Etäopiskelun ongelmia?

landelainen

Eli mitä teillä tulee mieleen etäopiskelusta? Onko etäopiskelussa olennaisia ongelma-aukkoja ja onko teistä niihin ratkaisu? Itse harkitsen etäopiskelua mahdollisimman pitkälle, koska asun kaukana kaupungista.

4

256

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+34

Suurin ongelma taitaa olla se, että ei osaa patistaa itseään hommiin. Siihen auttaa, että menee ikäänkuin töihin opiskelupaikkaansa (kirjoituspöytä). Sitten vaan aloittaa, pitää tauot ja lopettaa työpäivän kun sen aika on.

• OiNäitäAikoja

Etäopiskelu olisi ihan ok jollei tukisi kirjautua ohjelmaan omalla nimellään ja hetullaan. Nääs työkkäri kyttää ihmisten etäopiskelujakin. Eli jos etänä opiskelet työkkärin mielestä enemmän kuin 5 ov keskimäärin kuukaudessa, menetät työttömyysturvasi.

• neliö kourassa

Etäopiskelu on toiminut minulla paljon paremmin kuin tunneilla käyminen. Yksin sitä viitsii tehdäkkin paljon kun pystyy kiinnostumaan kurssin aiheista, eikä tarvitse tuhlata aikaa koulussa tunneilla. En kotona enää jaksanut ja kerennytkään tekemään yhtikäs mitään tavallisina lukiopäivinä. Lukionkursseilla käymisellä sain lähinnä vain 5-7 luokan numeroita, nyt etänä olen saanut 8-9 numeroita.

Ongelma on se etänäopiskelussa itselläni, että jos tarvitsee apua, niin opettajia on vaikea saada joissakin opiskelupaikoissa kiinni. Ainakin Eirassa on niin. Myös se on ongelmana, että välillä vaikea sovittaa koeviikkoa omaan aikatauluunsa. Olisi helpompaa jos olisi mahdollisuus tehdä koe silloin kun jo pystyy, eikä odottaa uusintapäivää tai koeviikkoa.

• jukuri4

No näin lapsiperheellisenä on ensinnäkin vaikea löytää aikaa sille opiskelulle (verrattuna kun olisi PAKKO mennä koulun penkille), toisakseen kotona ei ole koskaan niin rauhallista, että pystyy keskittymään "työpäivällisen" verran opiskeluun. Välillä on ollut teknisiä ongelmia, esim koneeni ei olekaan toistanut äänitiedostoja kuuntelukokeessa, joten koe on jäänyt sille iltaa tekemättä, mutta kun on heti opettajaan yhteydessä (joka yleensä päivystää kokeiden aikana) niin ongelmaan saadaan ratkaisu esim siirtämällä koetta seuraavalle päivälle tälle yhdelle oppilaalle. (ja itse on saanut koneen käytyä läpi missä ongelma)

Kyllähän se isoin ongelma on varmaan tämä, että miten saada itsensä motivoitua. Koulut maksaa kuitenkin jokaisesta kurssille ilmoittautuneesta kurssimaksun vaikka sitä oppilas itse ei tiedä, joten jos oppilas ei suoritakaan kurssia, jää koulu miinukselle, eikä se nyt miinukselle jäänti tiedä koskaan hyvää. Että kyllähän se olisi hyvä tehdä parhaansa jos opiskelemaan alkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      50
      3364
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      552
      2078
    3. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      84
      1976
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1960
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1588
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1528
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1386
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1349
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1307
    10. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      48
      1230
    Aihe