Kuinka moni myöntää ruokkivansa markettipurkkiruoalla kissansa?

20+9

En usko että aivan kaikki täällä 100% ovat niitä eläinkaupan purkkiruokia ostavia, vaan täällä on niitä markettiviljapurkkia ostavia,joilla ruokkivat kissansa.

Mitä kissanruokaa ostatte ja onko siitä seurannut jotain haittaa kissalle?

102

2150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi pikkuista

      Eikö sulla ressukalla ole muuta tekemistä kuin netissä trollaaminen?

    • threeam

      Itse en katso merkkiä/paikkaa mistä ostan, vaan tuoteselostetta. Marketissa oli muistaakseni pirkan jotain märkäruokia, joissa ei ollut viljoja eikä sokereita, ne ovat kuulemma ihan hyviä.
      Eläinkaupastakin saa huonoa ruokaa. Mutta suuremmalla todennäköisyydellä sieltä löytyy laadukkaampaa sapuskaa kuin marketista.

      "Mitä kissanruokaa ostatte ja onko siitä seurannut jotain haittaa kissalle?"

      Äidin kissalle ostettiin aluksi näitä latzeja ja whiskaseja, joiden vuoksi rappasi puoli naamaansa ihan verille. Syynä vilja-allergia. Nyt ollaan onneksi perehdytty vähän enemmän kissan ruokintaan ja molemmat syövät (oma ja äidin katti) lähinnä lihaa laadukasta nappulaa.

    • neverever...

      Mulla on 2 yli 10vuotiasta kissaa joita olen ruokkinut ihan marketin ruualla.Nuoremmat kissat syövät kyllä lihaa ja sellaista lisäksi mutta vanhoille ei kelpaa.Kissat ovat kuitenkin olleet 100% terveitä koko ikänsä.Mitään ongelmia ei ole esiintynyt vaan ovat hyväkuntoisia ja virkeitä vieläkin.

      • tämä ei ole mainos

        Meillä 16v. maatiaiskissaneiti syö lähes mitä vaan marketin liha- kalasäilykkeitä. Ruokavalio on laajentunut vanhemmiten. Hän söi aikaisemmin myös markettimuroja, mutta eläintarvikeliikkeessä keskusteltuani vaihdettiin viime kesänä vähän kalliimpiin muroihin ja ravintolisiin.
        Ihmeellistä, mutta totta; nyt kissan karva kiiltää ja mummo on muutenkin virkistynyt. Hän on seurallinen, keskustelevainen ja erittäin toimelias, leikkisä, kuin nuoret kissat.


    • pösö

      taitaapi olla latzin tahi kitekatin mainostoimisto kymysyksen takana !!!!???? mulla 7v sitten auton moottori tilassa tullu poika jolle annettiin 2vk elin aikaa,oli luuta ja nahkaa roikku 11km pakun sisällä,en ole kissa immeinen,mutta jos noin halus tulla sai jäähä,LATZI on ainua ruoka mitä syö,maksaa syö meillä kaksi minä ja kissa sekin pari tee lusikallista,raakaa lihaa,ei ollenkaan. ulos ei mene jossei taka ovi ole kokoajan auki,heinää syö kun heikkopäiset ja oksentaa talon isoimman maton.......

      • hullukissanainen

        Älä ihmeessä syötä marketin ruokaa!
        Mun kissalla tuli virtsakiteitä ja monta sataa meni sitten eläinlääkäreihin. Lääkäri ohjasikin mua syöttämään Royal Caninin ruokaa jota saa vain eläinkaupasta. Kissa tervehtyi ja sille tuli upean kiiltävä ja pehmeä turkki, ruoka maistuikin paljon paremmin ja energiataso kasvoi huomattavasti!

        Kaverilla on kaksi koiraa, hän syöttää myös koirilleen Royal Caninia ja ne ovat lihaksikkaita ja kaunisturkkisia koiria, joilla säännölliset tarpeet sun muut. Hän ottaa paljon hoitokoiria, jotka taas saavat kotonaan markettiruokaa ja niistä huomaa heti huonomman kunnon, lihasten puutteen, sekä todella epäsäännölliset ulostamisrytmin, koira saattaa kakata 5 kertaa yhdellä lenkillä ihan löysää ja oudon väristä kakkaa. :/

        Kyllä sillä ruoalla on merkitystä erittäin paljon ja itse turvaudun markettiruokaan vaan todellisessa rahapulassa. Ruokavalio on kaiken perusta. Royal Canin on sitä mitä eläinlääkäritkin suosittelee.


      • KALLE KELLO
        hullukissanainen kirjoitti:

        Älä ihmeessä syötä marketin ruokaa!
        Mun kissalla tuli virtsakiteitä ja monta sataa meni sitten eläinlääkäreihin. Lääkäri ohjasikin mua syöttämään Royal Caninin ruokaa jota saa vain eläinkaupasta. Kissa tervehtyi ja sille tuli upean kiiltävä ja pehmeä turkki, ruoka maistuikin paljon paremmin ja energiataso kasvoi huomattavasti!

        Kaverilla on kaksi koiraa, hän syöttää myös koirilleen Royal Caninia ja ne ovat lihaksikkaita ja kaunisturkkisia koiria, joilla säännölliset tarpeet sun muut. Hän ottaa paljon hoitokoiria, jotka taas saavat kotonaan markettiruokaa ja niistä huomaa heti huonomman kunnon, lihasten puutteen, sekä todella epäsäännölliset ulostamisrytmin, koira saattaa kakata 5 kertaa yhdellä lenkillä ihan löysää ja oudon väristä kakkaa. :/

        Kyllä sillä ruoalla on merkitystä erittäin paljon ja itse turvaudun markettiruokaan vaan todellisessa rahapulassa. Ruokavalio on kaiken perusta. Royal Canin on sitä mitä eläinlääkäritkin suosittelee.

        Edelleenkin jaksan ihmetellä, että miten ne katit (saatikka koirat) ennen elivät. Eläinruokabisnes on lyönyt itsensä läpi tyhmien ihmisten myötä. Elukoille tavallista safkaa, suurin osa samaa mitä ihmisetkin syö eli jämät elukoille ja katit hakevat lisäeineensä itse ulkoa. Sisäkateillekin rittää ihan sama ruoka mitä ihmiset syö.


      • urts
        hullukissanainen kirjoitti:

        Älä ihmeessä syötä marketin ruokaa!
        Mun kissalla tuli virtsakiteitä ja monta sataa meni sitten eläinlääkäreihin. Lääkäri ohjasikin mua syöttämään Royal Caninin ruokaa jota saa vain eläinkaupasta. Kissa tervehtyi ja sille tuli upean kiiltävä ja pehmeä turkki, ruoka maistuikin paljon paremmin ja energiataso kasvoi huomattavasti!

        Kaverilla on kaksi koiraa, hän syöttää myös koirilleen Royal Caninia ja ne ovat lihaksikkaita ja kaunisturkkisia koiria, joilla säännölliset tarpeet sun muut. Hän ottaa paljon hoitokoiria, jotka taas saavat kotonaan markettiruokaa ja niistä huomaa heti huonomman kunnon, lihasten puutteen, sekä todella epäsäännölliset ulostamisrytmin, koira saattaa kakata 5 kertaa yhdellä lenkillä ihan löysää ja oudon väristä kakkaa. :/

        Kyllä sillä ruoalla on merkitystä erittäin paljon ja itse turvaudun markettiruokaan vaan todellisessa rahapulassa. Ruokavalio on kaiken perusta. Royal Canin on sitä mitä eläinlääkäritkin suosittelee.

        Heh-heheheeeee......... Kiitos makeista nauruista, pelastit mun päivän...vai virtsakiteitä tuli....joopa joo....meidän mirri kusee niin että häntä tärisee ja pitkässä kaaressa lentää, kiteistä en tiedä muttei sillä ainakaan prostata ongelmia ole. Lazia syö enimmäkseen ja vaihteluna tuoretta muikkua kalatiskistä ostan, ruokajuomana kotieläimemme nauttii kahvikermaa. Päivät nukkuu ja yöt kukkuu eli terve katti.


      • urts
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Edelleenkin jaksan ihmetellä, että miten ne katit (saatikka koirat) ennen elivät. Eläinruokabisnes on lyönyt itsensä läpi tyhmien ihmisten myötä. Elukoille tavallista safkaa, suurin osa samaa mitä ihmisetkin syö eli jämät elukoille ja katit hakevat lisäeineensä itse ulkoa. Sisäkateillekin rittää ihan sama ruoka mitä ihmiset syö.

        Joo safkaa syötetään kissoille hesassa täällä kuopiossa anetaan ruokaa ja jos täältä aikoo lentää helsinkiin niin kentällä pitää rahat vaihtaa fyrkaksi.


      • 210
        hullukissanainen kirjoitti:

        Älä ihmeessä syötä marketin ruokaa!
        Mun kissalla tuli virtsakiteitä ja monta sataa meni sitten eläinlääkäreihin. Lääkäri ohjasikin mua syöttämään Royal Caninin ruokaa jota saa vain eläinkaupasta. Kissa tervehtyi ja sille tuli upean kiiltävä ja pehmeä turkki, ruoka maistuikin paljon paremmin ja energiataso kasvoi huomattavasti!

        Kaverilla on kaksi koiraa, hän syöttää myös koirilleen Royal Caninia ja ne ovat lihaksikkaita ja kaunisturkkisia koiria, joilla säännölliset tarpeet sun muut. Hän ottaa paljon hoitokoiria, jotka taas saavat kotonaan markettiruokaa ja niistä huomaa heti huonomman kunnon, lihasten puutteen, sekä todella epäsäännölliset ulostamisrytmin, koira saattaa kakata 5 kertaa yhdellä lenkillä ihan löysää ja oudon väristä kakkaa. :/

        Kyllä sillä ruoalla on merkitystä erittäin paljon ja itse turvaudun markettiruokaan vaan todellisessa rahapulassa. Ruokavalio on kaiken perusta. Royal Canin on sitä mitä eläinlääkäritkin suosittelee.

        Royal canin on ihan samanlaista p'skaa kuin marketin ruuat. Katoppa vaikka tuoteselostetta. Riisiä ja maissia eikä lihaprosentista tietoakaan.

        Ja tottakai eläinlääkärit sitä suosittelevat, kun se on niiden sponsori. Eli asemat saavat ruuat ilmaiseksi/halvalla. Eläinlääkärit ei tosiaankaan aina tiedä kaikkea.
        Sääliksi käy sinun kissaasi.


      • hullukissanainen
        210 kirjoitti:

        Royal canin on ihan samanlaista p'skaa kuin marketin ruuat. Katoppa vaikka tuoteselostetta. Riisiä ja maissia eikä lihaprosentista tietoakaan.

        Ja tottakai eläinlääkärit sitä suosittelevat, kun se on niiden sponsori. Eli asemat saavat ruuat ilmaiseksi/halvalla. Eläinlääkärit ei tosiaankaan aina tiedä kaikkea.
        Sääliksi käy sinun kissaasi.

        Miksi kissaani käy sääliksi jos ruokani on samaa skeidaa mitä markettiruoka? kaikki kissat säälittäviä?

        Kuten mainitsin, eri ruokavalioiden lopputulos on hätkähdyttävä. Eläin voi selkeästi paremmin kun sille syöttää eläinkaupan ruokaa ja huomaan sen ihan itse, turkin kunnosta, yleisestä vireydestä sekä tosiaan siitä paskasta, se kertoo kaiken terveydestä millaista kakkaa tulee. Kannattaa kokeilla laadukkaampaa ruokaa ja voi oppia jotakin sen sijaan että ei saa ikinä tietää.

        Olen realisti ja karu totuus on, että jos haluat laatua, siitä pitää maksaa enemmän ja sen takia halpa ruoka todellakin on köyhempää laatua. Ja kissoilla marketinruoan yleisesti tunnettu vaikutus on nimenomaankin nuo virtsakiteet ja tukokset.
        Ennen syötettiin milloin mitäkin lemmikeille, nykyään halutaan että ne elävät mahd. pitkään mahd. terveellisesti. Voisin minäkin laittaa kuminauhoja ja muovinpalasia ruokakuppiin ja kissa söisi ne mielellään, mutta ei se hyvää tee. ;)


      • ccl3
        hullukissanainen kirjoitti:

        Älä ihmeessä syötä marketin ruokaa!
        Mun kissalla tuli virtsakiteitä ja monta sataa meni sitten eläinlääkäreihin. Lääkäri ohjasikin mua syöttämään Royal Caninin ruokaa jota saa vain eläinkaupasta. Kissa tervehtyi ja sille tuli upean kiiltävä ja pehmeä turkki, ruoka maistuikin paljon paremmin ja energiataso kasvoi huomattavasti!

        Kaverilla on kaksi koiraa, hän syöttää myös koirilleen Royal Caninia ja ne ovat lihaksikkaita ja kaunisturkkisia koiria, joilla säännölliset tarpeet sun muut. Hän ottaa paljon hoitokoiria, jotka taas saavat kotonaan markettiruokaa ja niistä huomaa heti huonomman kunnon, lihasten puutteen, sekä todella epäsäännölliset ulostamisrytmin, koira saattaa kakata 5 kertaa yhdellä lenkillä ihan löysää ja oudon väristä kakkaa. :/

        Kyllä sillä ruoalla on merkitystä erittäin paljon ja itse turvaudun markettiruokaan vaan todellisessa rahapulassa. Ruokavalio on kaiken perusta. Royal Canin on sitä mitä eläinlääkäritkin suosittelee.

        Tuo virtsakivijuttu koskee kuivaruokaa. Eiköhän tässä puhuttu ihan märkäruoasta. Minäkin syötän marketin Latzia mutta nappulana onkin sitten eläinkaupan tuotteet. Royal Caninkaan ei ole noista paras, aloitin myös sillä mutta siirryin jo laadukkaampiin merkkeihin.


      • 117
        hullukissanainen kirjoitti:

        Miksi kissaani käy sääliksi jos ruokani on samaa skeidaa mitä markettiruoka? kaikki kissat säälittäviä?

        Kuten mainitsin, eri ruokavalioiden lopputulos on hätkähdyttävä. Eläin voi selkeästi paremmin kun sille syöttää eläinkaupan ruokaa ja huomaan sen ihan itse, turkin kunnosta, yleisestä vireydestä sekä tosiaan siitä paskasta, se kertoo kaiken terveydestä millaista kakkaa tulee. Kannattaa kokeilla laadukkaampaa ruokaa ja voi oppia jotakin sen sijaan että ei saa ikinä tietää.

        Olen realisti ja karu totuus on, että jos haluat laatua, siitä pitää maksaa enemmän ja sen takia halpa ruoka todellakin on köyhempää laatua. Ja kissoilla marketinruoan yleisesti tunnettu vaikutus on nimenomaankin nuo virtsakiteet ja tukokset.
        Ennen syötettiin milloin mitäkin lemmikeille, nykyään halutaan että ne elävät mahd. pitkään mahd. terveellisesti. Voisin minäkin laittaa kuminauhoja ja muovinpalasia ruokakuppiin ja kissa söisi ne mielellään, mutta ei se hyvää tee. ;)

        Ihan sama, royal caninissa on yhtä huono sisältö kuin esim whiskasissa. Maissia, riisiä... Mitä lihansyöjä niillä tekee? Ja tosiaan ylihintaista laatuunsa nähden. Jos laatua haluat niin osta applawsia.


    • siru

      Itse ruokin ainakin kissani ihan tavallisella marketin purkkiruolla lähin whiskas tai latz.

    • emäntä&kissa

      Marketista ostan. Pirkka ruokia katti syö kaikkein mieluummin. Laz tai kitekat, ym.. joskus, mutta kyllästyy eikä enää kelpaa.
      Raksuja syö hyvin vähän, ostan mitä milloinkin.
      Ostan maustamattomia brilerin koipireisiä tai koipipaloja, keitän ne ihan vain vedessä, kun panee vähän vettä liemikin hytelöityy ja sen voi myös syöttää lihapalojen seassa.Kilohinta on halvempi kuin purkkiruokien, varsinkin kun on joskus tarjouksessa tai 30% alennuksella.
      Tonnikala eikä oikein mikään kala kelpaa.
      Kissa on entinen kulkuri, kun otin sen ja vein eläinlääkäriin siinä oli kaikkea mahdollista tautia. Korvat märki, matoja, diabetes. Nyt turkki kiiltää, paino on noussut, kaikkein suurin ihme, diabeteskin on parantunut.
      Kissalla on itsellään aika hyvä vaisto ruuan suhteen. Jos ei ole ihan nälkiintynyt, valkoi ruokansa.
      En usko että yksikään kissa on kuollut markettiruokaan, pelkillä halvoilla raksuilla elävä voi saada virtsakiviä, ne ovat kivuliaita ja hengenvaarallisia.

    • Samoin koiralle

      Minä annan kissalle samaa ruokaa mitä itsekin syön. Talvella välillä pilkkikaloja. Hyvin on 12 vuotta pärjännyt ja moni luulee nuoreksi kissaksi.

      • some122

        Ihme että on selvinnyt noin kauan hengissä, kissa ei ole todellakaan mikään sekasyöjä vaan sataprosenttisesti lihansyöjä.

        Ottakaa selvää asioista ennen kun menette hankkimaan niitä eläimiä!


      • jatkoa--
        some122 kirjoitti:

        Ihme että on selvinnyt noin kauan hengissä, kissa ei ole todellakaan mikään sekasyöjä vaan sataprosenttisesti lihansyöjä.

        Ottakaa selvää asioista ennen kun menette hankkimaan niitä eläimiä!

        P.S. Koiralle voi antaa kotitalousjätteitä (ei kylläkään kaikkia), mutta kissalle ei!!


      • ..iiu..
        jatkoa-- kirjoitti:

        P.S. Koiralle voi antaa kotitalousjätteitä (ei kylläkään kaikkia), mutta kissalle ei!!

        Äitini sanoi aina että "Et kai osta kissalle ruokaa kaupasta, ennen vanhaan söivät mitän ihmisiltä jäi".
        Kissat elivät aikansa, saivat ravintonsa, ja terveellisen luonnosta.
        Sie olet höynäytettävissä some122, pidähän hyvää huolta killistäsi.


      • some122
        ..iiu.. kirjoitti:

        Äitini sanoi aina että "Et kai osta kissalle ruokaa kaupasta, ennen vanhaan söivät mitän ihmisiltä jäi".
        Kissat elivät aikansa, saivat ravintonsa, ja terveellisen luonnosta.
        Sie olet höynäytettävissä some122, pidähän hyvää huolta killistäsi.

        Ennen vanhaan kissat olivat enemmän ulkona kuin nykyään, harvemmin vanhoina aikoina kissoja pidettiin sisälle lukittuna 24/7. Pelkällä kotiruoalla elävä kissa, jolla ei ole mahdollisuutta metsästää itse sopivampaa ravintoa, ei varmasti elä pitkään. Kissa tarvitsee raakaa lihaa, sisäelimiä ja luita, eikä mitään muuta!


      • Lyyli norski
        some122 kirjoitti:

        Ennen vanhaan kissat olivat enemmän ulkona kuin nykyään, harvemmin vanhoina aikoina kissoja pidettiin sisälle lukittuna 24/7. Pelkällä kotiruoalla elävä kissa, jolla ei ole mahdollisuutta metsästää itse sopivampaa ravintoa, ei varmasti elä pitkään. Kissa tarvitsee raakaa lihaa, sisäelimiä ja luita, eikä mitään muuta!

        Meidän puolinorjaisen turkki "rasvoittui" ,kun syötin raakaa porsaan lihaa. Alkuun tuli maha kipeäksi kun ei ollut tottunut. Enkä hölmö tiennyt että vain vähän saa alkuun antaa. Tykkäs kyllä kovasti,mutta lopetin antamisen kun meni karva niin huonoksi. Nyt vain makupaloja lohta ja lihaa.Kypsä broileri ihan herkkua. Marketin ruokia pääasiassa kanaa.


      • ..iiu..
        some122 kirjoitti:

        Ennen vanhaan kissat olivat enemmän ulkona kuin nykyään, harvemmin vanhoina aikoina kissoja pidettiin sisälle lukittuna 24/7. Pelkällä kotiruoalla elävä kissa, jolla ei ole mahdollisuutta metsästää itse sopivampaa ravintoa, ei varmasti elä pitkään. Kissa tarvitsee raakaa lihaa, sisäelimiä ja luita, eikä mitään muuta!

        Ette kai luule että syötän katilleni ruuantähteitä? Kerroin mitä äitini sanoi.
        Kyllä ennenvanhaankin kissat saivat ainakin kaloja, kaikki pienet sintit ja perkeet syötettiin kissoille.
        Hiiriä sai kuin valintatalon tiskiltä, sen kun kävi hakemassa.


    • Lue Tämä

      Marketin ruoat sisältävät viljoja ja sokereita, niitä kissan ei pitäisi syödä ollenkaan. Kissa on 100% lihansyöjä, miettikää siis mitä lemmikeillenne annatte.
      Suosittelen ostamaan kissallesi kanansiipiä ja kauloja, sisäelimiä ja muita lemmikkien raakaruokakaupasta saatavia lihasekoituksia. Ovat halpoja ja kissallesi parasta mahdollista ravintoa (hiirien jälkeen)! Ei kannata ostaa marketista valmista hyvää lihaa, kuten jauhelihaa tai muuta ihmisille tarkoitettua lihaa. Rahaa menee hukkaan eikä kissa tarvitse sellaista evästä, huonommatkin ruhon osat kelpaavat! Ekologisuutta voi myös miettiä, eläimen ruho pitäisi hyödyntää mahdollisimman pitkälle, jotta luonto kärsisi vähemmän.

      • catfish

        Hyvinhän tuo sisäkissani jaksaa kun lisää siihen marketin ravintoon omega-3 öljyä. Ei nimittäin suostu syömään silakkaa joka olisi eräs parhaita "turkin kiillottajia"...

        Kissojen normaalia ruokaa ei ole todellakaan ole kanan siivet! Kissa on sekasyöjä ja jopa ronkeli sellainnen eli ei syö sitä mikä ei ole ok. Aikoinaan kissa söi ihmisten ruuan tähteet ja pärjäsi läskisoosilla hyvin usean kymmen vuotta!

        On ollut itselläni kissa jolle syötettiin 60% siankeuhkoa ja ajoittain silakkaa omega-3 n syystä ja avot kun turkki kiilti tyylillä. Purkkiruokaa loput, koska silloin ei ollut kuivamuonaa tarjolla tai ei vaan ostettu.

        Ei ihminenkään ole kasvissyöjä tai perunan syöjä oikeasti mutta elää sillä kuitenkin...


      • 215
        catfish kirjoitti:

        Hyvinhän tuo sisäkissani jaksaa kun lisää siihen marketin ravintoon omega-3 öljyä. Ei nimittäin suostu syömään silakkaa joka olisi eräs parhaita "turkin kiillottajia"...

        Kissojen normaalia ruokaa ei ole todellakaan ole kanan siivet! Kissa on sekasyöjä ja jopa ronkeli sellainnen eli ei syö sitä mikä ei ole ok. Aikoinaan kissa söi ihmisten ruuan tähteet ja pärjäsi läskisoosilla hyvin usean kymmen vuotta!

        On ollut itselläni kissa jolle syötettiin 60% siankeuhkoa ja ajoittain silakkaa omega-3 n syystä ja avot kun turkki kiilti tyylillä. Purkkiruokaa loput, koska silloin ei ollut kuivamuonaa tarjolla tai ei vaan ostettu.

        Ei ihminenkään ole kasvissyöjä tai perunan syöjä oikeasti mutta elää sillä kuitenkin...

        Kissa on lihansyöjä! Älä höpötä siellä. Ei ne luonnossakaan mitään kukkia tai kauroja syö. Voi hyvänen aika, ota asioista selvää ennen kuin tulet tänne huutelemaan päättömyyksiä!

        Kissan ruokavalio ei todellakaan koostu siasta. Montako kissaa olet nähnyt saalistamassa possuja? Kissat syövät pieneläimiä ja siipikarjaa. Varmasti kanan tappaisivat jos saisivat kiinni. Mutta koska kaupoissa ei talitinttejä myydä niin kana on kyllä melko lähellä sitä.

        Sitä paitsi kissa tarvitsee kalsiumia enemmän kuin koira. Luuta pitäisi olla ainakin 50% kissan ruokavaliosta. Hiiri on kaikista ihanteellisinta ruokaa.


    • kissmama

      Miettikää mitä kissa söisi jos saisi valita.
      Varmaankin hiiriä,sisliskoja,pikkulintuja yms luonnon antimia.
      Ja annoskoot on tosi pieniä.
      Paljonko painaa hiiri tai pikkulintu?
      Miettikää sitten minkä verran laitatte kuppiin.Ja mitä.

      Söisitkö itse muroja joka aterialla koko ikäsi? Mahtaisi ruveta tökkimään.
      En ikinä tarjoasi kissoille tai koirille kuivamuonaa muuta kuin poikkeustapauksessa.


      Eikä se ruoka saa seitsä siinä kupissa tuntikausia.
      Jos kissa ei sillä kertaa syö,on sillä ruokahalua sitten seuraavalla aterialla.

      Tämä vuodatus siksi,että monilla tutuilla on kissakupissa hirmu määrä jotakin mössöä.
      Ja kun se on jo reunoiltaan kuivettunut ja haisee niin söisivätkö itsekkään siitä?
      Tuskin.
      Pikkuisen mielikuvitusta kehiin ja alkaa kissojen silmät loistamaan. Ja turkki.

      Lue Tämä puhuu asiaa!

    • minä syötän

      kissaani perunamuussilla ja luumukiisselillä.

    • kurr-naukka

      Meillä kissa syö metsämyyriä, pikkulintuja eri lajeja, kalaa ja katkarapuja, kissan purkki- ja kuivamuonaa (Iams).... kohta kai se heittää henkensä....

      • keitettävä

        Kannattais madottaa. Raa-asta lärvikalasta matoja.


      • höh!
        keitettävä kirjoitti:

        Kannattais madottaa. Raa-asta lärvikalasta matoja.

        Esm.muikku on semmonen lärvikala, ettei siinä ole matoja. Mutta silti madotan kissani säännöllisesti, tietysti!


      • 5+11
        höh! kirjoitti:

        Esm.muikku on semmonen lärvikala, ettei siinä ole matoja. Mutta silti madotan kissani säännöllisesti, tietysti!

        Jos kissa syö jatkuvasti esim. hiiriä tai lintuja niin madotus on oikeastaan aika turhaan kun ei niistä silloin eroon pääse kun kissa niitä saa jatkuvasti lisää.


      • voi mikä idiootti
        5+11 kirjoitti:

        Jos kissa syö jatkuvasti esim. hiiriä tai lintuja niin madotus on oikeastaan aika turhaan kun ei niistä silloin eroon pääse kun kissa niitä saa jatkuvasti lisää.

        Eihän niistä eroon pääsekään kuin hetkellisesti, mutta jos et madota kissaasi joka syö hiiriä ja lintuja, saattaa loiskanta kissan elimistössä nousta niin isoksi että kissasi yksinkertaisesti kuolee, jos ei anemiaan niin sitten nälkään, kun loiset vievät kaikki ravinteet kissastasi. Oletko ihan vajaa ettet tajua tuota?! =D


    • hohhoh

      Olen ruokkinut 13 vuotiasta kissaani aina markettiruuilla ja raa'alla lihalla. Ensimmäinen eläinkauppakin tuli n. 10 kilometrin päähän vasta jokunen vuosi sitten, joten eipä sitä ennen olisi mitään kissanruokia lähdetty ostamaan mistään 50 km päästä, ei todellakaan. Kissa käy vuosittain ottamassa tarvittavat rokotteensa sekä eläinlääkärin tarkastuksessa. Koskaan ei ole ollut mitään vaivoja, muutaman kerran 13 vuoden aikana ollut vatsa sekaisin, mutta johtunut luultavasti ylimääräisten herkkujen antamisesta, kuten vaikka makkarasiivujen tms.

      Eläinlääkäri on aina kehunut kollipoikamme olevan erityisen hyväkuntoinen, nyt varsinkin ikäänsä nähden lihakset kuin nuorella kissalla.

      Joten anna vaan sitä markettiruokaa, ei se ole ennenkään kissoja myrkyttänyt ja hyvin ovat pärjänneet, joten miksipä nyt sitten? Ihmisiä on todella helppo huijata ostamaan samaa paskaa kalliimmalla hinnalla. Jos todella haluat kissasi syövän terveellisesti niin osta rakaa lihaa, esimerkiksi jotain possunsydäntä ja vaikka broileria, niissä on kaikki kissan tarvitsemat vitamiinit ja ne ovat kaikenlisäksi halvempia kuin joku eläinkaupan ihmeruoka. Maksaa älä anna kissalle usein, se on aikamoinen A-vitamiinipommi.

      Ja nyt uutta pentukissaamme ruokitaan pentujen markettiruualla sekä pikkuhiljaa nyt aletaan opettaa raakaruualle, ehkäpä kokonaankin. Nämä eläinkauppahömpötykset jaksaa aina naurattaa minua. Tosin ei se ole minulta pois, jos joku haluaa rahdata sielä kotiinsa kalliita ruokia ja hiekkoja, meille on onneksi löytynyt erittäin halpa markettihiekkakin, joka on täysin hajuton eikä edes pölyä juurikaan ja kestää yhdellä kissalla todella pitkään.

      Mutta olenhan tämmöinen kissojen rääkkääjä jo monen vuoden kokemuksella ja aion vastedeskin syöttää kissalleni markettiruokaa raakaruoan ohessa. Ja vieläpä annan sen pissiä halpishiekkaan! Hyi minä.

      • hohhoh

        Ja edelliseen lisätäkseni, älkää idiootit keittäkö niitä lihoja, tuhoatte niistä kaikki tärkeät vitamiinit!


      • GamerGirl91
        hohhoh kirjoitti:

        Ja edelliseen lisätäkseni, älkää idiootit keittäkö niitä lihoja, tuhoatte niistä kaikki tärkeät vitamiinit!

        Kana raakana, kala keitettynä. Joskus pakastekatkarapuja.

        Näin meillä. Kuivaruokana toimii Applaws- merkkiset 7,5kg säkit.


    • tggg1

      Ruokin kissani eläinkaupan Applaws ja Natures menu ruualla. Vain laadukasta ruokaa kissalleni jossa ei ole viljaa ym väri ja lisäaineita jotka ei ole kissan ravintoa.

    • Meidän Nöpön herkku on itsetehty kanasei-puuro:
      1 pkt maustamattomia kanasuikaleita
      1pkt Alaskan seitiä
      2 ruokalusikallista puurohiutaleita

      Keitä kanaa ensin kattilassa ensin 20min suurinpiirtein..sitten lisää palotellut seitinpalat. Anna kattilan kiehua noin 3-4 tasolla kun seiti ja fileet on kiehunut ja kypsiä niin lisää 2 ruokalusikallista puurohiutaleita..siitä mössöstä tulee vähän puuron näköistä-. Sekoittele rauhassa..(todennäköisesti kissasi haistaa jo alkuvaiheessa huumaavan tuoksun kuten meidän Nöpö ja innostuu kovasti mouruamaan) Vie valmis puuromössö parvekkeelle jäähtymään ja kun kanaseipuuro on jäähtynyt kädenlämpöiseksi, ota n. 8-10 kpl pakastepusseja ja kauhalla otat puuroa kauhot pakastepusseihin. Sulje päät ja voit nämä annospussit laittaa pakastimeen odottamaan seuraavaa kertaa, kun tarjoat kissallesi kanaseipuuroa. Anna kissallesi maistella noin 1 kipallinen valmista kanaseipuuroa, mutta älä anna sitä liikaa. Meidän Nöpöllä on kerran viikossa kanaseipuuropäivä ja hän tykkää kovasti. Liian usein ei saa kissalle kalaa antaa.

      • makestadista

        Hienoa . Kokeilen Lyylillekin ja tykkää varmasti.


      • 1+4

        Muuten hyvä, mutta unohda ne puurot. Kissan elimistö ei osaa viljaa käsitellä ja viljat voi olla jopa haitaksi. Jos välttämättä haluat puuroa syöttää niin puoli teelusikkaa riittää. Hiirestä noin 3% on sitä viljaa.


      • 14+3
        1+4 kirjoitti:

        Muuten hyvä, mutta unohda ne puurot. Kissan elimistö ei osaa viljaa käsitellä ja viljat voi olla jopa haitaksi. Jos välttämättä haluat puuroa syöttää niin puoli teelusikkaa riittää. Hiirestä noin 3% on sitä viljaa.

        ei siitä noin vähäisestä viljamäärästa ole mitään haittaa. Lopeta se höpötys..


    • Koiranainen

      Hiiriä tietysti !!!

    • vanha kolli

      Kissa on luonnostaan lihansyöjä ja pikkujyrsijöiden saalistaja. Sillähän se lyöttäytyikin ihmisen seuraan Egyptissä noin 5000v. sitten (lukekaa Jarred Diamondin Tykit taudit ja teräs). Sillä on vieläkin samat vaistot ja sama ruoansulatus, jos kohta se onkin oppinut ihmisen tavoille, jopa juomaan maitoa. Ottakaa huomioon nämä tosiasiat. Heinää se syö puhdistaakseen mahansa loismadoista. Kun se alkaa voivottaa melkein ihmisen äänellä, se kohta oksentaa sen lastin ja yleensä osuu talon parhaalle matolle. Siitä voi välttyä kun antaa sille varsinkin näin syksyllä ja talvella annoksen matolääkettä. Apteekissa kyllä tiedetään nämä jutut, kysykää sieltä. Parhaiten sen saa alas jauhelihaan sekoittamalla. Kokemusta on!

      • Kide

        Kissa syö ruohoa/heinää puhdistaakseen ruuansulatuskanaviaan esimerkiksi karvoista, joita sinne joutuu kissan pestessä turkkiaan. Karvat kun ei sula vatsassa ja voivat aiheuttaa suolitukoksen.

        Itse en usko, että ruohoa söisivät myös loisista puhdistuakseen mutta empä ala vastaankaan väittämään :). (Tätä ruohonsyönti- ja oksennustraditiota kun harrastavat kotikissatkin vaikka eivät madoista ja loisista kärsisikään.)


    • Heh heh

      Hiiriä tosiaankin eli italianpataa.

      • soikkeli

        ???,jopa oli kumma vastaus,ootko kenties vähäjärkinen???


      • KALLE KELLO
        soikkeli kirjoitti:

        ???,jopa oli kumma vastaus,ootko kenties vähäjärkinen???

        soikkeli, jos hehehhettelet Heh hel:lle, niin on sillä tapuli kasassa.. Lues lehtiä, ihmisten ruoassa on hiiriä.. Italianpatataa a´la hiiri. Lue uutiset


    • Lemmikkien emo

      Meillä kissa syö keväästä syksyyn hyvin vähän sisällä. Ulkoa löytyy hiiriä, lintuja ym ravintoa paljon. Joskus käy näyttäytymässä 10 min, käy kuivamuonaa syömässä ja pyytää takaisin ulos. Nyt on enemmän sisällä. Kosteaa ruokaa pussista tai purkista. Valitsee tarkkaan, mitä syö. Myöskään kaikki raksut eivät kelpaa. Koiran raksuja käy rouskuttamassa, vaikka lulisi omat olevan parempia. Matolääkkeet saa säännöllisesti ja terveenä on ollut. On onnellinen kissa. Nukkuvat koiran kanssa minun jalkopäässä sulassa sovussa nyt, kun ei vietä enää öitään ulkona. Hoitavat toisiaan ja minun jalkoja nuolevat molemmat. On myös naapureiden lemmikki. Kissa osaa itse valita, mitä syö, missä nukkuu ja milloin nukkuu. Olohuoneen pöytä on yksi lempipaikka ja pyykkikori toinen.

    • vain parasta

      itse syötän kissoille vain royal canin märkä ja kuivamuonaa. Joskus syötin whiskasia ja friskies sapuskaa mutta kissan paska haisi sietämättömän pahalle joten oli pakko vaihtaa ruokaa ja hajuhaitat katosivat

      • Samaa shittiä

        RC on suunnilleen yhtä hyvä kuin Whiskas.


      • laatukamaa on
        Samaa shittiä kirjoitti:

        RC on suunnilleen yhtä hyvä kuin Whiskas.

        Molemmat laadukkaita ruokia. Se asia on tutkittu.


      • 1415
        laatukamaa on kirjoitti:

        Molemmat laadukkaita ruokia. Se asia on tutkittu.

        Ei pelkät ravintoaineet tee ruuasta laadukasta. Mee hittoon provoamasta.


    • ..miau...

      Kannattaa katsoa, että tarjottava muona on mahdollisimman lihapitoista tai ainakin, ettei siinä ole viljaa, koska toisin kuin ihminen tai koira, kissa on lihansyöjä. Kissalle kannattaa ostaa sydäntä, sisäelimiä ja halpoja ruhon osia, jota ei kypsennetä, vaan annetaan hiiren kokoisina annoksina. Tällä sivulla on selostettu kissan ruokinta ja juottaminen:

      http://www.lappeenrannansey.com/page.php?id=36

    • Kide

      Meillä kaksi kissaa, 3v ja 2v, leikattuja kotikolleja molemmat. Nuorempi syö melkeempä mitä vaan sille tarjotaan mutta vanhempi on nirsompi ruokansa suhteen ja on todella altis virtsakiteiden muodostamiselle.

      Kaikenlaisia markettien sapuskoja noille on osteltu, mutta syömättä ovat jääneet halpamerkit (esim Pirkka ja Coshida), tölkkiruuat ja erilaiset folioannospurkkeihin pakatut "gourmetit". Kitekatin märkäruuat saavat kummatkin oksentelemaan, eikä sekään kovin nopeasti ruokakipasta poistunut.

      Ensimmäinen herkkuruoka kummallekin oli Whiskassin märkäruuat mutta kun kerran kokeiltiin Latzia (lihaisammat palat, ei niitä kuution mallisia) niin nyt ei kelpaa enää mikään muu :D.

      Kun vanhemmalta kissalta löytyi pieniä kiteiden alkuja, yritimme vaihtaa ruuat eläinlääkärin suosittelemiin kiteitä liuottaviin tuotteisiin. Royal Caninin liuotusraksut kelpasivat hyvin mutta märkäruuasta lipittivät vain kastikkeet/hyytelöt. Näillä mentiin niin kauan, että kiteistä ei ollut enää tietoakaan.

      Nykyään kissoilla on tarjolla noita samaisia eläinklinikoilta ostettavia liuotusraksuja ja Latzin märkäruokaa. Toisinaan saavat raakaa lihaa ja jossain vaiheessa kokeillaan tarjota sisäelimiä. Kiteet ovat toistaiseksi pysyneet poissa :).

      [Ja mitä noiden kiteiden muodostumiseen tulee, niin yleisimmät eli struviittikiteet syntyvät kun kissan elimistö ei pysty hyödyntämään kasviperäisiä aineita ja ne kasaantuvat virtsarakkoon kiteiksi (jotka sitten virtsatessa tuntuvat lasinsiruilta ja yleensä saavat aikaan tulehduksia). Kiteiden muodostumiseen vaikuttavat myös virtsan happamuus/virtsan kiertonopeus. Harvemmat kissan kiteet ovat oksalaattikiteitä, joista sitten ajan kanssa muodostuu virtsakiviä. Näiden muodostumiseen vaikutti ainakin virtsan ph, eli vaarana onkin että struviittikiteitä torjutaan virtsan ph:tä muuttavalla ruualla, mutta sitten saadaankin kissalle struviittien tilalle vaikeammat oksalaattikiteet.]

    • kissanruokapoliisi

      Voi pyhä pyllistys...(kissan). Miksi kissa pitäisi ruokkia jollain elukka- tai muunkaan kaupan purkki- ja kuivamuonalla? Jos omistaja ei osaa itse antaa kissalleen oikeanlaista tuoreruokaa, ei pitäisi kissaa hankkiakaan. Kyllä nuo eläinkaupat vievät tosiaan avuttomia kissailijoita miten haluavat.
      Ilmankos kaupoista on poistuneet edulliset ruhon osat kuten keuhkot, monet muutkin sisälmykset , rustoiset palat jne. Ne ovat siirtyneet noihin eläinkaupan tuotteisiin kymmenkertaiseen hintaan. (sama ilmiöä muuten on jo tulossa juomaveden kanssa, kun ihmiset juovat pullotettua vettä, vesitehtailijat valtaavat pohjavesialueita ja niin loppuu edullinen kraanavesi ja sama vesi myydään meille pulloissa suureen hintaan).
      Käyttävätkö ihmiset itse purkki- ja kuivamuonaa sapuskakseen? Eivät kai tavallisesti vaan satunnaisesti vain. Kissalle myös tuoreruokaa ja vaatikaa lihakauppiasta hankkimaan noita mainitsemianai halpoja osia.
      Kai vapaana pyydydtelevän kissan omistaja on opettanut elukalleen mitkä linnut on rauhoitettuja? (Suomessa kaikki pikkulinnut)

      • Lemmikkien emo

        Kissa elää petoeläin ja elää luonnon lakien mukaan, jos annetaan. Menepä opettamaan kissalle Suomen rikoslakia tai eläinsuolelulakia. Kyllä luonto ohjaa tikanpojan puuhun ja linnun kissan suuhun. Ei tarvitse myöskään miettiä, mitä kissanhiekkaa käyttäisi, kun kissa on karaistunut niin, että menee pakkasellakin ulos tarpeelleen. Raakaa kalaa saa ja sydäntä pieninä paloina, keitettyä maksaa ja lihaisista luista keitettyä lientä. On yksityinen teurastamo lähellä, josta saa ostaa vaikka puolikkaan sian valmiiksi paloiteltuna kyljyksiksi, kastikelihaksi, kinkuksi ym ja kissalle herkkuja.
        Pikkulinnuille annan ruokaa koko talven, mutta en sen takia, että oma kissa saisi lintuja. Nämä ruokintapaikat ovat kissan ulottumattomissa. Metsässä ja pensaikossa olevia lintuja en voi vahtia.


    • kissafani

      Suolaton / savustettu kuha haukifile keitettynä. ikää Vilskulla 18v ja virkee.

    • Susu1

      Toinen kissa on sen verran nirso, että sille kelpaa vaan Whiskassin hyytelöruuat, jotka on pussissa ( raksut) :D että sen mukaan vähän mennään. Kaikkea muutakin on kokeiltu, mutta siirtyy sillon paastolle. Toiselle kelpaa kaikki kissanruuasta ananakseen... Mutta Whiskasin kissanmaito/kerma on kummankin herkkua!

    • kissaiita1

      MITÄ MIRRILLE RUOAKSI? kaksi nitroa riittää oikein huvin, ei haise mirrinpissi...

    • onnistuu kyllä

      Meillä on kaksi rotukissaa, jotka eivät koskekaan eläinkaupan pussiruokiin. Napuja menee laidasta laitaan, mutta halvat latz-naput ykkösiä, sitten tulee purinat sun muut royalit...kalaan eivät myös koske, niistä ei mene kastikkeetkaan.
      Pirkan kana-häränlihakastike on ehtaa tavaraa, sitä menee eikä maksa kuin 35c/pussi.
      Kissojen ehdoilla mennään, ja aina voi laittaa jotakin pirskattia sekaan jos epäilee vitamiinivajausta tms.
      Enemmänkin ronkeleita ovat hiekkalaadun suhteen, cassius ei kelpaa, pitää olla jotakin hienorakeisempaa meidän neideille...

      • 2+1

        Tottakai ne latzit maistuu kun ne on tungettu täyteen lisä-ja makuaineita


    • onnistuu kyllä

      Välillä voi yrittää katkarapujakin, ja tonnikalaa myös, ne ainoina merenelävinä kelpaa, mutta meillä myös sitten oksentelut

      • eimuutenonnistu

        Siis oksentaako kissa nimenomaan katkaravuista ja tonnikalasta? Syynä voi olla allergia.

        Kissoille ei muutenkaan pitäisi syöttää ainakaan "ihmisten" tonnikalatölkkejä eikä katkarapujakaan enempää kuin ~3kpl kuukaudessa. Ovat meinaan merestä imeneet itseensä suhteellisen suuria määriä myrkkyjä ja lyijyä yms.


      • -----
        eimuutenonnistu kirjoitti:

        Siis oksentaako kissa nimenomaan katkaravuista ja tonnikalasta? Syynä voi olla allergia.

        Kissoille ei muutenkaan pitäisi syöttää ainakaan "ihmisten" tonnikalatölkkejä eikä katkarapujakaan enempää kuin ~3kpl kuukaudessa. Ovat meinaan merestä imeneet itseensä suhteellisen suuria määriä myrkkyjä ja lyijyä yms.

        Ihmisetkö voivat syödä katkarapuja mutta ei kissat???
        Täällä kun lueskelee, näyttää että kirjoittajat syövät hunommin kuin kissansa.
        Voi elämän kevät, moni on huolissaam kissan ruokavaliosta, itse mättää kitaansa roskaruokaa, takapuoli on leveä kuin ladon ovi. Kissan painoa tarkkaillaan koko ajan:)
        Kompensoidaanko omaa itsehillinnän puutetta sillä että kissan syömisiä vahditaan sairalloisesti.


      • 612
        ----- kirjoitti:

        Ihmisetkö voivat syödä katkarapuja mutta ei kissat???
        Täällä kun lueskelee, näyttää että kirjoittajat syövät hunommin kuin kissansa.
        Voi elämän kevät, moni on huolissaam kissan ruokavaliosta, itse mättää kitaansa roskaruokaa, takapuoli on leveä kuin ladon ovi. Kissan painoa tarkkaillaan koko ajan:)
        Kompensoidaanko omaa itsehillinnän puutetta sillä että kissan syömisiä vahditaan sairalloisesti.

        Ei ole mitenkään harvinaista, että lemmikki syö paremmin kuin omistaja.


    • -----------

      Aloitus sai nauramaan, varmasti 80-90% kissan omistajista syöttää katilleen markettiruokaa.

    • Herätkää

      Itseäni ärsyttää juuri ne ihmiset, jotka eivät perehdy kissojen ruokavalioon. Kissa on lihansyöjä eikä muuksi muutu. Nämä marketin kaurapuurot ovat suoraan hel*etistä kissojen tarpeisiin nähden.

      Oikein pistää naurattamaan, kun vanhanliiton kissanomistajat tulevat höpisemään että "kyllä on kissat pärjänneet ennenvanhaan ihan hyvin ihmisten jätteillä eikä oo yhtään kipeitä olleet!". No kertoisitteko ystävällisesti, että kuinka usein silloin kivikaudella niitä kissoja käytettiin eläinlääkärissä tutkimuksissa, että löytyykö jotain vikaa, esimerkiksi näitä virtsakiteitä? Ja mikä oli keskimääräisesti kissan elinikä?

      Mielestäni jokaisen markettimoskaa syöttävän pitäisi kokea kissansa kalliit ell.hoidot jotka tulevat väärästä ruokavaliosta, jotta tuo lajille sopimaton ruokavalio menisi vaihtoon.

      Henkilökohtaisesti maksan mielelläni enemmän niistä ruuista, jotka pitävät kissani terveenä, kuin maksan pitkän pennin siitä, että kissani eläinlääkärikulut nousevat taivaisiin ja nään kissani kärsivän.

      • lue ja opi

      • eih
        lue ja opi kirjoitti:

        Herää itse pahvi. Et näytä tietävän asioista mitään, mutta jaksat hakata näppäimistöä ja levittää tietämättömyyttäsi.

        http://www.kuluttaja.fi/tuote/valinta.aspx?ID=25a75fde-326c-43ef-b12a-d806b6101b8d&referer=/

        Lue tuolta ja opi. Kissanruokia on vertailtu ja tutkittu. Marketeissa löytyy laaturuokia siinä kuin eläinkaupoistakin.

        Herää itse idiootti ja opettele trollaamaan. Tuo on jo epätoivoista ja säälittävää.

        Ja edelleenkään pelkät ravintoaineet ei tee ruuasta laadukasta.


    • _Linda_

      Kummasti tämä aihe aina vaan nostattaa kuumia tunteita. Yksi sanoo, että oma kissa elää markettiruualla terveellisesti, toinen vannoo eläinkaupan ruuan nimeen ja kolmas on raakaruuan ja luonnollisen ravinnon puolestapuhuja. Mikä sitten on oikein ja mikä väärin? Mitkä ovat syyt siihen että ruokit kissaasi tietyllä ruualla ja mitkä mahdolliset seuraukset? Mielestäni se on jokaisen kissanomistajan oma asia ja valinta. Hakkuminen, moralisointi ja yliampuva kritisoiminen on aika turhaa. Ihmisetkin pääsääntöisesti tietävät mikä on itselle terveellistä ja hyvää ravintoa, mutta eivät aina tee valintojaan siltä pohjalta. Käykö joku Hesen jonossa kritisoimassa vanhempia, jotka ostavat hampurilaisaterian lapsilleen, että olisi ollut parempi ettet hanki ollenkaan muksuja?

      • -kerberos-

        Oletettavasti kissanomistajien mielestä Hesessä käyvät lapset pitäisi ottaa huostaan tai jälkiabortoida?

        Kaikesta päätellen työttömien, kansaneläkeläisten ja opiskelijoiden pitäisi luopua kissoista, koska heillä ei ole varaa pistää kuukaudessa satoja euroja kalleimpaan merkkiruokaan lemmikilleen, kun itsekin yritetään syödä alle 2 eurolla per päivä.

        Pitäisikö lasten hankkiminenkin sallia vain älykkäimmille ja varakkaimmille? muille valtion kustantama sterilointi?


      • 817
        -kerberos- kirjoitti:

        Oletettavasti kissanomistajien mielestä Hesessä käyvät lapset pitäisi ottaa huostaan tai jälkiabortoida?

        Kaikesta päätellen työttömien, kansaneläkeläisten ja opiskelijoiden pitäisi luopua kissoista, koska heillä ei ole varaa pistää kuukaudessa satoja euroja kalleimpaan merkkiruokaan lemmikilleen, kun itsekin yritetään syödä alle 2 eurolla per päivä.

        Pitäisikö lasten hankkiminenkin sallia vain älykkäimmille ja varakkaimmille? muille valtion kustantama sterilointi?

        Ei laadukas ruoka maksa sen enempää kuin huonot ruuat. Laadukkaassa nappulassa on pienempi annoskoko ja halvempi kilohinta.


      • 817
        -kerberos- kirjoitti:

        Oletettavasti kissanomistajien mielestä Hesessä käyvät lapset pitäisi ottaa huostaan tai jälkiabortoida?

        Kaikesta päätellen työttömien, kansaneläkeläisten ja opiskelijoiden pitäisi luopua kissoista, koska heillä ei ole varaa pistää kuukaudessa satoja euroja kalleimpaan merkkiruokaan lemmikilleen, kun itsekin yritetään syödä alle 2 eurolla per päivä.

        Pitäisikö lasten hankkiminenkin sallia vain älykkäimmille ja varakkaimmille? muille valtion kustantama sterilointi?

        Ei laadukas ruoka maksa sen enempää kuin huonot ruuat. Laadukkaassa nappulassa on pienempi annoskoko ja halvempi kilohinta.


      • 817
        817 kirjoitti:

        Ei laadukas ruoka maksa sen enempää kuin huonot ruuat. Laadukkaassa nappulassa on pienempi annoskoko ja halvempi kilohinta.

        Oho, puhelin sekosi niin tuli kahdesti


    • Ei mustavalkoista.

      Ei jokainen tupakoiva ihminen saa keuhkosyöpää ja toisaalta koko ikänsä terveellisesti elänyt saattaa sairaustua vakavasti. Ei se tietenkään ole niin yksinkertais että syötä hyvää /huonoa ruokaa ja kissa elää terveenä/kuolee. Mutta se on silti fakta että viljat, sokerit ja kaikenmaailman lisäaineet eivät kissalle tee hyvää. Ne aiheuttavat moninaisia ongelmia plakista virtsakiviin ja syöpään. Vaikka ei se sitä tarkoita etteikö barffaava kissa voisi koskaan sairastua.
      Marketistakin saa ihan ok tason ruokia ja eläinkaupasta taas saa myös ihan täyttä shaissea. Minusta se nimenomaan ei ole jokaisen kissan omistajan oma asia koska valitettavan moni syöttää kissoilleen huonoa ruokaa silkan tietämättömyyden takia. Kuvitellaan että eläinkaupan ruuat ovat hifistelyä ja hirveän kalliita ja että barffaus on älyttömän vaikeaa. Aina ei osata yhdistää sairautta ja ruokavaliota edes toisiinsa.
      Kun ostin omat kissani ja perehdyin kissan hoitamiseen sekä ruokintaan aikalailla niin sain kamalasta valituksia etenkin perheen miesväeltä. Ihan turhaa hössöttämistä kuulemma ja aivan naurettavaa kun tilaan ruuat jostain netistä. Kyllä se mieli vaan muuttui ja kitinä loppui kun osasin asiani perustella. Äidin kanssa ollaan asioista samaa mieltä ja monta kaveriakin olen saanut ymmärtämään enemmän kissojen ruokinnasta.
      Siinä se ero juuri onkin kun jos minä syön karkkia niin se on oma valintani ja tiedän miten se vaikuttaa hampaisiini. Kissa taas kun syö sitä mitä minä sille tarjoan. Olen täydessä vastuussa sen hyvinvoinnista.
      Ei mielestäni taas ole ihan sama asia jos vanhemmat vievät lapsensa kerran kuussa heseen syömään. Vaikka kyllä itseä ällöttää lihavat vanhemmat lihavine lapsineen. Lapsiraukat, kärsivät vanhempiensa valinnoista ja esimerkistä.

      • 186

        Totta. Mutta huonolla ruokavaliolla on suurempi riski sairastua. Tosin sitähän ei tiedä ennen kuin se sairaus iskee.


      • _Linda_

        No siitä mm. ajoin takaa. Ei pelkkä hyvä ruoka takaa hyvää ja terveellistä elämää. Kissojen ravintoon enemmän perehtynyt ihminen haluaa varmasti tarjota lemmikilleen mahdollisen tasokasta/oikeaoppista ruokaa. Ymmärrän että osa ihmisistä syöttää kissoilleen merkettien ruokaa mm. koska ei ole asiaan perehtynyt, hinnan vuoksi, helppouden vuoksi, mainosten vuoksi. Kyllä se marketin ruokaa syövä kissa voi olla ihan onnellinen kissa ja saattaa elää hyvin terveenkin elämän. Kissan ikääntyessä sairauksien mahdollisuudet lisääntyvät, osa voidaan liittää mahdollisesti ruokavalioon liittyviksi osa saattaa liittyä ikääntymiseen. Kummastuttaa vaan tämä fanaattisuus ja ihmisten moralisointi sekä haukkuminen. Ymmärrän nykyään kissa elää pitkälti omistajansa ehdoilla ruuan suhteen, ellei sitten mennä tähän "anna sen saalistaa ulkona oma ruokansa" -linjalle. Monet ystäväni syöttävät kissoilleen marketin ruokaa ja tiedän että lemmikki on heille kaikki kaikessa ja hyvin rakas. Pieneen mieleenikään ei tulisi alkaa kritisoimaan ystävieni kykyä huolehtia /sitoutumista / rakkautta heidän kissoihinsa.


      • HelppoHomma
        _Linda_ kirjoitti:

        No siitä mm. ajoin takaa. Ei pelkkä hyvä ruoka takaa hyvää ja terveellistä elämää. Kissojen ravintoon enemmän perehtynyt ihminen haluaa varmasti tarjota lemmikilleen mahdollisen tasokasta/oikeaoppista ruokaa. Ymmärrän että osa ihmisistä syöttää kissoilleen merkettien ruokaa mm. koska ei ole asiaan perehtynyt, hinnan vuoksi, helppouden vuoksi, mainosten vuoksi. Kyllä se marketin ruokaa syövä kissa voi olla ihan onnellinen kissa ja saattaa elää hyvin terveenkin elämän. Kissan ikääntyessä sairauksien mahdollisuudet lisääntyvät, osa voidaan liittää mahdollisesti ruokavalioon liittyviksi osa saattaa liittyä ikääntymiseen. Kummastuttaa vaan tämä fanaattisuus ja ihmisten moralisointi sekä haukkuminen. Ymmärrän nykyään kissa elää pitkälti omistajansa ehdoilla ruuan suhteen, ellei sitten mennä tähän "anna sen saalistaa ulkona oma ruokansa" -linjalle. Monet ystäväni syöttävät kissoilleen marketin ruokaa ja tiedän että lemmikki on heille kaikki kaikessa ja hyvin rakas. Pieneen mieleenikään ei tulisi alkaa kritisoimaan ystävieni kykyä huolehtia /sitoutumista / rakkautta heidän kissoihinsa.

        Ei se mielestäni ole silti mikään syy syöttää huonoa ruokaa että ei se välttämättä mitään aiheuta.
        Hintakin on minusta hiukan hölmö syy koska loppujen lopuksi hyvä ruoka ei ole sen kalliimpaa kuin markettiruuat. Ja kuten varmaan jokapaikassa toitotetaan niin yleensä sitä hyvä laatuista ruokaa menee vähemmän koska se on täyttävää, lihapitoista. Jos on eläimen päättänyt hankkia niin kyllä sitä pitäisi sitoutua pitämään mahdollisimman hyvää huolta.
        Ei kissa paljoa ymmärrä oman terveytensä päälle, sen ns. onnellisuus tulee muista asioista. Omasta mielestä sellainen kissanomistaja joka syöttää kissalleen markettiruokaa, ei ole kovin hyvä omistaja. Etenkin jos on tietoinen että parempaa on olemassa mutta vetoaa esim. hintaan. Minusta se ei yksinkertaisesti ole hyvää lemmikin huolenpitoa että syöttää sille täysin sopimatonta ruokaa joka aiheuttaa nimenomaan eläimelle itselleen ongelmia. Tietoa saa niin helposti nykyään ja ruuatkin saa tilattua netistä suoraan kotiovelle.


      • kuluttajan eduksi
        HelppoHomma kirjoitti:

        Ei se mielestäni ole silti mikään syy syöttää huonoa ruokaa että ei se välttämättä mitään aiheuta.
        Hintakin on minusta hiukan hölmö syy koska loppujen lopuksi hyvä ruoka ei ole sen kalliimpaa kuin markettiruuat. Ja kuten varmaan jokapaikassa toitotetaan niin yleensä sitä hyvä laatuista ruokaa menee vähemmän koska se on täyttävää, lihapitoista. Jos on eläimen päättänyt hankkia niin kyllä sitä pitäisi sitoutua pitämään mahdollisimman hyvää huolta.
        Ei kissa paljoa ymmärrä oman terveytensä päälle, sen ns. onnellisuus tulee muista asioista. Omasta mielestä sellainen kissanomistaja joka syöttää kissalleen markettiruokaa, ei ole kovin hyvä omistaja. Etenkin jos on tietoinen että parempaa on olemassa mutta vetoaa esim. hintaan. Minusta se ei yksinkertaisesti ole hyvää lemmikin huolenpitoa että syöttää sille täysin sopimatonta ruokaa joka aiheuttaa nimenomaan eläimelle itselleen ongelmia. Tietoa saa niin helposti nykyään ja ruuatkin saa tilattua netistä suoraan kotiovelle.

        Tietoa saa nykyään helposti. Suurempi ongelma on se, ettei sitä tietoa olla valmiita ottamaan vastaan, jos se sotii omia luuloja vastaan. Hyvä esimerkki on tämä kissojen marketeissa myytävä ruoka. Tässäkin ketjussa on linkki puolueettoman tahon tekemään kissanruokavertailuun, joka osoittaa marketruokien olevan eläinkaupan ruokien veroisia. Miksi et ota tietoa vastaan?


      • 154
        kuluttajan eduksi kirjoitti:

        Tietoa saa nykyään helposti. Suurempi ongelma on se, ettei sitä tietoa olla valmiita ottamaan vastaan, jos se sotii omia luuloja vastaan. Hyvä esimerkki on tämä kissojen marketeissa myytävä ruoka. Tässäkin ketjussa on linkki puolueettoman tahon tekemään kissanruokavertailuun, joka osoittaa marketruokien olevan eläinkaupan ruokien veroisia. Miksi et ota tietoa vastaan?

        Etkö jo ymmärrä, että sinua ei kaivata tänne provoamaan? Vai onko lukutaidossa vikaa?


    • Markettiruokaa !!

      Minä syötän ainakin kissoilleni marketeista saatavia ruokia, niin märkäruokia kuin kuivaruokiakin. Kissat voivat hyvin kaikinpuolin. Tuollainen markettiruokien disssaus on typerää ja lapsellista. Naurattaa miten ihmiset ovat noin typeriä, että uskovat ettei marketeista saatava kissanruoka olisi kissoille hyväksi..=D
      HALOOO!! JÄRKI KÄTEEN TAUNOT!!

      • lållero

        Haloo... minä syötän kissalleni pääasiassa kaurapuuroa ja keitettyä perunaa ja hyvin se on voinut! Mitä se lajityypillisellä ruualla tekee kun nuillakin pärjää?


      • Markettiruokaa!!!
        lållero kirjoitti:

        Haloo... minä syötän kissalleni pääasiassa kaurapuuroa ja keitettyä perunaa ja hyvin se on voinut! Mitä se lajityypillisellä ruualla tekee kun nuillakin pärjää?

        No tuo on jo aika omituista..mistä se saa kaikki lihasta saatavat tarvittavat hivenaineet yms ravinteet?


      • 191
        Markettiruokaa!!! kirjoitti:

        No tuo on jo aika omituista..mistä se saa kaikki lihasta saatavat tarvittavat hivenaineet yms ravinteet?

        Niinpä, kerroppa sinä. Tiedätkö edes montako prosenttia lihaa on niissä markettiruuissa? Ei ainakaan tarpeeksi.


      • Markettiruokaa!!
        191 kirjoitti:

        Niinpä, kerroppa sinä. Tiedätkö edes montako prosenttia lihaa on niissä markettiruuissa? Ei ainakaan tarpeeksi.

        Typerää provoilua tuollainen!=D Ja kyllä tiedän montako prosenttia kun katson tuoteselostusta. Ainakin enemän kuin kaurapuurossa ja perunasoseessa! =D
        Meillä on kissat aina eläneet markettiruuilla, silloin tällöin ruokaa laittaessani olen antanut raakaa lihaa/kalaa makupaloiksi. Hyvin ovat mirrit eläneet terveinä ja virkeinä. Pitkä ikäistä ja onnellista sakkia. Osta sinä vaan kalliita lemmikkikauppojen ruokia, saman verran niissä on ravinteita kuin markettiruuissa. Turhaa jatkat enää tuota paasaamistasi.
        Minä syötän jatkossakin TERVEILLE kissoille MARKETTI RUOKAA! =D


      • 191
        Markettiruokaa!! kirjoitti:

        Typerää provoilua tuollainen!=D Ja kyllä tiedän montako prosenttia kun katson tuoteselostusta. Ainakin enemän kuin kaurapuurossa ja perunasoseessa! =D
        Meillä on kissat aina eläneet markettiruuilla, silloin tällöin ruokaa laittaessani olen antanut raakaa lihaa/kalaa makupaloiksi. Hyvin ovat mirrit eläneet terveinä ja virkeinä. Pitkä ikäistä ja onnellista sakkia. Osta sinä vaan kalliita lemmikkikauppojen ruokia, saman verran niissä on ravinteita kuin markettiruuissa. Turhaa jatkat enää tuota paasaamistasi.
        Minä syötän jatkossakin TERVEILLE kissoille MARKETTI RUOKAA! =D

        No syötä vaan. Itse ainakin syötän kissalleni lihaa. Nehän ovat LIHANsyöjiä, eivät viljansyöjiä! =D

        Ja mitä provoilua tuossa oli? Asiallinen kysymys.


    • catt.

      Ennemmin voisi kysyä, kuinka moni kehtaa yleensä ruokkia kissan, joka on täysin pätevä saalistamaan itse ruokansa suurimman osan vuodesta. Sisäkissalle on se ja sama antaako sille hyvää vai huonompaa ruokaa. Pelkkää kidutusta sen elämä kuitenkin on.

    • kaupassamarketissa

      markettiruokaa,kissa 8 vuotias, hyvin voi.

    • ruokinta

      Kohta 2 vuotias leikattu kolli. Oon syöttäny Royal caninin kuivanappuja ja marketin latz märkäruokaa hyytelössä, niitä pusseja :) Lisäks kotiruokaa saa maistella, kaikenmaailman ruoanrippeitä ja muita kohtuudella. On niin kaikki ruokanen et kaikki tuntuu menevän.. Lisäks metsästää ittekseen hiiriä pihalla ollessaan.. :)

      Tosi hyvässä kunnossa on ollu, turkki kiiltää ja ei mittää ongelmia..

      • 1717

        Jos on kaikkiruokainen niin mikset osta laadukkaampaa nappulaa?


      • 5yjk7k7
        1717 kirjoitti:

        Jos on kaikkiruokainen niin mikset osta laadukkaampaa nappulaa?

        Eipä tuon laadukkaampaa ole olemassakaan. Saa pyydystää ja syödä hiiriä. Onnenkissa. Lisäksi saatavilla olevat valmisruuat Latz ja Royal Can ovat testatusti ruokien parhaimmistoa.

        Jospa lopettaisit typerän trollailusi ja hankkisit tietoa.


      • qwerty
        5yjk7k7 kirjoitti:

        Eipä tuon laadukkaampaa ole olemassakaan. Saa pyydystää ja syödä hiiriä. Onnenkissa. Lisäksi saatavilla olevat valmisruuat Latz ja Royal Can ovat testatusti ruokien parhaimmistoa.

        Jospa lopettaisit typerän trollailusi ja hankkisit tietoa.

        Jos oikeasti uskot pelkästään netissä kirjoitettuihin juttuihin niin lukaisepa tämä eläinten ravintoasioihin perustuvan sivuston artikkeli:

        http://www.orionvet.fi/kissanruokinta

        "Kissan valkuaisaineiden eli proteiinien tarve on korkea."

        "Monet tavallisten ruokakauppojen myymät edulliset kuivamuonat sisältävät paljon viljaa. Näiden ruokien edullisuus on siis vain näennäistä, sillä kissa joutuu syömään niitä paljon enemmän kuin korkealaatuisia valmisteita turvatakseen riittävän proteiinien saannin. Valmisruuan väärä koostumus saattaa myös altistaa kissan erilaisille sairauksille."

        "Huonolaatuinen eli kasviperäinen proteiini esimerkiksi kuormittaa kissan munuaisia ja runsaasti viljaa sisältävät ruoat altistavat kissan virtsakiteille."

        Latzissa ja royalissa nimenomaan on kaikkea semmoista, mikä ei ole kissalle hyväksi. Joten lopeta siis itse typerä trollailusi äläkä syyttele muita tietämättömyydestä.


      • qwerty
        5yjk7k7 kirjoitti:

        Eipä tuon laadukkaampaa ole olemassakaan. Saa pyydystää ja syödä hiiriä. Onnenkissa. Lisäksi saatavilla olevat valmisruuat Latz ja Royal Can ovat testatusti ruokien parhaimmistoa.

        Jospa lopettaisit typerän trollailusi ja hankkisit tietoa.

        Tuossa vielä eläinlääkärin kirjoittamaa:

        http://tinyurl.com/nvgdasr

        ja eläinsuojeluyhdistyksen:

        http://tinyurl.com/ojf988y

        Voit siis tunkea sen ikivanhan testin roskakoriin ja hankkia oikeaa tietoa. Epäilen kyllä että sinua ei edes kiinnosta nuiden linkkien avaaminen ja aiot vain jatkaa typerästi tehdyn testin toitottamista, mutta ihan miten vaan. Onneksi monet kissanomistajat ovat nykyään fiksuja ja syöttävät kissoilleen niille luontaista ruokaa eivätkä mitään viljahöttöjä.


    • Maukuja

      Meillä 4-vuotias leikattu neiti ja 2-vuotias leikkaamaton neiti. Molemmat syö Latzia tai whiskasia. Eläinkaupan ruokia (niin naksuja, kuin märkäruokaa) oon koittanut joskus niille antaa, jos on rahatilanne ollut vähän parempi. Mutta eihän ne niitä syö, närppii vaan lautasen reunoilta. Okei, onhan se totuttamiskysymys. Kyllä neidit sitä varmasti oppisivat syömään, jos vaan ne totuttaisi siihen.

      Lihaa annan silloin, kun itsellenikin teen liharuokaa, tai joskus ostan pienen erän kaloja, joita saavat sitten natustella. Välillä teen myös itse ruokaa niille, kutsun sitä "lihamössöksi", johon lisään pienen tilkan öljyä. Kissanruohoa on kasvamassa ja sitä ne välilä syökin.. :)

      Ei ainakaan meillä ole ollut mitään ongelmia terveyden suhteen. Molemmat katit on terveitä neitejä :))

    • _Linda_

      En vieläkään ihan ymmärrä tätä jumalatonta mesoamista. Ehkä suurimman kritiikin voisi kohdistaa tuottajille, jotka mainostavat ruokaansa kissanruokana jota se ei selvästikkään ole. Ja RC on niin voimakkaasti brändätty tuote että huh-hu, oikeen huvittaa kun lukee noita rotuominaisten kuivaruokien pakkausselosteita.

      Itse olen valinnut eläinkaupan murkinat ja zooplussalta tilaan isoja eriä monen kuukauden tarpeisiin. Suosin AlmoNaturea ja Applawsia märkäruuissa, koska kanaliha näyttää kanalta ja tonnikala tonnikalata. Lihapitoisuus on hyvässä lykyssä 75%. Kuivaruuassa Applaws, Golden Eagle, ZiwiPeak. ZiwiPeak on kalliista hinnastaan huolimatta riittoisaa, meillä tarjoillaan sitä usein veteen liotettuna "märkä ateriana". Lihaa tulee kanssa ostettua isoissa erissä ja pistän pakkaseen säilöön annospusseissa.

    • mau3

      Aluksi syötin kissalleni royal caninin ja marketin raksuja ja latzin märkää. Turkki oli karhea ja masu voi huonosti. Kävi koko ajan laatikolla ja haisi kuolemalta. Sitten vaihdoin Applawsin raksuihin ja animondan märkään, myös vähintään kerran päivässä raakaa lihaa. Nyt on voinut kisuli paremmin kuin loistavasti! Voin vain suositella Applawsia, lihapitoisuus 80% ja ei sisällä mitään typeryyksiä.

      • miu4

        Sitten kun viisastut sen verran, että päästät kissasi saalistamaan ruokansa, niin huomaat kissasi voivan ihan oikeasti loistavasti. Teolliset mössöt kannattaa unohtaa. Saalistamalla kissa saa parasta ja tuoreinta ravintoa.


      • huåh
        miu4 kirjoitti:

        Sitten kun viisastut sen verran, että päästät kissasi saalistamaan ruokansa, niin huomaat kissasi voivan ihan oikeasti loistavasti. Teolliset mössöt kannattaa unohtaa. Saalistamalla kissa saa parasta ja tuoreinta ravintoa.

        Missä määrin aito raaka liha on teollista mössöä?? Ja kyllähän ulkokissan omistajatkin syöttävät kateilleen kaupan kissanruokia. Äly hoi...


      • huåh
        miu4 kirjoitti:

        Sitten kun viisastut sen verran, että päästät kissasi saalistamaan ruokansa, niin huomaat kissasi voivan ihan oikeasti loistavasti. Teolliset mössöt kannattaa unohtaa. Saalistamalla kissa saa parasta ja tuoreinta ravintoa.

        Missä määrin aito raaka liha on teollista mössöä?? Ja kyllähän ulkokissan omistajatkin syöttävät kateilleen kaupan kissanruokia. Äly hoi...


      • .....

        Oletko mainosten uhri?
        Meidän kissa voi hyvin vaikka syö kaikenlaisia purkkiruokia ja raksuja. Komeampaa kollia saa hakea.


      • qwerty
        ..... kirjoitti:

        Oletko mainosten uhri?
        Meidän kissa voi hyvin vaikka syö kaikenlaisia purkkiruokia ja raksuja. Komeampaa kollia saa hakea.

        Ööh... Niitä kauppojen ruokiahan vasta mainostetaankin. Eli niiden syöttäjät ovat mainosten uhreja. Maalaisjärjen käyttö on sallittua.


      • .....
        qwerty kirjoitti:

        Ööh... Niitä kauppojen ruokiahan vasta mainostetaankin. Eli niiden syöttäjät ovat mainosten uhreja. Maalaisjärjen käyttö on sallittua.

        Meidän kolli tietää tarkkaan mitä syö. En tyrkytä sille ruokaa mistä ei tykkää, menee vain haaskuun.
        En katsele mainoksia, ostan sellaista sapuskaa mitä katti syö, marketin ruokia, kanaa keitettynä. Eläinkauppaa ei ole lähistöllä, olen joskus tilannut netistä, koostumus on samanlainen kuin markettiruuissakin, myös samoja merkkejä on. Ei tuoteselostukset ole jumalan sanaa, nekin laitetaan miten sattuu. Jos ruuassa on 4% lihaa, ihmettelen mitä loput on, Vehnästä puhuvat paljon, mutta maissia ym.. kaytetään myös.
        Halvimpia marketin ruokia on turha tarjota, Pirkka pateet käy ja kalliimat murot.


    • gre4h

      Mikäs siinä on myöntäessä koska marketeissa myydään laaturuokia. Tämä asia on tutkittu fakta.

      www.kuluttaja.fi/tuote/valinta.aspx?ID=25a75fde-326c-43ef-b12a-d806b6101b8d&referer=/

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1290
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1066
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      69
      835
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      777
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      704
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      668
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      644
    Aihe