Ahdistunut:/

ah dis tu nut

Olen 14-vuotias tyttö Etelä-Suomesta. Olen päälle 180cm pitkä ja painan 47kg. Olen ahdistunut pituuteeni. En tahdo kasvaa enää pidemmäksi. Mitä voisin tehdä? Suren iltaisin tätä, koska tunnen olevani erilainen, enkä tunne kuuluvani niin hyvin ystävieni joukkoon kun he ovat 10-20cm minua matalempana.

9

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11++445788

On olemassa sellaisia pillereitä, millä saa pituuskasvun loppumaan, mutta sun tarvii kyl käydä lekurissa.

• Entinen hoikkeli

Ei tuo pituus ole lainkaan paha, mutta jos kirjoitit painosi oikein, sinun pitäisi kyllä yrittää syödä hiukan enemmän.

• lisää painoa

Tuskin enää juur kasvat, mutta kannattaa alkaa syödä sen verran, että kuukautiset muuttuvat säännölliseksi..se pysäyttää loputkin kasvusta kun hormoonisi tasoittuvat, myös kasvuhormooni siinä sivussa.

• mkoehsfvbn

Aloittaja on 14v. Kyllä pituuskasvua vielä tulee.

• Entinen hoikkeli
        mkoehsfvbn kirjoitti:

Aloittaja on 14v. Kyllä pituuskasvua vielä tulee.

Ei välttämättä tule lisää pituutta. Sisareni oli 12-vuotiaana 174 cm pitkä ja se jäi hänen aikuispituudekseen. Oma tyttäreni ei kasvanut enää 11-vuoden iän jälkeen sentiäkään.

• rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
        Entinen hoikkeli kirjoitti:

Ei välttämättä tule lisää pituutta. Sisareni oli 12-vuotiaana 174 cm pitkä ja se jäi hänen aikuispituudekseen. Oma tyttäreni ei kasvanut enää 11-vuoden iän jälkeen sentiäkään.

Aika aikasin on sit ollu kasvupyrähdys...

• Entinen hoikkeli
        rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:

Aika aikasin on sit ollu kasvupyrähdys...

Ei mielestäni mitenkään erityisen aikaisin. Tytöillä alkavat kuukautiset 11-13 vuoden iässä ja kasvupyrähdys on ennen kuukautisten alkamista. Tyttäreni oli 11-vuotiaana 160 cm pitkä ja se jäi hänen aikuispituudekseen.

Ps. On hiukan harvinaisempaa, että kuukautiset alkavat jo 9-10 vuotiaana tai vasta 14-15 vuotiaana. Jos tytöllä ei 16-vuotiaana ole kuukautisia, pitää kiirehtiä lääkäriin.

• rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
        Entinen hoikkeli kirjoitti:

Ei mielestäni mitenkään erityisen aikaisin. Tytöillä alkavat kuukautiset 11-13 vuoden iässä ja kasvupyrähdys on ennen kuukautisten alkamista. Tyttäreni oli 11-vuotiaana 160 cm pitkä ja se jäi hänen aikuispituudekseen.

Ps. On hiukan harvinaisempaa, että kuukautiset alkavat jo 9-10 vuotiaana tai vasta 14-15 vuotiaana. Jos tytöllä ei 16-vuotiaana ole kuukautisia, pitää kiirehtiä lääkäriin.

Minä oon taitanu jäähä tämän ajan kelkasta. :))

• lisää painoa

Minä olin 10-vuotiaana jo 168 cm ja lopullinen pituus 175 cm oli kasassa kun täytin 13, joten ei 180 cm pitkä 14 tyttö juur todennäköisesti kasva jos hormoonitoiminta alkaa kunnolla. Pojilla asia on ihan eri, mutta hehän olisivat vain tyytyväisiä tuohon pituuteen. Eli lisää painoa korjaa todennäköisesti monta ongelmaa.

Olen jo yli 50, joten suhteessa olin saman mittainen ikäisiini nähden kuin nykyiset 180 cm pitkät tytöt

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      135
      2379
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1865
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1547
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1363
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1300
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      840
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe