niin, siis mulla on 3 lasta 5v, 2v, ja juuri täytti puoli vuotta nuorin, äitiysloma loppuu helmikuun alussa, ja kauhulla ajattelen että pienin pitää viedä hoitoon.. isommille se on vaan hyvä asia.:) ja mietin että jos pienen laittaisi pphoitajalle ja isot pväkotiin.. mutta paikat vähissä..kotiin en voi jäädä taloudellisen tilanteen takia..:( mulla alkaa iltakoulu tammikuussa 3 iltaa vkossa, ja osa aikaisesti olen töissä.. jäisin kotiin jos siihen olisi mahdollisuus..
mitä mieltä olette siitä jos lapset eri paikoissa...??
arvelluttaa laittaa hoitoon...
12
446
Vastaukset
- lto
Siitä tehdään ilmoitus lastensuojeluun ainakin meilläpäin normaali käytäntö.
- äiti85
miksi ihmeessä lastensuojeluun?
- o=o=o=o
Lto:lle. No ei todellakaan tehdä! Ap:lle: Ei ollenkaan huono ratkaisu, jos veisit kaikki perhepäivähoitoon. Kahteen paikkaan kuskaaminen on työlästä ja kuten joku mainitsikin, sisarukset tukevat toisiaan ollessaan samassa hoitopaikassa.
- Viskari
o=o=o=o kirjoitti:
Lto:lle. No ei todellakaan tehdä! Ap:lle: Ei ollenkaan huono ratkaisu, jos veisit kaikki perhepäivähoitoon. Kahteen paikkaan kuskaaminen on työlästä ja kuten joku mainitsikin, sisarukset tukevat toisiaan ollessaan samassa hoitopaikassa.
5 v on jo liian iso perhepäivähoitoon. Tylsistyy ja turhautuu siellä pienten kanssa.
- soina
Viskari kirjoitti:
5 v on jo liian iso perhepäivähoitoon. Tylsistyy ja turhautuu siellä pienten kanssa.
Jos 5v:lle on toinen samanikäinen kaveri pph-ryhmässä niin silloin ei välttämättä tylsisty.
- päiväkotilainen
Sinähän et voi itse päättää laitatko lapsesi eri paikkoihin vai samaan. Hakea voit näin, mutta helmikuussa saat paikat juuri sieltä missä on tilaa. Pienelle ja kyllä itse asiassa 2 v:llekin pph voisi olla hyvä, jos sattuu hyvä pph kohdalle. Itsellesi voi tosin käydä rankaksi kuskata kahteen eri paikkaan lapsia. Eikä nuorin sitten saisi isommilta sisaruksiltaan tukea ja turvaa (vaikka eri ryhmissä olisivatkin), jota sisarukset etenkin jäämistilanteissa toisiltaan voivat saada. Etkä sitten myöhemmin välttämättä saa nuorinta samaan päiväkotiin, kun sinne siirtoa haluaisit. Eli kannattaa tarkasti miettiä haluatko hakea kahteen eri paikkaan vai kaikkia samaan.
- pk-sijainen
Joissakin päiväkodeissa on sisarusryhmiä eli sisarukset pidetään yhdessä. Tosin taitaa olla aika harvassa sellainen...
- Many many many
Ei ole mahdollisuutta taloudellisesti jäädä kotiin? Siis mitä? Miten tilannettasi helpottaa se että viet kolme lasta hoitoon ja maksat heistä päviähoitomaksun? Sehän saattaa olla kolmesta aika korkeakin, ellet saa ilmaista hoitoa heille?
Missä lapset ovat nyt, kun olet osa-aika töissä?
Lapset eripaikoissa....hankalaa ja epäkäytännöllistä, pinna kireellä juokset ovelta ovelle viemässä ja hakemassa.- ?????????mmm
Tätä minäkin aina jaksan ihmetellä? Ei ole varaa jäädä kotiin? Mutta on varaa maksaa KOLMEN lapsen päivähoitomaksut?
Saat lapsilisät, sinulla on ilm. puoliso joka tuo rahaa kotiin tai sitten ainakin maksaa lapsista elatusta, jos olet kotona saat alle kolmivuotiaista kotihoidontukea jne.
Miksi ei ole varaa?
- cvvcvch
Vuoden päästä joka tapauksessa vanhin on eskarissa ja muut päivähoidossa. Eli paikka saattaa vaihtua ja joutuu ainakin kahteenpaikkaan kuskaamaan. Minä laittaisin/toivoisin kaksi pienintä johonkin pienempään yksikköön: ryhmikseen, pph:n ja vanhimmalle toivoisin paikkaa siitä pksta jossa on tarkoitus jatkaa eskaria.
Hei!
Oletko jo saanut hoitopaikan lapsillesi? Meillä on Turussa Iso-Heikkilässä yksityinen ryhmis Pikku-Heikki. Saisit kaikki 3 lasta samaan hyvään hoitoon. Kyllä 5-vuotiaskin on vielä pieni ja hyötyy pienestä ryhmäkoosta missä sisarukset tukena ja turvana;) Tulkaa tutustumaan jos kiinnostuit. [email protected] tai p.0405945463
- ghjkhjk
Miten sen iltakoulun ajan? Kuka silloin hoitaa? Jos kunnallista hoitoa tarvitset ilaisin on vuoropäiväkoti ainoa vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171062124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?103309Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2272215Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232033Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin11437Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491144- 721140
- 1751011
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59999Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77959