RC Cessna Caravan

reeme.vesis

Joo elikkä olen jo aiemmin tiedustellut RC koneista täällä suomi24:ssa ja olen päättänyt aloittaa rakentamaan Cessna Caravan- konetta rahtiboxilla joka tulisi olemaan kärkiväliltään 15cm, pituudeltaan 12cm eli 1:100. Koneen tulisi ehdottomasti olla EPP:tä, ja varustettu esim. Turnigy 35-42D- sähkömoottorilla (jos on parempia ideoita moottorivalinnaksi, kertokaa ihmeessä!). Nyt vain pitäisi tietää, mistä saa EPP:tä, kuinka se muotoillaan, kuinka siiven aerodynamiikka ja moottorin suuntaus saadaan kohdalleen, missä kannattaisi olla akun luukku. Myös koneessa tulisi olla hvä saavutettavuus huoltamaan servoja, noparia ja muita hallintalaitteita. Muutenkin yleiset vinkit rc koneen rakennukseen ovat tarpeen! Kaikki apu otetaan vastaan!

12

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiaan2

Jospa vaikka aloittaisit ottamalla lääkkeesi.

• RC-pilotti

On hyvä että olet liikkeellä avoimin mielin, mutta rakennustaidon ollessa vielä hakusessa, aloita jostain vähän helpommasta, Miksi sen pitää olla ensinnäkin todellisen lentokoneen näköinen? Skaalassa pienetty ei lennä esikuvan mukaisesti.
      Lennätystaito on myös taito jota ei opi simulaattorilla. Se on ihan hyvä apuväline taidon hankkimiseen, mutta taidon oppii vain lennättämällä. Sama koskee myös rakentamista. Materiaaleilla on luonteensa ja rakenteet ovat parhaimmat siinä viimmeisessä koneessa. Joillekkin se tahtoo vain olla se ensimmäinen ja sekään ei koskaan lennä. Tai korkeintaan roskikseen.

• No mulla on kyllä semmonen 1,5m kärkiväliltä oleva traineri että jotenkin ainakin saattaisin caravanilla lentää, mutta mitä suosittelet materiaaliksi, kun en tahtonut löytää netistä epp myynnistä.

• RC-pilotti
        reeme.vesis kirjoitti:

No mulla on kyllä semmonen 1,5m kärkiväliltä oleva traineri että jotenkin ainakin saattaisin caravanilla lentää, mutta mitä suosittelet materiaaliksi, kun en tahtonut löytää netistä epp myynnistä.

Näyttäis olevan sen verran suoria suora linjoja että itse rakentaisin puusta (balsa, mänty ja vaneri). Taidan tuon puu rakentamisen. Helppona vaihtoehtona styroksi. Kuumalla langalla leikata muodot ja päällystys paperi/pahvi. Mittakaavana käyttäisin jotain 1:10.

Kyllä EPP:tä löytyy kun kuukeloi. Kannatta muuten tehdä joitakin lentäviä koneita rakennevaatimusten selvittämiseen jos valmiita piirustuksia ei löydy.

• Pelastivat
        reeme.vesis kirjoitti:

No mulla on kyllä semmonen 1,5m kärkiväliltä oleva traineri että jotenkin ainakin saattaisin caravanilla lentää, mutta mitä suosittelet materiaaliksi, kun en tahtonut löytää netistä epp myynnistä.

Käy kysymässä jostain epp tehtaasta mahd kevyellä kuutiopainolla. Antavat jätelevyjä tai profiileja ilmaiseksi kun niitä ei voi Suomessa kierrättää.

• kuukkeloittaja
    • asiaan2

No missäs meinaat tuota isoa 15cm x 12cm kokoista konettasi lennättää? Olohuoneessako?
      Herää jo unelmistasi

• käytä päätäs

BTW meidän kerholla on oma kenttä kuivannolla...

• asiaan2

Niin mutta, jos tuon aloittajan koneen koko on 15cm X 12cm tai 1:100, niin tuohan häviää jo taskuun matkalla kentälle.

• RC-heko

Haluaisinpa nähdä kun tuo räime vedes tunkee niitä mikroservoja ym. tuonkokoiseen koneeseen, mitenkäs akut ja vastari...

15cm x 12 cm on aika pieni ulkolennokiksi ja saatta hävitä näkyvistä jo muutaman metrin päässä.

• Haastetta lisää

Kokeilepa vesireeme jos vaikka vielä pienemmäksi saisit kuten 1:1000 kokoiseksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      56
      1968
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1678
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1357
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      228
      1295
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1169
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      316
      1080
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      336
      1070
    Aihe