jos veronpalautus menee ulosottoon niin lukeeko se veropäätöksessä joka tuli aiemmin syksyllä, olisko ollut lokakuun alussa? en muistanut tarkastaa tilinumeroa johon palautus maksetaan. ja hukkasin paperin. mutta näkyykö se aina siitä veropäätöksestä minne palautus menee?
veronpalautus
11
351
Vastaukset
- 0808080
Mistä se verottaja tietää onko sulla ulosotossa asiaa ( no verot tietää ja kuittaa ne automaattisesti), mutta muista ulosotossa olevista asioista ei tietoa.
Ulosottoon voi vielä kalkkiviivoilla tulla uutta asiaa, joihin kihlakunnanulosottomies ehtii tekemään ulosmittauksen.- palautukset
eli siis veronpalautuksista otetaan vaan verot jos niitä on? mulla ei ole verovelkaa vaan muita velkoja. eli ulosotto ei kysele palautusten perään? ja jos kyselee niin se olisi lukenut siinä veropäätöksessä joka tuli aiemmin syksyllä? eli tässä vaiheessa ei enää ilmesty mitään postia et palautus viedään sittenkin jos aiemmin on tullut tieto et palautus maksetaan tilillesi
- fghtt
palautukset kirjoitti:
eli siis veronpalautuksista otetaan vaan verot jos niitä on? mulla ei ole verovelkaa vaan muita velkoja. eli ulosotto ei kysele palautusten perään? ja jos kyselee niin se olisi lukenut siinä veropäätöksessä joka tuli aiemmin syksyllä? eli tässä vaiheessa ei enää ilmesty mitään postia et palautus viedään sittenkin jos aiemmin on tullut tieto et palautus maksetaan tilillesi
jos palautuksia ulosmitataan tieto olisi pitänyt jo tulla ja mielestäni olla verotuspäätöksessä. en ole aivan varma
- skatte
palautukset kirjoitti:
Verotuspäätöksessä ei näy jos palautus menee ulosottoon ja
kyllä uo kuittaa muitakin velkoja palautuksista kuin vain verovelkoja.
Ulosotosta tulee sinulle kirje jossa ilmoitetaan että veronpalautukset kuitataan jos kirjettä ei tule silloin saat pitää palautukset. - ikuisuusasia
skatte kirjoitti:
Verotuspäätöksessä ei näy jos palautus menee ulosottoon ja
kyllä uo kuittaa muitakin velkoja palautuksista kuin vain verovelkoja.
Ulosotosta tulee sinulle kirje jossa ilmoitetaan että veronpalautukset kuitataan jos kirjettä ei tule silloin saat pitää palautukset.Joka ikinen syksy kysellään veronpalautusten ulosmittauksen perään. Koettakaa nyt vähän aikaa muistaa, että veronpalautukset viedään AINA, jos uo:ssa velkaa. Siitä EI mainita verotuspäätöksessä, siltä osin uo:ssa EI ole suojaosuutta, EI ole väliä sillä, mistä velka on syntynyt EIKÄ ulosnmittauksesta ilmoiteta etukäteen (paitsi jos uusi uo-hakemus)
- amsm
ikuisuusasia kirjoitti:
Joka ikinen syksy kysellään veronpalautusten ulosmittauksen perään. Koettakaa nyt vähän aikaa muistaa, että veronpalautukset viedään AINA, jos uo:ssa velkaa. Siitä EI mainita verotuspäätöksessä, siltä osin uo:ssa EI ole suojaosuutta, EI ole väliä sillä, mistä velka on syntynyt EIKÄ ulosnmittauksesta ilmoiteta etukäteen (paitsi jos uusi uo-hakemus)
Koita sinä nyt tajuta, että tälle vuodelle tuli voimaan laki missä uo:n kuuluu ilmoittaa etukäteen veronpalautusten ulosmittauksesta!!
Ei tää nyt mitään mielivaltaista peliä kuitenkaan ole. Velkojen maksajille on annettava mahdollisuus maksaa velkansa ennen ulosmittausta veronpalautuksesta!!!
Menekö sun kaaliin! Vuonna 2011 päti vielä tuo mitä sanoit, mutta ei päde enää. - ölmö
ikuisuusasia kirjoitti:
Joka ikinen syksy kysellään veronpalautusten ulosmittauksen perään. Koettakaa nyt vähän aikaa muistaa, että veronpalautukset viedään AINA, jos uo:ssa velkaa. Siitä EI mainita verotuspäätöksessä, siltä osin uo:ssa EI ole suojaosuutta, EI ole väliä sillä, mistä velka on syntynyt EIKÄ ulosnmittauksesta ilmoiteta etukäteen (paitsi jos uusi uo-hakemus)
Niin ja selitä nyt ihmeessä miksi sain viime vuonna palautukset, vaikka ulosotossa edelleen se vajaa 10k, mikä ollut n. 10vuotta.??
- että näin
ölmö kirjoitti:
Niin ja selitä nyt ihmeessä miksi sain viime vuonna palautukset, vaikka ulosotossa edelleen se vajaa 10k, mikä ollut n. 10vuotta.??
Siitä tulee sitten erikseen kuitti kotiin (tai pitäisi tulla), että ovat ulosmitanneet niistä veronpalautuksista. Yleensä vielä ennakkoilmoitus ja sitten vähän myöhemmin kuitti siitä, että ovat sen tehneet ja paljonko on ulosmitattu (yleensä kaikki jos ulosotossa suurempi summa mitä veronpalautukset on). Itse verotuspäätöksessä ei näy mitään ulosotosta. Veronpalautuksista voidaan ulosmitata ihan muitakin velkoja, mitä ovat siellä ulosotossa, asia ei todellakaan koske pelkkää verovelkaa.
- ikuisuusasia
amsm kirjoitti:
Koita sinä nyt tajuta, että tälle vuodelle tuli voimaan laki missä uo:n kuuluu ilmoittaa etukäteen veronpalautusten ulosmittauksesta!!
Ei tää nyt mitään mielivaltaista peliä kuitenkaan ole. Velkojen maksajille on annettava mahdollisuus maksaa velkansa ennen ulosmittausta veronpalautuksesta!!!
Menekö sun kaaliin! Vuonna 2011 päti vielä tuo mitä sanoit, mutta ei päde enää.Koetan tajuta, jos puolestasi laitat linkin tuohon uuteen lakiin. Katsotaan siitten, missä mennään.
- Oisko nää?
ikuisuusasia kirjoitti:
Koetan tajuta, jos puolestasi laitat linkin tuohon uuteen lakiin. Katsotaan siitten, missä mennään.
http://www.valtakunnanvoudinvirasto.fi/fi/index/ajankohtaista/2013/07/muutoksiaveronpalautustenulosmittausprosessiin_0.html
"Apulaisoikeusasiamies on katsonut, että veronpalausten ulosmittausmenettelyn aikatauluja laadittaessa tulee ottaa huomioon, että velallisella on tosiasiallinen mahdollisuus saada ulosottoasiaa koskevavireilletuloilmoitus ja maksukehotus ennen ulosmittausta. "
"Veronpalautusta ei saa ulosmitata ilman ilmoitusta velalliselle"
Apulaisoikeusasiamies Maija Sakslin katsoo Valtakunnanvoudinviraston menetelleen virheellisesti vuonna 2011, kun velalliset eivät saaneet ennakkoilmoitusta veronpalautuksen ulosmittauksesta eivätkä myöskään ilmoitusta ulosoton vireille tulosta. Velalliset saivat vain jälki-ilmoituksen asiasta.
http://www.oikeusasiamies.fi/Resource.phx/pubman/templates/2.htx?id=925
- yipyp
no sinä varmaan olet nini toivoton tapaus että eivät edes yrittää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908637
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503020
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452419Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382233