muutaman päivän työ miten käy korvausten

pelkääjä

Nyt pelottaa eli jos otan vastaan muutamanpäivän työn, niin miten käy työttömyyskorvauksen, kun tuskin saan palkkapapereita ihan heti. Joudunko odottamaan tukia pitkäänkin? Miten ihmeessä maksan vuokran jne. Suoraan sanottuna en tiedä mitä tekisin.

11

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

laita kysymys kelaan niin sieltä vastataan sulle.http://www.kela.fi/palaute.tonne kun laitat kysymyksen niin vastaavat sulle sitten nopeasti sähköpostilla.mulle toi on osoittautunut hyväksi ja nopeaksi tavaksi saada vastauksia kelasta.yleensä vastaus on tullut parissa päivässä viimeistään.

• tuttujaJuttuja

Voit varautua heti etukäteen siihen että paperirumba katkaisee tuet.

Vedä henkeä ja säästä rahaa minkä ehdit ettei tule ongelmaa laskujen kanssa!

Jos ei ole rahaa eikä kiinteää omaisuutta, sitten fattaan hakemaan puuttuvat ruokarahat ym

• 2568

Työttömyystukea voi hakea sitten, kun sinulla on palkkatodistus. Saatko palkan kuun puolivälissä vai lopussa ja miten se sitten asettuu yhteen tukihakemuksen jättöpäivän kanssa? Se sinun pitää itse selvitellä. Parhaimmillaan tuet eivät viivästy, pahimmillaan voi mennä kuukausi tai enemmänkin, jos tulee jotain häikkää palkkojen kanssa.

• just just.

Eikös se palkkatodistus pitäisi pystyä antamaan heti työsuhteen päättyessä - eli kysy palkanmaksajalta sitä heti, ei pitäisi olla mikään vaikea homma laskea palkka ja kirjoittaa todistus ennen palkanmaksupäivää....

Jos ketään kiinnostaa niin minulle varsin hauskasti kävikin, mulla oli nimittäin kanssa parin viikon keikka ja työsopimuksessakin luki että enintään siihen ja siihen asti. No, sitten tullaan ekan viikon lopussa sanomaan, että jatkuisi vielä jonkin aikaa. No, olin hankkinut matkalipun tämän ekan pätkän mukaan ihan sopivasti, eli ei olisi jäänyt käyttämättömiä lippuja sarjalippuun, mutta niin positiivinen kun olin niin tuon sarjalipun loputtua (oli vielä pari päivää töitä siitä jo sopimuksella vahvistetusta työstä jäljellä, uutta kirjallista sopimusta ei vielä ollut) ostin sen suullisen lupauksen perusteella uuden lipun ja vähän isommalle sarjalle. No, tuleepa sitten se hetki kun pitäisi sitä uutta työsopimusta kirjoittaa, niin juu - ei sitä tehdäkään. Vika ei toki ollut minun ettei tehty. No, mulla on sitten pistetty rahat turhanaikaiseen lippuun, jolla mä en tee mitään! Eikä ollut mikään pieni raha.
        No, jos tästä nyt parin päästä toivun, niin täytyy selvittää, lunastaisiko ne sen jäljellä olevan sarjan takaisin, mitä tosin epäilen. Eli sinne meni parin viikon tilistä aika iso osa täysin matkakuluihin ja suurimmaksi osaksi turhaan! Että semmonen on tämä työnantaja. Ja nyt siis, mulla kyllä oli työnhaku työkkäristä katkaistu, kun sinne ilmoitin tästä keikasta, ilmoittauduin nyt uudestaan, mutta miten mahtaa Kela tehdä - eli jotenkin jaksottaa sitä saatua palkkaa eli työmarkkinatukea maksavat kenties vasta joulukuulta? No, hienoa, tosiaan veti tyhjäksi tuo työpaikka! Mitä minä siitä hyödyin, en mitään muuta kuin pahan mielen, entä he itse - no, omalla kokemuksellani samasta työstä eri paikoista voin sanoa, että sinne ei edes olisi tarvittu sijaista mokomaan kahteen viikkoon saati siihen muuhunkaan puhuttuun, sillä työmäärät ovat niin vähäisiä, että niistä pitäisi selvitä yhden ihmisen, kun kerran monta kertaa suuremmat työmäärät on jossain muualla tehtävä samalla palkalla ja yksin ilman minkäänlaista apua! Mutta näin se sitten vissiin on, että joissakin työpaikoissa rahaa saa tyhjänpanttina olemisesta vuosikaudet jopa!

• sfsdfsdf
        just just. kirjoitti:

Eikös se palkkatodistus pitäisi pystyä antamaan heti työsuhteen päättyessä - eli kysy palkanmaksajalta sitä heti, ei pitäisi olla mikään vaikea homma laskea palkka ja kirjoittaa todistus ennen palkanmaksupäivää....

Jos ketään kiinnostaa niin minulle varsin hauskasti kävikin, mulla oli nimittäin kanssa parin viikon keikka ja työsopimuksessakin luki että enintään siihen ja siihen asti. No, sitten tullaan ekan viikon lopussa sanomaan, että jatkuisi vielä jonkin aikaa. No, olin hankkinut matkalipun tämän ekan pätkän mukaan ihan sopivasti, eli ei olisi jäänyt käyttämättömiä lippuja sarjalippuun, mutta niin positiivinen kun olin niin tuon sarjalipun loputtua (oli vielä pari päivää töitä siitä jo sopimuksella vahvistetusta työstä jäljellä, uutta kirjallista sopimusta ei vielä ollut) ostin sen suullisen lupauksen perusteella uuden lipun ja vähän isommalle sarjalle. No, tuleepa sitten se hetki kun pitäisi sitä uutta työsopimusta kirjoittaa, niin juu - ei sitä tehdäkään. Vika ei toki ollut minun ettei tehty. No, mulla on sitten pistetty rahat turhanaikaiseen lippuun, jolla mä en tee mitään! Eikä ollut mikään pieni raha.
        No, jos tästä nyt parin päästä toivun, niin täytyy selvittää, lunastaisiko ne sen jäljellä olevan sarjan takaisin, mitä tosin epäilen. Eli sinne meni parin viikon tilistä aika iso osa täysin matkakuluihin ja suurimmaksi osaksi turhaan! Että semmonen on tämä työnantaja. Ja nyt siis, mulla kyllä oli työnhaku työkkäristä katkaistu, kun sinne ilmoitin tästä keikasta, ilmoittauduin nyt uudestaan, mutta miten mahtaa Kela tehdä - eli jotenkin jaksottaa sitä saatua palkkaa eli työmarkkinatukea maksavat kenties vasta joulukuulta? No, hienoa, tosiaan veti tyhjäksi tuo työpaikka! Mitä minä siitä hyödyin, en mitään muuta kuin pahan mielen, entä he itse - no, omalla kokemuksellani samasta työstä eri paikoista voin sanoa, että sinne ei edes olisi tarvittu sijaista mokomaan kahteen viikkoon saati siihen muuhunkaan puhuttuun, sillä työmäärät ovat niin vähäisiä, että niistä pitäisi selvitä yhden ihmisen, kun kerran monta kertaa suuremmat työmäärät on jossain muualla tehtävä samalla palkalla ja yksin ilman minkäänlaista apua! Mutta näin se sitten vissiin on, että joissakin työpaikoissa rahaa saa tyhjänpanttina olemisesta vuosikaudet jopa!

Siis mä nyt lisään tähän vielä tänkin, vaikkei tarpeen saati ihan järkevääkään olisi: Mutta siis kun siinä kahden viikon keikassa sattu kuunvaihde, niin mulla maksettiin siinä puolelta työsopimuksen ajalta palkka. No, kaikkinensa mun nyt helvetin kaivoon heittämät matkarahat olivat sitä suuremmat mitä siinä ekassa palkanmaksussa sain! Että tosiaan, arvatkaa kuinka paljon ottaa päähän tollaset täysin omatunnottomat tyypit joissain työnantajissa! Se, taas jos mä olisin ostanut vaan sellasen pienemmän sarjan uudeksi lipuksi ja se työ olisi jatkunut mitä oli puhuttu, niin siitä olisi tullut sitten vielä isompi summa menoja, kun ei se lyhempi olisi sitten ihan koko ajella riittänyt vaan olisin vielä kolmannenkin joutunut ostamaan!
        joo, niin, hurasin ees taas työpaikan ja kodin väliä tässä nyt pari viikkoo, mutta eipä siitä mulle tosiaan mitään positiivista seurannut! Pankkitili sen kun tyhjeni - eikä se että vielä toinen puoli sopimuksen ajasta on palkkaa tulossa tilannetta pankkitilin kohdalta korjaa! Etenkin jos se työmarkkinatuki nyt lasketaan jotenkin jaksotettuna..

Oli muuten vissiin aika vaikeasti täytettävä paikka muutenkin se sijaisuus, kun piti cv-netin kautta hakea tekijää... jota ei edes oikeasti tarvittu. Ja oikeasti vielä vituttaa sekin, että jotkut ne vaan lomailee palkallisesti siinä kun toiset saavat paahtaa täysillä saman palkan saadakseen eikä apua ole vaikka kuinka töitä olis pinossa.

• sdfsdf
        sfsdfsdf kirjoitti:

Siis mä nyt lisään tähän vielä tänkin, vaikkei tarpeen saati ihan järkevääkään olisi: Mutta siis kun siinä kahden viikon keikassa sattu kuunvaihde, niin mulla maksettiin siinä puolelta työsopimuksen ajalta palkka. No, kaikkinensa mun nyt helvetin kaivoon heittämät matkarahat olivat sitä suuremmat mitä siinä ekassa palkanmaksussa sain! Että tosiaan, arvatkaa kuinka paljon ottaa päähän tollaset täysin omatunnottomat tyypit joissain työnantajissa! Se, taas jos mä olisin ostanut vaan sellasen pienemmän sarjan uudeksi lipuksi ja se työ olisi jatkunut mitä oli puhuttu, niin siitä olisi tullut sitten vielä isompi summa menoja, kun ei se lyhempi olisi sitten ihan koko ajella riittänyt vaan olisin vielä kolmannenkin joutunut ostamaan!
        joo, niin, hurasin ees taas työpaikan ja kodin väliä tässä nyt pari viikkoo, mutta eipä siitä mulle tosiaan mitään positiivista seurannut! Pankkitili sen kun tyhjeni - eikä se että vielä toinen puoli sopimuksen ajasta on palkkaa tulossa tilannetta pankkitilin kohdalta korjaa! Etenkin jos se työmarkkinatuki nyt lasketaan jotenkin jaksotettuna..

Oli muuten vissiin aika vaikeasti täytettävä paikka muutenkin se sijaisuus, kun piti cv-netin kautta hakea tekijää... jota ei edes oikeasti tarvittu. Ja oikeasti vielä vituttaa sekin, että jotkut ne vaan lomailee palkallisesti siinä kun toiset saavat paahtaa täysillä saman palkan saadakseen eikä apua ole vaikka kuinka töitä olis pinossa.

no, tosin tuosta henkilöstön tarpeellisuudesta - epäilen toki, että ei se meno voi kauan noin jatkua, pakko sitä on jossain vaiheessa ruveta karsimaan väkeä tai siirtää toisiin tehtäviin...

• Varaudu oottelemaan

Jos ja kun otat vastaan muutaman päivän työn, niin se pitää merkitä siihen työtöntyötönlappuun. Kun saat palkan, saat myös tilinauhan, joka pitää toimittaa liitteeksi työtöntyötönrahahakemukseen. Joskus tuo palkka voi tulla pitkälläkin viiveellä, eli esimerkiksi lokakuun palkka voi tulla vasta 21.11. ja näin ollen sitä tilinauhaakaan ei voi toimittaa aikaisemmin. Kun saat tilinauhan ja saat toimitettua hakemuksen, käsittelyyn menee pahimmassa tapauksessa kuukausi.... VARAUDU SIIS OOTTELEMAAN PARI KUUKAUTTA TYÖTTÖMYYSKORVAUKSIA, voit toki hakea toimeentulotukea, mutta siinä tapauksessa takautuvat työttömyysturvat peritään sossuun.

• ei sama asia.

Tilinauhan lisäksi voi pyytää palkkatodistuksen. Tilinauha eli palkkalaskelma ei ole sama kuin palkkatodistus, palkkalaskemassa voi toki jossain kohtaa lukea että palkkatodistustiedot ja sen alla sitten eritelty todistusasiat. Palkkatodistuksessa ei mm. ole sinun pankkiyhteyttäsi sanottu :)
        Eli pyydä palkanlaskijalta palkkatodistus heti kun työ loppuu. Ei pitäisi olla mahdoton tehtävä, sillä sinun palkkatietosi, työtuntisi ym. kyllä ovat tiedossa ja näin ollen todistus voidaan kirjoittaa. Joissakin työttömyyskassoissa mm. ei edes kelpuuteta tilinauhaa palkkatodistukseksi vaan on nimenomaan pyydettävä palkanlaskijan kirjoittama todistus siitä mitä sinulle on maksettu.

• Jeesus tulee

Tein 8 pv töitä. Tuntipalkka sovittiin 11 e/h. Josta sitten kela rankaisi, ja tuntipalkka jäi verojen ja rangaistuksen jälkeen nettona noin 5,5 e/h. Verop 20%. 2 kk kesti kun taas sain normaalisti työmarkkinatukea. Näin ne luciferin palvelijat toimii.

• dfgdfgdfgdfg

No, mulla kun tein sen vähän yli kahden viikon keikan on työttömyysturva siltä ajalta katkaistu kokonaan eli mä joudun nyt tekemään aloitushakemuksen Kelaan. Mutta näissähän on yleensä juuri se yli kahden viikon työsuhde, josta alkaen aletaan katkomaan työttömyysetuutta. Alle kahden viikon työstä taitaa tulla se soviteltu päiväraha työmarkkinatuessakin.

Mutta toisaalta, minä taidan nyt saada ne omavastuupäivät...

Siis vittu mä sanon, siis se bussilippu - mistä mä saan ne rahat takaisin!

• ai kun oliskin
        dfgdfgdfgdfg kirjoitti:

No, mulla kun tein sen vähän yli kahden viikon keikan on työttömyysturva siltä ajalta katkaistu kokonaan eli mä joudun nyt tekemään aloitushakemuksen Kelaan. Mutta näissähän on yleensä juuri se yli kahden viikon työsuhde, josta alkaen aletaan katkomaan työttömyysetuutta. Alle kahden viikon työstä taitaa tulla se soviteltu päiväraha työmarkkinatuessakin.

Mutta toisaalta, minä taidan nyt saada ne omavastuupäivät...

Siis vittu mä sanon, siis se bussilippu - mistä mä saan ne rahat takaisin!

ai, onko tämä totta: viimein kehtasin mennä katsotaan Matkahuollon sivuilta takaisinlunastuksesta - ja voi jumankekka, jos ne tosiaan lunastaa takasin, niin ehkä mä saan rahaa takas! Nyt mä oon iloinen, jos noin käy!

Seuraavaks pitäs saada ittens sinne matkahuoltoon käymään, ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe