Paljon on suomalaisten miesten verta virrannut sotatantereille Ruotsin hullujen kuninkaiden tehdessä Ruotsista suurvaltaa.
Suomi joutui 240 000:n miehen kenttäarmeijan lisäksi pakotettiin vielä pitämään rusthålleja ja niissä ratsuja, hevosia, suuria määriä.
Raskas verotus rasitti niiden lisäksi.
Suomi köyhtyi, äidit lapsineen ja naiset jäivät yksin , sairaudet tulivat.
Nälänhätä vei kansan vähiin.
Ruotsalaisuuden päivä, sytyttäkää kynttilät Suomen miehille!
2
161
Vastaukset 2
- AN791
Entinen kodinhoitajamme muutti aikanaan Ruotsiin ja käy Suomessa satunnaisesti. Olen myös lukenut Charles Plogmanin haastattelun Helsingin Sanomista.
- Viime tuhatluku
Ruotsin PAKKOvaltaa: Suomalaisilta naisilta vietiin miehet
Kustaa Adolfin päivänä, ruåtsalaisuuden päivänä voimme muistella Suomen karmeata Ruotsin alaisuudessa oloa
vv. 1155 - 1809, kokonaista 654 vuotta!
Suomalaisilta naisilta vietiin isät, veljet ja sulhot, pojat, puolisot ja lasten isät sotiin Ruotsin hullujen kuninkaiden tehdessä suurvaltaa Ruotsista.
"Minä sytytän kynttilän niiden satojen tuhansien suomalaisten mieten muistolle, jotka raahattiin 17-vuoden aikana Keski-Eurooppaan tuon kyseisen Kustaan aloittaman, Ruotsin ja Ruotsia hyödyttävän sodan vuoksi.
Noina vuosina Suomi ylläpiti jatkuvasti, nykyiseen väestöpohjaan suhteutettuna, noin 240 000:n miehen kenttäarmeijaa.
Noista sadoista tuhansista ei palannut montakaan prosentia.
Kun svedukunkut olivat päässeet vauhtiin, niin hulluus jatkui pitkään kunkkusuvun vaihtumisesta huolimatta."(Tepposet)
- Sytyttää pitääkin, sillä paljon on suomalaisten miesten verta virrannut sotatantereille Ruotsin hullujen kuninkaiden tehdessä Ruotsista suurvaltaa.
Tuon 240 000:n miehen kenttäarmeijan lisäksi pakotettiin vielä pitämään rusthålleja ja niissä ratsuja, pakko oli hoitaa kasvattaa ja elättää hevosia, suuria määriä.
Raskas verotus rasitti niiden lisäksi.
Suomi köyhtyi, äidit lapsineen ja naiset jäivät yksin , sairaudet tulivat.
Nälänhätä vei kansan vähiin.
Suomalaiset ovat kokeneet kovia, olimme Ruotsin siirtomaana.
Epigenetiikka vaikuttaa edelleen. Tuo aika on lähellä takana päin. Se loppui vasta 1809, ja sen jälkeen vielä Venäjä ja vastoinkäymiset sen kanssa. Itsenäisyys v. 1917. Sota 1939 -45. Sotakorvaukset ainoana maana maailmassa.
"Tässä hetkessä on menneisyys, nykyisyys ja tulevaisuus sisäkkäin." ( Albert Einstein)
"Time is not at all what it seems. It does not flow in only one direction, and the future exist simultaneously with the past."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa521266Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää86986- 164907
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105854Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30843Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201762Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as24729Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks44718Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 25657
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu122645VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43606- 61602
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12575- 83528
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78520Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.134518- 39495
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo185490sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75487