Pellavakangas

punapoiminta

Hei millä nimellä etsiä pellavakangasta jolle kirjotaan ns. punapoimintaa? Kerran olen kansalaisopistossa liinan tehnyt, oli valmiiksi sellaista kapeahkoa kangasta jolle oli mielenkiintoista kuvioita tehdä. Mistäpäin tuota kannattaisi alkaa etsiä?
Kiitollisin mielin punapoimija

12

919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pellavaa9

Katsopa www.finkonia.fi sieltä olen ostanut paljon pellavaa ja varmaan löytyyt tuohonkin sopivaa laatua, en nyt saa päähäni mikä juuri tuollaisen pellava nimi 0n?
      on myös todella edullinen kauppa ja nopea ystävällinen palvelu!!

• pellavakauppa

Kiitti vastauksesta, kaikenlaisilla pellavakangaskauppa sivuilla olen seikkaillut vaan ei mistään ole tullut vastaan sellaista kangasta joka olisi vain jotain 40-50cm leveää. Joku oli jossain blogissa liinan tehnyt mutta siitäkin jo useampi vuosi aikaa...Olisi kiva kokeilla taas tehdä tuollainen. Pellava oli kudottu aika harvaan joten siihen on helppo pujotella neulalla kuviolanka. Kaipa jostain joskus tulee vastaan...

• onnea ompeluun

Hei, tuolla finkoniassa katsoin:
        5.80 euroa/ m ja siitähän voi leikata montakin palaa. En ole minäkään nähnyt missään kapeaa, niitä varmaan myytiin ennenvanhaan, ainoa mitä on kapeaa, se saunapefletti kangas.

Pellavakangas kirjontaan. Kankaan leveys: 150 cm. Koostumus: 100% pellavaa Väri: Valkoinen Kankaat tiheys: neljä ruutua / cm²

• Mä olen

joskus alan oppilaitoksessa tehnyt kaitaliinan ja 6 tablettia. Leveästä palttinasidoksisesta kankaasta leikattiin kaitaliinan levyinen kappale, ja reunapalasta tabletit.

Ei ole kyllä noin kapeaa pellavaangasta osunut kohdalle, mutta leveämmästähän saa aina kapeampaa. Mun kangas ei ollut mitenkään erityisen harvaa, ja käyttämäni pellavalanka oli kohtuullisen ohutta.

En ole ihan äsken ostanut pellavaa Suomesta. Viimeksi hain Viipurista. Eikä maksanut juuri mitään. Ostopaikka: Kauppahallin yläkerta.

• punapoiminta

Se pellavakangas mitä etsin oli tosiaan kapeaa ja kudottu kapeaksi näin ei tarttenut sivuja päärmätä. Haaveilin tehdä tytölle joululahjaksi pöydälle kaitaliinan punapoiminnalla ja alle sitten isompi pellavaliina. Täytyy tässä vielä etsiskellä, ja toivoa että punapoiminta tulee "muotiin".

• kankaanalla

Tuuli-pellavakangas Vuorelmalla on 35 cm leveää ja tiheys on 6 l/cm. Saattaisi toimia kirjontapohjaksi. Eikö paikkakunnallasi ole käsi- ja taideteollisuusliikettä ja käsityöläisiä, jotka voisivat sellaista kangasta välittää tai kutoa?

• etupistokirjonta

Käspaikka kangasta löytyy 20-50 cm levyisenä ja se on pellavaa.
      Joensuussa Joen lanka kaupassa, ilomantsissa Pajusen kaupasta ja netissä vuorelmalla. Reunoja ei tarvitse sivuilta päärmiä. Käytän käspaikkoihin näitä kankaita.

• Kiitoksia paljon

Kiitos tiedosta, juuri tuollaisia kankaita etsin. Siispä tilaamaan! Kaunis kiitos!

• Kiva kun joku
        Kiitoksia paljon kirjoitti:

Kiitos tiedosta, juuri tuollaisia kankaita etsin. Siispä tilaamaan! Kaunis kiitos!

muistaa tulla kiittämään saatuaan apua muilta palstalaisilta! Kaunis kiitos hyvistä tavoista :)

• jukki123

Tallinnassa on pellavakankaiden varastomyymälä, Tuuliku tee 4. Valtava valikoima ja tosi edulliset hinnat. 3725029023, [email protected]

• Anonyymi

Punapoiminta tehdään jo kangasta kutoessa kangaspuilla. Jos kuviot ommellaan neulalla jälkeenpäin, se on kirjontaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      276
      2530
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      77
      2433
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      20
      1639
    4. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1598
    5. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      53
      1518
    6. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      65
      1397
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      134
      1376
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1250
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1059
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      74
      1049
    Aihe