Katsokaa tätä eksyttäjien määrää!

Yu.

218

465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus asiast

elät harhoissa. kristinusko on valhetta. se on tarusto. ei se ole eksymistä kun on siitä erossa. sinä olet eksyksissä poika kun uskot kristinuskoon

• Yu.

Atte.Kaappiin siitä homostelemaan!

• YU. Tuohan oli aivan Jeesuksen mukaista, vaikka ei tietenkään Paavalin.

Jeesus sanoi, että kaikki saavat tulla hänen tykönsä. Siis saa varmaan tulla kirkkoonkin. Tosin Jeesus oli juutalainen, Paavali taas perusti kristinuskon.

• foksmalder
        Yu. kirjoitti:

Taas tosiuskovain puu tuottaa happamia hedelmiä.

• tuhkelonka
        helsinkijokkeri kirjoitti:

YU. Tuohan oli aivan Jeesuksen mukaista, vaikka ei tietenkään Paavalin.

Jeesus sanoi, että kaikki saavat tulla hänen tykönsä. Siis saa varmaan tulla kirkkoonkin. Tosin Jeesus oli juutalainen, Paavali taas perusti kristinuskon.

hesari jukuri!

Sanos ketä ne olivat, joita Jeesus sanoi " avioon (perinteiseen ) kelpaamattoimiksi?
        Etei vaan,,,,! Sanos muuta!

• helsinkijokkeri
        tuhkelonka kirjoitti:

hesari jukuri!

Sanos ketä ne olivat, joita Jeesus sanoi " avioon (perinteiseen ) kelpaamattoimiksi?
        Etei vaan,,,,! Sanos muuta!

"Jotka ovat syntymästään avioon kelpaamattomia, joista ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja jotka ovat taivasten valtakunnan tähden tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itselleen sovittaa, niin sovittakoon".

Jeesus antoi vapauden jokaiselle pitää itseään avioon sopivana. Mutta tarkoitat varmaan jotain toista kuin Jeesusta?

• tuhkelonka

"Jotka ovat syntymästään avioon kelpaamattomia, joista ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja jotka ovat taivasten valtakunnan tähden tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itselleen sovittaa, niin sovittakoon".

Jeesus antoi vapauden jokaiselle pitää itseään avioon sopivana. Mutta tarkoitat varmaan jotain toista kuin Jeesusta?

helsinkijokkeri!

Suomennetaan nyt vähän - olin kyllä turhan mystinen! Eikö perinteiseen juutalais-kristilliseen heteroavioliittoon kelpaamaton voi - tuon ajan käsityksen mukaan - olla homo?!!

Ja ei tuomion sanaa tähän suuntaan, vaan kuivakko toteamus, että näinkin on.
        Homouden praktiikasta ei mitään mainintaa, ei viittausta hel-vettiin, eikä taivaaseen.

• tuhkelonka kirjoitti:

helsinkijokkeri!

Suomennetaan nyt vähän - olin kyllä turhan mystinen! Eikö perinteiseen juutalais-kristilliseen heteroavioliittoon kelpaamaton voi - tuon ajan käsityksen mukaan - olla homo?!!

Ja ei tuomion sanaa tähän suuntaan, vaan kuivakko toteamus, että näinkin on.
        Homouden praktiikasta ei mitään mainintaa, ei viittausta hel-vettiin, eikä taivaaseen.

No en tarkkaan tiedä mitä 2000 vuotta sitten ajateltiin 4000 km:n päässä täältä. Mutta Tel Aviv on nykyään homojen keskus.

Homot ovat olleet ja ovat sylkykuppeja, mutta eivät he itse pidä itseään avioon kelpaamattomina. Siksi kai jo ainakin 15 maassa homot ovat avioon menneetkin. Ja siksi kai Daavid ja Joonatankin solmivat liiton keskinäisen rakkautensa tähden.

• theban pyhä joukko

No en tarkkaan tiedä mitä 2000 vuotta sitten ajateltiin 4000 km:n päässä täältä. Mutta Tel Aviv on nykyään homojen keskus.

Homot ovat olleet ja ovat sylkykuppeja, mutta eivät he itse pidä itseään avioon kelpaamattomina. Siksi kai jo ainakin 15 maassa homot ovat avioon menneetkin. Ja siksi kai Daavid ja Joonatankin solmivat liiton keskinäisen rakkautensa tähden.

Kovaa on tämä homojen mustamaalaus vaikka Theban pyhän joukon homosoturit olivat Theban kaupungin eliitti joukot, jotka jopa murskasivat taistelukentälle Spartalaisten kuninkaan eliittikaarin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sacred_Band_of_Thebes

nämä homosoturit olivat spartalaisiakin kovempia. He eivät ikinä paenneet eivätkä antautuneet viimeisessa taistelussaan Theban Pyhän joukon soturit kuolivat viimeiseen mieheen.

Siinäpä onkin homojen arvostelijoille miettimistä... Miten kova juttu miesten välinen rakkaus on.

• tuhkelonka

helsinkijokkeri!

Jeesus ei tuominnut homoja - ei tässäkään tilanteessa, eikä missään muussakaan.

Enkä suinkaan väitä, ettäkö homot olisivat avioon kelpaamattomia. Tehkööt miten tahansa, heidän päätöstään on syytä kunnioittaa,

Israelissa on iso ongelma myös itäprostituution ja naiskaupan suhteen.

• Yu. kirjoitti:

Yu.

>>>Atte. Kaappiin siitä homostelemaan!

• 7777
        Yu. kirjoitti:

hyvä yu. ei pitäis ajella kiellettyyn ajosuuntaan parisuhteessakaan

• Hmmm
        Yu. kirjoitti:

Nimilistassa lukee:
        Vilppu Huomo, pastori

Tuota, ei kai tuossa sukunimessä vain ole kirjoitusvirhettä?

• Nauti elämästä...

• Raamattu = Satukirja
        Yu. kirjoitti:

Voi helvetin ääliö...ei taida urpo osata lukea tai on kuuro sokea, kun ei ole kuulut niistä homo-pedari papeista, mitä tais olla aika monta. Kristitty.Kirkkoon siitä homostelemaan pedari pappien kaa!äkkiä antamaan kirkolle ne kaikki teidän rahat että papit ja muut korruptoituneet kristin-uskon tekaisijat saa elää teidän rahoilla.

• Arvidsson
        Raamattu = Satukirja kirjoitti:

Voi helvetin ääliö...ei taida urpo osata lukea tai on kuuro sokea, kun ei ole kuulut niistä homo-pedari papeista, mitä tais olla aika monta. Kristitty.Kirkkoon siitä homostelemaan pedari pappien kaa!äkkiä antamaan kirkolle ne kaikki teidän rahat että papit ja muut korruptoituneet kristin-uskon tekaisijat saa elää teidän rahoilla.

Muistetaan: "Harhaoppista ihmistä karta, varoittaessasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominut". Tiit. 3:10-11.

• Minä em

Kaikki eivät eksy, mutta monia se eksyttää kun eksyttää " jos mahdollista uskoviakin." Kun valhettta aikansa jauhaa totuutena niin se menee läpi kuten natsisaksassa ( natsGOMERISSA). Sitten kun natsien kannattajille selvisi seuraukset mm. keskitysleireillä käytiin Saksan maan kyläläisille esittelemässä kuolleita keskitysleirien vankeja niin kyllä siinä silmät heiltä kostuivat.

Nyt gomerilaiset ( saksalaiset ) ovat sitten osaltaan perkeleellishenkisesti painostamassa Israelia toimimaan omassa maassaan YK:n tahdon mukaan, joka taas kumartaa muslimien öljyvarantoja. Jos nyt Israelista löytyneet luonnonvarat alkavat tuottamaan hyvää tuottoa niin on lähelläaikajolloin Googin sodalle on saalispöytä katettu.

Ei homostelulle!

• 7777

david wilkerson ennusti asiat jo 1973 , lue näky nyt/david wilkerson. eksyttäjät kyllä löytävät muutkin kuin luterilaiset joten seurataan tilannetta..

• Yu.

Omistan ko. kirjan.Monet,hyvin monet kirjan ennustuksista toteutuneet näinä aikoina.Varsinkin homoliikkeen voimakas esiinmarssi,ja se,kuinka kirkko toivottaa heidät tervetulleiksi.

• Minä em.

Sanatarkasti toteutuneet ja se vavahduttaa kun ymmärtää kuinka konservatiivinen kirkko oli vuonna 1973.

Kun kirja oli valmis ja se haluttiin julkaista niin aikalaiset eivät uskoneet, että kirjassa esitetyt profetiat voisivat toteutua vaikkapa papiston homosteluun suhtautumisen valheellisuudessa. Siksi Wilkerson joutui kustantamaan kirjan itse.

Todella räikeää valhetta homostelun väittäminen synnittömäksi, Jumalalle se on kauhistus , niin räikeää valhetta että itse ihmettelen ihan oikeasti: mityen kukaan voi eksyä tämän räikeyden ymmärtäessään? Mutta näin se vaan menee kuten Raamattu lopun ajoista kertoo.

Niin, kauhistus Jumalalle kun miehet keskenään paneskelevat ja sitten papit tuumivat: pyydetäänpä Isältä siunausta homosteluliitoille. Huh huh!

• tuhkelonka
        Minä em. kirjoitti:

Sanatarkasti toteutuneet ja se vavahduttaa kun ymmärtää kuinka konservatiivinen kirkko oli vuonna 1973.

Kun kirja oli valmis ja se haluttiin julkaista niin aikalaiset eivät uskoneet, että kirjassa esitetyt profetiat voisivat toteutua vaikkapa papiston homosteluun suhtautumisen valheellisuudessa. Siksi Wilkerson joutui kustantamaan kirjan itse.

Todella räikeää valhetta homostelun väittäminen synnittömäksi, Jumalalle se on kauhistus , niin räikeää valhetta että itse ihmettelen ihan oikeasti: mityen kukaan voi eksyä tämän räikeyden ymmärtäessään? Mutta näin se vaan menee kuten Raamattu lopun ajoista kertoo.

Niin, kauhistus Jumalalle kun miehet keskenään paneskelevat ja sitten papit tuumivat: pyydetäänpä Isältä siunausta homosteluliitoille. Huh huh!

minä EN!

On se muuten kummaa, tämä jenkkien wilkersonien toiminta! Homot nähdään ja lesbot, muttei sitä räikeää eriarvoistumisen ja ahneuden trendiä, mikä on jenkkiläisyyttä tänään. Ääriuskonnolliset ryhmät syventävät rotuerottelua m.m. väittämällä tummasta presidentistään syvästi halventavia asioita, ylimmän johdoin sotkeutessa laittomiin sotiin ja vallasta syrjäyttämisiin silloin, kun naama ei miellytä. Ennustiko W, että USA alentuisi niin alhaiseen tekoon, kuin tirkistelevä finninaama, että vakoilisi lähes koko maailmaa? Ennustiko kuka, että USA on kuvatus, joka elää täydellisesti lainarahalla ja kun ja jos velkaa aletaan periä, edessä on tosi Baabelin häviö, jolloin kapitalisti valittaa useillakin rannoilla, että voi, voi, kun ei enää kauppaa käydä. Finanssimarkkinat oivat romahtaneet,
        Kun nyt ajetaan lakia, jolloin köyhän ei tarvitsisi kuolla hoidon puutteessa katuojaan, niin juuri se rikas fundisylimystö vastustaa asiaa, pitäen sitä kommunistisena!!

• Minä em. kirjoitti:

MINÄEM. Homostelu ei ole syntiä edes Raamatun mukaan; vain miesten kanssa makaaminen on. Sitä tekee ukkomiehetkin. Et taida tietää Jumalan ajatuksia lainkaan, ja vielä vähemmän Jeesuksen. Onko sulla edes Raamattua käytösssäsi?

• etkö jymmärrä

MINÄEM. Homostelu ei ole syntiä edes Raamatun mukaan; vain miesten kanssa makaaminen on. Sitä tekee ukkomiehetkin. Et taida tietää Jumalan ajatuksia lainkaan, ja vielä vähemmän Jeesuksen. Onko sulla edes Raamattua käytösssäsi?

miesten kanssa makaaminen ≈ homostelua.

Ja homothan makaavat toistensa kanssa, ei sunkaan ne naisten kanssa makaa! Ja vaikka sinä et makaisi niin valtaosa homomiehistä makaa toistensa kanssa. Joten katsohan tosiasioita silmiin.

• tuhkelonka
        etkö jymmärrä kirjoitti:

Ja homothan makaavat toistensa kanssa, ei sunkaan ne naisten kanssa makaa! Ja vaikka sinä et makaisi niin valtaosa homomiehistä makaa toistensa kanssa. Joten katsohan tosiasioita silmiin.

ymmärrys hoi!

Jotta voisi "maata kuin naisen kanssa maataan", pitää olla käytössä ne naisten vehkeet!

• etkö jymmärrä kirjoitti:

No, ETKÖYMMÄRRÄ. Vaikka kukaan homo ei makaisi (kaikki homot eivät todellakaan tykkää siitä, kuten ei kaikki hetrotkaan tykkää siitä toisesta puolesta), niin homoille jäisi silti monta sataa syntien mahdollisuutta.

"Homostelua" on kaiketi se, mitä homot tekevät? Homot eivät ole niin yhdyntäkeskeisiä kuin heterot, joten homostelu on laajempi käsite.

• Homopoika2

No, ETKÖYMMÄRRÄ. Vaikka kukaan homo ei makaisi (kaikki homot eivät todellakaan tykkää siitä, kuten ei kaikki hetrotkaan tykkää siitä toisesta puolesta), niin homoille jäisi silti monta sataa syntien mahdollisuutta.

"Homostelua" on kaiketi se, mitä homot tekevät? Homot eivät ole niin yhdyntäkeskeisiä kuin heterot, joten homostelu on laajempi käsite.

""Homostelua" on kaiketi se, mitä homot tekevät? Homot eivät ole niin yhdyntäkeskeisiä kuin heterot, joten homostelu on laajempi käsite."

Minä olen aina tiennyt olevani homo, mutta en ole ikinä harrastanut seksiä en miehen, enkä naisen kanssa.

Seksi ei ole minulle kovinkaan tärkeä asia. Voisin toki kulkea tuputtamassa näkemystäni kaikille ja kovaan ääneen huutaa miten syntisiä kaikki seksiä harrastavat ovat, koska itselleni on helppoa olla harrastamatta seksiä. En ole kovinkaan seksuaalinen ihminen pidän kosketustakin monin tavoin vastenmielisenä asiana.

Näinhän täällä kaikki näyttävät tekevät huutavan koviten syytöksiä muita kohtaan niistä synneistä mihin itse eivät usko joutuvansa. Jumalako antai luvan syyttää vai annoitko sen itse itsellesi?

Itse en kylläkään tunnista itseäni noista syytöksistä missä sanotaan homot tuhoavat maailman perversioillaan kun en ole ikinä tässä elämässä sitä seksiä kenenkään kanssa harrastanut.

• etkö jymmärrä
        tuhkelonka kirjoitti:

ymmärrys hoi!

Jotta voisi "maata kuin naisen kanssa maataan", pitää olla käytössä ne naisten vehkeet!

Tais tulla tuhkelo lonkalta eli tuhkamuna?

Ei tarvitse, riittää kun harjoittaa seksuaalista toimintaa. Sitä tuo "maata kuin naisen kanssa maataan" tarkoittaa. Voi teitä te hyttysistä inisijät kun kamelit korskuttaa porstuassa..

• tuhkelonka
        etkö jymmärrä kirjoitti:

Tais tulla tuhkelo lonkalta eli tuhkamuna?

Ei tarvitse, riittää kun harjoittaa seksuaalista toimintaa. Sitä tuo "maata kuin naisen kanssa maataan" tarkoittaa. Voi teitä te hyttysistä inisijät kun kamelit korskuttaa porstuassa..

et siis ymmärrä!

Lue, niinkuin on kirjoitettu! Eikös sen näin pitäisi mennä? Eikä ´tulkitse , mitä syyhy käskee´!
        Eikös sitä jossain vanhassa raamatunkäännöksessä sanottu, että kaksi miestä makaa sängyssä, toinen otetaan...

• etkö jymmärrä
        tuhkelonka kirjoitti:

et siis ymmärrä!

Lue, niinkuin on kirjoitettu! Eikös sen näin pitäisi mennä? Eikä ´tulkitse , mitä syyhy käskee´!
        Eikös sitä jossain vanhassa raamatunkäännöksessä sanottu, että kaksi miestä makaa sängyssä, toinen otetaan...

"Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan." Miksi Jumala antaisi moisen kiellon, jos se merkitsisi pelkkää teknistä tapaa? Tottahan ihmisen Tekijä tietää millaisiksi ihmisensä loi. Tehän hulluja puhutte.

Alkukielessä ei painoteta miestä vaan siinä on maskuliinimuoto yleismerkityksessä: sinä yönä on kaksi yhdellä vuoteella, yksi otetaan ja toinen jätetään.

• Arvidsson
        Homopoika2 kirjoitti:

""Homostelua" on kaiketi se, mitä homot tekevät? Homot eivät ole niin yhdyntäkeskeisiä kuin heterot, joten homostelu on laajempi käsite."

Minä olen aina tiennyt olevani homo, mutta en ole ikinä harrastanut seksiä en miehen, enkä naisen kanssa.

Seksi ei ole minulle kovinkaan tärkeä asia. Voisin toki kulkea tuputtamassa näkemystäni kaikille ja kovaan ääneen huutaa miten syntisiä kaikki seksiä harrastavat ovat, koska itselleni on helppoa olla harrastamatta seksiä. En ole kovinkaan seksuaalinen ihminen pidän kosketustakin monin tavoin vastenmielisenä asiana.

Näinhän täällä kaikki näyttävät tekevät huutavan koviten syytöksiä muita kohtaan niistä synneistä mihin itse eivät usko joutuvansa. Jumalako antai luvan syyttää vai annoitko sen itse itsellesi?

Itse en kylläkään tunnista itseäni noista syytöksistä missä sanotaan homot tuhoavat maailman perversioillaan kun en ole ikinä tässä elämässä sitä seksiä kenenkään kanssa harrastanut.

Raamattu sanoo, etteivät . . . hekumoitsijat eikä . . . juomarit . . . eikä miehimykset . . . peri Jumalan valtakuntaa. Olen nähnyt entisiä juomaria, jotka ovat tulleet uskoon. He ovat tehneet parannuksen Herran avulla ja näin vapautuneet noista siteistä. He eivät kyllä voi kallistella pulloa, muuten entinen elämä palaa takaisin Joku voi olla homo, mutta hänen ei tule enää homostella, jos elää Raamatun ohjeiden mukaan.

Tiedän esim aviomiehiä, joiden vaimot eivät halua vaikka sairauden tähden elää yhdyselämää. Näiltä miehilta ovat nämä ilot päättyneet, eikä siihen ole kukaan kuollut.

Sana sanoo, että ihminen tekee syntiä, huoraa, on haureellnen, jos yhtyy avioliiton ulkopuolella toiseen osapuoleen. Nyt väitetään, että Raamattu hyväksyy jopa homouden. Se on täysin väärä väite.

• JumalanPoika1

Kumpi on tärkeämpää moraali vain moraalin vahtiminen?

Kannattaa miettiä vastausta tarkkaan taivaspaikkasi voi olla pelkästään tästä kiinni. Myös vastaamatta jättäminen huomioidaan eikä eduksesi.

• tuhkelonka

jumalan poika?

Muista vanha sanonta ja ohje. !älä tee, miten minä teen, vaan miten minä opetan"!

Heterohan nostaa varoittavan sormensa juuri siitä paheesta- mielestään - johon ei varmasti lankea ja armeliaasti itseään kohtaan unohtaa ne tuhat kuolemansyntiä, joihin tieten .,tai tietämättään syyllistyy. No, ehkä hän ei kuitenkaan varasta hevosia ja ryöstä pankkeja, joten jotain rotiakin on!

• JumalanPoika1
        tuhkelonka kirjoitti:

jumalan poika?

Muista vanha sanonta ja ohje. !älä tee, miten minä teen, vaan miten minä opetan"!

Heterohan nostaa varoittavan sormensa juuri siitä paheesta- mielestään - johon ei varmasti lankea ja armeliaasti itseään kohtaan unohtaa ne tuhat kuolemansyntiä, joihin tieten .,tai tietämättään syyllistyy. No, ehkä hän ei kuitenkaan varasta hevosia ja ryöstä pankkeja, joten jotain rotiakin on!

Miksi hetero nostaa esille synnin johon hän itse ei voi syyllistyä?

Eikö hetero näe puuta silmässänsä kun hän näkee tikun muiden silmässä?

Hetero joka ottaa homon vaipankin pantiksi, ei jätä homolle mitään paikkaa missä maata? Mitä Hetoro sitten tekee kun homo alkaa huutaa itseään jumalaa avuksensa?

Sinä hetero, joka olet saanut jumalalta niin kovin paljon miksi olet kieltänyt herrasi mielessäsi? Miksi kysyt mielessäsi "mikä on herrä" etsiessäsi syntejä johon itse et voi syyllistyä?

Voi niitä, jotka ovat saaneet jumamalta niin kovin paljon voi niitä, jotka teroittavat hampaansa miekoiksi ja täyttävät leukansa purevilla veitsillä hävittääkseen heikot maan päältä, köyhät ihmisten joukosta!

• vasta alkua

Aikanaan tuli myös ajateltua,mitä pahaa siinä jos nainen pappina. Ei tullut mieleenkään mikä on tilanne tällä hetkellä... täysin kelvotonta,kun katsotaan kirkkomme tilaa kokonaisuutena.

• Mitäänuuttataaskaan

Oliko Jeesuksen kohtaama ns. syntinen nainen luotu moniavioiseksi (niinhän monet ihmisestä, miehestä ja naisesta, tänään uskovat)? Häntä piti siis Raamatun opetuksen mukaan vain rakastaa ja jättää teko tuomitsematta? Lukekaahan koko kuvaus loppuun.

• Arvidsson

Tämä loppuosa Joh. 8:11, kertoo koko totuuden. Jeesus sanoi: "Mene, äläkä enää tee syntiä." Miksi teet Jeesuksen synnin hyväksyjän. Ihminen voi saattaa tehdä syntiä, kuten tuo nainen, mutta synti tulee tunnustaa ja tehdä siitä parannuksen. Jos muuta opetetaan, se ei ole totuus. Syntisten Vapahtaja ottaa vastaan syntisen, joka vie syntinsä Herran tietoon ja näin likapyykki tulee puhtaaksi.

• Yu.

Ilmestyskirja puhuu Suuresta Portosta...tuli mieleen,että tarkoittaaka se osaksi sitä,että naispapit johtaa seurakunnat tuhon tielle....Eli onko naisen saarnavirka niin vakava asia että sen seuraukset ovat tuhoisat.

• YU. Olisko Islamin mallinen systeemi hyvä? Naiset kyykkyyn ja vähän muutkin. Miehet määrää!

• Yu.

YU. Olisko Islamin mallinen systeemi hyvä? Naiset kyykkyyn ja vähän muutkin. Miehet määrää!

Jokkeri vetää taas toiseen äärilaitaan.Kristinusko ei alista naista.Paavali käskee miesten rakastamaan vaimojaan.Saarnavirka vain on kielletty naiselta.

• Yu sanoi :
        Eli onko naisen saarnavirka niin vakava asia että sen seuraukset ovat tuhoisat.

Tuossa Kati on tutkinut miten nais ja miespapit suhtautuvat siihen ,että rekisteröityneille
        parisuhteille pitäisi antaa kirkollinen siunaus :

http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=15&t=97

• Yu. kirjoitti:

Jokkeri vetää taas toiseen äärilaitaan.Kristinusko ei alista naista.Paavali käskee miesten rakastamaan vaimojaan.Saarnavirka vain on kielletty naiselta.

YU, Kun Jeesus ruokki kansaa kaloilla, ei syöjiin laskettu naisia. Paavali käskee niitä aviomiehiä, joilla vaimot on, elämään kuin heillä ei vaimoja olisikaan.

"Saarnavirka vain oli kielletty naisilta". Joo, ja ei heitä laskettu muutenkaan ihmisilukuun. Se oli sitä aikaa.

• 7777

luulisin että suurella portolla tarkoitetaan kansainvälistä kauppaa..jota esim islam vihaa , voipi olla että joku päivä ei kauppa käy..

• Arvidsson

Uudessa testamentissa on vain yleinen pappeus. Tästä kertoo 1 Piet. 1: 2:5, 2:9. Herra antaa seurakuntaan kyllä armolahjoja uskoville: "Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin (seurakunnan) rakemtamiseen. 1 Efes. 4:11-12. 1 Kor.12 luku kertoo Hengen lahjoista, joita kehotetaan anomaan. Paljon on Sanassa luvattu, mutta siitä eivät edes kaikki uskovat sitä tiedä. Jo Paavo Ruotsalaisen tytär omisti profetia lahjan, jonka kautta Paavió sai kuulla Hengen sanomia.

Jeesus sanoi, että joka haluaa olla suurin, hänen tulee olla kaikkien palvelija. Katsoessani mahtavia kirkkoruhtinaita ajattelen, ettei taida tässä olla niitä Jeesuksen mainitsemia kaikkien palvelijoita. Kauhtanoita päällä ja hiippoja päässä.

• Nöyrä-Mika
      • David Pawsonkin jees

17 min kohdalta täyttä homoasiaa ja toteutunutta profetiaa. Ja nuo kirjan profetiat on kirjoitettu aikana, jolloin tuo ei ollut maallisessa mielessä oletettavaa.

Kylmät väreet. Niin monia yksityiskohtia ja kaikki osuneet paikoilleen. David Wilkersonia katson ja kuuntelen nyt eri silmin. Hän oli oikea profeetta vai pitäisikö sanoa profetian välittäjä muun ohella.

• 7777

monet naiset tekevät jumalan työtä ja se on hieno asia , mutta homoparien vihkiminen ei kuulu kirkkoon , tässä asiassa pitää olla jämäkkä.. toisaalta homot ovat ihmisiä siinä kuin muutkin joten ei kannata tuomita liian jyrkkään..mutta onhan maisraatit,avoliitot joten vaihtoehtoja on.

• atte343443

kyllä te tuomitsette homot jyrkästi...nähty on useasti!!

• Arvidsson

Erikoista on se, että yhteiskunnassa on nyt oikein lain voimalla hyväksytty tuo homo-synti. Raamattu ei sitä hyväksy. Homokin voi saada tuon syntinsä anteeksi, sehän on todella eräs tapa tehdä syntiä. Siksi sitä monet uskovat sitä´vierastavat, kuten muitakin syntejä.

• Yu.

Meillä ei ole,eikä saa olla Tuomiovaltaa.Se on Kristuksella.Ja Kristus sanoo:"Tehkää parannus."

• Tuli pieni virhe sarakeotsikko ikä on väärä tuossa kohden

• huh huh ...

On sulla harrastukset.

• huh huh ... kirjoitti:

On sulla harrastukset.

huh huh ... sanoi :
        On sulla harrastukset.

• Yu.

Siinäpä sitä mustaa valkoisella näistä harhaopettajista,hyvä juttu!

• Yu. kirjoitti:

Yu sanoi :

Olen juuri opetellut miten saan tuotua omalta koneeltani kuvia nettiin ja siitä alkaa
        olla heti hyötyä.

• pertsa2012 kirjoitti:

huh huh ... sanoi :
        On sulla harrastukset.

Mutta eipä PERTSAKAAN noudata Jeesuksen oppeja, joten tasapeli syntisyydessä.

• helsinkijokkeri kirjoitti:

jokkeri sanoi :

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :

Kerropa PERTSA, oletko halukas ottamaan homon kylään tai myymään omaisuutesi?

Vai onko syntielämä mukavampaa?

Kerropa PERTSA, oletko halukas ottamaan homon kylään tai myymään omaisuutesi?

Vai onko syntielämä mukavampaa?

jokkeri sanoi :
        Kerropa PERTSA, oletko halukas ottamaan homon kylään
        Tuon taas ei tarvitsekkaan onnistua sillä minulla ei ole omaisuutta liiemmin ja
        toisaalta Aabraham ja Job olivat rikkaita miehiä ,mutta Jumalan suosiossa.

Omaisuudesta on vain tarvittaessa pystyttävä luopumaan eikä olla siihen
        sidoksissa.

Olisitko valmis luopumaan homoilusta jokkeri?

3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :

sidoksissa.

3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

Ja toissaalta myös Daavid ja Joonatan olivat Jumalan suosiossa; he jotka solmivat liiton rakkautensa tähden,

Koen että PERTSA kunnioittaa juutalaisuutta ja kristillytt' vain itselleen sovivalla muotilla. Pari rusinaa.

Jeesus sanoi nille, joille Jumala oli antanut valtakunnan. Myyk'' mit' teill' on ja antaakaa avustuksia. Sill' miss; teid'n omaisuus on, siell' teid'n syd'mmenne on.

Kukaan ei ole Raamatussa k'sksnyt luopumaan homoilusta, vaan miehen kanssa makaamisesta.

• paali palv

Oletko värväämässä Baalin palvelijoita. Et Ole huomannut että tämä on kristillinen sivusto. Siirry sinne muihin uskomuksiin jos osaat.

• etkö jymmärrä

Ja toissaalta myös Daavid ja Joonatan olivat Jumalan suosiossa; he jotka solmivat liiton rakkautensa tähden,

Koen että PERTSA kunnioittaa juutalaisuutta ja kristillytt' vain itselleen sovivalla muotilla. Pari rusinaa.

Jeesus sanoi nille, joille Jumala oli antanut valtakunnan. Myyk'' mit' teill' on ja antaakaa avustuksia. Sill' miss; teid'n omaisuus on, siell' teid'n syd'mmenne on.

Kukaan ei ole Raamatussa k'sksnyt luopumaan homoilusta, vaan miehen kanssa makaamisesta.

jokkeri, sinua on valistettu sen kymmenet kerrat monen ihmisen toimesta, minkä kaltainen oli Daavidin ja Joonatanin liitto, mutta ei se sinulle aukea. Yrtetäänpä vielä kerran.

"Ja Joonatan teki liiton Daavidin kanssa, sillä hän rakasti häntä niinkuin omaa sieluansa." 1.Sam.18:3

Liiton merkiksi Joonatan antoi viitan, takin, miekan, jousen ja vyön Daavidille. Tällä rituaalilla sotilas vannoi toiselle uskollisuutta yli kaiken. Ei kyse ollut mistään rakkaus- tai avioliitosta, molemmilla miehillä oli oma vaimonsa. Tämä ystävyysliitto, joka uudistettiin useamman kerran myöhemmin, pelasti Daavidin Joonatanin isän Saulin kynsistä, joka yritti tappaa Daavidin. Jumala oli suunnitellut ottaa pois kuninkuuden Saulin suvulta ja antaa sen Daavidille, jonka suvusta syntyy Messias. Jumalako olisi katsonut tulevan kuninkaan homostelua ja varjellut Daavidin hengen kun oli Moosekselle antanut täysin päinvastaista tietoa? Johan sinä höpöjäsi puhut! Eihän sinulla ole kokonaisuuksien hahmottamiskykyä lainkaan näissä Raamatun asioissa. Otat yksittäisiä jakeita ja yksittäisiä sanoja ja jankkaat niitä halki maailman tappiin yrittämättäkään ymmärtää, mihin ne sanat ja lauseet viittaa.

Joonatanin kuoleman jälkeen Daavidista tuli kuningas ja hän olisi voinut kostaa Saulin suvulle kaiken kokemansa pahan, mitä Saul oli hänelle aiheuttanut. Joonatanin kanssa solmittu liitto ei rauennut kuolemaan vaan jatkui edelleen Joonatanin sukulaisiin. Daavid lupasi Joonatanin pojalle: "Älä pelkää, sillä minä teen sinulle laupeuden isäsi Joonatanin tähden, ja minä palautan sinulle isoisäsi Saulin kaiken maaomaisuuden, ja sinä saat aina aterioida minun pöydässäni". 2.Sam.9:7

Näet sanan rakkaus hyvin kapoisesti vain eroottisessa merkityksessä. Siinä mielessä olet tyypillinen juro suomalainen mies. Siitä ei ollut kyse vaan syvästä ystävyydestä, jonka kaltaista mies ei tietenkään voi tuntea vaimon kanssa, mitä tunnetaan sotilaiden välillä: ehdotonta lojaaliutta kuolemaan asti. Onhan tällainen tunne syvempi kuin rakkaus vaimoa kohtaan. Kun äiti sanoo rakastavansa lapsiaan enemmän kun miestään, ei se merkitse, että naisella olisi pedofiili-suhde lapsiinsa! Äiti tuntee lapsiinsa leijona-naaraan raivoisan suojelevaa asennetta, jota ei miestään kohtaan tunne. Etkö ymmärrä, että rakkaus-sanalla on monenlaisia merkityksiä. Eikä suutelu merkitse automaattisesti eroottista, muistanet Brezhnevin moiskautukset. Jos sinä et ole koskaan tuntenut syvää ystävyyttä ilman erotiikkaa, älä erotisoi toisten kokemuksia omiin kokemuksiisi vedoten. Ja muista kulttuurikonteksti, Lähi-idässä heteromiehet kulkevat käsi-kädessä. Ja meilläkin nuoret tytöt voivat kulkea käsikynkkää olematta lesboja. Jenkeissä rakastetaan lähes kaikkea kun meillä vastaava sana olisi pidän tai tykkään.

Puolustat homoutta Joonatanin ja Daavidin ystävyysliitolla. Samalla kuitenkin annat ymmärtää, että he eivät maanneet keskenään, koska miesten kanssa makaavat miehet ovat kauhistus ja tämän kohdan kierrät sitten sillä, että väität vain heteromiesten makaavan toisten heteromiesten kanssa. Eli heteromakaavat eivät ole mielestäsi homoja, koska ovat heteroita, jotka makaavat heteroiden kanssa. Olet syvällä selityksiesi suossa.

jokkeri, sinua on valistettu sen kymmenet kerrat monen ihmisen toimesta, minkä kaltainen oli Daavidin ja Joonatanin liitto, mutta ei se sinulle aukea. Yrtetäänpä vielä kerran.

"Ja Joonatan teki liiton Daavidin kanssa, sillä hän rakasti häntä niinkuin omaa sieluansa." 1.Sam.18:3

Liiton merkiksi Joonatan antoi viitan, takin, miekan, jousen ja vyön Daavidille. Tällä rituaalilla sotilas vannoi toiselle uskollisuutta yli kaiken. Ei kyse ollut mistään rakkaus- tai avioliitosta, molemmilla miehillä oli oma vaimonsa. Tämä ystävyysliitto, joka uudistettiin useamman kerran myöhemmin, pelasti Daavidin Joonatanin isän Saulin kynsistä, joka yritti tappaa Daavidin. Jumala oli suunnitellut ottaa pois kuninkuuden Saulin suvulta ja antaa sen Daavidille, jonka suvusta syntyy Messias. Jumalako olisi katsonut tulevan kuninkaan homostelua ja varjellut Daavidin hengen kun oli Moosekselle antanut täysin päinvastaista tietoa? Johan sinä höpöjäsi puhut! Eihän sinulla ole kokonaisuuksien hahmottamiskykyä lainkaan näissä Raamatun asioissa. Otat yksittäisiä jakeita ja yksittäisiä sanoja ja jankkaat niitä halki maailman tappiin yrittämättäkään ymmärtää, mihin ne sanat ja lauseet viittaa.

Joonatanin kuoleman jälkeen Daavidista tuli kuningas ja hän olisi voinut kostaa Saulin suvulle kaiken kokemansa pahan, mitä Saul oli hänelle aiheuttanut. Joonatanin kanssa solmittu liitto ei rauennut kuolemaan vaan jatkui edelleen Joonatanin sukulaisiin. Daavid lupasi Joonatanin pojalle: "Älä pelkää, sillä minä teen sinulle laupeuden isäsi Joonatanin tähden, ja minä palautan sinulle isoisäsi Saulin kaiken maaomaisuuden, ja sinä saat aina aterioida minun pöydässäni". 2.Sam.9:7

Näet sanan rakkaus hyvin kapoisesti vain eroottisessa merkityksessä. Siinä mielessä olet tyypillinen juro suomalainen mies. Siitä ei ollut kyse vaan syvästä ystävyydestä, jonka kaltaista mies ei tietenkään voi tuntea vaimon kanssa, mitä tunnetaan sotilaiden välillä: ehdotonta lojaaliutta kuolemaan asti. Onhan tällainen tunne syvempi kuin rakkaus vaimoa kohtaan. Kun äiti sanoo rakastavansa lapsiaan enemmän kun miestään, ei se merkitse, että naisella olisi pedofiili-suhde lapsiinsa! Äiti tuntee lapsiinsa leijona-naaraan raivoisan suojelevaa asennetta, jota ei miestään kohtaan tunne. Etkö ymmärrä, että rakkaus-sanalla on monenlaisia merkityksiä. Eikä suutelu merkitse automaattisesti eroottista, muistanet Brezhnevin moiskautukset. Jos sinä et ole koskaan tuntenut syvää ystävyyttä ilman erotiikkaa, älä erotisoi toisten kokemuksia omiin kokemuksiisi vedoten. Ja muista kulttuurikonteksti, Lähi-idässä heteromiehet kulkevat käsi-kädessä. Ja meilläkin nuoret tytöt voivat kulkea käsikynkkää olematta lesboja. Jenkeissä rakastetaan lähes kaikkea kun meillä vastaava sana olisi pidän tai tykkään.

Puolustat homoutta Joonatanin ja Daavidin ystävyysliitolla. Samalla kuitenkin annat ymmärtää, että he eivät maanneet keskenään, koska miesten kanssa makaavat miehet ovat kauhistus ja tämän kohdan kierrät sitten sillä, että väität vain heteromiesten makaavan toisten heteromiesten kanssa. Eli heteromakaavat eivät ole mielestäsi homoja, koska ovat heteroita, jotka makaavat heteroiden kanssa. Olet syvällä selityksiesi suossa.

Ai jaa. No tuo on taas sinun tulkintasi.

Minä taas näen, ettei Raamatussa ole toista esimerkkiä, eikä suomalaisissa uskovien piireissä näy, että miehet sanovat rakastavansa toisiaan, suutelevatkin, tekevät liiton rakkautensa tähden, toisen isä sanoo poikansa olevan tykkämisensä takia häpeäksi, ja lopulta miehen rakkaus on ihanampaa kuin naisen rakkaus.

Sellaista näkee homojen piirissä, oli sitten eroottista tai ei. Olen kyllä ollut Espanjassa, ja on hätkähdyttänyt kuinka siellä avoimesti halaillaan ja pussaillaan, siis mies miestä ja nainen naista. Suomesssa se olisi pyhäinhäistys.

• etkö jymmärrä

Ai jaa. No tuo on taas sinun tulkintasi.

Minä taas näen, ettei Raamatussa ole toista esimerkkiä, eikä suomalaisissa uskovien piireissä näy, että miehet sanovat rakastavansa toisiaan, suutelevatkin, tekevät liiton rakkautensa tähden, toisen isä sanoo poikansa olevan tykkämisensä takia häpeäksi, ja lopulta miehen rakkaus on ihanampaa kuin naisen rakkaus.

Sellaista näkee homojen piirissä, oli sitten eroottista tai ei. Olen kyllä ollut Espanjassa, ja on hätkähdyttänyt kuinka siellä avoimesti halaillaan ja pussaillaan, siis mies miestä ja nainen naista. Suomesssa se olisi pyhäinhäistys.

Ei ole minun tulkinta vaan monien ja suoraan Raamatusta luettavissa.

Et tainnut ymmärtää vieläkään. Miksi suomalaisten uskovien miesten pitäisi sanoa rakastavansa toisiaan ja suudella toisiaan ja tehdä liitto rakkautensa tähden?

• paali palv kirjoitti:

Oletko värväämässä Baalin palvelijoita. Et Ole huomannut että tämä on kristillinen sivusto. Siirry sinne muihin uskomuksiin jos osaat.

paali palv sanoi :
        Oletko värväämässä Baalin palvelijoita.

• skdlfjklsfjl
        pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :

sidoksissa.

3.Mooseksen kirja:

Eli et luovu omaisuudestasi. Olisit tarvittaessa valmis, mutta tarve ei ole ihmisten hätä? Jeesus kertoi moneen otteeseen käskynsä omaisuuden suhteen, mutta sinä poika se vetoat Abrahamiin ja Jobiin. Kenties he ovat jumaliasi, kun he ohi Jeesuksen kerran menevät?

Ei parannusta, ei vieläkään.

Ei ole minun tulkinta vaan monien ja suoraan Raamatusta luettavissa.

Et tainnut ymmärtää vieläkään. Miksi suomalaisten uskovien miesten pitäisi sanoa rakastavansa toisiaan ja suudella toisiaan ja tehdä liitto rakkautensa tähden?

VASTAAN: Suomalaisten uskovien ehkä pitäsi tehdä asiat kuten Daavid ja Joonatan, ja niin että suomalaisten miesuskovien isät pitävät heitä häpeänä.

Siten saatte todistettua sananne, että kyse on pelkästä ystävyydestä. Miksi sellaista "ystävyyttä" ei näekään uskovien piireissä, vaan ainoastaan homojen?

• Tee parannus
        pertsa2012 kirjoitti:

Yu sanoi :

Olen juuri opetellut miten saan tuotua omalta koneeltani kuvia nettiin ja siitä alkaa
        olla heti hyötyä.

Vai on oikein antaa väärää todistusta lähimmäisestään, vaikka itse puolustelee syntejään? Sillä tavoin. Ei sinussa Pyhä Henki puhu, vaan ihan toiset henget.

• etkö jymmärrä

VASTAAN: Suomalaisten uskovien ehkä pitäsi tehdä asiat kuten Daavid ja Joonatan, ja niin että suomalaisten miesuskovien isät pitävät heitä häpeänä.

Siten saatte todistettua sananne, että kyse on pelkästä ystävyydestä. Miksi sellaista "ystävyyttä" ei näekään uskovien piireissä, vaan ainoastaan homojen?

Ei meillä ole sotatila, että pitäisi vannoa ystävyyttä kuolemaan asti. Eikä meidän kulttuuriin kuulu osoittaa miesten välistä ystävyyttä muuten kuin takomalla toista selkään: hyvä jätkä! Paitsi homot, jotka tykkäävät seksuaalisesti toisista miehistä.

Hoh hoijaa, kyllä sinun perustelusi on lapsellisia. Kaikki mikä Raamattuun on kirjattu, ei ole käskyjä ja ohjeita meille. Eikä ystävyysliitolla tarvitse todistella yhtään mitään. Jumala sen järjesti oman suunnitelmansa mukaan, jotta Pelastaja, sinullekin, saattoi syntyä.

"Miksi sellaista "ystävyyttä" ei näekään uskovien piireissä, vaan ainoastaan homojen?"

Koska homot nyt tykkäävät miehistä. Ja sinä seksualisoit kaiken missä sanotaan rakastettavan toista. Jos uskovat miehet tekisivät ystävyysliittoja Joonatanin malliin, niin sittenhän sinäkin vasta saisit hyvän perusteen riekkua, että uskovat onkin homoja! :)

Ei onnistunut tuokaan veto löytää Raamatusta homouden sallimista.

• STOP tykkänään

"Maistraatit ja avoliitot."

En osaa suositella kenellekään synnillistä yhteiselämää,en homoille enkä heteroille.

• Tiedettä mukaan

Kyllä Yu:n ja kumppanien kannattais lukea David Wilkersonin sijaan Richard Dawkinsiakin välillä. Wilkersonhan on helluntailainen , Dawkins tiedemies.

• 7777

stop tykkänään. ei kukaan kiellä homoja kirkossa käymästä tai rukoilemasta omasta tai muiden sielujen puolesta , mutta vihityn parisuhteen tulee olla heteropari. jumala loi meidät mieheksi ja naiseksi aika alku metreillä..

• lusikka sopassa

Avioliitto koskee kaikkia suomalaisia, ei vain kristittyjä, ja päätös siitä mitä nimeä samaa sukupuolta olevien liitosta käytetään tulee valtion taholta. Kirkon oikeuksia ei käsittääkseni kukaan ole muuttamassa eli he saavat edelleenkin kieltäytyä vihkimisestä kuten ateistienkin kohdalla jne.

Kirkko on toki vaikeassa tilanteessa sillä tästä asiasta on muodostunut aikamoinen vedenjakaja. Osa seurakuntalaisista tulee väistämättä olemaan eri mieltä.

• 7777
        lusikka sopassa kirjoitti:

Avioliitto koskee kaikkia suomalaisia, ei vain kristittyjä, ja päätös siitä mitä nimeä samaa sukupuolta olevien liitosta käytetään tulee valtion taholta. Kirkon oikeuksia ei käsittääkseni kukaan ole muuttamassa eli he saavat edelleenkin kieltäytyä vihkimisestä kuten ateistienkin kohdalla jne.

Kirkko on toki vaikeassa tilanteessa sillä tästä asiasta on muodostunut aikamoinen vedenjakaja. Osa seurakuntalaisista tulee väistämättä olemaan eri mieltä.

ihmettelen kyllä mitä ei kristityt kirkossa tekevät nykyisin, kun ei juuri nyt ole edes nälänhätää tms. en ole kieltämässä heitä koska joku voi löytää totuuden sieltä.. kirkko on antanut suojaa ja apua kaikille aikojen saatossa, mutta vihkinyt hetero pareja niin kauan kuin on ollut olemassa. eikö ketään ihmetytä näin äkillinen muutos vai olenko ainoa?

• Ihme vääntöä

Mitäs homoseksuaalit ovat, elleivät miehiä ja naisia? :O

• atte344343

Todistappa 7777, että tämä jumalasi tai mikään jumala on ensinnäkään olemassa..palataan sitten asiaan =)

• 7777

atte , lue wilkersonin näky saattaisi mietityttää miten 1973 on ennustettu nämä ajat.. ai ei kiinnosta? mitä sitten kyselet.

• Anna esimerkkejä

Mitä Wilkerson on ennustanut sellaista mitää ei olisi voitu ennakoida muutoinkin? Entäpä Wilkersonin pieleen menneet ennustukset, nekö vain unohdetaan?

• joo joo
        Anna esimerkkejä kirjoitti:

Mitä Wilkerson on ennustanut sellaista mitää ei olisi voitu ennakoida muutoinkin? Entäpä Wilkersonin pieleen menneet ennustukset, nekö vain unohdetaan?

Tuossa jokunen epäonnistuminen:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9061613

Tuossa on tästä lamastakin ja kuinka uskikset ovat 'laittaneet' sen sopimaan nykytilamteeseen vaikka Wilkersson on sanonut jotakin muuta kyllä oikeasti

• Anna esimerkkejä kirjoitti:

No, Neuvostoliitto ei ole liittynyt Suomeen herätyksen tiimolta kuten Wilkerson kuvitteli. Hän sanoi seksin tulevan valloilleen, vaikka seksi oli vapautunut jo 1960-luvulla ja näkyi katukuvassa. Ei kovin hyviä "ennustuksia".

• DW:llä sihti hukassa

Tuossa videonpätkässä kaveri kertoi, että USAlaiset suuryritykset jäisivät velkaa pankeille ja menisivät konkkaat mutta nurin menikin pankit.
        Pieleen meni sekin "ennustus".

• 7777

No, Neuvostoliitto ei ole liittynyt Suomeen herätyksen tiimolta kuten Wilkerson kuvitteli. Hän sanoi seksin tulevan valloilleen, vaikka seksi oli vapautunut jo 1960-luvulla ja näkyi katukuvassa. Ei kovin hyviä "ennustuksia".

neuvostoliiton lakattua lähetystyön ikkuna oli auki vähän aikaa ja monet siellä löysivät jumalan , 60 luvun seksikumous oli pikku piipertelyä nykypäivän rinnalla ja tämän päivän homobuumi on rantautunut mediaan aivan kuten wilkerson ennusti.

• 7777
        DW:llä sihti hukassa kirjoitti:

Tuossa videonpätkässä kaveri kertoi, että USAlaiset suuryritykset jäisivät velkaa pankeille ja menisivät konkkaat mutta nurin menikin pankit.
        Pieleen meni sekin "ennustus".

luottotappiot

• 7777 kirjoitti:

neuvostoliiton lakattua lähetystyön ikkuna oli auki vähän aikaa ja monet siellä löysivät jumalan , 60 luvun seksikumous oli pikku piipertelyä nykypäivän rinnalla ja tämän päivän homobuumi on rantautunut mediaan aivan kuten wilkerson ennusti.

7777. Wilkerson ei tiennyt ettei Neuvostoliton aikana Suomesta mene mitään suurta herätystä. Suomi oli jo liian maallistunut Suureen Maahan.

60-luvun jälkeen on sitten heteroseksi mennyt kaikkeen äärimyytteen. Siitä olen samaa mieltä. Mutta ei ole näkynyt homosakkeita, jotka raiskaavat kaikkia ohimenijöitä.

• 7777

7777. Wilkerson ei tiennyt ettei Neuvostoliton aikana Suomesta mene mitään suurta herätystä. Suomi oli jo liian maallistunut Suureen Maahan.

60-luvun jälkeen on sitten heteroseksi mennyt kaikkeen äärimyytteen. Siitä olen samaa mieltä. Mutta ei ole näkynyt homosakkeita, jotka raiskaavat kaikkia ohimenijöitä.

se lähetys mikä meni , mistä ei kovin moni tiedä kantoi hedelmää kun nl romahti , ja seksihörhöt ovat vasta tekemässä tuloaan , odotellaan..

• 7777

taloudellinen sekasorto joka on vasta alussa nyt,ilmastonmuutos,paha moraalikato,nuorison lisääntyvä pahoinvointi, etc.... paljon kirjan ennustuksista on vielä toteutumatta.. lue kirja ja päättele itse.

• Tuo porukka allekirjoittaa julkilausuman jossa sanotaan mm. näin …

"Mekin haluamme silti sitoutua Raamattuun ja sen käskyihin rakkaudesta. Uskonpuhdistaja Martti Luther antaa paitsi meille kirkon työntekijöille niin aivan kaikille Raamattua lukeville yhä edelleen pätevän ohjeen todetessaan, että Raamatussa oleellisinta on se, mikä kirkastaa Kristusta. Jeesus antaa meille Raamatussa muutaman hyvin selkeän käskyn: ”Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi” (Matt.7:1). ”Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” (Matt. 22:37-39).

Me haluamme tehdä työtä sellaisen kirkon hyväksi, jossa nämä Kristuksen sanat ovat totta."

Eli haluavat sitoutua Jumalan sanaan vain osittain. Nimittäin silloin kun puhutaan rakkaudesta sillä tapaa kuin nämä allekirjoittajat sen IHMISINÄ ymmärtävät.

He haluavat kirkastaa Kristusta - mutta eivät näköjään ymmärrä ollenkaan, että KOKO Jumalan sana kirkastaa Kristusta. Eli tältäkin osin vain haluavat totella miten he IHMISINÄ näkevät Kristuksen kirkastamisen.

Sitten he lainaavat itsestäänselvää asiaa mitä näköjään KAIKKI kristityt - varsinkin konservatiivit - noudattavat, että emme voi ketään tuomita.

Lopuksi lainataan rakkauden kaksoiskäskyä, minkä ensimmäistä osaa nämä allekirjoittajat eivät enää noudata ollenkaan. He noudattavat vain omia tulkintojaan - eivät rakasta Jumalan sanaa kirjoitettuna.

Toisekseen nämä allekirjoittajat eivät rakasta homoseksuaaleja, sillä ei kukaan joka haluaa johdattaa lähimmäisensä kadotukseen valheen keinoin, rakasta tätä lähimmäistä ollenkaan.

Miksi he kuitenkin allekirjoittivat tämän julistuksen. Luulen, että syy on se, minkä toin esiin jo tuossa edellä. Nämä allekirjoittajat julistavat vain sen mitä he IHMISINÄ tahtovat ymmärtää Raamatusta. Ja tämä ymmärtäminen tapahtuu kullakin allekirjoittajalla omalla tapaa monien monimutkaisten tulkintakiemuroiden kautta.

• Olet eksynyt

Sinä luulet ja sinä oletat ja sinä kerrot, ettei noiden usko ole ollenkaan hyvä usko. Sinä vääntelet ja kääntelet ja mustamaalaat muita. Olet tietävinäsi heidän uskonsa tilan.

Rakastat nuhdella muita, mutta et ota nuhtelua vastaan.

• Lasse L.

Älä tuomitse muistutus on käytössä jotta arimmat konservatiivit vaikenisivat nuhtelupuuhissa. Raamattu kertoo millaista rakkaus on millaista synti on.

Synnin salliminen ei ole Jumalan tahto.

Esim. David Wilkersoninkin jutuille he voivat aivan samoin todeta: älä tuomitse.

Jokainen, joka kertoo että Raamatussa sanotaan ketkä eivät peri taivasten valtakuntaa ja miksi ei peri, voi saada kuulla lauseen: älä tuomitse. Kyse on Jumjalan tahdon kertomisesta, ei tuomitsemisesta. En ole suoraan nähnyt naispapin sanovan ketään tuomitsijaksi, mutta olen kiinnittänyt huomiota kuinka naispapit ovat muutamia kertoja laittaneetnäihin homokeskustelukannanottoihinsa otteen Raamatusta: älä tuomitse. Ihan tarkoitushakuista, josta tulee esiin toive: hys hys...

• 7777

kirkollisen avioliiton alkuperäinen tarkoitus oli liittää rakastavaiset heterot yhteen jumalan silmien alla ja hakea heille siunaus.. näin on mennyt vuosi tuhansia kristittyjen piirissä , nytkö he yhtä-äkkiä ovat väärässä? tämä homojen esiin marssi on tullut vasta äskettäin ,niinkuin wilkerson ennusti.. oikeastaan puuttuu enää homopapit, vai onko sekin jo totta?

• 7777. Etkö halua edes ajatella, että muutkin rakastavat kuin vain heterot? Olet liian itsekeskeinen. Jos Wilkerson ennusti, niin suurin muutos oli, kun homoja ei pidetty enää rikollisina ja sairaina. Esiintulo oli siten helpompaa.

Mutta jo Daavid ja Joonatan solmivat liiton keskinäisen rakkautenena tähden.

• näin se menee

Missä elät, kun et tiedä homo ja lespo pappien olevan tätä päivää, ollut jo kauan,...valitettavasti.......

Muuten olen samaa mieltä : )

• 7777

7777. Etkö halua edes ajatella, että muutkin rakastavat kuin vain heterot? Olet liian itsekeskeinen. Jos Wilkerson ennusti, niin suurin muutos oli, kun homoja ei pidetty enää rikollisina ja sairaina. Esiintulo oli siten helpompaa.

Mutta jo Daavid ja Joonatan solmivat liiton keskinäisen rakkautenena tähden.

lesbo ja homo rakkaus on varmasti totta ja hyvä niin mutta kirkkoon se ei mielestäni kuulu.. wilkerson enusti että kirkon ja yhteiskunnan hyväksynnän ansiosta homous nousee asemaansa jossa se on nyt.

• 7777 kirjoitti:

lesbo ja homo rakkaus on varmasti totta ja hyvä niin mutta kirkkoon se ei mielestäni kuulu.. wilkerson enusti että kirkon ja yhteiskunnan hyväksynnän ansiosta homous nousee asemaansa jossa se on nyt.

Hyvä on .7777 mielestä" homo rakkaus" ei kuulu kirkkoon, vaikka DAAVID solmi liiton miehen kanssa juuri keskinäisen rakkauden tähden. Ei Jumala Daavidia pahana pitänyt, vaikka moni nykyään pitää.

• 7777

Hyvä on .7777 mielestä" homo rakkaus" ei kuulu kirkkoon, vaikka DAAVID solmi liiton miehen kanssa juuri keskinäisen rakkauden tähden. Ei Jumala Daavidia pahana pitänyt, vaikka moni nykyään pitää.

älä ota henkilökohtaisesti , en toki tarkoittanut loukata.. mutta vihkialttari on miehen ja naisen välisen avioliiton symboli monelle kristitylle ja siksi "häpäisy" on hyvin monelle ihmiselle ikävää.. sielunvihollinen käyttää aika paljon ko metodeja.

• 7777 kirjoitti:

älä ota henkilökohtaisesti , en toki tarkoittanut loukata.. mutta vihkialttari on miehen ja naisen välisen avioliiton symboli monelle kristitylle ja siksi "häpäisy" on hyvin monelle ihmiselle ikävää.. sielunvihollinen käyttää aika paljon ko metodeja.

7777. Et kai pidä Daavidia "sielunvihollisenvihollisen" ´käyttäjänä?

Se mitä Daavid sanoi, niin olen hänen kanssaan täysin samaa mieltä: "Miehen (Joonatanin) rakkaus on ihananpaa kuin naisen rakkaus".

Se voi olla "ikävää" joillekin, muttei Jumalalle.

• 7777

7777. Et kai pidä Daavidia "sielunvihollisenvihollisen" ´käyttäjänä?

Se mitä Daavid sanoi, niin olen hänen kanssaan täysin samaa mieltä: "Miehen (Joonatanin) rakkaus on ihananpaa kuin naisen rakkaus".

Se voi olla "ikävää" joillekin, muttei Jumalalle.

raamatussa puhutaan myös miehekkeistä , en toki ole keltään kieltämässä rakkautta..daavidin aikaan ei ollut mediaa joka hypettää homoja ja saa sen näyttämään yhtä hienolta kuin hetero elämän , esin lapselle kuuluu isä ja äiti. en myöskään tankkaa autoa pakoputken kautta:)

• Tex Willer

Useat tuhmat piispat ja papin paimenet torjuvat Jumalan sanan tottelemattomien ihmisten korvasyyhy kutinan takia, joka kutisevuudellaan vaatii kirkon tottelemattomia naisia hyväksymään monenmoisen synnin. Pääosa (?) kirkon piispoista ja pappipaimenista hyväksyy esim. homostelun syntivapaana haureutena, vaikka Raamatun sanan mukaan se on synti.

• citizen.

Raamatun mukaan mm. käsketään tappamaan lapsi heti siihen paikkaan jos hän kiroaa vanhempansa.Noudatatko sinä tuota kehoitusta, Tex Willer? Tai kehoitatko noudattamaan niitä joilla on tuollainen lapsi?

• citizen. kirjoitti:

Raamatun mukaan mm. käsketään tappamaan lapsi heti siihen paikkaan jos hän kiroaa vanhempansa.Noudatatko sinä tuota kehoitusta, Tex Willer? Tai kehoitatko noudattamaan niitä joilla on tuollainen lapsi?

Miksi pitäisi noudattaa tuota lapsen tappamiskehoitusta ?

Tuo Jumalan tahto on tietenkin yhä voimassa, mutta tuomitseminen ja tuomion täytäntöönpano ei ole meidän kristittyjen tehtävä. Jumala kyllä itse hoitaa aikanaan tuon tuomion sitten jos ihminen ei ole kunnioittanut vanhempiaan vaikka näin Jumalan tahtoo.

Meidän tehtävä on nyt julistaa evankeliumia ja sitähän me tottatosiaan teemme :))

• citizen.
        tt11 kirjoitti:

Tuo Jumalan tahto on tietenkin yhä voimassa, mutta tuomitseminen ja tuomion täytäntöönpano ei ole meidän kristittyjen tehtävä. Jumala kyllä itse hoitaa aikanaan tuon tuomion sitten jos ihminen ei ole kunnioittanut vanhempiaan vaikka näin Jumalan tahtoo.

Meidän tehtävä on nyt julistaa evankeliumia ja sitähän me tottatosiaan teemme :))

Mutta kun se on raamatun kirjain. Samanarvoinen kuin moni muu asia siellä. Jos toista kohtaa pitää noudattaa kirjaimellisesti niin miksei sitten toista. Sehän on sinunkin jatkuva pointtisi että raamattua ei pidä tulkita vaan lukea niinkuin se on kirjoitettu. Sinähän olet nyt täydellisessä umpikujassa. Josta ei pääse muulla kuin valheella ja kieroilla selityksillä.

• tt11 kirjoitti:

TT11. Vaalit ajatusta, että surmaaminen kuuluu juutalaisille, joille käsky olikin annettu.

Mutta jo Jeesus moitii heitä, kun he olivat laatineet omia perinnäissääntöjään, ettei tarvitsi surmata lapsia.

• citizen. kirjoitti:

Mutta kun se on raamatun kirjain. Samanarvoinen kuin moni muu asia siellä. Jos toista kohtaa pitää noudattaa kirjaimellisesti niin miksei sitten toista. Sehän on sinunkin jatkuva pointtisi että raamattua ei pidä tulkita vaan lukea niinkuin se on kirjoitettu. Sinähän olet nyt täydellisessä umpikujassa. Josta ei pääse muulla kuin valheella ja kieroilla selityksillä.

Jeesus otti meiltä kristityiltä tuomiovallan pois ja sitä nyt noudatamme ….kirjaimellisesti. Amen

Matt. 7:1

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;

• tt11 kirjoitti:

Jeesus otti meiltä kristityiltä tuomiovallan pois ja sitä nyt noudatamme ….kirjaimellisesti. Amen

Matt. 7:1

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;

TT11. Jeesus ei ottanut pois vanhemmilleen kiroilujen lapsien surmaamista.

• nikvfP
        citizen. kirjoitti:

Ennen kuin vallan viisauteesi tikahdut, selvitäpä asian juuret:

http://raapustus.net/?id=103

• Hei Yu

Tämänvuotiset piispojenvaalit ja lähiaikojen julkiset keskustelut ovat tarpeettoman voimakkaasti nostaneet esiin yhden kirkon elämän ja ihmisen pelastuksen kannalta täysin toissijaisen asian: keskustelun siitä ketä ihminen saa rakastaa. Julkisuudessa on mielestämme liian paljon korostunut kirkon konservatiivisen siiven suhtautuminen homoseksuaalisuuteen, joten tällä kannanotollamme haluamme tuoda julki sen, että Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa on paljon työntekijöitä, jotka suhtautuvat tasapuolisesti jokaiseen ihmiseen. Kirkossa on siis paljon meitä, jotka noudatamme myös tältä osin Suomen perustuslakia (Yhdenvertaisuuslaki, pykälä 6), sekä Yhdistyneitten Kansakuntien ihmisoikeuksien julistusta (mm. artiklat 1 ja 12). Kirkossa on paljon meitä, jotka toivotamme tervetulleeksi seurakuntayhteyteen jokaisen ihmisen sellaisena, jollaiseksi hänet on luotu.

Pidämme häpeällisenä, että kirkossamme vielä vuonna 2010 kyseenalaistetaan ihmisiä heidän seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi vetoamalla Raamattuun. Myös se on huolestuttavaa, että ihmisestä voidaan ottaa suurennuslasin alle yksi osa hänen ihmisyyttään ja tuomita hänet sen perusteella. On tärkeää tukea sitä, että myös homoseksuaali haluaa sitoutua ja toivoo, että hänen parisuhteensa ja perheensa puolesta rukoiltaisiin.

Jokainen meistä lukee ja tulkitsee Raamattua omista lähtökohdistaan. Eri perinteissä sitä tulkitaan eri tavoin. Realistinen tosiasia on sekin, ettei Raamattu anna vastausta kaikkiin tämän päivän polttaviin kysymyksiin, asioihin tai ongelmiin vaikka me niin ehkä toivoisimmekin. Toisaalta Raamatussa annetaan monia sellaisia ohjeita ja määräyksiä, jotka eivät ole enää relevantteja.

Mekin haluamme silti sitoutua Raamattuun ja sen käskyihin rakkaudesta. Uskonpuhdistaja Martti Luther antaa paitsi meille kirkon työntekijöille niin aivan kaikille Raamattua lukeville yhä edelleen pätevän ohjeen todetessaan, että Raamatussa oleellisinta on se, mikä kirkastaa Kristusta. Jeesus antaa meille Raamatussa muutaman hyvin selkeän käskyn: ”Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi” (Matt.7:1). ”Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” (Matt. 22:37-39).

Me haluamme tehdä työtä sellaisen kirkon hyväksi, jossa nämä Kristuksen sanat ovat totta.

Suoraan sivuston esipuheesta kopsasi
      Maarit-pappi

• Tex Willer

" julkiset keskustelut ovat tarpeettoman voimakkaasti nostaneet esiin yhden kirkon elämän ja ihmisen pelastuksen kannalta täysin toissijaisen asian: keskustelun siitä ketä ihminen saa rakastaa. "

Vai on Jumalan tahtoa esilläpitävän konservatiivisen siiven suhtautuminen Jumalan ilmoitukseen homostelun synnillisyydestä nostaneet tarpeettoman voimakkaasti esiin! Pelastuksen kannalta synti ja sen katumattomuus on ensisijainen aasia pelastuksen kannalta!

" mielestämme liian paljon korostunut kirkon konservatiivisen siiven suhtautuminen homoseksuaalisuuteen, joten tällä kannanotollamme haluamme tuoda julki sen, että Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa on paljon työntekijöitä, jotka suhtautuvat tasapuolisesti jokaiseen ihmiseen."

Onhan se korostunut ihan sen takia kun liberaalisiipi väittää ettei homostelu ole synti. Tämä nyt ei ole käsky vaan toiveeni: Totelkaa Jumalaa ja lopettakaa kapinointi Jumalan tahtoa vastaan.

• Diak. vapaaehtoinen

Maarit-pappi

Hyvä! Tähän haluan minäkin sydämestäni yhtyä ja sen perustalta tehdä työtä.

• Maarit sanoi :
        Pidämme häpeällisenä, että kirkossamme vielä vuonna 2010 kyseenalaistetaan ihmisiä heidän seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi vetoamalla Raamattuun.
        eivät häpeä mitään.

Hesekiel:
        3:18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi

Sinun olisi Maarit syytä tutustua siihen Raamattuun jota te pidätte häpeällisenä.

Jumala on henki ja Hänen rakastamisensa tarkoittaa Hänen tahtonsa toteutumisen
        rakastamista ja se on kirjoitettuna Pyhään Raamattuun.

Miksi sinä vääristelet selvää Sanaa???

• Pikku lut.kat.kko.

Luther oli sairas mies olemme saaneet palstalla oppi, kun olemme esittäneet hänen osallisuutensa ihmisten joukkotuhontaan ja juutalaisten kansanmurhaan, joten häneltäkö meidän tulisi, sairaalta esinatsisialta ohjeita ottaa, ohi Jumalan sanan?

Miksi kirkko pitäytyy edelleenkin niihin tuomitsemisiin joita kirkon keskiaikaiset uskontunnustukset sisältävät, ja tuomitsee edelleenkin kastajat oppeineen, vaikka nämä tuomitsemiset johtivat joukkotuhontaan uskonpuhdistuksen jälkeisenä aikana, esifasistisessa saksalaisroomalaisessa keisarikunnassa?

Eihän kirkko tässäkään asiassa voi muuttaa oppejaan ja tunnustuksiaa luopumatta tunnustuskirjoistaa, vai mitä Maarit? Miksi kirkko taas kerran seuraa omia tunnustuskirjojaan ja hylkää Jumalan sanan ja sen tosiasian ettei Raamattu osoita hyväksyntää luonnonvastaisissa parisuhteissa eläville, vaan ompa Jumalan sanansa mukaan tuominnutkin näissä synneissä elävät jo häpäisemään itse omat ruumiinsa, vai mitä?

Taas kerran siis kirkko vaeltaa omaa tietään, hyljäten vanhentuneena Jumalan sanan, ja vaihtaen sen mukautumiseen pahan maailmanajan tapoihin ja arvoihin, eli vedoten maailmallisiin lakeihin ja julistuksiin kirkko kulkee taas kerran, pahan maailmanajan vallanpitäjien kanssa uskonnollisena huo-rana käsikynkkää vallanpitäjien kanssa. Sukupolvi sitten arvot maailmalliset arvot velvoittivat Suomen evankelisluterilaista kirkkoa pitämään kädestä kiltisti hiljaa kiinni, natsien johtamaa luterilaista äitikirkkoaan, - eikä tätäkään vaihetta ole vielä häveliäisyys syistä rohjettu arvoida osana pikku lut.kat. kirkon huo-raamisen historiaa.

• Maarit-pappi ei varmaankaan hoksannut, että tuota tekstiä on jo täällä kommentoitu.

Surullista että nämä naispapit eivät ollenkaan lue näitä ketjua - kunhan mätkivät sokeasti noita tekstejään.

• Hävetkää ja katukaa
        Tex Willer kirjoitti:

" julkiset keskustelut ovat tarpeettoman voimakkaasti nostaneet esiin yhden kirkon elämän ja ihmisen pelastuksen kannalta täysin toissijaisen asian: keskustelun siitä ketä ihminen saa rakastaa. "

Vai on Jumalan tahtoa esilläpitävän konservatiivisen siiven suhtautuminen Jumalan ilmoitukseen homostelun synnillisyydestä nostaneet tarpeettoman voimakkaasti esiin! Pelastuksen kannalta synti ja sen katumattomuus on ensisijainen aasia pelastuksen kannalta!

" mielestämme liian paljon korostunut kirkon konservatiivisen siiven suhtautuminen homoseksuaalisuuteen, joten tällä kannanotollamme haluamme tuoda julki sen, että Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa on paljon työntekijöitä, jotka suhtautuvat tasapuolisesti jokaiseen ihmiseen."

Onhan se korostunut ihan sen takia kun liberaalisiipi väittää ettei homostelu ole synti. Tämä nyt ei ole käsky vaan toiveeni: Totelkaa Jumalaa ja lopettakaa kapinointi Jumalan tahtoa vastaan.

Konservatiiveiksi itsensä nimenneet kuvittelevat, että muut uskovat heidän niin kovin noudattavan Raamattua. Itseänne te huijaatte, mutta muut näkevät, että teille kelpaavat korvasyyhyynne vain muita ihmisiä tuomitsevat kohdat. Itse ette parannusta tee eikä teitä saa nuhdella. Haluatte ottaa vallan, joka ei teille kuulu. Fariseuksia, ulkokullattuja, niitä te olette. Ahneita ja kiittämättömiä. Paatuneita ja katumattomia. Teidän syntinne ovat suuret, mutta te suostutte vain muiden harteille taakkoja sälyttämään.

• Et vie perille
        pertsa2012 kirjoitti:

Maarit sanoi :
        Pidämme häpeällisenä, että kirkossamme vielä vuonna 2010 kyseenalaistetaan ihmisiä heidän seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi vetoamalla Raamattuun.
        eivät häpeä mitään.

Hesekiel:
        3:18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi

Sinun olisi Maarit syytä tutustua siihen Raamattuun jota te pidätte häpeällisenä.

Jumala on henki ja Hänen rakastamisensa tarkoittaa Hänen tahtonsa toteutumisen
        rakastamista ja se on kirjoitettuna Pyhään Raamattuun.

Miksi sinä vääristelet selvää Sanaa???

Jotenkin surkuhupaisaa katsoa, kun sokea viuhtoo, että täällä on tie, täällä. Ja vaikka Jeesus kuinka tarjoaa silmävoidetta, että sokea näkisi, niin sokea vain huitaisee sen halpana maahan ja jatkaa huutelua, että täällä se tie on - osoitellen kohti jyrkännettä, jonka partaalla itse heiluu.

• 7777

kuulostaa vanhan testamentin opeilta tuo tappo käsky(en ole ko kohtaan törmännyt ) . eiköhän tässä tapauksessa kannattaisi enemmän lukea jeesuksen opetuksia elämästä ja rakkaudesta, uusitestamentti on käsitykseni mukaan enemmän nykyihmisille suunnattu.

• evl.

Jeesus ei puhunut homoista mitään. Siinä sulle ja näille kumppaneillesi esimerkkiä.

• 7777 sanoi :
        uusitestamentti on käsitykseni mukaan enemmän nykyihmisille suunnattu.
        ______
        Siinä sinulle uutta testamenttia.

Roomalaiskirje :
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

• ---
        pertsa2012 kirjoitti:

7777 sanoi :
        uusitestamentti on käsitykseni mukaan enemmän nykyihmisille suunnattu.
        ______
        Siinä sinulle uutta testamenttia.

Roomalaiskirje :
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

pertsa hyvä kommentti. kyllä miehet toisiaan voivat rakastaa niinkuin naiset naisia , mutta seksi ja toisten yllytys tai viettely homouteen on varmaan se synti josta raamattu varoitaa..sokea se joka ei nää varoitusta...

• Yu.

Mikä oli kopsauksen syy? Sekö,että ylpeästi seisot noiden teesien takana?Yksi kohta julistuksesta:"Mekin haluamme silti sitoutua Raamattuun ja sen käskyihin rakkaudesta"-------MIKSI käännätte irstauden rakkaudeksi? Mooseksen kirjasta ote:"
      "Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko"Kuinka voit uhmata Jumalan Sanaa.Maarit?

• Yu, ei makaamista sanota irtsaudekesi, mutta moni aviomieskin on äärettömän syntinen, jos makaa miehen kanssa. Ja vastaavasti moni homo on aivan synnitön.

• Yu sanoi :
        Kuinka voit uhmata Jumalan Sanaa.Maarit?

• Diipadaipa
        pertsa2012 kirjoitti:

Yu sanoi :
        Kuinka voit uhmata Jumalan Sanaa.Maarit?

Ihan kuin itsestäsi puhuisit.

• Res. Ltn

Ei tuumaakaan periksi, konservatiivit. Pysykää asemissanne olipa ylivoima millaista tahansa!

Liberaalit = Russia
      Konservatiivit = Finland

http://www.youtube.com/watch?v=bFKLEyHE5xo

Vahvistakaalinjaa, konservatiivit!

• varatankilla-ajelua

"Kuinka voit uhmata Jumalan sanaa Maarit."

Maarit on varmaan viellä nuori,terve ja kaunis. Ei Jumalan sana ole hänen elämässään viellä ajankohtaista. Näin on monien kohdalla,vain Jumala tietää kuinka moni on myöhästynyt.

• Yu.

No,Maaritilla on hyväpalkkainen virka,johon ei yt:t koske.Varma palkkatulo ja hyvä eläke sitten joskus.mitäpä sitä mistään murehtimaan.Varsinkaan jostain tuhansia vuosia sitten paimentolaisten kertomista jutuista.Tylsiä.Nyt eletään 2000-lukua.Nykyihminen on vapaa tekemään mitä tahtoo,kunhan ei satuta muita.Kerranhan täällä vain eletään,joten nautitaan.Mitään hel-vettiä ei edes ole olemassa......rakkaus samaa sukupuolta kohtaan on nii-i n kaunista.Homopojat muutenkin niin sympaattisia.

• Yu. Mistä sinun katkeruus kumpuaa?

• citizen.

Kyllä nyt Yu ja tt11 ja pertsa on valheen ja kierouden suossa korviaan ja kohta silmiäänkin myöten.

• citizen. kirjoitti:

Kyllä nyt Yu ja tt11 ja pertsa on valheen ja kierouden suossa korviaan ja kohta silmiäänkin myöten.

citizen. sanoi :

• Yu.

Katkeruus?

• Yu. Edellisesäkin viestissäsi llmeni, että kadehdit Maaritin hyvää palkaa, ja samaa sukuopuolta olevien kaunista rakkautta.

Voin paljastaa: kaksi miestä ymmärtää toisiaan paljon paremmin kuin mies ja nainen. Siksi arkikin sujuu paremmin.

Yu. Edellisesäkin viestissäsi llmeni, että kadehdit Maaritin hyvää palkaa, ja samaa sukuopuolta olevien kaunista rakkautta.

Voin paljastaa: kaksi miestä ymmärtää toisiaan paljon paremmin kuin mies ja nainen. Siksi arkikin sujuu paremmin.

jokkeri sanoi :
        ja samaa sukupuolta olevien kaunista rakkautta.
        Mitä kaunista siinä on kun paska* roiskuu??

• atte343443

Yu mistä teitä fundisuskovia sikiää? Vaikutat vastenmieliseltä ihmiseltä!!

• Yu.

atte.Tee sinäkin parannus ja usko Evankeliumi.Älä tee sitä virhettä,että uskot Maaritin ja kumpp. opetuksia.

• Hei Yu,

Suurin niistä on rakkaus.
        Missä vaiheessa kristityistä tuli toistensa kivittäjiä ja tuomareita? Pelottavaa, kammottavaa ja ahdistavaa.

t. Maarit-pappi

• kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Hei Yu,

Missä vaiheessa kristityistä tuli toistensa kivittäjiä ja tuomareita? Pelottavaa, kammottavaa ja ahdistavaa.

t. Maarit-pappi

Hei Maarit-pappi !

Turhaan kammoksut ja syyttelet meitä - sinä et ole mikään tuomari.

Kristityistä ei ole koskaan tullut kivittäjiä eikä tuomitsijoita, koska Jeesus kieltää meiltä tuomitsemisen.

Meidät lähetettiin evankeliumia julistamaan kaikelle kansalle - myös homoille.

Tiedämme Jumalan tahdon ihmisen suhteen ja sitä kerromme kaikille koska rakkaus Kristukseen ja lähimmäisiimme meitä velvoittaa.

Homoille ei tule valehdella Jumalan tahtoa ja näin johdattaa heidät kadotukseen, vaan myös homoille tulee kertoa Jumalan tahto kuten kirjoitettu on.

Se tässä on ahdistavaa ja kammottavaa, että kirkko haluaa johdattaa homot iankaikkiseen kadotukseen valehtelemalla heille Jumalan tahto. Tähän Jeesus ei ole ketään velvoittanut, sillä myös valehtelu - kuten himoitseminenkin - on syntiä. Eikä Jeesus meitä syntiin johdata. Amen

• Yu.
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Hei Yu,

t. Maarit-pappi

Maarit.Sinä ja hengenheimolaisesi petätte seurakunnan.Te lupaatte homoseksin harjoittajille,että Jumala ei enää pidä sitä syntinä.Väitätte sitä rakkaudeksi.Jumala sanoo sitä kauhistukseksi.Ymmärrätkö tämän?Olet seurakunnan paimen.Vastuusi on suurempi Herran edessä kuin meidän tavallisten tallaajien.

• Sodomismin tukijalle

Hei Yu,

t. Maarit-pappi

Eikös ne pedofiilitkin rakasta omalla tavallaan, - ja siksikös heitäkään ei eroteta kirkosta Maarit?

• Herra tuomitsee

Hei Yu,

t. Maarit-pappi

Kristinusko opettaa erottamaan pahan keskuudestaan, ja "ulkopuolella olevat tuomitsee Herrra"; 1 Kor.5-luku.

Syntistenpyhien kirkot imurioivat sisäänsä sensijaan kaikki: "sukupuoliseen suuntaukseen katsomatta", ja siksi nämä yhteisöt ovatkin jopa pedofiilihautomoja, ja Jumalan seurakuntien irvikuvia - ja julkijualattomia sellaisia, kun vetävät näin myös Kristuksen Pyhän Nimen lokaan ja käyttävät sitä porttoutensa valhesinettinä.

• Sodomismin tukijalle kirjoitti:

Eikös ne pedofiilitkin rakasta omalla tavallaan, - ja siksikös heitäkään ei eroteta kirkosta Maarit?

Näinhän pedofilit väittävät, että tuntevat vastuullista rakkautta lapseen - pedofilia = rakkaus lapseen. Ja kirkon mukaan vastuullinen rakkaus ei ole väärin.

Lisäksi kirkon mukaan vastuullinen aikuisten rakkaus ei ole väärin ja tämän perusteella jopa Suomen eduskunnassa on ehdotettu että laista poistetaan lähisukulaisten välisen rakkauden kielto. Samoin ollaan valmistelemassa ehdotusta moniavioisuuteen sillä myös tähän liittyy aikusiten välinen vastuullinen rakkaus.

Hei Yu,

t. Maarit-pappi

Maarit sanoi :

On aivan oikein ,että sinua pelottaa sinähän toiminnallasi tällä saitilla VIETTELET
        juuri niitä pienimpiä :

Matteuksen evankeliumi:
        18:7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi SITÄ ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!

Raamattuakaan et oikein tunne sillä varoittaminen on velvollisuutemme :

Hesekiel:
        33:8 Jos minä sanon jumalattomalle: jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen tiestänsä, niin se jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        33:9 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut

3. Moos.
        19:17 Älä vihaa veljeäsi sydämessäsi, vaan nuhtele lähimmäistäsi, ettet joutuisi hänen tähtensä syynalaiseksi.

• Palaja Herran luo

Hei Yu,

t. Maarit-pappi

Maarit-pappi:

Kyllä se rakkaus-käsite näyttäytyy sinulle pääosin materian ja ruumiin kautta suodattuvana rakkautena.

• Jeesuksen seuraaja

Hei Yu,

t. Maarit-pappi

Miksi Maarit väännät selvää Jumalan sanaa ?

Käskyssä sanotaan Rakasta Herraa sinun Jumalaasi kaikesta sielusta ja kaikella mielelläsi ja lähimmäistä niinkuin itseäsi.

Jumalaa rakastaminen tarkoittaa kaikkea sitä, mitä Raamtussa ilmoitetaan, eli pitämään Hänen käskynsä ja niihin kuuluu uskominen Jumalan sanaan.

Lähimmäistä tulee rakastaa kuin itseä, se ei ole vähäistä, mutta ensin tulee Jumala, Jeesus myös vahvistaa, mitä Jumalan Pyhässä sanassa ilmoitetaan.

Hei Yu,

t. Maarit-pappi

Maarit sanoi :
        Missä vaiheessa kristityistä tuli toistensa kivittäjiä ja tuomareita?
        ________
        Siinä vaiheessa kun sinä tulit saitille!!

• Lopussa lainataan rakkauden kaksoiskäskyä, minkä ensimmäistä osaa nämä allekirjoittajat eivät enää noudata ollenkaan. He noudattavat vain omia tulkintojaan - eivät rakasta Jumalan sanaa kirjoitettuna.

Toisekseen nämä allekirjoittajat eivät rakasta homoseksuaaleja, sillä ei kukaan joka haluaa johdattaa lähimmäisensä kadotukseen valheen keinoin, rakasta tätä lähimmäistä ollenkaan.

• TT11. Etkö tunne Raamattua ja Jumalan sanaaa?. Homoseksuaaliset eivät sen mukaan mene kadotukseen. Se on vain sinun harhaluulo. Sinun uskottavuus menee jo nollan alapuolelle.

TT11. Etkö tunne Raamattua ja Jumalan sanaaa?. Homoseksuaaliset eivät sen mukaan mene kadotukseen. Se on vain sinun harhaluulo. Sinun uskottavuus menee jo nollan alapuolelle.

"Homoseksuaaliset eivät sen mukaan mene kadotukseen."

Sinulla ei ole tuomiovaltaa !!

• evl.
        tt11 kirjoitti:

Sinähän noita tuomioita olet jaellut.Jeesuskaan ei puhunut mitään homoista. Seuraa sinäkin Jeesusta!

• evl. kirjoitti:

Sinähän noita tuomioita olet jaellut.Jeesuskaan ei puhunut mitään homoista. Seuraa sinäkin Jeesusta!

Eli Jeesus ei muuttanut Jumalan antamia käskyjä.

Näinhän Jeesus itsekin toteisi, että laista ei katoa pieninkään piirto. Amen

• evl.
        tt11 kirjoitti:

Eli Jeesus ei muuttanut Jumalan antamia käskyjä.

Näinhän Jeesus itsekin toteisi, että laista ei katoa pieninkään piirto. Amen

Sinähän puhut taas ristiin. Lapsen tappokäsky on siis voimassa vaikka aiemmin sanoit tänä iltana ettei se ole voimassa.Kammottavaa!

• evl. kirjoitti:

Sinähän puhut taas ristiin. Lapsen tappokäsky on siis voimassa vaikka aiemmin sanoit tänä iltana ettei se ole voimassa.Kammottavaa!

Mutta Jeesuksen mukaan me emme tuomitse ketään !

Onko Jumala muuttanut tai peruuttanut neljättä käskyään (Kunnioita isääsi ja äitiäisi ….) niin tätä sinun tulee kysyä papeiltasi.

Mutta Jeesus ei muuttanut Jumalan tahtoa yhtään mihinkään - ei pienintä piirtoakaan myöten.

• evl.
        tt11 kirjoitti:

Mutta Jeesuksen mukaan me emme tuomitse ketään !

Onko Jumala muuttanut tai peruuttanut neljättä käskyään (Kunnioita isääsi ja äitiäisi ….) niin tätä sinun tulee kysyä papeiltasi.

Mutta Jeesus ei muuttanut Jumalan tahtoa yhtään mihinkään - ei pienintä piirtoakaan myöten.

Et vastaa varsinaiseen kysymykseen kun et pysty. Kiertelet ja kaartelet ja muutat puheenaihetta.Suoraan sanottuna valehtelija.

• evl.
        evl. kirjoitti:

No sattuipa kömmäys, puhuihan Jeesus homostelun synnistä ylösnousseena apostoli Paavalin kautta Roomalaiskirjeessä ja korinttolaiskirjeessä mm.

• evl. kirjoitti:

Et vastaa varsinaiseen kysymykseen kun et pysty. Kiertelet ja kaartelet ja muutat puheenaihetta.Suoraan sanottuna valehtelija.

Ymmärsit kyllä - siksi suutuitkin :))

Mutta rauhoitu nyt vaan. Et nyt vaan pärjää uskovalle kristitylle asioissa, jotka ovat Jumalan. Lues vähän Raamatusta miten kävi heidän jotka alkoivat Jeesusta panna sanoista solmuun ja Häntä tentata. Opit ehkä jotain hyvin oleellista kristinuskosta.

• tt11 kirjoitti:

TT11, En minä kerro omaa tuomiota, vaan Raamatun.

• evl.
        evl. kirjoitti:

No sattuipa kömmäys, puhuihan Jeesus homostelun synnistä ylösnousseena apostoli Paavalin kautta Roomalaiskirjeessä ja korinttolaiskirjeessä mm.

Tämä on rekkaamattomaan nikkini kohdistunut provo. Heikot on eväät helluntaiuskoa kaupitteleville.

• evl. kirjoitti:

No muistit sentäs tuon :))

Jeesus antoi Paavalille Pyhän Hengen ja lähetti Paavalin kantamaan Jeesuksen nimeä kaikelle kansalle. Paavali siis nyt julisti sitä mitä Jeesus halusi hänen julstavan. Sitä mitä Jeesus niin sitä Paavali. Amen

TT11, En minä kerro omaa tuomiota, vaan Raamatun.

Tuomiosi oli sinun oma tuomiosi. Jumala ei missään sano, että homoseksuaalit eivät mene kadotukseen.

• evl.
        tt11 kirjoitti:

Ymmärsit kyllä - siksi suutuitkin :))

Mutta rauhoitu nyt vaan. Et nyt vaan pärjää uskovalle kristitylle asioissa, jotka ovat Jumalan. Lues vähän Raamatusta miten kävi heidän jotka alkoivat Jeesusta panna sanoista solmuun ja Häntä tentata. Opit ehkä jotain hyvin oleellista kristinuskosta.

Sinä et ole Jeesus vaikka taidat välillä niin kuvitellakin.Sinua ei kannata edes pyytää rauhoittumaan kun olet niin itseäsi täynnä.Ja oli todella törkeä teko tuo kumppaniesi tai sinun nikkini käyttö.

• evl. kirjoitti:

Sinä et ole Jeesus vaikka taidat välillä niin kuvitellakin.Sinua ei kannata edes pyytää rauhoittumaan kun olet niin itseäsi täynnä.Ja oli todella törkeä teko tuo kumppaniesi tai sinun nikkini käyttö.

Noniin - itse asia oli siis tässä - kuten jo edellä ounastelinkin.

Muista nyt mitä sanoin tuossa edellä.

• evl. kirjoitti:

evl. Room 1 Paavali sanoi, että heterot olivat syttyneet toisiinsa ja vaihtaneet "luonnonvataiseen". Mitähän se "homostelu" on?

Korinttokirjeessä Paavali vei Jumalan valtakunnan niiltä miehiltä, jotka makaavat miesten kanssa, muttei yhdeltäkään sellaiselta naiselta. Moni homokin on siis Jumalan valtakuntaan tosi hyvä.

• evl. kirjoitti:

Tämä on rekkaamattomaan nikkini kohdistunut provo. Heikot on eväät helluntaiuskoa kaupitteleville.

Ok - näin vähän kyllä ounastelinkin, mutta sain hyvän tilaisuuden vastata

Katso myös ….

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=31744

• tt11 kirjoitti:

Tuomiosi oli sinun oma tuomiosi. Jumala ei missään sano, että homoseksuaalit eivät mene kadotukseen.

TT11. Jumala ei missään sano, että homoseksuualiset menevät kadotukseen. TT11. Sinun olisi parasta kehittää aivan oma uskonto.

• anti evl.
        evl. kirjoitti:

Jos haluat kuulla totuuden, vai haluatko? Tässä se kuitenkin tulee
        Joh 5:39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        joten jos haluat tietää mitä mieltä Jeesus on niin tutki sinäkin kirjoituksia ja heitä omat luulot romukoppaan.

evl. Room 1 Paavali sanoi, että heterot olivat syttyneet toisiinsa ja vaihtaneet "luonnonvataiseen". Mitähän se "homostelu" on?

Korinttokirjeessä Paavali vei Jumalan valtakunnan niiltä miehiltä, jotka makaavat miesten kanssa, muttei yhdeltäkään sellaiselta naiselta. Moni homokin on siis Jumalan valtakuntaan tosi hyvä.

"evl. Room 1 Paavali sanoi, että heterot olivat syttyneet toisiinsa ja vaihtaneet "luonnonvataiseen". Mitähän se "homostelu" on?"

Itse en käytä "homostelu" - termiä, mutta se on siinä kun puhutaan samaa sukupuoltaolevien yhdynnästä. Ei väliä ovatko yhtyjät homoja vai heteroita - se on kuitenkin syntiä Jumalan silmissä.

"Korinttokirjeessä Paavali vei Jumalan valtakunnan niiltä miehiltä, jotka makaavat miesten kanssa, muttei yhdeltäkään sellaiselta naiselta. "

Jumalan tahto koskee aina sekä miehiä että naisia eli kaikkia ihmisiä. Vai ajatteletko että naiset eivät ole ihmisiä ?

• anti evl.
        anti evl. kirjoitti:

Jos haluat kuulla totuuden, vai haluatko? Tässä se kuitenkin tulee
        Joh 5:39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        joten jos haluat tietää mitä mieltä Jeesus on niin tutki sinäkin kirjoituksia ja heitä omat luulot romukoppaan.

edellinen oli siis evl. :lle

• Pusi pusi
        evl. kirjoitti:

Menitkö hämillesi?

Puhuiko Jeesus homostelun synnistä Paavalin kautta =) ??

TT11. Jumala ei missään sano, että homoseksuualiset menevät kadotukseen. TT11. Sinun olisi parasta kehittää aivan oma uskonto.

Eli lausuit väärän tuomion tuossa edellä.

• evl.

• kummastako?
        evl. kirjoitti:

Totuudestahan sinä et välitä

Mistäs sinä sen totuuden kaivat? Omasta päästäsikö vai Jumalan sanasta?

• tt11 kirjoitti:

"evl. Room 1 Paavali sanoi, että heterot olivat syttyneet toisiinsa ja vaihtaneet "luonnonvataiseen". Mitähän se "homostelu" on?"

Itse en käytä "homostelu" - termiä, mutta se on siinä kun puhutaan samaa sukupuoltaolevien yhdynnästä. Ei väliä ovatko yhtyjät homoja vai heteroita - se on kuitenkin syntiä Jumalan silmissä.

"Korinttokirjeessä Paavali vei Jumalan valtakunnan niiltä miehiltä, jotka makaavat miesten kanssa, muttei yhdeltäkään sellaiselta naiselta. "

Jumalan tahto koskee aina sekä miehiä että naisia eli kaikkia ihmisiä. Vai ajatteletko että naiset eivät ole ihmisiä ?

"Miesten kanssa makaavat miehet" eivät ole naisia. Mutta kyllä naiset ovat ihmisiä.

• tt11 kirjoitti:

Eli lausuit väärän tuomion tuossa edellä.

TT11. En nyt kyllä ymmärtynyt, mutta olet muutenkin aika järkemätön.

"Miesten kanssa makaavat miehet" eivät ole naisia. Mutta kyllä naiset ovat ihmisiä.

Vihdoinkin tunnustit, että myös naiset ovat ihmisiä.

• tt11 kirjoitti:

No muistit sentäs tuon :))

Jeesus antoi Paavalille Pyhän Hengen ja lähetti Paavalin kantamaan Jeesuksen nimeä kaikelle kansalle. Paavali siis nyt julisti sitä mitä Jeesus halusi hänen julstavan. Sitä mitä Jeesus niin sitä Paavali. Amen

tt11 sanoi :
        Paavali siis nyt julisti sitä mitä Jeesus halusi hänen julstavan. Sitä mitä Jeesus niin sitä Paavali. Amen

• evolutikka
        evl. kirjoitti:

niin, yhteen niistä monista 12

• evl. kirjoitti:

evl. sanoi :

• Vivamossa

aloittajalle

Ei ole yhtään vivamolaista pastoria eikä muutakaan työntekijää listassa

• käskystä!

Outoa, että esim. naispappeudesta vouhkataan mutta vanhassa testamentissa olevista monista muiden kuin juutalaisheimojen tappokäskyistä ei puhuta mitään. Jumala käskee tappaa vallatun kaupungin jokaisen ihmisen sekä kaikki kotieläimet. Länsimaisissa valtioissa tällaisesta tappamisesta tulisi joka maassa vankilatuomio.

• ihmisenkunnioitus

Moni meistä tulee kuuntelemaan naispappeja jotka haluamme kirkollisissa tilaisuuksissa käydä,ehkä 70-80 pros teologisessa tiedekunnassa opiskelevista on naisia.Homous on selkeästi kielletty Raamatussa.Kun taas ihmisarvo on homolla niin kuin muillakin,Taannoin presidentinvaalien yhteydessä tuli suorastaan vihan aalto toista ehdokasta kohtaan hänen homoutensa takia,kristityt pääosassa .Äänestin häntä uskovana siksi että annan myös homolle ihmisarvon ,enkä vihaa,mutta homoutta en hyväksy selkeän Raamatun kiellon mukaan.

• ihmisenkunnioitus kirjoitti:

Moni meistä tulee kuuntelemaan naispappeja jotka haluamme kirkollisissa tilaisuuksissa käydä,ehkä 70-80 pros teologisessa tiedekunnassa opiskelevista on naisia.Homous on selkeästi kielletty Raamatussa.Kun taas ihmisarvo on homolla niin kuin muillakin,Taannoin presidentinvaalien yhteydessä tuli suorastaan vihan aalto toista ehdokasta kohtaan hänen homoutensa takia,kristityt pääosassa .Äänestin häntä uskovana siksi että annan myös homolle ihmisarvon ,enkä vihaa,mutta homoutta en hyväksy selkeän Raamatun kiellon mukaan.

"Homous on selkeästi kielletty Raamatussa.Kun taas ihmisarvo on homolla niin kuin muillakin"

Hyvä huomio - näinhän se asia on !!

Homojen kyllä kannattaa ottaa huomioon, että ihmisillä on vuosituhansien vuosien ajan kehittyneet jonkinlainen …hmmmmmm …. torjunta ja vieroksunta homoutta kohtaan. Jos liian aggressiivisesti homoutta lobataan, niin käy niinkuin nuorten keskuudessa on käynyt ---- on kehittynyt hyvinkin julma aggressiiivinen vastareaktio homoutta kohtaan.

Homouden lobbaamisessa nyt tarvittaisiin viisautta ettei tilanne eskaloidu aivan mahdottomaksi.

• tt11 kirjoitti:

"Homous on selkeästi kielletty Raamatussa.Kun taas ihmisarvo on homolla niin kuin muillakin"

Hyvä huomio - näinhän se asia on !!

Homojen kyllä kannattaa ottaa huomioon, että ihmisillä on vuosituhansien vuosien ajan kehittyneet jonkinlainen …hmmmmmm …. torjunta ja vieroksunta homoutta kohtaan. Jos liian aggressiivisesti homoutta lobataan, niin käy niinkuin nuorten keskuudessa on käynyt ---- on kehittynyt hyvinkin julma aggressiiivinen vastareaktio homoutta kohtaan.

Homouden lobbaamisessa nyt tarvittaisiin viisautta ettei tilanne eskaloidu aivan mahdottomaksi.

TT11. Puhu vain omasta puolestasi. Tässäkin talossa, jossa asun, on nuoria ja vanhoja, eikä kellään ole "arggessiivista vastareaktioa". Naapuritalossa asuu myös homopari.

TT11. Puhu vain omasta puolestasi. Tässäkin talossa, jossa asun, on nuoria ja vanhoja, eikä kellään ole "arggessiivista vastareaktioa". Naapuritalossa asuu myös homopari.

Tuolla asenteella et nyt tippaakaan auta niitä nuoria ja varhaisnuoria jotka ovat huomanneet homotaipumuksia itsessään ja pelkäävät muita nuoria, joiden puheet homoudesta on aika roisia nykyään.

• tt11 kirjoitti:

Tuolla asenteella et nyt tippaakaan auta niitä nuoria ja varhaisnuoria jotka ovat huomanneet homotaipumuksia itsessään ja pelkäävät muita nuoria, joiden puheet homoudesta on aika roisia nykyään.

Ai, että "tuolla asenteeella".

No minkä minä sille voin, ettei elämänpiirissäni näy homovihaa.

• foksmalder
        tt11 kirjoitti:

Luulempa, että helsinkijokkerilla on positiivisempi vaikutus, kuin sinulla.

• ihmisenkunnioitus kirjoitti:

ihmisenkunnioitus sanoi :
        70-80 pros teologisessa tiedekunnassa opiskelevista on naisia.

Haavisto sai mitä kerjäsi.
        Äänestä mitä äänestät mutta miksi kauhistusten tekijää????

• tv121

Kysymykseen.
      Se minkä otsikon alla nimiluettelo oli on ollut aina itsestään selvyys.En oikein ymmärrä miksi asian suhteen on laadittu oikein nimiluettelo.Kuvittelen että siinä pyrittiin lieventämään jotai Raamatun kohtaa.
      Mitä haluat itsellesi tehtävän tee se muille.Eikö se tarkoita että mitä MINÄ haluan itselleni tehtäväksi sitä minun olisi tehtävä muille.Minähän en tietenkään halua mitä hyvänsä itselleni tehdään.Tulkitaankohan tätä kohtaa jotenkin väärin tässä yhteydessä.
      Rukoiluhan on jo ollut voimassa kirkolliskokouksen päätöksellä ja missä mielellä rukoillaan senkin voi juontaa lähimmäisen rakkauden kohdasta niin kuin siitä kirjoitin.
      Raamattuhan kieltää homoseksuaaliset teot niitä kirkon ei tulisi edistää.

• Tuo julkilausuma on annettu vuonna 2010 ja on jo auttamatta vanhanaikainen. Kyseessähän on lausuma, joka suorastaan vilisee olkinukkeja eikä siinä esiintulleet asiat ole edes olemassa.

Kirkon virkamiehet, jotka ovat tuon lausunnon sorvanneet, niin eivät varmaan edes älynneet ottaa huomioon, että tätä joskus myös netissä tarkastellaan. Niin lapsellinen se on.

• Paavalin pallit

minusta Jenni erittäin hienosti kertoi sen oleelisen tuossa blogissaan:

"Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.”

Minä itse en tuohon ikinä pysty, ainakaan nimettömänä netissä, mutta yritän sen silti pitää mielessä ja toimiakin sen mukaan.

Mielestäni papiston naisistuminen on vain parantanut kirkkoa. Asioista puhutaan entistä rohkeammin ja kirkosta on tullut inhimillisempi ja paremmin ihmiset huomioon ottava.

Tällä palstalla papit ovat, mummomuorin ohella, parhaat kommentoijat. He ovat selkeästi valikoitunutta väkeä ja alansa ammattilaisia. En voi olla arvostamatta heitä, sukupujoleen katsomatta.

• stop tykkänään

Paavalin pallit
      "Tällä palstalla papit ovat parhaat kommentoijat mummomuorin ohella"

Papeilla voi olla parhaat pallit,mitä kommentointiin tulee niillä ei ole mitään arvoa niin kauan kuin synnin hyväksyminen paistaa päälimmäisenä lävitse.
      Ei ole taivastien viestintää.

• ice girls

Ei helluntailaisille ole annettu mitään erioikeutta määrittää kuka on taivastien kulkija. Luulette liikaa itsestänne.Taivastien määrittäjä on aivan muu taho.

• tykkänään stop

ice girls

Taivastien määrittely on jokaisen luettavissa Raamatusta. Jeesus kantaa meidänkin syntimme,me vain seuraamme Häntä. Tyhjän repun voimme kantaa mukanamme.

• ice girls

Minä vaan sillä kun täällä monet ovat selvästi orientoituneet selvästi helluntailaisiksi ja sitten he määrittelevät itsensä itseoikeutetuiksi taivastien kulkijoiksi. Samalla he osoittavat selvästi ketkä eivät näitä ole.

• Vapaan kanan muna
        ice girls kirjoitti:

Minä vaan sillä kun täällä monet ovat selvästi orientoituneet selvästi helluntailaisiksi ja sitten he määrittelevät itsensä itseoikeutetuiksi taivastien kulkijoiksi. Samalla he osoittavat selvästi ketkä eivät näitä ole.

Syökää kanaaaa!

• Kui

No taas kerran, Hyväksyykö se Raamattu uudelleen vihkimiset vai onko niin että jos ero tulee on elettevä yksin koko loppuelämä? Jos ei hyväksy niin miksi sitä voi nykyään harrastaa ja miksi siis ollaan lipsuttu tuohon(?) eikä kukaan pauhaa Raamatun jakein mitään.

Tuonko Jumala katsoo läpi sormien, kun miltei kaikki ovat hyväksyneet asian vähin äänin kun kerra pysyvät tuosta synnistä vaiti.?

Älkää siis vain yhtä asiaa jauhako kun monet ovat jo painettu villaisella. Kuka tuota ei muka huomaisi?

• kui sanoi :
        Hyväksyykö se Raamattu uudelleen vihkimiset vai onko niin että jos ero tulee on elettevä yksin koko loppuelämä?

Muilta osin avioliitto on voimassa ja sen näet tuosta artikkelistani :
        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=62

• Kui
        pertsa2012 kirjoitti:

kui sanoi :
        Hyväksyykö se Raamattu uudelleen vihkimiset vai onko niin että jos ero tulee on elettevä yksin koko loppuelämä?

Muilta osin avioliitto on voimassa ja sen näet tuosta artikkelistani :
        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=62

pertsa2012

Niinpä, no monenko sinä luulet tablaavan tuossa nykyään? Mutta siitä vaan ei kauheasti paasata täälläkään, mistähän se johtuu? Et edes sinä kovin paljon tuota syntiä täällä paheksu.

Mutta niin vain ollaan hyvin usein onnellisia siinä kakkos liitossa vaikka ei Raamatullisesti mennytkään.

• tykkänään stop

Kuka on painanut villaisella. Kirkon vastuulla on valvoa yhteiskunnan Raamatun mukaista etiikkaa kaikilla osaalueilla miten ihmisinä elämme. Näin nyt ei vain jostain syystä ole tapahtunut,eikä tapahdu tälläkään hetkellä.

• ice girls

Maailma muuttuu ja realimaailma on pakko hyväksyä vaikka raamattu sanoisi mitä. Siellä on kaikkea kaikille ja ristiriitaa ristiriidan päälle eikä sen kirjaimen mukaan kukaan voi elää.

• 7777
        ice girls kirjoitti:

Maailma muuttuu ja realimaailma on pakko hyväksyä vaikka raamattu sanoisi mitä. Siellä on kaikkea kaikille ja ristiriitaa ristiriidan päälle eikä sen kirjaimen mukaan kukaan voi elää.

mailma muuttuu juuri niin kuin raamattu ennustaa..

• ice girls kirjoitti:

ice girls sanoi :
        Maailma muuttuu ja realimaailma on pakko hyväksyä vaikka raamattu sanoisi mitä.

• Kui
        7777 kirjoitti:

mailma muuttuu juuri niin kuin raamattu ennustaa..

Elätkö 7777 sinä Raamatun kirjaimen mukaan vai lienetkö edes joissakin muutoksissa mukana, veikkaan kyllä vahvasti jälkimmäistä. Kukaan ei enää elä läheskään saati sitten täysin Raamatun ohjeituksen mukaan.

Osoittihan Jeesuskin että se on ihmiselle mahdotonta elää vaatimusten mukaan.

Mutta näistähän sitä jaksetaan jauhaa kuka on oikeassa uskoineen, ei mistään aidosta lähimmäisen välittämisestä eri tilanteissa.

• 7777
        Kui kirjoitti:

Elätkö 7777 sinä Raamatun kirjaimen mukaan vai lienetkö edes joissakin muutoksissa mukana, veikkaan kyllä vahvasti jälkimmäistä. Kukaan ei enää elä läheskään saati sitten täysin Raamatun ohjeituksen mukaan.

Osoittihan Jeesuskin että se on ihmiselle mahdotonta elää vaatimusten mukaan.

Mutta näistähän sitä jaksetaan jauhaa kuka on oikeassa uskoineen, ei mistään aidosta lähimmäisen välittämisestä eri tilanteissa.

yhtä syntinen minä olen kuin kuka tahansa,jos mahdollista vielä syntisempi.. uskon jeesukseen ja jumalaan , usko ja anteeksianto vapauttaa syntisen mutta se vaatii nykypäivänä periksi antamatonta USKOA sekä itse tutkiskelua/parantumista omista pahoista mieltymyksistä.. jokainen näkee uskon omalla tavalla kuten tämänkin palstan uskovat näkevät , en koskaan väitä olevani aina oikeassa tai että tiedän kaiken..elämä on oppikoulu josta toiset saavat kiitettävän ja toiset jotain muuta , jos saan edes välttävän se minun kyvyilläni lienee hyvä.. kirjoittelen tänne enenmän mitä tunnen , en mitä olen lukenut..

• anonyymi1

Ei ole syrjintää se että puolustetaan Jeesuksen sanelemaa miehen ja naisen välistä avioliittoa. Saman sukupuolta olevien avioliittoja haluavat ajavat asiaansa häikäilemättä syyllistämällä Raamattuun uskovat.
      Uskokaa jo etteivät uskovat halua syrjiä homoseksuaaleja vaan pelastaa kadotukselta ja kertoa heille, ettei ihmisruumista väärinkäyttävät pääse taivaaseen. Ei ole ihmisruumista suunniteltu tuohon tarkoitukseen. Ja ne, jotka suostuvat vastaanottamaan Jumalalta uskon Jeesukseen saavat Pyhän Hengen voiman vastustaa pahaa, kaikkea sitä mikä on Jeesuksen sanojen mukaan julistettu synniksi kymmenessä käskyssä, Jeesuksen Vuorisaanassa ja Paavalin teksteissä, jotka hän sai Kristukselta.

Miksi homoseksuaaleja aikaisemmin kohdeltiin noin 50 vuotta sitten rikollisina? Koska katsottiin homouden syntyvän kun vanhempi houkuttelee, hyväksikäyttää tai painostaa nuoria homouteen. Luuletteko että tämä on kokonaan kadonnut? Ei ole. Viimeaikaiset uutiset poikiin kohdistuvasta hyväksikäytöstä vahvistavat tämän. Jos kyse on alaikäisestä asia kuuluu edelleen rikoslain piiriin. Mutta oikeuskäsittelyyn tarvitaan kolmas todistaja, jota vain harvoin on saatavissa. Koska nuoren uhrin psyyke painostuksen kautta muuttuu, homoyhteisö selittää hänellä olleen "synnynnäisen taipumuksen" homouteen.

Maria E Tomeon haastattelututkimuksessa (2001) "68% homomiehistä ja 38% lesboista leimasi itsensä homoseksuaaleiksi hyväksikäytön jälkeen".
      Luvut olisivat suurempia, jos otetaan huomioon houkuttelu ja kokeilunhalu.
      On yleiseti tiedossa että kansainvälinen rikollinen ihmiskauppa käyttää samoja menetelmiä saadakseen uhrinsa pakotettua tulevaan "ammattiinsa". On selvää että kenestä tahansa heteroseksuaalista voidaan tehdä homoseksuaali näillä menetelmillä. Väite synnynnäisestä taipumuksesta on todistamaton. Vaikea isäsuhde saa nuoret pojat etsimään korvaavaa isäsuhdetta ja joutuvat helposti vanhempien miesten hyväksikäytön kohteiksi erityisesti sosiaaliset ja hyvän ulkonäön omaavat mikä onkin erityisen silmiinpistävää.
      Viimeinen asia millä uskovat kristityt näihin alunperin eriasteisen hyväksikäytön uhreihin haluavat suhtautua on kaikkea muuta kuin syrjiminen.

• anonyymi1

Luomiskertomuksessa kuvataan, miten Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi, avuksi toinen toiselleen, vastapäisyys-suhteeseen. Jo pelkästään miehen ja naisen fyysinen rakenne osoittaa selvästi, mikä on normaalia ja mikä epänormaalia seksuaalielämän alueella. Raamattu ei sano mitään homoseksualismin synnystä, mutta se kieltää ehdottomasti seksisuhteet kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen väliltä. Se argumentti ei ole pätevä, ettei Paavali tiennyt homoseksuaalisuudesta ja sen synnystä yhtä paljon kuin me tiedämme. On kysymys siitä, tiesikö Jumala siitä tarpeeksi antaessaan Mooseksen ja Paavalin kirjoittaa jyrkät kieltonsa Raamattuun.

Jotkut ovat homoja oman valintansa perusteella, toiset siksi, että heidät on nuorena vietelty homoseksuaaliseen suhteeseen. Joillekin homoseksuaalinen suuntaus on syntynyt hyvin varhaisessa vaiheessa heidän itsensä siihen millään tavalla vaikuttamatta. Niinhän Jeesuskin sanoi:

Olen ollut (lainaus) niin kauan nuorison kanssa tekemisissä, että tiedän hyvin, miten suuri kärsimys nuorelle ihmiselle (ja varsinkin kristitylle) on epäillä olevansa seksuaalisesti poikkeava. Nykyään on vaarana, että homopiirit imaisevat seksuaalisesta identiteetistään epävarman nuoren mukaansa paljon ennen kuin hänen identiteettinsä on ”lukkoon lyöty”. Moni kypsyy tässä suhteessa aikuiseksi vasta pitkälti yli 20-vuotiaana. Ensimmäiset kokemukset ovat usein ratkaisevia. Jos nuori olisi jaksanut odottaa muutaman vuoden, olisi hän ehkä huomannutkin olevansa seksuaaliselta identiteetiltään normaali.

En hyväksy homofobiaa. Homot ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. Heitä on kunnioitettava ja rakastettava ihan samoin kuin muitakin. Mutta heille on myös luettava seksuaalielämän alueella sama laki kuin muille. Naimattomat uskovat eivät saa toteuttaa seksuaaliviettiään, koska se on vastoin Jumalan tahtoa - sama sääntö pätee homoihin yhtä hyvin kuin heteroihinkin.

Jumalan lain rikkominen ei tee ketään onnelliseksi pitkän päälle. Eikä siinä kaikki, vaan se myös vie rikkojansa iankaikkiseen kadotukseen. Kuka enää tarvitsee Jeesusta, jos kirkko julistaa yhden synnin toisensa jälkeen luvalliseksi? Mitä sanovat nämä kirkon pettämät ihmiset viimeisellä tuomiolla huomatessaan, ettei heille saarnattu parannusta silloin, kun he vielä olisivat voineet sen tehdä?

Jeesus tarjoaa armoaan ja apuaan jokaiselle, joka hänen puoleensa kääntyy. Hän antaa synnit anteeksi, mielekkään elämän (johon kuuluu myös tehtävä hänen valtakunnassaan) ja iankaikkisen autuuden sille, joka niitä häneltä pyytää – homolle yhtä hyvin kuin heterollekin.

Homoliittojen rinnastaminen avioliittoon on länsimaisen yhteiskunnan lopun alkua. Luonnollisesti jokaisen kristityn velvollisuus on vastustaa lakia, joka rikkoo Jumalan luomisjärjestyksen ja tekee synnistä sallitun. Jos kirkkomme alkaa siunata homosuhteita ja ottaa työntekijöikseen sellaisessa suhteessa eläviä, se tuskin enää ansaitsee kristillisen kirkon nimeä.

• ice girls
        anonyymi1 kirjoitti:

Luomiskertomuksessa kuvataan, miten Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi, avuksi toinen toiselleen, vastapäisyys-suhteeseen. Jo pelkästään miehen ja naisen fyysinen rakenne osoittaa selvästi, mikä on normaalia ja mikä epänormaalia seksuaalielämän alueella. Raamattu ei sano mitään homoseksualismin synnystä, mutta se kieltää ehdottomasti seksisuhteet kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen väliltä. Se argumentti ei ole pätevä, ettei Paavali tiennyt homoseksuaalisuudesta ja sen synnystä yhtä paljon kuin me tiedämme. On kysymys siitä, tiesikö Jumala siitä tarpeeksi antaessaan Mooseksen ja Paavalin kirjoittaa jyrkät kieltonsa Raamattuun.

Jotkut ovat homoja oman valintansa perusteella, toiset siksi, että heidät on nuorena vietelty homoseksuaaliseen suhteeseen. Joillekin homoseksuaalinen suuntaus on syntynyt hyvin varhaisessa vaiheessa heidän itsensä siihen millään tavalla vaikuttamatta. Niinhän Jeesuskin sanoi:

Olen ollut (lainaus) niin kauan nuorison kanssa tekemisissä, että tiedän hyvin, miten suuri kärsimys nuorelle ihmiselle (ja varsinkin kristitylle) on epäillä olevansa seksuaalisesti poikkeava. Nykyään on vaarana, että homopiirit imaisevat seksuaalisesta identiteetistään epävarman nuoren mukaansa paljon ennen kuin hänen identiteettinsä on ”lukkoon lyöty”. Moni kypsyy tässä suhteessa aikuiseksi vasta pitkälti yli 20-vuotiaana. Ensimmäiset kokemukset ovat usein ratkaisevia. Jos nuori olisi jaksanut odottaa muutaman vuoden, olisi hän ehkä huomannutkin olevansa seksuaaliselta identiteetiltään normaali.

En hyväksy homofobiaa. Homot ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. Heitä on kunnioitettava ja rakastettava ihan samoin kuin muitakin. Mutta heille on myös luettava seksuaalielämän alueella sama laki kuin muille. Naimattomat uskovat eivät saa toteuttaa seksuaaliviettiään, koska se on vastoin Jumalan tahtoa - sama sääntö pätee homoihin yhtä hyvin kuin heteroihinkin.

Jumalan lain rikkominen ei tee ketään onnelliseksi pitkän päälle. Eikä siinä kaikki, vaan se myös vie rikkojansa iankaikkiseen kadotukseen. Kuka enää tarvitsee Jeesusta, jos kirkko julistaa yhden synnin toisensa jälkeen luvalliseksi? Mitä sanovat nämä kirkon pettämät ihmiset viimeisellä tuomiolla huomatessaan, ettei heille saarnattu parannusta silloin, kun he vielä olisivat voineet sen tehdä?

Jeesus tarjoaa armoaan ja apuaan jokaiselle, joka hänen puoleensa kääntyy. Hän antaa synnit anteeksi, mielekkään elämän (johon kuuluu myös tehtävä hänen valtakunnassaan) ja iankaikkisen autuuden sille, joka niitä häneltä pyytää – homolle yhtä hyvin kuin heterollekin.

Homoliittojen rinnastaminen avioliittoon on länsimaisen yhteiskunnan lopun alkua. Luonnollisesti jokaisen kristityn velvollisuus on vastustaa lakia, joka rikkoo Jumalan luomisjärjestyksen ja tekee synnistä sallitun. Jos kirkkomme alkaa siunata homosuhteita ja ottaa työntekijöikseen sellaisessa suhteessa eläviä, se tuskin enää ansaitsee kristillisen kirkon nimeä.

Höpö höpö! Tuota on kuultu jo ihan tarpeeksi. Sullakin olisi jo aika tunnustaa tosiasioita myyttien sijaan.

• ---
        ice girls kirjoitti:

Höpö höpö! Tuota on kuultu jo ihan tarpeeksi. Sullakin olisi jo aika tunnustaa tosiasioita myyttien sijaan.

ice girls...kiitä jumalaa että olet kristityssä maassa , islam maissa olisit tuon tekstin aika pahoissa vaikeuksissa..

• ice girls
        --- kirjoitti:

ice girls...kiitä jumalaa että olet kristityssä maassa , islam maissa olisit tuon tekstin aika pahoissa vaikeuksissa..

Samoin sinä jos kerran olet kristitty. Tarkoitin myyteillä väärää käsitystä homoudesta. Ei ihmisen suuntaus voi olla synti. Eihän vasenkätisyyskään ole synti. Lisäksi raamattu on aikansa tuote. Ei ole puhuvia käärmeitä. Maa on miljardeja vuosia vanha , ei 6000 vuotta. Ei ole demoneja. Ei ole saa-tanaa. Vai oletko nähnyt?Uskon Jeesuksen olemassaoloon.Mutta vieroksun lahkoja ja ääriliikkeitä.

• ice girls kirjoitti:

Samoin sinä jos kerran olet kristitty. Tarkoitin myyteillä väärää käsitystä homoudesta. Ei ihmisen suuntaus voi olla synti. Eihän vasenkätisyyskään ole synti. Lisäksi raamattu on aikansa tuote. Ei ole puhuvia käärmeitä. Maa on miljardeja vuosia vanha , ei 6000 vuotta. Ei ole demoneja. Ei ole saa-tanaa. Vai oletko nähnyt?Uskon Jeesuksen olemassaoloon.Mutta vieroksun lahkoja ja ääriliikkeitä.

ice girls sanoi :
        Ei ihmisen suuntaus voi olla synti.

http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=55
        HOMOUDESTA UUDESSA TESTAMENTISSA :

1.Korinttolaiskirje:
        6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä MIEHIMYKSET,
        6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.

1.Timoteuksen kirje
        1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu VANHURSKAALLE, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        1:10 haureellisille, MIEHIMYKSILLE, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan

Juudaan kirje :
        1:7 samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät LUONNOTTOMIIN lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

3.Mooseksen kirja:

3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.

• Totuuden.p

Sodan aikana suomen kansan kerrotaan olleen polvillaan Jumalan varjellusta pyytämässä. Eräänkin paikkakunnan nimismies oli kirkonmäellä kansaa vaatinut tähän. Jumala todella armahti meitä eikä meidän tarvitse olla nyt jossain Siperian kuusessa niin kuin Stalin suunnitteli.

Sodan mentyä Jumala unohtui monelta ja kaupungistumisen myötä tuli oikein muodiksi hylätä ainoa todellinen auttaja sen seurauksena monet jäivät himojensa valtaan tekemään älyttömyyksiä.

Ruoka ja juomahalun hillitön tyydyttäminen epäterveillä aineilla alkoi tuhota ihmisten aivoja ja ennen kaikkea aivoissa olevaa otsalohkoa jossa ihminen tekee kaikki tärkeät kauaskantoiset ratkaisut. Saa-tana tietää tämän ja siksi hän pyrkii antamaan ihmisille omat herkkunsa Raamatun terveellisen ruokalistan sijaan.

Kiitos Jeesukselle, että hän ottaa vielä katuvan syntisen vastaan ja antaa hänelle uuden mahdollisuuden päästää pois kaikesta pahasta ja puhdistua vielä jopa homoseksuaalisuudestakin

• ice girl(s nyt pois)

Raamattu sisältää asioita jotka eivät ole kirjaimellisesti otettavissa . Homous on yksi niistä.

• synnintunnustus

ice girl(s nyt pois)
      Raamatun mukaan ihmisten tulee karttaa syntiä. Myös Raamatun mukaan harva selviää tästä verkosta kuiville.
      Kirkoissa lukemamme synnintunnustus muistuttaa - "Mene äläkä enää syntiä syntiä tee."

• ice girl

Homous joka on jo aikoja sitten todistettu ominaisuudeksi ei ole synti. Homo niinkuin heterokin sitten tekee syntiä päivästä päivään monenmoisilla eri tavoilla eikä kehoitus olla tekemättä syntiä voi sitä estää.

• tässä faktaa
        ice girl kirjoitti:

Homous joka on jo aikoja sitten todistettu ominaisuudeksi ei ole synti. Homo niinkuin heterokin sitten tekee syntiä päivästä päivään monenmoisilla eri tavoilla eikä kehoitus olla tekemättä syntiä voi sitä estää.

Syntiä se homostelu on. Jos homous ei ole syntiä niin miksi Jumala kuitenkin homoseksuaalisuuden harjoittajat heittää ikuiseen kadotukseen? He eivät peri Jumalan valtakuntaa.

1.Kor 6:9-10
        9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,

10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

Ilm 21:8
        8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

• Ajatus

Mielestäni on ajan hukkaa lähteä väittelemään homojen kanssa, jos heillä ei ole halua ymmärtää varoituksen sanaa ja haluavat väitellä vastaan niin minusta tälläiset homot pitäisi jättää omaan arvoonsa. Tulee kyllä päivä jolloin hekin ymmärtävät.
      Eriasia jos pyytävät apua tai aidosti ovat kiinnostuneet, mutta näyttäisi että tämä keskustelu on mennyt vain väittelyksi.

Ja ihan vain esimerkkinä väittelystä.
      Jos auton valmistaja sanoo että autossa jossa on katalysaattori tulee käyttää vain lyijytöntä polttoainetta. Voi asiasta lähteä silti väittelemään jos haluaa. Joku väittää kiven kovaan että on ajanut lyijyllisellä ja hyvin toimii. Miksi lähteä väittelemään tälläisen kanssa jos ihminen väkisin haluaa toimia väärin eikä kuuntele varoituksen sanaa.

Joten on tärkeää valistaa ja varoittaa, mutta täytyy myös huomata milloin väitellään vain väittelemisen ilosta. Ihmisillä vapaa tahto, eikä ketään väkisin pelasteta ja meidän tehtävä on kylvää se siemen ja herran haltuun sen kasvaminen.

Jolla korvat se kuulkoon, muut ihmetelköön ja vääristelköön tekstiä ja jatkakoon väittelyä.

• ice girl

Jostain kumman syystä homouden teema nousee päivästä päivään pramille. Homoutta syntinä pitävät sen nimenomaan tekevät.

• Kui

Ajatus

"Mielestäni on ajan hukkaa lähteä väittelemään homojen kanssa, jos heillä ei ole halua ymmärtää varoituksen sanaa ja haluavat väitellä vastaan niin minusta tälläiset homot pitäisi jättää omaan arvoonsa."

Eikös se mene perille että eivät suinkaan kaikki ole homoja jotka ovat asiasta kanssasi eri mieltä.

Tarttukaa nyt hyvänen aika jo vaikkapa siihen uudemman kerran papin eteen menemiseen avioliittoaikeissa, pitääkö tuosta synnistä tehdä parannus(?) kun sekin on jo likimain tapa nykyään niin tavallista se on. Etkö sinä ymmärrä? Että jos yhden asian kanssa on noin tiukka seula se on oltava sitten kaikessa niin!

Kukas uudelleen naimisiin on antanut luvan? jos kerran niin Raamatullisia ollaan.

"Tulee kyllä päivä jolloin hekin ymmärtävät."

Mitä tarkoitat, tuomiotako?

Aikookos Jumala sitten katsoa läpi sormiensa nuo uudelleenvihkimiset aikanaan ja olla tiukka vain siinä toisessa asiassa?

Tuo(kin) juttu on niin räikeä ristiriitaisuus teidän ajattelussanne että se ihan huutaa..

• synnintunnustus

ice girl

Olemme tienhaarassa,taivas,kuuma sauna. Varoitammeko synnistä,vai puolustammeko sitä. Kumman tien olet valinnut.

• voi meitä!

Yksi Raamatun perustotuuksista on että JUMALA ON MUUTUMATON. Sen takia Hänen sanaansa voi luottaa, Hän on uskollinen Sanallensa.

Jos Jumala on kerran tuominnut Sodoman ja Gomorran homouden takia ja nyt salliikin sen, se tarkoitta että Hän olisi kääntänyt kelkkansa eikä olisikaan MUUTTUMATON. Se mikä Hänen silmissään on ollut syntiä, yhtäkkiä ei enää olisikaan.

Raamatussa Jumalan rakastaminen tarkoittaa kuuliaisuutta. Jeesus sanoi: "Se joka miinua rakastaa, pitää minun käskyni."

Synti on pohjimmiltaan kapinaa Jumalaa vastaan. Me perisynnin turmelemat ihmiset kyseenalaistamme ennemmin Jumalan kuin omat käsityksemme Hänestä ja rakkaudesta. Niin ihanaa kuin rakkaus onkin, me pystymme senkin turmelemaan.

Synnistä luopuminen on aina raskasta, riippumatta pienestä taikka suuresta synnistä, koska syvällä sisimmäsämme haluamme tehdä sitä.
      Nähdessämme voimattomuutemme huomaamme tarvitsevamme Jumalan apua synnistä pois kääntymisessäkin. Muutenhan heti kerskuisimme omavanhurskaudella.

JOKAISTA VILPITÖNTÄ ETSIJÄÄ JUMALA AUTTAA LUONNOLLISELLA TAIKKA YLILUONNOLLISELLA TAVALLA. Hänen hyvyys on totta! Hänen oikeudenmukaisuus on totta! Hänen rakkaus on totta! Jumalahan on rakkaus - sen takia se, mitä rakkaus on - on Hänen määrittelemä eikä ihmisen! Synnin turmeleman ihmiseen ei yksinkertaisesti voi luottaa, on luotettava johonkin suurempaan, muuttumattomaan ja pysyvään!

• Näin kuullut

Homous ei ollut kaupunkien tuhoamisen syynä,vaan seurausta siitä.

• xyfg

Homoudella ei ollut mitään merkitystä asiassa. Luonnonilmiöt on luonnonilmiöitä ja sodat ihmisten tekemiä. Eksyttäjät täälläkin leikkivät suurta tietäjää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      331
      29566
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      55
      2359
    3. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      46
      1749
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      207
      1737
    5. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      157
      1611
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      34
      1361
    7. Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta

Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.
      Maailman menoa
      54
      1135
    8. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1048
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      99
      977
    10. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      952
    Aihe