Kleinspitz ja haukkuherkkyys

Pohdiskelija

Hei kaikille kleinspitz rodun omistajille ja miksei muillekkin! Pitkän tutkimisen jälkeen olen alkanut haaveilemaan yllämainitun rodun pennusta sen oninaisuuksien ja yleispiirteiden sopivuudesta minulle, Mutta tästä rodusta mainittu haukkuherkkyys on ainoa asia, joka minua hieman mietityttää tämän rodun kannalta.

Eli kysyisin nyt teiltä rodun tuntevilta ja muilta aiheesta tietäviltä että miten olette onnistunu kitkemään ongelman (tekniikoita?) ja entä kuinka kauan siinä meni? Kertokaa myös miten koiranne ilmoittaa tulevista vieraista ilman, että alkaa räksyttämään holtittomasti?
( Olen lukenut että rodun vahtimisvietin takia nämä ilmoittavat "reviirille" astujista.)

Ja näin sivukysymyksenä: haukkuuko koiranne jos kuulee jonkun toisen koiran haukuntaa esim seinien läpi tms?
(alakerrassamme asuu räksyttävä koira, joka kuulostaa välillä siltä että keuhkot vielä tulee ulos)

Asun kerrostalossa, joten lähtökohtaisesti naapureita ajatellen lähdin näitä asioita pohtimaan ja kyselemään teiltä yleisestikin haluan tietää mihin seikkoihin ja millä tavalla lähden kiinnittämään huomiota alusta lähtien.

Iteltä ei sitkeyttä puutu koiran opettamisen kannalta, mutta olisi näin etukäteen hyvä tietää mihin varautua :)

Mikäli tulee mieleen muita haukkumiseen liittyviä asioita niin kertokaa ihmeessä, otan kaiken tiedon mielelläni vastaan.

Kiitoksia vastauksista näin etukäteen!!

1

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitteli mittel

Hyvähermoisen koiran ja johdon mukaisen koulutuksen osuessa kohdalle ei turhaa rätkettä tarvitse tulla. Tiedän kerrostalossa asuvia mitteleitä/kleinejä eivätkä päästä pihaustakaan. Omistajien mukaan saattavat tuhahtaa jos rapusta kuuluu jotain epämääräistä vaan muuten eivät. Kompakti koira eikä ole niin liioiteltu jalostuksella (vielä) joten sopii kyllä kerrostaloonkin, muista tosiaan pennusta asti puuttua jos alkaa äänellä liikaa. Kasvattajakin varmasti tukee tässä asiassa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      2019
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      320
      1214
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      1019
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      898
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      839
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      52
      819
    7. 71
      764
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    9. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      711
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      709
    Aihe