Sorruin viiltelemään...

mitämätein?

Nii..mä nyt sitte sorruin, tuntu vaa niin pahalta ja oli sopivasti sakset käden ulottuvilla. Nyt mun vasenta käsivartta koristaa n. 15viiltoa ja parista tulee verta. Mua vaan pelottaa ja ahdistaa Tää mun elämä, oon monta kertaa jo meinannu viillellä mut en oo uskaltanu koskaa. Nyt mä sen sitte tein..aattelin vaan jakaa tän teijän kanssa, täällä kun jotkut ihmiset oikeesti ymmärtää..

30

2676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellaaa

      tiiän miltä susta tuntuu! ootko tyttö vai poika? haluutko puhuu jossain:)?

    • .:.:.:.:.:.:.:.:.:.

      Minulla on pyörinyt ajatukset viiltelystä, mutta en ole yrittänyt. Onneksi. Oletko kuinka masentunut, vaiko ahdistunut? Onko sinulla kavereita? Jos joku huomaa ne arvet, niin saattaa olla selittämistä. Pystytkö purkamaan tunteitasi muulla tavalla kuin viiltelyllä? Hyvä, että pystyit kertomaan tunteistasi edes täällä. :)

    • BeStrongForMe

      Mä oon jo monesti irroittanut teroittimesta terän ja pitänyt sitä siinä käsivarrella. Mä tärisin, ja mietin, et oonko oikeesti tän arvonen? Hyödynkö tästä jotenkin? Onko mulla asiat oikeesti näin huonosti? Otin sen nopeesti pois mun kädeltä, heitin sen terän nopeesti pöytälaatikkoon ja menin nukkumaan. Itkin koko sen yön. Aamulla oli jo kuitenkin parempi fiilis (: Tsemppiä sulle!

      • Paskavitun06

        ”BeSteongForMe” mä jotenkin ihailen sua, mäki oon irrottanu monesti terottimesta terän, kädet tärisi ja... Terä painautu ihoon. Uudestaan ja uudestaan.. Mä en pystyis tohon ;(( Sittehä siinä semmoset 80 (?) viiltoo on yön aikana ilmestyny, että siinä sitä selitellessä :)


    • mitämätein?

      Oon tyttö. Ja siis on mulla kavereita ja kouluski menee ihan semihyvin, päällisin puolin kaikki näyttäis olevan hyvin, mut ei oo.. Ekaks Yks tyyppi josta Tykkäsin toooosi paljo, sano mua viime viikolla rumaks ja tyhmäks, joten sinne meni ne vähäisetkin itsetunnon rippeet. Ja entiiä miten mä voisin purkaa näitä mun ajatuksia ja muita, päiväkirjaan ehkä mut ensitte tiiä... Mut en oo nyt viiltäny uudestaan..vielä. Ja ku mua ärsyttää joskus tää elämä ja aattelen vaa että mitähä mä täälläki teen? mut sitte jotenki aina onnistun syrjäyttään itsetuhoset ajatukset (thankgod). Mut silti, emmä jaksa, ku tulee semmosia "masennusaaltoja" aina välillä ja tekis vaa mieli jäädä kotiin itkemään. Alkava anoreksian tyyline juttu on kans meneillää, tiiän ite että Se on tosihuonojuttu mut emmä vaan pysty lopettaan sitä kalorien laskentaa ja painon tarkkailua:-(

      • kauansittenkuollut

        Lopeta toi arastava anoreksia viel kun voit ! Mua vituttaa ku nykyää jokasella on pakko olla ongelmii niit oikee kaivataa ja jos jollai on just tyylii joku syömishäiriö niin ihmiset pitää sitå vaan tosi coolina juttuna, mut sitä se EI todellakaa oo. Mä myydän hanki apuu viel ku siit on apuu


      • anonyymi16

        Aijjaaha, rupesit viiltelee ku poika vähä nimitteli? Tiiätkö et täällä monella on asiat paljon huonommin .. Oon 14v tyttö, ku olin vitosella/kutosella kaikki kaverit hylkäs ilman syytä ja jäin yksin, en vielä ruvennu viiltelee vaa mätänin hiljaksee sisältäpäi, isä kuoli, jouduin laitokseen ja itkin/itken vieläki itteni uneen ja muutaman kerran oon miettiny itsemurhaa .. Silti oon päässy yli viiltelystä, ainaki melkein. Se on vaa päänsisällä mikä siihe saa ryhtymään, ei kannata dramatisoida vielä tuossa vaiheessa


      • anonyymi16

        Unohdimpa mainita että tuut kyllä katumaan, itellä reisi aika pahoilla arvilla jotka ei varmaa koskaa tuu lähtemää, en enää pysty käyttämää shortseja enkä lyhythihasia ku kädenki jäljet näkyy


      • Anonyymi
        anonyymi16 kirjoitti:

        Aijjaaha, rupesit viiltelee ku poika vähä nimitteli? Tiiätkö et täällä monella on asiat paljon huonommin .. Oon 14v tyttö, ku olin vitosella/kutosella kaikki kaverit hylkäs ilman syytä ja jäin yksin, en vielä ruvennu viiltelee vaa mätänin hiljaksee sisältäpäi, isä kuoli, jouduin laitokseen ja itkin/itken vieläki itteni uneen ja muutaman kerran oon miettiny itsemurhaa .. Silti oon päässy yli viiltelystä, ainaki melkein. Se on vaa päänsisällä mikä siihe saa ryhtymään, ei kannata dramatisoida vielä tuossa vaiheessa

        Säälittävää että vähättelet toisen huolia lopeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälittävää että vähättelet toisen huolia lopeta.

        Vastasit kommenttiin vuodelta 2016.
        Hieman myöhässä häntä käskytät. Jos sinä lopettasit tällaisen turhailun? Miksi tämä(kin) keskustelu vain tämän takia piti nostaa haudasta? Tuskin tästä monelle ainakaan hyvää oloa tulee.


    • Hjjjjjjjkeij

      Retard

    • Moi Mitämätein!

      Viiltely kertoo aina siitä, että ihmisellä on jostain syystä paha olo eikä hän oikein tiedä miten sitä pahaa oloaan käsittelisi, kuten itsekin sanot ettet oikein tiedä miten purkaa ajatuksiasi. Itsensä satuttaminen viiltelemällä ei kuitenkaan vie sitä pahaa oloa pois, koska silloin ei käsittele niitä asioita mistä se paha olo johtuu.

      Parempi vaihtoehto olisi esimerkiksi se päiväkirjan kirjoittaminen tai se, että puhut jonkun ihmisen kanssa. Se ihminen voi olla kaveri tai joku aikuinen jonka koet turvalliseksi. Omille vanhemmille kannattaa myös kertoa, jos tuntuu siltä ettei mistään tule mitään. Koulun terveydenhoitajan tai kuraattorin kanssa voi aina jutella. Heiltä voisit saada apua myös tuohon painosi tarkkailemiseen.

      Uskon, että kun otat asian rohkeasti puheeksi, niin löytyy keino, joka on oman hyvinvointisi kannalta parempi kuin tuo viiltely. On hienoa, että tiedostat mistä paha olosi johtuu ja pyrit olemaan viiltelemättä. Toivon, että se onnistuu jatkossakin. Hae rohkeasti apua itsellesi.

      Voimia syksyyn.

      T:NettiSaapas
      Marika Espoosta

    • moikka.hei

      Ite viiltelin pari vuotta sitte aika paljonki, olin sillon tosi masentunu ja meinasin tehä itsarin... jäin tavallaan koukkuun viiltelyyn....viiltelyy ei koskaan kannata alottaa koska siitä ei pääse koskaan kunnolla irti, mä onnistuin lopettaa sillon, mut se on alkanu taas uudestaa muutama kuukausi sitte

    • jarkko746257

      Mä oon 23-vuotias mies ja oon viillellyt koko ikäni. Rinnoissa käsissä ja jaloissa yhteensä yli 400 arpea viimeseltä kymmeneltä vuodelta. Oon joka kerta päättänyt että ei ikinä enää vaikka tuntuis kuinka paskalta, mutta eipä ole edellisestä kerrastakaan pitkä aika. Ja mun viiltely on välillä aika rankkaa, parhaillaa ommeltu vasempaan käteen 39 tikkiä kerralla.
      Haluisin lopettaa mutten pysty. Mun kädet näyttää kauheelta ja muutenki vielä normiviiltelya "epänormaalimpaa" että tämmönen aikunen mies tekee sitä ja saan kuulla siitä aika paljon. Ei ole kivaa ei.
      Mutta on se pelastanut mut pari kertaa ihan varmasti joltain vielä rajummalta ratkasulta.

      Toivottavasti AP keksit jonkun muun tavan siirtää ahdistusta ja muuta paskaa. Omalta osaltani on toivo oikeestaan mennyt.

    • ...mmm

      Ite en oo viillelly mut silleen nipistelly et lähtee nahkat...Mä en ees tiiä mistä se johtuu varmaa siitä ku yks poika josta oikeesti välitän nii sano mua läskiks..Mut en mä haluis nipistellä ihteeni sen pojan takia...enkä mä voi puhua tästä kellekkää..Ja mulle on tullu sellanen tunne et en jotenki riitä kellekkää jote oon ruvennu laskee kaloreita

    • mävaa.

      mäki viiltelin enne, mut en mitenkää pahasti, silleen et se tuntu ja jäi jäljet mut ikää ei kauheest vert tullu,, kadun sitä, ko nyt mul on jääny siit käsiin tummat jäljet mitkä ei koskaa lähe pois,, en ees tiiä kunnol minkä takii viiltelin, ajattelin vaa et mua ahdisti vitust, ko joku syyhä siihe piti keksii ku kaverit rupes kysyy.... mut pointti ny oli et ei kannata viillel, jollai se toisaalt voi sit estää tekemäst sitä isompaa virhet mut sul jää ainiaa ne arvet käsii joit sä sit vanhan katot ja muistelet et miksi....

    • Katuva

      Mä tiedän miltä susta tuntuu, mut mitä ikinä teetkin yritä olla viiltelemättä uudelleen. Älä anna ittes jäädä siihen koukkuun, koska siitä ei pääse helposti irti. Oon yrittäny ite pitää ne terät pois iholta ajattelemalla, etten haluu arpia, mut sitte rupeen ajattelee et mitä vitun väliä, niitä arpia on jo muutenkin kädet täynnä.... Älä vaan jatka koska se ei auta sua yhtään!!! Sä vaan vanhempana katot arpias ja mietit et miks sä teit sitä. Ja arvaa mitä: sä et keksi syytä!

    • JJJ,hn

      Mua välil ahdistaa, ja jotkut haukkuu mua läskiks, vaik yritän kuntoilla, ja syön jotain vaan 2 leipää päiväs..
      Viiltelen kun mua ahdistaa, enen halusin tappa itteni, mut nyt oon tavannu kivan tyypin, ni en haluu enää viillellä, mut mua ahistaa, ja joudun syömään lääkkeit masennukseen, ja ahdistukeen, ja en oikein pysty nukkuukkaan, ni joudun unilääkkeit ottaa..

      Kyl tiän, että mun pitäs lopettaa, mutta tavallaan ooon koukus viiltelyyn.
      mul käsis ja jalois arpia, ja viiltelen johonkin völiin mis enää vapaata tilaa..
      tarttisin jotain apuu, mut mun ikäsen vaikeeta himas.. faija kuoli, ja mutsi dokaa..
      oon siis 14v.
      parempi olis kun joku hakis mut vittuun, tai jotain... eitää täälläkään auta keskustella, kun kukaan ei ymmärrä...

      • Fox6995035g4534535

        ok no ymmärrän sun kannattas nyt vaa olla rohkee ja sanoo niille jotka haukkuu sua nii sanoniille äläkä välitä niistä kyllä kaikki järhestyy mulla ei oo ollu perhettä ei ketää paitsi koira johon oon kiintynyt mun vanhemmat kuoli onnetto muudes 14vuotta sitten oon nyt 20v ja mä silti uskon että kaikki vielä kään tyy paremmin ja koita jaksaa mieti mitä kaikkee hyvää sulle on tapahtunut kaikki menee ihan hyvin


    • Fox6995035g4534535

      Tiedän ton jutun ite en ole ollut tilanteessa mutta mun kaveri on oon yrittäny auttaa sitä mut se
      on tosi pahasti masen tunut ja se on kamalaa kattoo sitä kun se on niin surullinen ja muuta se sillä on ollu perhe väki valtaa en enää tiiä mitä mun pitäs tehä se on yrittäny kahesti itse murhaa mut onneks se on elossa mut silti oiskiva jos seillä menis kaikki hyvin sitä on kiusattu 12 vuotta en enää tiiä mitä mä teen.

    • Hertta345

      Ymmärrän sua oikeesti. Mäki viiltelen , karkailen ja oon ollu poliisin kanssa tekemisissä 5 kertaa. Oon 12 v tyttö. Mull on selkeä masennus ja oon arki päivät osastolla . pääsen osastolta yöksi kotiin mutta yks viikonloppu piti olla suljetulla osastolla. :( varo mitä teet. Sun pitää jutella jonkun kaa. Se auttaa varmasti. Voit jutella myös jossai yksin. Mä en halua puhua hoitajille tai poliisille... Mutta. Tätä elämä on. Voimia sinulle✌

    • HK-lenkkiä

      Mulla oli ihan sama juttu. Lankesin ihan arvaamatta yks perjantai-ilta viiltelee mun leipäveitsellä. Olin just terottanu sen sikateräväks. Sitten se sattui. Olin just ottanu parsakaalin leikkuupöydälle ja hirveessä hurmiossa aloin mäiskyttää veistä vasten leikkuulautaa. Hupsista kupsis! Peukku halus ihan ehottomasti viilettää voimalla laskeutuvan terän alle, vaikkei sillä ollu mitään aikomusta päätyä giljotiiniin. No tulihan siitä sotku, kun verta lensi joka paikkaan, kun paniikissa huidoin räpylää keittiön ilmatilassa. Tuli muuten aika makee raidoitus kaapin oviin, lattiamatolle ja kettiön pöydälle. Hetken ihan inspiroiduin väriskaalasta ja sommitelmasta. Okei se on VERTA! Tajusin hetken päästä etsii laastarii, eikun sideharsoo, eikun painesidettä. Naama meinaan alkoi olla jo aika kalpea veren hukasta. No löytyhän se T-paita peukun ympärille ja sitten sairaalaan.

      • Annukka18

        Hei tosi ekstriimii!

        Voimia myös sulle, jos oot vielä hengissä. Sori oothan sä vielä ,,, elossa?


      • HK-lenkkiä

        Hei kulti! Oon mie elossa, vaikka tipalla oli ku naapurin likalla.

        Ihan karmee loppu. Mun just uusi Cheekin logolla painettu T-paita meni energiajätteisiin. Niin kai se veri on jotain energiaa, siksi pistin paitulin tohon 'energiajäte' kaatislootaan. Minä kun oon aika vihree kuiteskii.


    • ymmärrätenemmän

      Sinun ei tarvitse tehdä enää niin. Maailma on loputon.

    • Kaappiviiltelijä

      Käykää pliis lukemassa (jos siis vaan yhtään ketään kiinnostaa XD) tuo kirjoittamani teksti "viiltely viiltelijän silmin" samalla nimimerkillä kuin tämäkin viesti

    • sortunut

      Viiltely on erikoinen tapa pyytää apua. Toivottavasti viiltelysi näkee joku joka osaa auttaa. Ymmärräthän, että viiltely ei lopu viiltelemällä, jotain muuta on tehtävä vaikka se ei ole helppoa.

    • Kerta ei tapa kunhan et jatka missään nimessä. Jaksamisia sulle.

    • Tiiänkylläfffiå

      Ite oon 11v ja rikoksia ja viiltelyä on tullu tehtyä (en oo jääny poliisille kiinni) Mutta kauhea masennus... Koulusta johtuen ja kaikkea :(
      Pahimmat ajat taitaa olla ohi... Nykyää asun tampereella, mutta ennen nokialla ja sie kuuluin johonki jengiin ja sie oli kauheeta Tappelua ja muuta.
      Nykyää on vie vähä kaikkee... ku joku rupee vittuilee ni mun nyrkki heiluu ja kovaa :( EN VOI SILLE MITÄÄ!

    • LOLLOL

      Ite oon 13v tyttö, ja kohtelen itteeni mitwn kohtelen. Ihan siis jörkyttävästi. Sillä haukun, lyön, puren ja viiltelen itteeni. Onneks näitä ei oo viel saatu selville,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe