Onko tämä shamanismia?

10+8

En tiedä mitään luonnonuskonnoista, mutta olen ollut omalla henkisellä polullani jo jonkin aikaa.

Olen nähnyt pari haastattelua eräältä henkilöltä, jonka jo edesmennyt opettaja oli arvostettu parantaja. En tiennyt, että asiat, joista tämä henkilö kertoi tai hänen maailmankuvansa liittyisi mitenkään mihinkään uskontoon saatikka sitten shamanismiin, mutta hän on omalla "harjoittamisellaan" saanut aikaan ihmisten parantumista.

Nyt kysynkin, että onko seuraavanlainen kuvaus shamanismia ja jos on niin mistä saisin lisää tietoa asiasta? Termit eivät siis ehkä ole shamanistisesti korrekteja, mutta pointti onkin tärkein eikä muoto.

Eli kaikella elollisella sekä "elottomalla" on kolme "minuutta" eli tietoinen, alitajuinen ja korkeampi tietoisuus. Tämä pätee kaikkeen, sekä elottomiin objekteihin että eläimiin ja kasveihin ja tietenkin ihmisiin. Kaikelle voi siis puhua ja kaiken kanssa voi kommunikoida, ne siis vastaavat myös takaisin, sekä elottomien esineiden, että eläimien, kasvien ja ihmisten, vaikkei ne olisi edes fyysisesti läsnä samassa tilassa sinun kanssasi. Kaikki ne voivat välittää jotain tietoa sinulle.

Elämän tarkoituksena on puhdistua ikään kuin "karmasta" tai vanhoista alitajuisista muistoista, mitkä pitävät yllä kärsimystä. Kun ensin itse puhdistun, niin ympäristö puhdistuu sen myötä. Ympäristöä en voi muuttaa, mutta itseni parantamalla ympäristökin parantuu. Lopulta kun kaikki puhdistuminen on saatettu päätökseen niin emme enää jälleensynny tänne uudelleen.

Puhdistumme vetoamalla tietoisella mielellämme alitajuntaan esimerkiksi tietyin "rukouksin". Tässä puhdistamisessa voi myös käyttää monenlaisia konkreettisia työkaluja, jotka symbolisoivat ikään kuin näitä rukouksia.

Kun harjoitamme tuollaista puhdistamista tarpeeksi niin alitajunta alkaa tekemään sitä itsestään myös nukkuessamme. Alitajunta ikään kuin välittää viestin korkeammalle tietoisuudelle, joka vastaa taas alitajunnan kautta tietoiselle mielelle. Korkein tietoisuus tekee lopullisen puhdistuksen poistamalla vanhoja juttuja meistä kun olemme ensin vedonneet siihen alitajunnan kautta. Vetoaminen tapahtuu kunnioittavasti, ei vaatien.

Jokainen on vastuussa omasta ilmenevästä todellisuudestaan, joka on vain heijastusta näistä vanhoista muistoistamme, mitkä toistavat itseään ennen kuin tulevat puhdistetuksi.

Saikohan tästä nyt mitään tolkkua. Suurinpiirtein noin se meni. Minkälaisia ajatuksia tämä herättää teissä "luonnonuskovissa"? Liittyykö tämä johonkin tiettyyn uskonnolliseen suuntaukseen? Olisin kiinnostunut perehtymään asiaan tarkemmin.

1

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ole asiantuntija

Kyllähän tuo ainakin hyvin selkeää oli minusta. Animismiksi tuota kutsuisin, sopii myös vanhaan suomalaiseen maailmankuvaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe