.

• No just joo
        mek kirjoitti:

Eivätpähän nämä kaikki tiedä että hämeenlinnasta pääsee virrroille saakka vasireitteja ja se siitä. Opetelkaa suomen maantiede ja missä paikalliset järviristeilyt ovat ennenkuin puhutte mitää. Eihän h-liinnasta ole kuin 100km hki samtamaan ja pääsee ristelylle. Ei bussikuskien palkassa ole huomioitu miten asikkaita kohdellaan ja kilpailutuksella kuskit tekevät ihan poikkeuksellisen pitkiä työrupeamia niin ei ihme jos vähän päätään aukoo tolloille asikkaille.

Jos sinun ammattitaitosi on samaa tasoa kuin sinun kirjoitustaitosi, niin ei ole mikään ihme, että sinä olet päätynyt bussikuskiksi.

• mek
        No just joo kirjoitti:

Jos sinun ammattitaitosi on samaa tasoa kuin sinun kirjoitustaitosi, niin ei ole mikään ihme, että sinä olet päätynyt bussikuskiksi.

Ikävä kyllä ei ole bussin kuljettamiseen vaadittua ajokorttia ja mikään läki ei kiellä laittamasta näppäilyvirheitä kirjoutukseen ja vituttaa nämä iän ikuiset pilkunnussijat kun eivät muuhun pysty kuin ettimään virheitä kirjoutuksestä kun alykkyys on -puolella. Onnekis olen sen verran kouluja käynyt ettätisnaa 3 kertaa niin paljon kuin
        tavalliset pulliaiset ja revi siitä.

• joujuus
        No just joo kirjoitti:

-Jos sinun ammattitaitosi on samaa tasoa kuin sinun kirjoitustaitosi, niin ei ole mikään ihme, että sinä olet päätynyt bussikuskiksi.-

Mikäs ja kukas Muna-uivelo tää on?.. ja herra tai rouva olikaan?..
        kohdistaessasi kommentit henk.koht tasolle paljastaa se sinusta pienen jani-petterin nenää kaivamassa tai pissi-liisin joka lorottelee kassikaljaa pitkin reisiä. Älykkyytesi ei ehkä riitä ymmärtämään normaalin ihmisen sielun elämää mutta se ei haittaa kun on nykyään älypuhelin ja kaveritkin netissä. Muna-uivelo muistutaa kylläkin erehdyttävästi teekkarihaalareissa heiluvaa merimursua.

• voe-voe-e

Vekan pojat varmaan nauttii nyt niistä kilpailutuksen jättämistä. Suhteilla päästään aina pitkälle ja ansioille. Kansa maksaa tajuamatta mitään....

• lisätietooja
        joujuus kirjoitti:

-Jos sinun ammattitaitosi on samaa tasoa kuin sinun kirjoitustaitosi, niin ei ole mikään ihme, että sinä olet päätynyt bussikuskiksi.-

Mikäs ja kukas Muna-uivelo tää on?.. ja herra tai rouva olikaan?..
        kohdistaessasi kommentit henk.koht tasolle paljastaa se sinusta pienen jani-petterin nenää kaivamassa tai pissi-liisin joka lorottelee kassikaljaa pitkin reisiä. Älykkyytesi ei ehkä riitä ymmärtämään normaalin ihmisen sielun elämää mutta se ei haittaa kun on nykyään älypuhelin ja kaveritkin netissä. Muna-uivelo muistutaa kylläkin erehdyttävästi teekkarihaalareissa heiluvaa merimursua.

Www.edullinenpikavippi.info

• Hirvee döfis aina

Olen kanssa havainnut outoa hajua siinä kuljettajan ympärillä, kun taukoja ei kuulemma ehdi pitää. Savet housuissa joutuu vetään koko vuoron ja virdet litran limupulloon tai hätätilanteessa kalsareihin. Työsuojelulla olis hommia tässäkin tapauksessa.

• näkemiinjakiitos!

Oisko kiva, jos teitä itsekutakin tultaisiin tänne julkisesti haukkumaan?

Olen aina päässyt Vekalla ja Hämeen linjalla lähtöpysäkiltä päätepysäkille.

• johan pomppas
        näkemiinjakiitos! kirjoitti:

jaa ajallaan ja oikeata reittiä

• Penkeillä on kiire
        johan pomppas kirjoitti:

jaa ajallaan ja oikeata reittiä

Nehän kuskaa niitä penkkejä ja penkeillä on kuulemma kauhee kiire, sentakii tarvii kaahata niin penteleesti

• näkemiinjakiitos! kirjoitti:

Minä olen tavannut kohteliaita ja fiksuja bussikuskeja, jotka kaahaavat juuri sen verran, että pysyisivät tiukoissa aikatauluissaan. Muuten tulee pysäkillä haukkumiset, kun asiakkaat joutuvat odottelemaan. Olisi vaan asiakkaat yhtä asiallisia kuin kuskit, niin eipä olisi ongelmia bussiliikenteessä.

• ZL1

Lakkaa itkemästä. Hyvä vain että kuskit käyttävätkaasupoljinta kunnolla eivätkä ajele hitaasti kuin etanat.

Jos valitat niin ei ihme jos kuski ei tykkää sinusta. Minulle ei ole bussikuskit ärähdelleet.

• vaasastahan minä

Kyllä täällä on kuskit ajaneet kunnolla ja olleet ystävällisiä, ehkä vikaa myös matkustajissa? Jos aina vaan ärähtelet kuljettajalle itsekkin, ei se hänen mielialansa ole yhtään parempi.

• dösäkuski

Saavat palkkaa mitä se on? Korvausta hukkaan menneestä vapaa-ajasta n 12,75€ / h, 25vuoden kokemuksella, ei paljon innosta hymyillä joka aamu.
      Vastuu matkustajista, palkka huonompi kuin sairaanhoitajilla.
      Sairaanhoitaja töttöilee yksi kuolee, bussikuski töttöilee 60 kuolee, suhteutetaan näitä valituksia, tänne niin elämä hymylee taas.

• oma valinta

Älä ruikuta, vaihda alaa. Älä tee mitään. Käy luukulla. Mitä vaan, mutta älä ruikuta!

• jutanene
        oma valinta kirjoitti:

Älä ruikuta, vaihda alaa. Älä tee mitään. Käy luukulla. Mitä vaan, mutta älä ruikuta!

Mitäs luit sen jos hermosi eivät kestä. dösäkuskin kommentissa on sentään sisältöäkin, toisin kuin sinulla.

• Työtä tekevä vain

Ne aikataulut ne aikataulut on vedetty niin tikoiksi jotta on ehdittävä uuteen lähtöön niin joutuu joskus vähän painamaan sitä kaasua, ettei taas saa valitusta että ( oot myöhässä)
      Tullimaksut vain henkilöautoille se voisi auttaa ettei olisi ruuhkia.

• 1400000 Km noin

No niin sitä saa mitätilaa . Tai niin metsävastaa kuin sinne kaakattaa .

• jgwgpg

Aika usein on tullut kuultua kiroilua venäjäksi.

• .ITUTTAAHAN BUSSIKUSKIA KUN TIETÄÄ ETTÄ 90PROSENTILLA KYYTIINTULIJOILLA LIPPU ON OSTETTU SOSKUN RAHOILLA ! ELI HÄNEN MAKSAMILLAAN VERORAHOILLA!

• Kaikki ulkoistettu.

Kaipaan HKL.n mukavia herrasmieskuskeja. Oi niitä aikoja kun Helsingillä oli vielä oma liikennelaitos,nyt on kaikki mennyttä!

• liikenne ohjaaja

toinen on että bussi kuskit huutelee ja äksyilee asfaltti liikenteen ohjaajille myös. koke musta on itsellekkin ne on huudellu ja painetaan torvea monesti ei totella mitä ohjeita annetaan. ei me turhaa tiellä olla me turvataan asfaltti työn tekiöitten turvallisuus. kyllä bussi kuskit voi mennä itseensä tää ongelma joka paikassa. Muuta mia ollu asiallisia korkeintaan 5 kuskia ei muuta

• matkusta

AInakin täällä meillä savossa on erittäin mukavia asiallisia kuljettajia.. Ja ihmisiähän nekin ovat kireine aikatauluinen (joita he itse eivät ole suunnitelleen),, Ja meitä matkustajiakin mahtuu kyytiin kaikenlaisia... Ja lähettävä on kelillä kun kelllä ja aikataulussa pitää pysyä...

• -----

Just joo ykskin kuski ei ottanut pientä poikaa kyytiin talvipakkasella kun siltä puuttu 20 senttiä ja isänsä lupasi tulla maksamaan sen päätepysäkillä,onneksi löyty matkustaja joka lainasi rahan että pääsi poika kotiin.Toisen kerran vanha mummo ei päässyt kyytiin,kuski karahti jos et itte peäse jeä sinne,no matkustajat kävi nostamassa mummon kyytiin.Näin Iisalmen pikavuorossa!

• Haistakoon asiakkaat...

Niin, ja koko ajan odottaa milloin joku näistä kullanmuru-asiakkaista hakkaa sinut koomaan ja sairaseläkkeelle epilepsia kohtauksineen.

• SuuSupussa

Dösäkuski ei pystynyt ottamaan 50 seteliä (mk) vastaan ja heitti minut lapsenvaunuineni ulos kahden pysäkin päähän. Seuraava kuski otti ja sanoi, että olis antanut rahastuksen sitten olla jos ei kyennyt takaisin antamaan kun kerroin että jouduin vauvan kanssa ulos-komennolla vesisateeseen. Siihen aikaan ei ollut ilmaisia kyytejä.
      Taksikuski otti samaan kyytiin kysymättä minulta lupaa kaverinsa ja yritti viedä tämän kotiin meikäläisen piikkiin. Sanoin, että vie vaan kamusi kotiin mutta laitat rahastuksen tässä kohtaa kiinni ja kun tullaan tähän takaisin niin sitten jatkat rahastamista. Kuski kiroili, vei kaverinsa kotiin ja minut lähtötaksiasemalle. Kiroili koko matkan. Tikkurilan takseja. Onneksi asemalla oli puolituttu taksimies joka hoiti homman, käski soittaa johonkin esimiehelle mutten jaksanut nostaa äläkkää.
      On ollut loistavia kuskeja, ihania huumormiehiä, asiallisia, vaitonaisia ja muutama ihan "kutkuttavakin". Mukavia ihmisiä yleensä ottaen mutta aina on joukossa niitäkin jotka omalla käytöksellään pilaavat muiden maineen. Ikävä kyllä. Kyllä dösäkuskien ajotavasta monesti huomaa millä tuulella ovat, hauskimpia ovat olleet auvoisesti hymyilevät joskus hauskoja sutkauttelevat tyypit. Eräs kuski huusi aina jos tuli kuoppa että ohos... ja jos meni talvisäällä pitkäksi niin että nyt varokee kun astutta alas, mäni vähän pitkäksi :)
      Ulkolaiset kaahaavat kuin hullut vaikken mitään syrjintää tällä haluakaan osoittaa. Ajelevat päin punaisia ja jarruttavat viime tingassa. Ehkä ei näille kuskeille?

• kuk1

JOS ET PYSTY VARAMAAN PIENENPÄÄ SETELIÄ KUIN 50€ PAREMPI PYSYÄ KOTONA EI BUUSSI/TAXIKUSKILLA OLE RAJATON VAIHTOKASSA KUTEN KAUPOISSA TAXAEILLA VAITOKASSA ON KUSKIN OMAA RAHAA

• Lukihäriö
        kuk1 kirjoitti:

JOS ET PYSTY VARAMAAN PIENENPÄÄ SETELIÄ KUIN 50€ PAREMPI PYSYÄ KOTONA EI BUUSSI/TAXIKUSKILLA OLE RAJATON VAIHTOKASSA KUTEN KAUPOISSA TAXAEILLA VAITOKASSA ON KUSKIN OMAA RAHAA

Kröhöm... Mk tarkoittaa markkaa. Mistä sinä ne eurot tähän keksit? Lakkaa kuvittelemasta omiasi ja keuhkoamasta caps lock päällä täysin tuntemattomille ihmisille asiasta millä ei ole mitään väliä . Sitä kutsutaan elämän hankkimiseksi. Kuulostaako tutulta? Ring a bell?

• Oi niitä aikoja

Joskus 80-luvulla, kun kuljin työmatkaani Espoosta Helsinkiin, oli kuljettajina useampiakin lupsakoita maalta tulleita bussikuskeja, jotka osasivat asiakaspalvelun. Muistan hyvin erään savon murretta puhuvan kuskin, joka toivotti aina "hyvvee huomenta". Ja kerrrankin bussin noustessa Kampin tunnelista kentälle saimme kuulutuksen: "Nyt myö laskeuvuttaan Kampin kentälle ja ilima on kaunis. Ei ku hyvvee työpäivee kaikille". Bussista nousi hymyileviä matkustajia.

• Bussikuski

älkää nytten haukuka meitää selkäärankatomia bussikuskeja.

• revi siitä

Asiakkaat on naama norsun vitulla miks kuskin tarttis olla suu korvissa

• Ratto-Raili
        revi siitä kirjoitti:

Asiakkaat on naama norsun vitulla miks kuskin tarttis olla suu korvissa

Hi,hi kunhan viiriäisellä vaan on kruunu päässään.

• hölökyn kölökyn
    • hhrrhr3

Matkustajan kuljettamisesta pysäkiltä pysäkille, siitähän niille maksetaan. Itse olisin huolissani jos kuski hymyilis että olisko se mahollisesti kännissä tai jotain.
      Ei oo tainnu kertaakaan linja-auto jättää pysäkille että kyllä ihan aiheesta saavat palkkaa!

• Liputonna

Taidat puhua pääkaupunkiseudun kuskeista? :D Ihme porukkaa. Suuttuuvat jos menet ja maksat käteisellä

• maalainen 2++

Jaa,a. Ajoin Hesassa ratikalla lokakuun puolessavälissä, tulin Olympiaterminaalista, maksoin käs ja tasarahalla ja kysyin neuvoa, mihin vaihdan, kun tarttis päästä "sinne ja sinne". Hämmästyin, kuinka ratikka kuski neuvoi ystävällisesti. Ja lähestyessämme vaihtopaikkaani, antoi mulle merkin, että nyt sit seuraava pysäkki.
        Menin pois etuovesta ja aivan asiasta kiitin - oli kiva nähdä hänenkin kasvoillaan hymy!
        Siinä oli asiakkaasta välittävä kuski, eikä ole ollut ainoa laatuaan. Jos heiltä, kuten muiltakin ihmisiltä ystävällisesti kysyy tai -tervehtii, niin ystävällisyyttä saa myös takaisin.
        Kuitenkin tuo ratikkakuski (nainen) oli enempi kuin ystävällinen.

• HKL Rules
        maalainen 2++ kirjoitti:

Jaa,a. Ajoin Hesassa ratikalla lokakuun puolessavälissä, tulin Olympiaterminaalista, maksoin käs ja tasarahalla ja kysyin neuvoa, mihin vaihdan, kun tarttis päästä "sinne ja sinne". Hämmästyin, kuinka ratikka kuski neuvoi ystävällisesti. Ja lähestyessämme vaihtopaikkaani, antoi mulle merkin, että nyt sit seuraava pysäkki.
        Menin pois etuovesta ja aivan asiasta kiitin - oli kiva nähdä hänenkin kasvoillaan hymy!
        Siinä oli asiakkaasta välittävä kuski, eikä ole ollut ainoa laatuaan. Jos heiltä, kuten muiltakin ihmisiltä ystävällisesti kysyy tai -tervehtii, niin ystävällisyyttä saa myös takaisin.
        Kuitenkin tuo ratikkakuski (nainen) oli enempi kuin ystävällinen.

Ratikkalinjoja ei ole (vielä) ulkoistettu ulkomaanpellefirmoille tarjouskilpailun perusteella. Eikä Metroa.

• hölmöt

Menkää itse ajamaan muutamaksi vuodeksi,niin eiköhän senjälkeen paskanjaunta rupea loppumaan saamarin itkuiikat ja mammanpojat.

• nähty on

Nykyajan matkustajat on saatana helvetin kirottuja kusipäitä uhkaillaan kujettajia ja vielä hakataan henkihieveriin.Pitäkää inisijät turpanne tukossa ja ajakaa taksilla jos kyyti ei kelpaa ei varmaan ole mukava katsella humalaisia huumeveikkoja illasta toiseen.

• erfvobnf

Bussikuskeille maksetaan ajamisesta. Sä maksat kyydistä ja pääset paikasta a paikkaan b. Jos et kykene ymmärtämään niin osta oma auto tai mene taksilla. Voit toki kävelläkin jos et ole liian hyvälle oppinut.

• redklyyvar

Joooo naureskeleva kuski , miksi hänen pitäisi viihdyttää tylsistynyttä lähiöruvaa ?
      linee normaali toiminta toivottavampaa .

• Bussikuskin uhri

Työhönsä kyllästyneet bussikuskit kyllä erottuvat joukosta. Ei kaikki bussikuskit ole kaahareita eikä ärhäntetelviä vaikka minulla olisi syytä sanoa toisin koska olen jäänyt bussin alle bussikuskin ajaessa kolmin takaa päälle. Vammauduin ko. onnettomuudessa pysyvästi. Itselläni on muuten hyviä kokemuksia bussikuskien asiakaspalvelusta.

• hep4

OLETKO AJATELLUT MINKÄLÄINEN ASIAKAS SINÄ OLET?
      KOKEILISIT ITSE AJAA JA SITTEN VAATIA HUOMIOITA OIKUILLESI

• Ratto-Raili

Hi,hi itsevaltiaita on myös keittiön ja jääkaapin välillä.

• 934i094r4

Tampereenkin bussikuskit on mul*kuja. Pahimmat on vieläpä ulkomaalaistaustaisia, joilla ei muutenkaan luulis olevan yhtään varaa virheisiin. Eihän se palkka kasonen ole, mutta eipä bussikuskin koulutuskaan paljoa vaadi.

• Kysymys1

Linja pisteestä A pisteeseen B,matkalla lukemattomat punaiset valot ilman toivoakaan vihreästä aallosta,kuljettaja tietää että ilman ravakkaa kaasujalkaa homma kusee...Ensimmäinen kyytiintulija moittii hurjastelusta,viimeinen kyytiintulija myöhässä olemisesta...Kumpi on oikeassa?Ehkä kumpikin omalta kannaltaan katsottuna,mutta kuinka lukijoiden mielestä bussikuskin olisi kuulunut toimia?

• urts

He saavat rahallista korvausta menettämästään vapaa-ajasta.

• Riistotyö

Mene hyvä epätietoinen heti hakeutumaan alalle.. sitten tiedät, mistä maksetaan ja minkä verran vapaa-aikaa sillä tulee korvatuksi.. Hanki auto.

• nipu

olen kyllästynyt bussikuskeihin oikeastaan pelkään heitä. ja ole omin silmin nähnyt kuinka röyhkeästi kiilasi pikkuauton 4 tien ristyksessä ojan puolelle.

• Rixi

Miksi on niin vaikeata sanoa kuskille kiitos, kun hän jää odottamaan bussiin juoksevaa matkustajaa, vaikka bussi olisi hyvin jo voinut lähteä pysäkiltä. Tätä tapahtuu päiviittäin ainakin linjalla 20. Kuski odottaa bussiin puuskuttavaa matkustajaa joka ei saa sanaa suustaan, ei edes vilkaise kuljettajaa.

• kiitos ei maksa

Varmaan näissäkin alueellisia eroja, täällä pks kyllä pääsääntöisesti tervehditään bussiin noustessa ja kiitetään jos saadaan moista huomaavaisuutta. Myös bussin keskiovesta poistuttaessa sanotaan kiitos tai heilautetaan kuljettajalle. Tämän tavan soisin lisääntyvän muuallakin Suomessa.
        Toisaalta on hyväkin ettei kiitetä, eräänä vappuna olimme tekemässä muuttoa ja palasin lasteni kanssa myöhäisellä bussilla kotiin. 3-vuotias istui penkillä takanani, itse seisoin vaunujen kanssa keskisillalla. Tampereen Keskustorilla bussista jäi paljon väkeä pois, kun bussi pysähtyi vilkaisin taakseni ja näin 3-vuotiaani istuvan paikallaan rauhassa. Yht´äkkiä kuulin bussin ulkopuolelta kirkkaalla lapsen äänellä "Kiitos!" Koska tapa oli Tampereen kaupunkiliikenteen busseissa outo, tajusin että pikkuiseni oli livahtanut muiden mukana pois. Ehdin nostamaan lapsen takaisin kyytiin ja selvisin vain säikähdyksellä.

• pussikuski hämmeestä

Haista nipu äpärä pitkä vittu, kun et näköjään tiedä, että meillä on aivan laillinen oikeus kiilata, juuri silloin kun me haluamme. Pikku autot pos liikenteestä, koska ne häiritsevät ammattilaisten ajamista. Me olemme ihna asialllista porukkaa, me kuskit siis, mutta joku raja pitää olla nenille hyppimisen suhteen.
      Minulla on aina kravatti suorassa, en haise paskalle, enkä kuselle yhtään, olen siis sisäsiisti pussikuksi.

• wee

Bussinkuljettajat ovat ammattitaitoisia, mutta alipalkattuja! Siinä hommassa joutuu tekemään oikeasti töitä leipänsä eteen!

• Asiaa

Helsingissä bussin vapaat ISTUMApaikat on varattu jonkun älypään Guessin -käsilaukulle ja mummot kävelykeppeineen seisköön ja pidelköön kiinni mistä saa! Itse lähin pk -seudulta huit hiiteen ja tyytyväinen oon ollu! Ei tuu ahtaan paikan kammoa ja kyllä nuo pitkän linjan "linkka" kuskit jopa kyytiin ottaa, jututtaa ja jopa neuvoo tyhmempääkin.. siis minua :)

Taitaa olla paikkakunta kohtaista. Ei ne kuskit huomenta sano Helsingissä.. kuluttaa ehkä äänihuulia?

• stadilainen

Kyllä vaan tervehtivät, mutta jos olet ollut pahantuulisen näköinen punaniska, on ehkä peilautunut oma käytöksesi.

• matkustaja matti

Aivan. Harvassa on ystävälliset kuskit ja vielä harvemmassa sellaiset, jotka esim pikavuorojen kuulutuksissa hoitavat sen mallikkaasti, siten että matkustajallakin hyvä mieli. Tälläiseen ihmeeseen olen "törmännyt" Onnibussin kyydissä oleessani, pikavuorolla Tampere - Helsinki. Hänkään ei tosin liene vakikuski, koska ylen harvoin on ajamassa. Hänestä kuulee, että homma tehdään niin hyvin kuin taidetaan, sillä hänen ajotyylinsä kertoo mahtavasta ammattitaidosta. Ei ole tullut eteen äkkijarrutuksia, "viime tipan" hetkiä, mutta aikataulussa on pysytty. Toki muutkin kuskit näyttävät olevan ihan ok, mutta kertomani kuskin kuulutukset ovat ylivetoja! Terveisiä vain Onnibussin väelle!
      p.s. Taitaa Onnibussi olla hyvä työnantaja!?

• Epäkypsää

Kyllä olen törmännyt. Oikeasti olen pelännyt kuskeja jotka ärähtelevät, raivoavat ja etenkin kiroilevat asiakkaille! Olin kerran taksissa, ei henkilöauto, vaan sellainen bussi, niin taksikuski manasi niin, että lapsi rupesi itkemään ja kuski rupes siitä vaahtoamaan sille pienelle niin, että jähmettyi paikalleen ja pidätteli itkua. Olen ollut sen saman bussikuskin kyydissä monta kertaa ja aina sama juttu.

• mek

Kysyppä seuraavan kerran että mikä kuskia ahdistaa ja jos plajonkin niin kannattasi mennä johonki terapiaan kuin purkaa pahaa oloaan asiakkaisiin.

• Jepu
        mek kirjoitti:

Kysyppä seuraavan kerran että mikä kuskia ahdistaa ja jos plajonkin niin kannattasi mennä johonki terapiaan kuin purkaa pahaa oloaan asiakkaisiin.

Oon kyllä miettinyt sitä, että tämä kyseinen kuski ei taida pitää lapsista :(

• eraegyu

Sopii mennä itse kokeilemaan kyseistä ammattia...

• .......

Hmmmm.kaippa kuskin käytös kuvastaa asiakas kuntaa ja sitä kuinka kusipäisiä töykeitä ja huijaavia ihmiset on

• jep

Onneks mun kohdalle on osunut kohteliaita ja asiansa osaavia kuskeja, ihan paria poikkeusta lukuunottamatta. Mutta on mielestäni ihan inhimillistä, että joskus huono päivä näkyy päällepäinkin vaikkei se töissä saisikaan näkyä.

• linjojen käyttäjä

Palvelutaso tippui kun ruvetiin reittejä kilpailutamaan.

• eelis

Bussikuskien liksat on todella surkeat,mutta saavat sen edes nostetuksi alipalkatusta työstä suhteellisen normaalille huonopalkkaiselle tasolle ,noin 2500 euroa,kun jaksavat tehdä viikonloppuvuorot ja olla jatkuvasti varalla,eli hälytysvalmiudessa,niin jotenkin pärjää tuloilla,jos joku asiaa epäilee,niin siitä vaan,sillä tein noin 12 vuotta sitä työtä,mutta ajoin ainoastaan pitkiä välimatkoja ja en ollenkaan kaupunkiliikenneajoja,ainoastaan Helsinki -Seinäjoki,niin oli siedettävät olot ja hermot säilyi jotenkin edes kasassa,kun stadin valvialla ajelevat kuskit on ihan kuin olisivat saaneet suojatyöpaikan ja kohteliaisuutta heille ei ole opetettu,koska suurinosahan on täysin kouluttamattomia,eli peruskoulunkäyneet,jos sitäkään,niin kielenkäyttö on sen mukaista,asiakkaille haistatellaan,piereskellään päin naamaa asiakkaalle,ainakin vuosaaren linjalla oli aikoinaan vanha mies,noin 50 ikkäinen todella lihava ja tukka aina siilinä ja kamala parta ja maha kuin valaalla ja kertoi asuvansakin vuosaaressa aikoinaan,mutta muuttaneensa pois,kun asukkaat vuosaaressa oli niin tyhmiä ja varattomia,että asuivat vuokralla ja hän oli ostanut ison rivitalonpäädyn pornaisista ja se sentäs tulee omaksi ja niin oli häijy lihava mies,jos joku kysyi jotain,niin toiste ei kysynyt varmasti enään uudestaan,kun vastauksena aina jotain ala-arvoista turinaa ja tuntui ettei se ukko osannut ajaa,kuin kolumbus ja se lätäkkö mustalahdentiellä ja taas autosta kessulle,kyllä sen jokainen vuosaaresta varmaankin tunnisti,kun päättärillä oli kahvila,niin vapaansa se siellä vietti ukkojenkanssa,lieko ritarismiehiä,kun koskaan naisseuraa ei sillä näkynyt ja taksiakin taisi ajaa ennen bussiin siirtymistä,mutta ihan varma en ole siitä,mutta typerä mies ja täys itseään ja harmaa kuin mikä ja maha oli siis kuin sanoin,niin valaalla,mutta munkkihan oli sillä aina suussa ,kun näki kahvilassa päätepysäkin kahvilassa teeseitse asemalla.Kaahareitahan he on suurin osa ja omastamielestään maailman napoja ja kehuvat ina kovalla äänellä kuinka somalit jätti pysäkille ja naureskeli perään,joskus muka odottivat,kun toinen juoksi bussin takaovelle ja sitten painoi kaasua ja asiakas jäi kyydistä ihonvärinsä takia ja lystiä oli miehellä,Likainen harmaa isomahainen idiootti kuski linjalla 90 .
      Onneksi en kulje enään sillä autolla,koska muutin itäkeskukseen ja en tarvitse enään linjurilla kulkea,kun metrolla pääsen itse nykyisin suoraan ilman ikäviä kuljettajia ja päiväni alkaakin aina paremmin,kun muut sanoo hyvää huomenta,niin bussikuskien ilmekertoo,että paskaako tännetulit.
      Todella kyllästynyt matkustaja ,mutta onneksi entinen.

• plörö

yksilöitä ovat kukin,kaiketi. yleisesti voisi sanoa että linja-autokuljettajan ammatti on varsin aliarvostettu vastuullisuuteensa nähden. aliarvostus tulee esiin parhaiten palkkatasossa. mun mielestä matkustajia täynnä oleva linja-auto pitäisi rinnastaa ennemmin lentokoneeseen kuin jäteautoon. mutta näin tapahtuu kyseisen välineen kuljettajan palkan osalta. aliarvostettu,alipalkattu.

• Että silleesti

Hyvä, että joku uskaltaa kirjoittaa ASIAA! Täällä Oulussa ensiksikin harva bussikuski tervehtii asiakkaita. On tietysti joukkoon eksynyt poikkeuksiakin; ainakin ulkomaalaiset bussikuskit tervehtivät ja ovat muutenkin kohteliaita asiakkaita kohtaan. Olen tullut siihen tulokseen että bussikuskit ovat niin leipääntyneitä työhönsä? Suosittelisin heille, että ottaisivat vuorotteluvapaata ja menisivät vaikka ulkomaan kehitysapukohteeseen töihin vähäksi aikaa, niin eiköhän jo alkais työteko täällä suomessakin heille jo maistua!

• pienellälinjurilla k

On yksi mukava mieskuski,joka ajaa semmoisella pienellä ns.Joukoautolla.Aina kun kuljen,niin hän jaksaa naurattaa meitä vanhoja mummoja ja juttelee mukavia asioita meille,todellakin miellyttävä mies,vapaa-aikoinaan ajaa moottoripyörällä tai ainakin niin meille eläkeläisille kertoi,mutta erittäin miellyttävä ja aina kohtelias ja aina tarinaa riittää,tosin nyt en ole häntä vähäänaikaan nähnyt,kesällä näin usein ja se olikin aina päivän kohokohta,kun sain jtella hyvin ystävällisen kuljettajan kanssa vaalea,hiukan pullea,mutta ei lihava,jos tunnistat,niin terbeisiä meiltä vanhoilta rouvilta ja kiitos mukavista ajeluista.

• Kuski2

Se on sentään hyvä et matkustajat osaa käyttäytyä hyvin;)
      Se vielä puuttuisi et kuskia tervehdittäis ja käyttäydyttäis :D

• näin on

Hyppäsin kesäaikaan bussiin jossa oli afrikkalainen `pakolainen`...vastaan tuli saman linjan bussi ja molemmat pysäyttivät bussit,avasivat ikkunat ja rupesivat keskustelemaan omia juttujaan.Matkustajilla oli kiire töihin,siitä niille maksetaan.

• Tyytyväinen asiakas

Bussien aikataulut ovat niin kireät että bussinkuljettajien on liki mahdotonta antaa hyvää asiakaspalvelua joissa lapset ja huonokuntoiset vanhukset saisivat tarvitsemansa ajan ja opastuksen. Myös turvallisuus on kärsinyt tässä tehokkuusajattelussa jossa ainoastaan ajetut kilometrit ovat tosiasiassa se josta maksetaan. Kaikki muu puhe on kaunista valhetta.

Toisaalta ihmiset jotka käyttävät bussia odottavat ehkä liiankin hyvää ja joustavaa palvelua joissa jokaista myöhästyjää pitää jäädä odottamaan ja kaikilta pitäisi hyväksyä viidenkymmen euron setelit kertalippua maksettaessa jne, jne. Kun näin ei tapahdu, on bussikuski heti tyly ja huonokäytöksinen.

Pitää muistaa sekin että kaupunginliikenteen bussit eivät ole mitään limousineja jossa jokaiselle asiakkaalle potkaistaan punainen matto auki sisälle tai ulos astuttaessa.

• ...

Ainakin mulla on enimmäkseen kokemusta ystävällisistä bussikuskeista, joiden kyydissä pääsee turvallisesti perille. Mutta en olekkaan hämeenlinnasta.

• Ei sitten millään

Heidän palkkansa on kyllä aivan liian pieni. Minä en kyllä suostuisi kuuntelemaan tuollaista humalaisten ärvelöintiä tai elämäänsä kyllästyneiden asiakkaiden "v.....a" omalla työpaikallani noin pienellä rahallisella korvauksella.

• 1940 luvulla

ja aiemmin syntyneet kuskit, varsinkin savolaiset ovat mukavia. Tulevat pitkän linjän autossa avamaan tavaratilankin ja sanovat, että "älä sie suotta käsiäs sotke" vaikka olenkin vasta 17. Sen ikäisillä kuljettajilla työ on verissä eikä malta lopettaa. Myös 60 taksikuskit on mukavia

• ghf

40-luvulla tai aiemmin syntyneitä bussikuskeja??? Missähän niitä vielä on kuskeina?
        Eipä niitä taida enää kuskeina olla.

• Kyllä niitä
        ghf kirjoitti:

40-luvulla tai aiemmin syntyneitä bussikuskeja??? Missähän niitä vielä on kuskeina?
        Eipä niitä taida enää kuskeina olla.

40-luvun lopulla syntyneitä ajelee viielä. Ei välttämättä täyttä päivää, mutta aina silloin tällöin ja heidän kyydissään on mukava olla

• köyhäbussillaliikkuj

Jeep. Olen törmännyt äksyileviin bussikuskeihin niin jyväskylässä, seinäjoella, oulussa, tampereella, turussa ja helsingissä. suurin osa oli vähän niinku väärällä jalalla sängystä ylös noussut. välillä on tullut kyllä oikeen mukava ja hymyilevä bussikuski mutta ei niin useasti kuin tämä naama väärin päin oleva.

• Täysin palvelleena s

Mun motto oli että niin kuski vastaa kuin sille HUUDETAAN

• kuljettaja

Hassu juttu kun me bussikuskit taas vitsailemme sillä, kuinka jotkut matkustajat ovat sellaisia, että ne saavat hymyn huulilta jo siinä vaiheessa, kun heidät bongaa pysäkiltä. Yleensä nämä samat tärkeilevät matkustajat ovat myös tietenkin niitä, joiden mielestä on kivaa valittaa bussikuskeista esimerkiksi Suomi24:ssä.

99% matkustajista on tietenkin kivaa porukkaa, jotka tulevat sisään, maksavat matkansa, istuvat alas ja poistuvat perille päästyään.

• 30 vuotta

Taksia ajaneena täytyy sanoa, että "nykynuoret" ei enää osaa palvella, niinkuin me vanhemmat. Itsekkin, jollei asiaksta näy pihalla, menen soittamaan ovikelloa ja ilmoitan, että tilaamanne auto on saapunut. Sitten kannan matkatavarat ja avaan Mersun ovet asiakkaille.

• Linjurilla ajellen

Ajan itse pääkaupunkiliikenteessä bussia,ja tervehdin jokaista matkustajaa.
      Eli noin tuhat kertaa päivässä.Eikä ota yhtään koville.Aina on hyvin kaikesta selvitty.
      Se mikä laittaa hymyilemää oikeasti ja suuresti ihmetyttämään teissä matkustajista on se ilme mikä teillä siellä pysäkillä on.Ratin takaa sen hyvin huomaa.
      Kaikilla on pysäkillä naama peruslukemalla suu ehkä vähän alaspäin.
      Anteeksi että ollaan olemassa.
      Hyvät ihmiset HYMYILKÄÄ HYMYLKÄÄ niin että suu repee.Ja pitäkää se koko
      päivän ja viellä yönkin.
      Tämä on ilmainen kauneusvinkki,
      Ei elämä voi olla noin vaikeeta.Saa puhuakkin jos siltä tuntuu.
      Palkat on noin 3000e0-55000e.Pääkaupunki seudulla.

• jonnapuh

Ne harvat kerrat kun olen käyttänyt julkisia helsingissä. Nämä niin kutsutut asiakas palvelijat kohtelevat kuin idioottia. Hyvää asiakaspalvelua en ole nähnyt kehä kolmosen sisäpuolella

• Kiitokset, ei risuja

Tampereelta ainakin löytyy hyviä bussialan ammattilaisia, ja Hesalaiset voivat tulla oppiin. Kaikki Mansessa yleensä morjestavat, ja jos joku ei ehdi niin asiakkaan pääkopassa on vikaa, jos siitä suivaantuu. Mietttikää, jos on jonoa; niin joku puolihullu voi repiä perseensä siitä; jos bussikuski ei ehdi kertoa päivän uutisia. Ehkä kärjistetty esimerkki, mutta arvostan todella alaa, koska aikatauluissa pitää pysyä ja kaikkia kuspäitä matkaan mahtuu. Ajatelkaa sitä, että mitä suuremmin värkkäätte bussikuskin ristinä, sitä vaikeammaksi hänen työnsä käy. Jos bussinkuljettaja haluaa jutella, se on ok; mutta hänen pitää saada määrätä jutteleeko vai ei. Tämä bussikuskin häiriköille tiedoksi. Työ on raskasta, ja silti he jaksavat.

• entinendösäkuski

Alipalkattu ja epäarvostettu ammatti...
      Aikataulut ovat liian tiukat että on pakko ajaa mytös ylinopeutta!

• päivittäin kulkeva

Sen olen huomannut että aikataulut ovat ruuhka aikaan liian kireitä jotta kuljettaja välttyisi valituksilta on yritettävä pysyä aikataulussa. Mutta tuohon yrmeyteen ja räyhäämistä en ole kohdannut toki kuskit ei joka välissä hymyile ja toivottele huomenia jahyviä päiviä mutta perille on päästy kiitos siitä.

• ex-kuski

vika on teissä kusipäisissä ihmisissä

• Hyvät ovat kuskit

Tampereella ainakin ovat bussinkuljettajat lähes poikkeuksetta ystävälliset ja vaikka kuka ääliö sönkkää, he ammattitaitoisina osaavat vastata. Bussinkuljettajat ovat ok, mutta bussinkäyttäjät voisivat painua hevon helvettiin; jos pitää vittuilla bussikuskille ja haista niin että penkit pitäisi desinfioida. Suurin osa bussikuljettajista ansaitsee mielestäni kympin pisteet, ja palkankorotuksen koska kaikki ääliöt rasittavat heitä ja menkääpä valittajat ajamaan edes yksi työvuoro, niin luulisin suurimpien valitusvirsien loppuvan. Tosin koirille ei bussia saa käyttää kuljetusvälineenä, mutta senhän tietävätkin kunnolliset koiranomistajat. Kiitän hyvästä palvelusta bussikuskeja, ja sitä; että he jaksavat rasasta työtään, enkä minä ainakaan tule bussiin kerjäämään psykiatripalveluja vaan matkustamaan eteenpäin. Pitäisikö bussikuskin jaksaa hymyillä, kertoa päivän kuulumiset ynnä muut asiakkaalle. Eiköhän sovita, että leimaus kortilla on okei, ja asiakaksin voi taivuttaa naaman hymylle ja tervehtiä työtä tekevää ihmistä!

• sut tarttis

ääliö istuttaa siihen ratin taa lyödä aikataulut eteen ja hulaa molqwist katotaan oletko ees eka kylän kohalla aikataulussa liukastakin on niin ettei kumikengissä tiellä pysy pystyssä siihen sun laises kyrp....ä sattuu kyytiin sönkkäämään niin avot ajele sää vaan invamopollas äläkä sotkeennu tosiammattilaisten asioihin pääsee ne 99% käyttäytyvät ihmiset perille sinä kyr...ä painu v....tuuun sillä sinnehän sä kuulut

• miettikääpä vähän millaista työtä tekevät. tekisitkö sinä tai te kaikki valittajat. aikataulun heille määrittelee firma ja ne on taloudellisista syistä tosi kireitä .ihan niinkuin kaikkien muidenkin liikennevälineiden, bussienkin pitää olla liikenteessä tuottaakseen rahaa...ja koska olitte itse ystävällinen kuskille ?.ja sit vielä, kyllä ne menee toihin ja kotiin ihan niinkuin mekin omin kulkuvälinein, ei sillä ajamallaan bussilla!!! äly hoi! olen olllut usein myös vihainen ,mutta kyllä ymmärränkin heitä; itse en suostuisi bussin enkä rekan/jakeluauton rattiin. asiakkaat,aikataulut, vuorotyö ja mikä pahinta, kaiken maailman törpöt tukkimassa kadut ja haittaamassa sujuvaa liikkumista.

• aja ihan itte

Voisi sinullakin pinna kiristyä, jos olisi ihan oikea minuuttiaikataulu ja porukka vielä välillä vähän fittuilisi. Saahan sitä työtä mennä kokeilemaan, jos luulee helppoa olevan.
      Se on sama kaikissa töissä, että sivusta katsoen näyttää lasten leikiltä.

• kuskiabc

Meijän firmassa maksetaan vittumaisen ilmeen lisää. Että kyllä se kannattaa olla vihainen asiakkaille.

• raimo rantanen jamsa

Olen ihaillut bussikuskien ammattitaitoa,kun he ajavat minuuttiaikataulun mukaan,jamsa lentoasema vali pysyy kahden minuutin sisalla koko ajan keli kuin keli,ajokortti vastaa nykyaan entista liikennelentajan korttia,jos ei vahan ylikin.En yhtaan ihmettele jos tuollaiselle inisjalle tekee mieli sanoa takaisin kun menet viisisatanen kourassa bussiin vittuilemaan kun on heitetty taksista ulos

• molqwist

koeta itte ajaa parhaimmillaan 24h/vrk keli,ku keli tiukkoihin aikataulujen mukaan siihen kun viel kyytiin eksyy kaltaisias kyr...........iä niin onhan euro tiukassa

• 9+14

Bussikuskeille maksetaan siitä mistä kaikille muillekin, eli heidän elämästään. Ehkäpä ihmisiä ottaakin niin pannuun, koska tietävät että he elämä on kauppatavaraa. Jos kiinnostaa oma elämä, eli se joka unohtui jo ajat sitten, niin kannattaa tutustua Alkuajatukseen.

• KALLE KELLO

Joo, P****n liikenne on aika vauhdikasta, mutta uskallan väittää ettei se ole kuskien vika (ei missään yhtiössä). Aikataulut vedetty h**tin tiukoille ja sitä rataa. Ei siinä varmaan hymyä ja vitsiä paljon heru. Joukossa saattaa ja onkin varmaan ihan mulkkuja kuskeja, mutta en lähtisi yleistämään. Suurin osa on varmasti asiakaspalveluhenkisiä, mutta työnantaja vetää ne niin tiukoille, että ajavat varmaan jaksamisen rajoilla

• kokenut kyytiläinen

En tiedä sitten kuinka pask.. palkkaa näille maksetaan, vai mistä tuo asenne tulee. Olen itse asunut Hkissä, Tampereella, Lahdessa ja Hämeenlinnassa. Täytyy sanoa, että kireimmät kuskit löytyy juuri näistä isommista kaupungeista. Aikataulut ja ruuhkat kai sitten ihan sietämättömiä.

Tampereella jouduin kerran kuskin kyytiin, joka tahallisesti yritti kaataa kyytiläisiään. Seurasin kuskin naureskelua kun pumppasi jarrua jonkun jäädessä pois. Naama taiustapeilissä näytti sitä iloisemmalta mitä enemmän porukka kaatuili. Sairasta.

Jos kuski ei tajua olevansa asiakaspalvelutyössä, voisi hakeutua mielestäni rahtaripuolelle, missä ei tarvitse olla sosiaalinen kuin alku- ja loppupäässä.

• liian iso egoko?

Luulisi noilla liksoilla jo osaavan työnsä. Jos itse tienaisin parin työkokemusvuoden jälkeen 2500 kuussa, tajuaisin edes mikä työnkuvani on.

Taitaa olla vaan itsestään liikaa luulevien hautausmaa koko bussinkuljettajien ala.

• en ole moukka

Ei tarvii kuljettajan tervehtiä, minä en halua myös, sillä kaikista parasta kun ei sano mitään.
      Kuljettaja on tuntematon ja en kaupan kassallekkaan moikkaa.

• taksikuski2

Kyydissäni on muutaman kerran istunut asiakas, joka on kussut matkan aikana alleen. Hän maksaa matkan ja häipyy. Hänen kadottuaan huomaan vasta , että perkele istuin on kusessa.
      Ei auta kun mennä hakemaan pesuri ja pestä istuin, aikaa menee noin tunti. Mitään korvauksia ei saa.

Monet asiakkaat luulevat muuten, että kuski on hänen henkilökohtainen orjansa.

• kufk

se on tuota joukkoliikennettä kiva mollata..niin itsekkin tein mutta sitten kun itse kouluttauduin alalle nin kyllä lopetin sen duunin..ei kertakaikkiaan kestänyt kun mikään ei oo matkustajille hyvä..kaikenlaista hiihtäjää sopii kyytiin ja haukkujaa..niitä kun pitkän päivän kuuntelet siinä kuskinpaikalla niin ei enää hymy riitä kaikille. kokeilkaa haukkujat itse niin tiedätte

• lämätiskiinvaan

Ennemmin ajaisin sikoja teuraiks kun alkaisin bussikuskiks. Hermot menis kun mummot nysvää ja aina myöhässä jostain.
      Kaikki kunnia vaan raskaan työn raatajille.
      Tampereen 23 haitarinyssestä jäi opiskeluaikoina parhaat muistot kun yövuorot kurvaili talvella sladissa läpi risteysten, porukka oli suht hiljaista kyydissä. Välillä toki pyssättiin heittään joku jäähylle.

• Sen kerran kun itse kuljen linja-autolla, niin eipä ole mitään moitittavaa ollut kuljettajissa. Yrittänyt aina tervehtiä noustessa sisään ja ulos, mutta liekö sillä sitten mitään iloa ollut kuljettajalle.

En usko, että maailman ihanin ammatti on toimia linja-auton kuljettajana pk-seudulla. Valituksia saanee herkästi ja ties mitän paskaa joutuu nielemään niin asiakaspalveussa kuin liikenteessäkin. Tiedä sitten...

• pasi4

Bussikuskit on ihan pellejä,ainakin kotkassa!!

• Arttu-Ajomies

Kovaan ja tressaavaan ajoon on vain yksi syy ja se on AHNEUS !!! Olen ajanut pikavuoroa. Liikennöitsijä on ahne ja laittaa niin kireän aikataulun, että sitä on mahdotonta noudattaa. Vaihtoyhteudet ei muuten toimi. Kireä siksi kun liikennöitsijän mukaan asiakkaat kaikkoaa (ajamaan omalla autolla), jos meno on hidasta!!! Silloin rahaa ei tule kassaan. Kuljettaja polonen joutuu ottamaan liikaa riskejä, että ehtii ajoissa perille. Tekee vaarallisia ohituksia ja ajaa liukkaalla vaarallisen kovaa. Yöllä on myös liian pitkiä ajovuoroja! Olen myös ajanut HSL-liikennettä ja siellä on aivan sama juttu. AHNEUS !!! Kuljettajat tuijottaa vain typerää mahdotonta aikataulua ja ajavat itsensä loppuun lopulliselle työkyvyttömyyseläkkeelle. Ne rauhallisetkin kuskit tressaantuu lopulta kun on liian kireä aikataulu. Aikataulut laaditaan typerän kaavan mukaan ja huomioidaan vain ne nopeasti ja keskinopeasti ajetut vuorosivut. Siitä syntyy tämä KAUHEA kireän aikataulun oravanpyörä. Kun on tressaantunut, niin kuljettaja ärähtää ihan pienestäkin asiakkaan huomautuksesta. Ei ole mahdollisuutta 4-5 tuntiin päästä edes kuselle. Ajatteleppa sinä toimistotyöntekija miltä tuntuu kun vessat laitettaisiin 5 tunniksi lukkoon. Kuskeilla se on arkea. Siinä tulee helposti ripuli jo siitä, kun ei tiedä yhtään milloin pääsee pytylle. Kun näet kuskin hörppivän kahvia, niin se on matkustajan etu!! Silloin kyyti on paljon turvallisempaa !!! Antakaa juoda kahvit rauhassa, sillä se on matkustajan henkivakuutus. Aamuvuoron kuljettajat joutuu heräämään klo 03.00 lähteäkseen töihin ja keskipäivällä/iltapäivällä voi rueta kummasti väsyttämään!!!!

• Kyllä, bussikuskit ovat yleensä töykeitä ja ikäviä. Jaa että miksikö pitäisi hymyillä asiakkaalle? No ehkä siksi, että ovat valinneet asiakaspalveluammatin. Lähes kaikki tännekin kirjoitelleet bussikuskit vaikuttavat asiakasta halveksivilta ääliöiltä ja useimmista kuskeista se asenne kyllä näkyy, varsinkin Helsingissä. Hämeenlinnan paikallisbussia olen käyttänyt ja ei moitittavaa.

Helsingissä kuskit eivät moikkaa tai sano mitään. Kerran jopa yksi yöbussikuski räyhäsi asiakkaille haukkuen heitä idiooteiksi ym. Tein reklamaation mutta eipä ne mitään auta. Sama runkku oli kuskina toistekin.

Ymmärrän kyllä ettei työ ole mitään nannaa heillä mutta mikäpä työ olisi? Ei pidä mennä työhön jossa ollaan tekemisissä asiakkaiden kanssa jos ei osaa käyttäytyä!

• Bussikuski

"Ymmärrän kyllä ettei työ ole mitään nannaa heillä mutta mikäpä työ olisi? Ei pidä mennä työhön jossa ollaan tekemisissä asiakkaiden kanssa jos ei osaa käyttäytyä!"
        teeppä ite 15h tunnin työvuoroja ilman taukoja? Voisin hymyillä jos saisin työvuorot inhimiliseksi.

• palveluaasi

Ei sitä hymyä tarvitse naamalle vääntää jos vituttaa, mutta voisi edes tervehtiä. Kaupan kassatkin tervehtivät vaikka olisi miten vittumainen päivä. Paitsi muutama vammainen ei tervehdi. Ehkä bussikuskitkin ovat kehareita?

• kokemuksia.
        Bussikuski kirjoitti:

"Ymmärrän kyllä ettei työ ole mitään nannaa heillä mutta mikäpä työ olisi? Ei pidä mennä työhön jossa ollaan tekemisissä asiakkaiden kanssa jos ei osaa käyttäytyä!"
        teeppä ite 15h tunnin työvuoroja ilman taukoja? Voisin hymyillä jos saisin työvuorot inhimiliseksi.

Kyllä Tampereella ja Turussa bussikuskit ovat olleet viimesen päälle ystävällisiä ja asiallisia!

• jutanene

"Ei pidä mennä työhön jos ei osaa käyttäytyä"

Joo en tiedä onko sinulla nyt kyseessä väärä sääty, sukupuoli vai maailmanaika, mutta meillä jotka elämme tässä todellisuudessa ei ole tapana kuvitella että sossurahoja riittäisi joka ainoalle joka ei jaksa kohdella Suomalaista veronmaksajaa kuin varsinaista prinsessaa.

Vaadi bussifirmalta business-luokkaa ja maksa jäsenyydestä vaikka tonni kuukaudessa jos tahdot vetää jotain ylimääräisiä laatuvaatimuksia niinkin pinnalliseen asiaan kuin mahtoiko kuski ehkä hymyillä vai ei. Töykeitä ja ikäviä, no voi herranlettas! Ja julkaise vaikka gradu siitä sinun asiäkäspälvelystä jos haluat että ihmiset ajattelevat sen muka edes tarkoittavan jotakin. Yks sana ei ole mikään vastaus tahi vaatimus taikka peruste millekään. Tai sitten valita jostakin oikeasta ongelmasta, sekin on vaihtoehto, joskin vähän epäilen onko sinulle.

• Niinpäniin

Jos sun elämäs on bussikuskin hymystä kiinni niin voi hellanlettas kun on pienet harmit sulla.

Ei niitä kuskeja hymyn takia sinne palkata.
        Eikä siitä hymystä makseta vaan jostain ihan muusta.

Sitä paitsi sinä et osaa käyttäytyä vai mitä mieltä olet sun sanomisesti mm. "sama runkku oli kuskina" "vaikuttvat asiakasta halveksivilta ääliöiltä" etc.

Sinä se et osaa käyttäytyä ja leimaat jotain ammattikuntaa ja vieläpä vain sen takia, että a) joku ei sulle hymyile b) tai muutamat kuskit ovat ollet ei niin ammattimaisia

Kasva isoksi ja kato peiliin, ehkä sä voit siellä hymyillä itselles?!

• sisuli

palveluaasi: :DD

• Amalia^'

Kyllä henkeänsä kaupan on osan kuskien kyydis kun ne ajaa kärkikolmion takaa suoraan toisten autojen eteen,ohittelevat rekkoja kapeilla teillä ja kas kummaa linja-auto asemalla sitten istutaan ja ootetaan kun ei ole enää kiire mihinkään.
      Jotkut kuten Pohjolan matkan kuskit ajaa tosi hienosti rekkojen tahtiin ja risteyksissä aikaa odottaa,seisonta ajat asemilla sitten lyhyempiä.

• suomalainen tyttö

Kun olin Suomessa käymässä 2010 tanssin bussikuskin kanssa veljen syntymäpäivillä ja olin viimeinen jonka ajoi hotelliin ja vielä pussasi jäähyväisiksi. Tilausbussi.
      On niitä mukaviakin.

• Joupsjoups

Eikös jokaisessa ammattiryhmässä ole muutama mätä muna, jotka pilaavat kaikkien muun maineen eli ei tätä voi yleistää kun ei toivoisi yleistettävän niin kovin montaa muutakaan asiaa.

Toki hymyilevä ihminen ja bussikuski on ihan kiva homma mutta ei se maailmaa kaada jos joku ei hymyile ja on joskus vähän väsähtäny tai jopa äksyillee, itse kukin vuorollamme taidamme omata huonon päivän eikös :D

Hienoa, että dösäkuskit jaksaa päivästä toiseen kuskata ihmisiä, toivon heille kuin myös muillekin turvallista matkaa ja onnelista elämää.

• bussi kuskien puolel

no sittenhän pitää rueta valittamaan joka asiasta, kun lääkäri tervehti väärin, siitä valitus kun ei ollut asiakaspalvelu taitoinen, kun kaupan kassan myyjä ei hymyillyt niin asiakaspalvelu surkeata, kun hotellin/ravintolan/baarin yms. yms... yleistäen kaiken työn niin jos ei "asenne" as.palvelu miellytä niin niistä hirveet valitukset.
      kannattaa miettiä välillä iteänsäkin jos jolkottelet hiljaa linja-autoon niin siinä menee kuskin aikaa ja kuski ei kerkeä pitämään taukojaan. ihmisiä ne bussi kuskitkin ovat!!!!!

• en ihmettele!

että välillä tulee se turpa kipeeksi dösäkuskeilla! Kyllä ne niin ihme mulkeroita on monta kertaa et ihan voi kattoo peiliin ne jotka saavat välillä pataansa!

• Se nyt vaan on niin, että siellä bussin ratissa on kaikenlaisia ihmisiä. Jotkut eivät osaa mitään muuta kuin ajaa autoa ja sellaisten pitäisi siirtyä rahtipuolelle.

• matkustaja2

Kuljettajat tekevät mielestäni tärkeää työtä... sillä millä me julkisilla matkustavat muuten kulkisimme paikasta toiseen? Ja enimmäkseen he tekevät työnsä hyvin!!!

• paska sukupolvi

Varsinkin nuoret on nykyisin aivan zombeja ja eivät osaa sosiaalista kanssakäymistä kuin netissä jotenkin..

• viisassensanoi

Onko teille tullut mieleen, että kuinka monta kusipäätä ihmistä bussikuskit joutuvat päivittäin tapaamaan ja ongelma tapauksia. Se että bussikuskin pitäisi vielä persettä ruveta nuolemaan tästä puuttuikin. Haloo kansa!!!!??

• Anonyymi

Joku päivä siinä bussissa ei ole kuskia laisinkaan mitä siihen sanotte?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      132
      3767
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1875
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1721
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1392
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      123
      1264
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      93
      1241
    7. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      33
      1183
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      69
      1114
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      68
      1004
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      102
      975
    Aihe