Olen 14-vuotias tyttö Etelä-Suomesta. Olen päälle 180cm pitkä ja painan 47kg. Olen ahdistunut pituuteeni. En tahdo kasvaa enää pidemmäksi. Mitä voisin tehdä? Suren iltaisin tätä, koska tunnen olevani erilainen, enkä tunne kuuluvani niin hyvin ystävieni joukkoon kun he ovat 10-20cm minua matalempana.
Ahdistunut:/
9
95
Vastaukset
- 11++445788
On olemassa sellaisia pillereitä, millä saa pituuskasvun loppumaan, mutta sun tarvii kyl käydä lekurissa.
- Entinen hoikkeli
Ei tuo pituus ole lainkaan paha, mutta jos kirjoitit painosi oikein, sinun pitäisi kyllä yrittää syödä hiukan enemmän.
- lisää painoa
Tuskin enää juur kasvat, mutta kannattaa alkaa syödä sen verran, että kuukautiset muuttuvat säännölliseksi..se pysäyttää loputkin kasvusta kun hormoonisi tasoittuvat, myös kasvuhormooni siinä sivussa.
- mkoehsfvbn
Aloittaja on 14v. Kyllä pituuskasvua vielä tulee.
- Entinen hoikkeli
mkoehsfvbn kirjoitti:
Aloittaja on 14v. Kyllä pituuskasvua vielä tulee.
Ei välttämättä tule lisää pituutta. Sisareni oli 12-vuotiaana 174 cm pitkä ja se jäi hänen aikuispituudekseen. Oma tyttäreni ei kasvanut enää 11-vuoden iän jälkeen sentiäkään.
- rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Entinen hoikkeli kirjoitti:
Ei välttämättä tule lisää pituutta. Sisareni oli 12-vuotiaana 174 cm pitkä ja se jäi hänen aikuispituudekseen. Oma tyttäreni ei kasvanut enää 11-vuoden iän jälkeen sentiäkään.
Aika aikasin on sit ollu kasvupyrähdys...
- Entinen hoikkeli
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:
Aika aikasin on sit ollu kasvupyrähdys...
Ei mielestäni mitenkään erityisen aikaisin. Tytöillä alkavat kuukautiset 11-13 vuoden iässä ja kasvupyrähdys on ennen kuukautisten alkamista. Tyttäreni oli 11-vuotiaana 160 cm pitkä ja se jäi hänen aikuispituudekseen.
Ps. On hiukan harvinaisempaa, että kuukautiset alkavat jo 9-10 vuotiaana tai vasta 14-15 vuotiaana. Jos tytöllä ei 16-vuotiaana ole kuukautisia, pitää kiirehtiä lääkäriin. - rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Entinen hoikkeli kirjoitti:
Ei mielestäni mitenkään erityisen aikaisin. Tytöillä alkavat kuukautiset 11-13 vuoden iässä ja kasvupyrähdys on ennen kuukautisten alkamista. Tyttäreni oli 11-vuotiaana 160 cm pitkä ja se jäi hänen aikuispituudekseen.
Ps. On hiukan harvinaisempaa, että kuukautiset alkavat jo 9-10 vuotiaana tai vasta 14-15 vuotiaana. Jos tytöllä ei 16-vuotiaana ole kuukautisia, pitää kiirehtiä lääkäriin.Minä oon taitanu jäähä tämän ajan kelkasta. :))
- lisää painoa
Minä olin 10-vuotiaana jo 168 cm ja lopullinen pituus 175 cm oli kasassa kun täytin 13, joten ei 180 cm pitkä 14 tyttö juur todennäköisesti kasva jos hormoonitoiminta alkaa kunnolla. Pojilla asia on ihan eri, mutta hehän olisivat vain tyytyväisiä tuohon pituuteen. Eli lisää painoa korjaa todennäköisesti monta ongelmaa.
Olen jo yli 50, joten suhteessa olin saman mittainen ikäisiini nähden kuin nykyiset 180 cm pitkät tytöt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418