Hei!
Missä voi kouluttautua maatalouskoneasentajaksi? Olen katsellut esimerkiksi Rajamäen tts, jossa on agrihuoltaja koulutus. Toisaalta olen vain lukiopohjainen. Pääsyvaatimuksena on jokin amiksen, kone tai autopuoli.
Olen armeijassa ollut lentokoneapumekaanikkona, josta sain puolen vuoden harjoittelutodistuksenkin. Lisäksi olen ollut maatilalla töissä muutaman kesän
maatalouskoneasentaja
4
2751
Vastaukset
Moro, itse kävin aikoinani rajamäen koulun, minulla oli ammattikoulu pohjalla mutta ei suinkaan kaikilla kurssikavereilla. Oletko ollut suoraan yhteydessä Rajamäelle ?
Tai oletko kysynyt ahkerasti kaikista aikuiskoulutusta tarjoavista instansseista ? Uskoisin myös oppisopimuskoulutuksen olevan mahdollista tällä alalla, etsimään vain..hopi hopi :).- alkuper.
Opiskelen tosin tällä hetkellä Amk:saa, toista vuotta konepuolella ja luultavasti suuntaudun koneautomaatioon.. Joka tapauksessa on alkanut enemmän kiinnostaa asentajan hommat. Millainen palkkaus alalla mahtaa olla?
- Apumeaanikko
Morjes Entelo!
En voinnut olla vastaamatta kun kerroit lyhyesti
oman tarinasi. Olit ilmeisesti Kuorrevedellä ilmavoimien teknillisessä koulussa lähivuosina, ja komenuuksella ilmavoimien jossain tukikohdassa. Jotta olet päässyt sinne niin olet ollut Kauhavalla tai Kuorrevedellä alkupalvelussa.
Ei tumpelot pääse edes pääsykokeisiin lentokoneita korjaamaan.
Ilmeisesti olet nuori mies elämää etsimässä ja kaikki koneet kiinnostaa.
Sinulla on tulevaisuus.
Kerron tarinan itsestäni.
Olen vajaa 60-v.
Kävin Pieksämen ammattikoulun -70
Pääsin sieltä 16-vuotiaana.
Suomessa oli lama.
Muistan vain että nälkää näin.
Menin Helsinkiin ja siellä oli rakennettu
rantarata ja voimalaitos.
Vuoden jälkeen pyrin Hyvinkäälle
konepajakouluun Kone Oy:lle ja sitä
kesti kaksivuotta. Nälkää näin.
Sen jälkeen erosin ja menin taas
Helsingin energialaitokselle.
Vuoden jälkeen ajattelin että
ei kun Tekuun. Pääsin sisään
Helsinkiin Pengerkadulle ja
valmistuin koneteknikoksi (konstruktio)
nälkää nähden kolmen vuoden jälkeen.
Höyläsin sitä kolmevuotta
ja pääsin pois vuonna -78.
Sitten menin armeijan testit
läpi ja olin Kauhavalla, Kuorrevedellä,
Kuopiossa ja Utissa kuljetuslentolaivueessa
josta pääsin siviliin -79 myös apumekanikkona
(DC-3 Safir, Migit ja helikopterit) ja tietenkin suomessa kova
lama. Helsingin Sanomissa ei ollut montakaan
työpaikkailmoitusta. Minulla oli sitten sellainen koulutus
että en hakenut työpaikkoja vaan minua "haettiin"
Utista ensimmäisenä siviilipäivänä Helsinkiin
ja sinne jäin. Nykyisin oloneuvos.
Ainoa ongelma oli se että kävin kasakoulun ja
vuotta myöhemmin tuli kielet opetusohjelmaan
enkä voinnut työskennellä kuin suomaisten kanssa.
Sinulla on lukio takana ja Ilmavoimien teknillinen
niin ei ole mittää häppeetä. Tulet olemaan voittajia
kun vain prässäät eteenpäin.
Terveisin
Apumekaanikko.
Ei meitä suomessa
palveluksessa kauheasti ole.
Käsi lippaan.
Olet varmasti sinäkin tekijä mies.
Ei muuta kuin tuulemaan!- entelo
Hei,
Ei ole kyllä nykyäänkään helppoa työllistyminen millään alalla. Toivon mukaan asiat muuttuvat muutaman vuoden sisällä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu463516- 1362525
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172494Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151973- 161436
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731337- 1061324
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531043- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21969