asiakirjapyyntö

neuvoja

Miten saa lapseni asiakirjat yms. kirjaukset lastensuojelusta?

16

3507

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on annettava

Ihan vaan pyytämällä, sain juuri itsekin melkoisen "romaanin" luettavaksi.

• ei oo, jos ei taho

Kyllä sossu sen voi estää. Sillä on valta, kaikkivalta, evätä tiedot vanhemmilta, jos asiakirjojen saanti vaarantaa asioiden käsittelyä tms.....ja ho katsoi, ettei sossu ylittänyt toimivaltaansa...tosin valitus sosiaalilautakunnalle tuotti sen, että koko asia avattiin ja asiakirjat julkistettiin lautakunnan jäsenille. Tätä kautta vanhemmatkin saivat heitä koskevat paperit tietoonsa. Mutta oliko oikein, että koko asia levitettiin lautakunnalle, vaikka valitus koski vain asiakirjojen saantia. Menikö oikein teidän mielestänne??? Missä tietosuoja? Hyvin arkaluontoiset asiat sellaisten ihmisten tietoon, jotka niistä asioista eivät edes päätä.

• Ls rikkoi polven

Minäkii sain tän vuoden alussa hirmu kasan papereita, joissa oli sossun oma keksimiä juttuja, mm. syömishäiriö. = se on sellanen, että jos et syö tiettyjä ruokia, ni sulla on syömishäiriö, että kiva. :D

En oo varmaan vielkää kaikkia papereita lukenut, kun tulee hirveä ahdistus kun yrittää viimeisimmän laitoksen ajan papereita lukea. :s

• Rovaniemi huijaa

Tuo on ihan totta, nimimerkki "Ls rikkoi polven"!

Lastensuojelun kirjoittamia asiakaspapereita on vaikea lukea, ne peilaavat jotain koneiston omaa sisäistä maailmaa, eivät reaalimaailmaa, niin subjektiivisia ja vääntämällä tehtyjä ne ovat.

Jotkin sosiaalityöntekijät ja -toimet antavat asiakaspaperit vasta sensuroituina. Näin tiedän tapahtuneen eräässä tapauksessa esimerkiksi Rovaniemellä. Kaupunki antoi paksun pinon papereita, kun perhe pyysi, ja ihan selvästi oli peitetty kopiointivaiheessa rivejä. Ei sitä voi olla huomaamatta. Alkeellista huijausta, ja jotenkin niin äärettämän röyhkeää.

• Miesnäkökulma.

Eduskunnassa ymmärretään liikaa rikollisia, kansanedustaja rikosylikomisaari Kari Tolvasen kannaotto Ilta-Sanomissa 6.11.2013.
      Olen odottanut vuosia, että Kari Tolvasen näkemyksiä tuotaisiin julkisuuteen ja alettaisin kritisoimaan naispuolisia Oikeusministereitä ja heidän Naisjärjestöjen kanssa yhteistyössä luotuja illuusioita ja harhakuvitelmia.
      Lue Ilta-Sanomien uutinen.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288618011735.html?ref=rss
      ---------

• Marisevat miehet

Nimimerkille Miesnäkökulma.

Miehet ovat tukemassa vääryyttä ja lastensuojelun harjoittamaa mielivaltaa kun he eivät pidä meteliä perheitä runnovista oikeusturvaloukkauksista. Miksi miehet vaikenevat? Heillähän on aina ollut enemmän valtaa yhteiskunnassa, ja on yhä edelleen. Vielä eivät ole ikiaikaiset valtasuhteet keikahtaneet naisten eduksi.

Miksi mies vain marisee eikä toimi?

• näin

Pyydät ne sosiaali- ja terveystoimelta. Soitat vaikka oman alueesi sosiaalityöntekijälle, tai lastenvalvojalle. Joudut varmaan allekirjoittamaan ensin jonkun paperin, mutta lain mukaan sulla on oikeus saada ne.

• Anonyymi

Kaikki kirjallisesti pyynnöt

Ja kantelut

Asianajajan pyyntö kas vain nopeuttaa toimintaa :)

• lukuhetkiä tulossa

ok, kiitos tiedoista, saapas nähdä, kuinka kauan venyttävät asiakirjojen toimittamista.

tv

ap

• Anonyymi

Lain mukaan toimitusaika kaksi viikkoa.

Max kuukausi.

Kirjallisesti kaikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Max kuukausi.

Kirjallisesti kaikki.

Ei ole mitään asiakirjoja Raision kaupungin perhepalveluista toimitettu yli 16 vuoteen - sosiaalityöntekijä Liisa Kairamo todennut, että kaikki asiakirjat tuhottu sen jälkeen kun annettu Raision kaupungin perätön lausunto tuomioistuimessa lasten olosuhteista 27.5.2008 viranomaismenettelyssä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Max kuukausi.

Kirjallisesti kaikki.

Ei ole mitään asiakirjoja Raision kaupungin perhepalveluista toimitettu yli 16 vuoteen - sosiaalityöntekijä Liisa Kairamo todennut, että kaikki asiakirjat tuhottu sen jälkeen kun annettu Raision kaupungin perätön lausunto tuomioistuimessa lasten olosuhteista 27.5.2008 viranomaismenettelyssä... ..

• Työntekijän nimi

Kun lukee ja tarkistaa omia asiakirjojaan, kannattaa katsoa että kirjauksissa on aina kirjoittajan eli työntekijän nimi.

Nimettömiä kirjauksia ei saa olla, mutta niitä esiintyy.

Työntekijän nimi on ihan perustieto, joka paperista pitää löytyä. (Muutenhan koko järjestelmästä tulee ihan hullu - mahdollisuus ja kiusaus järjettömyyksiin kasvaa.)

• kirjauksia odottelen

Tuo on hyvä neuvo. Minä odottelen papereitani, osa lähetettiin ja tietosuojavaltuutetulle väitettiin, että on lähetetty kaikki. Olen siis tehnyt toimenpidepyynnön tietosuojavaltuutetulle, eka tarkastuspyyntö on tehty jo puoltoista vuotta sitten... nihkeetä on. Pyydettiin sosiaalitoimessa mm. yksilöimään tarkastettavaksi halutut paperit, olen myös näin tehnyt, vaikka tiedän että jos pyydän KAIKKI, on aika tarpeetonta mielestäni yksilöidä. Verukkeita löytyy...

• näin on näreet
        kirjauksia odottelen kirjoitti:

Tuo on hyvä neuvo. Minä odottelen papereitani, osa lähetettiin ja tietosuojavaltuutetulle väitettiin, että on lähetetty kaikki. Olen siis tehnyt toimenpidepyynnön tietosuojavaltuutetulle, eka tarkastuspyyntö on tehty jo puoltoista vuotta sitten... nihkeetä on. Pyydettiin sosiaalitoimessa mm. yksilöimään tarkastettavaksi halutut paperit, olen myös näin tehnyt, vaikka tiedän että jos pyydän KAIKKI, on aika tarpeetonta mielestäni yksilöidä. Verukkeita löytyy...

Taitaa meidänkin tapaus päätyä tietosuojavaltuutelle
        tv
        ap

• piiri pieni pyörii

Meidän kohdalla tapahtui sellaista, mitä voi kuvailla eräällä lapsuuden leikellä, jos joku muistaa: eli vaikka piirissä kokoonnutaan ja piirin ensimmäinen keksii lauseen ja kuiskaan sen vierellä oleva, joka puolestaan kuiskaa sen seuraavalle jne. Viimeinen piirissä istuja sanoo sen ääneen ja ensimmäinen sen, minkä kuiskasi alunperin. Ja sitten röhönaurut. Näin. Minusta tehtiin väkisin perheväkivallan uhri (jonka statusta ei kannata "hankkia tai saada"). Ensimmäinen "arvuutteli" ja loput kirjasi totena. Aionkin ottaa silloiseen mieheeni yhteyttä ja mietitään yhdessä, miten toimitaan, tuskin hänkään haluaa profiloitua miksikään naisten hakkaajaksi. Voihan olla. että hänen nykyisessä perheessä tapahtuu avioero ja sen seurauksena huoltajuuskiistat ja tantat kaivelevat tiedot esiin. Sanoisin, että ihmisoikeuksia, lakeja ja kaikkea loukkaavaa. Kukaan mies ei halua hakkaajan leimaa otsalleen (eikä nainen).

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5199
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3420
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2802
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2608
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1871
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1381
    Aihe