Anja Snellman Pääoma

scarabaeus

Anja Snellman Pääoma

Tarkistin kirjan sisäkannesta, että olen ”lukenut”/selaillut Snellmanin kirjoista kolme.
Sonja O. kävi täällä
Ivana B.
Syysprinssi
Siis nämä kolme, joista Sonja O. ja Syysprinssi luettu kokonaan, Ivana B. harpottuna. Se kertoo itsestäni, että en järin piittaa hänen teksteistään. Jokin niissä mättää. Ja tiedän toki mikä minulla mättää. Voin laittaa tähänkin selvitystä, jota tuskin mitenkään edes kaipaatte, mutta laitanpa kuitenkin.
Mielestäni hänen kirjansa, joita olen selaillut, ovat kaikki olleet
terapiatekstejä.

Pääoma

on terapiatekstiä jos mikä. Siinä revitään kyllä koko pumaska levälleen. Ei siinä mitään, varmaankin hyvinkin puhdistavaa ja kirjailijalle itselleen terapeuttista.
Ookoo.
Tietysti toivon, että kirjoittaa tämän Pääoman jälkeenkin kirjoja.
Kirjailijat just kirjoittaa,
omanlaisiaan.
Ja hyvä niin.

5

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukutoukka minäkin

Mä luen parhaillaan Pääomaa, reilu puolet luettuna. Aika alussa tunsin just samoin kuin sinäkin, etten oikein mitään saa tästä kirjasta. Lyhyitä lukuita, hypitään ajassa koko ajan kirjailijaa kymmenen vuotta vanhemman siskon syntymään ja kuolemaan ja aikaan siltä väliltä.
      Jotenkin oivalsin, että kirjassa on enemmin kyse siitä, ettemme me ihmiset elä kaikki niin rikasta elämää. Maru oli vammainen ja hänellä oli hyvin pienet piirit. Kuitenkin hän nautti pienistä matkoista, jäätelöstä, piirtämisestä, pienistä arjen asioista.

Luin Sonja O:n nuorena tyttönä ja samanlaista hypähtelevää tekstiä sekin oli. Silloin sitä mainostettiin vuoden sensaatiokirjana. Minä paljon kirjoja lukeneena en oikein ymmästänyt, miksi.
      On Snellmanilla ihan hyviäkin kirjoja, josta olen tykännyt. Esim. Lemmikkikaupan tytöt.
      Koko tuotantoa en ole lukenut, enintään viisi kirjaa.

• efsfesfse

En usko, että ne on edes tarkoitettu muiden luettaviksi.

• pikaterapia

Anja Kauranen, Ihon aika (1993 WSOY)

Kuolemansairasta äitiää hoitava kirjailija kertoo perheensä ongelmista. Äitinsä kuolinvuoteella hän muistelee vaikeaa lapsuuttaan ja äitinsä häpeän salaisuuksia.
        Perheterapiaa tämäkin kirja lienee kirjailijalle itselleen.

Ihmekös tuo, että Snellman opiskelee nyt terapeutiksi ja valmistuneekin pian. Naistenlehdet ovat jo moneen kertaan siitä kertoneet!

• sormetkurkussa

Syysprinssin oikea vaimo lahjakas, kaunis ja upea.

Snellman on kateellinen hänelle. Miten kehtaa kirjoittaa toisen omasta ? Opiskella - kin yrittelee vähän samaan suuntaan, rääpii, aivan pintapuolisesti. Kaikeasta tietää ja tuntee omasta miestään kaikkea. Joka tuutista naama näkyy ja suu puhuu. Itsesensuuri pettänyt.

Snellman kirjoittaa omanäköiskirjoja, päiväkirjoja elämästään ja elämäänsä kuuluneista hahmoista. Äidistä, siskosta, panokavereista. Ei pitäis julkaista kaikkea päiväkirjakamaa. Tirkistelijät tykkää toki.

Ensimmäinen kirja on aina joltain osain oman elämän tilitys. Montako näitä jo on ?

• Anonyymi

Kaurasen-Snellmanista ovat aiheet loppuneet kauan sitten kun hän ei ole ollut missään töissä, jossa tapaisi erilaisia ihmisiä.

Mutta oli se vaan nuorena nätti.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      346
      4038
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      128
      3620
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      7
      2345
    4. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      112
      1724
    5. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1678
    6. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1369
    7. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      7
      1138
    8. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      117
      1064
    9. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      1010
    10. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      895
    Aihe