Juoruaminen rapussa

asukas

Olen tässä as.oy:ssä asunut kohta noin 7 vuotta.

Onko hallituksen jäsenillä ja vaikkapa siivoajalla jokin salassapitovelvollisuus tai ettei heillä ole lupaa julkisesti, yleisesti, keskustella osakkaiden ja vuokralaisten elämäntilanteista, ellintavoista ymv.?

Mielestäni koti on tietynlainen paikka ihmiselle, josta hänellä on oikeus liikkua rauhassa sisään ja ulos, ilman luottamushenkilöiden kommentteja, vai mitä?

23

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kieltäkää...

      Meillä on juoruaminen kielletty Taloyhtiön Järjestyssäännöissä, eli Taloyhtiön Omassa Laissa, joka siis kävelee suomen lain ja myös suomen perustuslain yli.

      Juoruamiskieltoa jos rikkoo niin saa häädön ja menettää asunnon pysyvästi Hallituksen Puheenjohtajalle. Olemme kirjanneet järjestyssäänötöihin... anteeksi Järjestyssääntöihin pykälän, jonka mukaan hallituksen puheenjohtajalla.. anteeksi Hallituksen Puheenjohtajalla on oikeus tehdä pistokoemaisesti salakuunteluita asuntoihin juoruamisen paljastamiseksi.

      Aikaisemmin kielsimme jo wc:ssä käynnin kokonaan (sitä ennen vain kello 7-22 sai käydä), ja Hallituksen Puheenjohtajalla on edelleen oikeus kello 7-22 käydä. WC:ssä käyntikiellon rikkomisesta on säädetty sama rangaistus, kuin juoruamiskiellosta. On se hyvä kun on tällaiset Järjestyssäännöt mihin voidaan kirjata kaikenlaisia pykäliä, niin kaikilla on paljon mukavampaa olla, kun on yhdessä sovitut selvät säännöt!

      Seuraavaksi aiomme kieltää asumisen koko talossa. Ja mitä tuossa äsken rappukäytävässä asiasta keskustelin, niin olin kyllä itseni kanssa täysin samaa mieltä, että sekin kielto tulee tarpeeseen, ja on vain asukkaiden parhaaksi!

      • 8+v

        Taloyhtiönne on ottanut oikeanlaisen asenteen.


    • semmosta

      Taisin muotoilla kysymykseni väärin.
      Eli: onko hallituksen jäsenillä plus siivoojilla sun muilla luottamus- tai työntekijöillä mitään salassapitovelvollisuutta?

      • ------------------

        Mielestäni kannatta pitää se suu kiinni,jos levittelee valheita(näinkin on käynyt)Eikä isännoitsiälle kirjoitella liioteltuja tarinoita,vinopinoa .Tollaisia jotkut ämmät on,taitaa olla paha olo.


    • asukas itse kertoo

      Käytännössä ei.

      Olen kuullut taloyhtiön hallituksen jäseniltä yhtä sun toista joistakuista muista asukkaista. Sinänsä minua ei puhuminen häiritse, ihan sama mitä puhutaan. Muitten asioista saa lisätietoa, kun he häiriköivät räikeästi, silloin henkilön taustasta voi löytyä selittäviä tekijöitä.

      Jos ihmiset itse ovat höpisseet pihalla esimerkiksi diagnooseistaan, niin ei kai kukaan estä niitä kertomasta eteenpäin, oli hallituksen jäsen tai ei?

      • Virallinen ja ei-vir

        Tietysti hallituksen jäsenillä on vaitiolovelvollisuus sellaisista yksityisistä asioista joita tämä on saanut tietoonsa asemansa perusteella. Eli jos hallituksessa on ruodittu esim. jonkun asukkaan maksuhäiriöitä tai vaikkapa alkoholinkäyttöä jne. niin tällaisia asioitahan ei saa hölöttää eteenpäin. Siivojallahan nyt ei voi olla mitään sellaista luottamuksellista tietoa.

        Mutta muutenhan hallituksen jäsenet ovat kuin mitä tahansa ihmisiä jotka voivat "siviiliroolissaan" juoruta tai olla juoruamatta asioista, joita ovat kuulleet toisilta ihmisiltä. Jokainen itse miettiköön, mitä kannattaa levittää eteenpäin ja mitä ei...


      • Näin menee
        Virallinen ja ei-vir kirjoitti:

        Tietysti hallituksen jäsenillä on vaitiolovelvollisuus sellaisista yksityisistä asioista joita tämä on saanut tietoonsa asemansa perusteella. Eli jos hallituksessa on ruodittu esim. jonkun asukkaan maksuhäiriöitä tai vaikkapa alkoholinkäyttöä jne. niin tällaisia asioitahan ei saa hölöttää eteenpäin. Siivojallahan nyt ei voi olla mitään sellaista luottamuksellista tietoa.

        Mutta muutenhan hallituksen jäsenet ovat kuin mitä tahansa ihmisiä jotka voivat "siviiliroolissaan" juoruta tai olla juoruamatta asioista, joita ovat kuulleet toisilta ihmisiltä. Jokainen itse miettiköön, mitä kannattaa levittää eteenpäin ja mitä ei...

        Jos talossa on häiritseviä alkoholisteja, se tiedetään muutenkin ilman että sitä on ruodittu hallituksessa. Yleensä ei edes ruodita, hallitus on passiivinen ja muut asukkaat saa hoitaa juopot pois talosta isännöitsijän ja vuokranantajan kautta itse. Hallitus vain hyysää näitä. Hallitukseen kun ei kuakan mene vapaaehtoisesti, joten aktiivisimmat ihmiset ovat ihan muita kuin hallitusten jäseniä.


      • Tukka sekaisin
        Näin menee kirjoitti:

        Jos talossa on häiritseviä alkoholisteja, se tiedetään muutenkin ilman että sitä on ruodittu hallituksessa. Yleensä ei edes ruodita, hallitus on passiivinen ja muut asukkaat saa hoitaa juopot pois talosta isännöitsijän ja vuokranantajan kautta itse. Hallitus vain hyysää näitä. Hallitukseen kun ei kuakan mene vapaaehtoisesti, joten aktiivisimmat ihmiset ovat ihan muita kuin hallitusten jäseniä.

        "Hallitukseen kun ei kuakan mene vapaaehtoisesti" Niinpä niin. Mutta kaikkitietäviä neuvonantajia ja omatoimisia huseeraajia kyllä riittää ihan harmiksi asti. Hienoa kun voi olla aktiivinen siellä missä ei tarvita.


      • Näin menee
        Tukka sekaisin kirjoitti:

        "Hallitukseen kun ei kuakan mene vapaaehtoisesti" Niinpä niin. Mutta kaikkitietäviä neuvonantajia ja omatoimisia huseeraajia kyllä riittää ihan harmiksi asti. Hienoa kun voi olla aktiivinen siellä missä ei tarvita.

        Kyllä sitä tarvitaan: juopon aiheuttamasta häirinnästä ilmoittamista isännöitsijälle ja vuokranantajalle. Miten niin muka sitä ei tarvita? Pitäisikö näiden saada metelöidä rauhassa?

        Ne jotka eivät tee mitään, vain valittavat rapussa, mutta ovat kyllä sitten kiitollisia jäljestäpäin, kun joku on pistänyt toimeksi.

        Eihän tässä kukaan ole mistää neuvomisesta puhunut mitään, vaan tekemisestä.

        Puhua pölöttäkää vähempi ja pistäkää tekin toimeksi, jos aihetta on.


      • Tukka sekaisin
        Näin menee kirjoitti:

        Kyllä sitä tarvitaan: juopon aiheuttamasta häirinnästä ilmoittamista isännöitsijälle ja vuokranantajalle. Miten niin muka sitä ei tarvita? Pitäisikö näiden saada metelöidä rauhassa?

        Ne jotka eivät tee mitään, vain valittavat rapussa, mutta ovat kyllä sitten kiitollisia jäljestäpäin, kun joku on pistänyt toimeksi.

        Eihän tässä kukaan ole mistää neuvomisesta puhunut mitään, vaan tekemisestä.

        Puhua pölöttäkää vähempi ja pistäkää tekin toimeksi, jos aihetta on.

        Viestini oli tämä: tällaiset besserwisserit kyllä haluavat joka käänteessä puuttua taloyhtiön asioihin takanapäin ja huseerata hallituksen selän takana. Mutta yhiökokouksiin ei haluta osallistua eikä tulla hallitustyöskentelyyn. Hallituksessa olevia pääsääntöisesti paheksutaan. Mitä tämä tällainen suhtautuminen on?


      • Näin menee
        Tukka sekaisin kirjoitti:

        Viestini oli tämä: tällaiset besserwisserit kyllä haluavat joka käänteessä puuttua taloyhtiön asioihin takanapäin ja huseerata hallituksen selän takana. Mutta yhiökokouksiin ei haluta osallistua eikä tulla hallitustyöskentelyyn. Hallituksessa olevia pääsääntöisesti paheksutaan. Mitä tämä tällainen suhtautuminen on?

        En tiedä, mistä puhut, mutta aivan ilmeisesti puhumme aivan eri asioista.

        Minä en ainakaan ole mikään besserwisseri enkä mene taloyhtiön hallitukseen siitä syystä, etten tiedä mitään rakentamiseen ja remontoimiseen liittyvistä asioista ja minusta hallituksen jäsenellä pitäisi olla niistä perustietoa. En minä muillakaan elämänalueilla halua vastuuseen asioista, joista en tiedä mitään. Yhtiökokouksiin osallistun.

        Jos ilmoittaa häiriöistä se ei mielestäni ole huseeraamista selän takana. Se mistä arvostelin oli se, että valitetaan käytävillä, mutta ei itse tehdä mitään. Hullu juoppo saa hakata ilmoittajan ovea vaikka miten kauan ja karjua uhkauksia, mutta kukaan joka sen kuulee, ei tee yhtään mitään. Joka kerta en viitsinyt soittaa poliiseja enää siinä vaiheessa, kun sillä jo oli häätöoikeudenkäyntipäivä tiedossa. Kyllä taloyhtiön hallitukselta odottaisi jämäkkyyttä myös järjestyshäiriöihin puuttumisessa, ei hyysäämistä.


      • miten menee
        Näin menee kirjoitti:

        En tiedä, mistä puhut, mutta aivan ilmeisesti puhumme aivan eri asioista.

        Minä en ainakaan ole mikään besserwisseri enkä mene taloyhtiön hallitukseen siitä syystä, etten tiedä mitään rakentamiseen ja remontoimiseen liittyvistä asioista ja minusta hallituksen jäsenellä pitäisi olla niistä perustietoa. En minä muillakaan elämänalueilla halua vastuuseen asioista, joista en tiedä mitään. Yhtiökokouksiin osallistun.

        Jos ilmoittaa häiriöistä se ei mielestäni ole huseeraamista selän takana. Se mistä arvostelin oli se, että valitetaan käytävillä, mutta ei itse tehdä mitään. Hullu juoppo saa hakata ilmoittajan ovea vaikka miten kauan ja karjua uhkauksia, mutta kukaan joka sen kuulee, ei tee yhtään mitään. Joka kerta en viitsinyt soittaa poliiseja enää siinä vaiheessa, kun sillä jo oli häätöoikeudenkäyntipäivä tiedossa. Kyllä taloyhtiön hallitukselta odottaisi jämäkkyyttä myös järjestyshäiriöihin puuttumisessa, ei hyysäämistä.

        Mikä se sellainen juoppo ukko on,miten sinua on uhattu?


      • Näin menee
        miten menee kirjoitti:

        Mikä se sellainen juoppo ukko on,miten sinua on uhattu?

        Kuvasin sitä jo aiemmassa viestissä. Ei asu siinä enää, joutui lähtemään.

        Se joka pistää toimeksi saa ne uhkaukset päällensä, niin siinä käy. Mutta onneksi saatiin se ja sen mukanaan tuoma ryyppyremmi pois. Jotkut talon asukaat sitä hyysäsi, hallituksen jäsenet mukaanlukien, kun se sitten aina välillä rupesi kertomaan, miten kamalaa hänen elämänsä oli ollut, miten hän oli järkyttynyt niistä kokemuksista ja joulunut eläkkeelle. ja eihän hän mitään pahaa aiheuttanut, vaan ne juopot kaverit, jotka tulivat kylään ja elivät hänen siivellään.....Ne kaverit eivät ikinä uhkailleet minua, kyllä se oli se juoppo itse joka huusi ja hakkasi ovea ja uhkaili.

        Mutta onneksi nämä on menneitä nyt.


      • pipipäälle
        Näin menee kirjoitti:

        Kuvasin sitä jo aiemmassa viestissä. Ei asu siinä enää, joutui lähtemään.

        Se joka pistää toimeksi saa ne uhkaukset päällensä, niin siinä käy. Mutta onneksi saatiin se ja sen mukanaan tuoma ryyppyremmi pois. Jotkut talon asukaat sitä hyysäsi, hallituksen jäsenet mukaanlukien, kun se sitten aina välillä rupesi kertomaan, miten kamalaa hänen elämänsä oli ollut, miten hän oli järkyttynyt niistä kokemuksista ja joulunut eläkkeelle. ja eihän hän mitään pahaa aiheuttanut, vaan ne juopot kaverit, jotka tulivat kylään ja elivät hänen siivellään.....Ne kaverit eivät ikinä uhkailleet minua, kyllä se oli se juoppo itse joka huusi ja hakkasi ovea ja uhkaili.

        Mutta onneksi nämä on menneitä nyt.

        Sairaalastako kirjoittelet,älä vaan parane koskaan ,no senhän arvaa eettä niin ei tule koskaan tapahtumaan.


      • Näin menee
        pipipäälle kirjoitti:

        Sairaalastako kirjoittelet,älä vaan parane koskaan ,no senhän arvaa eettä niin ei tule koskaan tapahtumaan.

        Mikähän mielestäsi viesteissäni on "sairasta"?

        Kerron, mitä taloyhtiössämme tapahtui. Siinä ei edes ole mitään uskomatonta, lienee ihan jokapäiväistä, että ryyppyremmit häiriköi. Aina ei tosin lopputulos ole niin hyvä kuin miten meillä oli.


      • Rauha maassa
        Näin menee kirjoitti:

        Mikähän mielestäsi viesteissäni on "sairasta"?

        Kerron, mitä taloyhtiössämme tapahtui. Siinä ei edes ole mitään uskomatonta, lienee ihan jokapäiväistä, että ryyppyremmit häiriköi. Aina ei tosin lopputulos ole niin hyvä kuin miten meillä oli.

        Luultavasti se tarkoitti jotakuta toista keskustelijaa pipipäällä.

        Olemme saaneet nyt lukea, mitä tapahtuu kun alkoholistit pistetään samaan paikkaan. Mieluummin niin kuin että heitä sirotellaan sinne tänne normaalikansalaisten joukkoon, siitä on vain harmia.


    • ei itse syyllinen??

      juoppo syyttää aina muita oli mikä juttu vaan, eli ei kannata kaveerata..

      • lemuaa

        Teillä on suuret haisevat ripulipaskat housuissa.


      • Näin päättelen
        lemuaa kirjoitti:

        Teillä on suuret haisevat ripulipaskat housuissa.

        Ilmeisesti juoppojen melusta ei saisi ilmoittaa kenellekään yhtään mitään.


    • aaaasukki

      Mielestäni kaikilla ihmisillä,jotka joutuvat työnsä tai luottamustoimensa puolesta tekemisiin ihmisten kanssa,on vaitiolovelvollisuus.
      Juorujen levittäminen on muutenkin asiatonta toimintaa.

      Olen itse reilu kuukausi sitten valittu talotoimikunnan puheenjohtaja ja on itsestään selvää,että ne keskustelut,joita talotoimikunta käy ja ne asukkaiden asiat,joita talotoimikunta joutuu käsittelemään,ovat kaikki luottamuksellisia.

      Vaikka talossa olisi millaisia asukkaita,ei luottamusta nauttivan henkilön kuulu levitellä juoruja,eikä kertoa asioista ulkopuolisille.
      Itse pidän tätä kunnia-asiana.
      Sitäpaitsi luottamustoimessa väärinkäytökset ovat rangaistavia tekoja lain mukaan.

      Ja talotoimikuntaan kuuluminen on luottamustoimi.
      Eli duuni joka EI sovi pahansuopaisille ihmisille.Eikä juorukelloille.

      Minä ryhdyin talotoimikunnan puheenjohtajaksi juuri siitä syystä,koska sain tarpeekseni tämän toimen väärin käyttäjistä talossani.
      En halunnut ensin,mutta kun syy oli tämä,niin suostuin.

      Eli kun en voi sietää aiheettomien juorujen levittäjiä.

    • Mikasis86

      Saako vuokkran antaja juoruta ja levitellä tietoja asukkaasta muille..

      • TietystiSaa

        Saa aivan samalla tavalla kuin kenestä tahansa muustakin.


    • Anonyymi

      Minä katson aina,että reitti selvä. Siis ovisilmästä. Pujahdan portaita alas ja ulos ,joskus kellarinovien kautta. Kaupoille pääsen tuolta oikopolkuja. Harvoin törmään ihmisiin. Jos törmään ja ovat tuttuja,sanon hei ja että on kiire. Kesällä voi sanoa,että ruuat lämpenee moikka tai jos on vasta menossa kauppaan,voi selittää jotain,että kiire on,kun töihinkin mentävä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      5884
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      62
      3114
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      55
      2506
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1153
    5. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      40
      1131
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1094
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      917
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      823
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      801
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      793
    Aihe