suojelukoirat

kait1

onko akitat suojelu koiria ja nyt puhun akita inusta enkä amerikan akitasta, haluan koiran joka kykenee puolustamaan. ja olen joka tapauksessa sellaisen ottamassa, mutta olis kiva tietää onko ne suojelevaisia? :)

9

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siellähän sitä toitotetaan jokaisessa rotukuvauksessa: ei suositeltava ensimmäiseksi roduksi.

      Tämä suomi24.fi-palsta ei kyllä ole mikään varmin foorumi tutkia jonkun rodun ominaisuuksia.

      • kait1

        se ei ole ensimmänen koirani minulla on ollut amerikan akita, alaskanmalamuutti ja seefferin ja rottweilerin sekoitus


    • Eiköhän se ole

      japanissa metsästykseen käytetty rotu. Ja kyllä ne puolustautumaan kykenevät ja ensimmäisen koiran omistajana varmasti tekevätkin niin. Pahassa tapauksessa puolutautuvat jopa sinua vastaan, joten neuvoisin jättämään väliin. Saat turhia hankaluuksia.

      Suojelukoiria ne eivät kyllä missään tapauksessa ole. Siihen ne ovat aivan liian haluttomia miellyttämään sinua millään tavalla. Suojelukoiralta edellytetään että ovat käskytettävissä kiinni ja irti. Akitat taas ovat varmasti käskytettävissä kiinni mutta eivät irti. Eivätkä välttämättä odota käskyäsi käydä kiinni vaan tekee sen oma-aloitteisesti ja ilman näkyvää syytä tai ennakkovaroitusta. Kuten mahdollisesti tuolla yleistä-osiolla puheena olevassa hessu-koiran surullisessa tapauksessa on käynyt.

      Jos olet akitaa ottamassa "joka tapauksessa", niin pidä huoli siitä että vastuuvakuutuksesi on kunnossa. Samoin pidä huoli varusteiden kunnosta ja että itseltäsi löytyy habaa ja henkistä kanttia elää sen kanssa seuraavat kymmenen-viisitoista vuotta. Se riittääkö nuo siihen ettet tarvitse vakuutustasi käyttää korvauksiin, sen tietää vain isäntämme yläkerrassa.

    • rananannannaa1

      Vakuutukset on myös käteviä siinä vaiheessa, kun "suojelukoulutettu" akitasi säntää puolustamaan sinua siltä pahalta mieheltä, jonka toit eräänä yönä baarista kotiin. Ei omistaja näytä olevan tyypistä niin pahoillaan, mutta koira kuitenkin katsoi parhaaksi ottaa oikeuden omiin tassuihinsa niillä keinoilla, jotka sille on opetettu.

      On siinä sitten selittelemistä terveyskeskuksen päivystäjille ja myöhemmin iltapäivälehdille.

      Ei ole tarkoitus olla ilkeä, mutta kannattaa nyt kuitenkin miettiä niitä muitakin rotuja

      • kait1

        ja en ole kouluttamassa siitä mitään suojelukoiraa vaan tarkoitin että jos joku hyypiö tuolla tulisi vastaan niin suojeleeko se


      • Minä puolustan koira
        kait1 kirjoitti:

        ja en ole kouluttamassa siitä mitään suojelukoiraa vaan tarkoitin että jos joku hyypiö tuolla tulisi vastaan niin suojeleeko se

        Kuuleppa nyt, itsellä menossa koirat neljä ja viisi. Kaikki koirat suojelevat tarpeen tullen. Hommaa keskikokoinen snautseri, luotettava, uskollinen. Tosin se pitää osata oikein kouluttaa ja saat ikuisen ystävän. Ja onpa myös jäntevyyttä ja voimaa. Tutustu rotuun, Miksi haluat välttämättä koiraa, joka on mahdollisimman epässosiaalinen toisiin koiriin nähden. Jos siis haluat koiran, joka ei tule toimeen muiden koirien kanssa, niin ok. Hyvin ja tietty oikein koulutettu koira, joka on tasapainoinen luonteeltaan kyllä puolustaa sinua, jos tarvetta on.


      • kait1
        Minä puolustan koira kirjoitti:

        Kuuleppa nyt, itsellä menossa koirat neljä ja viisi. Kaikki koirat suojelevat tarpeen tullen. Hommaa keskikokoinen snautseri, luotettava, uskollinen. Tosin se pitää osata oikein kouluttaa ja saat ikuisen ystävän. Ja onpa myös jäntevyyttä ja voimaa. Tutustu rotuun, Miksi haluat välttämättä koiraa, joka on mahdollisimman epässosiaalinen toisiin koiriin nähden. Jos siis haluat koiran, joka ei tule toimeen muiden koirien kanssa, niin ok. Hyvin ja tietty oikein koulutettu koira, joka on tasapainoinen luonteeltaan kyllä puolustaa sinua, jos tarvetta on.

        voisin kyllä harkita keskikokoista snautseria, tutullani oli ennen sellainen ja se oli mukava koira täytyy katsoa lisää infoa noista snautsereista :)


    • Hmm MM

      Missä kyseiset koirat, joita väität sinulla olleen, ovat nyt?

      • kait1

        amerikan akita minulla oli lapsena viisivuotiaana ja enkä minä sitä kouluttanut vaan isäni ja sitten meille tuli kun olin neljätoista alaskanmalamuutti ja kun muutin omaan kotiini oltin kaksikymmentä vuotiaana sen rottis seefferi sekoituksen ja en ole ihan varma olenko sitä akitaa ottamassa, mietin vielä muitakin rotuja :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe