Uurainen on mukana Jyväskylän seudun yhdeksän kunnan kuntajakoselvityksessä ministeriön velvoittamana. Selvitys valmistuu ensi maaliskuun lopussa.
Äänekoski on tiedustellut Uuraisten, Saarijärven, Laukaan, Konneveden ja Äänekosken valmiudesta selvittää yhteistä yhdistymisselvityksen tekemisetä.
Kumpi on houkuttelevampi vaihtoehto, jos pakko olisi liittyä, Jyväskylän vai Äänekosken suunta?
JYVÄSKYLÄ VAI ÄÄNEKOSKI??
4
279
Vastaukset
- Piste
Jyväskylä ja Äänekoski vetävät pitkää tikkua ja lyhyemmän tikun saanut joutuu ottamaan Uuraisen.
- Äänekoskelta päivää
Itsenäisenä on varmaan hyvä niin kauan kuin raha ja resurssit riittää. Onhan se itsenäisenä niin mukavaakin eli kivaa.
Edelleen olen sitä mieltä, että 1 kpl kunta riittäisi Keski-Suomeen olkoon kunnan nimi sitten mikä tahansa. Nykyiset kunnat voisivat jatkaa, jos ns. sote-asiat saataisiin muutoin kohtuullisesti hoidettua ja julkinen terveydenhuolto kuntoon.
Koska 1 kpl kunta ei taida olla realistista, ehdotan kolmea tai neljää kuntaa: Jyväskylä, Äänekoski / Saarijärvi ja Jämsä. Keuruu voisi myös olla, jos Multia, Petäjävesi ja Mänttä-Vilppula saataisiin mukaan.
Minusta Uurainen kuuluisi Äänekoski/Saarijärveen luontevasti. - Minä luulen että
Kun tämä sotesotku valmistuu niin Uuraisilta häviää terveysasema.
Nyt terveyskeskukseen pääsee kun tarvitsee.
Pelottaa.
Toivottavast olen väärässä.- Rommel
Ja varmaan jos Äänekosken kimppaan lähdette.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418