Oletko Salome vai Sheherazade?

Paloma.se.co

Taas yksi hömppäaihe viikonlopulle kun en jaksa aina ajatella sairauksia, köyhyyttä maailman pahuutta ja sotia ja kärsimyksiäja käydä läpi lapsuudenajan traumojakaan...sää on joka päivä sama ja Kutrit ja Tapanit evvk.
Naisille tarkoitettu aihe, mutta vapaa maa, vapaa sana.

Siis, Salomé, tanssijatar vai Sheherazade, joka kertoi satuja kaiket yöt?

43

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anti männä

Hyvin sulla aika menee palstoilla, mutta anna mennä vaan.

• lihapulla-ulla

Ennemmin tanssin 7-hunnun tanssin Salomena, kuin kuolemanpelossa olisin satutäti Sheherazade. Neliskanttisin lihapullin.

• ' det samma

Niin, siis Scheherazade.

• tse tse tsee
        ' det samma kirjoitti:

Niin, siis Scheherazade.

Oliko se tämä Scheherazade kotoisin Hakkinakkilasta?
        Se on ihan Hukkinukkilan lähellä, Istanpullasta itään.

• 69v
        tse tse tsee kirjoitti:

Oliko se tämä Scheherazade kotoisin Hakkinakkilasta?
        Se on ihan Hukkinukkilan lähellä, Istanpullasta itään.

Ainakin Pukinmäessä on joku Salome. Vai oliko se Salame.

• peruna on soikea
        69v kirjoitti:

Ainakin Pukinmäessä on joku Salome. Vai oliko se Salame.

Ettei ois Salami?

• 23.

En tunne tapauksia laisinkaan.Joten en pysty vastaamaan kysymykseen.

• tiina@

ei oo mullakaan mitään hajua kyseisistä naisista en pysty vastaamaan enkä ottaan osaa keskusteluun.

• Scheherazade oli fiktiivinen persialainen prinsessa joka säilyäkseen hengissä kertoi miehelleen satuja kaiket yöt ja jätti jutun aina jännimpään paikkaan että olisi saanut elää vielä iltaan. Ajan mittaan hänen miehensä, kalifi, huomasi ettei voinut elää ilman häntä ja antoi lopuksi anteeksi koko petolliselle naissukupuolelle Hänen kertomistaan tarinoista koottiin sitten Tuhannen ja Yhden Yön Tarinat. Minä phun Scheresta stereotyyppinä. Verbaalinen, älykäs, luova ja mielikuvitusta omaava nainen joka oli suuri vaikuttaja.

Salomen, tanssijattaren, joka on myös stereotyyppi viettelijättärestä, manipuloijasta ja sovinnaisten raamien sisällä kunnianhimoisesta ja keinoja kaihtamattomasta naisesta tunnettekin Herodeksen tyttärenä Raamatusta, hän joka pyysi Johannes Kastajan päätä lautasella ja sai sen.

• P-J
        Paloma.se.co kirjoitti:

Scheherazade oli fiktiivinen persialainen prinsessa joka säilyäkseen hengissä kertoi miehelleen satuja kaiket yöt ja jätti jutun aina jännimpään paikkaan että olisi saanut elää vielä iltaan. Ajan mittaan hänen miehensä, kalifi, huomasi ettei voinut elää ilman häntä ja antoi lopuksi anteeksi koko petolliselle naissukupuolelle Hänen kertomistaan tarinoista koottiin sitten Tuhannen ja Yhden Yön Tarinat. Minä phun Scheresta stereotyyppinä. Verbaalinen, älykäs, luova ja mielikuvitusta omaava nainen joka oli suuri vaikuttaja.

Salomen, tanssijattaren, joka on myös stereotyyppi viettelijättärestä, manipuloijasta ja sovinnaisten raamien sisällä kunnianhimoisesta ja keinoja kaihtamattomasta naisesta tunnettekin Herodeksen tyttärenä Raamatusta, hän joka pyysi Johannes Kastajan päätä lautasella ja sai sen.

Mistä miinukset?
        Minusta aihe on oikeasti mielenkiintoinen. Tietenkin olen vain tavallinen tallaaja, mutta voihan sitä mielikuvitustaan käyttää joskus.
        Sheherazade tuntuu paremmalta kun noin ajattelee.
        Miesten mielivaltaa on monessa paikassa maailmassa vieläkin, älykkäät naiset osasivat väistellä karikot.

• merkisti iski
        P-J kirjoitti:

Mistä miinukset?
        Minusta aihe on oikeasti mielenkiintoinen. Tietenkin olen vain tavallinen tallaaja, mutta voihan sitä mielikuvitustaan käyttää joskus.
        Sheherazade tuntuu paremmalta kun noin ajattelee.
        Miesten mielivaltaa on monessa paikassa maailmassa vieläkin, älykkäät naiset osasivat väistellä karikot.

Kuka söi plussat, joita oli useitakin?

• Jesseä aikanaan huvitti ne käärin-liinat.
      Kaiken-laiset naiset niitä asettelivat paikoilleen.
      Jessen teki kyllä mieli ojentaa, mutta hänen oli pakko muistuttaa että luolassa hänen pitää maata yksin.
      Sitten nousi kauhea hula-baloo, kun hän sanoi että ulko-puolella saa kyllä odottaa.
      Muistakaa varoa sit Enkeliä.
      Ja loppu onkin sitten historiaa.

H.

• P-J

En oikein tiedä, jos joutuisin pyytämään Salomena jonkun päätä vadille, muuten kyllä.
      Sheherazade joutui koville, saavutti viimein työvoiton. Säälittää ne murhatut neitsyet.
      Olen lukenut tuhannen ja yhden yön sadut.
      Ei oikein houkuttele kumpikaan, jos inhoaisin jotain ihmistä ihan kamalasti niin ehkä Salome. Eihän se pään vaatiminen Salomen itsensä keksintö ollut.
      Olen myös lukenut raamattua.

• mimmimummi*

Sadunkertoja... jaa tuhannen ja yhden yön satuja..olihan se mukavaa olla niin taitava sadunkertoja että säästi henkensä.. ja sulttaani vielä rakastui todella ...sheherazadeen... Kevyttä satuilua nyt tälläkertaa..."lasten" suusta

http://www.youtube.com/watch?v=NHEy4e7uwag

• Onneksi olen saanut syntyä Suomessa. Siksi olen saanut elää tasa-arvoisena myös miesten maailmassa, olen voinut unohtaa roolirajat ja valita tekemiseni oman mielen mukaan.

En todellakaan haluaisi valita mainituista kummankaan naisen osaa. Voisiko joku oikeasti haluta? Miesten päitä vadille, vai?

• kuusikymppinen*

Tuntuu aika ronskilta nykyaikana.
        Voisiko oikeasti vihata jotain ihmistä niin paljon?
        Hyvä että synnyttiin tänne ja tähän maailman aikaan.

• poli tikka
        kuusikymppinen* kirjoitti:

Tuntuu aika ronskilta nykyaikana.
        Voisiko oikeasti vihata jotain ihmistä niin paljon?
        Hyvä että synnyttiin tänne ja tähän maailman aikaan.

Eikö se ollut senaikaista politiikkaa.

• poli tikka kirjoitti:

Eikö se ollut senaikaista politiikkaa.

Pelkkää politiikkaa.
        Kuten täällä ylempänä sanottiin, ei Salomé sitä juttua itse keksinyt. Hänen äitinsä taisi olla ideoijana tietäen että kaunis tytär saa iskän suostumaan mihin tahansa pyyntöön...

• Mun pointti on hieman eri: Scherezade (käytetään nyt yleisempää, englanninkieleen perustuvaa kirjoitustapaa hänen nimestään) ja Salome ovat tyyliteltyjä ja stereotyyppisiä naishahmoja joilla on vuosituhantiset perinteet. Ei kukaan ole yksistään jompikumpi, mutta monissa naisissa korostuvat nämä vastakkainasetellut roolihahmot tosin nykyaikaisessa paketissa.

Tämän voi tulkita myös siten miten omat henkilökohtaiset lahjakkuutesi ovat jakautuneet. Kineettinen, aistillinen, sovinnainen naisenergia versus ajatteleva, kirjoittava, luova, kärsivällinen naisenergia: kumpaa sinä edustat?
        Oletko tanssijatar vai sadunkertoja?

• Paloma.se.co kirjoitti:

Mun pointti on hieman eri: Scherezade (käytetään nyt yleisempää, englanninkieleen perustuvaa kirjoitustapaa hänen nimestään) ja Salome ovat tyyliteltyjä ja stereotyyppisiä naishahmoja joilla on vuosituhantiset perinteet. Ei kukaan ole yksistään jompikumpi, mutta monissa naisissa korostuvat nämä vastakkainasetellut roolihahmot tosin nykyaikaisessa paketissa.

Tämän voi tulkita myös siten miten omat henkilökohtaiset lahjakkuutesi ovat jakautuneet. Kineettinen, aistillinen, sovinnainen naisenergia versus ajatteleva, kirjoittava, luova, kärsivällinen naisenergia: kumpaa sinä edustat?

Ja tää oli Orvokille meni penkkaan.

• O - O
        Paloma.se.co kirjoitti:

Mun pointti on hieman eri: Scherezade (käytetään nyt yleisempää, englanninkieleen perustuvaa kirjoitustapaa hänen nimestään) ja Salome ovat tyyliteltyjä ja stereotyyppisiä naishahmoja joilla on vuosituhantiset perinteet. Ei kukaan ole yksistään jompikumpi, mutta monissa naisissa korostuvat nämä vastakkainasetellut roolihahmot tosin nykyaikaisessa paketissa.

Itse koen olevani ihminen, enkä omasta mielestäni edusta ollenkaan mitään naisenergiaa. - Hämmästyin tosissani vähän aikaa sitten, kun yhdessä arvostamassani ryhmässä nostettiin naisellisuuteni esille palautekeskustelussa. Taidan siis olla jäävi vastaamaan kysymykseesi. ;)

• P-J
        Paloma.se.co kirjoitti:

Olen maanläheinen talousihminen. Mutta myös ostan ja myyn asuntoja. Joten liikkuva ja ajattelevakin.
        Toivoisin olevani aistillinen ja luova. En ole kumpaakaan.

• demeter1

Heh, itsestään on paha todistaa mitään, mutta jos muistelen mitä minusta on sanottu
      (miehen näkemää). Minä en kuulemma liittoudu muiden naisten kanssa ja siksi Salome ei ole minun arkkityyppini. Jos siis hän antoi äitinsä manipuloida itseään.
      Minulta kuulemma puuttuu myös naiselle ominainen viekkaus..))

Sadunkertojakin taitaa olla tänä päivänä viraton, kun meillä on näitä koukuttavia TV-sarjoja - ei tarvita tuhannen ja yhden yön kertomuksia...

Mutta ilman muuta uskon mielikuvituksen voimaan, vaikka sitä itselläni ei kuulemma - erään naisystävän mukaan - olekaan. Eli aika köyhät on eväät. Ja siksi kai sitä on tässä valinnutkin erään arkkityypin nimimerkikseen. Että saisi edes vähän uskottavuutta..))

• määäävain

Olet siis runsauden sarvi, hedemällinen sadonkorjaaja. Ko?

• demeter1
        määäävain kirjoitti:

Olet siis runsauden sarvi, hedemällinen sadonkorjaaja. Ko?

Just. Niinhän kai sitä tässä yrittää uskotella..))
        Ei vaineskaan. Monesti olen kertonut, että tuo nimimerkkivalinta viittaa minun kohdallani tuotemerkkiin (biodynaaminen viljely) ja se tuli valituksi hetken mielijohteesta, kun mikään ehdottamani arkinen nimimerkki ei kelvannut...
        "Remetri", puhutteli minua eräs toinen kirjoittaja ja sekin kelpaisi ihan hyvin kuten myös lyhenne "Deme"...

• O - O

Vastauksesi on mielestäni turhan vaatimaton, mutta pitänee aika pitkälle paikkansa. Kirjoituksistasi ei ole noussut esille, kumpaa sukupuolta edustat. Muistan jossain yhteydessä pohtineeni sitä hetken. ;)

Mielessäni heräsi ajatus, että ainakin suomalaisten naisten kohdalla ne "perinteisen naiselliset" ominaisuudet - tyttöjen kesken liittoutuminen,
        muunneltujen totuuksien ja satujen kertominen, käytännön taitojen ja joskus järjenkin puuttuminen, tms. - taitavat kadota tämän ikäluokan naisten mukana. Nykynaiset näyttävät edustavan enimmäkseen ihan oikeata sukupuolista tasa-arvoa.

• O - O kirjoitti:

Vastauksesi on mielestäni turhan vaatimaton, mutta pitänee aika pitkälle paikkansa. Kirjoituksistasi ei ole noussut esille, kumpaa sukupuolta edustat. Muistan jossain yhteydessä pohtineeni sitä hetken. ;)

Mielessäni heräsi ajatus, että ainakin suomalaisten naisten kohdalla ne "perinteisen naiselliset" ominaisuudet - tyttöjen kesken liittoutuminen,
        muunneltujen totuuksien ja satujen kertominen, käytännön taitojen ja joskus järjenkin puuttuminen, tms. - taitavat kadota tämän ikäluokan naisten mukana. Nykynaiset näyttävät edustavan enimmäkseen ihan oikeata sukupuolista tasa-arvoa.

Leikkimielinen aloitukseni ei ollut tarkoitettu mitenkään "perinteisten naisellsisten" ominaisuuksien ihannoimiseksi, mutta en tainnut osata selittää mitä tarkoitin.

Meillä kaikilla on omat erityispiirteemme ja lahjakkuutemme, kutsutaan niitä nyt vaikka älykkyyden kahdeksaksi? eri lajiksi. Nämä arkkityypit joita käytin esimerkkeinä aloituksessa ovat täysin retoorisia: symboliikkaa yhteisestä länsimaalaisesta, judeokristillisestä kulttuuriperinteestä. Niillä ei sinänänsä ole mitään sukupuolirooleja ihannoivaa merkitystä.

Esimerkki: verbaalinen lahjakkuuteni on terävämpi kuin kineettinen. Olen enemmän "Scherezade"."Salomena" olisin jo tanssinut itseni suohon ajat sitten.

• demeter1
        O - O kirjoitti:

Kiitos, O-O. Kyllä kai se "vaatimattomuus" liitettiin myös naisellisiin ominaisuuksiin, eikös sananlaskussakin sanottu, että vaatimattomuus kaunistaa...

Ai mietit, olenko nais- vai miespuoli ? Tarkka olet, minua on nimittäin joskus jopa syytetty miesnäkökulman suosimisesta. Itse puhuisin tasapuolisuudesta, vähemmän esillä olevan vaihtoehdon esittämisestä. Mutta nainen olen, puoliso, äiti ja isoäiti...

• ------
        demeter1 kirjoitti:

Kiitos, O-O. Kyllä kai se "vaatimattomuus" liitettiin myös naisellisiin ominaisuuksiin, eikös sananlaskussakin sanottu, että vaatimattomuus kaunistaa...

Ai mietit, olenko nais- vai miespuoli ? Tarkka olet, minua on nimittäin joskus jopa syytetty miesnäkökulman suosimisesta. Itse puhuisin tasapuolisuudesta, vähemmän esillä olevan vaihtoehdon esittämisestä. Mutta nainen olen, puoliso, äiti ja isoäiti...

Ksantippa? Nimim. taitaa olla varattu. Olet terävä--------------

• En ole ihan viimeiseen saakka perillä Herodeksen hovin perheidyllin keskinäisestä dynamiikasta, mutta uskoisin sen olleen varsinainen käärmeenpesä. Tytär joka tanssi isänsä vieraille ja joka oli kietonut isänsä aivan pikkusormensa ympäri. Juonitteleva äiti joka käytti auktoriteettiaan tyttäreen saadakseen poliittisen vihollisen raivattua popis kuvioista (Tais JK:lla olla jonkinnökene ääneenlausuttu mielipide kuningattaresta, joka ei häntä miellyttänyt.) Viekkaus ja petollisuus taisivat olla suuria valtteja ja mahdollisesti ne katsottiin nissä piireissä hyveiksi.

Sadunkertoja-epiteettini viittaa vain luovaan, verbaaliseen lahjakkuuteen. Kuinka monta kertaa ihmiset sanovatkaan (ainakin englanniksi) että en osaa esim. laulaa even if would save my life. Scheherezade käytti verbaalista älykkyyttään juuri näin. Kysymys on pelkästä stereotypiasta tai ehkä kuten sinä sen sanoit arkkityypeistä.

• O - O
        Paloma.se.co kirjoitti:

Leikkimielinen aloitukseni ei ollut tarkoitettu mitenkään "perinteisten naisellsisten" ominaisuuksien ihannoimiseksi, mutta en tainnut osata selittää mitä tarkoitin.

Meillä kaikilla on omat erityispiirteemme ja lahjakkuutemme, kutsutaan niitä nyt vaikka älykkyyden kahdeksaksi? eri lajiksi. Nämä arkkityypit joita käytin esimerkkeinä aloituksessa ovat täysin retoorisia: symboliikkaa yhteisestä länsimaalaisesta, judeokristillisestä kulttuuriperinteestä. Niillä ei sinänänsä ole mitään sukupuolirooleja ihannoivaa merkitystä.

Esimerkki: verbaalinen lahjakkuuteni on terävämpi kuin kineettinen. Olen enemmän "Scherezade"."Salomena" olisin jo tanssinut itseni suohon ajat sitten.

Täällä ei useinkaan keskustelu kulkea aloituksen kirjoittajan viitoittamaa reittiä. Vapaa rönsyily ja asian vierestä puhuminen taitavat olla vielä yleisempää kuin livekeskusteluissa. Pyydän omasta puolestani anteeksi.

Tutkimusten jälkeen todettiin aikoinaan, että ainoa täydellisesti puuttuva lahjakkuuden osa-alue minun kohdallani on sorminäppäryyttä ja pitkää pinnaa vaativaan pikkuaskarteluun liittyvä osaaminen.

• ------ kirjoitti:

Ksantippa? Nimim. taitaa olla varattu. Olet terävä--------------

Ksantippa oli ainoostaan teräväkielinen, ei välttämättä terävä-älyinen.

• demeter1
        Paloma.se.co kirjoitti:

Ksantippa oli ainoostaan teräväkielinen, ei välttämättä terävä-älyinen.

Juu, oli pakko luntata wikistä tuosta Ksantipasta. Sokraten puoliso, ja Sokrates tuumasi, että jos Ksantipan kanssa tulee toimeen, tulee kaikkien kanssa. Ei paha..))

• O - O kirjoitti:

Täällä ei useinkaan keskustelu kulkea aloituksen kirjoittajan viitoittamaa reittiä. Vapaa rönsyily ja asian vierestä puhuminen taitavat olla vielä yleisempää kuin livekeskusteluissa. Pyydän omasta puolestani anteeksi.

Tutkimusten jälkeen todettiin aikoinaan, että ainoa täydellisesti puuttuva lahjakkuuden osa-alue minun kohdallani on sorminäppäryyttä ja pitkää pinnaa vaativaan pikkuaskarteluun liittyvä osaaminen.

Rönsyily on normaalia ja jopa toivottavaa. Minulle jäi vain käsitys että olit ymmärtänyt aloituksen jotenkin silleen että ihannoin raamatullisia naispuolisia stereotyyppejä. Minä pyydän puolestani anteeksi myös!
        Omat lahjani ovat niin epätasaisesti jaettuja etten osaa edes arvioida pystyisinkö itseäni elättämään puhtaasti yhden osa-alueen turvin. Toisaalta minulle on aina sanottu että olen tavallaan väärällä alalla: siis että teen työni hyvin valitsemallani alalla, mutta taipumukseni viittaavat toisaalle.

Jatkaen mielikuvitusleikkiä: entä jos minulla olisi ollut Salomen lahjat? Olisiko minusta sitten tullut hyvä tanssijatar? Poliitikko? Prostituutti?

• O - O
        Paloma.se.co kirjoitti:

Rönsyily on normaalia ja jopa toivottavaa. Minulle jäi vain käsitys että olit ymmärtänyt aloituksen jotenkin silleen että ihannoin raamatullisia naispuolisia stereotyyppejä. Minä pyydän puolestani anteeksi myös!
        Omat lahjani ovat niin epätasaisesti jaettuja etten osaa edes arvioida pystyisinkö itseäni elättämään puhtaasti yhden osa-alueen turvin. Toisaalta minulle on aina sanottu että olen tavallaan väärällä alalla: siis että teen työni hyvin valitsemallani alalla, mutta taipumukseni viittaavat toisaalle.

Jatkaen mielikuvitusleikkiä: entä jos minulla olisi ollut Salomen lahjat? Olisiko minusta sitten tullut hyvä tanssijatar? Poliitikko? Prostituutti?

Noita historian hahmojen todellisia lahjoja voi olla vaikea arvioida nykyaikana. ;) Toisaalta olen ainakin pari kertaa pohtinut historiaan siirrettyjä visioita pohtiessamme, että luultavammin olisin itse sijoittunut nimettömänä puurtavaan massaan.

Sinä olisit taatusti hyödyntänyt omaa lahjakkuuttasi ja saavuttanut sen avulla kadehdittavan hyvän aseman.

• O - O kirjoitti:

Noita historian hahmojen todellisia lahjoja voi olla vaikea arvioida nykyaikana. ;) Toisaalta olen ainakin pari kertaa pohtinut historiaan siirrettyjä visioita pohtiessamme, että luultavammin olisin itse sijoittunut nimettömänä puurtavaan massaan.

Sinä olisit taatusti hyödyntänyt omaa lahjakkuuttasi ja saavuttanut sen avulla kadehdittavan hyvän aseman.

O_O, kiitos vain kohteliaisuudesta, mutta uskon että olisi riittänyt jos olisin selvinnyt hengissä niillä vähäisillä kyvyilläni mitä minulle on suotu. Jos olisin ollut musikaalisesti lahjakas olisin voinut laulaa tai soittaa leipäni eteen (sing for my supper), jos olisin ollut etevä napatanssijatar olisin ehkä ylennyt hovinnarrien esimiehen rakastajattareksi....mutta kun en, niin minun olisi ollut pakko tienata leipäni keittiöpiikana tai nannyna:)

• demeter1
        Paloma.se.co kirjoitti:

O_O, kiitos vain kohteliaisuudesta, mutta uskon että olisi riittänyt jos olisin selvinnyt hengissä niillä vähäisillä kyvyilläni mitä minulle on suotu. Jos olisin ollut musikaalisesti lahjakas olisin voinut laulaa tai soittaa leipäni eteen (sing for my supper), jos olisin ollut etevä napatanssijatar olisin ehkä ylennyt hovinnarrien esimiehen rakastajattareksi....mutta kun en, niin minun olisi ollut pakko tienata leipäni keittiöpiikana tai nannyna:)

Mutta ajatelkaas siskot, tätä aikaa. Meidän on mahdollista vaihtaa alaa, hankkia halutessamme useita ammatteja, kokeilla vaikka mitä...
        Kävin eilen elokuvissa katsomassa Anna Kareninaa, siis naisenelämää toista sataa vuotta sitten. Vaikka varallisuutta oli, nainen oli silti äärimmäisen sidottu mieheen, miehen asemaan ja suosioon ja tietysti sovinnaisiin käyttäytymissääntöihin...
        Huikea on ollut naisen matka itsenäisyyteen ja "vapauteen"...

• meeriamanda
        demeter1 kirjoitti:

Mutta ajatelkaas siskot, tätä aikaa. Meidän on mahdollista vaihtaa alaa, hankkia halutessamme useita ammatteja, kokeilla vaikka mitä...
        Kävin eilen elokuvissa katsomassa Anna Kareninaa, siis naisenelämää toista sataa vuotta sitten. Vaikka varallisuutta oli, nainen oli silti äärimmäisen sidottu mieheen, miehen asemaan ja suosioon ja tietysti sovinnaisiin käyttäytymissääntöihin...

Kun ei mieti muita vaihtoehtoja.. valita pitää noista kahdesta pahasta vähiten pahin se olisi Salome.Tuo valinta kyllä on myös lookisempi kun pyörittelen noita mielessäni, ei onnistuisi tuo " satuilu " miehelle...pakosta varsinkaan ;//

Kaari Utrio on loistavasti kirjoissaan tuonut naisnäkökulmaa esiin vuosisatojen ajalta, eli kädet on kyynärpäitämyöden ristissä kiitollisuudesta naisena olosta ja elämisestä tämän vuosituhannen aikakaudella.

• O - O
        demeter1 kirjoitti:

Voisin lisätä, että voimme halutessamme tai olosuhteiden pakottamana vaihtaa alaa ja työtehtäviä aina, kun haluamme tai kun työpaikka on katoamassa altamme. ;)

• meeriamanda kirjoitti:

Kun ei mieti muita vaihtoehtoja.. valita pitää noista kahdesta pahasta vähiten pahin se olisi Salome.Tuo valinta kyllä on myös lookisempi kun pyörittelen noita mielessäni, ei onnistuisi tuo " satuilu " miehelle...pakosta varsinkaan ;//

Kaari Utrio on loistavasti kirjoissaan tuonut naisnäkökulmaa esiin vuosisatojen ajalta, eli kädet on kyynärpäitämyöden ristissä kiitollisuudesta naisena olosta ja elämisestä tämän vuosituhannen aikakaudella.

Kyllä minä sinut miellän paremmin Salomeksi myös. Olet toiminnan nainen ja ei sinulla Salomena olisi ääni varmaan särähtänyt pyytää JK:n päätä vadilla ;)

Kumpiakin tarvitaan: opettajia, journalisteja, kirjailijoita, blogaajia.
        Käytännön ja toiminnan ihmisiä, päättäjiä, poliitikkoja, liike-elämän osaajia.

• O - O kirjoitti:

Voisin lisätä, että voimme halutessamme tai olosuhteiden pakottamana vaihtaa alaa ja työtehtäviä aina, kun haluamme tai kun työpaikka on katoamassa altamme. ;)

Yes, mutta olemmeko yhtä hyviä alalla kuin alalla? Minä en: matemaatikkona olisin kuollut nälkään. Laulajana minut olisi pommitettu tomaateilla kuoliaaksi. Tanssijana olisin päätynyt Itämereen kun osaan vain tanssia yhteen suuntaan :)

• Paloma.se.co kirjoitti:

Yes, mutta olemmeko yhtä hyviä alalla kuin alalla? Minä en: matemaatikkona olisin kuollut nälkään. Laulajana minut olisi pommitettu tomaateilla kuoliaaksi. Tanssijana olisin päätynyt Itämereen kun osaan vain tanssia yhteen suuntaan :)

Olemme hyviä kaikilla niillä aloilla, joilla haluamme toimia. - En ainakaan minä haluaisi muutenkaan yrittää ansaita leipääni laulajana tai tanssijana.
        Voin väittää onnistuneeni vähintään keskimääräistä paremmin kaikissa tehtävissäni, joihin olen ryhtynyt. - Itsetuntokin on terve. Ja CV on 3-sivuinen. ;)

• Naisvoimaa

Ehdottomasti olen enemmän Sheherazade, kuin Salome. Tehnyt yli 30 vuotta töitä miesvaltaisessa työpaikassa.
      Menestyksellä. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1749
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1101
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1066
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      962
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      92
      819
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      151
      798
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      754
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      51
      710
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      671
    Aihe