Raskaiden esineiden nostaminen

dal

Miten onnistuu ns. sielunvoimalla? Onko kokemuksia? Mennäänkö tässä nyt pimeällä vai kirkkaalla puolella? Ne ymmärtävät jotka ovat nähneet, muiden ei tarvitse vastata.
Itse olen joskus ollut todistamassa ko. tapahtumaa.

12

1731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ifrit

      Ei taida onnistua. Luulenpa että taidetaan mennä taas "Dekkarin puolelle". Menepäs huijaamaan jotain muita.

      • marjae

        No en ole niinkään raskas esine, 48 kg. Istuin tuolilla. Kummallakin puolella oli henkilö. He pitivät ensin käsiään kerroksittain päällekkäin ja sitten ojensivat etusormensa kainaloideni alle ja nostivat minua.
        En tuntenut mitään painetta, mutta tunsin, kun nousin n. 30 cm ylös tuolista, edelleen istuma-asennossa. Myös sukulaiseni näkivät että niin tapahtui.


      • Ifrit
        marjae kirjoitti:

        No en ole niinkään raskas esine, 48 kg. Istuin tuolilla. Kummallakin puolella oli henkilö. He pitivät ensin käsiään kerroksittain päällekkäin ja sitten ojensivat etusormensa kainaloideni alle ja nostivat minua.
        En tuntenut mitään painetta, mutta tunsin, kun nousin n. 30 cm ylös tuolista, edelleen istuma-asennossa. Myös sukulaiseni näkivät että niin tapahtui.

        Olet kyllä niin kevyt esine, että nostaisin sinut vaikka yksin ihan vaan käsilihaksilla.


      • dal
        marjae kirjoitti:

        No en ole niinkään raskas esine, 48 kg. Istuin tuolilla. Kummallakin puolella oli henkilö. He pitivät ensin käsiään kerroksittain päällekkäin ja sitten ojensivat etusormensa kainaloideni alle ja nostivat minua.
        En tuntenut mitään painetta, mutta tunsin, kun nousin n. 30 cm ylös tuolista, edelleen istuma-asennossa. Myös sukulaiseni näkivät että niin tapahtui.

        Tälläisen tapahtuman olen itsekin nähnyt, eli ensin tehtiin käsillä jotain kerroksittain ja lopuksi nostettiin ilmaan, muistaakseni kyseessä oli silloin isompi henkilö, eli ~100 kiloinen mies. Tapahtumasta on heikot muistikuvat, koska oilin silloin aika nuori. Mutta lisäksi olen nähnyt kun nostetaan raskas pöytä sormella. Onko näistä asioista mitään tietoa missään kirjassa tai webbisivulla, vai onko nämä vain perimätietona siirtyviä taitoja. Tuon henkilön nostamisen hallitsee käsittääkseni aika moni sillä paikkakunnalla missä asuin joskus.


      • alkup
        dal kirjoitti:

        Tälläisen tapahtuman olen itsekin nähnyt, eli ensin tehtiin käsillä jotain kerroksittain ja lopuksi nostettiin ilmaan, muistaakseni kyseessä oli silloin isompi henkilö, eli ~100 kiloinen mies. Tapahtumasta on heikot muistikuvat, koska oilin silloin aika nuori. Mutta lisäksi olen nähnyt kun nostetaan raskas pöytä sormella. Onko näistä asioista mitään tietoa missään kirjassa tai webbisivulla, vai onko nämä vain perimätietona siirtyviä taitoja. Tuon henkilön nostamisen hallitsee käsittääkseni aika moni sillä paikkakunnalla missä asuin joskus.

        Minun tapauksestani on vain muutama vuosi. Silloin myös nostettiin iso mieskin, n. 90 kg.
        Nostanhan minäkin painavia esineitä, mutta se ihme, että kaksi henkilöä vain yhdellä sormella kumpikin?


      • Ifrit
        alkup kirjoitti:

        Minun tapauksestani on vain muutama vuosi. Silloin myös nostettiin iso mieskin, n. 90 kg.
        Nostanhan minäkin painavia esineitä, mutta se ihme, että kaksi henkilöä vain yhdellä sormella kumpikin?

        Aikoinani kun harrastin kungfua reenasimme seinään tuettua sormilla seisomista. Shifu(opettaja) joka pystyi seisomaan kahdella tai kolmella sormella(vain yksi käsi) sanoi että hänen tavoitteensa on kymmenessä vuodessa aina ottaa yksi sormi pois niin että voisi yhdellä sormella kannattaa painonsa.

        Mikään fyysinen mahdottomuus se ei ole, vaikka suljettaisiin kaikki muuntuneet tietoisuuden tilat pois.


      • dal
        Ifrit kirjoitti:

        Aikoinani kun harrastin kungfua reenasimme seinään tuettua sormilla seisomista. Shifu(opettaja) joka pystyi seisomaan kahdella tai kolmella sormella(vain yksi käsi) sanoi että hänen tavoitteensa on kymmenessä vuodessa aina ottaa yksi sormi pois niin että voisi yhdellä sormella kannattaa painonsa.

        Mikään fyysinen mahdottomuus se ei ole, vaikka suljettaisiin kaikki muuntuneet tietoisuuden tilat pois.

        ihan tavallisista ihmisistä, ei mistään vuosikymmeniä treenatuista kunfumastereista ja eikö kunfussa sitten ole sitä henkistä puolta? Mielestäni juuri kunfussa henkinen puoli on voimakkaimmillaan taistelulajeista, jos olet yhtään lajin oppeja tarkastellut.


      • Kokemus
        dal kirjoitti:

        ihan tavallisista ihmisistä, ei mistään vuosikymmeniä treenatuista kunfumastereista ja eikö kunfussa sitten ole sitä henkistä puolta? Mielestäni juuri kunfussa henkinen puoli on voimakkaimmillaan taistelulajeista, jos olet yhtään lajin oppeja tarkastellut.

        Lapsina jostain kuulimme että tällainen nostaminen on mahdollista ja niinpä sitä tietysti sitten myös piti kokeilla. Yksi istui aluksi tuolilla, sitten me kaksi muuta pistimme etusuormet istujan polvitaipeisiin ja peffan alle. En muista ihan varmasti laitoimmeko aluksi kädet istujan pään päälle. Ja kun nostimme, istuja nousi, kevyesti ja nopeasti kuin höyhen! Säikähdimme tietysti ja silloin istuja tipahti takaisin tuolille. Kyse ei todellakaan ollut siitä, että olisimme ihan lihasvoimin nostaneet kaveria, vaikka kaikki silloin (vielä..) kevyitä olimmekin.

        Temppu ei siis näyttäisi vaativan mitään erityistä osaamista, kun pikkulapsetkin (oltiin ehkä jotain 12-vuotiaita) pystyvät sen tekemään. En ole aikuisiällä vastaavaa kokeillut, mutta se todellakin on mahdollista. Pitäisi joskus kokeilla uudestaan, mutta ystäväni ovat niin skeptisiä että epäilen ettei se nyt onnistuisikaan.

        Mutta minuakin kiinnostaisi tietää mihin juttu lopulta perustuu.


      • dal
        Kokemus kirjoitti:

        Lapsina jostain kuulimme että tällainen nostaminen on mahdollista ja niinpä sitä tietysti sitten myös piti kokeilla. Yksi istui aluksi tuolilla, sitten me kaksi muuta pistimme etusuormet istujan polvitaipeisiin ja peffan alle. En muista ihan varmasti laitoimmeko aluksi kädet istujan pään päälle. Ja kun nostimme, istuja nousi, kevyesti ja nopeasti kuin höyhen! Säikähdimme tietysti ja silloin istuja tipahti takaisin tuolille. Kyse ei todellakaan ollut siitä, että olisimme ihan lihasvoimin nostaneet kaveria, vaikka kaikki silloin (vielä..) kevyitä olimmekin.

        Temppu ei siis näyttäisi vaativan mitään erityistä osaamista, kun pikkulapsetkin (oltiin ehkä jotain 12-vuotiaita) pystyvät sen tekemään. En ole aikuisiällä vastaavaa kokeillut, mutta se todellakin on mahdollista. Pitäisi joskus kokeilla uudestaan, mutta ystäväni ovat niin skeptisiä että epäilen ettei se nyt onnistuisikaan.

        Mutta minuakin kiinnostaisi tietää mihin juttu lopulta perustuu.

        Että lapsena tätä myös kokeiltiin, tosin vanhemmilta saadusta esimerkistä. No lapsena se tietty oli helpompaa koska silloinhan ihminen uskoo tuollaisiin asioihin paremmin, tuo ei onnistu jos joukossa on skeptikoita.


      • evherie
        Ifrit kirjoitti:

        Aikoinani kun harrastin kungfua reenasimme seinään tuettua sormilla seisomista. Shifu(opettaja) joka pystyi seisomaan kahdella tai kolmella sormella(vain yksi käsi) sanoi että hänen tavoitteensa on kymmenessä vuodessa aina ottaa yksi sormi pois niin että voisi yhdellä sormella kannattaa painonsa.

        Mikään fyysinen mahdottomuus se ei ole, vaikka suljettaisiin kaikki muuntuneet tietoisuuden tilat pois.

        Mistä ihmeestä tuo sifu oli tullu?!?! Eipä mulla ainakaan kummasti ikinä kung fussa tollasta ollu. Lihaksia treenattiin joskus sillä tavalla että toisella kädellä nojas seinään ja pyöriteltiin olkapäitä että tuli lisää voimaa kataan (mikä tau sen nimi nykykään onkaan, en muista..)


    • Anonyymi

      Hei,

      Vastaanpa nyt vaikka onkin vanha ketju. Lähdin itse netistä etsimään tietoa tästä nostamisesta (henkilön tässä tapauksessa).

      Olen itse kuullut tästä ”tempusta” omalta äidiltäni, joka oli kuullut sen isoisältään.
      Tämän tiedon mukaan jossakin illanvietossa tai tapahtumassa, missä oli ollut useampi ihminen. Siellä oli tehty tällainen nostamistemppu, jossa huomattavan isokokoinen ihminen oli nostettu korkealle, höyhenen kevyesti. Muistan äitini kertoneen, että tapahtunut oli ollut suuren ihmetyksen aihe, eikä isoisä ollut käsittänyt kuinka se oli ollut mahdollista. En tiedä minkäikäinen hän on ollut tämän sattuessa, tai osallistuiko itse.

      Asia jäi sen verran mieleeni, että vuosia myöhemmin kaveriporukan kanssa illanistujaisissa päätimme jännityksen vuoksi kokeilla sitä itse.

      Temppuun kuului neljä ihmistä, jotka laittavat kätensä vuoronperään nostettavan pään päälle, koskettamatta toisiaan. Ja ottavat ne samassa järjestyksessä pois, minkä jälkeen kukin asettaa kaksi sormea vierekkäin pidettynä (ei sivuttain, vaan kämmenselkään ylös) kainaloihin ja polvitaipeisiin. Sitten nostettiin - ja kevyesti nousi!

      Asia tuli uudelleen mieleeni, kun Possessa oli tämä Sami Minkkisen vetämä hypnoosi- juttu, jossa juontajat lakosivat lattialle. Tempun jälkeen hypnoosin eniten vaipuneet vaikuttivat jotenkin myös hämmentyneeltä. Jäin miettimään oliko tässä nostotempussa, jota kokeilimme nuorena, jotain tekemistä hypnoosin kanssa? Joku massahypnoosi- tyyppinen ilmiö kenties. Senkin jäljiltä jotkut olivat aika hämmentyneitä, jopa vähän peloissaan siitä, että asia oli ylittänyt oman ymmärryksen.

      Nimittäin temppua tehdessä, kaikilla oli vahva oletus siitä että sormet kyseisessä asennossa, niissä ei ole nostovoimaa. Tätä myös kokeiltiin ennen varsinaista temppua, emmekä saaneet nostettavaa nousemaan.
      Käsien asettelu-rituaali jonka teimme ennen nostamista, oli kaikille hyvin jännittävä. Se saattoi osaltaan vaikuttaa tietoisuuteen ja ympäristön kokemiseen. Sillä nostettava tuntui todella höyhenen kevyeltä ja saimme hänet vaivatta kattoon asti, useamman noston.

      En ole edes mitenkään varma olivatko muistamani ohjeet temppuun oikeat, tai edes sellaiset kuin isovaarini oli kuvannut. Ehkä olennnaista onnistumiselle oli se intensiivinen valmistautuminen, joka yhdessä koettiin.

      Kai sitä voisi sielunvoimaksikin kutsua ;)

    • Anonyymi

      Onnistuu suolen voimalla. Syö hernekeittoa ja piereskele sohvan alle. Kyllä se siitä nousee!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe