Vinyylisoitin

joululahjoja

Musiikki-ihmiset:

Auttakaa neitoa hädässä!

Olen ostamassa avomiehelleni joululahjaksi vinyylisoitinta. Haluaisin, että soitin olisi edullinen, mutta asiansa hyvin hoitava. Hinta 100-250e. Laitteessa voisi olla USB-liitäntä, muttei se mikään pakkolinen ole.. Voisitteko suositella jotakin perusvarmaa soitinta, jonka saisi netistä tilattua? Tarvitseeko laite mukaansa jonkinsortin vahvistimen? Olen vähän yrittänyt ottaa soittimista selvää, mutta se on täysin kokemattomana hieman hakuammuntaa yrittää netistä selvittää..

33

6550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annatto

      Hassua, etsin juuri itse tänään samasta asiasta tietoa, olen siis myös ostamassa miehelleni joululahjaksi vinyylisoitinta ja kaipailen myös apua :)

    • vinyyli kuluu

      Tuossa vieressä oikealla on hakukenttä "Hae tältä alueelta"

      Paljon aikaisempia keskusteluita varmaan löytyy joista ehkä apua.

      Ikävä sinällään pilata juttu, mutta hyviä ja halpoja ei ole. Asialinen levysoitin maksaa abt 500e ja siihen vahvistin kaiuttimet. Käytettyjäkin toki voi löytyä.

    • kjhkjhkjh

      Tässä ehdotus "oikeaksi" levysoittimeksi

      PRO-JECT Essential USB

      Maksaa kolmisen sataa. Tällä ei pilaa levyjään.

      • Laatupeli!


    • arvelija.

      kun ostaa miehelle tekniikkaa lahjaksi, saattaa helposti käydä, ettei lahja ole mieleinen.

      • fdsa

        Tämä on sinällään totta, varsinkin jos ostaja ei ole tekniikkaan perehtynyt.


    • lahjis

      Pari satasta lisää ja lahjakortti johonkin asialliseen hifi-liikkeeseen (ei giganttiin tai mustaan pörssiin tms) voisi olla hyvä idea.

    • dsfdgsgds

      Täytyypä siis kysästä joltakin tutulta apua, kiitoksia kumminkin. Lahjakortti on kiva, mutta eipä se ole sama asia, kuin saada lahja ihan sieltä kuusen alta jouluaattona, eikä tuo mieskään ole tekniikkaan perehtynyt, että tiedän mieleiseksi lahjan, kuhan on sellainen, ettei levyt vaan pilaannu ja muutenki hoitaa asiansa :)

      ap

    • AVP d53dg

      ihan hyviä Sony merkkisiä saa alle 150E, olen käyttäny 30v ... tuhansia ja tuhansia kertoja levyjä kuuuneltu , ei pilaa levyjä.
      älä kuitenkaan osta clas ohlsonin pas_koja levareita.

      • Kdjddjdj

        Sony merkkinen mulla on ja hyvin toimii, kovassa käytössä on jo ollu, ääni erinomainen, ei pilaa levujä kun hinta ei katto asiaa, merkki kattoo eli japanista suosin oikein lämpimästi, vahvistin ja isot kaiuttimet ni pääsee levari oikeuksiinsa kunnolla eli työn takana on asia, kannattaa hommata eka kunnon uolstulo vehkeet ja si vasta lp soitin!


    • luottokauppa...

      Katso saksalaista luotettavaa verkkokauppaa Thomann

      Osta USB liitännällä. Voit kytkeä sen tietokoneeseen saa äänen kuuluville tietokoneen kaiuttimista. 129 euroa postimaksu. Laadukas myös hifisteille. Äänirasia ratkasee.

      http://www.thomann.de/fi/american_audio_ttd_2400_usb.htm

      • pientä rajaa

        Ei tuollaiset ole oikeita levysoittimia eikä täytä hifi-normeja. Ne on muovisia diskoihn tarkoitettuja levynpyörittäjiä.


      • hyvä peli.......
        pientä rajaa kirjoitti:

        Ei tuollaiset ole oikeita levysoittimia eikä täytä hifi-normeja. Ne on muovisia diskoihn tarkoitettuja levynpyörittäjiä.

        Niin ja kun ostat saman soittimen suomesta 300 eurolla, kas kummaa siitä on nyt tullut laadukas hifi soitin...


      • Jfg11kh

        Saksalaisia paskoja ei kannata ostaa vaan japani ossaa, levarilla ei mitää väljä jos vaan on japani merkkinen, mulla on aina ollu japani merkkisiä enkä oo äänessä koskaan pettyny ni se on mulla vakio merkki, japani on maailman paras hifi vehkeiden tuottaja, ei oo parempaa, hinta ei katto asiaa, monet urpot maksaa tuhansia vehkeistä, sitä en sanois hifistiks vaan merkki on yks osa mihin kannattaa satsata mut kohtuudella, tonnilla voi ostaa suttaki, 200€ on loisto hifiin, ei hifi oo hinnoissa vaan päässä / korvissa


    • Käytössäni on Sonyn vahvistin STR DE-635 ja siinä ei ole liitäntää (etuvahvistinta) vanhalle levysoittimelle Technics SL-1900.
      Mistä voin hankkia edullisen etuvahvistimen, jotta saan levysoittimeni toimimaan?

      • riiiiaaaa

        http://lmgtfy.com/?q=levysoitinesivahvistin riaa-korjain


      • musiikkimies

        kannattaa ostaa hifiliikkeestä myyjän opastuksella kunnon levysoitin,ei gigantista tai powerissta,vaan oikein kunnollisesta hifi-liikkeestä lähitienoillasi,joka myy parempaakin audiotavaraa.ne projectin ja regan halvemmat levysoittimet ovat ihan hyviä.mutta kannattaa ostaa kunnolliset ja oikein hyvät levysoitin ja siihen kuuluvat vahvistin ja kaiuttimet heti alkuunsa.niistä halpatuontiromuista ei tule kuin paha mieli huonon äänenlaadun takia,ja ne ovat kuitenkin heti rikki.minä kun aikanaan halusin vaihtaa sonyn 1000mk levysoittimen uuteen parempaan,ja satuin kuuntelemaan oraclen aleksandia soitinta,jatykästyin siihen.ostin sen vaikka se maksoi silloin 1990-luvun alussa 18000mk,nykyrahassa noin 7000-10000e,ja olen ollut tyytyväinen.se on jo25v vanha ja soi edelleen komeasti.kyllä kannatti ostaa.ne projectin ja regan levysoittimet maksavat 200-300e ja ylöspäin.


      • Kdkdkdkdk

        Hinta ei sano hifiä eikä ostos paikka vaan kokemus ja korvat, hinnassa järki, vain urpot maksaa tuhansia


    • Hi-Fi

      Katsoppa vaikka verkkokauppa.comin sivuilta. Siellä aika kattava valikoima vahvistimia tarpeidesi ja kukkarosi mukaa. Toki aina huuto.net ja tori.fi kannattaa tarkistaa, jos käytetty kelpaa.

      • cale2

        Joo mullakin on 3 vanhaa vinyylinpyörittäjää, kaikki omalla tavallaan hyviä; ajattelin että nyt musta tulee SONYmies; vahvistimen suhteen.

        Melkein kaikkea mahdollista on vahvareissa ja dekeissä, ja CD-pyörittäjissä ollut, mutta nyt ajattelin heretä SONYmieheksi.

        SONYllä lienee löytyy vielä ainakin jostainpäin maailmaa, vahvistimia jotka toimivat ilman häiriöalttiita kotiteatteri-USB- ja muita härpäkkeitä, ainakin tuliterässä SONY TV:ssäni on vielä jopa "vanhanaikaiset" liittimet. Hyvä niin. Viddelin hyvä TV.

        Olen kokeiltuani vähän, tullut siihen tulokseen että halvankin levynpyörittäjän saa toistamaan kohtuullisesti jos on hyvä äänirasia.

        Mulla on noissa kahdessa nyt, Pickeringin rasiat.
        Kolmas, suoravetomoottorilla, kärsi vähän muutossa joten en ole kuin katsellut kaiholla sen suuntaan että tuleekohan siitä edes pyörittäjää enää. Siinä on tollanen kevyt rasia en nyt heti muista mikä; mutta huonolta vaikuttaa asiat; oli päässyt lennähtämään.

        Nuo USB:lla varustetut, anteeksi vaan, vaikuttavat vähän heppoisilta, nämä minun laitteet maksoivat aikoinaan satoja - tuhannen Markkaa, eli samanverran Euroja kun latoo nykyään niin alkaa löytyä ominaisuuksia.

        Riippuu tietty mistä musasta tykkää kuunnella noin enimmäkseen.

        Pickeringin rasiat nyt oli ja taitaa olla ( ei ole tarvinnut ostaa edes neuloja kun ostin niitä varastoon ) vähän sellaisia yleis- ja kovempaan käyttöön tarkoitettuja - lähestulkoon kaikki radioasemat suosivat niitä tuolloin joskus D.J.:stä riippuen.

        Toi on niin makuasia että onko rasia painava ja minkälainen vastapaino, vaiko
        remmivetoinen vaiko suoravetoinen ja minkälainen hienosäätö nopeudelle.

        Että kuuluuko jyrinää / vierintää ja kuinka paljon ja miten se dempata.

        Ja tietty sitten se neula. Että mihin muotoon se on hiottu.

        Kaikki vähän riippuu kaikesta, mutta sanoisin että jos jonkin 3-500 pyörittäjään,
        100 rasiaan, 50-100 pariin eri malliseen neulaan, niin eiköhän intohimoisimmankin
        hihhistin tarpeet tule tyydytettyä.

        Mä kun tykkään rokkenrollista enimmäkseen niin mulla on toi radioPickering ja - uskokaa tai älkää - niin Hollantilainen PHILIPSin pyörittäjä enimmäkseen.
        Sanokaa mitä sanotte. Technics jää toiseks. Mutta makuasia.

        Vahvistin mikä taisi olla viimeksi SANYO tehojensa ja ekvalisaattorin / hintasuhteen vuoksi, jäi nyt muuton jälkeen laatikkoon koska liukukytkimet on ihan loppu jo. Joo en suosittele.

        YAMAHAsta kärähti kokonaan toinen kanava aiemmin, joten en suosittele.

        Technicsiltä on tollanen 6:n CDRompun pyörittäjä karuselli, ritinää ja rätinää kuuluu jo 5 vuoden käytön jälkeen, en tiedä missä vika;
        Sennheiserin kuulokkeissa ja niiden onnettomissa johdoissa, vahvarissa missä hemmetissä.

        JOO, ajattelin hiljalleen SONYmieheksi tässä kokeilla - pari laitetta on jo, eikä mitään huomautettavaa.

        Makuasia. SONYn laitteet on tosi vanhanaikaisen näköisiä, jenkkimarkkinoille suunniteltuja eli rumia.

        Niin rumia että ovat jo kauniita, Japanilaisen ajattelutavan mukaan.

        Suomipoika ajattelee vaan toimivuutta ja äänentoistoa.


        Oho mikä tilitys tuli kun ite meinaan laittaa omia vähiä rahoja kiinni.


      • entti
        cale2 kirjoitti:

        Joo mullakin on 3 vanhaa vinyylinpyörittäjää, kaikki omalla tavallaan hyviä; ajattelin että nyt musta tulee SONYmies; vahvistimen suhteen.

        Melkein kaikkea mahdollista on vahvareissa ja dekeissä, ja CD-pyörittäjissä ollut, mutta nyt ajattelin heretä SONYmieheksi.

        SONYllä lienee löytyy vielä ainakin jostainpäin maailmaa, vahvistimia jotka toimivat ilman häiriöalttiita kotiteatteri-USB- ja muita härpäkkeitä, ainakin tuliterässä SONY TV:ssäni on vielä jopa "vanhanaikaiset" liittimet. Hyvä niin. Viddelin hyvä TV.

        Olen kokeiltuani vähän, tullut siihen tulokseen että halvankin levynpyörittäjän saa toistamaan kohtuullisesti jos on hyvä äänirasia.

        Mulla on noissa kahdessa nyt, Pickeringin rasiat.
        Kolmas, suoravetomoottorilla, kärsi vähän muutossa joten en ole kuin katsellut kaiholla sen suuntaan että tuleekohan siitä edes pyörittäjää enää. Siinä on tollanen kevyt rasia en nyt heti muista mikä; mutta huonolta vaikuttaa asiat; oli päässyt lennähtämään.

        Nuo USB:lla varustetut, anteeksi vaan, vaikuttavat vähän heppoisilta, nämä minun laitteet maksoivat aikoinaan satoja - tuhannen Markkaa, eli samanverran Euroja kun latoo nykyään niin alkaa löytyä ominaisuuksia.

        Riippuu tietty mistä musasta tykkää kuunnella noin enimmäkseen.

        Pickeringin rasiat nyt oli ja taitaa olla ( ei ole tarvinnut ostaa edes neuloja kun ostin niitä varastoon ) vähän sellaisia yleis- ja kovempaan käyttöön tarkoitettuja - lähestulkoon kaikki radioasemat suosivat niitä tuolloin joskus D.J.:stä riippuen.

        Toi on niin makuasia että onko rasia painava ja minkälainen vastapaino, vaiko
        remmivetoinen vaiko suoravetoinen ja minkälainen hienosäätö nopeudelle.

        Että kuuluuko jyrinää / vierintää ja kuinka paljon ja miten se dempata.

        Ja tietty sitten se neula. Että mihin muotoon se on hiottu.

        Kaikki vähän riippuu kaikesta, mutta sanoisin että jos jonkin 3-500 pyörittäjään,
        100 rasiaan, 50-100 pariin eri malliseen neulaan, niin eiköhän intohimoisimmankin
        hihhistin tarpeet tule tyydytettyä.

        Mä kun tykkään rokkenrollista enimmäkseen niin mulla on toi radioPickering ja - uskokaa tai älkää - niin Hollantilainen PHILIPSin pyörittäjä enimmäkseen.
        Sanokaa mitä sanotte. Technics jää toiseks. Mutta makuasia.

        Vahvistin mikä taisi olla viimeksi SANYO tehojensa ja ekvalisaattorin / hintasuhteen vuoksi, jäi nyt muuton jälkeen laatikkoon koska liukukytkimet on ihan loppu jo. Joo en suosittele.

        YAMAHAsta kärähti kokonaan toinen kanava aiemmin, joten en suosittele.

        Technicsiltä on tollanen 6:n CDRompun pyörittäjä karuselli, ritinää ja rätinää kuuluu jo 5 vuoden käytön jälkeen, en tiedä missä vika;
        Sennheiserin kuulokkeissa ja niiden onnettomissa johdoissa, vahvarissa missä hemmetissä.

        JOO, ajattelin hiljalleen SONYmieheksi tässä kokeilla - pari laitetta on jo, eikä mitään huomautettavaa.

        Makuasia. SONYn laitteet on tosi vanhanaikaisen näköisiä, jenkkimarkkinoille suunniteltuja eli rumia.

        Niin rumia että ovat jo kauniita, Japanilaisen ajattelutavan mukaan.

        Suomipoika ajattelee vaan toimivuutta ja äänentoistoa.


        Oho mikä tilitys tuli kun ite meinaan laittaa omia vähiä rahoja kiinni.

        kiitos kullista


    • Beomister

      Beomaster viritinvahvistin noin vm. 1976 teki tenän ja mulla on nyt käytössä Pioneer viritinvahvistin. Saadakseni Beogram-vinyylisoittimen kuulumaan sen kautta minun on ostettava noin 50 euroa (ainakin Teknisillä) maksava RIAA-korjain. Toinen vaihtoehto on tietysti ostaa joku riittävän hyvä vinyylisoitin, jossa RIAA-korjain on mukana ja yleensä niissä taitaa olla se ominaisuus, että voi vinyylejä siirtää cd:iksi.

      • cale2

        Beosystem oli ja on edelleen, tosi rankasti ylihinnoiteltu integroitu systeemi, jota myytiin ja jos myydään, niin melkein yksinomaan muotoilulla.
        Kaunis laiteyksikköhän tuo oli ja on.
        *
        Juuri tämän vuoksi en koskaan ole hankkinut comboa vaan aina erillislaitteita.
        *
        Jos yksi osa paukahtaa niin sen voi suoraan korvata; toisin kun näissä esim. BEOn
        integroiduissa joissa aina tulee ongelmia yhteensopivuuden kanssa.
        *
        Toisin kuin yllämainittu luulee, minä en ole minkäänlainen myynninedistäjä enkä mollaa mitään merkkiä tahtoisesti - kerronpahan vaan omista kokemuksistani.

        No hard feelings.


    • Vanha parempi

      Lähes mikä tahansa vanhempi viritin/vahvistin jossa on phono in RCA johdolla
      käy levysoittimen vahvariksi, itsellä NAD vuodelta 1989 2x75W upea ääni.

    • bhgd

      Mulla on pitkään käyttämättömänä ollut levysoitin Thorens TD 316 MK 2 ja siinä Glanz MFG 610 LX rasia , neula pitäisi uusia ,mutta niiden löytyminen on hankalaa , kun en tiedä vieläkö Glanz on pystyssä ja neulat ei ole ihan halpoja minun budjettiin

    • Eräs123

      Vaimo tilasi meille aikoinaan täältä http://kotitavarakauppa.fi/tuotteet.html?id=57/ Soundmaster NR 513 soittimen. Hifistinä olin hieman närkästynyt. Hänen milestään se vain oli hienon näköinen hyllyssämme.
      Yllätyin kuitenkin positiivisesti. Kun kytki laitteen meidän Yamaha stereoihin, saundit olivat tosi mahtavat. Parasta on se että vehkeellä saa talteen USB tikulle
      vanhat arvokkaat vinyylit. Olen koonnut muistitikuille musiikkia, jota voin sitten kuunnella vaikka autossa. Plussana vielä se, että laitteessa on kasettisoitin. Niitäkin meiltä löytyy, ja alkaa olla viimeinen aika tallettaa niitä toiseen muotoon, ennen kuin ne ovat soittokelvottomia.

      • Vinylisti

        Kannattaa vaihtaa koko rasia. Tuskin tuo Glanz mikään kovin hyvä on.

        Alkuperäiseen kysymykseen eli ostitko jonkun levysoittimen? Hyvät levysoittimet millä tekeekin jotain maksaa uutena 250e ylöspäin ja tämä on fakta! Esimerkkeinä vaikka project debut tai rega p1.


      • Hifikettu
        Vinylisti kirjoitti:

        Kannattaa vaihtaa koko rasia. Tuskin tuo Glanz mikään kovin hyvä on.

        Alkuperäiseen kysymykseen eli ostitko jonkun levysoittimen? Hyvät levysoittimet millä tekeekin jotain maksaa uutena 250e ylöspäin ja tämä on fakta! Esimerkkeinä vaikka project debut tai rega p1.

        Huippuluokan levyn pyörittäjä kannattaisi ostaa, jos olisi tarjolla levyjä joita sillä soittaisi. Mutta kun ei ole. Itselläni on satoja vinyyleitä, uusimmat 30 vuotta vanhoja. Näiden levyjen taso on sitä luokkaa, että on ihan sama millä niitä soittaa. Tunnelmaan pääsee kyllä halvallakin pyörittäjällä, jos sen perässä on hyvä vahvistin ja kaiuttimet.


      • bhgd
        Vinylisti kirjoitti:

        Kannattaa vaihtaa koko rasia. Tuskin tuo Glanz mikään kovin hyvä on.

        Alkuperäiseen kysymykseen eli ostitko jonkun levysoittimen? Hyvät levysoittimet millä tekeekin jotain maksaa uutena 250e ylöspäin ja tämä on fakta! Esimerkkeinä vaikka project debut tai rega p1.

        Kyllä on hyvä ,maksoi aikanaan yli 700 markka aikana ja sai viisi tähteä testissä. Ostin sen Hifistudiosta Tampereelta. Äääni on hyvä . Olen miettinyt jos möisi soittimen , mutta en ole saanut aikaiseksi. Glanziin ei saa neuloja kuitenkaan Suomesta ja MC-rasian neulan vaihto vaatii tarkkuutta ,joka minulta puuttuu nykyään. Kuuntelu olisi kuitenkin melko vähäistä.


      • batman2
        Vinylisti kirjoitti:

        Kannattaa vaihtaa koko rasia. Tuskin tuo Glanz mikään kovin hyvä on.

        Alkuperäiseen kysymykseen eli ostitko jonkun levysoittimen? Hyvät levysoittimet millä tekeekin jotain maksaa uutena 250e ylöspäin ja tämä on fakta! Esimerkkeinä vaikka project debut tai rega p1.

        Glanz muuten sattuu olemaan erittäin hyvä rasia. Ei valmisteta enää, ei edes neuloja.


    • Laatua

      Sme ja Oracle on hyviä!

    • Erik II

      Niin, mitäs tässä oltiin alunperin ostamassa??? Levysointinta tavalliseen kuunteluun vai hifistelyyn?

      Tavalliseen kuunteluun riittää halvempikin soitin, tuskin markkinoilla enää on ns. levysorveja erillislaitteissa ainakaan.

      Ja joko USB, kuuntelu tietokoneen kautta tai sisäänrakennettu RIAA. Nykyvahvistimista, halvemmista, kun on tapana jättää PHONO-liitäntä pois.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      187
      7436
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4322
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2059
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1681
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe