sopiiko valkoinenpaimenkoira rivitaloon?

Rose

Olen kamalan kiinnostunut täsä rodusta, mutta asumme vähän yli 90 neliön, 2 kerroksen rivitalossa, takapiha on aika pieni mutta leikkimään ainakin on collie hyvin mahtunut. Takapihan aidan takana on kyllä metsä jossa koira voisi olla vapaana ja metsän vieressä (ei siis ihan lähellä) on tie ja se toisella puolella iso kenttä missä koirat ovat sallittuja juoksuttaa ja pitää vapaana yms. 2km lenkkipolku aivan talomme lähellä ja sielläkin vapaana pito mahdollisuus. Koira pääsisi arkipäivinä lenkkeilemään 2-jopa 5h päivässä, viikonloppuna pääsisi niin paljon kun vain koira jaksaa. Ja asuntomme vieressä on suht iso nurmi alue missä voi esim kouluttaa temppuja, heitellä palloa yms. Collien ja sheltin kanssa ollaan hyvin mahduttu leikkimään :). kesäisin ( ja myös talvisinkin, mutta eniten kesällä) pääsee maalle mukaan. Koiraranta löytyy myös talomme läheltä. Omaa koiraa ei ole ollut koskaan perjeenjäsenen allergian vuoksi, (nyt on mahdollisuus ottaa koska hän ei asu enää samassa talossa) mutta koiria on ollut hoidossa paljon, ja lapsesta lähtien olen ollut koirien kanssa tekemissä, kouluttaa ja käsitellä osaan koiraa :) eli kertokaa mielipiteenne olisiko tämä kyseinen koira rotu sopiva minulle :)

4

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rose

Niin muuten vielä että tykkään opettaa koiralle temppuja ja agilitystä olen myös kiinnostunut :) koira kulkisi siis myös mukana kaikissa elämäntilanteissa johon koiran vain voi mukaan ottaa C:

• sdohangoiqhgiohgrios

Luulisi sopivan, pitää vaan keksiä ulkona tosi paljon tekemistä/aktiviteettejä niin pysyy rauhallisena kotona. Himassa levätään, ulkona;metsässä (tai pihassa jos ei naapureita häiritse) sitten harrastetaan.
      Eikös valk. paimenkoira ole aika isokokoinen? Onko aidattu nurmialue ja pitävätkö muut koiriaan vapaana siinä? Taajamassa lähes aina peräänkuulutetaan siitä koirien kiinnipitämisestä(paitsi aidatulla alueella), vaikka kieltämättä tuntuu vähän tyhmältä heittää palloa koiralle joka on hihnassa... voihan sen kytkeä liinaan, ym. niin tulee ns "vapaita" metrejä lisää.
      Ainiin! Ja kuten varmaan jo tiedät niin vissiin aika haukkuherkkä koira, pitänee opettaa toosi hyvin, eikä välttämättä suhtaudu uusiin ihmisiin varauksettomasti( pitää sosiaalistaa tosi hyvin, varsinkin jos rivarialueella pyörii lapsia/paljon väkeä).

• Riippuu ihan siitä

osaatko ja viitsitkö kouluttaa koirasi.

• sama rose

Viitsin kyllä ja osaisin varmaan mutta en ota riskiä etten osaisi.. kiitos teille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2135
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      335
      1353
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1295
    4. 157
      1188
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1021
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      948
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      909
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      878
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      26
      832
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      819
    Aihe