Meille ostettiin maaliskuussa 2013 Sonyn Xperia Acro S puhelin (432 euroa), jota mainostettiin iskun kestävänä ja voi myös upottaa veteen pidemmäksi aikaa ja kestää edelleen. No, puhelin putosi veteen alle metriin muutamaksi minuutiksi ja kas ei toimi enää. Puhelin vietiin Soneran myymälään mistä ostettiin, ja tuli bumerangina takaisin ja perivät 33 euroa - on vettä sisällä - takuu ei korvaa. Ei jumalauta, eihän sinne pitänyt mennä vettä, sitähän mainostettiin veden kestävänä. Nyt se on asiakkaan vika, kun sinne meni vettä prkl. Ei mene läpi, nyt lähtee tietoa maailmalle ja yhteys kuluttajansuojaan. Soitin Sonylle maahantuontiin, eivät suostuneet mitään vastaamaan Sonyn Xperia puhelimista, pitää ottaa yhteys sähköpostilla. Eli lupaukset tuon puhelimen kohdalla aivan täyttä itteensä. Eikä Sony vastaa, eikä Sonera vastaa.... Onko käynyt vastaavaa muilla?
Sony Xperia - lupaukset eivät pidä
6
338
Vastaukset
- Pyyhis
Matkapuhelinfoorumilla on ollut paljon juttua xperioiden vesitiiviyteen liittyvässä ongelmassa. Kaikissa tapauksissa Sony ja SCF huolto tuntuu pitävän vesivahinkoa oletusarvoisesti asiakkaan vikana. Jos Sony tai Sonera eivät suostu asiasta keskustelemaan ja olet aivan varma ettei vesi ole päässyt jonkun usb- tai muun luukun kautta luuriin, niin nosta meteli ja ota kuluttajasuojaan yhteys. Tästä syytä en omaa xperiaani kastele, paitsi vahingossa ja toivoa että luukut pitää.
- pettynyt sonyyn
Taistelu voitettu. Vaati vaan monta puhelua eri tahoille, mutta se tuotti tulosta. Uusi puhelin tulossa tilalle.
Tällä tavalla kyseistä puhelinta mainostetaan:
Sony Acro S - vedenkestävä matkapuhelin!
Sony Xperia Acro S:n väitetään olevan vedenkestävö matkapuhelin. Onko näin?
- Acro S puhelimessa on IP57 sertifiointi. Tämä tarkoittaa sitä, että puhelimen tulee kestää vettä ja pölyä. Edellytyksenä on, että liittimet on peitetty. Testasimme puhelinta 20 minuutin ajan uima-altaassa sekä hetken aikaa porealtaassa. Puhelin toimii erinomaisesti vedessä olon jälkeen ja näyttää yhtä tyylikkäältä.
Sain myös tiedon, että lähtökohtaisesti aina palautuu huollosta saatteella, ei korvata. Mutta taistelkaa hyvät ihmiset, jos se ei kestäkään vettä lupauksen mukaisesti. Niiden on vaan pakko korvata, jos asiakas sitä vaatii.- Xperia muka vesitiiv
Osaisitko kertoa minne soitit ne puhelut? itse kun samassa tilantessa olen!
- olkaa tarkempia
On aika typerää kokeilumielessä kastella puhelintaan tahallaan ja sitten alkaa valittamaan ja vaatimaan. Jos on ollut huolimaton ja viottanut itse käyttönsä aikana jo puhelintaan niin ettei se ole vesitiivis. Joillakin vain kestää laitteet paremmin pitempään ja jotkut sitten toheloi.
- Mieti ite
Etkö ymmärrä, että jotkut haluavat mahdollisesti käyttää juurikin noita mainostettuja ominaisuuksia hyväkseen? Minä esimerkiksi olen ottanut kuvia uimarannalla lapsistani, koska laitteen kanssa ei tarvitse huolehtia sen kastumisesta.
- oliskohan vaan
Jäänyt laittamatta tulppa takasi latausaukkoon!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641516Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281399Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3211051Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että291970- 76964
- 42959