Minulla(kin) on ongelmana koneen liialliset lämmöt. Käytössä Athlon 2500 , 512 mb RAM ja GeForce fx5700 ultra. Näytönohjaimessa on oma tuuletin, emokortin yhteydessä toinen ja eilen asensin kotelon "takaseinään" 80 mm tuulettimen. Kotelon sivua pidän kaverin neuvosta auki, ja olenkin huomannut sen vähentävän lämpöjä. Kaikista edellämainituista toimenpiteistä huolimatta koneeni lämmöt nousevat ylikorkeiksi heti kun esim. pelaan pelejä, diagnostiikkaohjelma Sandra 2004 ilmoittaa että ne ovat jo hetken kuluttua "board temperature" noin 50 , "CPU temperature" noin 55-58 ja "power/aux" noin 55 . Mikä ihme avuksi?
Koneen lämmöt
4
1539
Vastaukset
- Eppu Normaali
lämmöt. Silloin on syytä huoleen jos kone kaatuilee.
- Dani
...nopeasta vastauksestasi. En itse ollenkaan tiedä mitkä lämmöt ovat normaaleja, tuo Sandra 2004 vaan valittaa että "mainboard temperature is too high" ja kehottaa sammuttamaan koneen ja vähentämään lämpöjä heti kun power/aux-lämpö kohoaa yli 50 asteeseen. Voin siis huoletta pelata vaikka lämmöt nousevat kuvailemiini lukuihin? Entä onko mitään "kriittisiä" lämpöjä joita todellakin tulisi välttää? Ja mitä tarkalleen tapahtuu jos lämmöt nousevat liian korkeiksi? Tyhmiä kysymyksiä varmaankin, mutta kysymällä oppii... Kiitos sinulle (ja muillekin) vastauksista!
- Peluri
Mulla näyttää pelailun jälkeen EVEREST Home Edition -ohjelma prossun lämpötilaksi 68 astetta.
Mutta kun katson samaa emolevyn mukana tullella Asus PC Probe -ohjelmalla näyttää se 56 astetta ja sama lukema on biosissa.
Eli ei kannata luottaa diagnostiikkaohjelmien antamiin lämpötiloihin vaan katsoa se emolyvyn omalla ohjelmalla tai biosista.
Tuolla on muitakin ohjelmia:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/108641- Molli
koneessani nyt Epox system managerin mukaan
32 astetta ??? Kone on päällä kokopäivän (työasema) ja ihmettelen että voiko tuo pitää paikkansa? Kone: AMD Althon 2400 Epox 8KRAi / ATI Radeon ja halpis kotelo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984