Kävin kattelemassa käytettyä melkein 100 000 ajettua vuoden 2010 TSI 1.4 Golfia. Mainitsin netissä väitetyistä TSI-ongelmista merkkiliikkeen myyjälle, niin hän kertoi, että ne ovat aikalailla liioteltuja. Asiaa on paisuteltu.
Miten saisi silti tarkistettua, ettei kyseisestä vaihtoautosta heti lävähdä moottori. Mitään takuuta ei suostuttu antamaan. Pitääkö pyytää heitä vielä tarkistamaan hihnan kunto?
varma ostos: käytetty TSI
47
1876
Vastaukset
- Remmi Kerju
Joo mene vaan tarkistuttamaan laturinremmin kunto.
- servisman
NÄSÄVIISAS! Täältä kysyvät neuvoa sellaiset jotka ei ole perillä asioista.
- vcfghththtrh
servisman kirjoitti:
NÄSÄVIISAS! Täältä kysyvät neuvoa sellaiset jotka ei ole perillä asioista.
täältähän sitä neuvoa kannattaa kysyä.HAH HAH
- myyjä tietää
Joe olet ostamassa 100tkm ajettua käytettyä 1,4 TSI Golfia, ei siinä ole muuta hihnaa kuin edellisen kirjoittajan ehdottama laturin hihna. Se ei ole ongelma yhdessäkään Golfissa. TSI-ongelmat joista lienet lukenut, koskevat jakoketjun kiristimiä ja laahaimia, jotka kuluessaan/vikaantuessaan aiheuttavat ketjun löystymisen ja mahdollisen hyppäämisen hampaillaan ja jaon sekoamisen. Jos ostat autosi merkkiliikkeestä, saat varmasti neuvoteltua takuun kyseisen vaivan varalle, kunhan et vaadi täystakuuta koko autolle.
- vitsin murjaisit
No myyjähän sen rehellisen vastauksen antaa
Hah hah hah hah- ???????
HÄkkikauppiasko ;P
- ostaja tietää
osti ihka uuden golf 1.4 tsi dsg vaihteilla -07 60000 km jakoketju ilmeisesti materiaalivirhe
hajosi vaihtovat uuden takuulla ,sitte meni vesipumppu melkein heti siitä jouduin puolet maksaan . nyt 106000km ahtimn kanss ongelmia kuittaillan härövaloo ja ajellaan tyyty-
väisenä taas hieno auto muuten- kiinnostuin
Mitä yrität kertoa?
- Aasinkorvantaittaja
Oletko jeesuksen pässi mennyt taas Lasolipullolle?
- ostaja tietää
kiinnostuin kirjoitti:
Mitä yrität kertoa?
sitä vaan ,että se on ihan sama hintahaitarissa 20000-25000 euron auton kun uutena os-
taa, nii sata varma että vikoja on niin japseissa kuin saksalaisissa. ja että korjaukset
maksaa olkoon se merkki tai joku muu noin 85ekee tunti siihen osta päälle ,ei tänä päivänä korjata vaan uus osa tilalle ja sitte se on oikestaan turvalline ostaa käytettynä
kun kaikki viat on korjattu . minähän olen ne kalliit kilometrit ajannu eiks nii
viittaan van tohon tämän ketjun alkuun et kantsiiko ostaa 100000km ajettu auto
kyllä sanon minä - Jeesuksen pässi
Aasinkorvantaittaja kirjoitti:
Oletko jeesuksen pässi mennyt taas Lasolipullolle?
uskonasiat toiselle kanavalle mars.
- ------
ostaja tietää kirjoitti:
sitä vaan ,että se on ihan sama hintahaitarissa 20000-25000 euron auton kun uutena os-
taa, nii sata varma että vikoja on niin japseissa kuin saksalaisissa. ja että korjaukset
maksaa olkoon se merkki tai joku muu noin 85ekee tunti siihen osta päälle ,ei tänä päivänä korjata vaan uus osa tilalle ja sitte se on oikestaan turvalline ostaa käytettynä
kun kaikki viat on korjattu . minähän olen ne kalliit kilometrit ajannu eiks nii
viittaan van tohon tämän ketjun alkuun et kantsiiko ostaa 100000km ajettu auto
kyllä sanon minäEi jeesus tuosta tekstistä ei saa mitään selvää.
- miesten mies
------ kirjoitti:
Ei jeesus tuosta tekstistä ei saa mitään selvää.
Kirjoittajalla on haitarissa 20000-25000 euroa ja hänen tuntihintansa on 85€. Kirjoittajan kilometrit ovat kalliita, eikä hän arvosta ulkomaalaisia.
- komppaan!
------ kirjoitti:
Ei jeesus tuosta tekstistä ei saa mitään selvää.
:-DD
- kukkahattutäti
------ kirjoitti:
Ei jeesus tuosta tekstistä ei saa mitään selvää.
Alkava puderteett ja hormonimyrsky sekä heikohko äidinkieli selittävät tuon aneemisen ulosannin.
Ei saa arvostella nuori masentuu siitä, pitää ymmärtää ja antaa hänelle tilaa! - Alvari kassimies
ostaja tietää kirjoitti:
sitä vaan ,että se on ihan sama hintahaitarissa 20000-25000 euron auton kun uutena os-
taa, nii sata varma että vikoja on niin japseissa kuin saksalaisissa. ja että korjaukset
maksaa olkoon se merkki tai joku muu noin 85ekee tunti siihen osta päälle ,ei tänä päivänä korjata vaan uus osa tilalle ja sitte se on oikestaan turvalline ostaa käytettynä
kun kaikki viat on korjattu . minähän olen ne kalliit kilometrit ajannu eiks nii
viittaan van tohon tämän ketjun alkuun et kantsiiko ostaa 100000km ajettu auto
kyllä sanon minäTäällä saksalaista "laatutietoa" uusista autoista;
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288635400369.html
- lady lasol...
Volkkaristin normaali järjenjuoksuhan tuo on, Ei siinä alkoholilla ole osuutta asiaan............
- audzmään
ei se noilla uskovaisilla haittaa vaikka vähänväliä joku valo kojelaudassa vilkkuu ja rahaa palaa merkkikorjaamolla koska ovat niin iloisia siitä että ajavat laatu-autolla eikä millään japsi riisikipolla... kaikki pikkuviat jotka maksaa tonnin pari ovat vain ominaisuuksia ja normaalia kuluvaa osaa...
- osta oma paja
Audimiehille kasvaa ajanmyötä ylimääräisiä korvia joilla on hyvä kuunnella autosta kuuluvia uusia rusahduksia, vinkaisuja, rohinoita ja hankaavia ääniä. Etenkin jo auto on lastattu TSI/DSG/TDI-tekniikalla
- -.-
Tottahan se on, myyjän ei kannata paljon kusettaa, koska se lasku tulee joka tapauksessa oman firman maksettavaksi jos jotain leviää takuuaikana. Jos tahdot päätellä itse jotain maalaisjärjellä, niin onko Golf mielestäsi menettänyt arvoa nopeammin kuin kilpailijat, näin yleensä käy jos autossa tiedetään 100% varmuudella olevan joku perustavanlaatuinen vika. Esimerikiksi tästä käy vaikkapa Ford kaikki tietävät että pulkka ruostuu nopeasti = matala hyvitys ja matalat myyntihinnat käytetyissä, syystä.
Eli kyllä, jutut VW:n moottoriongelmista ovat erittäin paisuteltuja.- - ernesti -
Erittäin paisuteltuja ? No pistäkääpäs googleen hakusanoiksi "tsi moottorin ongelmat", jolloin tulee esille esim. oheinen linkki :
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat
Jollakin tuulilasilehden palstalla oli kymmeniä vw-omistajien vuodatuksia, jotka koskivat tsi-moottoria. - -.-
- ernesti - kirjoitti:
Erittäin paisuteltuja ? No pistäkääpäs googleen hakusanoiksi "tsi moottorin ongelmat", jolloin tulee esille esim. oheinen linkki :
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat
Jollakin tuulilasilehden palstalla oli kymmeniä vw-omistajien vuodatuksia, jotka koskivat tsi-moottoria.Kai sinä nyt ymmärräy, että jos juttuja on parikymmentä ja autoja myydään suomessa tuhansia joka vuosi, niin vikaantumisprosentti on suunnilleen samaa luokkaa kuin Toyotan vvt-i moottoreissa. Eli siis ei mitään erikoista. Tuo ei ole mitään kiihkoilua, numerot nyt vaan kertoo näin ja yleensä oikeista numeroista saa paremman käsityksen totuudesta kuin nettikeskusteluista.
- weevi
-.- kirjoitti:
Kai sinä nyt ymmärräy, että jos juttuja on parikymmentä ja autoja myydään suomessa tuhansia joka vuosi, niin vikaantumisprosentti on suunnilleen samaa luokkaa kuin Toyotan vvt-i moottoreissa. Eli siis ei mitään erikoista. Tuo ei ole mitään kiihkoilua, numerot nyt vaan kertoo näin ja yleensä oikeista numeroista saa paremman käsityksen totuudesta kuin nettikeskusteluista.
Juu, mutta liike/maahantuoja/tehdas voisi ottaa vastuun korjaamisesta, varsinkin jos se ei ole niin yleinen!! Sitä epäonnekasta ostajaa jolla moottori, vaihteisto tms. laukeaa, ketuttaa aika lailla laittaa korjaukseen joku 4-5 donaa.
- spämmi
- ernesti - kirjoitti:
Erittäin paisuteltuja ? No pistäkääpäs googleen hakusanoiksi "tsi moottorin ongelmat", jolloin tulee esille esim. oheinen linkki :
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat
Jollakin tuulilasilehden palstalla oli kymmeniä vw-omistajien vuodatuksia, jotka koskivat tsi-moottoria.Antifasistit vuodattavat niitä sinne kun yöt kuppaavat koneella ja sini pääsi kotiin BLAAH BALLAH
- Onnellinen autoilija
Koska te tajuatte, ettei useissa autoissa ole mitään mainittavaa vikaa ensimmäisen 200 000 km aikana. Autosta ei mene kenties ainuttakaan mekaanista osaa tai niveltä 400 000 km:n lukemaan mennessä. Tuolloin oletkin jo säästänyt korjauskustannuksina suuren osan seuraavasta ostoksestasi.
Minkä tahansa auton saa ajamalla rikki, mutta toiset kestävät oikein ajettuna. Edellisen tarkoittamatta, etteikö moottorin tulisi saada sopivasti "kenkää" aika ajoin. Näilläkin sivuilla kysytään nykyöljyillä, kuka on nähnyt loppuun ajetun moottorin. En minä ainakaan, sillä ei sitä saa rikki jos se on kestänyt satoja tuhansia kilmetrejä kertaakaan venttiilejä säätämättä ja muutenkaan siihen koskematta. Mutta ne öljyt. Vaihtakaa niitä usein. Suodatin ja neljää litraa öljyä ovat ainoa huolto, jonka autolle voi tehdä. Vaihdettavaa hihnaakaan ei ole nykyään autoissa.- varmasti
Ei VW:n tapauksessa kirjoitti:
"Osassa 7-vaihteisella DSG-vaihteistolla varustettuja autoja saattaa kuumissa ja kosteissa ilmasto-olosuhteissa ilmetä vaihteiston sähköhäiriö, minkä ennaltaehkäisemiseksi Volkswagen toteuttaa vaihteiston öljynvaihtokampanjan."
Siis mitä? Autossa on sähkövika, niin vaihdetaan öljyt ja kaikki on ok? Samoin toimii varmasti huoltokin: sytytyspuola hajoaa, niin vaihdetaan öljyt koneeseen.
- Osta jos tykkäät
Osta, jos:
- Ketju on laitettu max 10 tkm sisällä.
- Ajat autolla max. 3 vuotta /60 tkm.
- Manuaalivaihteisto.
- Hinnassa kannattaa huomioida huono vaihtoarvo.
Muussa tapauksessa osta, jos:
-Rahasta ei ole puutetta.
hmm, samalla rahalla saisi kyllä luotettavankin auton... - Jetta 1.4 TSI
Osaako jooku sanoa onko nuo TSI ketjuongelmat korjattu jo ja jos on niin mistä vm, alkaen?
- teeäsii
TSIIN ketjuongelma korjattu vuonna 2013, silloin tuli uusi konemalli ja kestävä hihna.
- premium Skoda
teeäsii kirjoitti:
TSIIN ketjuongelma korjattu vuonna 2013, silloin tuli uusi konemalli ja kestävä hihna.
Myös moottorin valmistuspaikka vaihdettiin, uudet moottorit Koko konsernin autoihin tuottaa Skoda niin alkaa hommat sujumaan myös VW:llä ja Audilla.
- juuri näin
premium Skoda kirjoitti:
Myös moottorin valmistuspaikka vaihdettiin, uudet moottorit Koko konsernin autoihin tuottaa Skoda niin alkaa hommat sujumaan myös VW:llä ja Audilla.
ja kun tehdas taaskin joutuu vastuuseen uusista vioista, ne meneekin jatkossa Skodan piikkiin, kätevää.
- VW mulle kallis
Renault Meganen saa useamman tuhat euroa halvemmalla kuin VW Golfin, tosin moottoriyhdistelmä ei ole tässä sama.
http://www.nettiauto.com/renault/megane/5999107
Jos haluaa kaksoiskytkimen (Getragin tekemä, ei ole sama kuin DSG) pitää valita dieselkone.
Itse olen joskus halunnut Volkkarin, mutta ne ovat käytettynä liian kallita. Sillon piti vaan itse löytää jokin toinen mistä pitää sen sijaan että olisin valinnut sen suosituimman. - tsi ongelmat
Volkswagenin TSI-moottoreiden ongelma tiivistettynä on seuraavanlainen
VW:n käyttämä LongLife huolto-ohjelma on käytännössä toiveajattelua. Pyrittäessä teoriassa pitkiin huoltoväleihin ja tätä myötä pienempiin käyttökustannuksiin huoltoväliä on pidennetty kohtuuttomaksi. Käytännössä moottoriöljy ja öljynsuodatin eivät kykene säilyttämään moottoria suojaavia ominaisuuksiaan edes 25 tkm, puhumattakaan teoreettisesta 30 tkm.
Kun moottoriöljyn kierrossa on ongelmia moottori alkaa vaurioitumaan sen herkimmistä kohteista. Juuri TSI-moottorissa on lukuisia moottoriöljyn kierrolle kriittisiä kohtia.
1. öljynpaineella toimiva jakoketjun kiristin. Kun öljynpainetta ei ole puutteellisen kierron vuoksi riittävästi, kiristin ei kiristä. Kun moottori ei käy, venynyt ketju on löysällä koska siinä ei ole minkäänlaista räikkää joka pitäisi kireyttä yllä jatkuvasti.
2. turboahtimen akseli vaatii voitelua, mutta öljyä tuova kanava on suunniteltu virheellisesti. Moottoriöljy karstoittuu kanavan seinämille ja öljynkierto on puutteellinen. Voitelun heikentyessä laakerointi alkaa kulua ja lopulta vaurioituu. Koko turbo täytyy uusia. Tätä on tapahtunut jo alle 100 tkm ajokilometreillä. - nykyautot leluja
TSI on täysi pommi. Parin vuoden päästä meillä on tuhansia moottorivikaisia autoja joihin vaihdellaan turboja ja jakopään osia. Pakko korjata kun auto maksoi niin paljon ja velkaakin on jäljellä. Kuka se väitti että nykytekniikka ja valmistusmenetelmät on kehittyneitä.
Ennen vanhaan huollettiin 5000 km välein ja eikun kovaa ajoa. Nyt uudella pääsee 10000 km ja ruiskutusyksikkö vaihtoon, 20000 imuläppäkotelo tukossa, 30000 menee turbo. - 440
Anna auton liukua varovasti taaksepäin, nosta kytkin ja PAM!. Taas meni yksi TSI moottori romuksi. Tyyppi vika.
- osssss
Jospa volkkari rupee korvaamaan kaikki viat kuten tojota.
Muuten laatua ei tule.. - varoittaja!!
Älä jätä tsiidua ylämäkeen vaihteen varaan!!!!
Moottori pääsee kiertymään väärään suuntaan ja ketjuun tulee löysää!!!
Seuraavassa startissa ketju loikkaa kuluneilla hampailla ja se oli siinä
Siis ei ylämäkeen pelkän vaihteen varaan!!!!!! - rolloti rolloti
varoittaja!! kirjoitti:
Älä jätä tsiidua ylämäkeen vaihteen varaan!!!!
Moottori pääsee kiertymään väärään suuntaan ja ketjuun tulee löysää!!!
Seuraavassa startissa ketju loikkaa kuluneilla hampailla ja se oli siinä
Siis ei ylämäkeen pelkän vaihteen varaan!!!!!!No niin kun moottorissa on tietty pyörimissuunta. Muutenhan se peruuttaisi ykkösvaihteella. No kun auto on vaihteen varassa mutta rinteessä nokka ylämäkeen vääntää se moottoria väärinpäin. Ketjulle tommonen on myrkkyä kun VW:n ketjussa ei ole esikiristintä.
- Oyutta
Minusta hihnan kunnon tarkistaminen on liioittelua, kun asia varmistuu ihan simpplelillä keinolla.
Tutki auton historia!! Eli entiset omistajat. Jos ollut pelkästään naisia, ostos on täysin riskitön! Jos sen sijaan miehiä, niin silloin kannattaa vähän guuletella. Jos miehillä FB-rovhviili, niin tsekkaa ovatko nuoria, kaljupäisiä, lippahattuisia korvismiehiä..., onko hänen tykkäämisen kohteena ABC-huoltia (jonka parkkiksella muiden VW:nistien kanssa tn. polttelevat tupakkia kyykkypaska-asennossa VW:idensä välissä). Silloin kyseessä ehdoton riskiostos!!! Hemmo on tn. revitellyt hihnan ja aivan varppina kohta porsii koko pata. VÄLTÄ NÄITÄ =)- FP brovhviili
Huolellinen autonostaja tarkistaa myös Stasin listan, SuPon arkistot ja NSAn tietokannat. Niistä saa korvaamatonta lisätietoa auton historiasta! Auton edellinen omistaja voi olla vaikka vanha piilokommunisti Stasin listalta. Sellaisen seniilivanhuksen jalat ja kädet eivät ole käyneet samassa tahdissa enää 50 vuoteen. Tarkoittaa, että vaihdelaatikko on sökö.
- yks on varma
Kyllä se lävähtää. Kaikki ne ovat tähän asti lauenneet pian ostohuuman jälkeen. Pääasia että otat mahdollisimman ison velan autoon ja ettet vaan jätä korjauskustannuksiin mitään.
- osssss
Jätämmä kauppaan niin murheet pois.
- EI ENÄÄN VW:TÄ
Helppo juttu ei takuuta = ei kauppaa!
Takuu kannattaa pyytää muuten pyytää kirjallisena ja lukea tarkasti mitä SE EI KOSKE, ennenkuin laittaa nimensä alle pommin kauppakirjaan. - ei ihan toivotonta
onhan tällä palstalla vielä ihan omillakin aivoilla ajattelevia, kuten nimim. "ei enään vw:tä"!!!
- varma ongelmajäte...
Jos haluat varmoja ongelmia, niin osta joku VW konsernin tuotteista....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau384102Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html453167Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343056Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4842754Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1912003Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431886Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat291512- 401447
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51281- 781222