Mikähän on minun mondeossa vikana ?

Fjoordilla

Mondeo on vuodelta 2001, kilometrejä takana 270.350 km. Kyseessä bensakone 1,8 lit. 125 hv. Autossa ei ole ollut kokoaikana ( ostin v. 2004 ) mitään suurempia vikoja. Auto toimii hienosti ja kori on edelleen jämäkkä vaikka jo kohta 300.000 km häämöttää. Ei narise eikä kitise. Huollettu on kyllä kerta vuoteen eli öljyt suodatin vaihdettu yms. kulutustavaraa ( jarrupalaa, suodatinta, polttimoa, yms. ) mutta mikähän mahtaa olla vikana kun siinä ei ole ollut mitään suurempia vikoja, tai joo vaihdettiinhan siihen takajarusatula v. 2007 hinta 170 euroa vaikka palstan suurien Toyotaleirin ( ? ) asiantuntijagurujen mukaan autoni olisi kuullut seistä korjaamoilla jatkuen. En kyl nyt ymmärrä miten tähän on päädytty. Taitaa se Ford sittenkin olla ihan kohtuullsen kestävä auto :- )

17

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkin vaihtoko avuks?

      Minulla on samaa vikaa 2003 2.0bensa mondeossa ajettu kyllä vasta 248tkm?!! Mutta muijan 2001 dieselillä on tahkottu 397tkm!?

      jarrupaloja ja levyjä, sekä muutamia laakereita olen vaihdellu. Öljyt ja suodatin vaihtuu tottumuksesta 20tkm välein.

    • 14+18

      Sama vika kun ei ole vikoja, ei edes ruostetta missään, auto Ford Mondeo Zetec 2.0 2001 97500 mailia ajettu.
      Huollot olen tehnyt aina itse, varmaan paljon tiheämmin mitä huolto-ohjelmassa suositellaan.

      Jospa se on niin että auto kestää niin kuin sitä pidetään, toiset saavat rautakangenkin rikki.

      • ruostekasija kaikki

      • Voi sua Toyo urpoo

      • 3+16
        ruostekasija kaikki kirjoitti:

        voi voi urpo raukkaa.näin lahoo 2007 mondeo

        http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://tekniikanmaailma.fi/s/f/editor/images/mondeo_ovenreuna2.jpg&imgrefurl=http://tekniikanmaailma.fi/autot/pistokoeajot/ford-mondeo-2000-2007,1&h=319&w=420&sz=24&tbnid=k6B8yCOi-4E2SM:&tbnh=90&tbnw=118&zoom=1&usg=__R2XuhavXpTUfYUbW6sK9yZ7FBVo=&docid=9PsLQtq_db9RuM&sa=X&ei=bNF7UsmDAoeS5ASVyYCYBA&ved=0CFcQ9QEwBA

        Ei Ford, kuten muutkaan autot lahoa. Tietämättömät uusavuttomat kulutussopulit lahottavat ne kun eivät hoida ruostesuojausta kuntoon.


    • että tälläinen tapau

      mikähän minun mondeossani sitten on,minulta on hajonnut miltein kaikki,kalleimpana kansiremppa,sytytyksenohjausyksikkö,etujarrulevyt aina kieroja täristää,lämmityslaitteen moottori hajosi,mittarit ja mittarinvalot reistaa jatkuvasti sähkölukoista puhumattakaan.

    • ruostuu 24h vrk

      focus ja mondeo on pahimpia ruostumaan.2000-2007 ovat laitanaan mädät,ovet ja luukkujen laidat pahimpia.takapyörän kaaret ovat myös poikkeuksetta ruosteessa

      • 12+4

        Minulla on sitten varmaan joku poikkeusyksilö, kun ei ruostetta löydy.


      • tee se itse auto
        12+4 kirjoitti:

        Minulla on sitten varmaan joku poikkeusyksilö, kun ei ruostetta löydy.

        sellaista fordia ei olekkaan mikä ei pariin vuoteen ruostu.vedetkin tulee tee se itse fordeihin aina sisälle.eipä auta kuin yrittää korjata sekin itse

        http://www.youtube.com/watch?v=jXbA8lCTU9k


    • osaaville

      ford onkin osaavan asentajan auto,ei kädettömille,osaava saa parivuotta vanhoja fordeja melkoisen halvalla ja korjailee valittamatta itse.

      • muutakin tekemistä

        osatkin maksaa ja kaikilla ei ole aikaa ja paikkaa jatkuvasti fordia korjailla


    • totuuden torvi

      joku sentään myöntää totuuden,itse jos jaksaa fordeja laitella ei mene konkurssiin korjaamo laskujen vuoksi

      • onnetonta provoo

        "joku sentään myöntää totuuden,itse jos jaksaa fordeja laitella ei mene konkurssiin korjaamo laskujen vuoksi "

        Itsekkös oikein keksit hauskan juttusi?!?!?!?!?


      • jalkua2
        onnetonta provoo kirjoitti:

        "joku sentään myöntää totuuden,itse jos jaksaa fordeja laitella ei mene konkurssiin korjaamo laskujen vuoksi "

        Itsekkös oikein keksit hauskan juttusi?!?!?!?!?

        Ompa ollut ford kohta kymmenen vuotta.Itse ruostesuojauksen tein.ajettu 140tht hyvä on ollut.vikoja akku ,jarrupalat eteen,ei ollut täysin loppu vielä.muroksensisä kumiin rasvaa lisäsin kerran pakkasten jälkeen kun tulivat ulos.sähkö johto poikki taka kontista liitin.samasta paikasta pissapojan letku. jakohihnan vaihdatin.pumpun.polttimoita on mennyt.huoltanut ja korjannut itse.kori tarkastukset ford.2ovea maalanneet uudestaaan ja konepellin sisäpuolelta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe