Minä haluaisin keventää taakkaani...Olen ollut aviossa muslimimiehen kanssa 8 vuotta ja suhteemme on ollut tähän päivään asti hyvä. Minulla itselläni on todettu jo nuorena synnynnäinen vika ..en kykene saamaan biologisia lapsia ja tämän puolisoni on tiennyt heti alkuajoista asti kun tapasimme..koska kerroin sen hänelle silloin.
Nyt mies oli kotimaassaan 3 vkoa tapaamassa perhettään ja sieltä kotiin tullessaan alkoi puhumaan että hänellä on katsottuna joku nuori naikkonen joka on valmis tulemaan toiseksi vaimoksi hänelle ja tekemään hänelle lapsen.
Minä en tietenkään voi suostua moiseen...mieheni sanoo muuttavansa kotimaahansa ja ei ymmarra miksi kyseinen asia ei sovi minulle ..hänellä kun on täällä suomessa muutama kaveri joilla on 2 vaimoa ja kummallekkaan eukolle asia ei ole mikään ongelma joka on minusta kovin outoa..ei sovi minun ajatusmaailmaan...TIETYSTI itselläni on tunteita miestäni kohtaan koska olemme olleet näinkin kauan yhdessä...enkä tietenkään tahtoisi avioeroa hakea..olen toista kertaa naimisissa ja haluaisin yrittää vielä. Mutta kun en halua olla se toinen nainen..ETTä Näin Meillä..
Hei JA älkää tuomitko vaan kertokaan mielummin omia ajatuksianne
5
244
Vastaukset
- Jep
Jos suomalainen mies sanoisi sinulle, että hänellä on toinen nainen niin mitä silloin tekisit? Ei sinun kuulu asettaa erilaista standardia ulkomaisellekaan miehelle kuin asettaisit suomalaiselle miehelle.
Itse muutamia vuosia eri maissa ulkomailla asuneena ja kaiken maalaisten ja kulttuuristen miesten kanssa treffeillä käyneenä, voin todeta että itse olen ollut hyvin avoin siitä millaista kohtelua odotan ja itse näen tuollaisen tilanteen pettämisenä ja lopettaisin suhteen siihen, tämä ei ole kenellekkään seurustelukumppanilleni ollut ongelma; ei edes niille miehille joiden kotikulttuurissa pettäminen ja huorissakäynti ja kaksinnainti on tavanomaisia käytänteitä.
Oletteko te keskustelleet mahdollisista tulevista aviokumppaneista ennen hänen lomaansa? Onko hänelle aina ollut selvää, että sinä et moista järjestelyä hyväksy? Hän ei Suomessa pysty menemään naimisiin kuin yhden naisen kanssa, kai tämä kotimainen kakkosvaimo tietää että Suomessa hänellä ei tule olemaan mitään oikeuksia aviopuolisona? Siis esimerkiksi hän ei tule saamaan perintöä. Tietääkö miehesi sitä että hän ei voi sopimuksilla saada kakkosvaimolle Suomessa sitä statusta, jonka islamilainen avioliitto edellyttää ollakseen pätevä? Eli siis teknisesti, hän ei voi mennä edes islamilaisittain naimisiin Suomessa toisen vaimon kanssa, koska ehdot eivät täyty ja jossei miehesi kuulu ylimpään kymmenen prosentin tuloluokkaan, hänellä ei tule olemaan edes varaa elättämään kahta perhettä.
Itse jättäisin moisen miehen joka edes ajattelee ehdottaa jotain vastaavaa edes puolivakavasti. Tottakai sinäkin voit heittää keskusteluun, että jos hän ottaa kakkosvaimon niin sinä otat kakkosmiehen; ehkä tämä saisi hänet näkemään sinun kantasi eri tavalla, mutta ei voi tietää, paha sanoa kun ei kumpaakaan teistä tunne. - avioero on parempi
Kyllä sinä teet oikein, jos haet avioeroa. Se on tosi tuskallista mutta lopulta parempi vaihtoehto kuin elää toisena vaimona. Vielä jos hän saa lapsia, niin sydämesi särkyy lopullisesti. Parempi paeta kuin yrittää kestää.
- nainen
Ihan naurettavaa..tiedän mistä puhut, sano miehellesi että sopiihan se kun taidat itsekin kaivata suomalaista miestä rinnallesi. siihen se loppuu ehdottelu, näitä k.päitä on paljon...en itse kyllä jatkaisi moisen kanssa kun edes kehtaa ehdottaa...maailma on parempia täynnä, jotka antavat itsensä vain sinulle, eivätkä menis muiden kanssa vaikka maksettais.
- avioliiton syy
Millähän perusteella miehesi kuvittelee saavansa toisen vaimonsa Suomeen? Ainut keino olisi kai väittää omaksi lapsekseen, ja sekään ei kai ihan heti menisi läpi. Toisena vaimona kun ei voi tuoda kun suomessa ei vaan hyväksytä lain mukaan moniavioisuutta.
Parempi ottaa ero ja ilmoittaa viranomaisillekin, että mies meni naimisiin kanssasi vain saadakseen kansalaisuuden, joten jos sitä ei vielä ole, niin ei tulekaan.- Chom chom
Aloituksesta ei käy ilmi, onko miehellä oleskelulupa. Luultavasti kyllä, jos mies on asunut Suomessa avioliiton ajan. Kansalaisuuteen ei edellytetä avioliittoa. Jos mies on asunut Suomessa vaaditun ajan ja muut edellytykset täyttyvät, hän voi hakea Suomen kansalaisuutta siviilisäädystä riippumatta. Jos hän eroaa, hän voi saada uuden vaimonsa Suomeen, jollei avioliittoa epäillä lumeliitoksi.
AP: en vastaisi miehen ehdotukseen samalla mitalla. Jos et itse hyväksy kaksinnaimista, miksi edes leikillään lisätä kierroksia muutenkin vaikeassa tilanteessa? Jos mies kehtaa ehdottaa tuollaista, se itsessään kertoo jo hänen arvoistaan. Hän saattaa rakastaa sinua ja sinä häntä, mutta onko hänen rakkautensa sitä, mitä sinä haluat? Kavereista ja kaverien vaimoista viis - mies meni naimisiin sinun kanssasi ja nyt puhutaan sinun elämästäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818