Yrittäessäni varata aikaa labrakokeisiin syksyllä 2010 se kiellettiin minulta vedoten vuoden takaisten tulosten hyvään tasoon.
Sain 3:n vuoden karenssin julkiselle puolelle.
2011 leikattiin peräsuolisyöpäni.
Avanne suljettiin saman vuoden lokakuusssa.
Sulkemisen jälkeen otettiin kokeet.
Pyytäessäni 2012 pääsyä psa kokeeseen, minulla on lääkitys, se evättiin.
Nyt, joulukuun 10:s päivä on syövän labratarkastus. Tänään pyysin samaan yhteyteen psa ja muutamia pieneen verenkuvaan kuuluvia kokeita.
Hoitoarvauksen mamma luki minulle madonluvut.
Tätä henkilöä ei oteta 3:een vuoteen julkisen puolen kokeisiin. Jos haluaa, niin käyköön yksityisellä.
Mamma luki selvästi paperista tai tietsikalta.
Minulla itselläni on tuo sama käsin kirjoitettuna labran tulosteeseen.
Kävin yksityisellä psa-kokeessa 2012 ja tänään muissa kokeissa.
Psa lukema oli noussut huomattavasti mutta ei ollut vielä hälytysalueella.
Ikäluokittain priorisointi on täyttä totta!
Ps. Maksoin 70-luvulla pahimmillaan tuloveroa 47,5% ja nykyäänkin pienestä eläkkeestäni 28%.
Yleistä ikäsyrjintää.
5
158
Vastaukset
Voi Syöpis. Eivät ne sinun maksamasi verot ole missään säästössä vaan ne on käytetty jo verovaroilla kustannettaviin kohteisiin. Voipi olla että meille niitä varoja ei sitten niin olekaan kun tarvitsemme niitä kipeimmin.
- Syöpis
En ole kuvitellutkaan, että juuri minun maksamani verot olisi rahastoitu minua varten.
Mielstäni minulla on moraalinen oikeus kysyä palvelujen perään koska mielestäni olen aikanaan hoitanut oman osuuteni ja teen sitä edelleenkin kuukausittain.
Vaimoni tiistainen lääkäri- / labrareisu maksoi yli 300€ ja minun kokeeni ovat hintahaarukassa 10€ - 72€/kpl. Syöpis kirjoitti:
En ole kuvitellutkaan, että juuri minun maksamani verot olisi rahastoitu minua varten.
Mielstäni minulla on moraalinen oikeus kysyä palvelujen perään koska mielestäni olen aikanaan hoitanut oman osuuteni ja teen sitä edelleenkin kuukausittain.
Vaimoni tiistainen lääkäri- / labrareisu maksoi yli 300€ ja minun kokeeni ovat hintahaarukassa 10€ - 72€/kpl.Aivan. Nyt jos milloin kuuluukin ja kannattaakin kysellä kun priorisointi palvelujen jaossa on alkanut.
- en ymmärrä
Syöpis kirjoitti:
Vaimoni tiistainen lääkäri- / labrareisu maksoi yli 300€ ja minun kokeeni ovat hintahaarukassa 10€ - 72€/kpl.Säästöäkö tässä tavoitellaan, vai mitä? Miten nämä ihmiset, siis potilaat, sitten jaotellaan, kenelle annetaan näitä tutkimuksia ja ketkä joutuvat käymään yksityisellä?
- Appiukon miniä
en ymmärrä kirjoitti:
Säästöäkö tässä tavoitellaan, vai mitä? Miten nämä ihmiset, siis potilaat, sitten jaotellaan, kenelle annetaan näitä tutkimuksia ja ketkä joutuvat käymään yksityisellä?
Säästöjä. onhan jo kauan ollut nähtävissä että terveyskeskukset on ajettu alas. Ne joilla obn varaa hakeutuvat yksityisille. labrakokeita määrätään entistä nuivemmin ja varsinkaan niitä ei potilaat itse määräile. ikärasismi on yksi tekijä priorisoinnissa.Toisissa kunnissa enemmän, toisissa vähemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086