ensikodeista

minä vainn

en nytte tiedä mine oisin tän mun jutun laittanu joten laitoin tänne.. elikkä millasta on ensikodissa ja miten sinne pääsee.. minulla 3 kk vanha poika ja meillä ei ole asuntoa olisiko ensikoti millainen paikka.. en oikein tiedä edes mistä muualta voisin asuntoa saada kun tilanteet niin sekaisin vuokra velka nuorisosäätiölle vanhoista mokailuista..

3

456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamma

Hei.
      Sinun tulisi ottaa yhteyttä oman kuntasi sosiaalityöhön tms perhetyöhön jotka voisivat auttaa sinua. Vain sosiaalityöntekijä voi kirjoittaa sinulle "lähetteen" ensikotiin.

En itse ole ollut ensikodissa mutta vierailen erään luona joka siellä asuu.
      Jos olet sellainen vastuuta ottava ja huolehdit lapsestasi silminnähden tosi hyvin, huolehdit itsestäsi ja päivärytmistänne, sinulla on hyvät mahdollisuudet päästä ensikotiin ja asua siellä vauvan kanssa kunnes jotain muuta järjestyy.

Tiedän tapauksia, jotka ovat ensikodissa asuneet vauvan kanssa ja sitten osoittaneet mieltään, ottanut "hatkoja", tapelleet henkilökunnan kanssa ties mistä ja olleet tosi lapsellisia ja vastuuttomia.
      Sellaisilta yleensä lähtee lapsi huostaanottoon ja itse sitten joutuu minne joutuu.

Oma asenne ratkaisee ja se, miten ottaa asiat hoitaakseen ja osoittaa kypsyyttä vanhemmuuteen.

Siellä on omat huoneet ja yhteiset tilat, jokaisella on ruoanlaittovuoroja ja omat pyykit pestään itse ja huone siivotaan.
      Yhteisiä retkiä ja tuokioita ja mahdollisuus omahoitajaan.
      Oma vauva hoidetaan itse, on mahdollisuus saada hoitoapua jos on jotain tärkeää menoa, hammaslääkäri tms.

Ota yhteyttä kuntasi sosiaalityöhön, netistä varmaan löytyy yhteystiedot ja kerrot miten asiat on ja miten toivot asioiden ratkeavan.
      Toivon kaikkea hyvää pienelle perheellenne.

• mamma
    • Anonyymi

Ataksia sairastava Tyttäreni synnytti poikavauvan,ja ajateltiin että ensikoti olisi oikea paikka,missä saisi oikean opastuksen vauvan hoitamiseen,olikin huijaamisen makua,eka oli pieni koppihuone ilman omaa vessaa ja pesumahdollisuutta(vankilassa paremmat palvelut)ja vauva oli jo valmiiksi päätetty huostaanotettu,ei kysytty sukulaisapua,ei ole ihmekkään et suomalais syntyvyys syvenee,kun se ajetaan alas,tämä sattui tuomarilan (ensikoti)Tyttärelleni ja kaikille tuli mieleen et tyttäreäni käytetään synnytyskoneena muille.Me tehdään nytten kaikkemme,et tyttäreni saa takaisin(kaapatun)lapsen.Et tässä on taas tämmöinen uusi juttu(ensikodin)toiminnasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      139
      6631
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      583
      2386
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      46
      1660
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1371
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      89
      1222
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1055
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      66
      1048
    8. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1042
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1029
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      63
      956
    Aihe