Olen kamalan kiinnostunut täsä rodusta, mutta asumme vähän yli 90 neliön, 2 kerroksen rivitalossa, takapiha on aika pieni mutta leikkimään ainakin on collie hyvin mahtunut. Takapihan aidan takana on kyllä metsä jossa koira voisi olla vapaana ja metsän vieressä (ei siis ihan lähellä) on tie ja se toisella puolella iso kenttä missä koirat ovat sallittuja juoksuttaa ja pitää vapaana yms. 2km lenkkipolku aivan talomme lähellä ja sielläkin vapaana pito mahdollisuus. Koira pääsisi arkipäivinä lenkkeilemään 2-jopa 5h päivässä, viikonloppuna pääsisi niin paljon kun vain koira jaksaa. Ja asuntomme vieressä on suht iso nurmi alue missä voi esim kouluttaa temppuja, heitellä palloa yms. Collien ja sheltin kanssa ollaan hyvin mahduttu leikkimään :). kesäisin ( ja myös talvisinkin, mutta eniten kesällä) pääsee maalle mukaan. Koiraranta löytyy myös talomme läheltä. Omaa koiraa ei ole ollut koskaan perjeenjäsenen allergian vuoksi, (nyt on mahdollisuus ottaa koska hän ei asu enää samassa talossa) mutta koiria on ollut hoidossa paljon, ja lapsesta lähtien olen ollut koirien kanssa tekemissä, kouluttaa ja käsitellä osaan koiraa :) eli kertokaa mielipiteenne olisiko tämä kyseinen koira rotu sopiva minulle :)
sopiiko valkoinenpaimenkoira rivitaloon?
4
257
Vastaukset
- Rose
Niin muuten vielä että tykkään opettaa koiralle temppuja ja agilitystä olen myös kiinnostunut :) koira kulkisi siis myös mukana kaikissa elämäntilanteissa johon koiran vain voi mukaan ottaa C:
- sdohangoiqhgiohgrios
Luulisi sopivan, pitää vaan keksiä ulkona tosi paljon tekemistä/aktiviteettejä niin pysyy rauhallisena kotona. Himassa levätään, ulkona;metsässä (tai pihassa jos ei naapureita häiritse) sitten harrastetaan.
Eikös valk. paimenkoira ole aika isokokoinen? Onko aidattu nurmialue ja pitävätkö muut koiriaan vapaana siinä? Taajamassa lähes aina peräänkuulutetaan siitä koirien kiinnipitämisestä(paitsi aidatulla alueella), vaikka kieltämättä tuntuu vähän tyhmältä heittää palloa koiralle joka on hihnassa... voihan sen kytkeä liinaan, ym. niin tulee ns "vapaita" metrejä lisää.
Ainiin! Ja kuten varmaan jo tiedät niin vissiin aika haukkuherkkä koira, pitänee opettaa toosi hyvin, eikä välttämättä suhtaudu uusiin ihmisiin varauksettomasti( pitää sosiaalistaa tosi hyvin, varsinkin jos rivarialueella pyörii lapsia/paljon väkeä). - Riippuu ihan siitä
osaatko ja viitsitkö kouluttaa koirasi.
- sama rose
Viitsin kyllä ja osaisin varmaan mutta en ota riskiä etten osaisi.. kiitos teille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663065
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252133Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671719Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251587Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161331- 281311
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61226Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281180Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101137Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621031