Tuhatjalka Jyväskylä

NeverAgain

Kokemuksia kyseisestä klinikasta? Itselläni huonoja kokemuksia, menetin koirani kyseiselle klinikalle. Palvelu tökeröä, lääkäreiden puheesta ei saa selvää (huono suomi), hoitovirheitä ja eläinlääkäri ja toimitusjohtaja eivät suostu vastaamaan kysymyksiini hoitotoimenpiteistä... Itse en enää ikinä tee sitä virhettä että kyseiseen puljuun astuisin jalallanikaan. Huolettaa kovasti, että kyseessä on ainoa päivystävä eläinlääkäri- onko tietoa miten asiaan voisi vaikuttaa? Miten Jyväskylään saataisiin uusi/toinen päivystävä??

51

2763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirvittää..

      Itse käytän jos tarve vaatii kissani vaajakosken eläinlääkärillä on asiansa osaava pieni viihtyisä edullinen paikka en anna elikoitani jonkun karvakäden hoidettavaksi liekö edes suomessa koulutusta saanut mikä ei todellakaan vastaa sitä mitä ovat kotimaassaan oppinu

      • +++p

        Joo, ja joskus pitää ymmärtää, että jos eläin on kuollakseen, niin ei siihen auta oli lääkäri kuka hyvänsä.


    • File Ahmed

      Entinen teurastaja?

      • Perintö kilahtaa

        Huvittavaa että eläimelle pitää olla paras mahdollinen hoitopaikka, mutta mummon ja papan voi viedä hoono soomi karvakäden hoitoon terveyskeskukseen.


      • joku raja
        Perintö kilahtaa kirjoitti:

        Huvittavaa että eläimelle pitää olla paras mahdollinen hoitopaikka, mutta mummon ja papan voi viedä hoono soomi karvakäden hoitoon terveyskeskukseen.

        Enpä veis edes sitä mummoo ja pappaakaan


      • mustamurre

        Itse olen käynyt tuhatjalassa 3 kertaa koiriemme kanssa ja aina ollut hyvä palvelu ja asialliset lääkärit, tosi vähän murtaen puhuvat suomea mutta kommunikointi kyllä sujui ja saimme selvää mitä toinen sanoi, aina voi kysyä uudestaan jos ei saa ensimmäisellä kerralla selvää, kuinkas se Kirrin eläinlääkäri siinä Agrin ja SPR:n kirpparin vieressä, silläkin olen käynyt ja aivan ok mutta auki-olo aikoja en tiedä.


      • kokenutkokenut
        Perintö kilahtaa kirjoitti:

        Huvittavaa että eläimelle pitää olla paras mahdollinen hoitopaikka, mutta mummon ja papan voi viedä hoono soomi karvakäden hoitoon terveyskeskukseen.

        Jyväskyläs ei saa hyvää lääkäripalvelua edes mummo, vaik lääkäri puhuis suomee. Hyvin tympäännyneitä lääkäretä olen vaan tavannut. Kiv et ihmiset huolehtii todellakin eläimistään, koska ne on uskollisimpia perheenjäseniä. Varmasti huolehtisivat myös ihmisistä, mut syzteemi on tääl päin persettä kuin pyörän satula! ! !


    • Ellero

      Vanha keskustelu, mutta koska monella näyttää olevan huonoja kokemuksia, haluan jakaa vaihteeksi hyvän kokemuksen. Itse olin jo varannut koiralleni eutanasian Jyväskylän Tuhatjalasta ja vasta sen jälkeen aloin googlailla kokemuksia ja aloin varautua töykeään henkilökuntaan ja huonoon palveluun. Teki mieli perua koko aika pelkästään keskustelupalstojen kommenttien takia...

      Virolainen nuorehko mieslääkäri ei puhunut kovin hyvin suomea. Meille tarjottiin tulkkia, mutta sanoin voivani hoitaa asiat itse englanniksi. Ei ollut minkäänlaisia ongelmia tai kielimuuria.

      Koko toimenpiteen ajan lääkäri kertoi mitä oli tekemässä ja hän osasi sanoa juuri oikeita asioita olematta kuitenkaan mikään lässyttäjä. Lääkäri oli erittäin ymmärtäväinen ja ammattitaitoinen, kaikki sujui todella hyvin vaikka tilannehan oli minulle todella raskas ja surullinen.

      Eli ainakin mun kohdalla oli nyt niin, että pelkäsin aivan turhaan huonoa, epäammattimaista palvelua. Kaikki meni aivan päinvastoin. Sain vahvistuksen siitä, että tein oikean ratkaisun ja kuten sanottu, eläinlääkäri sanoi lohdullisia sanoja olematta kuitenkaan lässyttäjä. Myös vastaanotossa ollut nuori nainen oli todella empaattinen ja kaikinpuolin asiallinen.

    • kerran käynyt...

      Minullakin oli muuten ihan hyvä kokemus varsinkin tuon virolais lääkärin osalta, mutta se vanhempi nainen joka työskenteli vastaanotossa oli hieman epäkohtelias..
      Nimittäin siinä vaiheessa hänen palveluintonsa laski, kun halusin maksaa 300e eläinlääkärikäynnin osamaksulla, (jota myös itse mainostivat).. Kävi tiukkaan sävyyn haukkumassa minua puoliääneen sille lääkärille, että haluankin laskulle...

      Eihän näitä yllättäviä tilanteita voi ennustaa, jos lemmikille tulee hätätilanne ja valitettavasti en pystynyt tuollaista summaa maksamaan kerralla juuri sillä hetkellä. Hävetti itseänikin, mutta minkäs sille mahdoin. Laskuni maksoin kyllä kahdessa erässä.

    • Rölli5

      Juuri tänään käyneenä, ei ole kuin hyvää sanottavaa. Erittäin hyvä ja asiantunteva palvelu. Suosittelen.

    • muhamatti

      muslimi ja koira ei oikein mätsää... sattuuhan sitä.
      -muhamatti-

    • Petttynyt

      Me käytiin tänään koiran hotspotin takia Tuhatjalassa, kun tosiaan ainut päivystävä Jyväskylässä on. Pelkään aivan älyttömästi rauhoituspiikkiä ja sen mahdollisia sivuvaikutuksia. Koirani vaipuessa "uneen" itkin silmät päästäni silti en saanut mitään rauhoittavia sanoja lääkäreiltä. Oli epätietoinen ja ikävä olo. Vähän väliä lääkärit poistui huoneesta ja sulki oven perässään, sanomatta mitään mihin menee tms. Yksin jäin huoneeseen paniikissa tuijottamaan lattialla makaavan koirani vatsaa, hengittääkö vielä?! Lisäksi huonon suomen puhuminen aiheutti tilanteita, jolloin jouduin tosissani pyörittämään sanoja päässäni että mitähän nyt meinaa. Noh, onneksi koira heräsi ja hyvin nopeasti lääkärit suunnilleen työnsivät meidät ulos ovista että kyllä koira siitä virkoaa kun vähän kävelee, vaikka tiesi että joudutaan kävelemään suhteellisen pitkä matka verrattunan koiran kuntoon. Koira hoiperteli ja kaatuili matkalla, eikä kävelystä tullut yhtään mitään.. sinne koirani sitten nukahti keskelle tietä eikä liikkunut enää mihinkään. Onneksi sitten kyyti saatiin kotiin ja rauhoituspiikistä nyt n. 7 tuntia ja koira vieläkin sen verran tokkurassa, ettei mitenkään olisi voinut silloin kävellä omin jaloin kotia mitä lääkärit vannoivat. Kaiken huippu oli, kun nuori virolais(?)lääkärimies tokaisi johonkin kysymykseeni tyyliin että "...MUISTAAKSENI tämä lääke". Summa summarum: jotenkin täytyisi nyt Jyväskylään saada toinen päivystävä eläinlääkäri, jossa tuntisi olonsa tervetulleeksi ja että koira on tosiaan ammattitaitoisissa käsissä!

      • kjhggf

        Voi hyvänen aika, autokyyti olisi pitänyt järjestää ja joku kuka pystyy olemaan koiran kanssa tuossa tilassa yhtäaikaa hermostumatta. Johan jo ite pitää tajuta että nukutuksen jälkeen pitää olla kyyti.
        Pelkäät rauhoituspiikkiä, kumpi sen sai?


      • niih

        Mikä lääkäri sanoo että nyt voitte lähtee kävelemään että koira toipuu siitä heti kun kävelee, kun ei todellakaan pidä paikkaansa?


      • Kiitos200316

        Aivan äsken jouduin käyttämään koirani päivystävällä, Jkl Tuhatjalassa, ja saimme todella hyvää, ystävällistä ja nopeaa palvelua.


    • eikkar

      Meidän pentukoiralta löytyi tänään rokotuksen yhteydessä kaksi normaalia kivestä. Tuon virolaislääkärin toimesta. Ei siinä mitään, mutta meidän koira on narttu. Jäin vähän suu auki, enkä osannut sanoa siihen mitään.

    • Rottaiu

      Meillä ainakin hyvää palvelua, kun rotta piti käydä yöllä lopetuttamassa. Oli tiedossa etukäteen, että vanhus ei kauan enää jaksa sinnitellä, mutta yöllä tuli yllätyksenä, miten kovat kivut alkoivat yllättäen.

      Hoitaja ja lääkäri todella ymmärtäväisiä, rotta nukkui nätisti pois. Hoitaja pakkasi rotan viimeiselle matkalle todella kauniisti ja sain tuon laatikon matkaani. Missään vaiheessa en tuntenut, että Suomea puhuva (suomalainen?) hoitaja tai Suomea puhuva virolaislääläri eivät olisi ymmärtäneet, mitä koin juuri sillä hetkellä.

    • miraeni

      Vein koirani sunnuntaina kyseiseen paikkaan. koirani oli todella huonossa kunnossa.. Kuolasi mitä normaalisti ei tee.. Oli apea ja hengitys rohisi.. Ja makoili vain.
      Siellä otettiin verikoe ja nesteytettiin. Vastaus oli että ei tiedä missä vika. Tulehdusarvot oli koholla ja kuumettakin aikas lailla. Kerroin lääkärille että mielestäni koiran profiili ei ollut normaali vaan että alaleuka jotenkin roikkuisi. Sanoin myös että hengitys haisi omituiselta. Muija kurkkas koiran suuhun ja sano että ei näy mitään ihmeellistä ja että imusolmukkeet vähän turvoksissa.. Ei muuta. No lääkkeet oli heiltä loppu hyllystä joten seuraavana päivänä lähdin niitä metsästämään.. Todellakin metsästämään koska antibiootti löyty vain yhdestä apteekista ja kipulääkettä ei mistään. No soitto tuhatjalkaan ja saatiin vaihdettua kipulääke toiseen jota löyty jkl.stä.
      Ajattelin että kalliiksi tuli koko lysti mutta todellakin on koirani sen arvoinen. Lähdimme samana päivänä kauas maalle viettämään kesälomapäiviä ja että koirani saisi toipua samalla rauhassa ja että kaikki on nyt hyvin kun oli lääkkeet mukana ja kaikki.
      Tiistai aamuna kun heräsin melkein tipahdin perseelleni kun näin koirani. Kieli oli turvonnut niin isoksi että se pursusi koirani suusta ulos.. Joka suuntaan siis ja oli aivan kivi kova. Ei muuta kun soittelemaan eläinlääkäriin.. Lähin tarpeeksi iso klinikka joka voisi ottaa verenkuvat ym oli oulu. Sinne siis soittoa univetille. Ja voi miten ystävällinen palvelu. Sanoivat että päivä on täysi mutta että meidän pitäisi samantien lähteä sinne ajamaan ja että he kyllä järjestävät hoidon. Tulehdusarvot olivat nousseet sunnuntaista ja kuumetta oli melkein 40. Koirani nukutettiin kevyesti suun tutkimuksiin ja kappas.. Siellähän oli nyrkin kokoinen märkäpaise kielen alla. Vaarana olisi ollut että se olisi levinnyt nieluun ja sillon koirani todennäköisesti olisi ollut mennyttä.
      Mutta nyt kaikki hyvin. Kiitos oulun univetin. Koirani lepäilee ja toipuu vieressäni tämän päivän kokemuksista. Kielen turvotus on jo laskenut paljonkin siitä mitä oli ja koirani urhreasti heiluttaa häntäänsä jos menen silittämään ja laittamaan pyyhettä paremmin pään alle. Tuhatjalkaan aion olla yhteydessä asiasta ja jatkossa ajan vaikka kuinka kauas ettei minun tarvitsisi sinne rakkaimpiani viedä.

    • Tiltuliinukka

      Vuosi sitten käytin kissani terveystarkastuksessa Tuhatjalassa ja siellä sanottiin, että terve kissa ja todella hyvät hampaat.

      Vuosi käynnin jälkeen tipahti kissalta kulmahammas ja Animagissa käytiin pyörähtämässä. Siellä lääkäri tuumasi, että hampaat todelöa huonossa kunnossa ja joudutaan poistamaan useita hampaita. Animagissa oltiin sitä mieltä, että hampaat ovat olleet huonona jo todella pitkään.

      Tuhatjalasta tuli 130e lasku alle 15 min "tutkimisesta" ja Animagissa selvittiin saman moisesta alle 50e. En siis suosittele Tuhatjalkaa kenellekään!

    • tyytyväinenpä

      Tassuvaara Tourulassa on mukava ja luotettava hoidon antaja.

      • sprinkku

        Tuhatjalassa koiramme diabetes hoidettiin niin "hyvin" että omalle lääkärille vihdoin ajan saatuamme oli koira jo ketoosissa. Rahaa meni kyseiselle firmalle yhden kennelin verran.Peurus verikokeen ottaminen ei lääkäriltä onnistunut,koiramme oli neulatyynynä ja lääkäri voivotteli kun oli veren sotkema kuin teurastaja ikään. En voi suositella kenellekään.


    • CordobaTani

      Vinttikoiramme tuli mökillä todella sairaaksi viikonloppu iltana, vatsa turposi ja koira yritti oksentaa tuloksetta. Soitto Jyväskylään ja vauhdilla 125km . Koira röntgenkuvattiin välittömästi ja nesteytys aloitettiin heti. Epäiltiin vatsalaukun kiertymää. Myöhemmin vatsahuuhtelu ja tutkimus. Ei onneksi kiertymää. Otettiin uusia kuvia ja herätettiin koira. Henkilökunta kävi huoneessa tarkastamassa vähän väliä koiran vointia. Todella ystävällinen ja huolehtiva palvelu. Ei voi kuin kiittää lääkäriä ja molempia hoitajia hyvästä ja mukavasta palvelusta. Oli kiva palata mökille aamuyöstä kun koiran vointi oli parantunut.

    • haukis

      En uskalla ottaa eläintä Jyväskylän kalliiden eläinlääkärien takia ja epäpäteviltä kuulostavia myöskin.Kauhea tilanne jos lääkäri ei osaa puhua kieltämme ,jää epävarma olo ja en antaisi sellaisten koskea lemmikkiini.

    • Perikato

      Ei hyvä jumala mitä rasisteja koko helvetin palsta täynnä. Kaikki klinikan eläinlääkärit ovat käyneet saman koulutuksen kuin minkä kuka tahansa suomalainen eläinlääkäri, ja heiltä vaaditaan kielitesti lähes kuukausittain. Ja varmasti kaikki nämä ''hoitovirheet'' olisivat kiinnittäneet huomionne jos kyseessä olisi ollut suomalainen eläinlääkäri? Aina tietysti oman lemmikin menettäminen on kamalaa (puhun kokemuksella) mutta jos eläin on vanha tai sairas, niin kuolema ei ole siinä vaiheessa eläinlääkärin syy. Tällaisessa vaiheessa on hankala alkaa leikkimään jumalaa.

      • Pirre_xx

        Itse en kyllä ole minkään sortin rasisti. Ell oli varmasti sinänsä pätevä, mutta kielimuuri oli oman kokemukseni mukaan todellinen ongelma. Jos kyseessä olisi hätätilanne ja eläinlääkäri ei ymmärrä sanomaasi ja sinä et ymmärrä eläinlääkäriä, ei ole kyse mistään rasismista vaan siitä, että kielitaito ei riitä.


      • SiinäPätevyyttä
        Pirre_xx kirjoitti:

        Itse en kyllä ole minkään sortin rasisti. Ell oli varmasti sinänsä pätevä, mutta kielimuuri oli oman kokemukseni mukaan todellinen ongelma. Jos kyseessä olisi hätätilanne ja eläinlääkäri ei ymmärrä sanomaasi ja sinä et ymmärrä eläinlääkäriä, ei ole kyse mistään rasismista vaan siitä, että kielitaito ei riitä.

        No mikä hätä? Koirani ei hengitä! Ai mitä sano? Hyvä hyvä.....mahtavaa...


    • tarkkana

      No juu, osalla puljun eläinlääkäreistä ei ole edes oikeuksia harjoittaa eläinlääkärin ammattia Eviran eläinlääkärihaun perusteella :)
      https://palvelut2.evira.fi/elainlaakarihaku/haku.php
      Kannattaa tuolla katsoa kenelle lemmikkinsä vie hoidettavaksi.

    • Pirre_xx

      Kerran kävin rokottamassa koiran tuolla. Eläinlääkäri puhui todella huonoa suomea, en ymmärtänyt häntä lainkaan. Onneksi Toro tarjoaa eläinlääkäripäivystystä nyt Jyväskylässä!

    • Monimieli

      Höpön löpön että ei ole oikeuksia harjoittaa lääkärin ammattia. Tuhatjalasta olen aina saanut hyvän ja tasokkaan hoidon eikä ole ollut ongelmia kielen kanssa.
      On hienoa että nyt Toron myötä köyhilläkin on mahdollisuus hoidattaa eläimensä. Ei kovin tasokkaasti mutta parempi se kun ei mitään.
      Itse maksan kuitenkin mielelläni mielenrauhasta ja laadukkaasta hoidosta jota olen aina päivystyksestä saanut! Kiitos siitä!

    • Inkani

      Saatiin ammattitaitoista ja empaattista hoitoa... Ei mitään valittamista.

    • Nopla

      Kyllä vaan koirani pääsi hengestään ..oli matkalla lääkäriin vielä ihan virkeä , mutta kun sai kyseisellä klinikalla kipulääkettä suoneen , niin kunto romahti . Sitten lääkäri teki arveluja , eikä sen jälkeen muuta kuin totesi että voi olla että sisäelimissä vikaa .. mutta avata voisi , mutta ei pysty tekemään mitään .. niin totesi että tämä koira olisi parasta lopettaa .. ja kun sanoin että ei käy .. että vien koirani kotiin ..niin esti aikeeni ja taivutteli minut suostumaan .. ja sitten arvaatte miten siinä kävi

    • Ojbokböknölnö

      Tosi ahneita ja käyttävät riistäessään hyväkseen sitä, että pystyvät määrittelemään hinnat tosi korkeiksi, koska lemmikit on pakko hoitaa, ei niiden kärsiäkään voi antaa. Todellisuudessa kellään pienipalkkaisella, pienillä eläketuloilla elävillä ja työttömillä ei olisi varaa pitää lemmikkiä, koska nuo Eläinlääkärikulut voivat yhtäkkiä suistaa talouden täysin raiteiltaan. Tosiasiallisesti eläinlääkäripalkkiot ovat korkeammalla kuin yksityislääkärikulut, jos on oikeastaan mistään muusta kysymys kuin eläinten rokotuksista.

    • Kyrpiintynyt

      Kyllä ei jalkaan astuta enään IKINÄ jalalllakaan...

      Meiltä kuoli tänään kolmas(3) kani tuhatjalassa vierailun jälkeen 3 vuoden sisään(Sama huonosti suomea puhuva lääkäri ollut jokaisellla kerralla). Laskua märkäpaiseen tyhjentämisestä leuasta ja viikon antibiooteista 300€.

      Jännästi määrättiin antibiootiksi lääkettä, joka aiheuttaa eläimissä syömättömyyttä/juomattomuutta(Joka on kaneille hengenvaarallinen tila). Yön aikana kanille puhkesi silmätulehdus (Ilmeisestikkin juuri tästä antibiootista, koska silmässä ei ollut yhtään mitään ennen antibiootin antamista, ja kani ollut perusterve kani viimeisen vajaat 5 vuotta), antibiootin jälkeen kani lopetti syömisen ja juomisen.

      Pakkonesteytyksellä/ruokinnalla potki aamun ja päivän, kunnes illalla ei suostunut mitään ruokaa tai nestettä ottamaan edes pakkonesteytyksellä ruutanavulla. Menehtyi parintunnin sisään.

      Antibioottilääke on muutenkin pääsääntöisesti tarkoitettu sika/nauta eläimille(Myös kissat/koirat), niillekkin VAIN jos aikaisemmat antibiootit eivät ole tehonneet. Perusteluksi sain puhelimessa ''Ei ole muuta tarjota pienelle kanille''(2.2kg).

      Virkailijan nimeä tiedustelllessa alkoi puhumaan venäjää, eikä nimeänsä kertonut/siitä ei mitään selvää saanut. Vastaus nimenkysymykseen venäjän jälkeen oli ''Reklamaation voit tehdä meidän kotisivuilla''

      Elintarviketurvallisuusvirasto EVIRA:n päätökseen vedoten, kyseessä oli hoitovirhe, koska kys. tuotetta ei ole hyväksytty Pieneläimille lääkeaineeksi kanien/Jyrsijöiden kohdalla (Päätös 19/55 16.02.2016).

    • Vahingossasaanut

      Minulla on erinomaisia kokemuksia virolaisesta eläinlääkäristä eräällä kaupungin terveysasemalla. Hän sai satiaiseni häviämään jo vastaanoton aikana ja vaikka ne Tallinnan reissun jälkeen palasivatkin, niin takuukäsittely tepsi loistavasti.
      Kyllä tohtori tiesi millä lähtee. Vihreille tiedoksi että eläimet eivät joutuneet kärsimään kohtuuttomasti.

    • Maarit687

      Eilen kävimme ensimmäistä kertaa ja minulla oli vaikeuksia ymmärtää naislääkäriä. Reissu tuli erittäin kalliiksi, laskussa laskutetaan kolmeen kertaan käyntimaksu eri nimellä. Lääkäri antoi antibiootit ja sanoi, että kerran päivässä kipulääkkeen kanssa. Nyt katson hoito kotona tekstiä ja sanoo antibiootti 2 kertaa päivässä. Yritin soittaa päivystys numeroon joka alkaa sanomalla, että soitto maksaa 6€. Herran jestas mitä touhua, huonoin eläinlääkäri missä olen käynyt.

      • konson

        Hoito kotona tekstiä.. Kirjoitus vaikeuksia. Ei ymmärrä.


    • Yuki89

      Kävimme eilen koirani kanssa tuhatjalassa tassu ruhjeiden takia. En sanottiin että joududaan tikkaamaan mutta sitten ei tarvinnutkaan. Kyseessä oli vähän niin asfaltti ihottuma anturoissa eli mitään avaa, mutta vuosivat sen verran että halusin käydä tarkistuttamassa ne. Kuollut iho leikattiin pois ja koirani sai etutassut pakketteihin. Minun oli periaatteessa pakko käydä siellä kun koirani kärsi selvästi kivuista tassuissa enkä omista mitään koirien särkylääkkeitä ja tietty ne vuosi aluksi verta jolloin olin kauhuissani. Koirani nukutettiin(2annosta) sitten jälkikäteen kun ei tarvinnutkaan tikata 2xannosta heräte pistosta... Ei siinä miitään saatiin mukaan tassupakkaus ja särkylääkkeitä... hinnaksi tuli 300e jolloin oma talouteni nyt kärsii, mutta koirahan pitää hoitaa koska en halua koirani kärsivän kivuisssa. Vuokra jää nyt minulla maksamatta!

    • Rupspaskaa

      Rupspaskaa koko pulju,minultakin kuoli koira eläinlääkärin ammattitaidottomuuden takia,nää jotka kirjoittaa pelkkää positiivista on selvästi tuota henkilökuntaa

    • Samoinlinjoin

      Aloitushan on aivan kuin Vaajakosken terveysasemasta. Koira-sanan tilalle vain ihminen.

      • Eivalittamista

        Kun vie lemmikkinsä Almavet eläinlääkärille saa ammattitaitoista palvelua ja henkilökunta todella mukava. Muualle en kissojani vie hyvin osaavat asiansa.


      • Kissoja-on-liikaa
        Eivalittamista kirjoitti:

        Kun vie lemmikkinsä Almavet eläinlääkärille saa ammattitaitoista palvelua ja henkilökunta todella mukava. Muualle en kissojani vie hyvin osaavat asiansa.

        Miksi kukaan veisi kissaa lääkäriin? Ainoa asia miksi sen teen on sterilointi, ja se tarvitsee tehdä vain kerran.


      • E.U.Tanasia
        Kissoja-on-liikaa kirjoitti:

        Miksi kukaan veisi kissaa lääkäriin? Ainoa asia miksi sen teen on sterilointi, ja se tarvitsee tehdä vain kerran.

        Noo, kissaltahan mitataan verenpaine, kolesteroli, sydänkäyrä, verensokeri, ALAT ja ASAT, hemppa ja triglyt. Lisäksi varmuudeksi kuvat lonkkanivelistä ja kaularangasta.
        Mummo terkkarissa saa ohjeet ottaa Parasetamolia jos muistaa.
        Loppuun kulunut katti voidaan viedä piikille, vastaava mummo ei saa edes sitä mahdollisuutta.


      • Oikeitariesoja

        Ja kaikki räksyttävät lattiamopin näköiset rakit piikille samantien turhia elukoita.


    • Kyssevaal

      No mummon ja kissan ero on siinä että mummo ossoo kertova mistä kolottaa kissa ei, siksi se pittää tutkia

    • Kolotuksetseis

      Kissa pitää lopettaa. Samoin tietysti mummokin pitäisi, mutta lainsäädäntö laahaa siinä suhteessa kehitysmaatasolla. Mikä ihmeen keksintö on tämä saattohoito? Toiset kiduttavat varmaa lähtijää vaikka kohde haluaisi kiireesti pois. Eihän kissojakaan kiduteta sairaina, vaan isketään piikki lihaan kun on finaalin aika.

    • tähtiii

      Oma kokemus sinänsä ok. Pari kertaa jouduin viemään koiran päivystykseen, ja olin kuullut tarinoita yms. ja kyllä koira hoidon sai, mutta ainoan hyvän asiakaspalvelun sain vastaanotosta. Lääkärit olivat vain tylyjä, ja halusivat päästä eroon mahdollisimman nopeasti. Jouduin viemään lopetettavaksi koiran sinne kanssa, kun kävi niin äkkiä. Silloinkin vastaanoton tyttö oli taas todella mukava ja lohdutti. Yleisesti ottaen, kaikkien kokemuksien jälkeen, en suosittele paikkaa.

      • Voimavirtamylly

        Tuo sitten seuraavan kerran koirasi mulle, minkit tarttee ruokaa! Osaan kyllä olla kohtelias ja saat hyvän palvelun!


      • Naminamii

        Minä voin tuoda mastiffini sulle kyllä se tekee susta hetkessä minkeille murkinaa


      • Voimavirtamylly
        Naminamii kirjoitti:

        Minä voin tuoda mastiffini sulle kyllä se tekee susta hetkessä minkeille murkinaa

        Hahaa..täällä pistetään karhutkin lihoiksi joten ei siinä yks mastiffin rimpula pitkään potki.


      • Minkkihomo
        Voimavirtamylly kirjoitti:

        Hahaa..täällä pistetään karhutkin lihoiksi joten ei siinä yks mastiffin rimpula pitkään potki.

        Entäs jos tuun rekalla kylään ja vähän jyrään.....siinä ei tunnu edes okt talo edessä kun läpi menee...siinä eläinrääkkäystarhatoiminta loppuu nopsasti kun säleet lentelee...


    • Samatongelmat

      Tuo aloitushan voisi aivan yhtä hyvin olla jostakin Jyten terveyskeskuksesta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe