Annetaanko koirille yleensä "ekstra" ruokaa, niinku nappuloiden joukos? Meillä on 3v bichon frise eikä se haluu syödä nappuloita ilman herkkua. Me laitetaan sille semmosia halvempia (mut ei mitää halppiksia) nappuloita joiden joukossa vähä kalliinpia. Pitäskö suosilla laittaa jotai herkkua sinne? Jos nii nii mitä kannattaa, joskus laitetaa esim kinkkua..? Eikä se oo semmpne pallopää näyttely koira vaan iha tavallinen...
extraa koiralle?
5
91
Vastaukset
- monipuolisesti
Itse laitan aina kuivamuonan joukkkoon jotain esim. lihaa, ruuantähteitä, makkaraa yms. mitä kaapista löytyy, en siis koskaan anna pelkkiä nappuloita. Meillä kuivamuona on vain pelkkä pohja sille oikealle ruualle :) koirahan on sekasyöjä joten ehdottomasti muutakin kuin nappuloita.
- 319
Lihaa. Kanaa, sikaa nautaa, poroa... Eläinkaupan pakastealtaista saa halvemmalla kuin ruokakaupasta.
Ja koira on lihansyöjä. Se voi kyllä jotenkin hyödyntää viljaa, mutta hampaistoltaan ja elimistöltään se on lihansyöjä. - annetaan!
Annan puolet ateriasta laadukasta nappulaa, puolet lihaa (nautaa, possua), kanaa, kalaa, riistaa tai lihaisaa yrjölänpuuroa tai -risottoa. Muutama tippa öljyä. Välillä loraus piimää, kananmunan keltuainen, raejuustoa tms. En antaisi koiralle ainakaan usein ihmisten suolaisia ja mausteisia ruokia, kuten makkaroita ja kinkkuja ym eineksiä.
- Lorautus
No meillä on itsessään jo laadukas nappula käytössä vaan lorautan silti mukaan rypsiöljyä ja/tai Nutrolin ravintoöljyä (tekee hyvää keskitymiskyvylle sekä turkille)
- Kyllä koira tietää
Koiranruokien valmistajat ovat saaneet meidät aivopestyä kuvittelemaan, että kuiva nappula on parasta, mitä koiralle voi antaa. Eläinlääkärit ovat mukana tässä bisneksessä myös.
Minusta on kurja ajatuskin, että siinä olisi koiran ainut ravinto. Pussin kyljessä on kyllä lueteltu komeasti kaikki mahdollinen terveellinen, mitä sisältää. Mutta uskotko, että sillä voisi korvata TUOREEN RUOAN?
Moni koira menettää ruokahalunsa surkean muonan takia. Minusta koiralla on oikeus OIKEAAN RUOKAAN eikä johonkin teollisuuden bulkkituotteista valmistettuun vuosikausia säilyvään mauttomaan papulaan.
Kysykää vaikka koiralta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059