Lasten opiskeluoikeus Suomessa

Flyingpuukko

Tietääkö kukaan, minkälainen lainsäädäntö on opiskeluoikeuden suhteen expat lapsille? Eli, kun nuori suomen kansalainen muuttaa Suomeen opiskelijaksi asuttuaan elämänsä siihen päivään saakka ulkomailla eu:n ulkopuolella, saako hän samat opiskeluoikeudet kuin Suomessa elämänsä asunut serkkunsa.

8

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietääkseni

kyllä.

• Laps Suomen

Tähän minäkin haluaisin kuulla mielellään omaan kokemukseen perustuvaa faktaa.
      Tilannehan näyttää olevan sellainen, että ulkomaalaisille tyrkytetään Suomessa ilmaista opetusta samaan aikaan, kun syntyperäiset suomalaiset jätetään ilman. Siksi olen vähän epäilevä, että mahdetaanko Suomeen ylipäätään haluta enää suomalaisia asumaan tai opiskelemaan ollenkaan, jos se vain jotenkin voidaan estää. Suomi hylkii omia lapsiaan kuin käkeä kasvattava pikkulintu.

• Toinen laps Suomen

Juujuu mut kato ku se selitetään sillai ett ne ulkomaalaiset opiskelijat tuo aivopääomaa ja saattavat jäädä tänne sitten väkeämme rikastuttamaan paitsi tulevaisuuden työstään veroja maksaen ja jakaen oman kulttuurinsa helmiä meille.
        Tosiasiassa ilmainen opiskeluoikeus Suomessa ilman työvelvoitetta opintojen päätteeksi on pelkkää Suomen hyväksikäyttöä. Ja me maksamme sen.

• lcoclclc
        Toinen laps Suomen kirjoitti:

Juujuu mut kato ku se selitetään sillai ett ne ulkomaalaiset opiskelijat tuo aivopääomaa ja saattavat jäädä tänne sitten väkeämme rikastuttamaan paitsi tulevaisuuden työstään veroja maksaen ja jakaen oman kulttuurinsa helmiä meille.
        Tosiasiassa ilmainen opiskeluoikeus Suomessa ilman työvelvoitetta opintojen päätteeksi on pelkkää Suomen hyväksikäyttöä. Ja me maksamme sen.

Sun teksti oli sekavaa horinaa, tuskin itekkään tiedät mitä puhut. Mutta jos nyt tartutaan tuohon alkuun, niin missäänhän ei sanota ulkomaalaisten rikastuttavan kulttuuriamme, se on hommafoorumin oma keksintö.

• sdfdgfhdfghgfjhgh

Minusta tilanne on sellainen, että Suomen kansallista homogeenisyyttä yritetään tuhota, ja aiheuttaa eripuraa eri kansanosien kesken. Itsenäisyytemmehän maanpetturit jo möivät, nyt pitää tehdä selvää kansasta. Maiden välisiä rajoja yritetään häivyttää, kansoja köyhdyttää.

• gjgfkfgkfk
        lcoclclc kirjoitti:

Sun teksti oli sekavaa horinaa, tuskin itekkään tiedät mitä puhut. Mutta jos nyt tartutaan tuohon alkuun, niin missäänhän ei sanota ulkomaalaisten rikastuttavan kulttuuriamme, se on hommafoorumin oma keksintö.

Olisit opiskellut yhetiskuntapolitiikkaa niin ymmärtäisit lukemasi.

• gjgfkfgkfk
        gjgfkfgkfk kirjoitti:

Olisit opiskellut yhetiskuntapolitiikkaa niin ymmärtäisit lukemasi.

Siis yhteiskuntapolitiikkaa, harmillinen näpyttelyvirhe, ei kirjoitusvirhe.

• sdfsdf111

kansalaisuus tarkoittaa että on oikeus muuttaa maahan.
      Jos lapsesi muuttaa suomeen opiskelemaan, ei hän saa opintotukea. Jos hän muuttaa suomeen asumaan ja tekemään tyotä ja sitten opiskelee, niin silloin saa.
      Muuten hän on samassa asemassa kuin ulkomaalainen. Kaikki perustuu siihen missä sinulla on kotikunta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe