en nytte tiedä mine oisin tän mun jutun laittanu joten laitoin tänne.. elikkä millasta on ensikodissa ja miten sinne pääsee.. minulla 3 kk vanha poika ja meillä ei ole asuntoa olisiko ensikoti millainen paikka.. en oikein tiedä edes mistä muualta voisin asuntoa saada kun tilanteet niin sekaisin vuokra velka nuorisosäätiölle vanhoista mokailuista..
ensikodeista
3
497
Vastaukset
- mamma
Hei.
Sinun tulisi ottaa yhteyttä oman kuntasi sosiaalityöhön tms perhetyöhön jotka voisivat auttaa sinua. Vain sosiaalityöntekijä voi kirjoittaa sinulle "lähetteen" ensikotiin.
En itse ole ollut ensikodissa mutta vierailen erään luona joka siellä asuu.
Jos olet sellainen vastuuta ottava ja huolehdit lapsestasi silminnähden tosi hyvin, huolehdit itsestäsi ja päivärytmistänne, sinulla on hyvät mahdollisuudet päästä ensikotiin ja asua siellä vauvan kanssa kunnes jotain muuta järjestyy.
Tiedän tapauksia, jotka ovat ensikodissa asuneet vauvan kanssa ja sitten osoittaneet mieltään, ottanut "hatkoja", tapelleet henkilökunnan kanssa ties mistä ja olleet tosi lapsellisia ja vastuuttomia.
Sellaisilta yleensä lähtee lapsi huostaanottoon ja itse sitten joutuu minne joutuu.
Oma asenne ratkaisee ja se, miten ottaa asiat hoitaakseen ja osoittaa kypsyyttä vanhemmuuteen.
Siellä on omat huoneet ja yhteiset tilat, jokaisella on ruoanlaittovuoroja ja omat pyykit pestään itse ja huone siivotaan.
Yhteisiä retkiä ja tuokioita ja mahdollisuus omahoitajaan.
Oma vauva hoidetaan itse, on mahdollisuus saada hoitoapua jos on jotain tärkeää menoa, hammaslääkäri tms.
Ota yhteyttä kuntasi sosiaalityöhön, netistä varmaan löytyy yhteystiedot ja kerrot miten asiat on ja miten toivot asioiden ratkeavan.
Toivon kaikkea hyvää pienelle perheellenne. - mamma
Lisätietoa löytyy:
http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/tyomuodot/ensikodit-ja-muu-vauvaperheiden-/ensikodit/
esimerkkinä Helsingin ensikotipalvelut josta löytää tietoa toiminnasta:
http://www.helsinginensikoti.fi/ - Anonyymi
Ataksia sairastava Tyttäreni synnytti poikavauvan,ja ajateltiin että ensikoti olisi oikea paikka,missä saisi oikean opastuksen vauvan hoitamiseen,olikin huijaamisen makua,eka oli pieni koppihuone ilman omaa vessaa ja pesumahdollisuutta(vankilassa paremmat palvelut)ja vauva oli jo valmiiksi päätetty huostaanotettu,ei kysytty sukulaisapua,ei ole ihmekkään et suomalais syntyvyys syvenee,kun se ajetaan alas,tämä sattui tuomarilan (ensikoti)Tyttärelleni ja kaikille tuli mieleen et tyttäreäni käytetään synnytyskoneena muille.Me tehdään nytten kaikkemme,et tyttäreni saa takaisin(kaapatun)lapsen.Et tässä on taas tämmöinen uusi juttu(ensikodin)toiminnasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1002994- 262624
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv712384Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m272305Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta232025- 861837
En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk71729Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä231552Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍311412- 81304