Suomen kaunein koti

maun riemuvoitto

Suomen kaunein koti -sarjassa vierailtiin kolmessa kivitalossa. Vanhan daamin 50-lukulainen talo oli sisustettu vanhoilla, koristeellisilla huonekaluilla, niihin sopivilla klassisilla verhoasetelmilla ja seinillä oli runsaasti perinteistä taidetta.

Eikö vain tässä kodissa nähty "hienon" talon olevan ikään kuin pilattu tyyliin sopimattomalla sisustuksella. Hyvänen aika.

En minä kyllä ole kertaakaan nähnyt näiden asiantuntijoiden nyrpistelevän nokkaansa jossain helsinkiläisessä jugend-talossa, johon joku on kehdannut tuoda tyyliin sopimatonta design- ja/tai Ikea-kamaa, jättänyt ikkunat käsittämättömästi verhoitta tai vuorannut keittiönsä kiiltävällä modernilla keittiöllä kromia ja ferrarinpunaista unohtamatta. Ei, ekspertit ovat ekstaasissa.

Että silleen.

46

3729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ogelin talo

      mutta mun mielestä karsein oli se kivitalo Helsingissä, ja se pariskunta.

      Bongasin monta kuvaa talon seinillä heistä ITSESTÄÄN, samoin jossain
      yöpöydillä tms OMIA KUVIA?!?!?
      Montakohan peiliä siellä oli.

      Kyllä on itserakkaita tyyppejä, kuka sisustaa itsensä kuvilla?!?

      • ................

        Perheellinen ja perhettään rakastava?


      • itserakas2
        ................ kirjoitti:

        Perheellinen ja perhettään rakastava?

        itseään rakastava lähinnä.

        Jos laittaa itsestään kuvia joka seinälle niin kyllä itserakas on oikeampi termi


      • paljasta pintaa
        itserakas2 kirjoitti:

        itseään rakastava lähinnä.

        Jos laittaa itsestään kuvia joka seinälle niin kyllä itserakas on oikeampi termi

        Jo jaa, jos perhe ja sen korostaminen on itserakkautta niin okei.

        Ohjelmassahan ihmeteltiin hieman paheksuen, että pannaan just näitä kuvia helvetisti seinille. Että ei voi jättää seinää niinku seinäks. Se olisi niin kaunista.

        Suomalaiset kodit olisivat niin kauniinta, jos niiden anonyyneilla valkoisilla seinillä ei olisi mitään reviirimerkkejä. Elämänlaatu olisikin ihan toinen asia.


      • peiliin tuijottajat
        paljasta pintaa kirjoitti:

        Jo jaa, jos perhe ja sen korostaminen on itserakkautta niin okei.

        Ohjelmassahan ihmeteltiin hieman paheksuen, että pannaan just näitä kuvia helvetisti seinille. Että ei voi jättää seinää niinku seinäks. Se olisi niin kaunista.

        Suomalaiset kodit olisivat niin kauniinta, jos niiden anonyyneilla valkoisilla seinillä ei olisi mitään reviirimerkkejä. Elämänlaatu olisikin ihan toinen asia.

        no en mä silti tajuu että katselee itsestään kuvia omilta seiniltä,
        onko se hyvän maun mukaista sisustamista.

        Kyllä se itserakkautta enemmän on, ihan sama kuin että sä istuisit
        peilin edessä koko ajan ja sä "vaan korostat rakkaita asioita"
        tuijottamalla peliin.

        Seinille voi hankkia taidetta, tauluja tai muuta, jos oikeasti sisustaa haluaa.


      • oma koti kullan kall
        peiliin tuijottajat kirjoitti:

        no en mä silti tajuu että katselee itsestään kuvia omilta seiniltä,
        onko se hyvän maun mukaista sisustamista.

        Kyllä se itserakkautta enemmän on, ihan sama kuin että sä istuisit
        peilin edessä koko ajan ja sä "vaan korostat rakkaita asioita"
        tuijottamalla peliin.

        Seinille voi hankkia taidetta, tauluja tai muuta, jos oikeasti sisustaa haluaa.

        Hyvän maun? Eiköhän jokainen rakenna pesänsä itselleen sopivaksi eikä noudattaakseen jotain "hyvää makua". Kaikki sisustaminen, tehtiinpä se tietoisesti tai ei, on itseilmaisua. Jonkin yleisen "hyvän maun" tuputtaminen on sama kuin sanoisi, että olet vääränlainen ihminen.


      • Anonyymi

        Jokainenhan tekee kodista oman näköisensä.Koko ohjelman ajatus on mulla tosi outo,päästä ns.asiantuntuntijoita katsomaan millaista kämppää asut,ja he sitten jakavat pinnoja,tyyliin oi miten hieno lamppu,kato miten hienot verhot.Vihoviimeisin asia elämässäni olisi se,että päästäisin joitakin ns.asiantuntujoita asuntooni arvostelemaan miten asun.Täyttä paskaa koko ohjelman ajatus.On kyllä tosi outoa että jotkut saavat palkkaa arvostelemella toisten koteja ja miten niissä asutaan.Minä en päästäisi ainuttakaan näistä nuuskijoista asuntooni arvostelemaan.Sairas ohjelma .


    • rahalla saa kaikkea

      No, ei tuon ohjelman tyyli mitenkään yllätä,
      kuka nyt tekisi ihan TV-ohjelmaa tavispulliaisten tavisasunnoista taviskirjahyllyineen.
      Ei se ole trendikästä.
      Näiden sisustusohjelmien tarkoitus on nostaa kateuskynnystä= ilman miljoonaa pankkitilillä et saa edes pelkkiä seiniä ja toinen tarvitaan niiden täyttämiseen.

      Ei ole myöskään trendikästä, jos kivitasot eivät ole marmoria, laatat mittatilauksena tehtynä tai autotallissa pelkkä fiat ja polkupyörä.

      Rahalla saa ja TV-ohjelmat antavat unelmia ja kivasti kateuden siemeniä naapurustoon.
      Oikeasti en uskaltaisi esitellä ikinä omaa kotiani noin julkisesti, varkaat ja ikävät ihmiset ovat sen jälkeen riesana pihalla ja oven takana. Ehkä ohjelma takaa myös vartioinnin 6kk tämän jälkeen.

    • OnnellinenKöyhä

      Ei tämä ole Suomen kaunein koti -ohjelma, vaan Suomen KALLEIN KOTI -ohjelma. Mulle kaunis ei ole synonyymi kalliille. Ja palkintona 10 000 e rahaa, mikä on näiden kämppien omistajille taskurahaa. Pettymys ollut tämä ohjelma. :(

      • money money money

        Olihan siinä rintamamiestaloja, jotka eivät kaikki olleet isolla rahalla laitettuja. En tiedä, mitä vielä on tulossa.


    • minä-ja-minä

      tama on tyyppillistä tämän ajan mina-mina-ajattelua.

      Halutaan jakaa kaikki netissä, facebookissa, blokeissa ja vielä
      tyrkyimmät haluaa telkkariin esittelemään MINUA ja MINUN ihanaa kotia.

      Itserakkaiden ja itseään näyttä olevien ihmisten tyhjänpäiväistä pullistelua.

    • Pola11

      Voi hyvänen aika noita arkkitehtien suunnittelemia taloja!! Viimeisinkin oli synkkää betonipintaa kuin kellarissa ikään. Komerointa ei näy missään. Yhdessäkin riippuivat vaatteet rekissä keskellä makuuhuonetta. Tuomaristo huokailee ihastuksesta, mutta moni katsoja vaikeroi kauhistuksesta. Ysiä ja kympppiä jakelevat näille luomuksille, joita en kodeiksi nimittäisi. Kaikki kodikkuus ja lämpö sekä käytännöllisyys on puuttunut useimmista. Missä on Suomen arkkitehtuurin taso kun ei osata tehdä tyylikästä ja kaunista. Eivät ihmiset viihdy (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) tuollaisissa bettonibunkkereissa. Toinen tuomariston ihastelema arkkitehtuurin luomus muistutti yhdistelmää lato/laiva.
      Ehdottaisin ohjelman nimen vaihtamista nimeksi Suomen karmein kämppä.

      • hienoja luomuksia

        Suomen kaamein kämppähän jo onkin :P


      • Envaantajuu
        hienoja luomuksia kirjoitti:

        Suomen kaamein kämppähän jo onkin :P

        Suomessa tää kaamein kämppä -sarja ja kaunein koti -sarja vois olla yhtenevät, näemmä.


    • järkyttyny

      se turussa sijaitseva aristokraattisen näköisillä tyylimööpeleillä sisustettu talo oli kerrassaan lumoova ja puutarha myös !!!!!!!! Miksi noi tuomarit suosii tollasia moderneja pakettitaloja perus Avotakka/ ikea sisustuksella ja eivät pätkääkään arvosta persoonallisuutta tai esim antiikkisisustusta(kyllä rouvan puutarhaan ja kalustukseen oli satsattu 1000 kertaa enempi ,kuin kiviboxin ikea-tusina valkoisiin sohviin ) eikö ohjelman nimi ole "suomen kaunein koti " eikä mikään ohjelma standardi sisustusarkkitehdin perus "valkoinen sohva " boxista ????????? järkyttyny

      • Omistautuneisuutta!

        Se oli puutarhoineen just omistajansa näköinen eikä tippaakaan teennäinen.


    • Sisustussuunnitelija

      Pihla M ja Olli P olivat tehneet Suomen kauneimman kodin. Minun mielestäni.

      • Takkutukka33

        Puhut asiaa. Töölöläiskoti korjaa potin.


      • agorafobia.
        Takkutukka33 kirjoitti:

        Puhut asiaa. Töölöläiskoti korjaa potin.

        Yäk mikä muovinen ja autio köyhäläisunelma, jossa ihaillaan runsasta lattiapintaa. Siinä voi järjestää tanssiaisia tai muuten vain ihailla lattiaa, kun stadissa on neliöt niin kalliitta. On makeeta, että jollakulla on varaa käyttää niitä ei-mihinkään. Siis niin stailiii!


      • kuinkas sitten kävik
        Takkutukka33 kirjoitti:

        Puhut asiaa. Töölöläiskoti korjaa potin.

        Ei sijoittunut Töölön urbaani leikkipuisto edes viiden kärkeen.

        (En viihtyisi siinä asunnossa päivääkään ihanaa parveketta lukuun ottamatta.)


    • SiisMitVit???

      Siis kyllä suomalaiset rakentaa RUMIA TALOJA!!! Jotain betonihökkeleitä keskellä rämettä. Ai että on iiihanaa! Ei mitään verrattuna brittien kaunein koti -sarjaan. Siellä oli vaikka mitä ihania taloja! Suomalaiset ei osaa edes sisustaa niitä karseita kotejaan. Musta tuntuu et mä oon väärässä maassa jo suuri osa väestöstä pitää sarjan taloja kauniina. :O

      • SiisMitvit???

        Lisäyksenä vielä et kerrostalokodit ei musta MITENKÄÄN voi kilpailla tässä sarjassa. mennään saman tien jonnekin lähiön spurgutaloihin sitten.

        Nimim. "Tää on niin ihanaa kun metro jyrisee tossa vieressä ja kaupungin harmaa betonimiljöö yrmyine suomalaistanttoineen on parasta mitä tiedän, ja siis tänhän on PAKKO olla sikahyvä kun nää meidän neliöt on niiiiiin kalliita"


      • Se "pieni" ero
        SiisMitvit??? kirjoitti:

        Lisäyksenä vielä et kerrostalokodit ei musta MITENKÄÄN voi kilpailla tässä sarjassa. mennään saman tien jonnekin lähiön spurgutaloihin sitten.

        Nimim. "Tää on niin ihanaa kun metro jyrisee tossa vieressä ja kaupungin harmaa betonimiljöö yrmyine suomalaistanttoineen on parasta mitä tiedän, ja siis tänhän on PAKKO olla sikahyvä kun nää meidän neliöt on niiiiiin kalliita"

        Brittien asuntokanta on jotain ihan toista kuin Suomen ja uusiakin taloja tehdään vanhojen tyylien mukaan, joita nimitetään tyypillisesti tiettyjen hallitsijoiden mukaan niiden arkkitehtoonisen tyylin tai yksityiskohtien perusteella. Uudemmat vanhat talot ja talonpätkät eli viktoriaaniset 1800-luvulta pannaan uusiksi, vanhoja latoja ja maalaismökkejä pannaan uusiksi, kaikkea vanhaa pannaan uusiksi, kaupungeissa entisiä kaupunkitalojen palvelusväen takakujia (mews) pannaan huippumuodikkaiksi!

        On näissäkin (suomalaiset varmaan tappavia) sisäilmaongelmia, vaikka ne eivät niin tiiviitä olekaan kuin suomalaiset talot (yksilasiset ikkunat, joita uusitaan ja EHKÄ pannaan tuplalasit; ovien alta valskaa - tähän veto-ongelmaan käytetään "draught excludereita" eli pitkulaisia tyynyjä ovien alaosan tukkeeksi - voitteko kuvitella).

        Tietenkin Britanniassa on enemmän vanhaa varallisuutta, joka siirtyy perintönäkin, joten ihmisillä on enemmän varaa tehdä isoja asioita.

        Toisaalta sanoisin, että Britanniassa remppoja ja sisustusta ei tehdä aina niin vimpan päälle ja käytännönläheisesti kuin Suomessa - tehdään enemmänkin pinnallista ja muutosta, jos huvittaa. (Toisaalta tehdään myös todella isolla rahalla ja totaalisesti, mitä näytetään televisiossa Suomessakin).


    • sisustushullu akka

      Mun mielestä ainoat kauniit sen eläkeläismummon kodikkaan talon lisäksi oli ekan jakson 2 ekaa taloa. Jokainen jatkoon päässeistä on sellasia että ihan puistattaa jos niissä joutuis asumaan. Harmi kun ei saa äänestää niistä 30 parhainta, nyt voittajaks tulee joku ruma moderni kylmä hökötys :/

    • Luotan Sikkeen

      Kadehdin sitä kallionäkymää.

      Eli sijoitus kilpailussa on joko 1. tai 2.
      Kova kamppailu Töölöläiskodin kanssa.

      • sikke vai

        Sikke kokkaa televisiossa Viron asunnossaan, tarkoitat varmaankin Hannaa [hænə] ;)

        (Kallionäkymä oli hieno ja talo siihen paikkaan passeli, vaikken yleensä olekaan ankaran minimalismin kannattaja, päinvastoin - en viihtyisi sellaisessa. Tässä talossa, jossa ympäristö tuli sisään kaikista suunnista, voisin tarkistaa kantaani.)


    • xöcms'vms's

      Minusta ne kaikki arkkitehtien suunnittelemat talot olivat hirveitä, vaikka maisemat olivat hienot.

      Pahin oli betonileego, missä katto tuntui painavan asunnon kasaan. Itse en viihtyisi sellaisessa talossa. Ikävä, että maisema pilattiin talorumiluksella. Rahalla voi näköjään tehdä senkin ja väittää, ettei rahvas ymmärrä hienoa arkkitehtuuria. Talo näytti joltakin kappelilta.

      Puinen vaijerihirvitys oli kuin taideteos, mutten viihtyisi siinäkään, koska talo tuntui olevan olemassa vain sitä itseään varten. Kannattiko arkkitehdin teos pilata tekemällä se naurettava istuinryhmä sinne katolle? Muumitalo?

      Lapsiperheen yhtä tilaa oleva kolkko lukaali näytti pudonneen tontilleen suoraan avaruudesta. Huonekalut olivat yhtä rumia ja epämukavia kuin talokin. Ainoat kivat asiat olivat sisääntulon lasikatto ja typötyhjä (!) terassi.

      Kauniilla puutarhatontilla sijaitsevan 1950-luvun talon arkkitehtuuri ja sisustus olivat ristiriidassa keskenään, vaikka kalusteet olivat pääosin kauniita ja laadukkaita. Esimerkiksi portaikon kaide oli samanlainen metallinen mustalla muovilla päällystetty hökötys kuin vielä 1970-luvun kerrostaloissa. Lisäksi talossa oli liikaa tavaraa ja yksityiskohtia. Siivoaminen vie varmaan aikaa. Kunpa sisustuksen olisi saanut siirrettyä vähän yksinkertaistettuna ja kevennettynä johonkin vielä vanhempaan huvilamaiseen taloon. Sinne myös huvimaja ja muut puutarhan koristeelliset yksityiskohdat sopisivat paremmin.

    • risukasa

      Se Turussa sijaitseva betonihirvitys on hyvä esimerkki siitä, että rahalla saa mutta tyylitajua ei voi ostaa. Sotilasbunkkeriksi tämä taloksi kutsuttu tekele sopisi paremmin. Rannikkotykki vain puuttuu sojottamasta ikkunasta.

    • voittaamuukuinmaku

      Tämän viikon kartanojaksosta huomiota herätti voittaneen kohteen oranssi-vihreä makkari, josta heräsi lähinnä epäilys, että kaikki ei ole täysin reilassa, mutta kukin talo taaplaa tyylillään. Samoin henkilökemiat näytti tunkevan tahattomasti esille, jos kohta omalla tavallaan kiintoisaa. Itse en olisi kelpuuttanut niistä yhtäkään jatkoon, sen verran sekametelisoppaa oli kaikissa.

    • Mun mielestä..

      Kartanojaksosta olen samaan mieltä, varsinkin se jatkoon päässyt oli jopa epäsiistin oloinen asunto. Tykkään enempi uus-vanhasta eli että vanhat huonekalut on vähintäänkin käsitelty ja maalattu uudelleen, samoin seinät.

    • Miksi ?

      Sumarit tuomaroi kokki-ja asuntokisoissa.

      • Otin loman

        Töölöläiskoti voittaa.


    • Poiut1

      On se ihme, että Suomen kaunein koti -ohjelman tavallisesti asiallisen kriittinen sisustusarkkitehti Minna Piironen ei löytänyt mitään moitittavaa Naantalailaisesta kartanosta jaksossa numero viisi. Jotain syvästi henkilökohtaista taustalla?

      • xöcms'vms's

        Kierreportaat kartanossa pilasivat tyylin tosi hienosti.

        Lapsiperheen "pohjalaistalo" oli tapettu, kun se oli tyhjennetty sekä ulkoa että osin sisältäkin vanhoista tunnusmerkeistä.


      • Ääni x4
        xöcms'vms's kirjoitti:

        Kierreportaat kartanossa pilasivat tyylin tosi hienosti.

        Lapsiperheen "pohjalaistalo" oli tapettu, kun se oli tyhjennetty sekä ulkoa että osin sisältäkin vanhoista tunnusmerkeistä.

        Arkkitehtipariskunnan koti.


    • Aivan saletti 1

      Töölö voittaa tai minä en tiedä sisustuksesta mitään.

    • palautetta sinne

      Siis mun maku on NIIN erilainen kuin näiden objektiivista täydellisyyttä tavoittelevien, varsnkin arkkitehtien. Onko näillä muuta tajua kuin jokin rationaalis-geometrinen laskennallisuus, että miten on neliöt jaettu ja onko niitä johonkin tuhlattu. Siis yksinkertaisesti: pyh ja yök!

      • Tää on niin tätä...

        Toinen tyypillinen asia on se, että vaikka neliöitä ei saisi tuhlata ja niiden pitää olla järkevästi jaettu, näitä neliöitä ei saisi käyttää mihinkään. Niihin ei saisi tuoda paljon tavaraa. Niiden pitäisi vain olla. Sitten niitä vain pällisteltäisiin itsetyytyväisenä jossain Barcelona-tuolissa aivan kuin asukas itsekin olisi sisustusesine.


    • minusta

      on niin outoa, että perussuomalaisten ajatus taloista pysyy vuodesta toiseen aina samana: perinteinen on parasta. onneksi joukossa on niitäkin, jotka ovat ennakkoluulottomia kokeilemaan jotain uutta. minusta suomen kaunein koti oli aivan upea: kaunis ja kompakti. täällä ajatuksia suomalaisen asumisen muuttumisesta: http://lainaajokatarpeeseen.omasivu.fi/6/maaseutukartanosta-yksioon/

      • Voittaneen värit

        Voittaneessa kodissa on huomionarvoista, että se todellakaan ei ollut valkoinen. Ainahan sanotaan, että "suomalaiset kodit ovat valkeita", "suomalaiset pitävät valkoisesta". Päinvastoin valkoinen loisti siinä talossa poissaolollaan. Värit olivat luontoa mukailevia ja syviä, tummiakin, eikä kokonaisuus ollut lainkaan synkkä.

        Luulenpa, että joko valkoisuuden valtakausi on väistymässä tai sitä ei ole koskaan ollutkaan: suomalaiset eivät ole oikeasti olleet niin innostuneita valkoisesta, vaan ovat vain jättäneet kaiken varmuuden vuoksi valkoiseksi, koska eivät ole muutakaan keksineet - tai uskaltaneet.


    • Rimpatirei

      Minä olin onnellinen siitä, että tavallinen rintamamiestalo tuli kakkoseksi!

      Eikä itse asiassa yksikään niistä ökyasunnoista päässyt kärkeen. Toki rahaa oli käytetty kaikkiin, näkyihän se. Ja sekin vähän haittasi, että se kakkoseksi tullut rintamamiestalo oli just niin tyypillisen valkoiseksi stailattu, ihan kuin jostain näistä nykyisistä "la maison belle" -tyylin sisustusliikkeistä kopioitu. Valkoista, tahallaan kuluneen näköistä pintaa, vaalean harmaata, sinkkiastioita, tähtikuvioita, romu- ja risutyyliä, tätähän meille nykyään tarjotaan.

      Minusta tämä nykyinen valkoisuus ei ole ollenkaan perinteistä suomalaista sisustustyyliä. Kun olen 50-luvulta asti tätä maailmaa katsellut, niin tämä täysvalkoisuus on ihan viimeisen kymmenen - viidentoista vuoden aikana tullut muotiin. Suomalainen sisustusväri on kautta aikojen ollut lähinnä ruskea ja beessi. Kirkkaita, iloisia värejä on pyritty välttämään. koska ne on koettu mauttomiksi, ja valkoisilla huonekaluilla sisustettiin lähinnä teinityttöjen kamareita. Poikkeuksia olivat kuusikymmentäluvun psykedeeliset kuviot ja voimakkaat värit, mutta niistäkin innostuivat eniten opiskelijat ja nuoret perheet ensiasunnoissaan. 70-luvulla muotivärejä olivat oranssit ja myrkynvihreät, mutta niistä palattiin taas 80-luvulla takaisin tummanruskeisiin keittiöihin ja ruskeisiin ja mustiin nahkasohvakalusteisiin ja beigenvärisiin puhviverhoihin. Ja koko ajan on tavallisissa peruskodeissa kulkenut mukana tuo beige ja ruskea, eri sävyissä.

      Luulen myös, että tuo täysvalkoisuus, mihin tässä jostain syystä on niin suuresti hurahdettu, alkaa väistyä pois muodista. Odotelkaa vaan, niin kohta on kirpputorit ja kierrätyskeskukset väärällään valkoisia sohvia. Mikäli enää valkoisia ovat.

      Kuvittelisin, että seuraava muotisuuntaus voisi olla harmoninen värikkyys. Eli kirkkaita värejä, mutta ei ihan mitä tahansa, vaan kauniisti toisiinsa sointuvia. Valkoinenkin varmasti säilyy, mutta ei ihan näin hallitsevana. Ja tuo tekokuluneisuus alkaa myös olla jo niin nähtyä. Itse en ole innostunut siihen missään vaiheessa, koska muistan edelleen oikein hyvin köyhän lapsuudenkotini kulahtaneet huonekalut ja rapistuneet ikkunanpuitteet, taisin saada rokotuksen jo silloin.

      Tuosa ohjelmassa oli aika monta kotia, joissa en voisi asua. Yksi oli se entinen vesitorni, joka oli mielestäni kammottava asuinpaikka ja toinen se tokikin upea, mutta täysin persoonaton loft-asunto jossain Helsingin kattojen yllä. Kun asunto pääsääntöisesti viestii, että siihen on laitettu RAHAAAAAAA, se ei näytä enää minusta kodilta. Jotenkin se on sukua sille ajatelmalle, että kun on kaikki, ei ole enää mitään. Joissain tapauksissa se tulee näkyväksi, ja tässä se tuli minun kohdallani. Paremmin en osaa sitä selittää.

      Betonitalo oli ruma, mutta vanha kansakoulu Siuntiossa ihana. Siinäkään en pitänyt sisustuksesta ihan joka kohdin, mutta yleisesti se oli ihana ja varsinkin se paikka ja maisema! Olin ihan varma, että se on kärkisijoilla, mutta eipä sitten ollutkaan. Voittajakoti oli ihan ok, mutta ei minusta ihan niin kivalla paikalla, kuin sitä ylistettiin. Mäntyinen kalliomaisema ja varvikko ei ole minun makuuni eikä meren läheisyys muutenkaan. Mutta talona tosi kaunis. Jotain kansallisromanttistahan siihen liittyi, joten ei ihme, että Suomen kansa on näin puhunut.

    • Anonyymi

      Onko Kukkohovin rahapula niin suuri, että pitää 5kymppisenä vielä yrittää paljastelija itseään Suomessa? Surkeaa!

    • Antiikilla sisustaminen on kaunista kunhan sisustus on tehty niin, ettei asunto näytä kuin museolta tai antiikkikaupalta. Vastaavasti liikka designilläkin tai luksuksella sisustaminen on tylsää. Asioissa on hyvä olla joku balanssi. Vaikka tykkäisikin esim. 1960-luvun tyylistä, niin ei kaikkialla tarvitse olla räiskyviä värejä ja/tai isoja kuvioita ja ajan design-huonekaluja tai jos tykkää minimalistisesta, niin kyllä voi laittaa vaikka valkoiset verhot, ees yhen tai kaks mattoa ja muutaman harkitun taulun tai valokuvan seinälle ettei asunnossa kaiu ja tunnu liian kylmältä.

      Itse tykkään 1960-70 -lukujen tyylistä tai niiden henkisestä, mutta mielestäni tässäkin on hyvä olla joku balanssi. Tykkään myös boheemista/hippityylistä/itämaisesta ja vähän myös maalaisromanttisesta. Päätyyli näyttäisi olevan inspiroitunut 1960-70 -luvuilta ja vähän on mausteena itämaista ja tuota bohoa/hippityyliä. Maalaisromanttistakin hieman (esim. makuuhuoneessa yks vanha valkoiseks maalattu peilipiironki).

    • Anonyymi

      Nykyisin musta on lempiväri. Kesämökki on mustaksi maalattu ulkoa ja sisältä moderni. Antaa tosi kylmän vaikutelman. Missä on punaiset mummon mökit

    • Anonyymi

      Kyllä tuomarit rakastaa moderneja hökötyksiä. Monenkaan mielestä moderni on kylmän oloinen ei lainkaan viihtyisä. Esim pyöreä talo asuntomessualueella oli hirvitys. Homot rakastaa outoja asioita. Eivät ole normaaleja. Ei yhtään viihtyisä koti. Miten tuomarit suosii kylmänoloisia moderneja koteja. Onneksi homojen koti ei voittanut

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta pari huomiota. Vanhoissa taloissa on yhä muotia kaivaa hirsi näkyviin. Ennen vanhaan paljas hirsi oli asuinhuoneessa kauhistus ja köyhyyden merkki, joka peitettiin liimatuilla sanomalehdillä jos tapettiin ei ollut varaa.

      Toinen huomio: asuntoihinsa panostajilla ei taida olla varaa kirjoihin, niitä näkyi harvassa asunnossa. Sen sijaan esitellään ylpeinä vaate- ja kenkähuoneita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe