http://keskustelu.suomi24.fi/node/11822375
Tässä ketjussa väitetään että sellaista olisi olemassa. Ikinä en ole moisesta kuullut, eikä ole tullut mieleenkään hakea. Onko semmoinen?
Kela-korvausta silmälaseista?
6
1055
Vastaukset
- 20+14
kyllä joskus vuonna 1 tai 2 on saanut silmälaseista jonkin verran korvausta, se oli silloin kun sai myös käsikauppa lääkkeistä apteekkikuittia vastaan verotuksessa vähennystä.... työpaikkojen sairauskassat korvaa kukin sopimuksensa mukaan... minä sain joka toinen vuosi täysin korvatut lasit.
- Byro B
Iäkäs äitini sai kaihilaseistaa korvausta siten, ett itse piti maksaa 500mk ja ne linssit maksoi silloin ehkä 2000mk. Se oli joskus 70- ja 80-luvun vaihteen tienoilla.
Silmälääkärikäynnistä Kela korvaa jotain nykyäänkin. Sossu voi maksaa jotain silmälaseista. Alaikäiset saivat kunnassani yhden silmälääkärikäynnin muutama vuosi sitten, mutta lasit maksettiin kokonaan itse.
Olisiko kelalla jokin invalidikorvaus, jos on kovin huono näkö ja lasit ovat todella tarpeelliset ja kalliit? - 4+7
80-luvulla oli invalidihuolto, josta sai ne kulut mitä kela ei korvannut, ei taida olla enää.Puolisoni selkäleikkauksen jälkeisiä kuluja korvasi täysimääräisesti, ne kelan korvaamatta jääneet osuudet siis.En usko että on enää koko systeemiä edes olemassa.
- kymppiplus
Mulla työnantaja kustantaa lasit joka toinen vuosi, perustuu työehtosopimukseen. Tsekkaa sinäkin omasi. Hölmöä maksaa itse kalliita laseja.
- 5+5
eipä kustanna muuten paitsi jos tarvit työssäsi suojalaseja jatkuvasti.Sellaisella työpaikalla missä on sairauskassa saat ne suojalasit ilman mitään eri koukeroita oman näkökykysi mukaan niin usein kun tarvit ja 'siviililasit' saat kerran 2 v.
- hyvinharv
Ei korvaa Kela likinäköisen laseja eikä ole korvannut ennenkään paitsi erittäin voimakkaat lasit yli 10 miinusta. Optikko tietää neuvoa, jos mahdollisuus korvaukseen on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821349Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661134Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071126Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1811094Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103973Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68896Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125840Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123768- 77745