Mitä tehdä koneenvaihdon aikana??

fghjkl

Olemme lentämässä Aksarayn maakuntaan ja koneenvaihto on Istanbulissa. Joudumme odottamaan seuraavaa lentoa n.9tuntia, mitähän siellä kannattaisi tehdä? Kertokaapa kaikkia eri vaihtoehtoja, emme siis ajatelleet viettää tuota aikaa lentokentällä.. Niin ja kone laskeutuu istanbulii ilta kymmeneltä, että siinä on yö aikaa... :D Missä kannattaisi käydä? Mikä on edullisin tapa matkustaa Istanbulin keskustaan ilta/yöaikaan? kulkeeko bussit vai ainoastaan taksit..? Ja onkohan millaista ilmaa siellä joulukuun lopussa...

7

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Istanbul fan

      en tieda oikein Istanbulin yoelamasta, iso kaupunkihan se on. Ehka paras vaihtoehto on yopya hotellissa, miksei? Ja jatkaa matkaa sitten levanneena.

      Itse en kylla lahtisi seikkailemaan varsinkin nain lentojen vallla yoelamaan, kaikkea voi sattua. Minne passit ja kortit ja rahat laitatte ? Mukananne tietenkin , ei turvallista.

    • matkailija2

      Pääsittekö kentältä ongelmitta keskustaan? Itse olen lentämässä Singaporesta Helsinkiin ja Istanbulissa on n. 7h koneenvaihtoa. Tarkoituksena olisi myös lähteä pyörähtämään keskustassa. Kaikilla kentillä tämä ei kuitenkaan onnistu. Onnistuiko teillä? Tai saa muutkin vastata, jos joku tietää. :)

      • THY

        Mihin aikaan vuorokaudesta olet Istanbulissa?

        Jos olet siellä päiväaikaan, voit osallistua ilmaiselle kaupunkikierrokselle joka tarjotaan transit-matkustajille, joiden vaihtoaika on vähintään 6 tuntia. Hyvä tapa nähdä Istanbulia eikä tarvitse itse huolehtia aikatauluista.


      • matkailija2
        THY kirjoitti:

        Mihin aikaan vuorokaudesta olet Istanbulissa?

        Jos olet siellä päiväaikaan, voit osallistua ilmaiselle kaupunkikierrokselle joka tarjotaan transit-matkustajille, joiden vaihtoaika on vähintään 6 tuntia. Hyvä tapa nähdä Istanbulia eikä tarvitse itse huolehtia aikatauluista.

        Lento laskeutuu aamulla puoli seitsemän aikaan. Järjestetäänköhän noita kiertoajeluita niin aikaisin..? Ainakin katsoin, että maanalaiset vesisäiliöt aukeavat klo 9, ja sinne pääsee kentältä metrolla ja ratikalla. Mutta toi kaupunkikierros olisikin huippu, jos vaan sellainen järjestetään!


      • Touristanbul
        matkailija2 kirjoitti:

        Lento laskeutuu aamulla puoli seitsemän aikaan. Järjestetäänköhän noita kiertoajeluita niin aikaisin..? Ainakin katsoin, että maanalaiset vesisäiliöt aukeavat klo 9, ja sinne pääsee kentältä metrolla ja ratikalla. Mutta toi kaupunkikierros olisikin huippu, jos vaan sellainen järjestetään!

        Kierrokset ovat klo 9-15, 12-18 ja pidempi versio 9-18. Et ilmeisesti ehtisi koko kierrokselle mukaan, mutta kannattaa ehkä tiedustella josko voi osallistua osaan matkasta, ja sitten palata omalla kyydillä kentälle.

        http://www.istanbulinhours.com/tour-schedule

        Huom. Kierros on vain THYn matkustajille.


      • Sannnnnnni

        Vietin juuri Istanbulissa kymmenen tunnin vaihdon, ja siinä ehdin raiteilla keskustaan, syömään hyvin, vähäsen kävelemään ja shoppaamaan ja sitten ajoissa kentälle. Ainakin päiväsaikaan metro/ ratikka yhdistelmä on luotettava, sillä pääsee kaikkiin tärkeisiin paikkoihin ja pysäkki on lentokentän alakerrassa. Sitä käytetään muovipoleteilla joita saa ostaa automaatista, matkan pituus ei vaikuta vaan joka kerta kyytiin noustessa syötetään poletti, kannattaa ostaa kourallinen jotta pääsee kyytiin ja pois miten haluaa. Taksitkin ovat Suomeen verrattuna halpoja mutta raiteilla näkee ympärilleen =). Suomalaisilta ei kentältä lähtiessä tai sinne palatessa vaadita muuta dokumenttia kuin passi, muunmaalaisista en varmasti tiedä.


    • matkailija2

      Hei ja kiitos vielä kerran vastauksistasi! Pitää kentällä katsoa, pääsisikö tuolle kierrokselle (ainakin osalle) mukaan. Tarkistin vielä kentän asiakaspalvelustakin, että ongelmitta pääsee kentältä pois ja takaisin koneenvaihdon aikana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      132
      1724
    2. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      57
      1391
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      49
      1139
    4. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      78
      1005
    5. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      371
      861
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      124
      729
    7. aa eli nyt tajuan..

      eli siis pitkä-aikainen vaikeus parisuhteen saamisesta johtuu omalta kohdaltani alhaisesta yhteiskunnallisesta asemasta.
      Sinkut
      117
      685
    8. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      38
      684
    9. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      17
      651
    10. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      69
      636
    Aihe