Oulun seudun keittiöfirmat

remppajamppa

Millä firmalla kannattaa teettää keittiöremontti Oulussa? Tarkoitus olisi teettää "avaimet käteen" -keittiö, eli itse ei tehtäisi mitään. Olisi hyvä, jos kaiken saisi samasta firmasta. Onko kellään kokemusta esim. Petra-keittiöistä?

12

6469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi hyvä
    • Anonyymi

      Lumia-keittiöt. Kokemuksia. Piittaamattomuutta, valehtelua, paisuteltuja hintoja, elämäni heikointa asiakaspalvelua. En ihan vilpittömästi tiedä, onko toiminta ollut alusta loppuun täysin epäammattimaista vai onko kyseessä ollut tietoinen asiakkaan harhaanjohdattaminen, kuten ystäväni sanoi. Päättäkää itse:

      Äitini hankki aikoinaan Lumialta keittiön ja kodinhoitohuoneen varusteet ja oli palveluun erittäin tyytyväinen. Tästä rohkaistuneena – keittiöistä mitään tietämättä – pyysin itsekin tarjousta Lumialta keittiön kevytremontista. Se oli virhe. Äidin hankintojen aikoihin ohjaksissa olivat yrityksen perustaja vaimoineen, mutta nyt oli uusi sukupolvi ja uusi meininki.

      Alkuperäinen ajatus oli vaihtaa kaapinovet ja maalata rungot. Lähetin sähköpostilla kaapinovien mitat ja pyysin tarjousta. Ystävällinen vastaus tuli, mutta tarjousta ei kuulunut. Kymmenen päivää myöhemmin menimme mieheni kanssa liikkeeseen käymään. Katsoimme kaapinovia Lumian ystävällisen suunnittelu/myyntihenkilön kanssa ja valitsimme kaapinovimallin tarjouslaskentaan. Päätimme vaihtaa myös pöytätasot, joten sekin katsottiin. Mieheni totesi heti alkuun, että kaikki nykyiset kaapinovemme olivat erikoismittaisia. Myyjä vastasi, ettei ole ongelma: moneen muuhun keittiövalmistajaan verrattuna Lumian etu on oma tuotanto, eli he pystyvät tekemään erikoismittaa lisämaksusta. Asia selvä. Ainakin meille.

      Olimme poistumassa liikkeestä, kun näin nurkassa kauniin valkopetsatun saarnikeittiön. Päätin, että haluan tietää, riittäisikö budjetti sittenkin kauniisiin saarnioviin. Ei tarvitsisi sitten jälkikäteen miettiä ja harmitella. Pyysin laskemaan tarjouksen myös saarniovilla. Mielessäni kävi, että täälläpäin kasvaa saarnea varsin vähän ja kysyin, olisiko koivu tai mänty edullisempaa. Vastaus tuli empimättä: ”ne ovat kaikki samanhintaisia”. Asia selvä. Ainakin meille. Kerroin, että budjetti on tiukka, eli myyjä voisi ehdottaa edullisempaakin saarniovimallia.

      Sain samana päivänä spostin, jossa hinta oli X euroa, ”puu ovessa hintaan lisää 385 euroa”. Pyysin piirroksen, jonka myyjä seuraavana päivänä. Samassa viestissä hän mainitsi, että laskee vielä tarjouksen, koska ”tuli uutena jääkapin komero”. En reagoinut, koska komero oli mainittu jo alkuperäisessä tarjouspyynnössäni, ja oletin, että kyse on kymmenistä euroista.

      Kahden päivän päästä ähköpostiini tuli liitteenä ”tarjous” ja viesti: ”Tarjous on laskettu puuovilla, mutta jouduin laittaan lisähintaa näistä kun hoksasin että nuo kaikki ovet ovat niin erikois mitoilla, ettei ole enään tuon mittaisia ovia missään. Ja olin liian alakanttiin katsonut saarnioven hinnan, se olikin kalleinta puuovimallistoa mitä löytyy. Toivottavasti tarjous miellyttää.” Hinta oli kaksinkertaistunut. Tuplaantumisperusteena oli käytetty juuri niitä kahta asiaa, jotka olimme mieheni kanssa erikseen varmistaneet. Ammattilaiselta voisi olettaa näissä kahdessa asiassa erityistä huolellisuutta. Ystäväni mielestä minua oli vedätetty: oli huomattu, että olin ihastunut saarniin ja oli kiire, eli hintaa lisää. Uskoisin mielelläni ihmisistä hyvää, mutta tätä kirjoittaessa alkaa olla jo aika vaikeaa. Hintaa ihmeteltyäni myyjä pahoitteli virhettään. Mitä niistä, en tiedä.

      Koska tässä vaiheessa epäilin jo kaikkea myyjän ammattitaitoa, tarkistin korjatun ”tarjouksen”. Se oli laskettu kalleimmalle ovimallille ja jonkun toisen keittiölle: ovien määrä ja koot eivät täsmänneet ja pöytälevyjä oli liian vähän. Eli virheellisiä tarjouksia oli kaksi: ensimmäinen x 385 euroa, joka oli Lumian mielestä virheellinen, ja tämä toinen Lumian mielestä ”korjattu” tuplahintainen tarjous jonkun toisen ihmisen keittiölle.

      Ilmoitin, että pidän kiinni ensiksi annetusta tarjouksesta, mutta olen valmis etsimään kompromissiratkaisua. Virheitä sattuu, se on ymmärrettävää. Yrittäjänä olen kuitenkin tottunut ottamaan omista virheistäni vastuun, enkä vyöryttämään niitä asiakkaalle, kuten nyt sujuvasti tehtiin. Odotin vastuunottoa ja halua kompromissin löytämiseen etenkin, koska en vilpittömästi tiedä, mitä olisin asiakkaana voinut tehdä enemmän tai paremmin, jotta Lumia olisi onnistunut hoitamaan oman työnsä asianmukaisesti. Myyjä ei kuitenkaan ollut tähän halukas (”Jos tarjous ei miellytä, voitte kilpailuttaa tarjouksen muilla keittiöfirmoilla”), joten pääsin keskustelemaan asiasta tj:n kanssa.

      Ensimmäisen 26 minuutin puhelun pääteema oli, että minun pitäisi miettiä, millainen ihminen olen, kun yritän hyötyä toisen virheestä ja saada massiivipuukeittiön puoli-ilmaiseksi. Toistin, että en yritä saada massiivipuukeittiötä puoli-ilmaiseksi vaan löytää molemmille mielekkään kompromissin. Heidän toimintansa oli kuitenkin ollut niin huolimatonta tai jopa harhaanjohtavaa, että lähemmäs alkuperäistä luvattua hintaa pitäisi päästä. Kyse ei ollut yhdestä väärän rivin lukuvirheestä kuten he väittivät, vaan asiakkaan näkökulmasta kautta linjan piittaamattoman huolimattomasta toiminnasta ja väärän tiedon antamisesta.

      • Anonyymi

        Seuraavan puhelun teema oli, että Lumia ei mene konkurssiin, vaikka antavatkin kyseisen keittiön, mutta heillä ei ole motivaatiota palvella minua asiakkaana. Se oli tullut kyllä muutenkin selväksi. Tj sanoi myös, että jos minä olen inhottava, hänkin osaa olla: hän voi toimittaa massiivipuukeittiön antamieni mittojen mukaan, mutta tietää kokemuksesta, ettei keittiö niillä mitoilla toimi ja rahani menevät hukkaan. En ymmärtänyt miksi, koska keittiö oli siihenkin asti toiminut, mutta pelottelu onnistui. Toistin taas ties monennettako kertaa, että etsin mielelläni molemmille mielekästä kompromissiratkaisua, mutta jotain vastuunottoa heiltäkin odotan, koska kaikki virheet ovat olleet heidän. Massiivipuu ei ollut minulle ehdoton edellytys, minkä hekin olisivat tienneet, jos olisivat viitsineet vähääkään kuunnella, enkä halua ehdoin tahdoin tehdä toiselle yrittäjälle tappiollista kauppaa. Hän lupasi tutkia asiaa ja soittaa takaisin.

        Puolitoista viikkoa myöhemmin – aikatauluni täysin kaaduttua – minä soitin hänelle. Tällä kertaa minulle korotettiin jo ääntä: en kuulemma halunnut ymmärtää, että hinta oli vahingossa laskettu melamiinioviille. Vastasin, että olen ymmärtänyt sen koko ajan, mutta Lumia ei halua ymmärtää, että jos hinnaksi on ilmoitettu X ja ”puu ovessa hintaan lisää 385 euroa”, sitä on vaikea ymmärtää muutoin kuin että X on hinta melamiinille ja puuovellisena hinta on X 385 euroa. No, pääsimme asiaan, ainakin niin luulin. Olin löytänyt massiivipuista puolta halvemman viiluoven. Olin löytänyt myös Lumian osatoimittajan hinnaston, tehnyt kustannuslaskelman ja todennut, että viiluovella Lumia pystyisi toimittamaan keittiön plussalla ensiksi lupaamaansa hintaan X 385 kohtuullinen kate huomioiden. Lisäksi olin pyytänyt täsmälleen Lumialle toimittamillani tiedoilla tarjouksen kilpailijalta, joka huomasi heti erikoismittaiset ovet, osasi esittää viiluovea, laskea ovien ja tasojen määrän oikein, ja jonka palvelu oli erittäin ystävällistä. Kukaan ei käskenyt miettimään, millainen ihminen olen, sanonut ettei ole motivaatiota palvella, eikä kukaan huutanut. Kilpailijan hinta oli erittäin lähellä Lumian ensiksi antamaa hintaa X 385.

        Esitin löytämäni itsepalveluvaihtoehdon Lumialle. Lumialta luvattiin laskea seuraavaksi päiväksi edullinen kompromissihinta, jossa hyvitetään aiheutunut ”paha mieli”. Sovimme, että toimitus olisi heidän normaali palvelutoimituksensa ns. puhtaalta pöydältä, eikä kummallekaan jää hampaankoloon. Mainitsin tarvitsevani myös muutaman lisähankinnan mm. valaistuksen, joista luonnollisesti maksaisin erikseen. Lumialta teroitettiin vielä, miten heidän toimintansa on aina rehellistä, eikä asiakkaalle valehdella tai johdeta harhaan. Hyvä, että kertoivat. Seuraava päivä tuli ja meni. Sitä seuraavana aamuna muistutin asiasta sähköpostilla, sillä kilpailijan tarjouksen voimassaolo oli loppumassa. Sain iltapäivästä tarjouksen, joka oli huomattavasti kalliimpi kuin kilpailijan tarjous, vaikka kilpailijan tarjous oli tehty normaalikatteella ilman ”pahanmielenhyvityksiä”. Se siitä kompromissihalusta ja vastuunotosta. Ihan puhdasta asiakaspalveluhalutonta keskisormen heiluttelua ja aikani tuhlausta.

        Olin asiasta yhteydessä myös kuluttajaneuvontaan, josta todettiin: ”vaikka saisit yritykseltä kuinka hyvän tarjouksen tahansa, jos toiminta on tuollaista, mieti tarkkaan, haluatko antaa sinne penniäkään”. Siellä on ilmeisesti nähty näitä suhareita ennenkin. Ja miksikö olin Lumian kanssa niin kärsivällinen, hoidin heidän puolestaan sekä asiakaspalvelun että palautteenhallinnan ystävällisesti ja henkilökohtaisuuksiin menemättä? Miksi jatkoin neuvotteluja, vaikka heidän toimintansa ei ollut ammattimaisella tasolla? Siksi, että olen sitä sukupolvea, joka on tottunut selvittämään asiat suoraan, eikä purkamaan tuntojaan netissä. Ajatus tämän tekstin julkaisusta on epämiellyttävä, ja erityisen pahoillani olen yrityksen perustajien puolesta, jotka ovat tehneet ilmeisen laadukasta ja suoraselkäistä työtä vuosikymmeniä. Rajansa se on kuitenkin minunkin pitkämielisyydelläni. Toivottavasti opimme tästä kaikki jotain. Minä ainakin opin. Epäilen, että Lumia ei. Ainakaan sitä, mitä olisi pitänyt oppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavan puhelun teema oli, että Lumia ei mene konkurssiin, vaikka antavatkin kyseisen keittiön, mutta heillä ei ole motivaatiota palvella minua asiakkaana. Se oli tullut kyllä muutenkin selväksi. Tj sanoi myös, että jos minä olen inhottava, hänkin osaa olla: hän voi toimittaa massiivipuukeittiön antamieni mittojen mukaan, mutta tietää kokemuksesta, ettei keittiö niillä mitoilla toimi ja rahani menevät hukkaan. En ymmärtänyt miksi, koska keittiö oli siihenkin asti toiminut, mutta pelottelu onnistui. Toistin taas ties monennettako kertaa, että etsin mielelläni molemmille mielekästä kompromissiratkaisua, mutta jotain vastuunottoa heiltäkin odotan, koska kaikki virheet ovat olleet heidän. Massiivipuu ei ollut minulle ehdoton edellytys, minkä hekin olisivat tienneet, jos olisivat viitsineet vähääkään kuunnella, enkä halua ehdoin tahdoin tehdä toiselle yrittäjälle tappiollista kauppaa. Hän lupasi tutkia asiaa ja soittaa takaisin.

        Puolitoista viikkoa myöhemmin – aikatauluni täysin kaaduttua – minä soitin hänelle. Tällä kertaa minulle korotettiin jo ääntä: en kuulemma halunnut ymmärtää, että hinta oli vahingossa laskettu melamiinioviille. Vastasin, että olen ymmärtänyt sen koko ajan, mutta Lumia ei halua ymmärtää, että jos hinnaksi on ilmoitettu X ja ”puu ovessa hintaan lisää 385 euroa”, sitä on vaikea ymmärtää muutoin kuin että X on hinta melamiinille ja puuovellisena hinta on X 385 euroa. No, pääsimme asiaan, ainakin niin luulin. Olin löytänyt massiivipuista puolta halvemman viiluoven. Olin löytänyt myös Lumian osatoimittajan hinnaston, tehnyt kustannuslaskelman ja todennut, että viiluovella Lumia pystyisi toimittamaan keittiön plussalla ensiksi lupaamaansa hintaan X 385 kohtuullinen kate huomioiden. Lisäksi olin pyytänyt täsmälleen Lumialle toimittamillani tiedoilla tarjouksen kilpailijalta, joka huomasi heti erikoismittaiset ovet, osasi esittää viiluovea, laskea ovien ja tasojen määrän oikein, ja jonka palvelu oli erittäin ystävällistä. Kukaan ei käskenyt miettimään, millainen ihminen olen, sanonut ettei ole motivaatiota palvella, eikä kukaan huutanut. Kilpailijan hinta oli erittäin lähellä Lumian ensiksi antamaa hintaa X 385.

        Esitin löytämäni itsepalveluvaihtoehdon Lumialle. Lumialta luvattiin laskea seuraavaksi päiväksi edullinen kompromissihinta, jossa hyvitetään aiheutunut ”paha mieli”. Sovimme, että toimitus olisi heidän normaali palvelutoimituksensa ns. puhtaalta pöydältä, eikä kummallekaan jää hampaankoloon. Mainitsin tarvitsevani myös muutaman lisähankinnan mm. valaistuksen, joista luonnollisesti maksaisin erikseen. Lumialta teroitettiin vielä, miten heidän toimintansa on aina rehellistä, eikä asiakkaalle valehdella tai johdeta harhaan. Hyvä, että kertoivat. Seuraava päivä tuli ja meni. Sitä seuraavana aamuna muistutin asiasta sähköpostilla, sillä kilpailijan tarjouksen voimassaolo oli loppumassa. Sain iltapäivästä tarjouksen, joka oli huomattavasti kalliimpi kuin kilpailijan tarjous, vaikka kilpailijan tarjous oli tehty normaalikatteella ilman ”pahanmielenhyvityksiä”. Se siitä kompromissihalusta ja vastuunotosta. Ihan puhdasta asiakaspalveluhalutonta keskisormen heiluttelua ja aikani tuhlausta.

        Olin asiasta yhteydessä myös kuluttajaneuvontaan, josta todettiin: ”vaikka saisit yritykseltä kuinka hyvän tarjouksen tahansa, jos toiminta on tuollaista, mieti tarkkaan, haluatko antaa sinne penniäkään”. Siellä on ilmeisesti nähty näitä suhareita ennenkin. Ja miksikö olin Lumian kanssa niin kärsivällinen, hoidin heidän puolestaan sekä asiakaspalvelun että palautteenhallinnan ystävällisesti ja henkilökohtaisuuksiin menemättä? Miksi jatkoin neuvotteluja, vaikka heidän toimintansa ei ollut ammattimaisella tasolla? Siksi, että olen sitä sukupolvea, joka on tottunut selvittämään asiat suoraan, eikä purkamaan tuntojaan netissä. Ajatus tämän tekstin julkaisusta on epämiellyttävä, ja erityisen pahoillani olen yrityksen perustajien puolesta, jotka ovat tehneet ilmeisen laadukasta ja suoraselkäistä työtä vuosikymmeniä. Rajansa se on kuitenkin minunkin pitkämielisyydelläni. Toivottavasti opimme tästä kaikki jotain. Minä ainakin opin. Epäilen, että Lumia ei. Ainakaan sitä, mitä olisi pitänyt oppia.

        Valitettavan tutulta kuulostaa. Samankaltaisia kokemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavan puhelun teema oli, että Lumia ei mene konkurssiin, vaikka antavatkin kyseisen keittiön, mutta heillä ei ole motivaatiota palvella minua asiakkaana. Se oli tullut kyllä muutenkin selväksi. Tj sanoi myös, että jos minä olen inhottava, hänkin osaa olla: hän voi toimittaa massiivipuukeittiön antamieni mittojen mukaan, mutta tietää kokemuksesta, ettei keittiö niillä mitoilla toimi ja rahani menevät hukkaan. En ymmärtänyt miksi, koska keittiö oli siihenkin asti toiminut, mutta pelottelu onnistui. Toistin taas ties monennettako kertaa, että etsin mielelläni molemmille mielekästä kompromissiratkaisua, mutta jotain vastuunottoa heiltäkin odotan, koska kaikki virheet ovat olleet heidän. Massiivipuu ei ollut minulle ehdoton edellytys, minkä hekin olisivat tienneet, jos olisivat viitsineet vähääkään kuunnella, enkä halua ehdoin tahdoin tehdä toiselle yrittäjälle tappiollista kauppaa. Hän lupasi tutkia asiaa ja soittaa takaisin.

        Puolitoista viikkoa myöhemmin – aikatauluni täysin kaaduttua – minä soitin hänelle. Tällä kertaa minulle korotettiin jo ääntä: en kuulemma halunnut ymmärtää, että hinta oli vahingossa laskettu melamiinioviille. Vastasin, että olen ymmärtänyt sen koko ajan, mutta Lumia ei halua ymmärtää, että jos hinnaksi on ilmoitettu X ja ”puu ovessa hintaan lisää 385 euroa”, sitä on vaikea ymmärtää muutoin kuin että X on hinta melamiinille ja puuovellisena hinta on X 385 euroa. No, pääsimme asiaan, ainakin niin luulin. Olin löytänyt massiivipuista puolta halvemman viiluoven. Olin löytänyt myös Lumian osatoimittajan hinnaston, tehnyt kustannuslaskelman ja todennut, että viiluovella Lumia pystyisi toimittamaan keittiön plussalla ensiksi lupaamaansa hintaan X 385 kohtuullinen kate huomioiden. Lisäksi olin pyytänyt täsmälleen Lumialle toimittamillani tiedoilla tarjouksen kilpailijalta, joka huomasi heti erikoismittaiset ovet, osasi esittää viiluovea, laskea ovien ja tasojen määrän oikein, ja jonka palvelu oli erittäin ystävällistä. Kukaan ei käskenyt miettimään, millainen ihminen olen, sanonut ettei ole motivaatiota palvella, eikä kukaan huutanut. Kilpailijan hinta oli erittäin lähellä Lumian ensiksi antamaa hintaa X 385.

        Esitin löytämäni itsepalveluvaihtoehdon Lumialle. Lumialta luvattiin laskea seuraavaksi päiväksi edullinen kompromissihinta, jossa hyvitetään aiheutunut ”paha mieli”. Sovimme, että toimitus olisi heidän normaali palvelutoimituksensa ns. puhtaalta pöydältä, eikä kummallekaan jää hampaankoloon. Mainitsin tarvitsevani myös muutaman lisähankinnan mm. valaistuksen, joista luonnollisesti maksaisin erikseen. Lumialta teroitettiin vielä, miten heidän toimintansa on aina rehellistä, eikä asiakkaalle valehdella tai johdeta harhaan. Hyvä, että kertoivat. Seuraava päivä tuli ja meni. Sitä seuraavana aamuna muistutin asiasta sähköpostilla, sillä kilpailijan tarjouksen voimassaolo oli loppumassa. Sain iltapäivästä tarjouksen, joka oli huomattavasti kalliimpi kuin kilpailijan tarjous, vaikka kilpailijan tarjous oli tehty normaalikatteella ilman ”pahanmielenhyvityksiä”. Se siitä kompromissihalusta ja vastuunotosta. Ihan puhdasta asiakaspalveluhalutonta keskisormen heiluttelua ja aikani tuhlausta.

        Olin asiasta yhteydessä myös kuluttajaneuvontaan, josta todettiin: ”vaikka saisit yritykseltä kuinka hyvän tarjouksen tahansa, jos toiminta on tuollaista, mieti tarkkaan, haluatko antaa sinne penniäkään”. Siellä on ilmeisesti nähty näitä suhareita ennenkin. Ja miksikö olin Lumian kanssa niin kärsivällinen, hoidin heidän puolestaan sekä asiakaspalvelun että palautteenhallinnan ystävällisesti ja henkilökohtaisuuksiin menemättä? Miksi jatkoin neuvotteluja, vaikka heidän toimintansa ei ollut ammattimaisella tasolla? Siksi, että olen sitä sukupolvea, joka on tottunut selvittämään asiat suoraan, eikä purkamaan tuntojaan netissä. Ajatus tämän tekstin julkaisusta on epämiellyttävä, ja erityisen pahoillani olen yrityksen perustajien puolesta, jotka ovat tehneet ilmeisen laadukasta ja suoraselkäistä työtä vuosikymmeniä. Rajansa se on kuitenkin minunkin pitkämielisyydelläni. Toivottavasti opimme tästä kaikki jotain. Minä ainakin opin. Epäilen, että Lumia ei. Ainakaan sitä, mitä olisi pitänyt oppia.

        Tämä on tyypillistä suomalaisuutta - ei vahingossakaan kerrota sitä (nähtävästi?) hyvää keittiötoimittajaa jolta keittiön lopulta otti ja jollaisia aloittaja kyseli, vaan vuodatetaan vain pitkät tekstit huonoja kokemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on tyypillistä suomalaisuutta - ei vahingossakaan kerrota sitä (nähtävästi?) hyvää keittiötoimittajaa jolta keittiön lopulta otti ja jollaisia aloittaja kyseli, vaan vuodatetaan vain pitkät tekstit huonoja kokemuksia.

        Noh tokihan aloitus on vanha, mutta saattaisi ne hyvät keittiöfirmat silti jotakuta kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavan tutulta kuulostaa. Samankaltaisia kokemuksia.

        Sama täällä. Koskaan en ole noin surkeaa "palvelua" saanut kuin Lumia Keittiöltä. Ihan uskomatonta sähellystä alusta loppuun. Mitkään annetut lupaukset tai aikataulut eivät pidä, eikä heillä mielestään ole velvollisuutta mistään muutoksista asiakkaalle ilmoittaa. Kun aikataulut eivät pidäkään, he väittävät asiakkaan muistavan sovitun aikataulun väärin. Heidän mielestään asiakas on aina väärässä. Esimerkkinä, jos kalustetoimituksesta puuttuu kalustejalkoja, Lumia keittiöltä syytetään ensimmäisenä asiakkaan timpuria - jalkoja on laitettu johonkin toiseen kohtaan liikaa. Toinen esimerkki; heidän toimittamassa ehjästä paketista otetussa laminaattitasossa näkyy valtava naarmu - Lumia keittiön mukaan asiakas tai timpuri on tehnyt naarmun tasoon. Virheistä tai puuttuvista osista ilmoitettaessa toimitusjohtaja huutaa asiakkaalle pää punaisena puhelimeen, ikään kuin se olisi asiakkaan vika, että heillä on omassa toiminnassa kaikki pahasti pielessä.
        Pysykää kaukana tästä firmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on tyypillistä suomalaisuutta - ei vahingossakaan kerrota sitä (nähtävästi?) hyvää keittiötoimittajaa jolta keittiön lopulta otti ja jollaisia aloittaja kyseli, vaan vuodatetaan vain pitkät tekstit huonoja kokemuksia.

        Se hyvä, jolta keittiö lopulta otettiin, oli Kalustetukku. Helppoa, nopeaa, ei mitään ylimääräistä vääntämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Koskaan en ole noin surkeaa "palvelua" saanut kuin Lumia Keittiöltä. Ihan uskomatonta sähellystä alusta loppuun. Mitkään annetut lupaukset tai aikataulut eivät pidä, eikä heillä mielestään ole velvollisuutta mistään muutoksista asiakkaalle ilmoittaa. Kun aikataulut eivät pidäkään, he väittävät asiakkaan muistavan sovitun aikataulun väärin. Heidän mielestään asiakas on aina väärässä. Esimerkkinä, jos kalustetoimituksesta puuttuu kalustejalkoja, Lumia keittiöltä syytetään ensimmäisenä asiakkaan timpuria - jalkoja on laitettu johonkin toiseen kohtaan liikaa. Toinen esimerkki; heidän toimittamassa ehjästä paketista otetussa laminaattitasossa näkyy valtava naarmu - Lumia keittiön mukaan asiakas tai timpuri on tehnyt naarmun tasoon. Virheistä tai puuttuvista osista ilmoitettaessa toimitusjohtaja huutaa asiakkaalle pää punaisena puhelimeen, ikään kuin se olisi asiakkaan vika, että heillä on omassa toiminnassa kaikki pahasti pielessä.
        Pysykää kaukana tästä firmasta.

        Samoja kokemuksia valitettavasti.
        Kiertäkää kaukaa tämä firma ja ottakaa kalusteet muualta.


    • Anonyymi

      Minä ja minun ystävä otimme Lumialta keittiön ja asiakaspalvelu oli moitteetonta ja hinta todella hyvä!

    • Anonyymi

      Ukk

    • Anonyymi

      Me saatiin uusi keittiö marraskuussa 2022. Me käytiin n. 8 firmaa läpi Oulussa, ennen kuin päädyttiin Keittiömaailmaan. Kaikissa teetettiin ilmainen suunnitelma, hintavertailua ja materiaalivalintoja verrattiin. 7 firmassa käytiin kivijalkaliikkeessä ja 1 oli, joka tuli käymään kotona.

      Meillä vaikutti paljon valintaan laadukkaat materiaalit, keittiön toteutus toiveiden mukaan, suunnittelijan taidot ja sydämmellisyys. Myöskin sen hetkiset tarjoukset. Nykyään on hinnat vähän korkeammalla, kuin ennen. Siihen kannattaa varautua.

      Oli lopulta ihan mainio kokemus Keittiömaailman kautta! Suunnittelija-Sari kuunteli kaikki meidän toiveet ja järjesti kaikki asiat just ajallaan, niin kuin oltiin suunniteltu. Ihana persoona.
      Asentaja Toni oli parasta mitä asiakas voi edes toivoa, teki niin hyvää ja tarkkaa työtä, että kummatkin oltiin puolison kanssa suu auki lopputuloksesta. Hän myös kuunteli meidän toiveita, toteutti enemmän mitä osattiin toivoa. Putkiasentaja oli todella reipas ja hyvää jälkeä hänkin teki. Sähkömiehet osasivat hommansa. Kaikin puolin täydellinen kokemus, suosittelen Keittiömaailmaa! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      Kaksisuuntainen mielialahäiriö
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe