Vika vai ominaisuus: ikkunat huurussa

huuru ukko

Vaimon 2008-mallisessa Yariksessa ikkunat huurtuu todella helposti kostealla säällä tai ilman viiletessä illalla. Takaovien lasit pysyy sumuisena tosi kauan, vaikka miten yrittäis lämmitystä ja tuuletusta säätää.

MIkä vikana? Onko tuloilman suodatin kostea syystä tai toisesta? Varastoivatko penkit kosteutta joka sitten iskee ikkunoihin kun ilta viilenee ?

49

7851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huuru-ukko

      Laita se säätö niin että ottaa ilman ulkoa eikä kierrätä sisäilmaa.
      Tarkoitatko että lasit ovat huurussa kun lähdetään liikkeelle, vai huurtuvat ajon aikana?

    • a(2)

      Onko sisäilmansuodatinta vaihdettu?

    • rtkk

      Onko ilmastointi päällä? Se täytyy olla, muutoin nykyautojen ikkunat tuppaa huurtumaan. Raitisilmasuodatin kannatta vaihtaa ja samalla huollattaa ilmastointi niin että myös kanavat desinfioidan.

      • Ratti Mään

        KAIKISSA AUTOISSA AINA PIDETÄÄN?
        - Vipu siinä asennossa, että lämmityslaite ottaa ulkoa ilmaa. Sisäilman kierrätyksen voi pitää päällä vain, jos auton laittaa aamulla 10 min käymään, silloin se lämpenee nopeammin heti, kun autoon mennään sisään niin vipu takaisin ulkoilman otto asentoon, tai muuten ihmisten hengitys, matoilla oleva vesi ym. kosteus höyrystyy ja ikkunat huurtuu.

        Ikkunat huurtuu niin uusissa, vanhoissa, kalliissa, kuin halvoissakin autoissa samalla lailla, jos ei osaa käyttää lämmityslaitetta oikein

        - Puhallus pidetään aina siinä asennossa, josta puhallus menee tuulilasiin ja jalkoihin yhtäaikaa, jos sitten haluaa niin kojelaudan keskiventtiilit voi avata erikseen, jos autossasi ei voi avata keskiventtiileitä erikseen, niin vaihda auto.

        - Aina sateella, aamu huurussa, suuren ilmankosteuden vallitessa pidä yhtäaikaa lämmityslaite puhaltamassa lämmintä Ilmastointilaitteen kanssa se kuivattaa sisäilman, ja silloin ikkunat eivät huurru sisältä.

        - Jos autossa ei ole ilmastointilaitetta niin vaihda auto sellaiseen, jossa on.

        NÄMÄ OHJEET TOIMII AINA.


      • Srtughv
        Ratti Mään kirjoitti:

        KAIKISSA AUTOISSA AINA PIDETÄÄN?
        - Vipu siinä asennossa, että lämmityslaite ottaa ulkoa ilmaa. Sisäilman kierrätyksen voi pitää päällä vain, jos auton laittaa aamulla 10 min käymään, silloin se lämpenee nopeammin heti, kun autoon mennään sisään niin vipu takaisin ulkoilman otto asentoon, tai muuten ihmisten hengitys, matoilla oleva vesi ym. kosteus höyrystyy ja ikkunat huurtuu.

        Ikkunat huurtuu niin uusissa, vanhoissa, kalliissa, kuin halvoissakin autoissa samalla lailla, jos ei osaa käyttää lämmityslaitetta oikein

        - Puhallus pidetään aina siinä asennossa, josta puhallus menee tuulilasiin ja jalkoihin yhtäaikaa, jos sitten haluaa niin kojelaudan keskiventtiilit voi avata erikseen, jos autossasi ei voi avata keskiventtiileitä erikseen, niin vaihda auto.

        - Aina sateella, aamu huurussa, suuren ilmankosteuden vallitessa pidä yhtäaikaa lämmityslaite puhaltamassa lämmintä Ilmastointilaitteen kanssa se kuivattaa sisäilman, ja silloin ikkunat eivät huurru sisältä.

        - Jos autossa ei ole ilmastointilaitetta niin vaihda auto sellaiseen, jossa on.

        NÄMÄ OHJEET TOIMII AINA.

        Mikä vipu? Ei minulla ole mitään vipuja autossa.

        Minulla on kyllä nappi jolla ikkunan huurut lähtevät, siinä lukee "Auto". Se kuulemma ohjaa lämmityksen voimakkuutta, ilmankosteutta, lämmityksen suuntaa, sisäilman/ulkoilman kiertoa, penkin lämmittimiä, lasien lämmittimiä,peilin lämmittimiä ja ties mitä.

        Ei ole ikkunat kyllä huurtuneet ajossa tai paikallaan. Uskoisin että kyseessä on vain Toyotan ongelma.


      • 70luvunvehje
        Ratti Mään kirjoitti:

        KAIKISSA AUTOISSA AINA PIDETÄÄN?
        - Vipu siinä asennossa, että lämmityslaite ottaa ulkoa ilmaa. Sisäilman kierrätyksen voi pitää päällä vain, jos auton laittaa aamulla 10 min käymään, silloin se lämpenee nopeammin heti, kun autoon mennään sisään niin vipu takaisin ulkoilman otto asentoon, tai muuten ihmisten hengitys, matoilla oleva vesi ym. kosteus höyrystyy ja ikkunat huurtuu.

        Ikkunat huurtuu niin uusissa, vanhoissa, kalliissa, kuin halvoissakin autoissa samalla lailla, jos ei osaa käyttää lämmityslaitetta oikein

        - Puhallus pidetään aina siinä asennossa, josta puhallus menee tuulilasiin ja jalkoihin yhtäaikaa, jos sitten haluaa niin kojelaudan keskiventtiilit voi avata erikseen, jos autossasi ei voi avata keskiventtiileitä erikseen, niin vaihda auto.

        - Aina sateella, aamu huurussa, suuren ilmankosteuden vallitessa pidä yhtäaikaa lämmityslaite puhaltamassa lämmintä Ilmastointilaitteen kanssa se kuivattaa sisäilman, ja silloin ikkunat eivät huurru sisältä.

        - Jos autossa ei ole ilmastointilaitetta niin vaihda auto sellaiseen, jossa on.

        NÄMÄ OHJEET TOIMII AINA.

        Ei autoissa ole enää nykyään mitään vipuja,paitsi meidän työautossa vuodelta 2012 ja se on Tojota.Se vipu on ihan surkea...sitä täytyy siirrellä alinomaa,kun on tottunut autoihin,joissa lämpötila asetetaan kerran halutuksi,eikä sitä sen jälkeen tarvitse räplätä.Kun vaikka haluaa vähän viileämpää niin se vipu on ihan tunnoton,kun sitä täytyy siirtää keskiasentoon,että se edes vähän reagoisi....eikä ole kuulemma vika,vaan ominaisuus.


      • huuru ukko
        Ratti Mään kirjoitti:

        KAIKISSA AUTOISSA AINA PIDETÄÄN?
        - Vipu siinä asennossa, että lämmityslaite ottaa ulkoa ilmaa. Sisäilman kierrätyksen voi pitää päällä vain, jos auton laittaa aamulla 10 min käymään, silloin se lämpenee nopeammin heti, kun autoon mennään sisään niin vipu takaisin ulkoilman otto asentoon, tai muuten ihmisten hengitys, matoilla oleva vesi ym. kosteus höyrystyy ja ikkunat huurtuu.

        Ikkunat huurtuu niin uusissa, vanhoissa, kalliissa, kuin halvoissakin autoissa samalla lailla, jos ei osaa käyttää lämmityslaitetta oikein

        - Puhallus pidetään aina siinä asennossa, josta puhallus menee tuulilasiin ja jalkoihin yhtäaikaa, jos sitten haluaa niin kojelaudan keskiventtiilit voi avata erikseen, jos autossasi ei voi avata keskiventtiileitä erikseen, niin vaihda auto.

        - Aina sateella, aamu huurussa, suuren ilmankosteuden vallitessa pidä yhtäaikaa lämmityslaite puhaltamassa lämmintä Ilmastointilaitteen kanssa se kuivattaa sisäilman, ja silloin ikkunat eivät huurru sisältä.

        - Jos autossa ei ole ilmastointilaitetta niin vaihda auto sellaiseen, jossa on.

        NÄMÄ OHJEET TOIMII AINA.

        Kiitos neuvoista. Olisi varmaan pitänyt jo aloituksessa luetella erilaiset säätökiekkojen asennot, joita olen käyttänyt. Sisäilman kierrätys ei ole ollut käytössä. joten siitä ei ole kyse. Ymmärrän taysin läpötilasäädön, puhalluksen suuntauksen ja puhallinnopeuden säädöt ja niiden tarkoitukset eri tilanteissa.

        Kyllähän kosteus aina jossain tilanteessa tiivistyy kylmille pinnoille, mutta autojen välillä tuntuu olevan suuria eroja ikkunoiden huurtumisessa ja kirkastumisessa. Omassa vanhassa Volvo 940:ssä ei lasien huurtuminen ole minkäänlainen ongelma. Vaimon edellisessä autossa, Twingossa, ei myöskään ikkunat huurtunut läheskään yhtä herkästi eivätkä kirkastuneet yhtä hitaasti kuin tässä nykyisessä sumukopissa.

        Ilmastointilaite on, mutta ei siitäkään ole nollakeleillä apua.


    • tipi5

      Ikkunat huurtuu helposti jos ne ovat sisäpuolelta likaiset

    • nuha

      Kannattaa lukea käyttöohje ja siten etää sen ymmärtää ja toimia sen mukaisesti -ei huurru.

    • Audimies

      Onko Toyotassa ollut koskaan ilmanvaihtoa?
      Se on sille merkille tyypillistä...halvalla ei saa hyvää...

      • urts

        Kun vaihtaa koko auton niin vaihtuu ilmakin siinä samalla. Onko autossasi tai sinulla tuulettuva-alapohja?


    • urts

      Ota ikkunat kokonaan pois, joa vain näkyy hyvin.

      PS. 20 1 ei tämän sivun laskutehtävän mukaa ole 21 vaan väitää että laskutulos on väärä! Paljonko se siten on?

    • RainiostonRipahuolto

      Se melekehin tekis mieli sanua on tyyppivikaa nuassa pikkutojossa.
      Meillä muutahan lisätty ilmankiartomoottorihin kierroksia sillätavoon notta tuuletusmoottorin kannalla olova 83 ohmin vastus ohitetaan kokonahan kuparilankan pätkällä.
      tuuletumoottori on lämmitysliteyksikössä sen moottorin takana eli pitää hiukan aukoa muoveja.

    • bunnydick

      kyllä ne huurtu omassa nuoruudessakin tosi äkkiä kun pantiin etupenkillä koreasti - ettei ole vaimonkin auto jörön jäljiltä penkit kosteana ?

    • usvaa

      Kannattaa kuivata lattiat mahdollisten muovikourujen alta. Kosteus muovikourujen/-mattojen alta ei pääse poistumaan. Onko tuuletusritilän alla lehtiä tai havunneulasia maatumassa? Itsellä Citr. Xsara Picasso. Joudun silloin tällöin puhdistamaan ilmanottoritilan paineilmalla ja imurilla.

      • kielipolii$i

        Jos maton alla on vettä useasti, niin se kielii siitä, että auto vuotaa jostain kulmasta, oven tiivisteistä tms.


    • Autoilija

      Neljä vaihtoehtoa:
      1. raitisilmansuodatin aivan tukossa moskista, puiden lehdistä -> vaihda
      2. lämmityslaitteen sisäkierto jäänyt päälle (napissa yleensä auton kuva ja auton kuvan sisällä U-käännösnuoli vaakatasossa) ja napissa merkkivalo joka osoittaa onko se päällä vai ei -> ota pois päältä
      3. lämmityslaitteen moottori kerännyt "propelleihin" moskat, puiden lehtiä yms., ja ne lehdet kerää kosteuden sateisella säällä ja siksi lasit huurussa (pätee varsinkin jos raitisilmansuodatin on kokonaan otettu pois) -> vähän kovempi homma putsata, riippuen autosta ja automallista
      4. lämmitys/ilmastointilaitteen ilmanottoaukko tuulilasin alareunassa ulkopuolella on täynnä puiden lehtiä ja muuta moskaa -> puhdista

      Tai sitten vain yksinkertaisesti auto on liian kostea sisältä. Siinä tapauksessa jos sinulla on automaattinen ilmastointi, etsi lämmityslaitteesta nappi jossa on tuulilasin kuva ja nuolet ylöspäin. Se tarkoittaa yleensä sitä että lämmitys/ilmastointilaite ohjaa aivan kaiken ilman laseille ja lisää puhaltimeen nopeutta.

    • tojota1

      EIPÄ NE HUURTEISET IKKUNAT KODISSAKAAN KIRKASTU FÖÖNAAMALLA NIITÄ. JOTEN JÄRKI KÄTEEN TAI JOHONKIN.

    • Chevette

      Minä tarkistaisin myös auton poistoilma-aukot. Jos niissä on roskia niin ilma ei kierrä.

    • karamelli55

      Minulla on myös jaris (-05), eikä moista ongelmaa ole ollut koskaan millään kelillä...
      huollatan autoni ok-autossa...kai ne sitte siellä osaa hommansa :))

    • nAuris Varis IhQuu

      Hei Toyotassa ei ole mitään vikoja IKINÄ.

      Joitain ominaisuuksia voi löytyä, mutta EI VIKOJA.

      Viat muiden autojen ja FORDin etuoikeus.

      Toyota fan club Finland Varkaus ;)

      Toyota kestää kaiken (Hilux).

    • jorma

      Millon olet viimeksi vaihtanut sisäilman-suodattimen? Jos se on jäänyt vaihtamatta, tuppaa auto keräämään kosteutta sisälle ja ikkunat huurtuu. Maksaa reilun kympin motonetissä.

    • toyotisti

      Mulla oli yhdessä autossa takalasin ikkunanpesimen letku viallinen ja vuoti lattialle kosteutta ja aiheutti lasien huurtumisen.

    • -omin käsin-

      Yllä mainittujen vikojen lisäksi kannattaa katsoa myös muut ilmatointiin liittymättömät veden kulkeutumiseen liittyvät jutut. Yarista en tunne, mutta eräässä toisessa autossa, oli vain pieni kivenmuru tuulilasinpyyhkijöiden juuressa olevan muovituksen syvennyksen vedenkulkureiässä. Koska vesi ei sateella päässyt normaalisti vuotamaan oikeaa reittiä, tulvi se sateella tavalla tai toisella suoraan ilmastoinnin ilmanoton kautta lämmityskennolle, huurruttamaan auton. Lämmityskennolla tippa pari riittää huurruttamaan, koko auton. Sateella ajamisesta ei tullut silloin mitään. Eikä auto kirkastunut myöskään sateettomalla kelillä, koska kosteutta oli tulvineesta vedestä myös matoissa.
      Eli kaikki vesitys reiät ja myös tulpat pohjasta, jos niitä on, pitäisi myös katsoa, ovatko asiallisesti kunnossa.

    • eppokj

      Se Yarris kerää vettä sisälle vuotavista tiivisteistä-
      poraa muutama reikä lattiaa ellei ole jo.
      Miulla ruostui ittekseen joten ei tarvinnut porata.

    • KAINALOT HIKOO

      vaihda se hikoileva TUULIPUKUSI johonkin core-tex kuosiin,on tosi vaarallista ajaa toyotalla koska se tärkein ominaisuun, eli SE VITUN HUOLTOKIRJA saattaa kostua niin ei näy elintärkeitä huolto leimoja siinä vihkossa.

      toinen mikä saa toyotan huurteiseksi on kuskin TUSKAN HIKI kun pakostakin joutuu ajamaan paskalla.

      • Kuravettäpäälle

        Joku tässä on jo tämän ongelman ratkaissutkin. Itselläni vanhempaa vuosikertaa (2006) ja sama ongelma. Vika löytyi vihdoin, kun katsoin lattiamaton alle, siellä oli pieni lampi, jossasi vesi lillui ja kosteus viihtyi auton sisällä.
        Reikää ei kuitenkaan löytynyt. Poistin lattiamaton kuivumaan ja ajelin sateella, kunnes huomasin, että kuraa valui otsaa pitkin rinnuksille. Autossa oli sisälokasuojassa pitkä ruostunut kohta, josta kuravesi lensi aina sisälle, kun pyörät olivat sopivassa kulmassa.
        Paikkasin korikitillä ja hyvin pelitti, kunnes vaihdoin Volvoon.


    • Yaris.

      On pieni auto, joten sen lämmityslaite on myös pieni ja tehoton Suomen oloihin. Vaihda autosi isompaan,esim. Volvo, Saab,Mercedes , niin ei tarvitse pähkäillä joutavien ongelmien kanssa.

    • joopa joo

      No eihän vian tarvitse iso olla, kun se on päässä.

    • Laita ilmastointi päälle, huurat häviää laseista.

    • Sinulle "HUURU UKKO" tiedoksesi että auton sisäilman suodatin on varmaankin likainen joten se kannattaa puhdistaa. Mieluummin laita uusi suodatin niin asia korjaantuu huomattavasti. Minulla oli uudemmassa autossani sama "vika" ja mainitsin siitä huoltokorjaamolle. Vaihtoivat uuden suodattimen ja sinne meni huurteisuus.

    • vaihda raitisilmasuodatin.

    • huuuru ukko

      Otimme sen vastuksen ilmankiertomoottorista ja lakkasi pyörimästä kokonaan.
      Luin sen eilisen ohjeen uudelleen ja laitoin sen kuparilanganpätkän vastuksen tilalle, nyt kierrättää ilmaa luultavasti takahudlarissa asti

    • Konkari

      "Vika vai ominaisuus?"
      Kyseessä on ilmiselvästi käyttäjän vika.

      • huuru ukko

        Kiitos kaikille vastanneille.

        Tähän mennessä tulleet vastaukset ovat kolmea tyyppiä:

        - Asialliset vinkit liian kosteuden tai huonon tuuletuksen mahdollisesta syystä (kostunut matto, vesivuoto tai tukeutunut raitisilmasuodatin). Tarkistan nämä.

        - Piikittelyt ja epäilyt siitä, että kysyjä ei osaa käyttää autonsa lämityslaiteta, tuuletinta tai ilmastointia. Nämä viisaat eivät ainakaan minua viisastuttaneet - joitain muita lukijoita mahdollisesti kyllä.

        - Toyotaan tunneperäisen vihamielisesti suhtautuvat palstanpilaajat, joiden nälvimisen motiivit ovat vain heidän itsensä tiedossa

        Palaan asiaan, kun saa selville jotain uutta kerrottavaa. Auto oli eilen noin 8 tunnin ajan kuivassa ja lämpimässä parkkihallissa kaikki ikkunat hieman raollaan. Huurtuminen oli sen jälkeen vähäistä, joten ainakin sisäverhoilun kosteudella näyttää olevan vaikutusta asiaan. Tosin auto oli lämmin halista lähdettäessä ja tänään aamuna oli aika kuiva sää.


    • Kiala Pappa

      JOS PIIRRE OLISI VW POLOSSA, NIIN EHDOTTOMASTI VIKA. JA PAHA SELLAINEN.

      Mutta kun vika on maailman ykköstuotteessa mitä autoihin tulee, niin harmiton ominaisuus.

    • tiivistetaavi

      tarkasta tämä
      mamman auriksessa ikkunat myös huurtu, tutkin tilannetta ja
      kas vararenkaan alla oleva pohjatulppa oli rikki ja varapyörä
      ui vedessä, tyhjäsin montun sienellä uusi pohjatulppa
      ja ei enää huurtunna

    • ehkä se kuivaa

      "Auto oli eilen noin 8 tunnin ajan kuivassa ja lämpimässä parkkihallissa kaikki ikkunat hieman raollaan."

      Tuo ei riitä alkuunkaan, sanotaan että 24 tuntia, matot ulkona ja ovet täysin auki, ja lämmintä n. 20.

      Tämän voi tehdä myös auton sisätilan lämmittimellä, silloin ovet kiinni ja ikkunat auki, matot muualle kuivamaan, ja puhallus kohti lattioita.

      Autossa täytyy olla kumikaukalomatot, ei kangasta, johon vesi/lumi jaloista valuu ja alemmat kangasmatot pysyy kuivana.

      • wettä varpaassa

        monta litraa sinun jaloista valuu vettä ? sukan ja kengän läpi ? laita kumpparit jalkaan ja teippaa tojota-teipillä varret tuulipukuun tiiviisti - jo vain pysyy vesi kengässä !


    • vaaris

      eikö tuo kosteuongelma ole ihan luonnollista. jarishan on niin ihgu auto että tytöt kostuu kun ajavat sillä ja kosteusongelma on valmis.

    • ..................

      Vastaava ongelma Corolla Versossa ja kahdessa muussa autossani (Saksalainen ja Ranskalainen). Kaikissa huurteenpoisto on samaa tasoa, mutta Versossa se korostuu, koska sillä ajetaan paljon kuudestaan.

      Ongelmana Versossa on siis takaoven ikkunoiden huurtuminen pakkasella. Muut lasit eivät huurru ja plusasteilla ilmastoinnin kompressori pitää kaikki ikkunat kirkkaina missä tahansa säässä. Pääsyy huurtumiseen on todella paksu B-pilari joka estää ilman kulkemisen takaoven ikkunalle, eikä autossa ole omaa tuuletussuutinta sille.

      Huurtumista voi yrittää vähentää suuntaamalla kokelaudan päiden suuttimet siten, että ne osoittavat hyvin loivasti kohti etuoven laseja, jolloin lämmin ilma kulkeutuu paremmin myös takaoven laseille. Lisäksi lisätään puhallusta.

      Toinen konsti on kääntää ilman suuntaus siten, että myös kojelaudan keskisuuttimista saadaan ilmaa, mutta silloin ruetaan kärsimään tuulilasin ja etusivuikkunoiden huurtumisesta, joten mennään ojasta allikkoon.

      Tavallisesti lopputulos on kuitenkin se, että kovalla pakkasella, kuuden hengen kuormalla, takaoven ikkunoiden huurrekerros paksunee kilometri kilometriltä ja lähtee pois vasta kun auto on pysähdyksissä.

      Muuten tuon Verson lämmitys on erittäin mukava ja vedoton kaikissa säissä sekä automatiikka toimii hyvin. Saksalaisenkin lämmityslaite toimisi hyvin, jos sinne vain jotenkin saisi lämpöä ja Ranskalaisessa kyllä lämpö riittää, mutta onko siitä iloa kun pää paistuu ja varpaat jäätyy.

      • ilmanotto

        Tuulilasin ja konepellin välissä on lähes joka autossa yleensä muovinen ritilikko,jonka alla on tuulilasinpyyhkimien mekanismi ja tila,josta auton puhallin ja ilmastointilaite ottaa ilmansa.Muoviritilikon alla on tavallaan kouru,jonka molemmilta reunoilta sadevesi on johdettu aukkojen kautta auton alle maahan.Itsellä auton ikkunat alkoivat huurtua pahasti ja ajanoloon koko sisäilma alkoi haista pahalle.Meni aika pitkä aika,ennenkuin tajusin,mistä auton ikkunoiden kostuminen ja huurtuminen johtui.
        Syy löytyi lopulta.Muoviritilikon alle piiloon,auton toiseen laitaan oli jostakin siunaantunut koivun lehtiä ja siemeniä märäksi haisevaksi mössöksi.Tuo märkä lehti-siemenseos tukki vedenpoistoreiät ja sateella kourussa on siis aina ollut vettä ja talvella lämpimän moottorin takia sulavaa lunta kuin höyrykeittimessä juuri ilmanoton edessä.Ilmanotossa on kourun takana vielä varsin tiheä verkko (sihti),joka on kyllä estänyt ainakin lehtien pääsyn ilmanottokanaviin.Mutta käytännössä sadesäällä ja talvella autossani oli aina ilmankostutin juuri ilmanoton edessä.
        Jos autossanne on paha huurtumisongelma,niin tarkistakaa aina ensin,että nuo vedenpoistoreiät eivät ole tukossa.Ja sitä ei tavallisesti nää muuten kuin aukomalla muutama ruuvi tuosta muoviritilikosta ja kurkistamalla muovin alle nurkkiin.Ja sitten vain kunnon putsaus ja imurointi .
        Ikkunat kirkastuivat kerralla kun vika löytyi.Tietysti jalkatilat kannattaa pitää kuivina ja käyttää sisätilalämmitintä kunnolla silloin tällöin.


    • Ejh45

      Kyllä se on viallinen ominaisuus. On ollut jo uudesta asti. Vm.-14. Läpivirtaustuuletus on kelvoton.
      Minulla on ollut autoja jossa ei ollut ilmastointia lainkaan, eikä tälläisesta sumukaapista ollut tietookaan. Suodatin on uusi ja auto kuiva, lämpimässä tallissa on säilytys. Täällä neuvovat aasit vain vittuilevat ja soittavat poskee, ei niillä oo mitään tietoo.
      Ei ilmastoinnin tarkoitus ole olla koko ajan päällä, viehän se energiaakin.
      Siis suunnitteluvika

      • järkyttävän.luotettava

        Ilmastoinnin kompressorin tekniikasta ymmärtävät pitävät sen päällä usein kosteallakin säällä ja talvellakin. Näin pidetään se laite toimintakuntoisena pidempään.


      • Ilmastointikuivaamutta

        Ja ilma suunnattu oikein, jos automatiikka ei ole tai se valitsee väärin, niin pitää itse huolehtia että laseille menee puhallusta. Eikä liian kylmää ilmastoinnin avulla laseille, koska silloin kosteus tiivistyy kylmään lasiin.


      • ilmanvaihto.nero

        Halvemman pään Toyotien ongelma on se että poistoilmalle ei ole tehty kanavaa poistoaukoille. Joko asiaa ei ole ajateltu lainkaan, tai sitten on ajateltu että lämppärin puhallin luo autoon ylipaineen ja paineistettu ilma löytää tiensä poistoaukoille. Poistoilmakanavien puute aiheuttaa ikkunoiden huuruntumisen kun autossa on vähänkin kosteaa ilmaa.


      • Anonyymi
        ilmanvaihto.nero kirjoitti:

        Halvemman pään Toyotien ongelma on se että poistoilmalle ei ole tehty kanavaa poistoaukoille. Joko asiaa ei ole ajateltu lainkaan, tai sitten on ajateltu että lämppärin puhallin luo autoon ylipaineen ja paineistettu ilma löytää tiensä poistoaukoille. Poistoilmakanavien puute aiheuttaa ikkunoiden huuruntumisen kun autossa on vähänkin kosteaa ilmaa.

        Vähän eri asiaa kysyisin,kun jaris 2010-ssä ilmastointikompressori ei käynnisty.
        ac kytkimeen kyllä valo syttyy.
        Täyttöhuolto tehty äskettäin,ei ollut hävinnyt vuodessa kuin 100gr.
        Onko sille relettä?
        Paineanturiin tulee 3 johtoa.
        Voiko siihen syöttää ja kompuran johtoihin suoraan jännitettä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe