kannabis eli höpöheinä

höpöheinä

Kun lopetin alkoholin ja tupakan käytön, viimeisen eukonkin potkaisin ulos, niin eläämääni jäi aukko jonka voisin jotenkin täyttää.
Lueskelin tossa kannabiksen haittavaikutuksista, ei hyvä, mutta kun aloin tutkia hyviä puolia niin niitähän löytyi vaikka kuinka paljon.
Mitäs seurakunta on mieltä.

24

1996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Asia jatkuvasti tapetilla.

Ite suhtaudun neutraalisti. Huumeeksi luokiteltu, jos muutoksia haluaa, pitää muuttaa lakeja. Kun ei muuteta, pötsötellään sitten laittomasti. Huvittavaa, sama käymässä tupakillekin. Kandee miettiä veroasioita, kummassakin tapauksessa. Lisäksi tulee nämät rikollisuusjutut ja ties mitä.

Uskontohan se pahinta huumetta on. Suomessa yleisin. Tällaisista heinäasioista päättämässä ministerin ominaisuudessa julkisesti uskovaiseksi julistautunut Räsänen. Että eipä ole vähään aikaan muutoksia tulossa.

Vaikka neutraalisti suhtaudunkin, koska asia ei ole itelle mitenkään läheinen. Noin periaatteessa pötsyttely laillisesti olisi parempi vaihtoehto, kuin laiton pötsyttely.

=DW=

• omituista

Noista uskovaisista en ole oikein päässyt perille mitä niitten päässä oikein liikkuu,ihan kun olisiat toisessa maailmassa,ja jos meet sanomaan asiasta niin manaavat sut pahimpaan kelvettiin,huumetta se on.

• ???
        omituista kirjoitti:

Noista uskovaisista en ole oikein päässyt perille mitä niitten päässä oikein liikkuu,ihan kun olisiat toisessa maailmassa,ja jos meet sanomaan asiasta niin manaavat sut pahimpaan kelvettiin,huumetta se on.

Kerropa, mikä ihmeen ihminen on uskovainen?

Uskovainen?

• omituista
        ??? kirjoitti:

Uskovainen?

Ei niistä ota selvää, ihan tosissaan ovat asiansa puolesta, en en ymmärrä, uskomuksia pää täynnä.

• ???
        omituista kirjoitti:

Ei niistä ota selvää, ihan tosissaan ovat asiansa puolesta, en en ymmärrä, uskomuksia pää täynnä.

Joku uskoo Jumalaan, joku viinaan. Kumpi parempi?

Kateus on useimpien uskonvihan takana, uskon.

• omituista
        ??? kirjoitti:

Joku uskoo Jumalaan, joku viinaan. Kumpi parempi?

Kateus on useimpien uskonvihan takana, uskon.

Jos jumalan olemassa olon voisi todistaa, niin milläs todistat, eihän joulupukkiakaan ole oikeasti

• ??? kirjoitti:

Uskovainen?

"???"

Kivi on uppoavainen, koska se ei tunnusta olevansa höyhenen-kevyt.
        Tuon lauseeni voisit ottaa ohje-nuoraksesi, aina kun tunnet itsesi epä-varmaksi.
        Olen Jessen kanssa väitellyt asiasta useasti, on otettu kaljaa ja heitelty toisillemme kiviä, vaan mitään ei ole toistaiseksi särkynyt.
        Jesse, peehana, kun asuu kivi-talossa, mutta minä olen hyvä väistelemään, niin helposti särkyvä kun sieluni asunto on.
        Luulen että Jesse ei heittele tosissaan.

Alahan siis miettiä sinäkin, kuinka paperia olet ja mitä teet, kun kohtaat sakset.

H.

• ???
        omituista kirjoitti:

Jos jumalan olemassa olon voisi todistaa, niin milläs todistat, eihän joulupukkiakaan ole oikeasti

Mulle on ihan sama, uskoo kuka mihin uskoo, tai on uskomatta.
        Minä uskon, kun ihminen vetäisee viimeisen henkensä, so that's it.
        Sen jälkeen ei ole yhtään mitään.

Mutta, joka muuta uskoo, olkoon autuas uskossaan. Ei minua närästä ollenkaan.
        Enkä halveksi "uskovaisia". Mitä sitten ovatkaan.
        En niin kade ole.

• ???
        hunksz kirjoitti:

"???"

Kivi on uppoavainen, koska se ei tunnusta olevansa höyhenen-kevyt.
        Tuon lauseeni voisit ottaa ohje-nuoraksesi, aina kun tunnet itsesi epä-varmaksi.
        Olen Jessen kanssa väitellyt asiasta useasti, on otettu kaljaa ja heitelty toisillemme kiviä, vaan mitään ei ole toistaiseksi särkynyt.
        Jesse, peehana, kun asuu kivi-talossa, mutta minä olen hyvä väistelemään, niin helposti särkyvä kun sieluni asunto on.
        Luulen että Jesse ei heittele tosissaan.

Alahan siis miettiä sinäkin, kuinka paperia olet ja mitä teet, kun kohtaat sakset.

H.

Minulla on ihan oma Jeesukseni, joka sinä et ole.

Opeta tyhmempiäsi.

• ??? kirjoitti:

Minulla on ihan oma Jeesukseni, joka sinä et ole.

Opeta tyhmempiäsi.

"???"

Jesse ei ole Jeesus, ei ainakaan tunnusta uskoaan. :)
        Jesse on kuin maa-miehen tieto-laari, Sana on Vapaa, Tartu Mikkiin, Walt Disneyn vanhat piirretyt....
        En minä siitä saa selvää.
        Vaikka monesti luulen osaavani.

Opeta tyhmempiäsi... noin se mulle aina sanoo.
        Mistä arvasit?

H.

• päinvastoin
        ??? kirjoitti:

Mulle on ihan sama, uskoo kuka mihin uskoo, tai on uskomatta.
        Minä uskon, kun ihminen vetäisee viimeisen henkensä, so that's it.
        Sen jälkeen ei ole yhtään mitään.

Mutta, joka muuta uskoo, olkoon autuas uskossaan. Ei minua närästä ollenkaan.
        Enkä halveksi "uskovaisia". Mitä sitten ovatkaan.
        En niin kade ole.

Mistä uskovaisten uskosta voi olla kateellinen, päin vastoin .

• tiina@

huume mikä huume en oo koskaan edes ajatellu koko asiaa saatikka sit lukenu jotain artikkeleita siitä ja sen vaiutuksista varmaan koukuttaa kumminkin samoin kun tupakka tai alkoholi tupakasta pääsin eroon jo nuorena alkoholista ei oo ollu tarvetta päästä eroon koska se ei oo ollu mulle koskaan ongelma että sitä pitäs saada joka päivä ja heti aamusta tupakkaa taas en uskalla maistaa siitä oli vaikee päästä eroon enkä koskaan osannut sillei niinkun jotkut että poltan tupakan vaan sillon tällön.

• Eikö se ollut niin että viina oli terveydelle pahin huumeista?
      Kannabis elikkä siis marjuana on (tietääkseni) suhteellisen vaaraton, paitsi sisäänajoporttina vahvempiin aineisiin. Ei kokemusta paitsi alkoholista ja tupakasta, kumpikaan ei ongelma ja röökin jätin jo vuosia sitten ja alkoholinkäyttö on todella minimaalista.
      Ai nyt mä narrasin: olen kerran ollut marijuanan vaikutuksen alaisena. En tosin polttanut sitä, mutta filmiklubin näytöksessä teatteri oli sakeena jostain sumusta. Menin sitten duuniin sen jälkeen ja huomasin hupsista, kaikki ei ookkaan oikein. Sitten muistin se savun ja imelän tuoksun....Seitskytluvun alkua.....

• Kannabiksella on kahdenlaisia vaikutuksia, yksi saa tuon pehmopilven, toinen joutuu psykoosiin. Eli ei sekään mikään vaaraton juttu ole...

• ...

Ehdottomasti pahin huume on uskonto. Se sekoittaa mielenterveyden totaalisesti. Aletaan uskomaan satuihin ja taruolentoihin, kielletään faktat ja realiteetit. Lisäksi kaikista huumeista eniten ollut aiheuttamassa suuria ongelmia ja katastrofeja ihmisrodulle.

iteasiassa pitäisi jonkun hupiheinän laillisuudesta keskusteleminen keskittää uskontoasioihin, erittäin paljon suurempi ongelma suomessakin. Ja maapallon laajuinen suuri ongelma koko maapallolla. Siihen verrattuna mikä tahansa laittomaksi määritelty kemikaali on täysin vaaratonta.

Nojaa. Kyllä mä haistan pötsyn, nähnyt kasvejakin ulkomailla, käyttäjiä suomessa aika paljon. Enenpi tosiaan pelottaa nämät muista asioista johtuen päästään sekaisin olevat. Viime aikoina alkanut suhtautumaan loispummieläkeläisiin. Vetäsät laillisia huumeita, siis lääkkeitä. Päälle kossua ja jotkut vielä mitä lie morfiinia. Osa täysin sekaisin jatkuvasti. Siihen päälle dementia ja solkku on valmis.

=DW=

• yohuuhkaja kirjoitti:

Kannabiksella on kahdenlaisia vaikutuksia, yksi saa tuon pehmopilven, toinen joutuu psykoosiin. Eli ei sekään mikään vaaraton juttu ole...

"yo-huuhkaja"

Viimeinen, vähänkin vakituiselta tuntunut käyttö loppui 1977-78.
        Ihan tarkkaan en muista :)
        Silloin työni muuttui vaativammaksi.

Viimeisin käyttö oli ehkä 1988, yhden puoli-julkkis-muusikon synttäreillä.
        Nyt olen alkanut avautumaan asialle uudelleen, kun sitä näytetään suositeltavan
        useammassakin valtiossa valtioiden vero-automaatiksi, ns. "auto-veroksi" (automaatti)
        Mutta edellytykseni siihen on se että pössyttely sallitaan taas kapakoissa.
        Olen alkanut unelmoimaan uudelleen ns. luovasta Karaokesta :)

H.

• ........

Tupakka koukuttaa eniten, katsoin hetki sitten telkkarista, seuraava on kokaiini sitten heroiini, alkoholi on neljäs. Tuli ohjelma huumeista, en edes muista millä kanavalla oli, katsoin vain kun sattui kohdalle.
      Olen lukenut muualtakin että tupakka koukuttaa pahemmin kuin heroiini.
      Itselläni ei ole taipumusta riippuvuuksiin. Olen kokeillut tupakkaa, alkoholia, pössytellytkin pari kertaa. Pössyttelystä en saanut mitään oloa, tupakkaa en ole polttanut yhtään ainutta 13 vuoteen, viiniä naukkailen saunan jälkeen, ainakin pari kertaa kuussa.

• ....

Kannabiksen käytössä on paljon hyviä puolia. Se vaan aikoinaan kiellettiin, koska usalaiset lääkefirmat pelkäsivät voittojensa puolesta. Luonnonkasvia kun ei voi patentoida.

Touhu on Suomessa aivan järjetöntä. Lääkekannabista saadakseen pitää käydä hirveä paperisota ja hinta on huikea. Miksi sitä ei sitten saisi huvikseen pössytellä, mitä pahaa siinä muka on? Onhan alkoholikin laillista.

Olen minä pariin otteeseen käyttänyt niskakipuihin ja kyllä se siihen auttoi. Ikävä sivuvaikutus ainakin minulla oli se, että suun limakalvot kuivuivat. Enkä muutenkaan oikein kokenut sitä itselleni sopivaksi, mutta käyttäköön kuka haluaa.

• Kiitos ei kaikki huumeet.

• että silleen

ketjusta hävisi osa ??

• Jospa kirjoittajat itse poistivat tekstinsä.

• että silleen
        ludzia kirjoitti:

Jospa kirjoittajat itse poistivat tekstinsä.

minä en omaani

• että silleen kirjoitti:

minä en omaani

Aijaa, no mikäs siinä oli sellasta et poistoon meni?

• että silleen
        ludzia kirjoitti:

Aijaa, no mikäs siinä oli sellasta et poistoon meni?

Ihan viatonta vaan,ei tossa vahinkoa tullu,

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      152
      3496
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2442
    3. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      121
      1247
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      15
      1220
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      10
      1119
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      65
      997
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      904
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      900
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      40
      815
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      202
      731
    Aihe