ensikodeista

minä vainn

en nytte tiedä mine oisin tän mun jutun laittanu joten laitoin tänne.. elikkä millasta on ensikodissa ja miten sinne pääsee.. minulla 3 kk vanha poika ja meillä ei ole asuntoa olisiko ensikoti millainen paikka.. en oikein tiedä edes mistä muualta voisin asuntoa saada kun tilanteet niin sekaisin vuokra velka nuorisosäätiölle vanhoista mokailuista..

3

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamma

      Hei.
      Sinun tulisi ottaa yhteyttä oman kuntasi sosiaalityöhön tms perhetyöhön jotka voisivat auttaa sinua. Vain sosiaalityöntekijä voi kirjoittaa sinulle "lähetteen" ensikotiin.

      En itse ole ollut ensikodissa mutta vierailen erään luona joka siellä asuu.
      Jos olet sellainen vastuuta ottava ja huolehdit lapsestasi silminnähden tosi hyvin, huolehdit itsestäsi ja päivärytmistänne, sinulla on hyvät mahdollisuudet päästä ensikotiin ja asua siellä vauvan kanssa kunnes jotain muuta järjestyy.

      Tiedän tapauksia, jotka ovat ensikodissa asuneet vauvan kanssa ja sitten osoittaneet mieltään, ottanut "hatkoja", tapelleet henkilökunnan kanssa ties mistä ja olleet tosi lapsellisia ja vastuuttomia.
      Sellaisilta yleensä lähtee lapsi huostaanottoon ja itse sitten joutuu minne joutuu.

      Oma asenne ratkaisee ja se, miten ottaa asiat hoitaakseen ja osoittaa kypsyyttä vanhemmuuteen.

      Siellä on omat huoneet ja yhteiset tilat, jokaisella on ruoanlaittovuoroja ja omat pyykit pestään itse ja huone siivotaan.
      Yhteisiä retkiä ja tuokioita ja mahdollisuus omahoitajaan.
      Oma vauva hoidetaan itse, on mahdollisuus saada hoitoapua jos on jotain tärkeää menoa, hammaslääkäri tms.

      Ota yhteyttä kuntasi sosiaalityöhön, netistä varmaan löytyy yhteystiedot ja kerrot miten asiat on ja miten toivot asioiden ratkeavan.
      Toivon kaikkea hyvää pienelle perheellenne.

    • mamma
    • Anonyymi

      Ataksia sairastava Tyttäreni synnytti poikavauvan,ja ajateltiin että ensikoti olisi oikea paikka,missä saisi oikean opastuksen vauvan hoitamiseen,olikin huijaamisen makua,eka oli pieni koppihuone ilman omaa vessaa ja pesumahdollisuutta(vankilassa paremmat palvelut)ja vauva oli jo valmiiksi päätetty huostaanotettu,ei kysytty sukulaisapua,ei ole ihmekkään et suomalais syntyvyys syvenee,kun se ajetaan alas,tämä sattui tuomarilan (ensikoti)Tyttärelleni ja kaikille tuli mieleen et tyttäreäni käytetään synnytyskoneena muille.Me tehdään nytten kaikkemme,et tyttäreni saa takaisin(kaapatun)lapsen.Et tässä on taas tämmöinen uusi juttu(ensikodin)toiminnasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe