Ääni kaiken perusta

se on vihta......

Jos ääni (puhe) on surkea videokuvassa on myös kuva amatöörimäisen oloinen, on se sitten tehty kuinka kalliilla kameralla tahansa. Jos ääni on pro, on myös heikonlaatuinen halvalla tehty kuvaus kuin pro. Panostakaa videokuvauksessa ääneen 100%. Seuraavaksi tärkein on se mitä ja miten kuvaatte. Kolmantena on vasta kameran laadukkuus.

1

975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seli..selityksiä

Ääni on tärkeä, mutta kyllä se tulee aivan riittävä normaaleissa olosuhteissa, häät kirkossa ja juhlapaikalla, kastetilaisuudet, yms., joissa ei ole kuin yksi puhuja ja lasten äänet, klaffipöytä-äänitykset voivat epäonnistua, jos on monta henkilöä joilla on tärkeää asiaa.

Kaikkein tärkein on todella kamera tukevalla jalustalla ja sen lisäksi zoomauksien yms. hoitaminen kaukosäätimellä.
      Jos koko kuva muuttuu jatkuvasti, heikolla jalustalla, tai tietysti käsivaralta kuvatessa, ei kuva ole koskaan terävä, sillä aina tarkennus 100 % vie 2-3 sek.

Minä olen laittanut yhteen videojalustaani, pyöreäputkiseen putkien sisään 15/16 mm yhtenäiset betoniraudat. Lisäksi laitan kuvauksessa useampia 3 kg painoja, riippuvat kuminauhalla ja ottavat lattiasta tukea jotta eivät heilu. Lisäksi videopää on öljytty paksulla (SAE 150) öljyllä.
      Ja tietysti kameran alla on kiinnityskohdan siirtolevy, jalustan ja kameran välissä jolla saa painopisteen aivan keskelle, kaikilla objektiiveille.
      "Pelisilmä” ratkaisee myös paljon laatua, eli tavallinen maalaisjärki, ette kikkaile missään vaiheessa liikaa, kuten ammattilaisten tekemät videot, vaan tekee asiallisen ja rauhallisen jossa puhe on varmasti kuuluvampi kuin musiikki.

Seuraavaksi tärkeintä on tärkeiden koti videoiden laadukas tallentaminen, tai jos ei ole kunnon editointiohjelmaa, kannattaa katkoa turhat otokset pois kamerassa ja säästää aidot pätkät tulevaisuuteen.

totta, kameran laadukkuudessa ei hinta ratkaise, muussa kuin linssin koossa ja sekin vain sisäkuvauksissa, päivällä ulkona saa kaikilla hyvää kuvaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      180
      8336
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4528
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4098
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3482
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3116
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2860
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2556
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      31
      2159
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2013
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2006
    Aihe