Kaipaisin vain asiallisia vastauksia. Eli miten 'hyvin' musiikki soi jo soittimen tehoilla? soitin on 4x45w ja kaiuttimet ovat 5.25 erillisarja sekä 6x9:t.
Soittimen tehoilla
8
1050
Vastaukset
- Guru
soihan se musiikki mutta isommalla voimakkuudella alkaa särkee ääntä helposti ja dynamiikka on huono kaikilla voimakkuuksilla..!soitin kuin soitin antaa n.4x12 Wrms tehoa vaikka paneelissa ja ohjekirjassa sanottas mitä hyvänsä eli ei se kovin hyvin soi
- Tepi
Dynamiikka aivan sama onko 10 vai 1000 wattinen vahvistin, mikäli vahvistin kunnossa, eikä signaali leikkaudu tehon loppumisen vuoksi.
Tänä päivänä joissain soittimissa on tehoa enemmänkin kuin kuin tuo n. 12-14 wattia. Laitteissa ei ole hakkuria, vaan ladatulla konkalla tarvittaessa tuplataan/alennetaan jännite 24 tai -12 volttiin. Jolloin lähtöjännitettä saadaan enemmän kuin auton akkujännite mahdollistaa. - mutta
Tepi kirjoitti:
Dynamiikka aivan sama onko 10 vai 1000 wattinen vahvistin, mikäli vahvistin kunnossa, eikä signaali leikkaudu tehon loppumisen vuoksi.
Tänä päivänä joissain soittimissa on tehoa enemmänkin kuin kuin tuo n. 12-14 wattia. Laitteissa ei ole hakkuria, vaan ladatulla konkalla tarvittaessa tuplataan/alennetaan jännite 24 tai -12 volttiin. Jolloin lähtöjännitettä saadaan enemmän kuin auton akkujännite mahdollistaa.ei se soi kovin hyvin ja pitemmän päälle voi mankasta palaa kanavat.
- Rapa
mutta kirjoitti:
ei se soi kovin hyvin ja pitemmän päälle voi mankasta palaa kanavat.
..myös kaiuttimien herkkyydestä, riittääkö soittimen vahvistimen teho. Ja tietty siitä, kuinka kovaa aiot kuunnella. Varsinkin, jos sinulla on subbari (ja sille erillinen vahvistin) tai aktiivisubbari, mankan tehot riittänevät normaaliin kuunteluun loistavasti. Hifistely tai pillurallimeininki ovat sitten asia erikseen.
- Tepi
mutta kirjoitti:
ei se soi kovin hyvin ja pitemmän päälle voi mankasta palaa kanavat.
Yhtä lailla kai se erillinen vahvistin voi hajota? Saattaa hajota helpommallakin, koska autosoittimen vahvistinpiireissä on ylikuumenemis ym. suojaukset, mitä 100 euron 1000 leikkiwatin autovahvarissa ei välttämättä ole.
- niin
Tepi kirjoitti:
Yhtä lailla kai se erillinen vahvistin voi hajota? Saattaa hajota helpommallakin, koska autosoittimen vahvistinpiireissä on ylikuumenemis ym. suojaukset, mitä 100 euron 1000 leikkiwatin autovahvarissa ei välttämättä ole.
Kuka on puhunut 100e leikkivahvareista, sanon vaan, että jos vaikka laittaa spl dynamics:in pro 12d2/4 niin on mahdollista, että joko mankka tai suppari palaa. Tosin siitä nyt ei ollut kyse :P
Kyllä mankka soittaa erillissarjoja, muttei soundi ole sama kun erillisellä vahvarilla, mikä antaa esim. 4x50w 4ohm.
Itselläni on takana tällä hetkellä spl dynamics:in 6.5 koaksit ja ne paukkaa mankan vahvarilla jos joutuu kuuntelemaan kovemmalla, joten joutuu laittamaan 'ääntä' enemmän eteen.
Tosin minun juttujani ei kannata ottaa todella vakavasti, koska olen aika keltanokka näissä asioissa. :)
- eki
Osta vahvistin! Mielellään ainakin 4x50Wrms, tehoa tuskin koskaan on liikaa jos on laadukkaat kajarit.
- the man
Kattelin että jos ostais magnatin 4-kanavaisen vahvistmen niille. 4x60w rms. Kaiuttimet ovat DLS:n B5 erillis ja 6x9:t
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265