Lentokoneet alkoholittomiksi! Pitkä lento

Juomaton

ja vieressä selittää lähes kokomatkan pienessä tai isommassa sievässä oleva kanssa matkustaja, Ällöttää, ottaa kovasti hermoon kun ei tajua olla hiljaa, röökiä tekis mieli, vaan ei sovi kun se on maailman pahin asia :/
Alkoholia en itse käytä.
Ja sitten ne lapset, Mukamas ovat pahempia, Eivät kyllä ole, heillä yleensä selvä syy itkuun ja se on vaan maailman luonnollinen asia. Niin tai näin.. Nautitaan lomasta :D

143

2594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tinantt

..ja lapsettomiksi..ja sitten ärsyttää nämä kireäpinnaiset valittajat jotka kitisevät heti jostain vaikka lomalle ollaan menossa. Relax people! ;)

• joku6346

Ei mitään turhia uusia kieltoja ja rajoitteita enää. Mitään muuta koko Suomessa ei enää tunnuta osaavan tehdäkään. Jos alkoholi lennoilla häiritsee, niin matkusta vaikka laivalla, mihin sitten oletkin menossa!

• AIKUINEN NAINEN
        joku6346 kirjoitti:

Ei mitään turhia uusia kieltoja ja rajoitteita enää. Mitään muuta koko Suomessa ei enää tunnuta osaavan tehdäkään. Jos alkoholi lennoilla häiritsee, niin matkusta vaikka laivalla, mihin sitten oletkin menossa!

Onse kumma kun aikuiset ihmiset eivät osaa käyttäytyä eli käyttää kohtuullisesti. Vedetään AINA pohjanmaan kautta ja sitten laulattaa ja huudetaan isoon ääneen. On painajaista olla sellaisen älämöl- porukan kanssa samassa koneessa. yhtälailla on painajaista olla tupakoitsijoiden kanssa. Samalla tavalla kaikki lennot, junat ja bussit = NOLLATOLERANSSI !

• Raitis matkustaja

Se on erittäin vähä mitä koneessa annetaan, ettei siitä kukaan voi känniin tulla.

• Mr rauhaa rakastava
        AIKUINEN NAINEN kirjoitti:

Onse kumma kun aikuiset ihmiset eivät osaa käyttäytyä eli käyttää kohtuullisesti. Vedetään AINA pohjanmaan kautta ja sitten laulattaa ja huudetaan isoon ääneen. On painajaista olla sellaisen älämöl- porukan kanssa samassa koneessa. yhtälailla on painajaista olla tupakoitsijoiden kanssa. Samalla tavalla kaikki lennot, junat ja bussit = NOLLATOLERANSSI !

Onhan se ääliömäistä, että tarjoillaan heti alkumatkasta välittämättä millä tuulella
        matkustaja on. Jotkut ääliöt ihan nauttii siitä kun saavat herättää pahennusta.

Ja sitten on nämä sylivauvojen kanssa matkustavat äidit, jotka retuuttaa hotelli-
        bussista pissalle kakrujaan jonkun hotellin vessaan. Lentokoneessa sitten ei
        meinata löytää omille paikoille vaan pitäisi olla tietysti tilavasta kohtaa istuinriviä.

Ja nämä kakrut ei tietenkään muista ja osaa nauttia matkasta vaan parkuvat !!
        Tämä nyt meni vähän aiheen sivu mutta ei känni ääliöt ole ainoa riesa matkoilla.

• Viinaton lentokone
        joku6346 kirjoitti:

Väkevät alkoholit lentokoneessa ovat turvallisuusriski, koska ne ovat palavia nesteitä.

On sattunut, että koneen pudottua tai hätälaskun jälkeen on syttynyt tulipalo matkustamossa, ja sadat litrat viinaa ovat syttyneet palamaan tappaen niitä, jotka ovat selvinneet hengissä maan kamaralle.

Känniääliöiden vuoksi tehdään myös ylimääräisiä välilaskuja, koska juopunut riehuu vaarantaen muiden turvallisuuden. Ääliölle kirjoitetaan tästä viisinumeroinen lasku, mutta siltikin kaikkien muiden mukana olijoiden aikataulut ja jatkolennot menevät sekaisin.

Sitäpaitsi juomien kuljettaminen tuhlaa polttoainetta. Jokainen lisäkilo koneessa kuluttaa lisää polttoainetta. Minusta juomien kuskaaminen lentokoneessa pitäisi jo tämän vuoksi lopettaa kokonaan. Millä ihmeen perusteella koneessa pitäisi voida juoda viinaa?

• Alfmelmac
        Viinaton lentokone kirjoitti:

Väkevät alkoholit lentokoneessa ovat turvallisuusriski, koska ne ovat palavia nesteitä.

On sattunut, että koneen pudottua tai hätälaskun jälkeen on syttynyt tulipalo matkustamossa, ja sadat litrat viinaa ovat syttyneet palamaan tappaen niitä, jotka ovat selvinneet hengissä maan kamaralle.

Känniääliöiden vuoksi tehdään myös ylimääräisiä välilaskuja, koska juopunut riehuu vaarantaen muiden turvallisuuden. Ääliölle kirjoitetaan tästä viisinumeroinen lasku, mutta siltikin kaikkien muiden mukana olijoiden aikataulut ja jatkolennot menevät sekaisin.

Sitäpaitsi juomien kuljettaminen tuhlaa polttoainetta. Jokainen lisäkilo koneessa kuluttaa lisää polttoainetta. Minusta juomien kuskaaminen lentokoneessa pitäisi jo tämän vuoksi lopettaa kokonaan. Millä ihmeen perusteella koneessa pitäisi voida juoda viinaa?

Kyllä noissa koneissa on se kerosiini, joka palaa. Alkoholi, jos olisi pontikkaa. Taas joku näsäviisas urbaanin legendan veivaaja. Kympinkerholainen oli keskeyttänyt aktin WC:ssä ja mälli oli lentänyt seinälle ja lattialle. Olipas pluikasta ja tunnelma katossa. Lentäjiäkin on ollut pikkuhiprakassa, koska automaattiohjaus vie konetta. Koneissa voisi olla räsypokkaosasto - olisi silmänruokaa, kun nuoret naiset olisivat ilman rihmankiertämää,,,,

• siivellä matkustaja

Lentokapteenit alkoholittomiksi, eivätkä lentoemännät saa enää stripata lennoilla.

• skumppa kiitos
        Raitis matkustaja kirjoitti:

Se on erittäin vähä mitä koneessa annetaan, ettei siitä kukaan voi känniin tulla.

Paitsi että 10 kilometrin korkeudessa se vähäkin määrä kihahtaa päähän eri tavalla kuin maankamaralla...

• Hah hah haaaa
        skumppa kiitos kirjoitti:

Paitsi että 10 kilometrin korkeudessa se vähäkin määrä kihahtaa päähän eri tavalla kuin maankamaralla...

Millä perusteella 10 km:n korkeudessa viina kihahtaa päähän eri tavalla kuin maan kamaralla? Nyt olisi syytä olla hyvä selitys.

• reitillä rauhassa

Juomaton- voisi tehdä seuraavan matkansa reittilennolla. Olen lentänyt lukuisia kertoja Helsinki-Bangkok väliä enkä koskaan nähnyt örveltäjiä.
        Todennäköisesti,koska suurin osa matkustajista ovat jatkolentäjiä ympäri Eurooppaa,mutta kuitenkin...

• jotain tolkkua ...
        Viinaton lentokone kirjoitti:

Koneen pudottua se usein räjähtää ja palaa,muttei sentään viinan vaan kerosiinin ansiosta.

• Viinaton lentokone
        jotain tolkkua ... kirjoitti:

Koneen pudottua se usein räjähtää ja palaa,muttei sentään viinan vaan kerosiinin ansiosta.

Kerosiini ei räjähdä, vaikkakin usein syttyy maahanputoamisen vuoksi. Ja herkimmin syttyy juuri siivissä oleva polttoaine. Eikä matkustamon alapuolisessa tankissa edes aina ole mitään.

Viina taas on matkustamon sisäpuolella. Jos ja kun pullot matkustajien yläpuolella olevissa matkatavaratiloissa mennevät rikki, alkoholi syttyy helposti, jos vain tulta on tarjolla. Ja usein sitä on tarjolla.

Lentokoneen matkustamossa voi olla satoja litroja väkeviä alkoholeja. Loukkaantuneita ihmisiä on kuollut penkeilleen viinojen sytyttyä tuleen, vaikka he ovat ensin selvinneet maahansyöksystä. Turvallisuuden pitäisi mennä viinojen edelle. Ei tämän hoksaamisen luulisi olevan vaikeaa.

• 28x...

Aah, jälleen minua kovasti kiinnostava aihe!
      Olimme -10 menossa Paven kanssa sinne Havannaan. Holdausaikaa oli 7 h Damissa. Minähän vanhana hippinä paikan tunsin ja varoittelin jo kovasti Pavea mahdollisesti lentokentällä- tai koneissa vaanivista kukkahattutädeistä jotka nenäkarvat väristen vaanivatten juoppoja ilmiantoja tehden.
      Vaan eipä huolta. Pyrähdimme kylälle koska aikaa oli ja passit taskussa.
      Menimme kahvibaariin jossa colan kera nautimme siivut kuivaa avaruuskakkua.
      Koneessa emme sitten lainkaan viinalle haisseet; ihmettelivät siinä kyllä kanssamatkustajat tovin miksi meillä oli niin hauskaa kunnes sammua paukahdimme. Heräsimme kun kone oli laskeutumassa Havannaan ja edessämme odottivat uudet seikkailut ja Kuuban kahvinruskeat neitokaiset ja kuumat yöt...

• lennot ilman tai ei

En ole absolutisti, muttei alkoholin käyttö ole minulle ongelma. En pidä juopuneista matkustajista koneessa enkä muuallakaan. Täytyy kuitenkin totuuden nimissä viestittää teille, ettei yksikään lentoni ole mennyt pilalle sen takia, kun koneessa on joku käyttänyt alkoholia. Joskus aikojen alussa, niin nuoriso törkki tuolejaan makuuasentoon ja oli ahdasta ja kerran koneostokseni katosivat Suomen kamaralla. Alkoholi ei ole aiheuttanut kuitenkaan minulle matkoillani koskaan mitään haittaa.

• Koettu juttu ja tosi

Viinaa saa mun puolesta koneessa tarjoilla mutta ei niitä perkeleen taxfree kamoja!
      Viime maaliskuussa meni thaikkulan lento ketuiks juuri tämän takia, urpo joi yksin koko pullon...

• tässä nyt alkuun

juu lennot lapsettomiksi, alkoholittomiksi, savuttomiksi, lihavattomiksi, ruoattomiksi, lentoemottomiksi, taxfreettömiksi, viihdepakettimoksi, chartterottimiksi, reitittömiksi, pakettimatkattomiksi, omatoimittomiksi, nuorisottomiksi, rumittomiksi, äänettömiksi, saasteettomiksi, hajuvedettömiksi, hiettömiksi, bisnesluokattomiksi, economittomiksi, seksituristittomiksi, eri etnistä taustaa omaamattomiksi, kaupustelemattomiksi, matkatavarattomiksi,

• Juuri näin

Näitä mariseviä ihmisiä Suomi on täynnä.Penkit ruokailun ja 3 punaviinin yhden viskin jälkeen makuuasentoon korvatulpat korviin ja unta päähän. Auta armias jos tökit minun penkkiäni.

• Jos olet minun
        Juuri näin kirjoitti:

Näitä mariseviä ihmisiä Suomi on täynnä.Penkit ruokailun ja 3 punaviinin yhden viskin jälkeen makuuasentoon korvatulpat korviin ja unta päähän. Auta armias jos tökit minun penkkiäni.

polvissani kiinni niin varmasti tökin. ;o)

• HMK4

Oi,oi unohdit laktoosi-intoleraatikot, ku ne piereskelee

• pruit
        HMK4 kirjoitti:

Oi,oi unohdit laktoosi-intoleraatikot, ku ne piereskelee

Eivät ole ainoita. Pitää vaan selvitä.

• mahasarakham1

Kukkahattu tädit älkää vahingossakaan lentäkö Accraan Ghanaan.Niillä lennoilla on tunnelmaa.Jo lähtöportin luona alkaa parveilu ja tarinointi jonotuksesta eivät perusta,mutta ei kyllä kukaan ryntäile ja etuilekaan.
      Koneessa vaihtavat paikkaa jos näkyy tuttuja ja muutenkin pulinaa ja tarinointia on jonkin verran.
      Ei sovi nirppanokille,vaikka eihän se pitkä matka ole.
      Onneksi nipottajista pääsi eroon kun muutin tänne.
      Mistähän moinen johtuu,mikä mättää,kun pitää valittaa ja kieltää kaikki.
      Suomessa lienee eniten kieltotaulujakin,kuten nurmikolla kävely kielletty.Paras on asiaton oleskelu kielletty.Olen joskus miettinyt millaista se asiallinen oleskelu oikein on.

• kasvattaja69

Asiallinen oleskelu on tilaan nähden tarkoituksenmukaista toimintaa. Esim leikkipuistot ovat tarkoittettuja leikki-ikäisten lasten leikkeihin, eivät nuorison tupakointipaikoiksi. Nurmikolla kävely kielletty kyltinkin voi jättää huomiotta nurmikkoa leikkaava huoltohenkilö.
        En halua aliarvioida vanhempiesi kasvatusta, mutta eikö teillä kotona jo käyty läpi näitä asioita sinun ollessasi lapsi ?

• Juomattomalle

Kehottaisin oppimaan nauttimaan alkoholista ja tupakoinnista. Helpottaa paljon hermoja. Me jotka otamme silloin tällöin muutaman drinkin ja savut niin ei ahdista muut ihmiset.

• jeees

ei kyl laiteta lentoi alkoholittomiks, ite oon 17 ja käytän 19-vuotiaan veljeni passia joten saan ostettuu sillä bissee. sit mukavas jurris on kiva olla ja hortoilla ympäriinsä

• asdasdasddas

Varmaan tippuisi koko kone, jos kaikki matkustajat olisivat kännissä...

• ex-tupakoija

Tietoisku! Ko aineet pilaavat hermot, suoliston, ja kaiken, mitä ihmisessä on. Ja saavat haisemaan pahalle!

• juomaton

No, tokihan kohtuus kaikessa, varmasti olisi pitänyt laittaa alkuun että Rajattu määrä alkoholia per henkilö, kuten kaks lasia viiniä tai pari kaljaa, en ole apsolutisti, ja poltan, mutta en lentokoneessa.

• Valkoviiniäää

Ja höpö höpö!!! Sehän on osa loman alkunautintoa, että voi hieman juoda lennolla alkoholia suurimmalla osalla. Koskaan ei ole häirinnyt koneessa muiden alkoholin nauttiminen ja jos se menee liian äänekkääksi, siitä voi kertoa lentoemänille, otka varmasti saavat hiljennettyä liikaa ääntä pitävän.Itse juon vettä väliilä alkoholin lomassa pitkillä lennoilla(nautin sitä toki kohtuudella)

• Siistis

Musta se ois parempi olla yks tai kaks annosta per lento, koska työntekijöilleki mukavampaa ja koneet pysys siistimpinä.

• VASTALAUSE!

OBJECTION!

• _eräsmies

Missähän näitä häiriökäyttäytyviä lentomatkustajia kohtaa? Itse 70 maassa käyneenä ja maailmankin ympäri lentäneenä en äkkiseltään muista yhtään tapausta jossa jonkun päihtyneen käytös olisi minua ärsyttänyt. Muunlaista pientä häiriötä muistan lennoilta kyllä.

Ehkä kyseessä sitten ovat nämä kuuluisat lomalennot? Niistä minulla ei juurikaan ole kokemusta, omilla teilläni kun usein seikkailen, lauman ulkopuolella.

• No siinähän se tuli kun et itse käytä alkoholia,niin ei muutkaan saisi käyttää.Olen minäkin istunut koneessa kerran vuodessa 5-6 tuntia kerrallaan,ei ainankaan niillä lennoilla kukaan ole häirinnyt millään tavalla.Kyllä ne suurimmat juopot on jäänyt asemalle eikä ole päässyt lennolle,ja kukaan ei ole mielestäni saanut niin paljon alkoholia matkalla,että olisi aiheuttanut kenellekkään häiriötä pääsäännöllisesti ollaan lennetty finnairin koneilla afrikkaan egypti ja sitä ennen marokko.

• hiprakka ok

Tottakai juomat kuuluu koneeseen! Tunnen monta jota ottavat heti juomaa vain rauhoittuakseen, koska kärsivät lievästä lentopelosta. Koskaan kukaan ei ole ollut liian humalassa koneessa samaan aikaan kanssani. Lentänyt olen paljon. Henkilökunnan antaessa varoituksen humalaiselle uskon riittävän, koska jos lennossa tapahtuu ylimääräinen välilasku jokainen tietää laskun olevan kallis. Miten pilalle monen matka menisi jos lomalle lähtiessä ei saisi juomaa? Jokainen viettäköön lentonsa miten haluaa, mutta häiritsemättä toistuvasti muita. Pienten lapsien vanhempia kehoitan miettimään uudestaan. Onko järkeä lähteä matkalle vauvan kanssa joka ei matkasta mitään ymmärrä ja joka sairastuu uusiin viruksiin helpommin. Olisiko ehkä järkeä odottaa että lapsi on vähintään 5 ja ymmärtää matkasta jotain? Vauva pilaa helposti myös vanhempien loman. No mutta jokainen matkustaa omalla tyylillä ja niin hyvä.

• Otaksh yhreksännen?

Juomat tietenkin kuuluu koneeseen. Voitais järkätä tälläsiä vedä Atlantin yllä överit puoleen hintaan- lentoja. Itse henkilökinta lentäjiä myöten sais olla kännissä kun ampiaiset. Vielä jollain vanhalla lotiskolla lennettäs kun kännissä sitä kaiken näkee niin viehättävänä ja uuden karheana kummiskin. Sais hyvin poistoon kaiken vanhan lentokaluston ja kaloille ruokaa.

• Mies 45v

alkoholi voitaisiin poistaa lennoilta vaikka niistä vähiten haittaa onkin. Mutta hajuveden käyttö kyllä pitäisi kieltä, samoin vc lentokoneesta voitaisiin poistaa alle 6 tunninlennoilta

• 28x...

Kerronpa yhden tositarinan. Olin pomppulennolla Bangkokiin vuonna -95 jotain. Lufthansalla mentiin loppupäätä ja sain vieruskaverikseni suomalaisen ikäiseni miehen joka oli matkalla Etelä- Koreaan tai Japaniin tyttöystäväänsä tapaamaan.
      Oli siellä sairaanhoitajana. Noh, siihen aikaan minulla nyt oli aina ns. kenttäpullo koneessa mukana eli kolmen vartin pitkä- Jussi. Siitä hain rauhoitusta koneissa metelöiviltä juopoilta saksalaisilta.
      Mehän siinä sitten kaverin kanssa tutustuttiin, ostettiin paukkuja lentoemolta aina kun ohi pyyhälsi ja muilta kiireiltään jouti. Luppoaikana vedettiin siivut pullostani.
      Äkkiä kaveri rupesi levottomaksi ja meuhkaamaan jotain aivan älytöntä.
      Kanssamatkustajat ensin pitkiä silmäyksiä loivat. Ei tehoa. Äijän meno senkus yltyi.
      Sitten muut alkoivat vaatia minua laittamaan kaveriani kuriin. Sanoin etten tunne tuota miestä; kolmasti kielsin kuin Pietari.
      Kohta tuli paikalle jo miespuolista henkilökuntaa kun äijä ei akkoja kuunnellut.
      Yksi ehdotti käsirautoja. Minä että älkää nyt helskutissa. Minä tai joku lentoemoista ehdotti tainnutuspilleriä. Niin tehtiin; ukko sammui ja heräsi perillä niinkuin ei mitään. Uskon että vielä siitä jatkolennolleenkin suoriutui.
      Tuumailin etten tuolle enää paukkuja tarjoa jos näen. Jos vielä näen niin tarjoan varmasti ja saunotaan kovasti päälle ja naureskellaan... näin uskon.
      Ainakin nauru pidentää ikää; jos naama ryppyisenä kävelee koko ikänsä juoppoja vaanien niin ikävä on elämä....

• selvänä kuin mikä

Ei haittaisi vaikka olisi alkoholittomia lentoja ja lapset jonnekin koneen perälle.
      En käytä alkoa, enkä tuo koskaan tuliais viinojakaan :)

• envalita

Joka paikassa valitetaan ja kaikesta.Se ketä ärsyttää kaikki on paras olla kotona siellä ei häiriöitä ole ja jos on ne jo ennestään tuttuja.Vai kuinka?

• äläjuo

Ihan älytöntä että lennoilla tarjotaan alkoholia, luulisi isojen ihmisten osaavan olla ilman alkoholia. Mutta taitaa suomalaiset olla selkärangatomia vätyksiä. Jotka ei osaa olla juomatta edes lomilla.

• Kompataan!

Täältäkin ääni lapsettomille lennoille! Välillä tuntuu että korvanappien kanssakin pitää kipukynnys ylittää kun pennut huutaa niin pe*keleesti.

• Moneytalksevennow

Kannattaa hommata paremmat korvanapit. Jos niillä 7€ napeilla (mitä lennolla myydään) tai 6€ happistöröillä yrität pärjätä, turha luulo. Kunnon napit niin ei tarvi välittää vaikka Einari laulaisi Porin marssia korvan juuressa koko 10h tahi Pirjo-Liisa itkeä pillittää täysin palkein. Omani pyörii hintahaitarissa 70-80€ ja pihaustakaan en kuule ulkomaailmasta jos en niin halua!

• pois vaan

Kyllä tuo vielä toteutuu, mutta vasta sitten kun joku urpo tuikkaa koneen tuleen alkoholin avulla. Muut nesteethän ovatkin niin paljon vaarallisempia, että niitä ei saa viedä?

• former.stuert

Jokainen juo tai ei. Mutta ne kakarat ( ei ole kasvatettu ollenkaan) oli pariviikkoa
      sitten samalla lennolla H:ki-Lpa 6 tuntia jouduttiin huutamista penkkien tönimistä
      ja kusen hajua kärsimään.

• Vai

Ei Helsinki-Lappeenranta lento kestä 6 tuntia.

• frankie

Kieltäkää samalla ne lapset koneista. Turhaa viedä ratasikäisiä ulkomaille rääkymään pilaavat vanhempien ja muidenkin lomat/lennot.

• Ahdas mieli?

"Kieltäkää samalla ne lapset koneista. Turhaa viedä ratasikäisiä ulkomaille rääkymään pilaavat vanhempien ja muidenkin lomat/lennot. "

Jos ratasikäisen vanhemmat haluavat itse päästä ulkomaille niin onhan ne lapset otettava mukaan! Pienestä menee loma pilalle, jos tuollainen haittaa!

• Nimenomaan saa ja tuleekin alkoholia tarjoilla ja halujen mukaan nauttia lennoilla. Eipä ole ainakaan omalle kohdalleni koskaan sattunut örveltävää matkustajaa...

Eikä kyse tosiaankaan ole Suomalaisista - itse en ole Suomeen tai sieltä pois lentänyt muutamaan vuoteen ja aivan sama meininki se on muuallakin juomisen suhteen (kuin myös niiden kiljuvien kakaroiden ja idioottien, jotka rynnivät kasseineen ovelle jo ennen kuin turvavyö-valo on sammunut).

Relatkaa ihmiset ja antakaa toisten olla.

• pierupirkko

taitas olla paras juottaa ne viinat v kakaroille niin ratkeis 2 onkelmaa saman tien!! :D

• lentomatkustaja

Paljon lentäneenä ei ole häirinnyt alko ( itse en juo), eikä lapset. Mutta muutaman kerran jotkut itsekkäät ääliöt on juuri ahtaimmissa mahdollisissa koneissa, jotka täpötäynnä matkustajia laskeneet penkkinsä makuuasentoon, niin ettei mitenkäänpäin ole mukavaa koneessa enää istua tai syödä. Se ärsyttää!! Ärsyttävää alkaa huomauttamaan vieraille ihmiselle kun en muutenkaan tykkää toisten asioihin puuttua ja olen mieluummin hiljaa ja sitten vaan kärsin yksinäni helvetin ahtaassa lentokoneessa. Hiukan tilannetajua pitäisi aikuisilta ihmisiltä löytyä!! Yhden kerran näin kun eräs äiti pieni vauva sylissä istui ikkunapaikalla ahtaassa, täydessä koneessa. Edessäistuva nuori mies kaatoi penkin reippaasti vaikka näki lapen takanaan.

• Miksei ne

penkit voi liukua siten, että istuinosa liikkuu eteenpäin jos haluaa makuulle? Siten makaavaan asentoon haluava joutuisi luopumaan omasta jalkatilastaan ja se olisi enemmän kuin reilua.

• Tärvästikkeli-Inkeri

Tämä kirjoittaja on asialinjalla kun Veikko Vennamo! Sitten niin naulankantaan kun osumaan sattuu! Itse olen eliminoinut nuo ääliöt varaamalla etupenkin jos vaan mahdollista.
        Sitäpaitsi pari drinkkiä rentouttaa mukavasti. Minun puolestani saisivat vaikka polttaakkin jos kerran mieli tekee. Itse en polta mutta ei se minua niin suuresti häiritseisikään että valittamaan alkaisin!

• lentäjätär

Sano vaan, jos on tarvis. Minä ainakin sanon, koska se on ihan asiallista. Olen joskus ihmetellytkin, milloin penkkejä VOI pitää makuuasennossa. Periaatteessa ei koskaan, paitsi ihan vähän kallistettuna.

• yksimatkaaja

Viinat pois lenntokoneesta ettei tarvitse sitten sitoa näitä käniläisiä nippusiteellä kiinni kun alkavat riehumaan. Tietty jos koneessa olisi joku luukku josta vois pudottaa rähisijän ulos laskuvarjolla niin sekin voisi olla hyvä ratkaisu.
      Kyllä oikeasti tuollaisen muutamat tunnit pitää pärjätä ilman alkoholia , sehän olisi jo toisten huomioon ottamistakin .Itse en ainakaan halua pilata millään asialla toisten matkaa samassa koneessa koska siellä on tilatkin aika rajoitetut
      Ei varmaan ole henkilökunnastakaan kivaa rauhoitella örveltäjiä ja vahtia kuin pikku lapsia päiväkodissa.
      Hyvää matkaa kaikille ja ollaanpas iisisti ja nautitaan matkasta selvinpäin !

• alabama1

hei mitä helvetin valittajia täällä oikein on. olen lentänyt 34 kertaa lomalennoilla eri kohteisiin eikä koskaan ole ollut haittaa viinan käytöstä! Sen sijaan Thaimaan lennoilla lasten rääkyminen ja selkänojaan potkiminen on ollut todellakin haitaksi lähes joka kerta!

• Reittilennolla

Huomaa että Phuketiin lennetään lomalennoilla. Reittilennoilla saa rauhassa nukkua.

• näin se on nähtävä

eiköhän laiteta ravintolatkin alkoholittomiksi ettei absotustit kärsi.

• Punssi veikot

Joo säästetään kansa verottomaksi ja eläkemaksuttomaksi niin eiköhän nuo muutkin euroloisetkin haihdu.Hik.

• näin se on nähtävä

lapset pois mieluummin ne potkii eessä istujan selkänojaa ja roikkuu siinä selkänojassa niin että ne on kokoajan hiuksissa kiinni, ja huutaa niin että pitäs olla korvatulpat.

• SaaPuhua

Etkö uskalla puhua paikanpäällä. Miten vaikeata on suomalaisen sano takana olevalle lapselle ettei potki.

• hvhvhv
        SaaPuhua kirjoitti:

Etkö uskalla puhua paikanpäällä. Miten vaikeata on suomalaisen sano takana olevalle lapselle ettei potki.

No mitähän se mahtaa ainakaan auttaa asiaa, ennemmin pahentaa. Taannoin esim. matkalla 2kpl n. 6-10-vuotiasta lasta potki ja veti penkkejä, huusi, tappeli ja piereskeli, sotki mehulla jne. Jossain vaiheessa sisarellani meni hermo ja hän sanoi ensin lapsille, että rauhoittukaa ja käyttäytykää, ei mitään vaikutusta, lähinnä lällätystä. Vanhempia ei näyttänyt kiinnostavan pätkääkään. Olisiko siinä vielä heille pitänyt erikseen mainita, kuulivat kyllä varmasti kun olivat ihan yhtä lähellä kuin lapsetkin? Mukava 6h lennolla moinen seura penkin takana.

• AlfMelmac
        SaaPuhua kirjoitti:

Elokuvateattereissakin nykypäivänä kommentti penkin rynkytyksestä on long laugh ja lisää nytkytystä. Lapset voisivat olla omassa , äänieristetyssä ja pehmustetussa osastossa. Saisi huutaa, kusta housuun ja sotkea paikkoja....

• näin se on nähtävä
        SaaPuhua kirjoitti:

joka kerta sanon mutta arvaa auttaako.

• että näin
        hvhvhv kirjoitti:

No mitähän se mahtaa ainakaan auttaa asiaa, ennemmin pahentaa. Taannoin esim. matkalla 2kpl n. 6-10-vuotiasta lasta potki ja veti penkkejä, huusi, tappeli ja piereskeli, sotki mehulla jne. Jossain vaiheessa sisarellani meni hermo ja hän sanoi ensin lapsille, että rauhoittukaa ja käyttäytykää, ei mitään vaikutusta, lähinnä lällätystä. Vanhempia ei näyttänyt kiinnostavan pätkääkään. Olisiko siinä vielä heille pitänyt erikseen mainita, kuulivat kyllä varmasti kun olivat ihan yhtä lähellä kuin lapsetkin? Mukava 6h lennolla moinen seura penkin takana.

Olen saanut vastaavat tapaukset kuriin.

- huomautus lapsille (ei ole auttanut )
        - huom. vanhemmille (ei ole tehonut )
        - lentohenkilökunnalle valitus,niin että vanhemmat kuulee )
        - sen jälkeen henkilökunta kovistellut perhettä, johan"aikuiset" ovat saaneet lapsensa kuriin.

• tulpat korviin

korvatulpat mulla aina mukana lennoilla. On paljon mukavampi matka ilman turhia ääniä. Kokeilkaa!

• tosilentäjä

Mun mielestä juopot pitäisi tappaa, sellainen perus älyykkyystesti ja jos failaa niin luukusta ulos. Kaikki voittaa ja maaila pelastuu, eihän tässä ole mitään epäkohtaa.
      Eihän?

• AlfMelmac

Tosilentäjä lentää kapakasta ulos...

• toinenkin tapa on

Sellaista se on kun lähtee tuollaiselle "pakettimatkalle"

• kulje sitte vaik junalla!!!

• huh...

Juomaton...pysy kotonas.Näin paras kaikille!

• suuri matkalaukku

Niih,jos ei syö eikä juo eikä enää potki voimallakaan.Hik.Nih,silloin on ainakin matkustettava hautausluokassa.Hik.

• Mikään pakko ei ole lennellä ympäri maapalloa. Pysy kotimaassa ja tue kotimaan matkailua niin ei tarvitse kärsiä känniääliöistä lentokoneessa.

• Känniääliöt pois!

Samaa mieltä alkoholit pois lentokoneesta. ja samalla junan ravintola vaunuista. Ei busseissakaan saa nauttia alkoholi juomia. tai muissakaan julkisisissa kulkuvalineissä. Lentokoneissa suosisin tarjoiltavaksi pelkkää shamppanjaa koska esim. häämatkan kunniaksi olisi kiva kohottaa malja. Alkavalle matkalle juhlan kunniaksi. Muut juomat kieltäisin!

• passeporto

Alkoholi on lentokoneessa myös turvallisuusriski. Yläkabiinit on täynnä alkoholia ja hajuvesiä, jotka on ostettu tax free -myymälöistä. Mahdollisen tulipalon sattuessa kabiini roihahtaa tuleen hetkessä alkoholin takia. Minusta myös tämä seikka tulisi muistaa. Käytännössä kuitenkin tax free -myynnistä tulee niin valtava määrä rahaa, että tämä riski ollaan valmiit ottamaan.

Minun puolestani alkoholit voisi jättää lennoilta kokonaan pois. Jos joku haluaa dokata, tehkööt sen lennon jälkeen.

• Kattia kanssa

... ei todellakaan, ota nyt selvää - ei alkoholi eikä parfyymit pulloissa syty palamaan - ja vaikka olisi avoimessa lasissakin pitää sen olla yli 40% ja olla suoraan tulen kanssa kosketuksissa. Ja ennen tätä on lentokone jo muusta syystä ( sytyttyään tuleen - moottori tai pommi(:)) räjähtänyt ja syöksynyt maahan:). Jos haluat selvittää miten alkoholi syttyy niin lue lisää ns. flambeerauksesta. Opit vähän siinä samassa laadukasta ruoanlaittoakin.

• opettele ite
        Kattia kanssa kirjoitti:

... ei todellakaan, ota nyt selvää - ei alkoholi eikä parfyymit pulloissa syty palamaan - ja vaikka olisi avoimessa lasissakin pitää sen olla yli 40% ja olla suoraan tulen kanssa kosketuksissa. Ja ennen tätä on lentokone jo muusta syystä ( sytyttyään tuleen - moottori tai pommi(:)) räjähtänyt ja syöksynyt maahan:). Jos haluat selvittää miten alkoholi syttyy niin lue lisää ns. flambeerauksesta. Opit vähän siinä samassa laadukasta ruoanlaittoakin.

Onhan noita ulkomailla lentokoneita syttynyt palamaan eli tullut joku tekninen vika ja lentokone laskeutunut maahan, mutta matkustamo tulessa. Tietenkään eivät itsestään syty palamaan, mutta helpostihan nuo viinakassit esim. putoavat maahan ja silloin sitä on samantien herkästi syttyvää materiaalia esim. omat vaatteet.

• SYÖMÄTÖN

KYLLÄ, MUTTA LENTOYHTIÖ TARVITSEE KIPEÄSTI PALJON RAHAA JA SITÄ SAA ALKOHOLIA MYYMÄLLÄ.

• nakkifakiiri

Totta. Ryyppään kyllä kotona turvallisissa oloissa, mutta en kyllä ymärrä miten noilla lentoyhtiöillä on uskallusta juottaa ihmisiä tuolla taivaalla. Ihminen on siellä muutenkin avuttomimmillaan. Ihan sama kuin vietäisiin sukellusmatkoille ja juotettaisiin veneessä känniin.
      Lennän harvakseltaan , mutta en kyllä siellä ota kuin korkeintaan yhden juoman. Eihän siellä edes voi rampata vessassa. Saati jos jotain vaikeuksia laskussa, niin kyllä sitä selvin päin sieltä terveempänä ulos loikkaa.
      Minä ainakin katselen maisemia jos jotain näkee tai sitten nukun.
      Ja vielä enemmän ihmettelen sitä että jotkut yhtiöt tarjoiee ilmaiseksi. Se on ihan käsittämätöntä. Muutenkin saatananmoista ympäristön raiskausta tuo lento , niin sitten vielä lahjuskonjakkia naamaan. Hyi helkkari että sylettää ja oksettaa!

• GamerGirl91

Olen suht. pienikokoinen naishenkilö ja atlantinylityslennolla sai alkoholia ilman erillistä maksua. Otin 4 annosta. Istuin kaksikäytäväisen koneen keskirivillä (4 paikkaa keskirivillä) ja vieressäni istui n. 5 vuotias intialaislapsi ja hänen vieressään isänsä ja veljensä. Olimme siis kaikki matkalla Montrealista Müncheniin. Olin nousuhumalassa, mutta istuksin paikallani rauhallisesti. Mieli kyllä teki jutella oikein kovasti eri ihmisille. Epähuomiossa laukkuani kumarrellen lattialta (hain kameraani jotta olisin voinut katsella kuvia) ja selkäni takaa pyörähti tyyny sen 5- vuotiaan pikkutytön syliin ja samalla nostin lattialle samaan aikaan putoavan tyynyn. Käännyin tyttöä kohti ja hänen isänsä katsoi minua ja hymyili samalla lempeästi. Kysyin siinä "Is this yours?" ja näytin lattialle tipahtanutta tyynyä.

En tarkalleen muista miten se meni, mutta omasta mielestäni osasin käyttäytyä, vaikka humala taisteli vastaan ja meinasi laittaa minut estottoman sosiaaliseksi. Tyynyepisodi päättyi hyvin. Lapsi sai oman pudonneen tyynynsä ja minä omani.

Kenties minua rauhoitti se, että tekemistä koneessa oli. Katselin joko kuvia kamerastani tai laitoin edessä olevan penkin kosketusnäyttötietokoneesta jonkun leffan pyörimään. Kaksi leffaa siinä ehti katsoa niin oltiinkin jo Irlannin pällä ja oli aamupalan aika (joka muuten oli yököttävää sokerimössöä. muffinssi, myslipatukka ja tölkkihedelmiä)

Lennoilla yleensä minua ei ole humalaiset häirinneet (Kanadan lennot ainoat jolloin olen alkoholia ottanut enkä siltikään ole humalassa jutellut kenellekään).

Sen sijaan pienet lapset itkuineen, kiljahduksineen ja TÄ TÄ TÄ TÄ TÄ huutoineen ärsyttävät minua suuresti. Verenpaine nousee alle sekunnin murto-osassa.

Lapsivapaita lentoja kannatetaan!! \o/

• AlfMelmac
        GamerGirl91 kirjoitti:

Olen suht. pienikokoinen naishenkilö ja atlantinylityslennolla sai alkoholia ilman erillistä maksua. Otin 4 annosta. Istuin kaksikäytäväisen koneen keskirivillä (4 paikkaa keskirivillä) ja vieressäni istui n. 5 vuotias intialaislapsi ja hänen vieressään isänsä ja veljensä. Olimme siis kaikki matkalla Montrealista Müncheniin. Olin nousuhumalassa, mutta istuksin paikallani rauhallisesti. Mieli kyllä teki jutella oikein kovasti eri ihmisille. Epähuomiossa laukkuani kumarrellen lattialta (hain kameraani jotta olisin voinut katsella kuvia) ja selkäni takaa pyörähti tyyny sen 5- vuotiaan pikkutytön syliin ja samalla nostin lattialle samaan aikaan putoavan tyynyn. Käännyin tyttöä kohti ja hänen isänsä katsoi minua ja hymyili samalla lempeästi. Kysyin siinä "Is this yours?" ja näytin lattialle tipahtanutta tyynyä.

En tarkalleen muista miten se meni, mutta omasta mielestäni osasin käyttäytyä, vaikka humala taisteli vastaan ja meinasi laittaa minut estottoman sosiaaliseksi. Tyynyepisodi päättyi hyvin. Lapsi sai oman pudonneen tyynynsä ja minä omani.

Kenties minua rauhoitti se, että tekemistä koneessa oli. Katselin joko kuvia kamerastani tai laitoin edessä olevan penkin kosketusnäyttötietokoneesta jonkun leffan pyörimään. Kaksi leffaa siinä ehti katsoa niin oltiinkin jo Irlannin pällä ja oli aamupalan aika (joka muuten oli yököttävää sokerimössöä. muffinssi, myslipatukka ja tölkkihedelmiä)

Lennoilla yleensä minua ei ole humalaiset häirinneet (Kanadan lennot ainoat jolloin olen alkoholia ottanut enkä siltikään ole humalassa jutellut kenellekään).

Sen sijaan pienet lapset itkuineen, kiljahduksineen ja TÄ TÄ TÄ TÄ TÄ huutoineen ärsyttävät minua suuresti. Verenpaine nousee alle sekunnin murto-osassa.

Lapsivapaita lentoja kannatetaan!! \o/

Hyvä saada sokerihumala, kun leffat on törkeän huonoja nykyään. Teinipilukamaa, ei juonta tai sitten valmiiksi naurettu komedia - ole siinä sitten selvinpäin. Intialaiset tuoksuu omituiselta, johtuu niiden ravinnosta ja intianenglanti kamalaa sekasotkua.

• Alfmelmac

En ole kenenkään, joka harrastaa oikeata sukeltamista niin vetävän perskännit ennen veteen menoa. Liftaa sinä vain matkakohteisiisi ja voit törmätä vaikka mihin. Mennään kahville ja seuraava muistikuva on pers tai pilu kipeänä ja vaatteita ei missään, turvallista matkaa...

• KALLE KELLO

Kerrankin kun joku ehdottaa jotain järkevää, niin yli puolet porukasta on heti ei ei ei ei missään nimessä saa alkoholia kieltää lentokoneessa. Mieto olut sitä haluaville ruokailun yhteydessä eikä mitään muuta, tissutelkoot siellä perillä sitten.

• mutsistissutteli

mutsis tissuteli siellä perillä ku sua teki

• AlfMelmac

Olut panee röyhtäyttämään ja maha murisee ja sitten on mukava päästellä muiden iloksi Viipurin pamauksia. Ihanat tuoksut, jee.

• KALLE KELLO

Tämä mieto olut juttu ei ole alkuperäisen KALLE KELLON kirjoittama

• ja isälläspääsikusta
        mutsistissutteli kirjoitti:

mutsis tissuteli siellä perillä ku sua teki

sperman sekaan kun sua siellä perillä teki.

• KALLE KELLO
        KALLE KELLO kirjoitti:

Tämä mieto olut juttu ei ole alkuperäisen KALLE KELLON kirjoittama

Ihmettelinkin sopuisaa tyyliä jolla KALLE KELLO kirjoitti, yleensähän KALLE KELLO provoilee ja rienaa ihmisiä. Joten lopettakaa KALLE KELLON matkinen, ei teistä reppanoista ole siihen kuitenkaan.

• KALLE KELLO
        KALLE KELLO kirjoitti:

Ihmettelinkin sopuisaa tyyliä jolla KALLE KELLO kirjoitti, yleensähän KALLE KELLO provoilee ja rienaa ihmisiä. Joten lopettakaa KALLE KELLON matkinen, ei teistä reppanoista ole siihen kuitenkaan.

Oikea KALLE KELLO vaihtaa nimimerkin, jonka jälkeen jokainen voi arvuutella onkohan se se KALLE KELLO.

• KELLO KALLE
        KALLE KELLO kirjoitti:

Oikea KALLE KELLO vaihtaa nimimerkin, jonka jälkeen jokainen voi arvuutella onkohan se se KALLE KELLO.

Mitäs pidätte tästä uudesta nimimerkistä, eikös olekin aika kekseliäs vaikka itse sanonkin.

• Sumpsan Sulttaani

Pysykää maassa

• antti rokka

EN!

• Nice Holiday

Ilmeisesti ne, jotka eivät käytä ns. alkoholia - kuvittelevat sen olevan jonkun hyveen. Tällä he paljastuvat olevansa joko edesmenneitä alkoholisteja - joille alkoholin käyttö oli päihtymistarkoitusjuomista - tai muuten vain elävät kuvitelmassa, että ne jotka eivät käytä alkoholia ovat ns. parempia ihmisiä:)))!!! - heillä ei ole viinitietämystä, tuskin tietämystä ruokakulttuuristakaan. Heille alkoholi on sama kuin viina. Tämä on tyypillinen ajatustapa joillekin ihmisille Suomessa, joiden elinympäristössä alkoholin käyttö muodossa tai toisessa on yhdistetty ns. kännäämiseen. Viinit, aperitiivit ja digestiivit ovat nautintojuomia, joiden nauttiminen kuuluu ruokailuun olennaisesti. Euroopassa tuotetaan suuri määrä laatuviinejä, joiden nauttiminen on osa normaalia elämää. Kannattaisi katsoa lähiympäristöön - matkustaa välillä Euroopassakin - vaikka omalla autolla - ja tutustua hienoihin viinialueisiin esim. Saksassa vaikka Elsass, Ranskassa Burgund, Boredeaux, Dijon, Champagne, Provence, Cotes du Rhone, yms. käydä maistelemassa ja oppia uutta sekä ruoista ja viineistä.

Yksilön vapaus on päättää omasta toiminnastaan. Siksi kartan esimerkiksi itse kaikkia puistoalueita, joihin äidit kokoontuvat kultanuppuineen. Vanhemmat eivät enää puutu lastensa käytökseen - johtuen joko siitä, että heiltä puuttuu tietämys kasvatuksesta, välinpitämättömyydestä tai pelosta, että heitä syytetään lapsiin kohdistuneesta väkivallasta - joko psyykkisestä tai fyysisestä. Ja jättävät näin lastensa kasvatuksen joko heitteille tai yhteiskunnan vastuulle eli päiväkodeille - joihin he tietenkin lapsensa vievät, vaikka olisivat itse kotonakin - perheenäiteinä tai työttöminä - koska se on heidän oikeutensa. Miten paljon tämä osoittaa heidän kiinnostustaan lastensa kasvatusta kohtaan ja miten paljon se osoittaa rakkauden määrää!!?

Käytöstapojen opetus lapsille on ilmeisesti nykyvanhemmille vain muisto menneisyydestä. Kuitenkin kaikkia meitä opetetaan olemaan suvaitsevaisia lapsille. Lapset eivät olekaan syypäitä siihen, että he herättävät muissa kielteisiä tunteita - vaan vanhemmat ovat tähän syypäitä. Lapsia ei uskalleta enää kieltää, ei ohjata eikä tehdä kurinpitotoimenpiteitä - näitä ovat muutkin asiat kuin tukistaminen tai läpsäyttäminen (jotka ovat kiellettyjä).

Matkustajiksi lennoille ja varsinkin pitkille lennoille, pitäisi voida valita vanhempia, joilla on todistettavasti hyvin kasvatetut lapset :):) - joilla on käytöstapoja - pienten lasten (alle 5 v) matkustaminen lentokoneissa tulisi kieltää. Se olisi lasten edun mukaista. Aikuisilta voidaan vielä kieltää jokin toiminta, lapsilta siis ei - niin heitä ei tulisi myös tästä syystä edes saada kuljettaa yleisissä kulkuneuvoissa, muiden turvallisuuden vuoksi. Jos lapsi sylkee kanssamatkustajaa tai potkii, niin kuka saa siihen puuttua!?! ja toiseksi, ilman kasvatusta ei puuttuminenkaan auta.

Lapsiperheille Suomen kamara on paras lomakohde ja me muut, jotka haluamme rentoutua hyvän ruoan ja juoman parissa - ja tukea täten myös lentomatkojen kannattavuutta - meille tulisi järjestää tilavat ja rauhalliset matkustusolosuhteet.

• lapsetpois

samaa mieltä - lapset pois lentokoneista

• asdgfgads

omast pullost on sitä paitsi paljon kivempi juoda

• 28x...

Loistavaa tekstiä, nimim. Nice Holiday ! Ainoa vika oli siinä etten jaksanut lukea sitä loppuun. Teksti oli niin tasapaksua liirumlaarumia; aivankuin Katainen olisi antanut vastauksen Soinin kysymykseen. Siltä äijältä tulee juuri tuollaista tekstiä vaikka tuntitolkulla eikä kukaan tajua yhtään mitä se sano. Ei ainakaan jää mitään mieleen.

Mennääs asiaan; kuka on hypännyt laskuvarjolla lentokoneesta spiidipäissään ?
      Se onkin actionia se. Kolmekilsaa ja 300 m vapaapudotusta edessä. Siinä ei paljoa peloita. Geronimo- huuto kajahtaa kun äijä hyppää koneesta parta täristen...
      Kolkko nauru kajahtaa suviyössä...avaako hän varjon vai ei ???

• 857ejys

samaa mieltä - piri lentokoneisiin

• paljon lentävä

Alle 7-vuotiaat lapset pitäisi kieltää lentokoneista. Ei sitä toukkaa kannata tehdä, jos on pakko matkustaa ja pilata muiden matka.

• Selvin päin!

Juomaton on varsin itsekäs tyyppi!
      Ise en mene lentokoneeseen, ellen ole nauttinut juuri ennen lentohärveliin menemistä 1 - 2 paukkua. Enempää en tosin juo. Lennon aikana saatan sitten juoda 1 paukun lisää ja siinä se sitten. Mutta, koska kärsin voimakkaasta lentopelosta, niin tuo vähäinen alkoholimäärä, auttaa hieman rentoutumaan.
      Joskus nuo "raivo raittiit" ovat itse niitä varsinaisia ongelmia. Mutta, eihän heidän tarvitse sitä huomata - hehän ovat raittiita!

• juomaton

ihan kokemuksesta, pitkä lento ja känniääliö vieressä, kone täynnä eikä voi vaihtaa paikkaa.
        En vastusta muutaman oluen ottamista, vastustan liiallista alkoholin tarjoilua lentokoneessa.No ehkä se oli vahvasti sanottu että alkoholittomiksi, olisi varmaan pitänyt laittaa Juoma rajoitukset lentokoneisiin!
        Eikä lyhyelläkään lennolla ole kiva kuunnella jurrisen jorinoita :/
        Ja en ole raivoraitis, sallin muille paukun ottamisen.

• ollaan hiljaa

Olen samaa mieltä,
      nautin pitkistä bussi/ juna/ lentomatkoista, kun kanssamatkustajat osaavat olla hiljaa ja haisematta. Pitemmillä lennoilla tärkeämpää, häirikkövauvat ja -juopot voisivat jäädä kotiin.

• ollaan hiljaa

Ehdottomasti julkisilla paikoilla meikkaaminen, syöminen, alkoholin käyttö, tupakointi,puhuminen, hajuvedet, huumeet, lääkkeet, pienet lapset, imettäminen, oksentelu, ääntely, lemmikkieläimet ja mieluummin kaikki ajattelu ja kaikki elämä pitäisi kieltää, ainakin julkisesti.

• Järki päähän!

Alkoholia voi lennoilla tarjoilla, mutta kun matkustaja on selvästi tulossa humalaan, niin henkilökunta voi lopettaa tarjoilun siihen paikkaan. Jos pitää lennolla juoda, sen voi tehdä kohtuudella.

Pienempiä lapsia otetaan ja pitääkin voida ottaa lentokoneeseen. Jos tulee isäksi/äidiksi, se ei tarkoita etteikö silloin voisi matkustaa enää mihinkään kauemmas. Koittakaa kestää.

• Suomalaiset pois!!!

Niin rahoittuu menot lennoilla...

• AlfMelmac

Suomenruotsalaisia pikkurillimiehiä, krimejä, rahanpesijöitä, nulkkeja EU-edustajia, poliitikoita, lesboja ja näin on kunnon matkustajat koossa...

• kielto näille
        AlfMelmac kirjoitti:

Suomenruotsalaisia pikkurillimiehiä, krimejä, rahanpesijöitä, nulkkeja EU-edustajia, poliitikoita, lesboja ja näin on kunnon matkustajat koossa...

Savolaiset, hämäläiset, karjalaiset,pohjanmaalaiset, lappalaiset mutta ennenkaikkea turkulaiset pois lentokoneista.

• Vallilan Henkka

Moi! Aloittajalla taitaa olla provo mielessä?
      Minä laitan paremmaksi: Kielletään alkoholi lentojen lisäksi laivaristeilyiltä!
      Ja kansainvälisistä junista (Pietari, Moskova...)!

• juomaton

Ei ollut, vaan ihan kokemuksesta, pitkä lento ja känniääliö vieressä, kone täynnä eikä voi vaihtaa paikkaa.
        En vastusta muutaman oluen ottamista, vastustan liiallista alkoholin tarjoilua lentokoneessa.No ehkä se oli vahvasti sanottu että alkoholittomiksi, olisi varmaan pitänyt laittaa Juoma rajoitukset lentokoneisiin!
        Eikä lyhyelläkään lennolla ole kiva kuunnella jurrisen jorinoita :/

• Lapset tärkein!!!

Tuo hyvä alkoholi juomat pois sitten ei lasten tarvitse pelätä kanssa matkustavia aikuisia ja jos tulisi joku pakkolasku/hätätilanne olisi etu että kaikki ovat selvinpäin voidaan auttaa toisia :) ja kaikilla parempi mieli :) positiivisuus puuttuu Suomessa niin monelta joka on harmi :( jos itsekki ostan lipun etelään en halua kännikalaa haisemaan lähelleni :) kohteliasta huomioida toiset ei aina vaan omaan napaan tuijottelua!!!!Sit on alkoholi ongelma jos ei voi olla esim.12h ilman viinaa sitten A-klinikalle ja lujaa sellanen ihminen...

• Tärkeä taito

Oletko ajatellut opiskella kirjallista ilmaisua vaikka lasten kanssa?

• AlfMelmac

Lapset menee herkästi onnettomuuksissa shokkiin eli ovat koneessa vain tiellä. Selvä tai et niin 90 prosenttia ihmisistä ei osaa toimia onnettomuuksissa. Paniikki ja heikot sortuu elontiellä.

• 5+16

Vanhemmat lähtevät aina sotapolulle kun ihmiset kehtaavat kyseenalaistaa heidän päätöksiään tai kullannuppujaan, haukkuvat vielä arvostelijat itsekkäiksi. Annan samalla mitalla takaisin, itsekästä on myös vanhemmilta raahata alle kouluikäisiä lapsia mukanaan esim. 12h lomalennoille.

Jokaikinen vanhempi tietää sen, ettei kukaan lapsi jaksa saati kykene olemaan itkemättä, kitisemättä ja/tai villiintymättä tuona aikana. Kaikista vähiten sylivauvat jotka sitten huutavat kurkku suorana milloin mistäkin syystä. Onhan se kivaa ja mukavaa kun liisa-maijat ja vili-petterit pääsee äidin ja isin mukana lomalle, mutta kohtuus kaikessa. Pienten lasten kanssa voisi sen lomakohteen sitten valita hieman järkevämmin.

Itsekin kannattaisin lapsettomia lentoja ihan siinä missä lapsettomia hotellejakin. Ja veikkaanpa mikäli tällaisia vaihtoehtoja olisi tarjolla, niin menisi myyntikin kuin kuumille kiville. Siinä missä lapsiperheille tarjotaan niitä vaihtoehtoja, niin kiitollisena ottaa myös vastaan niitä lapsettomia. Kaikki kun eivät jaksa kuunnella tai olla ymmärtäväisiä perheellisiä kohtaan vaikka se teidän arkeanne onkin. Tällöin olisi kaikille se sopiva vaihtoehto. Perheelliset ja suvaitsevaiset ihmiset yhteen koneeseen, lasten huutamiseen, parkumiseen ja suoranaisiin käytöstapojen puuttumisiin kyllästyneet omalle lennolleen. Kaikki tyytyväisiä.

• aivoaitis

"pakko" ei ole muuhun kuin kuolemaan ja siihenkin vaan kerran!

• ei hiilivedyille

>Lentokoneet alkoholittomiksi (toimituksen otsikointi)

Minusta lentokoneet voitaisiin yksin tein muuttaa kerosiinittomiksi.

• itsehän en käytä

Viestiketjun aloittaja taitaa olla Suomalainen chartter matkustaja? Itse asun Sveitsissä ja matkustan työkseni enkä törmää humalaisiin lentokoneessa muuta kun matkalla Suomeen tai Suomesta pois. Ongelmaa pitää hakea muualta kuin lentokoneiden alkoholin tarjonnasta. Minä jos voisin kieltää, kieltäisin alkohoin Suomalaisilta.

• AlfMelmac

Sveitsiläiset pitää poissa ne käkikellonsa koneesta. Suklaalla töhrivät penkitkin. Jodlaavat vain niillä vuorillaan - a mitä häh...

• AlfMelmac

Kiljuvat kakarat pois koneesta. Kasvoiltaan ruttuiset matkustajat mäkeen, naisilla yläikäraja 25v. Rintaliivien käyttökielto ja kuin myös alushousujen, että olisi silmänruokaa, että silli tavalla, sanoi kalastaja....

• mek

Olettepa te sopueutumattomia olosuhteissiin ja ostappa korvatulpat mukaan lennolle ja mikä sen mukavampaa lennolla otta muutama rentouuttava annos alkoholia mutta kun kaikki eivät osaa käyttäytyä pienessä kännissä ja voi olla ktoikasvatuksella osuutta asiaan. Itse en ainakaan kannata alkoholittomia lentoja koska mitä muuta telemsitä pitkällä lennolla on kuin nauttia se ruoka siellä koneessa ja otta muutaman olut tai viiniä ja kahvin kanssa konjakki. Nykyisin kun kaikki maalaisjuntitkin pääsee matkustelemaan ja tapakasvatusta ei ole oannettu niin kaikkea voi tapahtua ja se siitä.

• KALLE KELLO

Tässä kieltojen, kieltojen, kieltojen yhteiskunnassa on yleensäkin ihme, että lentokoneissa saa vielä tarjoilla alkoholia. Paikka, jossa se pitäisi ehdottomasti olla kielletty syystä, että ollaan suljetussa tilassa jne. Pääasia, että siellä ei saa polttaa tupakkia. Tupakallahan tapetaan ihmisiä sen kun keretään, mutta viinalla ei. Mutta eihän niitä viinattomiksi pistetä, olisi päättäjillä tosi tylsää tehdä maailmanympärysmatkoja veronmaksajien rahoilla selvin päin ja jos viinan juonti maailmanympärysmatkoilla loppuisi säästyisi siinä veroeurot, jotka on budjetoitu näihin "asia" matkoihin

• KALLE KELLO

Nyt KALLE menee aamukahville, sillä KELLO on jo yli 9.

• Vedet silmässä

Ainakin konjakit ja viskit banniin. Erittäin vahva pistävä lemu, mikä noista litkuista lähtee, on omiaan vähentämään matkustusmukavuutta.
      Kyllä juopot ovat sietämättömimpiä matkustuskumppaneita.

• Osa bisnislogiikkaa

Sepä vaan on sillä tavalla, että jos alkoholia ei olisi tarjolla, osa porukasta, luultavasti bisnisten kannalta merkittäväkin, ei uskaltaisi lentää...

• NäiN

Lentolipussa voisi olla joku leimajärjestelmä, jolla saisi vain muutaman kaljan tai paukun tietylle istuinpaikalle / matka.

• PIERUJEN KUNINGAS

Olet aivan oikeassa. Viinaa saa kaksin käsin ja tarjoilu lopetetaan vasta kun matkustaja on vedetty nippusiteillä kiinni, ensin tosin on pikkusen häiritty ja koko henkilökunta on hälytysvalmiudessa, käydään vähän tupakalla vessassa ja v***llaan koko koneelliselle kanssamatkustajia ja sitten yritetääs nyt vähän josko tuo ovi aukeis. Säästätoimet on pakko toteuttaa, että saavat ostettua nippusiteitä, viinahan maksaa ja siitä saa rahhaa.

• niskalaukaus niille!

Omasta mielestä absolutisteilta pitäis kieltää kaikki! Heti ensimmäiseksi puhuminen.

• Kohtuudella

Itse en juuri juo ja voisin olla juomatta lentokoneessa, mutta jos joku juo ei se minua haittaakaan. Kertaakaan ei ole vielä ollut kestään häriötä niillä lennoilla missä olen ollut. Mutta onhan niitä häiriköitä.

Vaikka lentokoneessa ei saisi alkoholia, se ei humalaisia kokonana poista. Matkustaja voi olla kännissä jo koneeseen tullessa tai ottanut lentokentällä ja viina nousee päähän vasta koneessa. Liikaa juopuneelle ei tietysti kuuluisi tarjoilla enää, eihän alkosta tai ravintolastakaan saa myydä liika päihtyneelle?

Tupakoinnista olisi mielestäni enemmän haittaa. Karseeta, jos kone olisi täynnä tupakan savua! Onneksi ravintoloissa ei enää saa polttaa!

Ja jos ei nyt agressiivisesti käyttäydy tai puhu ns. sopimattomia niin eikö sitä nyt koneessa saa pölistä? Saman tien kaikkien pitäisi olla sanomatta koko lennon aikana yhtään mitään. Esim. joskus joidenkin teinien typerät jutut on rasittavia... Vai pitäiskö hiljaisuudesta tykkäävän hommata hyvät korvatulpat?

• Tupakointi takaisin

Tupakointi pitäisi sallia lentokoneessa niin kuin vanhoina hyvinä aikoina. Ei se tupakansavu etuoasaan tuoksu. Vain luulotautiset haistaa tupakan savun yli 3 metrin päähän. Tupakoitsijat suomen suurimpia veronmaksajia mutta meitä sorretaan. Elä terveesti ilman stressiä ja paineita kun tupakoi. Onneksi thaimaassa voi polttaa suht vapaasti ja tupakkakin ilmaista vain 1½ € aski lm mallu ym.

• 28x...

Ilahduttavan vilkasta keskustelua on tästä nyt sitten. Yksipuolista tosin. Häpöteltiin vain viinasta ja vähän tupakasta. Suomalaiset eivät kai oikein vielä laajemmin tajua että koneesen voi nousta hörhö pilvipäissään, pukuherra kokapäissään ja kotirouva pilleripäissään. Näitä ovat suuri osa kanssamatkustajiamme.
      Alkometrit nollaa näyttävät näille puhumattakaan taikasienien syöjistä. Tietoisuus tajunnanlaajentajista on internetin ansiosta levinnyt laajaltikin.
      Borneon koneessa voitte törmätä hippiin joka on juuri käynyt nuolemassa sammakoita. Maistuvat pas*alle mutta mielen avartajina erinomaisia.
      Ainoastaan juopot leimataan mikä on aivan oikein sillä se on vaarallisin huume maailmassa.

• ihanaa elämää

Olet kirjoittanut tälle sivustolle ainakin neljä kertaa ja muille sivustoille tosi tosi paljon ja haukkunet yhtä matkailu saittia...

Hanki elämä.............

• Normaali ihmien

Lento kestää 0,5 tunnista johonkin 14 tuntiin. Kyllä melkonen alkoholisti täytyy olla jos tuollista aikaa ei pysty olemaan selvinpäin. Tuollaisien orveltäjien takia
      lentokoneessa pitää olla lentoemännät ja stuertit vahtimassa. Jos tuollista roskasakkia ei olisi lentäminen olisi edullisempaa ja turvallisempaa.
      Kyllä normaali ihminen pystyy olemaan muutaman tunnin syömättä ja juomatta.
      Jossain pitkillä lennoilla pitää jotain pientä syödä ja juoda.

• En oleoikeastaan koskaan tyytynyt alkoholin kyseessä ollen
      yhteen tai kahteen...sitten tuli romahdus, eikä nuppi kestä enää
      ollenkaan sitä lajia, joten kävisi minulle kyllä oikein hyvin nollatorelanssi
      yläilmoissa!

• suomalainen tyttö

Lyhyillä lennoilla voisi alkoholin tarjoilu jäädä pois, mutta lähdepä yli Atlannin yötä vasten lentämään, niin ruokaa tulee heti ja juomaa ja sitten sammutetaan valot himmeiksi ja laitetaan porukka nukkumaan, ja ei meitä nukuta.

Joku tylsä kuva , jota katsot ja on se pitkä yö. Kyllä pari drinkkiä rentouttaa ja jos on joku jonka kanssa jutella, yö menee nopeammin. Ennen oli elämä mukavaa. Lennoilla sai polttaa, juhliakin, nyt lennän tilauslennoilla Meksikoon tai LasVegas, ja hauskaa on. Saa pelata jo koneessa kuka haluaa.

• Lennot millä ite oon ollu on onneks ollu suht rauhallisia, mutta osaan vaan kuvitella minkälaista olis jos joku vieressä jois jatkuvasti ja rupeis vaikka sit höpöttään kännissä siinä niin kyllähän se ärsyttään pistäis. Sais joku rajotus olla paljonko saa juoda tms, mut eihän ny pari lasia viiniä esim haittaa? Itse en kans käytä alkoholia lainkaan.

• Älä nipota!!!!!!!!

Kyllä alkoholilla on kiva rentoutuu lomalla. Oletko huomannut että lentokoneissa on musiikkikuulokkeet. Käytän itse kuulokkeita lennolla rentoutuessa ja en kuule känniläisten örinää ja kakaroitten kiljumista. Musaa kuunnellessa jopa nukun hyvin. Tupakka on pahempaa, kun alkoholi.

• 17 + 1

Aikuiset ihmisetkö ihan tosissaan vertaavat lasten normaalia olemista ja aikuisten viinan vetämistä keskenään, niin kuin olisivat jotenkin samalla viivalla? Lapsellista pellesakkia, taitaa olla juuri sitä porukkaa joka lipittää sitä viinaa muutenkin turhan innokkaasti, eiväkä edes matkustamisen ajan pysty olemaan ilman. Sairasta porukkaa.

• anka-

Itseäni ärsyttää eniten ne, jotka valittavat jonninjoutavista asioista :)

• ravintolavaunussa 3h

Ei niitä lapsia kestä selvinpäin eikä humalassa. Junamatka Ouluun oli yhtä helvettiä kun ympärilla oli lapsiperheitä joilla adhd lapsia. Yritäppä nukahtaa kun kersat eivät malta olla hiljaa minuuttia pidempään, koko aika pitäisi jotain tekemistä sekä syömistä olla ja jos on asiaa se huudetaan niin että koko vaunu kuulee. Ja tietenkin sitä edessä olevaa penkkiä on aivan pakko potkia ja kun huudat äidille että pitäisi äpäränsä kurissa niin olet suvaitsematon. Pitkät lennot eivät varmasti sen mukavampia ole.

• ärsyttttttttttääääää

Naisia ja lapsia ei pitäisi päästää lentokoneeseen lainkaan. Näistä luontokappaleista on vain kaikenmoista riesaa. Tulkoot junalla tai laivalla perässä. Ainoastaan miehet ovat sillä tasolla että heidät voi huoleti päästää lentokoneeseen.
      Olen ehdottamassa lakialoitetta asiasta kunhan saan tarpeeksi nimiä kerättyä.
      Ja naiset saa sitten vaihteeksi pitää turpansa kiinni! Olen puhunut.

• Hahhahaa

Kyllä nautin kun tammikuussa lähdemme vaimon, 4v tytön ja 1v ylivilkkaan sylilapsen kanssa thaikkuihin.. Ottakaas kanssamatkustajat korvatulppia mukaan tai hörppikää niin maan perusteellisesti!! Pitää ihmistenkin saada rentoutua ja lapsiperheiden matkustaa. Yli paljon ottaneet ukothan on hupaisia pikku siivuissa!!

• Hahhahaa

Itselles vaan, mutta arvaa mitä ? . Kun menette sinne thaimaahan täältä suomesta, niin molemmissa maissa nousee älykkyysosamäärä tosi paljon . haahahah

• Haageli

En mä nyt ehkä varsinaisesti kannata totaalisen alkoholittomia lentoja. Saksalainen olut maistui oikein hyvältä lennolla Helsingistä Frankfurtiin syyskuussa 2012. :)

• KALLE KELLO

Juopot suomalaiset pitää kiinni kynsin hampain oikeudestaan olla mukana samoilla lennoilla kuin raittiit matkustajat. Pitäisikö siis järjestää erikseen tenuvuorot näille luusereille ???

• warss

Jotkut vaan vetää yli mutta samahan se on kaikkialla. Alkoholista saa kivasti pään pois arkisista asioista kun tupakalla ei ole fyysisesti samanlaista vaikutusta. Lisäksi tupakka on palon kannalta vaarallisempaa kuin alkoholi. Myönnetään etten ole koskaan käsittänyt tuota säännöllistä tupakointia.

• KALLE KELLO

Hei kaikki tyhjäpäät, teillä tulee kiire jos mielitte mukaan. Tämä viestiketju on suomi24 etusivulla viimeisenä, ja sen jälkeen ette löydä sitä mistään niinkuin ette löydä mitään muutakaan, siis ikinä.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4011
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      489
      2283
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      131
      1760
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1454
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1433
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1094
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      714
    8. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      701
    9. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      671
    10. En uskalla nainen ottaa suhun

Yhteyttä koska oot palstan perusteella vähän ……
      Ikävä
      45
      658
    Aihe