Vakavaa asiaa irtokissojen omistajille Jäälissä

elävältä pyytävä

Pitäkää nyt hyvät ihmiset kissanne kytkettyinä, lintujen talviruokinta on alkanut omakotialueella ja irtokissat tappavat lintuja suoraan ruokintapaikoille.
Viime talvena yritin puhua järkeä eräälle kissanomistajalle, tuloksetta. Jouduin valitettavasti loukuttamaan tämän katin, kuljetin sen työreissullani n 400 kilometrin päässä olevaan eläinkotiin ja valehtelin että kissi löytyi tien varresta kävelemästä.
Nyt on sama kohtalo saman rouvan seuraavalla kissalla, ensi viikolla kiinniotto ja kuljetus lämpimällä autolla Joensuun suuntaan.
Kuulun SEY:n paikalliseen osastoon, harmittelen sitä että joillekkin kissaihmisille on mahdotonta puhua järkeä.
Tavallaan huvittaa että tämä rouva varmasti tietää että kissa nro 1 "katosi" toimestani, en sitä salaile mitenkään.
Saapas nähdä miten nuttu repeää kun ensi viikko tulee ja toinenkin kissa häipyy mystisesti. Jos ottaa vielä kolmannen kissan vapaana saalistamaan niin pitäisköhän loukuttaa tämä rouva ja kuskata vaikka Afganistaniin...

38

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lllllll

Etkö ole puhunut ko. rouvan kanssa.
      Meillä kissa on irti kun ei ole naapureita lähellä.
      Ei kissa lintuja kiinni saa, se vaanii hiiriä ja myyriä joita kokoontuu ruokintapaikalle syömään pudonneita siemeniä.
      Hiirenkoloja on ruokintapikaklla hanki täynnä, katti vaanii ulkopuolella ja nappaa hiiren kuin K-Marketin tiskiltä.
      Jos muuten et pidä kissoista, niin toivon ettei pihaasi niitä ilmesty.

• 429tg029+iefp09o

Hyhhyh, sinä piittaamaton roisto!

Yrität ihan turhaan rauhoitella mieltäsi uskottelemalla itsellesi, ettei kissa muka valvomattomilla retkillään kierrä kauempanakin asuvien naapureiden pihoissa.

Heitteille päästettyjen kotikissojen reviirit ovat uskomattoman laajoja. Kilometrin tai parinkaan päässä heitteillejättöpaikastaan tavattu kissa ei ole mikään harvinaisuus.

Kissanomistajien kanssa on aivan turha puhua.

Parhaita ovat tehokkaat ja lopulliset toimet kaikessa hiljaisuudessa...

• dddss
        429tg029+iefp09o kirjoitti:

Hyhhyh, sinä piittaamaton roisto!

Yrität ihan turhaan rauhoitella mieltäsi uskottelemalla itsellesi, ettei kissa muka valvomattomilla retkillään kierrä kauempanakin asuvien naapureiden pihoissa.

Heitteille päästettyjen kotikissojen reviirit ovat uskomattoman laajoja. Kilometrin tai parinkaan päässä heitteillejättöpaikastaan tavattu kissa ei ole mikään harvinaisuus.

Kissanomistajien kanssa on aivan turha puhua.

Parhaita ovat tehokkaat ja lopulliset toimet kaikessa hiljaisuudessa...

Teen sinusta ilmoituksen ylläpitoon. Sopimaton ja loukkaava kielenkäyttö. Vaadin että kirjoittamisesi palstalle estetään. Istut päivät pitkät haukkua räksyttämässä täällä.
        Yllytät vielä tappamaan ihmisten lemmikkejä.
        Minä en hyväksy että kissoja pidetään kerrostaloissa ja kaupungeissa. Ne kärsivät. Miksi pitää ottaa eläin kärsimään.
        Meidän kissa ei lähde ikinä pihapiiristä mihinkään, on jo vanha eikä ole koskaan mennyt. Tulee aina heti kun kutsun. On iso nurmikenttä se kiertää sen ja pitää reviirinään, Minkä meillä on naapureita, lähin yli kilometrin päässä, he tuntevat kaikki toistensa kissat, jos kissa eksyisi vieraalle pihalle se tuotaisiin kotiin tai soitettaisiin omistajalle. Ei täällä harrasteta mainitsemiasi tehokkaita lopullisia toimia. Yllyttäminen eläinrääkkäykseen on palstalla kielletty.

• 4ojtgå+2i+på2
        dddss kirjoitti:

Teen sinusta ilmoituksen ylläpitoon. Sopimaton ja loukkaava kielenkäyttö. Vaadin että kirjoittamisesi palstalle estetään. Istut päivät pitkät haukkua räksyttämässä täällä.
        Yllytät vielä tappamaan ihmisten lemmikkejä.
        Minä en hyväksy että kissoja pidetään kerrostaloissa ja kaupungeissa. Ne kärsivät. Miksi pitää ottaa eläin kärsimään.
        Meidän kissa ei lähde ikinä pihapiiristä mihinkään, on jo vanha eikä ole koskaan mennyt. Tulee aina heti kun kutsun. On iso nurmikenttä se kiertää sen ja pitää reviirinään, Minkä meillä on naapureita, lähin yli kilometrin päässä, he tuntevat kaikki toistensa kissat, jos kissa eksyisi vieraalle pihalle se tuotaisiin kotiin tai soitettaisiin omistajalle. Ei täällä harrasteta mainitsemiasi tehokkaita lopullisia toimia. Yllyttäminen eläinrääkkäykseen on palstalla kielletty.

Tee samalla itsestäsi ilmoitus poliisille ja eläinsuojeluun.

Kehuskelet täällä holtittomilla lemmikinpitotavoillasi ja yllytät muita yhtä typerään käyttäytymiseen. Hyihyi, minkälainen rikollinen eläinrääkkääjä oletkaan.

Ihan oikein, jos kaltaistesi eläinrääkkääjien lemmikit katoavat.

Minä en hyväksy, että eläimiä rääkätään pitämällä niitä heitteillä äärimmäisen kyseenalaisin ja kelvottomin verukkein, kuten sinä.

Mitä varten sinä sitten kehyskelet eläinrääkkäykselläsi, jos kerran tiedät, että eläinten rääkkääminen on kiellettyä?

• Järkikäteen nyt

Yksi yrittää estää eläimen luontaisia vaistoja, en ole idioottimaisempaa kai tällä palstalla vielä lukenutkaan. Sinä itse vielä niitä lintuja olet tapattamassa jos ruokit niillä siellä missä on niiden saalistajia.

• bnjeeeeee

ei sitten voi syöttää missäänkö...;( heitteilläolevia kissoja jokapaikassa,omistajien vika,kun eivät huolehdi,vaikka ottavat.älä siis ota,jos et pysty pitämään!

• mitäs otit niiiii

Pidä ottamasi kissasi itselläsi, naapurit ja linnut kiittää .

• gfddfdsf

Siis ootteko te trolleja,hesalaisia vai saa**nan tyhmiä ? pidätte kissaa "heitteille" jätettynä jos se vaeltaa pihalla ilman mitään vi*un remmiä ? Ja itse ulkoilutatte kissaanne remmin pääs niinkuin jotain koiraa ? Kissa osaa puolustaa itseään ja reviirinsä.
      Naurattavaa kuinka jotain voi kiinnostaa jokku kirjosiepot noin paljon että vie naapurin kissoja pois. Laita niin korkeat aidat ettei kissa pääse pihallenne jos niin ahdistaa.

• 7+8

Trolleja ne on. Vieläpä huonoja sellaisia, mutta on noissa viihdyttäväkin puolensa. Joskus ihan tulee mieleen, että kuvittelevatkohan nuo ressukat, että heidän trollailullaan on jotain käytännön merkitystä. :D

Kivan lämmintä syksyä pitänyt. Kissatkin viihtyvät vielä ulkona suuren osan päivästä. Lämmintä jatko ennustettiin, joten kissoille voi tulla ulkoilurikas talvi. Se tietäisi kissoille hyvää.

• rjwgp0ij3+

• lueppas laki

Voi kulta pieni,kun jos sinä otat itsellesi eläimen,kissan vaikka.Niin olet velvollinen huolehtimaan siitä,ihan itse,ja valvot myös ettei kissasi mene muiden omistamalle alueelle.Eli et jätä kissaasi yksin kuljeksimaan,koska silloin se on juurikin heitteillä,ja laki kieltää kissan heitteille jätön.Jos et tuota ota uskoaksesi,lue useampaan kertaan,KISSA LAISSA.Siis googleta tuo,ja ota opiksesi.Et voi heittää kissaasi yksin pihalle,rikot silloin lakia.Kissat ei pysy yksinään omassa pihassa,vaan kuljeksivat teille ja naapurien pihoille .Kissan reviiri,on vain omistajan piha,vahdit siis itse että kissasi ei sieltä poistu,ei edes vahingossa.Sinun on siis ihan itse kissan omistajana,laitettava kissallesi ne aidat,tai karkoitteet,jotta pysyy omalla alueellasi.

Viimeviikolla naapuri kovin selitti ja suri,kun hänen kissa loukkasi tappelussa kuulemma silmänsä.Omistajan oma vika,kun ei kissastaan sen vertaan huolehtinut.Kyllä suutahti,kun sen hänelle kerroin.Noudattaisi lakia,ei kissat kärsisi tappeluissa,autojen runtelemina,ja karkuteillä.Karkureista voi katsoa,millaista se vapaana olevan kissan elämä on ,siellä etsitään kissoja,ilmoitetaan havainnoista jne.

• 34rhfddfgdgdf
        lueppas laki kirjoitti:

Voi kulta pieni,kun jos sinä otat itsellesi eläimen,kissan vaikka.Niin olet velvollinen huolehtimaan siitä,ihan itse,ja valvot myös ettei kissasi mene muiden omistamalle alueelle.Eli et jätä kissaasi yksin kuljeksimaan,koska silloin se on juurikin heitteillä,ja laki kieltää kissan heitteille jätön.Jos et tuota ota uskoaksesi,lue useampaan kertaan,KISSA LAISSA.Siis googleta tuo,ja ota opiksesi.Et voi heittää kissaasi yksin pihalle,rikot silloin lakia.Kissat ei pysy yksinään omassa pihassa,vaan kuljeksivat teille ja naapurien pihoille .Kissan reviiri,on vain omistajan piha,vahdit siis itse että kissasi ei sieltä poistu,ei edes vahingossa.Sinun on siis ihan itse kissan omistajana,laitettava kissallesi ne aidat,tai karkoitteet,jotta pysyy omalla alueellasi.

Viimeviikolla naapuri kovin selitti ja suri,kun hänen kissa loukkasi tappelussa kuulemma silmänsä.Omistajan oma vika,kun ei kissastaan sen vertaan huolehtinut.Kyllä suutahti,kun sen hänelle kerroin.Noudattaisi lakia,ei kissat kärsisi tappeluissa,autojen runtelemina,ja karkuteillä.Karkureista voi katsoa,millaista se vapaana olevan kissan elämä on ,siellä etsitään kissoja,ilmoitetaan havainnoista jne.

Olipas viihdyttäviä vastauksia.
        Mutta kysymys ei ollutkaan laista,vaan siitä että haittaisko se sua hirveesti jos kissa istuisi nurmikollasi ?
        Kissa on itsensä herra, ei sillä ole isäntää tai emäntää vaikka ihmiset niin luulevatkin.
        Miettisitte muutaman kerran uudestaan kannattaako sinne helsingin lähiöön hommata kissaa? Itsellä ei tulis mieleenkään.

• 4pit3wjgp2i+0å3p
        34rhfddfgdgdf kirjoitti:

Mutta kysymys ei ollutkaan laista,vaan siitä että haittaisko se sua hirveesti jos kissa istuisi nurmikollasi ?
        Kissa on itsensä herra, ei sillä ole isäntää tai emäntää vaikka ihmiset niin luulevatkin.
        Miettisitte muutaman kerran uudestaan kannattaako sinne helsingin lähiöön hommata kissaa? Itsellä ei tulis mieleenkään.

Sinä tässä huvittava olet. Tai oikeammin naurettava.

Minkä takia kissanomistajien ei sinun mielestäsi tarvitse noudattaa lakia?

Ne on ihan samat lait, jotka on voimassa sekä maaseudulla että Helsingin lähiössä.

Kai sinulle sopii sitten sekin, että myös kissaton saattaa "unohtaa" joidenkin tiettyjen lakien noudattamisen, vai mitä?

• metsästäjä ei hesast
        34rhfddfgdgdf kirjoitti:

Kissalla on omistaja,joka on kissastaan vastuussa,ja omistajan velvollisuus on valvoa ettei se kissa mene muiden pihoihin.
        Minulla on ihan oma piha,itselle omilla rahoilla ostettu.Luonnon eläimet ovat tervetulleita.Kulkukissat eivät,miksikö? Koska nuo kissat,käyvät lastenhiekkalaatikolla,keinujen alla,kukkapenkeissä paskalla,ihan siis jokapaikassa pihassamme,mistä vaan löytävät hiekkaa tai multaa.Ei haittaisi istuskelu,tai ohikulkeminen,mutta tuo jatkuva paskominen,ja se että ovat enemmän meillä kun kotonaan,jos sellaista kotia niillä edes on...siksi,minä olen ottanut selkoa kissanpidosta suomessa,ihan lakipykäliä myöten.Hienoa olisi jos kissan omistajat ottaisivat myös siitä selkoa,ja huolehtisivat itse omista eläimistään.
        Ei pidä ottaa toisille kissoja,jokainen huolehtikoon omista elukoistaan ihan itse.Jos ei pysty,kannattaa tosiaankin jättää ottamatta.
        Meillä on kettuterrin pentu,ja kasvaa kovaa vauhtia,aidat laitetaan keväällä,että terri varmasti pihassa pysyy.Huolehditaan ettei mene muiden pihaan.Ja toivon,ettei kissoja sitten meidän pihaan eksy,ettei tule koiran kanssa niille riitaa meidän pihasta.Koira saa vapaasti juoksennella kevään tultua omalla aidatulla pihallamme,kesällä on tarkoitus pitää ovia auki,niin saa päättää missä loikoilee ja leikkii :)

• 780

Antaa trollien pitää kissansa ulkona keskellä vaaroja jos haluavat, mutta ei sitä muille tarvitse tuputtaa.
      Kissat voivat aivan hyvin kaupungissa samalla tavalla kuin koiratkin, jotka myös alunperin ovat olleet luonnonvaraisia.

• originaali procat

Lakiasiaa: Kissa saa olla vapaana vain omistajan valvonnassa. Mutta: Irtiolevan kissan suhteen voi vain todisteeksi kuvata sen vahinkoa aiheuttamassa ja vaatia korvausta omistajalta ja\tai viedä kissan löytöeläinkotiin. Kissan tappaminen tekee sinusta rikollisen ja voit joutua vastuuseen teostasi, jos paljastut.

• 2o4jw3pojrfkp2
        originaali procat kirjoitti:

Lakiasiaa: Kissa saa olla vapaana vain omistajan valvonnassa. Mutta: Irtiolevan kissan suhteen voi vain todisteeksi kuvata sen vahinkoa aiheuttamassa ja vaatia korvausta omistajalta ja\tai viedä kissan löytöeläinkotiin. Kissan tappaminen tekee sinusta rikollisen ja voit joutua vastuuseen teostasi, jos paljastut.

Niinpä!

JOS paljastut.

Mistä eläimensä heitteille jättävä pöhkö omistaja voi tietää, kuka oli se kelpo kansalainen, joka hävitti hänen kiusantekovälineensä?

Entä mikä laki sinun mielestäsi antaa vieraille kissoille valtuudet häiriköidä toisten pihoissa? Minkä vuoksi vierasta kisssaa tai muutakaan lemmikkieläintä EI SAISI ESTÄÄ tekemästä vahinkoa? Tai hätistää pois?

Ole hyvä ja selitä!

.

• J1lluP1llulF67h679:

Tuolla on yksi ketju, jossa valaistaan proffessori T.T.Mäen käyttämiä
      metodeja.
      Kun tuo numero autisti jatkuvasti selostaa lakia, neuvon ottamaan
      yhteyttä Mäkeen. Ykinkertaiselle kerron selkokielellä: Jos minun
      Kissani tulee Sinun pihaasi, voit lopettaa pienellä tai isommalla
      kirveellä minun KIssani. Vain minun Kissani. Huomaa tuo
      posessiivisuhfiksi??

Ja sen loppukohtauksen haluan nähdä, kun Sinä runkkaat minun
      kuolleen Kissani päälle.

• 7+6

En pidä kissoja kytkettynä. Saavan mennä ja tulla halunsa mukaan ihan entiseen malliin. Saalista ovat taas saaneet kivasti. Lämmin syksy on pitänyt kissojen aktiivisuuden korkealla. Pitää taas laittaa lintulautoja kissaystävällisiin paikkoihin talveksi.

• en kaivannut...

Provohan se sieltä taas pöllähti,sama hölmöläis virsi jatkuu taas.... vaikka kukaan ei kaipaa..niin aina vaan jaksat samoine "huonoine kissanhoito mielipiteinesi " tuppautua muiden sekaan ...valitettavasti ;/

• asiakastyyppi

Ootko sä todella niin saatanan tyhmä kun miltä vaikutat?

• Tyyppiasiakas

Olen, olen, mutta Kissani kulkevat vapaina luonnossa

• catt.

No ei kuule pidetä. Meillä on ostettu maat ja mannut perheemme iloksi ja hyödyksi ja kissat kuuluvat perheeseen. Saavat kulkea ja saalistaa lintuja ihan niin paljon kuin ehtivät.

• sylissä kissakehrää

Ootko catt ,kattonu karkurit sivustoa?
        Oletko sinä oikeesti sitä mieltä,että kaikki ne siellä mainittavat kissat voivat nyt sitten hyvin,ovathan jossain "vapaana", tai kuolleta,onko niillä asiat ihan hyvin nytkö???

Pidän linnuista,en halua että niitä tarkoituksella tapetaan ;(

• kissa-nainen **
        sylissä kissakehrää kirjoitti:

Ootko catt ,kattonu karkurit sivustoa?
        Oletko sinä oikeesti sitä mieltä,että kaikki ne siellä mainittavat kissat voivat nyt sitten hyvin,ovathan jossain "vapaana", tai kuolleta,onko niillä asiat ihan hyvin nytkö???

Pidän linnuista,en halua että niitä tarkoituksella tapetaan ;(

Pitkän kokemuksen rinta-äänellä.
        Hyvästä kodista kissa ei lähde mihinkään, olisikohan omistajassa vikaa?
        Minulta ei ole karannut yksikään kissa 30v kokemus. Käyvät ulkona.

• mieti mitä teet
        kissa-nainen ** kirjoitti:

Huh,huh,kolkytvuotta laitonta kissanpitoa.Nyt tunnen ihan myötähäpeää vuoksesi.

Ymmärrätkö,että tuollaiset laittomat tekosi,ja niillä täällä kehuminen.Saattavat aiheuttaa sen,että joku kissaansa kyllästynyt myös laittaa kissansa pihalle.Ja tekee sen sellaisessa paikassa missä kissalle ulkoilu on liian vaarallista.Ja sitten kissalle/kissoille käy huonosti.
        Vaikka itse syyllistyykin laittomuuksiin,ei pidä muita samaan yllyttää.
        Kannattaa ajatella,että mikä on kissoille parhaaksi,ja unohtaa se oma napa hetkeksi.
        Kissanpitoon voi kysyä ohjeita eläinsuojeluyhdistyksiltä,heillä on se paras ja luotettavin tieto.Siitä miten kissoja tulee pitää,että kissat saavat elää pitkän ja turvallisen elämän.He näkevät ne suomessa olevat kissan pito-ongelmat,sen kärsimyksen ja ne sairaudet jotka johtuvat holtittomasta kissanpidosta.
        Kissat kärsivät,jos joku noudattaa sinun kissanpito tapojasi.Eikö se huolestuta sinua ollenkaan?

• catt.
        kissa-nainen ** kirjoitti:

Juuri niin. Eivät kissat mihinkään karkaa. Kotinsa lähistöllä seikkailevat ja saalistavat. Sen suon niille ilomielin, sillä kissojen etu on tärkeää.

• navantuijotta
        catt. kirjoitti:

Juuri niin. Eivät kissat mihinkään karkaa. Kotinsa lähistöllä seikkailevat ja saalistavat. Sen suon niille ilomielin, sillä kissojen etu on tärkeää.

hahhahhhahhhaaa...mikätrolli.Huomionhakuisuutesi,kertoo paljon sinun elämänlaadustasi.Heikosti menee,mutta menköön XD

• mörkö

Jäälistä siis ... samalla kylällä kerra ollaan niin kerrohan mikä tien nimi ni tuun ja lähetän sut vit** tonne järvenpohjaa.. Ja mieti vähä .. se on luonno kulkua.. antaa kissojen saalistaa..

• mörkö

ääh unohtakaa äskönen.. vähä kiehahti ylitte.. mutta vie mielummin se kissa takas omistajallensa.

• asif

Hienoa, taisin löytää vihdoinkin sen foorumin, jossa minulle voidaan kertoa ystävällisesti muutamaan kysymykseeni vastaukset!!
      1. Miksi kissan saa päästää vapaana kulkemaan kotiovesta ja koiraa ei?
      2. Miksi kissan omistajat eivät siruta rakasta ja tärkeää kissaansa, mutta suurin osa koiran omistajista niin tekee lemmikilleen?
      3. Mitä kissan omistajat tykkäisivät jos minun rakas koirani toteuttaisi luontaisia halujaan metsästellen myyriä ja hiiriä teidän omalla takapihalla?

Toivon asiallisia vastauksia :)

• kissoja autettava

Valitettavasti suuri osa kissan omistajista,toimii päivittäin lainvastaisesti.Eikä huolehdi kissansa turvallisuudesta niin kuin pitäisi.Näiden ihmisten on vaikea ymmärtää lakia,ja sitä että he itse ovat vastuussa kissastaan.
        Suomen lain mukaan,kissaa ei saa päästää yksinään ulos kuljeksimaan,mutta silti niin ihmiset tekevät.Syyksi selitellään kissan tarvetta vapaana ulkoiluun,harva kuitenkaan välittää siitä,että vapaanaulkoilevia kissoja jää jatkuvasti autojen alle ,ja katoaa.Nämä näkyvät esimerkiksi karkureista.
        Näyttää siltä,että ihmiset ovat laiskoja huolehtimaan kissoistaan niin kuin laki määrää,haetaan helppoutta,ei jakseta siivota hiekkalaatikkoa,ja avetaan vain ovi.Otetaan se riski ettei kissa palaa,ei välitetä vaikka loukkaisi,ajatellaan vain itseä,ja sitä ettei tarvitse oven avaamisen lisäksi muuten vaivautua.Kissalle aitauksen tekeminen maksaisi,aitaukseen pitäisi kissaa myös kuljetella,suuri osa omistajista ,ei vain jaksa,tai ei kiinnosta kissansa turvallisuus.
        Kissat ovat liian halpoja,ja siksi joutuvat vääränlaisille välinpitämättömille omistajille,vaaroihin,heitteillejätetyiksi,ja hylätyiksi.
        Kaikki kissat pitäisi siruttaa,ja kun sirutettu kissa tavataan yksinään kuljeksimasta.Siitä pitäisi määrätä parinsadan euron sakko omistajalle kissan heitteillejätöstä,eiköhän kissoja sitten arvostettaisi paremmin.
        Myös 50 euron löytöpalkkion voisi maksaa kissan talteenottajalle,se auttaisi kissat nopeasti pois talven armoilta.

• juurw

1. Miten niin ei koiraa saa päästää? Ihan samalla tavalla meillä saavat koirat halutessaan mennä ulos.

2. Suurin osa koirista on rotukoiria ja niille tulee sirutus automaattisesti. Kissoista vain pienenpieni osa on rotukissoja. Luulisi hölmönkin tuon verran ymmärtävän.

3. Kaukkarimme ainakin pitäisivät siitä ja olisit nopeasti koiraa köyhempi.

• vastuullisuutta nyt
        juurw kirjoitti:

1. Miten niin ei koiraa saa päästää? Ihan samalla tavalla meillä saavat koirat halutessaan mennä ulos.

2. Suurin osa koirista on rotukoiria ja niille tulee sirutus automaattisesti. Kissoista vain pienenpieni osa on rotukissoja. Luulisi hölmönkin tuon verran ymmärtävän.

3. Kaukkarimme ainakin pitäisivät siitä ja olisit nopeasti koiraa köyhempi.

Niin,sitten kehut täällä että kaukarisi tappaisi vieraan koiran vai??? Onko se mielestäsi kypsää ,ja vastuullista...säälittävää,ottaa koira,ja uhota sen tekemillä kauheuksilla netissä.
        Ihmekkös,että nekin halutaan kieltää ....ja monet muutkin uhoajien suosimat rodut.

• asiallisesti :)

1.Voihan koirankin päästää vapaaksi,samoin kun kissan,mutta pihalla on omistajan vahdittava tai aidattava ,niin että myös siellä omalla pihalla pysyvät.
        2.Monet eivät edes rokota tai leikkauta,säästävät rahaa,luulisin.
        3.Ei minulla ole kissaa enää..sisäkissa oli joka jo vanhuuttaan poisnukkunut ;(
        Mutta,jos koirasi pihaani itsensä tunkisi,veisin sen hoitolaan.Minulla on maan omistajana oikeus ottaa mailtani kaikki vieraat kissat ja koirat kiinni :)

• sirutettukissa

Oon itekkin ihmetellyt irtiolevia kissoja. Syynä tuntuu olevan se helppous. Olisi se minullakin helpompaa päästää kissa ulos itekseen, mutta en sitä tee vaikka monet naapurit näyttävät olevan toista mieltä.
        Meidän pihalla juoksentelee ainakin 4 vakkarikissaa tekemässä tarpeitaan.

Sen verran sirutuksesta. Omistan sisäkissan sekä koiran. Olisin halunnut siruttaa tämän kissan jos se karkaan niin löytyisi omistaja eli minä (kissat ovat vikkeliä, joten vahinkoja sattuu). Noh sepäs ei onnistu, koska kissa ei ole rotukissa. Joten sekarotuisille kissoille ei ole yhdistyksiä jotka pitäisivät rekisteriä sekarotuisista kissoista, joten sirusta ei ole kissalle mitään hyötyä. Tätä en aikaisemmin tiennyt. Luulin että sirusta kun sirusta voi lukea omistajan tiedot ja ne on jossain "yleisessä" rekisterissä mutta eipäs olekkaan. Jos olen väärässä korjatkaa. Haluaisin kissalleni sirun ja kannattan löytöpalkkiota oli karkuri sitten kissa tai koira.

• Sirurekisteri
        sirutettukissa kirjoitti:

Oon itekkin ihmetellyt irtiolevia kissoja. Syynä tuntuu olevan se helppous. Olisi se minullakin helpompaa päästää kissa ulos itekseen, mutta en sitä tee vaikka monet naapurit näyttävät olevan toista mieltä.
        Meidän pihalla juoksentelee ainakin 4 vakkarikissaa tekemässä tarpeitaan.

Sen verran sirutuksesta. Omistan sisäkissan sekä koiran. Olisin halunnut siruttaa tämän kissan jos se karkaan niin löytyisi omistaja eli minä (kissat ovat vikkeliä, joten vahinkoja sattuu). Noh sepäs ei onnistu, koska kissa ei ole rotukissa. Joten sekarotuisille kissoille ei ole yhdistyksiä jotka pitäisivät rekisteriä sekarotuisista kissoista, joten sirusta ei ole kissalle mitään hyötyä. Tätä en aikaisemmin tiennyt. Luulin että sirusta kun sirusta voi lukea omistajan tiedot ja ne on jossain "yleisessä" rekisterissä mutta eipäs olekkaan. Jos olen väärässä korjatkaa. Haluaisin kissalleni sirun ja kannattan löytöpalkkiota oli karkuri sitten kissa tai koira.

http://turvasiru.fi/index.jsp?m=10

• kissafani

Jos haluaa opettaa nuoria jo pienestä pitäen miten kissoja tulee kohdella, niin Catsitter -kurssille kannattaa lähettää junnunsa..

Kissanhoito kurssi jossa saa tutustua ihan oikeisiin kissoihin teorian lisäksi. Kurssille voi osallistua sinä vuonna kun täyttää 14 ja kurssin jälkeen nuori työllistyy kissanhoitajana 4H:lle.

Kevään kurssi 18.-19.1

Ilmoittautua voi:

http://www.4hyhdistys.net/kurssit/4h-catsitter-koulutus/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      87
      3617
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      187
      1433
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      77
      1387
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1070
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1010
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      314
      987
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      45
      907
    8. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      95
      877
    9. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      78
      865
    10. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      125
      852
    Aihe