Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Korvakorut

Riku74

Tekisi mieli käydä laitattamassa 2,5 vuotiaalle korvakorut. Onko kuka käynyt laitattamassa tuon ikäiselle? Olisiko lävistysliikkeessä parempi ottaa kuin kultasepällä tai kauneushoitolassa? Kertokaa omakohtaisia kokemuksianne korvisten laitosta lapsellenne.

11

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei sinun päätöksesi

      Jospa antaisit lapsen kasvaessaan päättää itse, mitä tekee omalla kehollaan.

      • Aikuinen päättää

        Kyllä vanhempi päättää tällaisista asioista. Niin kauan kuin lapsi on alle 18v ja asuu saman katon alla ja vanhempi hänet elättää, niin aikuinen päättää. Alle 18v EI ole kykeneväinen tekemään päätöksiä omasta kehostaan, josta aikuinen/vanhempi siis siihen asti määrää. Kyse on LAPSESTA, melkein vauvasta, joten lapsen vanhemmat päättävät siis kaiken ja siinä ei mitkään itkut auta. Näin se vain menee.
        Meillä MINÄ päätän, mitä 17v, 13v ja 9v tekevät keholleen. Jos määrään heidät ottamaan korvikset, he ehdottomasti ottavat ne, koska ovat kaikki pieniä lapsia, ja minä heidät elätän, joten minä päätän, mitä pukevat päälleen, mitä syövät, kenen kanssa liikkuvat ja mitä tekevät ruumilleen. Näin se menee. Aikuinen päättää ja lapsi sitten tottelee.


      • käy sääliksi noita lapsi
        Aikuinen päättää kirjoitti:

        Kyllä vanhempi päättää tällaisista asioista. Niin kauan kuin lapsi on alle 18v ja asuu saman katon alla ja vanhempi hänet elättää, niin aikuinen päättää. Alle 18v EI ole kykeneväinen tekemään päätöksiä omasta kehostaan, josta aikuinen/vanhempi siis siihen asti määrää. Kyse on LAPSESTA, melkein vauvasta, joten lapsen vanhemmat päättävät siis kaiken ja siinä ei mitkään itkut auta. Näin se vain menee.
        Meillä MINÄ päätän, mitä 17v, 13v ja 9v tekevät keholleen. Jos määrään heidät ottamaan korvikset, he ehdottomasti ottavat ne, koska ovat kaikki pieniä lapsia, ja minä heidät elätän, joten minä päätän, mitä pukevat päälleen, mitä syövät, kenen kanssa liikkuvat ja mitä tekevät ruumilleen. Näin se menee. Aikuinen päättää ja lapsi sitten tottelee.

        Voi herran jestas edellinen! Eiköhän se ruumis nyt kuitenkin ole lapsen oma?


    • äitix3

      Meidän kaikille kolmelle tytölle on laitettu korvikset 2- vuotiaana, tutulla kampaajalla ampumalla, tämä on ihan ylivoimainen systeemi pienelle lapselle, toimenpide käy niin nopeasti, ettei pieni lapsi ehdi edes juuri huomata koko asiaa, ainakin meillä ei tytöt ole edes itkeneet korvien reìityksen yhteydessä.

      Paranemisen kanssa ei ole ollut ongelmia, ja tytöt on isompinakin olleet tyytyväisiä.

      • Rike

        No niin tulihan sieltä asiallinenkin vastaus. :)


      • Riku

        Käytiin eilen ottamassa tytölle korvikset. Hienosti antoi laittaa. :)


    • ei lävistyksille

      Minusta mitään peruuttamattomia toimenpiteitä ei pidä tehdä pikkulapsen ulkonäölle kuiten reiät korvissa ovat. Olisit voinut miettiä, miksi sinulle oli niin tärkeä, että lapsella on rei'itetyt korvalehdet.

      Onko lapsesi nyt sievempi vai mistä on kyse? Hänen mielipidettään asiaan ei voitu kuulla, koska parivuotias ei ole kykenevä sitä ilmaisemaan ei mielipidettä vielä voi ollakaan.

      Väärin teit mielestäni. Mutta toisaalta kyseessä on aika pieni juttu, josta lapsi nyt tuskin mitenkään tule kärsimään. Täysin turha teko kuitenkin.

      • Miten niin väärin

        Kyllä tytär halusi ihan itsekin korvikset, eikä niistä ainakaan vielä ole mitään haittaa ollut. Ei ole räplännyt itse korujaan niinkuin vähän vanhemmat lapset usein tekevät.


      • ei lävistyksille
        Miten niin väärin kirjoitti:

        Kyllä tytär halusi ihan itsekin korvikset, eikä niistä ainakaan vielä ole mitään haittaa ollut. Ei ole räplännyt itse korujaan niinkuin vähän vanhemmat lapset usein tekevät.

        Ai halusi itse korvikset?

        Oletko aivan pihalla parivuotiaan mielenmaailmasta ja kehitystasosta. Ehkä on sanonut "joo", kun olet itse ajanut kuin käärmettä pyssyyn tätä asiaa. Kaksivuotiaalla EI voi olla omaa harkittua mielipidettä tällaisesta asiasta. Piste!

        Sinuna todellakin miettisin, miksi on ollut tärkeää sinulle nämä korvikset. Siitähän tässä on kyse. SINÄ halusit lapsellesi korvikset eli korvalehtien lävistykset. Miksi?

        Olet kyllä ehkä provo. Outoa, että mies haluaisi jotain tuollaista tyttärelleen... Nimimerkkisi viittaa, että ihan suomalaista kulttuuria edustat etkä esim. egyptiläistä, jossa korvien lävistäminen on normi. Joissanhan on klitoriksenkin leikkaaminen pois. Onneksi nyt sitä et kuitenkaan keksinyt.


    • typerät ihmiset

      Kysynpähän vaan että mitä vitttua 2v lapsi tekee korviksilla!!??
      ei niin yhtään mitään...

      • ...

        Eiköhän se ole jokaisen vanhemman oma asia minkä ikäiselle lapselleen korvakorut hankkivat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe