Anja Snellman Pääoma

scarabaeus

Anja Snellman Pääoma

Tarkistin kirjan sisäkannesta, että olen ”lukenut”/selaillut Snellmanin kirjoista kolme.
Sonja O. kävi täällä
Ivana B.
Syysprinssi
Siis nämä kolme, joista Sonja O. ja Syysprinssi luettu kokonaan, Ivana B. harpottuna. Se kertoo itsestäni, että en järin piittaa hänen teksteistään. Jokin niissä mättää. Ja tiedän toki mikä minulla mättää. Voin laittaa tähänkin selvitystä, jota tuskin mitenkään edes kaipaatte, mutta laitanpa kuitenkin.
Mielestäni hänen kirjansa, joita olen selaillut, ovat kaikki olleet
terapiatekstejä.

Pääoma

on terapiatekstiä jos mikä. Siinä revitään kyllä koko pumaska levälleen. Ei siinä mitään, varmaankin hyvinkin puhdistavaa ja kirjailijalle itselleen terapeuttista.
Ookoo.
Tietysti toivon, että kirjoittaa tämän Pääoman jälkeenkin kirjoja.
Kirjailijat just kirjoittaa,
omanlaisiaan.
Ja hyvä niin.

5

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukutoukka minäkin

      Mä luen parhaillaan Pääomaa, reilu puolet luettuna. Aika alussa tunsin just samoin kuin sinäkin, etten oikein mitään saa tästä kirjasta. Lyhyitä lukuita, hypitään ajassa koko ajan kirjailijaa kymmenen vuotta vanhemman siskon syntymään ja kuolemaan ja aikaan siltä väliltä.
      Jotenkin oivalsin, että kirjassa on enemmin kyse siitä, ettemme me ihmiset elä kaikki niin rikasta elämää. Maru oli vammainen ja hänellä oli hyvin pienet piirit. Kuitenkin hän nautti pienistä matkoista, jäätelöstä, piirtämisestä, pienistä arjen asioista.

      Luin Sonja O:n nuorena tyttönä ja samanlaista hypähtelevää tekstiä sekin oli. Silloin sitä mainostettiin vuoden sensaatiokirjana. Minä paljon kirjoja lukeneena en oikein ymmästänyt, miksi.
      On Snellmanilla ihan hyviäkin kirjoja, josta olen tykännyt. Esim. Lemmikkikaupan tytöt.
      Koko tuotantoa en ole lukenut, enintään viisi kirjaa.

    • efsfesfse

      En usko, että ne on edes tarkoitettu muiden luettaviksi.

      • pikaterapia

        Anja Kauranen, Ihon aika (1993 WSOY)

        Kuolemansairasta äitiää hoitava kirjailija kertoo perheensä ongelmista. Äitinsä kuolinvuoteella hän muistelee vaikeaa lapsuuttaan ja äitinsä häpeän salaisuuksia.
        Perheterapiaa tämäkin kirja lienee kirjailijalle itselleen.

        Ihmekös tuo, että Snellman opiskelee nyt terapeutiksi ja valmistuneekin pian. Naistenlehdet ovat jo moneen kertaan siitä kertoneet!


    • sormetkurkussa

      Syysprinssin oikea vaimo lahjakas, kaunis ja upea.

      Snellman on kateellinen hänelle. Miten kehtaa kirjoittaa toisen omasta ? Opiskella - kin yrittelee vähän samaan suuntaan, rääpii, aivan pintapuolisesti. Kaikeasta tietää ja tuntee omasta miestään kaikkea. Joka tuutista naama näkyy ja suu puhuu. Itsesensuuri pettänyt.

      Snellman kirjoittaa omanäköiskirjoja, päiväkirjoja elämästään ja elämäänsä kuuluneista hahmoista. Äidistä, siskosta, panokavereista. Ei pitäis julkaista kaikkea päiväkirjakamaa. Tirkistelijät tykkää toki.

      Ensimmäinen kirja on aina joltain osain oman elämän tilitys. Montako näitä jo on ?

    • Anonyymi

      Kaurasen-Snellmanista ovat aiheet loppuneet kauan sitten kun hän ei ole ollut missään töissä, jossa tapaisi erilaisia ihmisiä.

      Mutta oli se vaan nuorena nätti.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe