manipulointi

manipuloja

Oon jo pienestä pitäen huomannu että voin manpuloida ihmisiä. pienenä sain lähes kaiken haluamani koska minulla oli erityinen kyky puhua ja taivutella ihmisiä tahtooni. Välillä tuntuu että maailma on vain peliä jonka pelinappuloita läheiseni ovat. Onko vastaavanlaisia kokemuksia?

15

560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yo! Olen kyllä melko hyvä ihmisten hallitsemisessa mutta oletko sinä todellisuudessa? Entä jos olet vain piloille hemmoteltu? Oletko ennen miettinyt tätä vaihtoehtoa? Suosittelisin miettimään.

    • Paltavali

      Jotkut ovat hyviä siinä. Silloin vaan Spidermaninin setän sanoin "suuri voima tuo suuren vastuun". Eli olisi sitten parempi olla hyvä ja pyyteetön ihminen.

      On toki myös mahdollista että olet vaan töörmännyt erityisen helposti komenneltaviin ihmisiin. Valmistaudu myös siihen että joskus tulee se jota et voi käskeä.

      On aina epämukavaa kun huomaa kuinka yksinkertainen maailma on (tai oikeammin kuinka yksinkertaiseksi sen voi hahmottaa.) Asiat eivät vain tapahdu vaan ne tehdään. Kykyä toimiä (ja saada muut toimimaan) kutsutaan pystyvyydeksi (competence) eli kansanomaisemmin vallaksi. Valtakuvioissa on vain elettävä, ja voidakseen olla normaali ihminen eikä mikään narsisti pitäsi vielä leikkiä ettei sitä valtapeliä olekaan.

      • Anonyymi

        Eräs armeijan majuri kertoi kerran, että alokkaaksi tulee sellaisiakin nuoria, jotka siellä ensimmäisen kerran elämässään kuulevat sanan "Ei käy" ja se on niille shokki.


    • ihmiset on tyhmiä

      No kerro kolme kertaa kun olet manipuloinut ihmisiä, nii mä toteen nää kaikki kerrat vääräks.

      • korppi™

        mis on muuten piste 2(..) hups ei ois pitäny mainita\:


      • korppi™ kirjoitti:

        mis on muuten piste 2(..) hups ei ois pitäny mainita\:

        Nyt jumalauta!
        Ja aloittajalle: ei ihmisten manipuloiminen ole mikään kyky. Suurin osa ihmisistä on yksinkertaisesti niin tyhmiä, että ovat taivuteltavissa. Jos taas taivuttelet esim. lupaamalla jotain, ei kyseessä edes ole manipuloiminen.

        p.s. Ihminen, joka manipuloi muita usein, saattaa olla narsisti.


      • kufjyhdth
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Nyt jumalauta!
        Ja aloittajalle: ei ihmisten manipuloiminen ole mikään kyky. Suurin osa ihmisistä on yksinkertaisesti niin tyhmiä, että ovat taivuteltavissa. Jos taas taivuttelet esim. lupaamalla jotain, ei kyseessä edes ole manipuloiminen.

        p.s. Ihminen, joka manipuloi muita usein, saattaa olla narsisti.

        no mitäs vittua!?:D kyllä manipuloiminen on "kyky" koska jokku on hyviä siinä


    • manipuloija

      Kun olin pieni, olin talon kahdesta lapsesta nuorempi. Silti sain huomattavasti enemmän asioita kuin esikoinen. Syynä siihen se, että kun pyysin jotain asiaa jatkoin pyytämistä ja asian esille ottamista, niin kauan kunnes sain haluaman.
      En varsinaisesti suunnitellut manipuloivani ihmisiä, mutta sain vahingossa herätetty sääliä minua kohtaan ja saamaan haluamani asiat ja joskus ihan vahingossa enemmänkin.

      • Dumb bitch

        Pyysin iskältä pleikkaria joululahjaks, ei ostanu.
        Pyysin seuraavana jouluna uudestaan, ei ostanu.
        Pyysin taas seuraavana jouluna uudestaa, sain pleikkarin ja minusta on tullut manipuloinnin mestari.

        Ei jumalauta ku olet tyhmä. Asioiden kinuaminen ei ole manipulointia.
        Ja yleensä se perheessä menee että toinen lapsista saa enemmän asioita ku toinen.


      • Nukkumaanpoika
        Dumb bitch kirjoitti:

        Pyysin iskältä pleikkaria joululahjaks, ei ostanu.
        Pyysin seuraavana jouluna uudestaan, ei ostanu.
        Pyysin taas seuraavana jouluna uudestaa, sain pleikkarin ja minusta on tullut manipuloinnin mestari.

        Ei jumalauta ku olet tyhmä. Asioiden kinuaminen ei ole manipulointia.
        Ja yleensä se perheessä menee että toinen lapsista saa enemmän asioita ku toinen.

        Hän on vanhempi kuin sinä ja sinä olet Dumb bitch kun nimisi kertoo ja nyt mene kotiasi isän luo itkemään ja mieti syntisi mitä olet tehnyt. ja sammuta tietokone ja heitä se ikkunasta ettei vaan teet lisää syntiä.


      • manipuloija
        Nukkumaanpoika kirjoitti:

        Hän on vanhempi kuin sinä ja sinä olet Dumb bitch kun nimisi kertoo ja nyt mene kotiasi isän luo itkemään ja mieti syntisi mitä olet tehnyt. ja sammuta tietokone ja heitä se ikkunasta ettei vaan teet lisää syntiä.

        Es pärisee jonnet tärisee trollit värisee


    • *FACEPALM* Ois pitänyt pysyä kaukana tästäkin keskustelusta. Minä en ainakaan kovin usein ole manipuloinut ketään mutta sen kyllä tajuaa kun kykenisi siihen. JA NYT NE NIMIVARKAAT! PAINUKAA HELVETTIIN!!!

      • scatboy

        Nostit kumminki tän kakkakeskustelun ylös -_-


    • isosisko___

      Kuinka paljon olet perheen vanhinta lasta nuorempi? Vanhemmilla on nimittäin paha tapa lelliä ja päästää pienemmällä vastuulla nuorempia lapsia. Ja yleensäkin, nuoremmilla on sisaruksia joilta kysyä apua ja ovat muutenkin mun mielestä paljon itsevarvempia kuin esikoiset.... Riippuu tiesteski ihmisestä

    • Anonyymi

      De että vanhemmat eivät kasvata lasta kurissa ja rajoilla on manipulointia. Haha haha

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe